Igen, ez elég nagy probléma amit Razor ír itt:
Keves a lakosok maximalis szama. Igazabol semmire nem eleg.
"nezzuk meg mennyi ember kell ezekhez az epitesekhez.
1-es szint. Max lakos 14. Teglakat gyartja: 4. Beepiti: 7. Marad minden masra 3
2-es szint. Max lakos 28. Teglakat gyartja: 8. Beepiti: 16. Marad minden masra 4
3-es szint. Max lakos 42. Teglakat gyartja: 12. Beepiti: 25. Marad minden masra 5
4-es szint. Max lakos 56. Teglakat gyartja: 16. Beepiti: 36. Marad minden masra 4
5-es szint. Max lakos 70. Teglakat gyartja: 20. Beepiti: 47. Marad minden masra 3
6-es szint. Max lakos 84. Teglakat gyartja: 24. Beepiti: 60. Marad minden masra 0"
Valami olyan rendszer mindenképpen kéne szerintem, hogy az épületet hogyha felépítettem egy nagyobb szintre, akkor minden egyes dolgozó aki benne van az termeljen többet.
Tehát 1-es tégaltermelő kútban minden lakos 1 téglát termel és 4 rakható bele, tehát napi 4 tégla.
2-es kútban minden lakos 2 téglát termel, és rakható bele 6 lakos tehát 12 tégla.
3-as kútban lakosonként 3 tégla, és rakható bele 8 tehát 24 tégla, vagy valami ilyesmi.
Ugyanez élelemre is, szerintem a dolgozónként 3 élelem iszonyú kevés, főleg hogy 1-et megeszik a dolgozó, tehát nettó csak 2-t termel.
Egyszerűen azt érzem, hogy nem tudok haladni meg építkezni, mert a lakosaim fele csak a fennmaradásra vannak, és így is fogy a tégla meg a kaja...
A másik meg hogy lehessen kijelölni egy "másodlagos épületet". Tehát ha felépült egy épület, akkor oda backupba rakja be az építőket vagy dolgozókat, ne álljanak üresen. Vagy akkor alapból legyen az, hogy a szabad lakosokat a rendszer automatikusan befogja legalább kaját meg lélektéglát gyártani, mert az hogy most is pl 3 gyors napig 6 szabad lakosom volt akik nem csináltak semmit mert elkészült amin dolgoztak.
Hozzászólások - Lebufe001
Dátum: 2025.07.30. 12:04:43
Dátum: 2025.07.21. 21:58:06
Na akkor én itt fogom abbahagyni a játékot szerintem... Eddig is már nagyon nyögvenyelősen megy a mindennapi belépés is.
Husosfagyi, ez hanyadik szintű piacnál van?
Teszt alatt is ki tudod venni? Mert az poén lenne hogy akkor akik nyomták a tesztet azok kivesznek rahedli pálcát meg CSP-t. Az unobtánium termelés is nőni fog idővel, gondolom, szóval az a +5 növekedés nem lesz akkora gond szerintem.
Husosfagyi, ez hanyadik szintű piacnál van?
Teszt alatt is ki tudod venni? Mert az poén lenne hogy akkor akik nyomták a tesztet azok kivesznek rahedli pálcát meg CSP-t. Az unobtánium termelés is nőni fog idővel, gondolom, szóval az a +5 növekedés nem lesz akkora gond szerintem.

Dátum: 2025.07.18. 18:14:47
Szia Miklós!
Köszönöm a válaszod, ezek szerint úgy tűnik hogy nagyon máshogy látjuk mind a játékot, mind pedig az üzleti részét a dolognak. Hadd reflektáljak néhány mondatodra, sajnos az Idézet funkciót nem tudom jól használni, úgyhogy marad az idézőjel.
“mert konkrétan játékosok javasolták még korábban, hogy lehetne
egy ilyen fejlesztés” - itt azért jó lenne tudni, hogy ez egy-néhány játékos volt, vagy a játékosok többsége? Azon játékosok csak akik a fórumokra járnak, vagy az összes játékos között volt esetleg szavazás erről?
“ráadásul a játék kezdete óta van is ilyesmi már a VU-ban (szövetség épület építés)” - Igen, pont ezért nem igazán van szükség mégegy hasonlóra ami ráadásul single player PvP. A szövetségi épületekben pont az a buli, hogy együtt építjük, és így együtt kapjuk a bónuszokat is.
“ne jusson nagy előnyhöz, aki régebb óta játszik, vagy sokkal több időt tud vele tölteni, vagy sok pénzt költ rá” - ezek közül valamelyiknek azért teljesülnie kéne szerintem. Egy játékról van szó, nyilván ha sokat játszok vele, hadd jussak már előrébb. Vagy ha sokat fizetek. Persze a legtöbb funkcióban van valami beépített fék, de ez alapból azért benne van a játékban a napi CSP, PP, stb mechanikákban. Azért a VÚ alapból díjazza azt aki sokat játszik (mondjuk, inkább azt aki régóta) vagy sokat költ.
“Szóval kérlek ne haragudj, de nem fogjuk ezt a fejlesztést kidobni, arra
van lehetőség, hogy a béta teszt alatt javaslatokat tegyél azzal
kapcsolatban, hogy milyen irányba változtassunk rajta.” - nem haragszom, inkább csalódottság van bennem és szomorúság, hogy a játék amit szeretek, olyan irányba megy ami nekem nem tetszik és szerintem vakvágány. És sajnállak titeket, hogy olyan fejlesztésbe ölitek az erőforrásokat, ami a többségnek nem tetszik, miközben annyi minden kijavítandó lenne a játékban, és sokkal kevesebb fejlesztésből sokkal jobb játékélményt lehetne produkálni. És nyilván tudom hogy amíg ezzel a fejlesztéssel foglalkoztok, addig nem történik fejlesztés másik irányba. 300. szint óta nincsenek tárgyak a lélekkufárnál, mert nyilván egyszerűbb volt behozni a legendás tárgyak rendszerét, egyszer kell lefejleszteni és kész. Vagy a legendás epikus tárgyak, ott se kell akkor új tárgyakat fejleszteni, hanem egyszer megvan és kész. Vagy a szövetségi dolgok, tudás fa is akkor mehet az egekig, és így akkor nem kell új szövetségi épületeket kitalálni.
“De az alapkoncepció marad - építesz, fejlesztesz. Ha nem tetszik, szerintem nyugodtan ignoráld.” - Pont ez a baj, hogy nem MEREM ignorálni, mert 3 opció áll fent:
1/ nem ad semmilyen bónuszt a karakternek: ez a jobbik eset nekem, mert akkor így tényleg nem kell vele foglalkozni. Ez nektek rossz, mert ha nem ad bónuszt, hanem önmagában egy külön játékforma, akkor lesz néhány játékos aki tolja, rakja bele a LE-t meg egy kicsi őskövet, aztán élvezi, a többiek meg beleszarnak, és nem költenek emiatt többet a játékra.
2/ ad bónuszt a karakternek (mint a legtöbb fejlesztés, pl. Végzet Templom, Verem, Állatok, Csatlósok, stb.): ez a rossszabbik, mert így akkor kényszerből tolni kell még akkor is ha nem szeretném, különben lemaradok.
