Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2009.11.05. 11:52:31
Az elmúlt napok egyik legtöbb visszhangot keltő, és legmeglepőbb belföldi híre a Danubius és a Sláger Rádió megszűnése. Gondolkodtam egy sort rajta, hogy ezt a témát felhozzam-e itt, a blogban. De mivel külön kérést is kaptam rá, hogy nyissak egy topicot, hogy az emberek elmondhassák a véleményüket, ez eldöntötte a kérdést. Személy szerint nekem egyik kedvencem a Sláger Rádió, jó zenéket adnak, a műsoridő jelentős részében zene van, és kedvelem Boros Bochkor műsorát is. A Danubiust annyira nem siratom, a Juventushoz hasonló problémám van vele, zavar, hogy 15 perc műsorból 10 perc reklám, 4 perc műsorvezetői idétlenkedés és csak 1 perc a zene. Mindenesetre megdöbbentett, hogy csak úgy lekapcsolják őket. Persze tudom, az országos frekvenciákat időről időre pályáztatni kell, csak hihetetlen számomra, hogy ennyire népszerű és gazdaságilag erős rádiós csatornákat egy pályázatban le tudtak nyomni. A pályázat szónak számomra iszonyatosan pejoratív értelme van. Valaha, valaki jó szándékkal hozta létre ezt a rendszert, de legalábbis Magyarországon a korrupciók, panamák és sikkasztások 90%-a ehhez a szóhoz kapcsolódik. Igazándiból nem is értem az olyan és ahhoz hasonló kifejezéseket, hogy "a pályázat nem felelt meg a formai követelményeknek, ezért a másik, 500 millióval drágább ill kevesebbet fizető pályázatot választottuk". Persze sok esetben nem lehet tudni, hogy mennyi lenne a reális összeg, félnek a szervek a pályázók összejátszásától stb. De a fenti helyzetben, ezek a rádiók már elég régóta működnek, meghatározott adóbevételt biztosítanak. Tegyük fel, hogy a Sláger Rádió 600 milliós évi adóbevételt biztosít az államnak. Miért nem lehet azt mondani, hogy az új szerződést az kapja, aki a legtöbbet ajánlja - de a minimum ajánlat 600 millió? Ahelyett, hogy "nem felelt meg a formai követelménynek" vagy valami hasonló kamu szöveg. Ezzel az erővel lehetne azt is mondani, hogy "kevesebb csúszópénzt fizetett, mint a másik". Sok dologban fejlődött az ország, de még több dolog van, amiben egy csöppet sem különbözünk Oroszországtól vagy Kínától...
Dátum: 2009.11.04. 13:46:14
Bővítettük a kalandtervezésnél felhasználható képeket. Akinek az új képek nem jelennek meg, kattintson a böngészőben a Frissítés / Reload gombra.
Dátum: 2009.11.04. 13:05:29
Idézet: Endyr - 2009.10.30. 13:49:50
A kalandok nem vágnak ki, ha ÉP-d 15% alá kerül. ÉP veszteségtől akkor eshetsz ki, ha
1.) csatában veszítesz
2.) ÉP vesztős próbánál nincs elég ÉP-d.
Ha egy kalandban nincs kvíz, akkor a komplett kaland azonnal legenerálódik, csak lépésenként nézheted meg.
Ha egy kalandban van kvíz, a kaland a kvízig generálódik le. Ha amíg olvasod a kalandot, levernek 15% alá (vagy előtte lesebződtél a kalandban), a kalandot nem folytathatod, amíg ÉP-d 15% fölé nem kerül (és mivel a kalandot sem fejezted be, az utolsó kalandnál sem tudod megnézni).
ha a kalandban csata soran 15% EP ala kerulok, akkor instant kivag a kalandbol (es a legutobbi kaland gombbal sem tudom meg mi tortent velem). Nyertem, mert maradt EPm es nott a LEm, de nem tudom megnezni.
A kalandok nem vágnak ki, ha ÉP-d 15% alá kerül. ÉP veszteségtől akkor eshetsz ki, ha
1.) csatában veszítesz
2.) ÉP vesztős próbánál nincs elég ÉP-d.
Ha egy kalandban nincs kvíz, akkor a komplett kaland azonnal legenerálódik, csak lépésenként nézheted meg.
Ha egy kalandban van kvíz, a kaland a kvízig generálódik le. Ha amíg olvasod a kalandot, levernek 15% alá (vagy előtte lesebződtél a kalandban), a kalandot nem folytathatod, amíg ÉP-d 15% fölé nem kerül (és mivel a kalandot sem fejezted be, az utolsó kalandnál sem tudod megnézni).
Dátum: 2009.11.03. 22:35:43
A próbák küszöbét a program nem egy szinttől függő általános képlettel számolja ki, akkor nagyon elrugaszkodott értékek jönnének ki. Képzeljetek el egy grafikont minden tulajdonságra és szakértelemre. Egy adott grafikonon pontokkal jelöljük az összes játékos adott tulajdonságát, x tengely a szint, y a tulajdonság. Ezután próbálunk egy közelítő függvényt illeszteni ezekre a pontokra. A küszöböt ebből a függvényből számoljuk, plusz hozzájön egy szinttől függő random szám, ami a próba nehézségét szimulálja. Pl. Mivel a kereskedelme mindenkinek nagyon magas, ezért a kereskedelem próbák is magasak. Aki ezt nem fejlesztette, annak ezt kell turbóznia a kaland előtt, ha nem akar sok KP-t költeni.
A 10-es csapdaészl, mászás, zárny jó kezdet, de azért pár KP-t már rá kell költeni. Javaslom itt is a tudatturbó használatát pl. mászásra, ez elég sok kalandban szerepel.
