Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Dátum: 2011.06.21. 08:26:45
Idézet: Junior0 - 2011.06.20. 23:49:24
egy csomo jó ötlet elhangzott és nem lenne rossz ha olvasnák és gondolkoznának mi megvalosítható jó ötlet, mi nem az.

Attól tartok (biztos vagyok benne), hogy Miklós nem fog ötleteken gondolkozni. Azt várja, hogy egy komplett koncepció legyen kidolgozva, és kapjon némi támogatást a fórumon, majd akkor fogja egyáltalán megfontolni. Az ötletrohamok önmagukban teljesen értelmetlenek, ha nem az a végük, hogy van egy komplett terv. Ami valahol érthető, mert elég komplex dolog összerakni ilyet, és ahány terv volt eddig (Miklósé is), azt szétkapták a fórumon, mivel sok hibájuk volt. Nyilván nem akarja az n+1-ik ilyet is végigasszisztálni Miklós az ötleteken való gondolkodással. Majd ha lesz értékelhető eredmény, akkor majd remélhetőleg ránéz.
Dátum: 2011.06.20. 22:45:27
Idézet: Ariel - 2011.06.20. 22:25:08
Az adott időre verj bele annyit az ellenfélbe amennyit csak tudsz, megint ahoz a hibához vezet, hogy túlzott aktivitást igényel.

A gyógyítási lehetőségek miatt viszont ezt mindenki akkor tehetné meg, amikor ráér. Így azért nem igényel túlzott aktivitást.


A játék már önmagában is annyi időt visz el, ha mindennel foglalkozik az ember, hogy aktív háborúzás igazából már nem is nagyon fér bele.

Szerintem, ha ez így lenne, akkor eleve nem lenne igény új háborús rendszerre. Másrészt pedig az új háború sem lenne kötelező. Ha valakinek nincs rá ideje, akkor nem foglalkozik vele, és kész.


Miklós rendszere egyszerű, könnyen áttekinthető, nem igényel plusz játékidőt, és az említett módosításokkal taktikázásra is ad lehetőséget. Gyakorlatilag minimális játékidő növekedés mellett, előzetes taktikázásra építi az egész háborúzást.

A módosításokkal tényleg összehozható egy használható rendszer, bár akkor azért annál több taktikázási lehetőség kéne, hogy ki szanitéc, és ki harcos, mert hamar unalomba fulladnának a háborús készülődések.
Nekem továbbra is bajom van a közvetlen interakció hiányával. Hova lennének így a belső fórumos megbeszélések, a keményebb csaták bemásolása, a folyamatos drukkolás?
Lehet persze, hogy ez csak az én (vagy legalábbis a kisebbségé) heppem, és a többség számára az automatizált háború is teljesen jó lenne.
Dátum: 2011.06.20. 22:17:07
Azért ilyen durva kontraszelekcióra még Miklós sem vetemedne. Ilyen erővel akkor a portyában se győzzön a jobb, hanem a gyengébb kapjon kompenzációt. Sőt, akkor miért múlik egyáltalán olyasmin, ami a játékos teljesítményétől függ? Akkor legyen inkább random döntés, hogy ki nyeri a csatát...

Semmi értelme nem lenne a PvP elemeknek, ha nem függene attól a siker, hogy ki milyen erős karaktert tud összehozni.
Dátum: 2011.06.20. 21:53:41
Idézet: Pörgönc - 2011.06.20. 21:41:59
Ezt kifejtenéd, kérlek? Nem értem a háború végét, az elszámolást.

Olyan lenne, mint egy portya, csak nagyban. Az nyer, aki többet sebez mint a másik a megadott idő alatt (portyánál ez 6 kör, háborúnál pedig mondjuk lehetne 3 nap), vagy teljesen ledarálja az ellenfelet idő előtt.

Háborúnál természetesen az összsebzés számít az összes csatából.