3/ eleinte az a mondás hogy nem ad bónuszt, ránéztek fél évvel később, és látszik hogy 4 ember tolja aktívan, ők panaszkodnak hogy nincs kit támadni, és akkor hát hogy motiváljuk a játékosokat hogy játszanak vele? Hát akkor majd lesz benne táp. És viszont ha ekkor ébredek rá hogy ja basszus tolni kellett volna, akkor nem fogom tudni behozni a lemaradásom (hacsak nincs erre egy jó mechanika), mert minden egyes nappal amivel később kezdem el, azzal a maxon termelt tápok napjait bukom.
“ld. fent amit a 17 évről írtam, nem jó ötlet még újabb jutalmakat adni olyanért, amiben valaki
már amúgy is elhúzott, akár pvp akár pve.” - pont ez lenne a lényeg, hogy NE legyen olyan a játékban amivel behozhatatlanul el lehet húzni. 17 év alatt hatalmas szakadékok alakulhattak ki. De aki 17 éve játszik, és minden évben költött pénzt a karakterre, azt nyilván nem elvárható, hogy én majd 3-4 év alatt 3-4 évnyi költéssel be tudom hozni. De ha szeretnéd, hogy a játék még sokáig működjön, akkor inkább ezen kéne gondolkodni, hogy egy most újonnan regisztráló játékos, aki pl. a HKK-n keresztül hall a játékról, az hogyan fog felzárkózni? Mert belép V1-re, és azt látja hogy a V1 toplistán az első helyezett Unr34l 400/198. szintű és van 91ezer TÖ-je, 97 ezer szakija, és 264MRD LE diffje. Ő meg kap 20 lélekenergiát egy vadászatért… Ha ezzel nem foglalkozik, hanem csak élvezi a játékot, akkor lesz egy szar karaktere, akármennyit költ rá. Ha pedig utánajár akkor sok sok kutatás és beszélgetés után rájön hogy mi a meta:
1/ 200 milliárd sajtolást elérni ASAP
2/ utána pedig pörgetni a végzet templomokat, mert az fixen +1 vagy +10 TÖ-t ad mindenre. Jelenleg 1 gigatemplomból úgy kb 5-6 milliárd LE-nyi tulpont kapható ha már ilyen 80-90 ezres TÖ-d van, de lehet hogy még több is, és ezen nincsen sapka. Egyértelmű tehát, hogy annak lesz a legnagyobb TÖ-je aki:
a/ a legtöbb templomot lepörgeti
b/ akinek a legmagasabb harci szintűek a csatlósai, mert azokra lehet erősebb tárgyat rakni ami +TÖ
c/ aki a legrégebb óta tolja az SZB-ben a bajnoki tókeneket és szerzi belőle a +1-es medálokat.
És igazából egyikre sincsen jelenleg a játékban jól működő felzárkóztatási mechanika. Tehát új játékosunk hamar belátja, hogy ha toplistákon akar versenyezni, akkor nagyon össze kell kapnia magát, és még lehet hogy úgy sem fog sikerülni neki.
Nem akarok elmenni ezen a tangensen, de érződik a játékban, hogy egyre kevesebben vagyunk játékosok, és hogy emiatt nektek is egyre kevesebb tőkétek van foglalkozni vele. Én szívesebben játszanék úgy egy ilyen játékkal, hogy a (saccolok) 200 aktív játékos helyett van 20.000. De az új játékosok nem fognak itt maradni, ha reménytelennek látják az egészet, vagy túl komplikáltnak a sok funkcióval, a régi motorosok pedig szépen lassan abba fogják hagyni, ha nincsen semmi cél amiért küzdeniük kéne. Mert azért valljuk be, amikor már a ~80. gigatemplomomat csinálom (ez lehet hogy ennél sokkal több is), és a 104. kárhozat vermemet, akkor arra azért rá lehet unni. És látható, hogy ez így fog menni a végtelenségig, mert egyszerűen ez a meta, ez a táp.
Viszont szerintem az nem jó megoldás, hogy akkor csinálunk egy teljesen másik játékot a játékon belül, hogy akkor legyen újdonság.
“a játékban volt már több komoly endgame content, nem is egy, mint pl. a kutatás, vagy a hűség útja” - ez nem endgame content, mondjuk nekem nagyon tetszett mindkettő, meg a ghalla istenei is. Az endgame content az amivel akkor tudsz CSAK játszani, ha már elérted a maximális, vagy majdnem maximális szintet, vagy a maxhoz közeli erősséget. Tehát esetünkben az lenne endgame content-nek nevezhető, ami 400. szinten nyílik meg és komoly kihívást jelent, új célokat ad. Mivel jelenleg 38 karakter van 400+ szinten V1-5-ig, így nyilván érthető hogy nem éri meg nektek ilyen fejlesztést csinálni. Viszont ha lenne lehetőség gyorsabb felzárkózásra, amivel regisztráció után mondjuk 1-2 éven belül utól lehetne érni a top játékosokat szintben és erősségben is egyaránt, akkor maradna életképes hosszútávon a játék.
“Még erősebb epikusok meg hasonlók, a később indulók számára elérhetetlen
cél, a veteránok meg vagy panaszkodnak, hogy „túl erős” vagy 1 hónap
után átmennek rajta és megint erősebb kell (megint csak ld. karakterek
közti erősségkülönbség).” - az semmiképpen sem jó, hogy nálunk a Légióban, ami a V1 egyik top szövetsége SORBAN ÁLLÁS van, hogy ki simogathatja meg éppen az epikust a 30% vagy 5 ütéses VT küldiért, és vigyázni kell hogy nehogy hamar meghaljon!? Meg az hogy én a kis 50 ezres TÖ-mmel 3-4 ütésből 12-16 perc alatt egyedül ki tudnék nyírni egy top epikust egy top szövetségben ha akarnám? Ja és a nagy epikus kincs ami esik belőle az 2-4 legendás fejlesztőkő, amit egyetlen karakter vihet el, és ő kap belőle kb fél IQ pontot ha arra teszi?
“A téli találkozóra ha gondoljátok, gyűjthetünk majd ötleteket, mi legyen a jövő évi nagy fejlesztés.” - ez nagyon jól hangzik, viszont 2 dolgot érzek ezzel kapcsolatban:
1/ azok véleménye van meghallgatva akik “hangosak”, nem pedig demokratikus alapon a játékosok összessége bevonva ezekbe. Szerintem tök hasznos lenne csinálni össznépi szavazásokat, formokat, vagy akár egy ilyen “feature request” szerű szavazótáblát (ez a szoftverstartupoknál nagyon bevállt, a lényege, hogy bárki írhat fejlesztés kérést, és bárki szavazhat korábbi kérésekre, így a fejlesztők azokkal dolgoznak először, amelyiket a legtöbben kérték), és akkor nem csak az hallatszódna aki kiabál, sokat fórumozik vagy ott van az élő talikon, hanem mindenkié.