A 10-es csapdaészl, mászás, zárny jó kezdet, de azért pár KP-t már rá kell költeni. Javaslom itt is a tudatturbó használatát pl. mászásra, ez elég sok kalandban szerepel.
Dátum: 2009.11.03. 16:07:05
A kért változások / fejlesztések már be is kerültek, köszönet Baratynak! A részletes lista megtekinthető a hírekben.
Dátum: 2009.11.03. 16:06:33
Ez nem bug, Tyberius, és nem is az internettől függ.
A program a komplett kalandot AZONNAL legenerálja. Bent van a böngésződben. De hogy izgibb legyen, nem látod rögtön, hanem lépésenként nézheted meg. Ezt azonban már egy javascript nevű manócska intézi, aki nem feltétlenül a gyorsaságáról híres, főleg összetettebb dolgok esetén, vagy lassabb gépnél. Tehát a komplett kaland egyből ott van a weboldaladon, csak a javascript gyorsan eltakarja előled, de ha lassú a fickó, akkor egy pillanatra látsz belőle többet is.
A program a komplett kalandot AZONNAL legenerálja. Bent van a böngésződben. De hogy izgibb legyen, nem látod rögtön, hanem lépésenként nézheted meg. Ezt azonban már egy javascript nevű manócska intézi, aki nem feltétlenül a gyorsaságáról híres, főleg összetettebb dolgok esetén, vagy lassabb gépnél. Tehát a komplett kaland egyből ott van a weboldaladon, csak a javascript gyorsan eltakarja előled, de ha lassú a fickó, akkor egy pillanatra látsz belőle többet is.
Dátum: 2009.11.03. 15:54:02
A kalandos fejlesztést javaslataitok alapján a következőkkel egészítettük ki:
- Egy kaland min. 3 próbából kell, hogy álljon.
- További szakértelmek kerültek be próbalehetőségként, ezek: elementáris fúzió, csapdakészítés, intelligens kedvenc, tanulás.
- Ha kapsz egy kalandot, lehetőséged van rá, hogy pontozd 1-10-ig attól függően, mennyire tetszett a történet.
- A toplistára felkerült a teljesített kalandok az eredményekhez.
- A kalandok oldalra felkerült egy Általad írt kalandok gomb. Itt megnézheted, milyen kalandokat írtál, mi a státuszuk, és a játékosoktól milyen átlagpontszámot kaptál rájuk.
- Egy kaland min. 3 próbából kell, hogy álljon.
- További szakértelmek kerültek be próbalehetőségként, ezek: elementáris fúzió, csapdakészítés, intelligens kedvenc, tanulás.
- Ha kapsz egy kalandot, lehetőséged van rá, hogy pontozd 1-10-ig attól függően, mennyire tetszett a történet.
- A toplistára felkerült a teljesített kalandok az eredményekhez.
- A kalandok oldalra felkerült egy Általad írt kalandok gomb. Itt megnézheted, milyen kalandokat írtál, mi a státuszuk, és a játékosoktól milyen átlagpontszámot kaptál rájuk.
Dátum: 2009.11.03. 08:53:16
Idézet: Ricardo - 2009.11.02. 09:05:06
szerintem csak azért nem látszik, mert Baraty épp most csinálja, hamarosan újra ott lesz.
Ez csak egy javascriptes probléma bizonyos böngészőknél, kattins az utolsó kalandokra, ott megnézheted a teljes kalandot.
Várható, hogy a lélekgyémántból vásárolható relikviák közé visszakerül az állatok felszereléseinek költségét csökkentő tárgy?
szerintem csak azért nem látszik, mert Baraty épp most csinálja, hamarosan újra ott lesz.
A Sárkány című kalandnál fordult elő, hogy megkaptam első próbának a mászást, másodiknak a támadást, harmadiknak a csatát.
Ez csak egy javascriptes probléma bizonyos böngészőknél, kattins az utolsó kalandokra, ott megnézheted a teljes kalandot.
Dátum: 2009.11.02. 23:57:37
Akitől olyan kaland jön, hogy
ejekwefkje
kgklllkflklf
ffgkgfkll
az rögtön végleges tiltással nyit, sorry... Ha mégis sikerült normális kalandot írni, küldd el a szöveget az info kukac vegzetur pont hu -ra és ha tényleg jó lehet hogy visszaadjuk a kalandírás lehetőségét.
Amint látjátok a kaland értékelést elég jól győztem max. 1 napon belül mindenkié ki volt értékelve. Egyébként van már segítségem is.
ejekwefkje
kgklllkflklf
ffgkgfkll
az rögtön végleges tiltással nyit, sorry... Ha mégis sikerült normális kalandot írni, küldd el a szöveget az info kukac vegzetur pont hu -ra és ha tényleg jó lehet hogy visszaadjuk a kalandírás lehetőségét.
Amint látjátok a kaland értékelést elég jól győztem max. 1 napon belül mindenkié ki volt értékelve. Egyébként van már segítségem is.
Dátum: 2009.11.02. 17:20:41
40. szinttől az állatelfogás már nem jelenik meg az események között: ez eddigre már amúgy eléggé spam-számba ment, és így jobban látszik, ha kalandokkal kapcsolatos esemény történik.
A kalandok tulajdonságpróbáihoz a küszöböket egy algoritmus segítségével számítjuk ki. Magas szinteken, ahol kevés karakter van, az értékeket egy függvény extrapolálja. Ezt az algoritmust most finomítottuk, az extrapoláló függvényt sokkal több pont alapján számítjuk, így sokkal kevésbé lesznek vad értékek.