A gyengébb karakterek pedig igaz, hogy elhullanának hamar, de még valószínűbb, hogy inkább átadnák az ÉP-jüket az erősebb karaktereknek. És ha véletlenül túl hamar elkapnák őket, mielőtt ezt megtehetnék, a néhány gyógyital segítségével később mégiscsak több ÉP-t tudnak átadni, mint amennyi sebzést miattuk benyel a szövetség. Tehát nem lennének koloncok, és kirúgni/katakombáztatni sem kellene őket, sőt hozzá tudnának járulni a győzelemhez.
Dátum: 2011.06.20. 21:42:51
Idézet: Junior0 - 2011.06.20. 21:34:41
ezért gondoltam valamiféle szorzora ami figyelembe veszi mind a TÖ-t mind a szintet

Ezzel meg az a gond, hogy rettenetesen igazságtalan. Nem azért fejlesztik az emberek a karaktereiket, hogy aztán semmi hasznát ne vegyék háborúban, mert a másik kompenzációt kap, ha gyengébb. Ez a rossz játék jutalmazása.
A győzelmek számolásáról tehát mindenképpen le kell mondani, mint mondtam, ez volt az egyik legfontosabb felismerés, amit Miklós javaslata is tükröz.
Dátum: 2011.06.20. 21:13:20
Junior0, Pörgönc, a győzelmek számolása semmilyen formában nem jó annak eldöntésére, hogy ki nyeri a háborút, nem véletlen, hogy már Miklós alapötletében sem szerepel. Mégpedig azért, mert ellentmond annak az - egyébként az egyik legfontosabb - alapelvnek, hogy a gyengébb karakterek se jelentsenek koloncot. Amint a győzelmek száma számít bármennyire is, azonnal megéri kirúgni/katakombáztatni. Ez volt az egyik legfontosabb probléma, amit az új rendszernek ki kell küszöbölnie.
Dátum: 2011.06.20. 15:28:25
Igazatok lehet, elképzelhető, hogy a néhány órás lefolyás nem jó. Az én javaslatomban viszont elég hamar lemenne a háború, mivel a másik ÉP-jét akkor is le lehet darálni, ha nincs gép előtt. Ezen úgy lehet segíteni, hogy valahogyan lehessen ÉP-t tartalékolni.

Két módot rögtön látok erre:
1. Egyrészt addig nem ér véget a háború, amíg valakinek van ÉP-je (még ha ütőtávon kívül van is). Egy adott időlimit után (mondjuk 3 nap) persze mindenképpen véget érne, de alapvetően nem lehetne néhány óra alatt ledarálni az ütőtávon belülieket, mert tartaléknak ott lennének az ütőtávon kívüliek, akik tudnának ÉP-t transzferálni, amint gép elé kerülnek.
2. Másrészt pedig akár be lehetne vezetni speciális háborús gyógyitalokat, amelyeket csak a háborús ÉP növelésére lehet használni. Akár minden háborúban szabott mennyiség lehet, fejenként mondjuk 3-5 db.

Ez a két módszer biztosítaná, hogy ne legyen lefutott a meccs néhány órán belül, illetve azt is, hogy aki csak később ér gépközelbe, az ettől még utána is tudjon cselekedni.

Ily módon a győzelem kritériumát is módosítani kell kissé. Az a csapat nyerne, amely vagy teljesen ledarálta az ellenfelét (odaát senkit nem lehet már 30% fölé gyógyítani, mert senkinek nincsen sem annyi ÉP-je, sem gyógyitala), vagy többet ütött a másik szövetségbe az időlimit lejártával (tehát hasonlatos lenne a normál portyához, ahol szintén vagy kivégzed az ellenfelet, vagy többet sebzel bele). Hogy gyógyital tartalékolással ne lehessen megtartani a kezdeti fölényt, a megmaradt gyógyitalokat mínusz ÉP-ként el lehetne számolni a végén.
Dátum: 2011.06.20. 08:56:20
Idézet: Viskos - 2011.06.20. 08:00:25

Másrészt pedig valakit törlésre biztatni még poénból sem elfogadható.