2/ azért vagyok itt hogy élvezzem a játékot és pihenjek, nem azért, hogy én találjam ki, hogy hogy menjen tovább, és kidolgozzam az ötleteket. Ez egy játékfejlesztői feladatkör, amiért mi fizetjük az ősköveket, hogy a játék tovább fejlődjön, egyre szórakoztatóbb legyen, stb.
“Felzárkóztatás nagyon sok van a játékban már most is” - pont ez a baj, hogy ez így nem igaz. Nem tudom behozni a templomi pálca és a verem lemaradásaimat, mert amíg mások 17 éve játszanak, gondolom olyan 10-12 éve lehet kárhozat verme, akkor nekik minden hónapban nyílt új verem, amiért nekem 400 őskövet kell fizetnem a szörnykihívás nullázóval. Tehát teszem azt 10 év alatt nekik volt 120 új verem (plusz amiket még eventekből nyitottak, végzet verme, stb.) az nekem 48 ezer őskőbe fog kerülni. Ha 1600+1600-on tudom venni, akkor ez 15 maxos befizetés, ami 375 ezer forint. És akkor a veremből ki is kell venni a sok-sok templomi pálcát, lehet hogy 1-2 milliót is el kéne verni ahhoz hogy ugyanott legyek mint a mostani top karakterek. Persze ezt ők elköltötték a 17 év alatt, nekem meg pár év alatt kellene elköltenem.
Csatlós harci szint lemaradást nem tudom behozni, erre nincsen semmilyen felzárkóztatás, csak v5-v6-on volt hogy az inspiráció ad napi + csatlós csatákat is. De jelenleg a 195. harci szintű csatlósaim mindig 50-60 szinttel le lesznek maradva, mert minden top karakternek 18 csatája van naponta.
És a szövetségi medál lemaradásokat sem tudom behozni, ami +230 TÖ a legtöbb esetben, tehát hogy ezt kompenzáljam, még 23 gigatemplomot meg kéne csinálnom, ami 161 templomi pálca tehát 9000 őskő, plusz ezeknek ki is kell jönnie a veremből, szóval nyitni is kell a vermeket, ha vermenként átlag 4 pálca esik az még 40 verem, 16000 őskő.
“de ezt sem lehet túlzásba vinni, ha én 17 éve játszom egy játékot és valaki 3 év alatt ugyanoda el tud jutni, azt frusztrálónak érezném.” - ezzel te lehet hogy így vagy, érdemes lenne a top játékosokat is megkérdezni erről szerintem. Az én tapasztalatom az volt, hogy V6-on és V1-en is mindenki kivétel nélkül nagyon segítőkész volt tanácsokkal vagy a szövetségekben epikus tárgyak kiütésével, építéssel vagy bármi mással kapcsolatban, és úgy éreztem, hogy ők is szeretnék ha itt maradnék, ha játszanék, és ha versenyképes karaktert építenék, mert ők is unják már hogy nincs versengés, meg nincsenek ellenfelek…
Szóval, összefoglalva nekem a problémám nem csak az hogy ez a Városos fejlesztés nem tetszik, hanem az is, hogy ez elveszi a fejlesztői figyelmet és erőforrást sokkal égetőbb kérdésekről ami a játék hosszú távú fennmaradását szolgálnák. Szerintem ez közös érdekünk. Köszönöm hogy elolvastátok!
Köszönöm a válaszod, ezek szerint úgy tűnik hogy nagyon máshogy látjuk mind a játékot, mind pedig az üzleti részét a dolognak. Hadd reflektáljak néhány mondatodra, sajnos az Idézet funkciót nem tudom jól használni, úgyhogy marad az idézőjel.
“mert konkrétan játékosok javasolták még korábban, hogy lehetne
egy ilyen fejlesztés” - itt azért jó lenne tudni, hogy ez egy-néhány játékos volt, vagy a játékosok többsége? Azon játékosok csak akik a fórumokra járnak, vagy az összes játékos között volt esetleg szavazás erről?
“ráadásul a játék kezdete óta van is ilyesmi már a VU-ban (szövetség épület építés)” - Igen, pont ezért nem igazán van szükség mégegy hasonlóra ami ráadásul single player PvP. A szövetségi épületekben pont az a buli, hogy együtt építjük, és így együtt kapjuk a bónuszokat is.
“ne jusson nagy előnyhöz, aki régebb óta játszik, vagy sokkal több időt tud vele tölteni, vagy sok pénzt költ rá” - ezek közül valamelyiknek azért teljesülnie kéne szerintem. Egy játékról van szó, nyilván ha sokat játszok vele, hadd jussak már előrébb. Vagy ha sokat fizetek. Persze a legtöbb funkcióban van valami beépített fék, de ez alapból azért benne van a játékban a napi CSP, PP, stb mechanikákban. Azért a VÚ alapból díjazza azt aki sokat játszik (mondjuk, inkább azt aki régóta) vagy sokat költ.
“Szóval kérlek ne haragudj, de nem fogjuk ezt a fejlesztést kidobni, arra
van lehetőség, hogy a béta teszt alatt javaslatokat tegyél azzal
kapcsolatban, hogy milyen irányba változtassunk rajta.” - nem haragszom, inkább csalódottság van bennem és szomorúság, hogy a játék amit szeretek, olyan irányba megy ami nekem nem tetszik és szerintem vakvágány. És sajnállak titeket, hogy olyan fejlesztésbe ölitek az erőforrásokat, ami a többségnek nem tetszik, miközben annyi minden kijavítandó lenne a játékban, és sokkal kevesebb fejlesztésből sokkal jobb játékélményt lehetne produkálni. És nyilván tudom hogy amíg ezzel a fejlesztéssel foglalkoztok, addig nem történik fejlesztés másik irányba. 300. szint óta nincsenek tárgyak a lélekkufárnál, mert nyilván egyszerűbb volt behozni a legendás tárgyak rendszerét, egyszer kell lefejleszteni és kész. Vagy a legendás epikus tárgyak, ott se kell akkor új tárgyakat fejleszteni, hanem egyszer megvan és kész. Vagy a szövetségi dolgok, tudás fa is akkor mehet az egekig, és így akkor nem kell új szövetségi épületeket kitalálni.
“De az alapkoncepció marad - építesz, fejlesztesz. Ha nem tetszik, szerintem nyugodtan ignoráld.” - Pont ez a baj, hogy nem MEREM ignorálni, mert 3 opció áll fent:
1/ nem ad semmilyen bónuszt a karakternek: ez a jobbik eset nekem, mert akkor így tényleg nem kell vele foglalkozni. Ez nektek rossz, mert ha nem ad bónuszt, hanem önmagában egy külön játékforma, akkor lesz néhány játékos aki tolja, rakja bele a LE-t meg egy kicsi őskövet, aztán élvezi, a többiek meg beleszarnak, és nem költenek emiatt többet a játékra.
2/ ad bónuszt a karakternek (mint a legtöbb fejlesztés, pl. Végzet Templom, Verem, Állatok, Csatlósok, stb.): ez a rossszabbik, mert így akkor kényszerből tolni kell még akkor is ha nem szeretném, különben lemaradok.