A kalandok tulajdonságpróbáihoz a küszöböket egy algoritmus segítségével számítjuk ki. Magas szinteken, ahol kevés karakter van, az értékeket egy függvény extrapolálja. Ezt az algoritmust most finomítottuk, az extrapoláló függvényt sokkal több pont alapján számítjuk, így sokkal kevésbé lesznek vad értékek.
Dátum: 2009.11.02. 15:45:28
Több részes kalandot már írtak többen, ahogy írtátok, magában is élvezhető legyen, akkor ok.
Maci: az ilyeneket általában kiszúrom és javítom, nem egyszerű a kaland értékelés, mert ilyenkor én keresgélek szörnynevet ami oda illik. A kalandoknak nem az a lényege, hogy LE-t kapjál benne (egyébként ahogy Birka írja, egy szörny cirka fél csp-nyi LE-t és TP-t ad), hanem hogy LGY-t szerezz, és igen, ennek sokszor LE költsége van.
masterv ezt a javÍtást elvben meg lehet csinálni, írd meg a kaland címét, számát és a kért javítást az info kukac vegzetur emailre.
Maci: az ilyeneket általában kiszúrom és javítom, nem egyszerű a kaland értékelés, mert ilyenkor én keresgélek szörnynevet ami oda illik. A kalandoknak nem az a lényege, hogy LE-t kapjál benne (egyébként ahogy Birka írja, egy szörny cirka fél csp-nyi LE-t és TP-t ad), hanem hogy LGY-t szerezz, és igen, ennek sokszor LE költsége van.
masterv ezt a javÍtást elvben meg lehet csinálni, írd meg a kaland címét, számát és a kért javítást az info kukac vegzetur emailre.
Dátum: 2009.11.01. 11:06:57
Ahogy Maci mondja, írd le ide a kalandodat, a fórumozók majd ízekre szedik... A kalandokat eddig még csak én értékeltem, én utasítottam el. Ha nem kaptál lehetőséget a javításra, hanem simán visszadobtam, akkor a kaland valószínűleg a "bemész a barlangba. szörny jön. győztél!" sémát követte. Ld. még ugyanez a fórum, a kaland értékelés szempontjai topic.
Dátum: 2009.11.01. 11:04:23
Rodriquez: a saját képfeltöltés nagyon csábító, viszont mindenképpen szeretném elkerülni azt, hogy esetleg szerzői jogokat sértsünk. Azzal hogy ez emberek saját avatárt töltenek fel nyilván nincs gond, de amikor a játék tartalmat is "lopott" képek alkotják... tudom, sok oldal csinálja ezt, hogy a userek töltenek fel képeket amely a tartalmat adja, és ők mossák kezüket, de szerintem ez nem teljesen kóser. Ha van köztetek ügyvéd, megmondhatná a frankót...
Egyébként van még képünk, a képek feldolgozásánál az e betüvel kezdődőkig jutottam szóval a választék bővülni fog. Illetve úgy látom sokan alapvetően fontosnak érzik, hogy minden egyes próbához legyen kép, ez szerintem nem lényeges, elég az első lépéseknél ill. ahová nagyon jellemző képet találsz. A csatákhoz nem kell, oda a szörnyé tuti betöltődik.
Birka a vfen kár rágódnod, ezt már elég sokszor megbeszéltük.
Egyébként van még képünk, a képek feldolgozásánál az e betüvel kezdődőkig jutottam szóval a választék bővülni fog. Illetve úgy látom sokan alapvetően fontosnak érzik, hogy minden egyes próbához legyen kép, ez szerintem nem lényeges, elég az első lépéseknél ill. ahová nagyon jellemző képet találsz. A csatákhoz nem kell, oda a szörnyé tuti betöltődik.
Birka a vfen kár rágódnod, ezt már elég sokszor megbeszéltük.
Dátum: 2009.10.31. 23:42:47
Ariel, a rendszer egyetlen gyenge pontja, hogy a számok nem elég stabilak a legerősebb top karaktereknél, mivel ott csak pár kari van 1 szinten (sőt néhol csak 1). Tehát ahogy itt valaki írta, ha 3-man vagytok összesen a szinteden, és a másik 2 csókának az egekben van egy tulajdonsága, amire te nem gyúrtál rád, akkor zord idők várnak rád. Mondjuk, az egy szerencse, hogy a top karik talán jobban megengedhetik, hogy több erőforrást költsenek kristálypontra. Néztem több közepes szintű prémiumos karit, egy kaland átlagos költsége 10 KP körül van.
A kalandok erőforrás matematikáját tanulmányozom közben is, és úgy tűnik, hogy jól működik a dolog. Egy karakter egy nap átlagban 3-4 kalandot szerezhet (más kérdés, hogy ez most több, mivel mindenki darálja el a csp-ket és pp-ket). A kalandok kvázi ingyen vannak, pár kattintás és kristálypont árán kapod is a lélekgyémántokat, viszont korlátozva van hogy mennyit kapsz.
A kaland írásra nincs korlát, csak a kristálypont, amely relatíve ingyen, vagy legalábbis nagyon olcsón van (az 5 őskő 5 pp-ből az 5 őskövet gyakorlatilag visszakapod, tehát 1 pp-t fizetsz 10 KP-ért), ráaádul az LGY-ket további játékbeli erőforrások költése nélkül (ép, vp) kapod meg. Egy bibi van csak, drágán fizetsz egy speciális erőforrással - ez pedig a saját időd. Kalandot tehát csak akkor érdemes írni, ha szórakoztat, és tényleg jó kalandot tudsz írni, ami elfogadásra kerül., akkor viszont nagyon megéri.