Nem tehetek róla, hogy ez a nép óhaja. Nézd meg azt a hozzászólását, amiben bejelentette, hogy 3 szerverről törölt. Azt hiszem, rekordot döntött a pontszáma.

Tényleg, Birka, ha már ennyire hiszel a szavazásban, akkor...
Dátum: 2011.06.20. 08:43:37
Idézet: Birka - 2011.06.20. 08:04:12
Kár, hogy nem voltál ott a fórumon (Csak nem felvonultál? )

Nem vonultam fel, sőt, el is akartam menni a találkozóra, de rájöttem, hogy "sajnos" nincsen horogkeresztes zászlóm/karszalagom, ami kellett volna ahhoz, hogy ne legyek feltűnő melletted, így aztán otthon maradtam.


, amikor Miklós megkérdezte, hogy hány ember like-olja ezt a kontraszelektív megoldást, és a jelenlévők jó 70%-a feltette a kezét...

1. És ez hány százaléka volt az összes VU játékosnak?
2. Ez amúgy sem érv semmire. Volt idő, amikor arra a kérdésre, hogy ugye a Nap kering a Föld körül az emberek 100%-a tette volna fel a kezét.
3. Ha szerinted az átlagvélemény alapján bármilyen komplex feladatra jó megoldás születik, akkor legközelebb, ha beteg vagy, akkor ne orvoshoz menj, hanem írd ki a tüneteidet a blogodra, és írj ki szavazást a kezelésről, majd alkalmazd a legtöbb szavazatot kapott kezelést. Ha ezentúl mindig így cselekszel, csak akkor hihető, hogy komolyan gondolod, hogy a szavazás a jó módszer komplex problémák megoldására.
Dátum: 2011.06.20. 06:58:08
Értem, szóval megint (sokadszorra is) neked köszönhetünk valami ostobaságot. Mit is mondtál, hogy mikor fogsz a maradék karaktereddel törölni?

Buzizással meg nem kéne szétoffolni a topikot, arra ott van a kurucinfó.
Dátum: 2011.06.19. 22:51:00
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 22:39:26
Ha meg akarjuk tartani az egyenkénti csaták jelentőségét, akkor azt úgy kell megoldani, hogy ez ne taszítson senkit katakombába, és a gép előtt se kelljen folyamatosan gubbasztani.

Így van, mindkét dolog szerepel az alapelvek között, amiket összegyűjtöttem. Szóval az, hogy milyennek kéne lennie a rendszernek, az nagyjából megvan, csak eddig nem nagyon tudott senki olyat összeállítani, ami mindenben megfelel a kívánalmaknak.
Dátum: 2011.06.19. 22:26:05
Elképzelhető, hogy az 1-2 órás lefolyás sem az igazi. De az a nullához közeli interaktivitás, ami Miklós javaslatában van, szintén nem jó. Az általad javasolt háromkörös háború egy fokkal jobb, de az is majdnem nulla interaktivitást biztosít. Ezen persze lehetne tovább javítani úgy, hogy nem három kör van, hanem sokkal több. Az interaktivitásnál azonban nem biztos, hogy elegendő a nagy action-reaction szám. Az is számít, hogy mennyire közvetlen. A jelenlegi háborús rendszer nagy előnye, hogy az interakció a lehető legközvetlenebb: konkrét csatákból áll, ami amúgy is a játék alapeleme. Én azért javasoltam, amit, hogy az alapelem szintén csata lehessen, ami a legközvetlenebb interakció, és a leginkább ismerős, és érthető is.

Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy amit írtam, az tökéletes (különben sem nulláról lett kidolgozva, hanem Miklós rendszere alapján). Én örülnék a legjobban, ha valaki leülne, és elölről kitalálna egy olyat, ami az összes fent említett alapelvnek megfelelne. Csakhogy ez sajnos nem olyan egyszerű a játék meglévő tulajdonságai, és korlátai miatt. Ha valaki mégis ki tudna ilyet találni, hát azt megilletné a legmélyebb elismerés.
Dátum: 2011.06.19. 21:53:51
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 21:49:27

Szerintem pedig pont, hogy több. A mostani rendszerben elzavarhatod a tagok 90%-át katakombába, vagy kirúghatod a szöviből. Az új rendszerben pedig a szövi igenis megvitathatja, hogy milyen stratégiát kövessen, és azoknak is van beleszólása a dolgokba, akik keveset vannak gép előtt.

Ne már, azért a zöld ne legyen már kék. A mostani rendszerben nagyságrenddel több interaktivitás van. Eleve kell 50 csata a győzelemhez. Az általad javasoltban pedig 3 csata van összesen. Ez alig több interaktivitás, mint Miklós eredeti javaslatában.


Annak a változatnak, amit te említesz, ugyan az a hibája, mint a mostani rendszernek: ha nem vagy folyamatosan a gép előtt, nem tudsz részt venni a háborúban. Sőt, a te verziódban a háborúnak akár egy óra alatt is vége lehet, így jó eséllyel reagálni sem tud rá az ellenfél.

Így van, de pont az benne a jó, hogy rövid idő alatt véget ér. Szerintem senkinek nem hiányoznak a végtelen háborúk. Fentebb írtam, hogy a háború úgy lenne jó, mint az epik: rövid, de intenzív.
Dátum: 2011.06.19. 21:50:19
Idézet: Pörgönc - 2011.06.19. 21:43:33
Rengeteg átgondolni való van.... Jaj...

Igen, sajnos elég komplex összerakni egy jó rendszert, ami az összes főbb alapelvnek megfelel, amit elvárunk tőle.


Lehetne úgy is programozni, hogy a háború 5 nap, van nevezés, mint a bajnokira, aki nem nevez, az a háború kitörésének pillanatában aktuális cuccal játszik. Naponta 1 kör, mondjuk 5 nap, az első 4 napon választhatsz ellenfelet, ha akarsz.

Az 5 nap nem igazán jó. A múltkor az volt az ötlet, hogy a háború legyen olyasmi, mint az epikölés, rövid, de intenzív. A javasolt rendszerben a háború hosszát leginkább a cooldown (két cselekedet közötti kényszerű pihenő) nagysága határozná meg. 5 perc esetén a háború valószínűleg legfeljebb néhány órás lenne.
Dátum: 2011.06.19. 21:25:51
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 21:15:46
Interaktivitás ott van, hogy minden nap variálhatsz a stratégiádon. Igaz, hogy nem tudsz minden egyes portya után közbeavatkozni, mint a mostani háborúban, de naponta van lehetőséged a stratégia megváltoztatására.

Ez igaz, de ez azért nem túl jelentős. A mostani háborús rendszer interaktivitásához képest pedig elenyésző. Szerintem ez nagyon fontos elem, mert ez teszi háború közben is érdekessé az eseményt, plusz ilyenkor van mit utána megbeszélni. Ha csak háromszor lehet állítani, utána meg végigfut az egész, az nem túl érdekes sajnos.
Dátum: 2011.06.19. 21:14:35
Idézet: Dozer - 2011.06.19. 21:01:29
figyeljünk oda arra is hogy akinek nincs ellenfele az is részt vehessen a háborúban!
A szövetség erejét a tagok ÖSSZESSÉGE jelenti! Ha ehhez pl az kell hogy 3-4, 70-75-ös karakter harcol egy 110-es karakterrel akkor legyen úgy...