3/ eleinte az a mondás hogy nem ad bónuszt, ránéztek fél évvel később, és látszik hogy 4 ember tolja aktívan, ők panaszkodnak hogy nincs kit támadni, és akkor hát hogy motiváljuk a játékosokat hogy játszanak vele? Hát akkor majd lesz benne táp. És viszont ha ekkor ébredek rá hogy ja basszus tolni kellett volna, akkor nem fogom tudni behozni a lemaradásom (hacsak nincs erre egy jó mechanika), mert minden egyes nappal amivel később kezdem el, azzal a maxon termelt tápok napjait bukom.
“ld. fent amit a 17 évről írtam, nem jó ötlet még újabb jutalmakat adni olyanért, amiben valaki
már amúgy is elhúzott, akár pvp akár pve.” - pont ez lenne a lényeg, hogy NE legyen olyan a játékban amivel behozhatatlanul el lehet húzni. 17 év alatt hatalmas szakadékok alakulhattak ki. De aki 17 éve játszik, és minden évben költött pénzt a karakterre, azt nyilván nem elvárható, hogy én majd 3-4 év alatt 3-4 évnyi költéssel be tudom hozni. De ha szeretnéd, hogy a játék még sokáig működjön, akkor inkább ezen kéne gondolkodni, hogy egy most újonnan regisztráló játékos, aki pl. a HKK-n keresztül hall a játékról, az hogyan fog felzárkózni? Mert belép V1-re, és azt látja hogy a V1 toplistán az első helyezett Unr34l 400/198. szintű és van 91ezer TÖ-je, 97 ezer szakija, és 264MRD LE diffje. Ő meg kap 20 lélekenergiát egy vadászatért… Ha ezzel nem foglalkozik, hanem csak élvezi a játékot, akkor lesz egy szar karaktere, akármennyit költ rá. Ha pedig utánajár akkor sok sok kutatás és beszélgetés után rájön hogy mi a meta:
1/ 200 milliárd sajtolást elérni ASAP
2/ utána pedig pörgetni a végzet templomokat, mert az fixen +1 vagy +10 TÖ-t ad mindenre. Jelenleg 1 gigatemplomból úgy kb 5-6 milliárd LE-nyi tulpont kapható ha már ilyen 80-90 ezres TÖ-d van, de lehet hogy még több is, és ezen nincsen sapka. Egyértelmű tehát, hogy annak lesz a legnagyobb TÖ-je aki:
a/ a legtöbb templomot lepörgeti
b/ akinek a legmagasabb harci szintűek a csatlósai, mert azokra lehet erősebb tárgyat rakni ami +TÖ
c/ aki a legrégebb óta tolja az SZB-ben a bajnoki tókeneket és szerzi belőle a +1-es medálokat.
És igazából egyikre sincsen jelenleg a játékban jól működő felzárkóztatási mechanika. Tehát új játékosunk hamar belátja, hogy ha toplistákon akar versenyezni, akkor nagyon össze kell kapnia magát, és még lehet hogy úgy sem fog sikerülni neki.
Nem akarok elmenni ezen a tangensen, de érződik a játékban, hogy egyre kevesebben vagyunk játékosok, és hogy emiatt nektek is egyre kevesebb tőkétek van foglalkozni vele. Én szívesebben játszanék úgy egy ilyen játékkal, hogy a (saccolok) 200 aktív játékos helyett van 20.000. De az új játékosok nem fognak itt maradni, ha reménytelennek látják az egészet, vagy túl komplikáltnak a sok funkcióval, a régi motorosok pedig szépen lassan abba fogják hagyni, ha nincsen semmi cél amiért küzdeniük kéne. Mert azért valljuk be, amikor már a ~80. gigatemplomomat csinálom (ez lehet hogy ennél sokkal több is), és a 104. kárhozat vermemet, akkor arra azért rá lehet unni. És látható, hogy ez így fog menni a végtelenségig, mert egyszerűen ez a meta, ez a táp.
Viszont szerintem az nem jó megoldás, hogy akkor csinálunk egy teljesen másik játékot a játékon belül, hogy akkor legyen újdonság.
“a játékban volt már több komoly endgame content, nem is egy, mint pl. a kutatás, vagy a hűség útja” - ez nem endgame content, mondjuk nekem nagyon tetszett mindkettő, meg a ghalla istenei is. Az endgame content az amivel akkor tudsz CSAK játszani, ha már elérted a maximális, vagy majdnem maximális szintet, vagy a maxhoz közeli erősséget. Tehát esetünkben az lenne endgame content-nek nevezhető, ami 400. szinten nyílik meg és komoly kihívást jelent, új célokat ad. Mivel jelenleg 38 karakter van 400+ szinten V1-5-ig, így nyilván érthető hogy nem éri meg nektek ilyen fejlesztést csinálni. Viszont ha lenne lehetőség gyorsabb felzárkózásra, amivel regisztráció után mondjuk 1-2 éven belül utól lehetne érni a top játékosokat szintben és erősségben is egyaránt, akkor maradna életképes hosszútávon a játék.
“Még erősebb epikusok meg hasonlók, a később indulók számára elérhetetlen
cél, a veteránok meg vagy panaszkodnak, hogy „túl erős” vagy 1 hónap
után átmennek rajta és megint erősebb kell (megint csak ld. karakterek
közti erősségkülönbség).” - az semmiképpen sem jó, hogy nálunk a Légióban, ami a V1 egyik top szövetsége SORBAN ÁLLÁS van, hogy ki simogathatja meg éppen az epikust a 30% vagy 5 ütéses VT küldiért, és vigyázni kell hogy nehogy hamar meghaljon!? Meg az hogy én a kis 50 ezres TÖ-mmel 3-4 ütésből 12-16 perc alatt egyedül ki tudnék nyírni egy top epikust egy top szövetségben ha akarnám? Ja és a nagy epikus kincs ami esik belőle az 2-4 legendás fejlesztőkő, amit egyetlen karakter vihet el, és ő kap belőle kb fél IQ pontot ha arra teszi?
“A téli találkozóra ha gondoljátok, gyűjthetünk majd ötleteket, mi legyen a jövő évi nagy fejlesztés.” - ez nagyon jól hangzik, viszont 2 dolgot érzek ezzel kapcsolatban:
1/ azok véleménye van meghallgatva akik “hangosak”, nem pedig demokratikus alapon a játékosok összessége bevonva ezekbe. Szerintem tök hasznos lenne csinálni össznépi szavazásokat, formokat, vagy akár egy ilyen “feature request” szerű szavazótáblát (ez a szoftverstartupoknál nagyon bevállt, a lényege, hogy bárki írhat fejlesztés kérést, és bárki szavazhat korábbi kérésekre, így a fejlesztők azokkal dolgoznak először, amelyiket a legtöbben kérték), és akkor nem csak az hallatszódna aki kiabál, sokat fórumozik vagy ott van az élő talikon, hanem mindenkié.
2/ azért vagyok itt hogy élvezzem a játékot és pihenjek, nem azért, hogy én találjam ki, hogy hogy menjen tovább, és kidolgozzam az ötleteket. Ez egy játékfejlesztői feladatkör, amiért mi fizetjük az ősköveket, hogy a játék tovább fejlődjön, egyre szórakoztatóbb legyen, stb.