A kalandok erőforrás matematikáját tanulmányozom közben is, és úgy tűnik, hogy jól működik a dolog. Egy karakter egy nap átlagban 3-4 kalandot szerezhet (más kérdés, hogy ez most több, mivel mindenki darálja el a csp-ket és pp-ket). A kalandok kvázi ingyen vannak, pár kattintás és kristálypont árán kapod is a lélekgyémántokat, viszont korlátozva van hogy mennyit kapsz.
A kaland írásra nincs korlát, csak a kristálypont, amely relatíve ingyen, vagy legalábbis nagyon olcsón van (az 5 őskő 5 pp-ből az 5 őskövet gyakorlatilag visszakapod, tehát 1 pp-t fizetsz 10 KP-ért), ráaádul az LGY-ket további játékbeli erőforrások költése nélkül (ép, vp) kapod meg. Egy bibi van csak, drágán fizetsz egy speciális erőforrással - ez pedig a saját időd. Kalandot tehát csak akkor érdemes írni, ha szórakoztat, és tényleg jó kalandot tudsz írni, ami elfogadásra kerül., akkor viszont nagyon megéri.
Dátum: 2009.10.31. 23:23:20
Látom eléggé offolódott ez a topic, nekiláttam kigyomlálni, de úgy látom reménytelen Összefoglalom az értelmes gondolatokat, leírom a kevésbé értelmesek miért azok, és akkor ezeket remélhetőleg már nem írják be ide még egyszer.
Felvetett kérdés:
A 3 új szakértelemről. A képlet dinamikus, és szinttől függő. A dinamikus azt jelenti, hogy a küszöbök idővel - ahogy a játékosok tudják fejleszteni őket - szép lassan nőnek amig el nem érnek egy reális szintet. Most azért ilyen alacsonyak a küszöbök kezdésre, mert nyilván kezdetben mindenkinek 0-s a szakértelme.
Elutasított javaslat:
40. szint alatt is lehessen kalandozni - sajnos nem lehet. Épp ez a dolog lényege, hogy a szinteket lépve fokozatosan új lehetőségek nyjlnak meg a játékosok előtt.
Turbó átrakása 2 próba között, kaland megszakítása stb. - nem. ha a kalandban minden szaki turbózható lenne akkor semmi kihívás nem lenne benne, nem lenne értelme a kristálypontoknak. Darah, a progi most is epizódonként írja ki az eseményeket (remélem a javascript be van kapcsolva a böngésződben).
Lehessen válogatni, hogy milyen típusú kalandot akarsz: ezzel nem akarjuk bonyolítani a dolgot, ha egy kaland nem tetszik, dobd el.
Antilop ötlete lény csoport megadására: ez nekünk elég komplikált, adj meg konkrét szörnyet, itt van a fórumon a lista is, sztem az elég kell, hogy legyen.
Egyéb kalandstatisztikák: melyik kalandot csináltad meg hányszor, melyik kalandodat oldották meg hányszor stb: valahol meg kell húznunk a határt, hogy mennyi adatot tárolunk, mennyire akarjuk a szervert terhelni. Ezek a nem annyira lényeges információk már sajnos ezen a határon túl vannak.
Birka javaslatai arról, hogy a kalandok még könnyebbek legyenek, minimális kristálypontból, 100% biztonsággal megoldhatók legyenek, a próba mindig a karakter tulajdonságának feleljen meg: nem támogatom. Több tesztkarival próbálgatjuk most is aktívan, semmi gond nincs a kalandok nehézségével.
Danka32 javaslata, hogy a próbáknál nehézséget is lehessen megadni: erre én is gondoltam a fejlesztés során, de elvetettem az ötletet az egyensúly és a játékosok szubjektív faktora miatt. Persze talán mindkettőre megoldás lehet, hogyha nehéz a próba, akkor nő a kalandért járó jutalom is. Talán a későbbiekben ez még megvalósítható, de inkább olyan formában, hogy ha akarod, kérhetsz direkt nehéz kalandokat, több jutalomért.
Új szakikat növelő tárgyak: ennek nagy szükségét nem érzem, legalább van cél, van szaki, amit növelhetsz.
Elfogadott javaslat:
Egy próba minimum 3 próbából álljon. Rendben, ez megoldható.
Legyen bent több szakértelem - Rendben ez szerintem megoldható.
Rodrigez javaslata, kiírni hány kalandot írtál eddig:ez megoldható.
Kiírni, hogy melyik kalandot ki írta. Hát ha ezt nem is tervezzük, azt meg fogjuk csinálni, hogy a kalandokat értékelni lehessen, és esetleg kiírunk egy toplistát, hogy mely kalandok kapták a legtöbb pontot, ill. mely játékosok. Ha a kaland mellé kiÍrjuk a szerzőt, akkor félő, hogy a játékosok nem a kalandot fogják pontozni, hanem a játékost.
Toplistában megoldott kalandok - ezt máshol már írtam is, ilyen lesz.
A kalandban a csatához lehessen humanoid ellenfelekt választani. igen erre én is ráébredtem, hogy szükséges lenne, fogok is csinálni ilyeneket.
A kaland kiírásakor a bekezdést tagoló soremelések jelenjenek meg. Ez bizony egy bug, sürgősen javítani fogjuk!
Felvetett kérdés:
A 3 új szakértelemről. A képlet dinamikus, és szinttől függő. A dinamikus azt jelenti, hogy a küszöbök idővel - ahogy a játékosok tudják fejleszteni őket - szép lassan nőnek amig el nem érnek egy reális szintet. Most azért ilyen alacsonyak a küszöbök kezdésre, mert nyilván kezdetben mindenkinek 0-s a szakértelme.