Ez nagyon nem lenne jó. A játék alapvető eleme az, hogy van ütőtáv. Nagyon igazságtalan lenne ezt áthágni háborúkban. A magasabb szintű karakterek a jól időzített ÉP osztásokkal vehetnének részt a háborúban.
Dátum: 2011.06.19. 21:12:11
Idézet: Ariel - 2011.06.19. 21:05:34
Én Miklós javaslatát a következőképp módosítanám:

A hadüzenet után mindkét szövetség állíthasson fel egy sorrendet, hogy hogy követik egymást a támadóik, illetve, hogy ki kinek adjon segítséget. A háború legyen több körös és 3 győzelemig tartson. Minden nap lemenne a harc a leírt módon, majd a szövetség változtathatna a tagok sorrendjén, segítségnyújtáson, stb. Következő nap lezajlana az újabb összecsapás. Így egy háború 3-5 körös lenne ami 3-5 nap.


Ezzel szintén az a probléma, hogy nincsen benne interaktivitás.
Dátum: 2011.06.19. 21:10:56
Idézet: Pörgönc - 2011.06.19. 20:56:00
Kérdeznék párat, mert nem világos. A nevezést meghagynád (az jónak tűnik)?

Ebben nem vagyok biztos. A nevezés azt szolgálta, hogy az aktuális felszerelést, ÉP-t, egyéb paramétereket elmentette. Ha többfordulós, interaktív a háború, akkor nincsen szükség erre, hanem mindenki az aktuális felszereléssel vesz benne részt, sőt, közben cserélheti is. Ezen kívül úgy kellene működnie, mint a bajnokinak, tehát az ÉP, VP maxról indulna, és utána már csak a háborús események miatt változna a normál játékbeli ÉP-től, VP-től függetlenül. Tehát ha a háborúban levernek belőle, akkor az csak a háborús ÉP-ből csökken, és ha normál portyában vernek le, akkor az meg természetesen a normál ÉP-ből.

A felület lehetne olyasmi, mint most az aréna, csak éppen az ellenséges szövetség tagjait listázná, és esetleg kiírhatná az aktuális háborús ÉP-jüket, de legalább azt, hogy támadhatóak-e éppen.


Pl. 16.00-kor indul a háború, ha gép előtt vagy, választasz ellenfelet, ha nem, automatikusan védekezel, ha elfogy az ÉP-d kiestél. Ha nem, de már nincs ellenfél (harcoló) ütőtávban, viszont harcoló szövetséges sem, az a döntetlen? Vagy ilyenkor az összes maradék ÉP számít?

Döntetlen akkor lenne, ha úgy érne véget a háború (véget érni pedig vagy időlimit lejárat miatt érhet véget, vagy a leírás szerinti ellenfél nélküliség miatt), hogy egy adott számot nem ér el a háborúban lezajlott csaták száma. Erre azért lenne szükség, hogy ne lehessen egy-két csatával háborút nyerni.
Dátum: 2011.06.19. 20:11:29
Miklós javaslatát továbbgondolva meg lehetne azt csinálni, hogy a háború alatt ugyanúgy kelljen ellenfelet választani, mint a régi rendszerben, tehát a ütőtávok korlátain belül mindenki ellenfelet választ. Azt a részét természetesen meg kell őrizni, hogy az egész amolyan bajnoki szerűen fusson, tehát ne zavarja a napi játékot.

A háború közben, hogy reagálni is lehessen a kialakult helyzetre, támadni csak 2-5 percenként tud egy karakter, megtámadni viszont természetesen a cooldown alatt is lehet a karaktereket.

A támadás helyett mindenki tud olyat csinálni, hogy az ÉP-jéből átad egy szövetségi társának (valószínűleg érdemes ezt fixen meghatározni, hogy mennyit, de ez részletkérdés). Ez után ugyanúgy 2-5 perces cooldown, mint támadás után. Erre nagy szükség lesz, mert ugye mindenki max ÉP-ről (és max VP-ről) indul, de közben nincsen gyógyítás, vagy pihenés.

A háború akkor ér véget, ha az egyik szövetségben nem marad egyetlen olyan tag sem, aki tudna ellenfelet választani, ha az ellenfél minden tagja maxÉP-ben lenne, és ebben az esetben természetesen a másik szövetség a győztes. Ez ugyanis azt jelenti, hogy a vesztes szövetségnek minden olyan tagját leverték, aki a konkrét harcokban is részt tudott venni.