“Felzárkóztatás nagyon sok van a játékban már most is” - pont ez a baj, hogy ez így nem igaz. Nem tudom behozni a templomi pálca és a verem lemaradásaimat, mert amíg mások 17 éve játszanak, gondolom olyan 10-12 éve lehet kárhozat verme, akkor nekik minden hónapban nyílt új verem, amiért nekem 400 őskövet kell fizetnem a szörnykihívás nullázóval. Tehát teszem azt 10 év alatt nekik volt 120 új verem (plusz amiket még eventekből nyitottak, végzet verme, stb.) az nekem 48 ezer őskőbe fog kerülni. Ha 1600+1600-on tudom venni, akkor ez 15 maxos befizetés, ami 375 ezer forint. És akkor a veremből ki is kell venni a sok-sok templomi pálcát, lehet hogy 1-2 milliót is el kéne verni ahhoz hogy ugyanott legyek mint a mostani top karakterek. Persze ezt ők elköltötték a 17 év alatt, nekem meg pár év alatt kellene elköltenem.
Csatlós harci szint lemaradást nem tudom behozni, erre nincsen semmilyen felzárkóztatás, csak v5-v6-on volt hogy az inspiráció ad napi + csatlós csatákat is. De jelenleg a 195. harci szintű csatlósaim mindig 50-60 szinttel le lesznek maradva, mert minden top karakternek 18 csatája van naponta.
És a szövetségi medál lemaradásokat sem tudom behozni, ami +230 TÖ a legtöbb esetben, tehát hogy ezt kompenzáljam, még 23 gigatemplomot meg kéne csinálnom, ami 161 templomi pálca tehát 9000 őskő, plusz ezeknek ki is kell jönnie a veremből, szóval nyitni is kell a vermeket, ha vermenként átlag 4 pálca esik az még 40 verem, 16000 őskő.
“de ezt sem lehet túlzásba vinni, ha én 17 éve játszom egy játékot és valaki 3 év alatt ugyanoda el tud jutni, azt frusztrálónak érezném.” - ezzel te lehet hogy így vagy, érdemes lenne a top játékosokat is megkérdezni erről szerintem. Az én tapasztalatom az volt, hogy V6-on és V1-en is mindenki kivétel nélkül nagyon segítőkész volt tanácsokkal vagy a szövetségekben epikus tárgyak kiütésével, építéssel vagy bármi mással kapcsolatban, és úgy éreztem, hogy ők is szeretnék ha itt maradnék, ha játszanék, és ha versenyképes karaktert építenék, mert ők is unják már hogy nincs versengés, meg nincsenek ellenfelek…
Szóval, összefoglalva nekem a problémám nem csak az hogy ez a Városos fejlesztés nem tetszik, hanem az is, hogy ez elveszi a fejlesztői figyelmet és erőforrást sokkal égetőbb kérdésekről ami a játék hosszú távú fennmaradását szolgálnák. Szerintem ez közös érdekünk. Köszönöm hogy elolvastátok!
Dátum: 2025.07.18. 16:44:01
Na, hamar károgtam, maradt a 12 tégla, amennyi volt. Szóval akkor nem egyértelmű az a kijelző ott oldalt. Mert elsőre azt vártam volna, hogy ahogy nyomkodom és nem mentem el, akkor azt mutatná hogy mi lesz ha elmentem.
Szóval ha van 12 téglám, és termelek 4-et, akkor mutassa azt hogy 12 (+4). És ahogy rakom be az építőket az épületekbe, vegye le szépen egyesével hogy +3, +2, +1, 0.
Ne az legyen hogy írja hogy 12 van, berakok 4 építőt akkor kiírja hogy 12 (-4), és aztán elmentem és átugrik arra hogy 12 (nincs utána szám tehát 0).
Szóval ha van 12 téglám, és termelek 4-et, akkor mutassa azt hogy 12 (+4). És ahogy rakom be az építőket az épületekbe, vegye le szépen egyesével hogy +3, +2, +1, 0.
Ne az legyen hogy írja hogy 12 van, berakok 4 építőt akkor kiírja hogy 12 (-4), és aztán elmentem és átugrik arra hogy 12 (nincs utána szám tehát 0).
Dátum: 2025.07.18. 15:35:03
Továbbra is szar.
Van 4 dolgozóm az építési kútban, akkor ez 4 tégla. Raktam 4 építőt az egyik épületbe. Van még 4 dolgozóm máshol. Erre a változásnál azt írja hogy (-4) lélektégla...
Van 4 dolgozóm az építési kútban, akkor ez 4 tégla. Raktam 4 építőt az egyik épületbe. Van még 4 dolgozóm máshol. Erre a változásnál azt írja hogy (-4) lélektégla...
Dátum: 2025.07.16. 16:33:20
Köszi, hát ez így egyre rosszabb...
Dátum: 2025.07.16. 13:52:04
Én azt nem értem most, hogy:
Van 4 dolgozóm a 2. szintű építési kútban. A leírás alapján így naponta 8 lélektéglát kéne termelniük.
"kútban dolgozók lélektéglákat készítenek, a kút minden egyes szintje után 1-et." - 4 dolgozó mindegyik napi 2 téglát kéne termeljen ez alapján, mert 2-es szintű. "Állapot: 2. szint felépült. (Következő szint: 90 lélektégla)"
Emellett beraktam 6 építőt egy épületbe, ők ha jól tudom csak naponta 1 lélektéglát raknak bele.
Tehát 8 - 6 = 2, tehát +2-nek kéne lennie a mérlegnek.
Ehelyett azt látom a Lélektégláknál hogy 8 (-2), tehát akkor naponta 2 fogy. Ebből arra tudok következtetni, hogy akkor a kútban a dolgozók csak napi 1 téglát csinálnak fejenként, hiába 2-es a kút?
Van 4 dolgozóm a 2. szintű építési kútban. A leírás alapján így naponta 8 lélektéglát kéne termelniük.
"kútban dolgozók lélektéglákat készítenek, a kút minden egyes szintje után 1-et." - 4 dolgozó mindegyik napi 2 téglát kéne termeljen ez alapján, mert 2-es szintű. "Állapot: 2. szint felépült. (Következő szint: 90 lélektégla)"
Emellett beraktam 6 építőt egy épületbe, ők ha jól tudom csak naponta 1 lélektéglát raknak bele.
Tehát 8 - 6 = 2, tehát +2-nek kéne lennie a mérlegnek.
Ehelyett azt látom a Lélektégláknál hogy 8 (-2), tehát akkor naponta 2 fogy. Ebből arra tudok következtetni, hogy akkor a kútban a dolgozók csak napi 1 téglát csinálnak fejenként, hiába 2-es a kút?
Dátum: 2025.07.14. 17:33:26
Újonnan bekerült értékelendő kérdés:
Mit jelent a 4P, mint fogalom a marketingben?
Parkolj, Pihenj, Parkolj és Posztolj,
Papíron, Pontosan, Precízen Postázz!
nincs ilyen
Product/termék, Price/ár, Place/értékesítés helye, Promotion/promóció
Már bocsánat, marketinggel (is) foglalkozom, és tudom is a helyes választ, de ez mióta az "általános műveltség"? Ezt egyetemen oktatják leghamarabb marketing szakon, illetve marketing szakmájú könyvekben.