Elutasított javaslat:
40. szint alatt is lehessen kalandozni - sajnos nem lehet. Épp ez a dolog lényege, hogy a szinteket lépve fokozatosan új lehetőségek nyjlnak meg a játékosok előtt.
Turbó átrakása 2 próba között, kaland megszakítása stb. - nem. ha a kalandban minden szaki turbózható lenne akkor semmi kihívás nem lenne benne, nem lenne értelme a kristálypontoknak. Darah, a progi most is epizódonként írja ki az eseményeket (remélem a javascript be van kapcsolva a böngésződben).
Lehessen válogatni, hogy milyen típusú kalandot akarsz: ezzel nem akarjuk bonyolítani a dolgot, ha egy kaland nem tetszik, dobd el.
Antilop ötlete lény csoport megadására: ez nekünk elég komplikált, adj meg konkrét szörnyet, itt van a fórumon a lista is, sztem az elég kell, hogy legyen.
Egyéb kalandstatisztikák: melyik kalandot csináltad meg hányszor, melyik kalandodat oldották meg hányszor stb: valahol meg kell húznunk a határt, hogy mennyi adatot tárolunk, mennyire akarjuk a szervert terhelni. Ezek a nem annyira lényeges információk már sajnos ezen a határon túl vannak.
Birka javaslatai arról, hogy a kalandok még könnyebbek legyenek, minimális kristálypontból, 100% biztonsággal megoldhatók legyenek, a próba mindig a karakter tulajdonságának feleljen meg: nem támogatom. Több tesztkarival próbálgatjuk most is aktívan, semmi gond nincs a kalandok nehézségével.
Danka32 javaslata, hogy a próbáknál nehézséget is lehessen megadni: erre én is gondoltam a fejlesztés során, de elvetettem az ötletet az egyensúly és a játékosok szubjektív faktora miatt. Persze talán mindkettőre megoldás lehet, hogyha nehéz a próba, akkor nő a kalandért járó jutalom is. Talán a későbbiekben ez még megvalósítható, de inkább olyan formában, hogy ha akarod, kérhetsz direkt nehéz kalandokat, több jutalomért.
Új szakikat növelő tárgyak: ennek nagy szükségét nem érzem, legalább van cél, van szaki, amit növelhetsz.
Elfogadott javaslat:
Egy próba minimum 3 próbából álljon. Rendben, ez megoldható.
Legyen bent több szakértelem - Rendben ez szerintem megoldható.
Rodrigez javaslata, kiírni hány kalandot írtál eddig:ez megoldható.
Kiírni, hogy melyik kalandot ki írta. Hát ha ezt nem is tervezzük, azt meg fogjuk csinálni, hogy a kalandokat értékelni lehessen, és esetleg kiírunk egy toplistát, hogy mely kalandok kapták a legtöbb pontot, ill. mely játékosok. Ha a kaland mellé kiÍrjuk a szerzőt, akkor félő, hogy a játékosok nem a kalandot fogják pontozni, hanem a játékost.
Toplistában megoldott kalandok - ezt máshol már írtam is, ilyen lesz.
A kalandban a csatához lehessen humanoid ellenfelekt választani. igen erre én is ráébredtem, hogy szükséges lenne, fogok is csinálni ilyeneket.
A kaland kiírásakor a bekezdést tagoló soremelések jelenjenek meg. Ez bizony egy bug, sürgősen javítani fogjuk!
Dátum: 2009.10.31. 18:39:00
Mostanra már elég sok kalandot értékeltem, látom, hogy milyen hibák fordulnak elő leggyakrabban.
Először is, a kalandot nagyjából átfutom mindig, akkor látszik, hogy
1.) Minden rendben lesz vele,
2.) Lehet vele valamit kezdeni, hogy jó legyen,
3.) Reménytelen eset.
1.) esetén nekiállok, kijavítgatom benne a hibákat, és utána jóváhagyom. 2.) esetén visszaküldöm a szerzőnek, megírom nagyjából, hogy mik a gondok, ilyenkor a kristálypontot nem veszíti el, a kalandot javíthatja. 3.) esetén a KP elvész, ilyenkor azt is meg szoktam írni, hogy mielőtt újra próbálkozik, mutassa meg szülőknek, irodalomtanárnak stb, hogy van-e értelme próbálkozni (előfordulhat, hogy nincs, ez esetben felesleges a KP-ket pazarolni).
Itt jegyzem meg, hogy amikor valaki a történetet írja, próbáljon konzistens lenni a világ történéseivel, a legendákkal és egyéb eseményekkel. Ne írjon konkrét hordaparancsnok nevet a történetbe, ne legyen a hős szerelmes egy nőbe (mivel a játékkal lányok is játszanak), ne ölje meg a császárt, ne támadjanak az Ellenség csapatai stb.
3.) általában akkor fordul elő, ha a történet egy 5-7 éves gyerek szintjén mozog. Semmi gondom nincs az ekkora gyerekekkel, jó fantáziájuk van, de ide azért érdekesebb kalandok kellenek, mint a topic 2. postjában látható. Ahogy írtam, akinek irodalomból és nyelvtanból nem volt minimum 4-ese, annak értelmetlen ezzel próbálkozni.
2.) esetén a történet elmegy, de számos helyesírási hiba van. Igen gyakori még, hogy emberek az írásjelek (pont, vessző stb) után nem tesz szóközt, ha valaki beszél, azt idézőjelbe teszi, nem pedig új sor gondolatjellel kezdi. Sokan nem tudják, mikor kell vesszőt tenni, mikor nem (ha hiányoztál a nyelvan órákról, kérdezd meg a tanárt most!)