Ha mindkét fél jól taktikázik, akkor kb. a szövetség összesített max ÉP-jét kell leverni az ellenfélről, mert azok, akik az ütőtáv miatt nem tudnak harcolni, azok is átadják az ÉP-jüket a harcolóknak.

Ez a rendszer, amellett, hogy megőrzi Miklós javaslatának előnyeit, a következőket kijavítja:
- Megszűnik a random ellenfélválasztás.
- Van interaktivitás, sőt, az ÉP osztás, illetve harc közötti választások taktikázásra adnak lehetőséget.
- Megmaradnak az ütőtáv korlátok, tehát nem automatikusan a legmagasabb szintösszegű szövetség nyer.

Az eredeti javaslatból pedig megőriz egy sor nagyon fontos dolgot:
- A leggyengébb karakter is erősít a szövetségen a gyengítés helyett.
- Az ütőtávokon kívüli tagok is bele tudnak szólni a háború menetébe.
- Nem befolyásolja a napi tevékenységet (portyázást, vadászást)
- A rövid cooldown miatt viszonylag gyorsan véget ér egy háború, így nem köti a géphez a játékost extrém hosszú, vagy extrém időpontban.

Később a támadás/ÉP osztás mellé be lehetne tenni egy varázslás lehetőséget is, amihez viszont kellenének háborús varázslatok is a játékba. Lehetne buffokat adó varázslatot betenni például, így ha valakinek már kevés ÉP-je van, akkor inkább támadás, és további ÉP osztás helyett segíthetne a társainak némi turbózással. A rendszer azonban e nélkül is megállja a helyét, és később teret hagy az ez irányú fejlesztésnek, egészen komplex rendszerré lehetne majd fejleszteni.
Dátum: 2011.06.19. 20:08:37
A Miklós által annak idején felvázolt javaslat néhány kétségtelen erénye mellett számos hibával rendelkezett, amik el is lettek mondva abban a topikban (tulajdonképpen szét lett kapva a javaslat), nemhiába nem lett végül megvalósítva.

Íme néhány hiba (a súlyosabbak közül):
- nincs interakció: egy kattintás a jelentkezés, majd eredmény
- nincs taktikázási lehetőség
- nem érvényesül az támadhatósági szinthatár (ami egyébként a játék minden aspektusában érvényesül), 100. szintű elverhet egy 10. szintűt

Az alapvető gond ott van ezzel, és az összes eddigi próbálkozással, hogy az alapelvek lefektetése helyett rögtön konkrét javaslat született. Sajnos pont, amikorra kikristályosodtak az alapelvek a múltkori topikban, az emberek megunták, és befulladt az egész. Ezért most átemelem azokat az alapelveket, amiket a múltkori megbeszélések alapján egy új háborús rendszernek teljesíteni kellene:

- Legyen interaktivitás, tehát ne 2 kattintás legyen a háború, és utána csak az eredmény, hanem aktív részvételre legyen lehetőség.
- Ne random legyen az ellenfélválasztás, hanem a játékosok által meghatározott.
- Legyen lehetőség taktikázásra.
- Ne befolyásolja a napi tevékenységet (portyázást, vadászást, manakonstruálást)
- A gyengébb karakterek is hozzá tudjanak járulni a háborús teljesítményhez, ne érje meg kirugdosni őket. Tehát egy gyengébb karakterrel is legyen erősebb a háborúban a szövetség, mint ugyanazon gyengébb karakter nélkül.
- A szokásos ütőtávok legyenek érvényesek karakter karakter elleni csatákban.
- Az ütőtávokon kívüli tagok is hozzá tudjanak járulni valahogy a háborús teljesítményhez.
- A háború ne kösse a géphez a játékosokat extrém hosszú ideig, vagy extrém időpontokban.
- A vesztes fél ne bukjon erőforrást.