Ráadásul még angol kifejezéseket is kell magyarra tudni fordítani, hogy valaki tényleg tudja ezt. Szerintem azonnal törlendő kérdés, ez egy angol marketing szakmai kérdés, nem a magyar általános műveltség, tájékozottság, a körölöttünk lévő világ ismerete...
Mit jelent a 4P, mint fogalom a marketingben?
Parkolj, Pihenj, Parkolj és Posztolj,
Papíron, Pontosan, Precízen Postázz!
nincs ilyen
Product/termék, Price/ár, Place/értékesítés helye, Promotion/promóció
Már bocsánat, marketinggel (is) foglalkozom, és tudom is a helyes választ, de ez mióta az "általános műveltség"? Ezt egyetemen oktatják leghamarabb marketing szakon, illetve marketing szakmájú könyvekben.
Ráadásul még angol kifejezéseket is kell magyarra tudni fordítani, hogy valaki tényleg tudja ezt. Szerintem azonnal törlendő kérdés, ez egy angol marketing szakmai kérdés, nem a magyar általános műveltség, tájékozottság, a körölöttünk lévő világ ismerete...
Dátum: 2025.07.11. 21:31:37
Hali!
A veremnél sokféle szörny van. Ha jól tudom, akkor ami sima "szörny" tehát 2 kard a logója, az nem klónoz. Ami ilyen sárga emberke az a klónod, az klónozni fog. A sárkány és a démon szintén nem klónoz.
Ami segíthet kis szinten az a láthatatlanság, illetve ha 8. és 9. szinten tolod a vermet, mert akkor vakuval jönnek a szörnyek és az nem sebez.
Tárgyak is mindenképpen jó ha van erősebb, ott még 1-1 szint nagyon sokat számít. Több állathoz a hordázás szakértelem kell majd, 10, 30, 60 és 100. pontja enged +1-1 állatot. Utolsó csak Az Uralkodó Pálcájával elérhető.
A veremnél sokféle szörny van. Ha jól tudom, akkor ami sima "szörny" tehát 2 kard a logója, az nem klónoz. Ami ilyen sárga emberke az a klónod, az klónozni fog. A sárkány és a démon szintén nem klónoz.
Ami segíthet kis szinten az a láthatatlanság, illetve ha 8. és 9. szinten tolod a vermet, mert akkor vakuval jönnek a szörnyek és az nem sebez.
Tárgyak is mindenképpen jó ha van erősebb, ott még 1-1 szint nagyon sokat számít. Több állathoz a hordázás szakértelem kell majd, 10, 30, 60 és 100. pontja enged +1-1 állatot. Utolsó csak Az Uralkodó Pálcájával elérhető.
Dátum: 2025.07.10. 18:44:43
Én utaztam és csak napi 1x tudtam belépni. Mivel elfogytak a lélektégláim közben, leállt minden, és csak napi 1x tudtam 5x-et gyártani.
Olyan beállítás szerintem hasznos lenne, hogy ha nap végéig (vagy itt a 8 óra végéig) nincs váltás, akkor automatikusan gyárt max LE-ért téglát a játék.
Olyan beállítás szerintem hasznos lenne, hogy ha nap végéig (vagy itt a 8 óra végéig) nincs váltás, akkor automatikusan gyárt max LE-ért téglát a játék.
Dátum: 2025.07.05. 21:05:57
Szerintem százalék lesz.
Dátum: 2025.07.01. 20:08:26
Sziasztok!
Miklós, Baraty és VÚ játékvezetők, szeretnék nektek visszajelzést adni a Városok fejlesztés kapcsán, részben a saját véleményiemet, részben pedig azokat amiket a V1 belsős szövetségi fórumon, és az élő találkozón beszéltünk a többi játékossal. Először is fontos hangsúlyoznom, hogy tiszteletben tartjuk és nagyra értékeljük a befektetett munkátokat, és hogy új dolgokkal próbáljátok színesíteni a játékot. Most mégis az a helyzet, hogy az eddigi visszajelzések alapján úgy tűnik, ez a fejlesztés nagyon nem találkozott a játékosok igényeivel.
Úgy gondolom, (és ezzel sokan egyetértettek) hogy a Városok koncepciója egyszerűen nem illik a Végzetúr játék eredeti szellemiségéhez. Úgy érződik, hogy nem egy új funkcióval, hanem egy egészen új, városépítős minijátékkal állunk szemben, aminek semmi köze a karakterekhez és a játék alapvető koncepciójához, ami ugye alapvetően egy online multiplayer fantasy szerepjáték—az utóbbi időben azért egyre inkább single-player PvE, mint multiplayer PvP.
Én nem szeretnék újabb kötelező napi feladatokat, különösen nem egy teljesen különálló játékmód formájában. Alapból nem szeretem a városépítős meg városmanagelős játékokat, az Argum City-vel is pl. csak a csatlósemblémáért játszottam, de az is nyűg volt. Nagyon sok másik városépítős játék van, nekem pont az tetszik a Végzetúrban, hogy ilyen viszont nincs se közel se távol, még külföldi piacon sem!
Mondtátok, hogy ez nem lesz kötelező, csak valami kisebb tápok lesznek benne, pl. CSP, de akkor meg őskövet sem fogunk rá költeni, tehát nettó veszteséges lesz a fejlesztés. Ahhoz hogy egy fejlesztés valamilyen szinten megtérüljön, nyilván kell adnia táp elemeket vagy presztízst/kozmetikumot ami egyfajta státusz szimbólumként szolgál. A játékosok között erős félelemként merült fel az is, hogy a jelenlegi teljesen opcionális jelleg csak idővel fog megváltozni. Többek szerint fennáll a veszély, hogy ha kevés lesz a játékos érdeklődése, olyan erős jutalmak kerülnek majd be, amik végül mégis kötelezővé teszik a városos játékmód használatát. Ekkor pedig már aki nem foglalkozott vele, annak nagyon késő lesz ezeket a lemaradásokat behozni, hogy tudjon belőle újra tápolni.
Összefoglalva tehát, az eddigi visszajelzések alapján én azt szeretném kérni, hogy gondoljátok át újra ezt az irányt. Nem beszélek mások nevében mert erre nem kért meg senki, szóval tényleg a magam nevében szólok. Ha valaki egyetért azokkal amiket írtam, légyszi válaszoljatok kommentben a saját véleményeitekkel!
Megértem és hálás vagyok a befektetett munkátokért hogy ez a fejlesztés az alfa stádiumba eljutott, de jelen formájában én úgy látom, hogy sajnos a játékosok többsége számára nem kívánatos és nem is illeszkedik a Végzetúr eredeti, karakterközpontú játékmenetébe. Én ehelyett inkább azt szeretném, ha a meglévő és népszerű tartalmak (mint a Végzet Temploma, Kárhozat Verme, Kutatás, Ghalla istenei, időszakos eventek, és a különböző karakterfejlesztési lehetőségek) kapnának hangsúlyt, mert ezek adják a játék igazi vonzerejét számomra.