Ha valaki visszaadja a kalandot úgy, hogy a hibákat nem javította ki, akkor gyakran kap még egy esélyt, de utána mindenképp a végleg elutasított sorsára jut.
Helyesírás ellenőrzője mindenkinek van (ha más nem openoffice ingyenesen letölthető program), nem lehet mentség, hogy nem tudsz helyesen írni.
Egyébként két jóváhagyott kaland között is nagy különbség van, valószínűleg berakunk egy értékelési rendszert, ahol a játékosok értékelhetik a történetet, ez is egy érdekes adat lehet, hogy mely történetek tetszenek a többségnek leginkább.
Először is, a kalandot nagyjából átfutom mindig, akkor látszik, hogy
1.) Minden rendben lesz vele,
2.) Lehet vele valamit kezdeni, hogy jó legyen,
3.) Reménytelen eset.
1.) esetén nekiállok, kijavítgatom benne a hibákat, és utána jóváhagyom. 2.) esetén visszaküldöm a szerzőnek, megírom nagyjából, hogy mik a gondok, ilyenkor a kristálypontot nem veszíti el, a kalandot javíthatja. 3.) esetén a KP elvész, ilyenkor azt is meg szoktam írni, hogy mielőtt újra próbálkozik, mutassa meg szülőknek, irodalomtanárnak stb, hogy van-e értelme próbálkozni (előfordulhat, hogy nincs, ez esetben felesleges a KP-ket pazarolni).
Itt jegyzem meg, hogy amikor valaki a történetet írja, próbáljon konzistens lenni a világ történéseivel, a legendákkal és egyéb eseményekkel. Ne írjon konkrét hordaparancsnok nevet a történetbe, ne legyen a hős szerelmes egy nőbe (mivel a játékkal lányok is játszanak), ne ölje meg a császárt, ne támadjanak az Ellenség csapatai stb.
3.) általában akkor fordul elő, ha a történet egy 5-7 éves gyerek szintjén mozog. Semmi gondom nincs az ekkora gyerekekkel, jó fantáziájuk van, de ide azért érdekesebb kalandok kellenek, mint a topic 2. postjában látható. Ahogy írtam, akinek irodalomból és nyelvtanból nem volt minimum 4-ese, annak értelmetlen ezzel próbálkozni.
2.) esetén a történet elmegy, de számos helyesírási hiba van. Igen gyakori még, hogy emberek az írásjelek (pont, vessző stb) után nem tesz szóközt, ha valaki beszél, azt idézőjelbe teszi, nem pedig új sor gondolatjellel kezdi. Sokan nem tudják, mikor kell vesszőt tenni, mikor nem (ha hiányoztál a nyelvan órákról, kérdezd meg a tanárt most!)
Ha valaki visszaadja a kalandot úgy, hogy a hibákat nem javította ki, akkor gyakran kap még egy esélyt, de utána mindenképp a végleg elutasított sorsára jut.
Helyesírás ellenőrzője mindenkinek van (ha más nem openoffice ingyenesen letölthető program), nem lehet mentség, hogy nem tudsz helyesen írni.
Egyébként két jóváhagyott kaland között is nagy különbség van, valószínűleg berakunk egy értékelési rendszert, ahol a játékosok értékelhetik a történetet, ez is egy érdekes adat lehet, hogy mely történetek tetszenek a többségnek leginkább.
Dátum: 2009.10.30. 23:30:09
Mortimer a számításodban több hiba van. KP-t többféleképp szerezhetsz, LE-ért venni a legkevésbé ergonomikus megoldás. Másrészt, a legtöbb LGY nem kalandirásból jön, hanem kaland teljesitésből. A kalandok pedig ingyen vannak - ok, ott is van KP költség, de lényegesen alacsonyabb. Viszont kalandot bármennyit irhatsz, teljesiteni csak annyit tudsz, amennyit megkaptál.
Dátum: 2009.10.30. 17:31:47
Csatánál megadható szörnynevek:
óriás skorpió
méonech fürkész
protolisk lárva
hártyás lemúr
kobaltpatkány
kőzúzó
sörényes ubuk
harcias manó
elmanakh
wantu
toxikus lárva
bíbor mösze
káoszkígyó
mirg
mokku
kyratid féreg
gonosz manó
nerub kórokozó
nyálkacsiga
zertax
jégféreg
manapuffancs
móleon
goblin rabló
gorath lárva
macskapárduc
morfinder
kígyóféreg
tigroszlán
sunyi manó
mocsári dabaq
goblin vajákos
vérszomjas manó
manaszonda
orgling disznó
ork felderítő
izmos manó
nerub féregember
owooti alligátor
arhomad varangy
goblin őrmester
manaszövő pók
ork fosztogató
szánalmas fatty
johhtukul
nerub féregidomár
szőrös vadember
holdlátó vérkutya
ichinedar
láplidérc
barlangi rém
hárpia
óriás lajhár
mérges nyukmár
robbanó hüllő
borzalombogár
goblin harcos
ork megszállott
nemes númak
brutális ork
gram-féreg
mocsári csáp
nerub kőskorpió
csápember
goblin berzerker
kristálytündér
mutáns lemúr
csontváz harcos
fokozott burjánzás
nekrit parazita
orgling hekatomb
ork harcos
goblin hős
gyíkharcos
nerub behemót
bányászvorthag
gömbpuffancs
mocsári féreg
pókvadász
gorhmad féreg
gyíkmágus
vortexzombi
mandibulátor
förtelemzombi
gyilkos puffancs
mélységi ent
negátor
renegát galetki
goblin védőmágus
kronopók
sahran rák
átokmurgattyú
szárnyasragadozó
ifjú morf
orgling varázsló
cibáló magszim
magányos harcos
manapoid
quwarg ölész
ében halálhajcsár
fekete griff
kígyópók
shokara bogár
csápmester
szőrtelen tarantula
mérges puffancs
óriáspók
arachnid sámán
driád
manapoid felügyelő
páncélos torgal
fatty nőstény
magszim gigász
kristálypók
sóhajtó dorony
nerub király
púpos burástya
varkaudar
szárnyas bolhedor
pterodaktilusz
elfajzott galetki
lidérc
szárnyaspók
förtelmes kriptod
mérges szilmill
ragyás burástya
szárnyas sztahura
csápos mutáns
kyorg
nerub méregsámán
sziklaskorpió
árnyékharcos
kritanoid mágus
mutáns pók
smaragdsörényű pegazus
vyarg harcos
gyíkmester
maerju
ragyás kriptod
burástya királynő
kvazársörényű pegazus
méonech mágus
szójer királynő
lázadó galetki
óriásféreg
manafaló vyarg
szőrös pók
orgling hős
kyorg ősmágus
obszidiánsörényű pegazus
izombi
taurus
ragálymester
nekropoid
rubinsörényű pegazus
csápos förmedvény
tűzféreg
quwarkaudar
titánpók
gyilkos szilmill
minotaurusz
xenó atka
tojásrakó pöfeteg
Chara-din fattya
pusztító
ősbolhedor
tollaskígyó
gorgó
hamuelementál
ravasz vérfarkas
tomboló pegazus
halálgömb
idéző morf
moa hatalmasság
törpe hős
amőbagyík
lidércharcos
minotaurusz berzerker
tomboló fatty
orgoró
falánk zabáló
mantikór
torz kriptod
domináns morf
mutáns asztrálszárnyas
őrjöngő vérfarkas
tudatfaló
sziklarovar
genrath vérmedve
nasothin nagyúr
tüskés ktoraid
irtóztató fatty
minotaurusz vezér
vérfarkas nagyúr
varkaudar berzerker
árnyékrája
mágiamorfáló
kyr orgyilkos
halálhozó
izmos szkritter
ogre
arató csattanat
kőtroll
varkaudar hadúr
tűzmadár
északi tigris
óriásgyermek
energiaszellem
kinetikus morf
pókmágus
agypörkölő
haláltündér
múmia
fatty harcos
kyorg agyfagyasztó
pikkelyes ptog
árnyékfoltozó
hordóagyú mameluk
sárkányfióka
élőholt pegazus
gigaszkritter
havasi jeti
asztrális elmemarcangoló
viharidéző
dombi óriás
sárkány ifjú
sangin jeti
motyogórém
hadroszaurusz
lidércúr
áldott okerón
hegyi óriás
gigantoszaurusz
sárkányfatty
szkritter lidérclord
sziklaóriás
homokféreg
khrak behemót
fattylord
ongóliant
mammutóriás
felhőóriás
xirnox
tüskés dohratog
árnylakó nőstény
megkövesedett óriássün
nekromanta vezér
númak királynő
nekrobestia
őrjöngő földicápa
árnyrém
pókkirálynő
ifjú aranysárkány
tomboló óriás
gyökérszellem
viharóriás
xenó fészekőr
pikkelyes thorgat
nesztelen gyilkos
öreg vazallus
nagyhatalmú mágus
haláljáró
fekete lovag
szkritter ölész
aurapollátor
Rhatt sárkánya
földelementál
nekronmágus
sötét tündér
méreglovag
fantomsárkány
óriásmassza
mutáns gladiátor
elemi rin
xenomorf harcos
méonech megsemmisítő
kegyetlen gyökérszellem
márvány drakón
iszonykeltő
kapzsi drakón
zafír drakón
rubin drakón
káoszbajnok
xenó matriárka
csupasz drakón
tőzegelementál
bazaltelementál
démonporonty
vízisárkány
iszapgólem
pokolfarkas
fénysárkány
savgólem
hegymélyi drakón
xenomorf királynő
acélgólem
flóraelementál
déli sárkány
kronoszaurusz
jégelementál
fekete sárkány
halálmágus
nyugati sárkány
jégsárkány
rücskös látógömb
asztrálelementál
keleti sárkány
óriás skorpió
méonech fürkész
protolisk lárva
hártyás lemúr
kobaltpatkány
kőzúzó
sörényes ubuk
harcias manó
elmanakh
wantu
toxikus lárva
bíbor mösze
káoszkígyó
mirg
mokku
kyratid féreg
gonosz manó
nerub kórokozó
nyálkacsiga
zertax
jégféreg
manapuffancs
móleon
goblin rabló
gorath lárva
macskapárduc
morfinder
kígyóféreg
tigroszlán
sunyi manó
mocsári dabaq
goblin vajákos
vérszomjas manó
manaszonda
orgling disznó
ork felderítő
izmos manó
nerub féregember
owooti alligátor
arhomad varangy
goblin őrmester
manaszövő pók
ork fosztogató
szánalmas fatty
johhtukul
nerub féregidomár
szőrös vadember
holdlátó vérkutya
ichinedar
láplidérc
barlangi rém
hárpia
óriás lajhár
mérges nyukmár
robbanó hüllő
borzalombogár
goblin harcos
ork megszállott
nemes númak
brutális ork
gram-féreg
mocsári csáp
nerub kőskorpió
csápember
goblin berzerker
kristálytündér