Egyébként elég sok ötletem van a játék fejlesztésével kapcsolatban, hogy inkább milyen irányba lenne szerintem érdemes mozdulni, ezeket kifejtem majd máskor bővebben, most csak egy rövid lista:
- Legyen valami komolyabb endgame content, amihez nem feltétlenül a 400-as szint, de elég erős karakter kell (TÖ-ben), ide lehet lopni ötletet a többi MMORPG-ből, hogy ott mik vannak, pl. valami dungeon rendszer, szövetségi gigaepikusok (amik dobnak is valami hasznosat, nem csak fejlesztőkövet), aréna pvp eventek jutalmakért, stb. Ezeket simán lehetne valami tokenekkel intézni, és limitálni, hogy adott tokenből mennyit lehet átváltani, és utána csökkenjen a jutalom, így beépítve egy sapkát és valami felzárkóztatást. Pl. aréna tóken, minden nap van aréna, ha nyer a csapatod akkor kapsz 10 tókent, ha veszítetek akkor 7-et (így motiválva a gyengébbeket is hogy vegyenek részt), és mondjuk az alábbi jutalmakkal: 300 tókenért valami új fétis, 200 tókenért verempálca úgy hogy max 5 db vehető, 100 tókenért templomi pálca, max 5 db vehető, azon kívül pedig egyéb apróságok amik válthatók korlátlanul vagy egyre csökkenő hatékonysággal, de olyan cucc ami mindig érték, tehát van részvétel (CSP, PP ital, őskő, kalandtérkép, vagy akár csak hűségszilánk és akkor nem is kell új váltást fejleszteni csak a hűségszilánkot váltjuk amire már eddig is lehet).
- Lehetnének esetleg újabb Kutatások a Kutatás fül alatt. Ugye most eddig felkutatttuk az Ellenséget (aminek amúgy sajna már nem emlékszem a sztorijára, csak arra hogy sok xenót meg kellett ölni), de szerintem ez egy tök jó fejlesztés volt egy olyan táppal a végén amit 1x megszerzel, onnantól tápolsz vele és kész. Szóval szerintem ha minden évben lenne egy ilyen 9-12 hónapig tartó félig PvE félig összefogós esemény, az szuper lenne (csak légyszi ne legyen ilyen mesterséges visszatartás benne mint a múltkor hogy 50 napig napi 1x kell imádkozni, vagy hogy napi 1 epikus ad csak királylevelet vagy mit és 50 db kell belőle). A lényeg hogy aki akar az mehet előre a sztoriban, de ha lemaradsz, akkor sincs gond, megszerzed majd a tápot és kész, max 1-2 héttel később kezdesz el vele tápolni, nem gond. Felkutathatnánk a Katakombákat, a Bolygó eredetét, a Hordákat, Landragór történetét, stb.
- PVP rendszert is lehetne kicsit újítani, már azért nagy szinten a napi 1 kamrázáson kívül nincs sok PvP, és nem jó az sem hogy valakinek az összes LE-jét el lehet szívni. Szóval esetleg a LE rablás képletét újragondolni, vagy akár bevezetni valami RANKED kompetitív pvp rendszert, ahol a vesztesek nem veszítenek semmit, a nyertesek pedig szintén a fentebb leírt token rendszeren keresztül kereteken belül kompenzálva vannak. Itt talán az is jöhetne, hogy legyen esetleg egy olyan pontozási rendszer, ahol csak bizonyos tartományban lehet csatázni, és a rendszer hasonló erősségűekkel matchel össze. Nyertes csatánál pontokat kapsz, vereségnél veszítesz, az ellenfél pontjaihoz arányosan, és csak mondjuk +/- 300 pontosat lehet támadni. Tehát ha nekem van 1500 pontom, akkor megtámadhatok egy max 1800-ast, ekkor kapok 100 pontot, ő elbukik 100-at. De ha 1200-ast támadok, akkor csak 10-et kapok, és ő is csak 10-et bukik. Így megszűnne az alacsony szinten campelő pók karakterek jelensége, és hó végén a pontszámodtól függően kaphatnál jutalmakat (nyilván tápot, ami miatt érdemes csinálni, de nem olyan sok tápot hogy behozhatatlan előny lesz belőle, szóval infláció vagy sapkarendszer kell hogy védje).
- Világösszevonás (ezért sokan megköveznek majd de szerintem hosszú távon jót tenne a játéknak, ha lenne 1 nagyon aktív szerver, minthogy van 5 olyan ahol alig vannak játékosok)
- Kezdők felzárkóztatásához segítség (CSP-PP csomagok, verem és templomi pálcák akciós csomagban vagy szintlépéskor - nyilván ki kellene számolni, hogy a játék 16 éve alatt hány pálca lemaradás van, ezért a játékosok az évek alatt mennyit fizettek)
- Szövetségi reform: SOKKAL erősebb epikusok, legendás fejlesztőkő újragondolása, lélekkút probléma megoldása, tudás fa felzárkóztatás kicsi szövetségeknél úgy hogy a nagyokat nem fékezzük
- Csatlós harci szint felzárkóztatás valahogy (ez örökre be van betonozva, semmit nem lehet tenni)
És még ehhez hasonlóan azért vannak ötleteim, hogy miket lehetne csinálni, elég sokat agyalok a játékon, és élő példája vagyok annak, hogy azért a lemaradás nagy részét okos játékkal és nyilván őskő költéssel be lehet hozni (3.5 éve regisztráltam a karakterem, abból 1 évet kihagytam, szóval igazából nettó 2.5 év játék alatt 310. szintet elértem, szintben 89. vagyok a V1 toplistán úgy, hogy V6-on kezdtem, tulajdonságban 36. szakértelmekben 43. építésben 20.). Csináltam még discord szervert is a játékhoz, de sajnos az aktivitás hiányában kicsit megpihent.
Remélem hogy tényleg olyan építő jellegű visszajelzésként érződik az üzenetem, amilyennek én azt szánom. Szeretném, ha olyan fejlesztések kerülnének a játékba, amik engem és a többi játékost is motivál arra hogy játszunk, felfedezzünk dolgokat, izgatottan lépjünk be, stb.
Indítsunk el ezekről egy beszélgetést, mindenkit kérek aki olvassa és játszik a játékkal, írjátok le hogy mit gondoltok ezekről, azért írtam ebbe a fórumba és nem a Várososba, mert ezeket az élő fórumon szerettem volna behozni csak sajnos nem jutott rá idő, és most volt időm leülni, és szépen leírni a gondolataim.
Köszi hogy elolvastátok, legyen szép napja mindenkinek!
U.i: A fórum komment elveszik pop-up nélkül ha közben kiléptet a rendszer, még jó hogy eszembe jutott küldés előtt kimásolni egy doksiba. Fuu de mérges lettem volna ha törlődik az irományom
Miklós, Baraty és VÚ játékvezetők, szeretnék nektek visszajelzést adni a Városok fejlesztés kapcsán, részben a saját véleményiemet, részben pedig azokat amiket a V1 belsős szövetségi fórumon, és az élő találkozón beszéltünk a többi játékossal. Először is fontos hangsúlyoznom, hogy tiszteletben tartjuk és nagyra értékeljük a befektetett munkátokat, és hogy új dolgokkal próbáljátok színesíteni a játékot. Most mégis az a helyzet, hogy az eddigi visszajelzések alapján úgy tűnik, ez a fejlesztés nagyon nem találkozott a játékosok igényeivel.