mutáns lemúr
csontváz harcos
fokozott burjánzás
nekrit parazita
orgling hekatomb
ork harcos
goblin hős
gyíkharcos
nerub behemót
bányászvorthag
gömbpuffancs
mocsári féreg
pókvadász
gorhmad féreg
gyíkmágus
vortexzombi
mandibulátor
förtelemzombi
gyilkos puffancs
mélységi ent
negátor
renegát galetki
goblin védőmágus
kronopók
sahran rák
átokmurgattyú
szárnyasragadozó
ifjú morf
orgling varázsló
cibáló magszim
magányos harcos
manapoid
quwarg ölész
ében halálhajcsár
fekete griff
kígyópók
shokara bogár
csápmester
szőrtelen tarantula
mérges puffancs
óriáspók
arachnid sámán
driád
manapoid felügyelő
páncélos torgal
fatty nőstény
magszim gigász
kristálypók
sóhajtó dorony
nerub király
púpos burástya
varkaudar
szárnyas bolhedor
pterodaktilusz
elfajzott galetki
lidérc
szárnyaspók
förtelmes kriptod
mérges szilmill
ragyás burástya
szárnyas sztahura
csápos mutáns
kyorg
nerub méregsámán
sziklaskorpió
árnyékharcos
kritanoid mágus
mutáns pók
smaragdsörényű pegazus
vyarg harcos
gyíkmester
maerju
ragyás kriptod
burástya királynő
kvazársörényű pegazus
méonech mágus
szójer királynő
lázadó galetki
óriásféreg
manafaló vyarg
szőrös pók
orgling hős
kyorg ősmágus
obszidiánsörényű pegazus
izombi
taurus
ragálymester
nekropoid
rubinsörényű pegazus
csápos förmedvény
tűzféreg
quwarkaudar
titánpók
gyilkos szilmill
minotaurusz
xenó atka
tojásrakó pöfeteg
Chara-din fattya
pusztító
ősbolhedor
tollaskígyó
gorgó
hamuelementál
ravasz vérfarkas
tomboló pegazus
halálgömb
idéző morf
moa hatalmasság
törpe hős
amőbagyík
lidércharcos
minotaurusz berzerker
tomboló fatty
orgoró
falánk zabáló
mantikór
torz kriptod
domináns morf
mutáns asztrálszárnyas
őrjöngő vérfarkas
tudatfaló
sziklarovar
genrath vérmedve
nasothin nagyúr
tüskés ktoraid
irtóztató fatty
minotaurusz vezér
vérfarkas nagyúr
varkaudar berzerker
árnyékrája
mágiamorfáló
kyr orgyilkos
halálhozó
izmos szkritter
ogre
arató csattanat
kőtroll
varkaudar hadúr
tűzmadár
északi tigris
óriásgyermek
energiaszellem
kinetikus morf
pókmágus
agypörkölő
haláltündér
múmia
fatty harcos
kyorg agyfagyasztó
pikkelyes ptog
árnyékfoltozó
hordóagyú mameluk
sárkányfióka
élőholt pegazus
gigaszkritter
havasi jeti
asztrális elmemarcangoló
viharidéző
dombi óriás
sárkány ifjú
sangin jeti
motyogórém
hadroszaurusz
lidércúr
áldott okerón
hegyi óriás
gigantoszaurusz
sárkányfatty
szkritter lidérclord
sziklaóriás
homokféreg
khrak behemót
fattylord
ongóliant
mammutóriás
felhőóriás
xirnox
tüskés dohratog
árnylakó nőstény
megkövesedett óriássün
nekromanta vezér
númak királynő
nekrobestia
őrjöngő földicápa
árnyrém
pókkirálynő
ifjú aranysárkány
tomboló óriás
gyökérszellem
viharóriás
xenó fészekőr
pikkelyes thorgat
nesztelen gyilkos
öreg vazallus
nagyhatalmú mágus
haláljáró
fekete lovag
szkritter ölész
aurapollátor
Rhatt sárkánya
földelementál
nekronmágus
sötét tündér
méreglovag
fantomsárkány
óriásmassza
mutáns gladiátor
elemi rin
xenomorf harcos
méonech megsemmisítő
kegyetlen gyökérszellem
márvány drakón
iszonykeltő
kapzsi drakón
zafír drakón
rubin drakón
káoszbajnok
xenó matriárka
csupasz drakón
tőzegelementál
bazaltelementál
démonporonty
vízisárkány
iszapgólem
pokolfarkas
fénysárkány
savgólem
hegymélyi drakón
xenomorf királynő
acélgólem
flóraelementál
déli sárkány
kronoszaurusz
jégelementál
fekete sárkány
halálmágus
nyugati sárkány
jégsárkány
rücskös látógömb
asztrálelementál
keleti sárkány
Dátum: 2009.10.30. 15:27:46
Egy példa egy automatikusan elutasított kalandra, ahol a szerző a javításra sem kap lehetőséget:
cím: A végzetur temetö
1. próba szövege: Gyözd le a csupasz dragont
befejező szöveg: ügyes voltál.
cím: A végzetur temetö
1. próba szövege: Gyözd le a csupasz dragont
befejező szöveg: ügyes voltál.
Dátum: 2009.10.30. 14:59:19
Egy régi tartozásunkat róttuk most le. A Zarknod ébredése esemény során a 3-mas világon a másik kettőtől eltérő képletet alkalmaztuk a játékosok jutalmazására, ami bizonyos játékosokat hátrányosan érintett. Ezt a csorbát most kiköszörültük, kiszámítottuk az 1-es világ képlete alapján is a jutalmat, és a különbözetet plusz tulajdonságok formájában jóváírtuk azoknak, akik korábban kevesebb tulajdonságot kaptak.