Úgy gondolom, (és ezzel sokan egyetértettek) hogy a Városok koncepciója egyszerűen nem illik a Végzetúr játék eredeti szellemiségéhez. Úgy érződik, hogy nem egy új funkcióval, hanem egy egészen új, városépítős minijátékkal állunk szemben, aminek semmi köze a karakterekhez és a játék alapvető koncepciójához, ami ugye alapvetően egy online multiplayer fantasy szerepjáték—az utóbbi időben azért egyre inkább single-player PvE, mint multiplayer PvP.
Én nem szeretnék újabb kötelező napi feladatokat, különösen nem egy teljesen különálló játékmód formájában. Alapból nem szeretem a városépítős meg városmanagelős játékokat, az Argum City-vel is pl. csak a csatlósemblémáért játszottam, de az is nyűg volt. Nagyon sok másik városépítős játék van, nekem pont az tetszik a Végzetúrban, hogy ilyen viszont nincs se közel se távol, még külföldi piacon sem!
Mondtátok, hogy ez nem lesz kötelező, csak valami kisebb tápok lesznek benne, pl. CSP, de akkor meg őskövet sem fogunk rá költeni, tehát nettó veszteséges lesz a fejlesztés. Ahhoz hogy egy fejlesztés valamilyen szinten megtérüljön, nyilván kell adnia táp elemeket vagy presztízst/kozmetikumot ami egyfajta státusz szimbólumként szolgál. A játékosok között erős félelemként merült fel az is, hogy a jelenlegi teljesen opcionális jelleg csak idővel fog megváltozni. Többek szerint fennáll a veszély, hogy ha kevés lesz a játékos érdeklődése, olyan erős jutalmak kerülnek majd be, amik végül mégis kötelezővé teszik a városos játékmód használatát. Ekkor pedig már aki nem foglalkozott vele, annak nagyon késő lesz ezeket a lemaradásokat behozni, hogy tudjon belőle újra tápolni.
Összefoglalva tehát, az eddigi visszajelzések alapján én azt szeretném kérni, hogy gondoljátok át újra ezt az irányt. Nem beszélek mások nevében mert erre nem kért meg senki, szóval tényleg a magam nevében szólok. Ha valaki egyetért azokkal amiket írtam, légyszi válaszoljatok kommentben a saját véleményeitekkel!
Megértem és hálás vagyok a befektetett munkátokért hogy ez a fejlesztés az alfa stádiumba eljutott, de jelen formájában én úgy látom, hogy sajnos a játékosok többsége számára nem kívánatos és nem is illeszkedik a Végzetúr eredeti, karakterközpontú játékmenetébe. Én ehelyett inkább azt szeretném, ha a meglévő és népszerű tartalmak (mint a Végzet Temploma, Kárhozat Verme, Kutatás, Ghalla istenei, időszakos eventek, és a különböző karakterfejlesztési lehetőségek) kapnának hangsúlyt, mert ezek adják a játék igazi vonzerejét számomra.
Egyébként elég sok ötletem van a játék fejlesztésével kapcsolatban, hogy inkább milyen irányba lenne szerintem érdemes mozdulni, ezeket kifejtem majd máskor bővebben, most csak egy rövid lista:
- Legyen valami komolyabb endgame content, amihez nem feltétlenül a 400-as szint, de elég erős karakter kell (TÖ-ben), ide lehet lopni ötletet a többi MMORPG-ből, hogy ott mik vannak, pl. valami dungeon rendszer, szövetségi gigaepikusok (amik dobnak is valami hasznosat, nem csak fejlesztőkövet), aréna pvp eventek jutalmakért, stb. Ezeket simán lehetne valami tokenekkel intézni, és limitálni, hogy adott tokenből mennyit lehet átváltani, és utána csökkenjen a jutalom, így beépítve egy sapkát és valami felzárkóztatást. Pl. aréna tóken, minden nap van aréna, ha nyer a csapatod akkor kapsz 10 tókent, ha veszítetek akkor 7-et (így motiválva a gyengébbeket is hogy vegyenek részt), és mondjuk az alábbi jutalmakkal: 300 tókenért valami új fétis, 200 tókenért verempálca úgy hogy max 5 db vehető, 100 tókenért templomi pálca, max 5 db vehető, azon kívül pedig egyéb apróságok amik válthatók korlátlanul vagy egyre csökkenő hatékonysággal, de olyan cucc ami mindig érték, tehát van részvétel (CSP, PP ital, őskő, kalandtérkép, vagy akár csak hűségszilánk és akkor nem is kell új váltást fejleszteni csak a hűségszilánkot váltjuk amire már eddig is lehet).
- Lehetnének esetleg újabb Kutatások a Kutatás fül alatt. Ugye most eddig felkutatttuk az Ellenséget (aminek amúgy sajna már nem emlékszem a sztorijára, csak arra hogy sok xenót meg kellett ölni), de szerintem ez egy tök jó fejlesztés volt egy olyan táppal a végén amit 1x megszerzel, onnantól tápolsz vele és kész. Szóval szerintem ha minden évben lenne egy ilyen 9-12 hónapig tartó félig PvE félig összefogós esemény, az szuper lenne (csak légyszi ne legyen ilyen mesterséges visszatartás benne mint a múltkor hogy 50 napig napi 1x kell imádkozni, vagy hogy napi 1 epikus ad csak királylevelet vagy mit és 50 db kell belőle). A lényeg hogy aki akar az mehet előre a sztoriban, de ha lemaradsz, akkor sincs gond, megszerzed majd a tápot és kész, max 1-2 héttel később kezdesz el vele tápolni, nem gond. Felkutathatnánk a Katakombákat, a Bolygó eredetét, a Hordákat, Landragór történetét, stb.
- PVP rendszert is lehetne kicsit újítani, már azért nagy szinten a napi 1 kamrázáson kívül nincs sok PvP, és nem jó az sem hogy valakinek az összes LE-jét el lehet szívni. Szóval esetleg a LE rablás képletét újragondolni, vagy akár bevezetni valami RANKED kompetitív pvp rendszert, ahol a vesztesek nem veszítenek semmit, a nyertesek pedig szintén a fentebb leírt token rendszeren keresztül kereteken belül kompenzálva vannak. Itt talán az is jöhetne, hogy legyen esetleg egy olyan pontozási rendszer, ahol csak bizonyos tartományban lehet csatázni, és a rendszer hasonló erősségűekkel matchel össze. Nyertes csatánál pontokat kapsz, vereségnél veszítesz, az ellenfél pontjaihoz arányosan, és csak mondjuk +/- 300 pontosat lehet támadni. Tehát ha nekem van 1500 pontom, akkor megtámadhatok egy max 1800-ast, ekkor kapok 100 pontot, ő elbukik 100-at. De ha 1200-ast támadok, akkor csak 10-et kapok, és ő is csak 10-et bukik. Így megszűnne az alacsony szinten campelő pók karakterek jelensége, és hó végén a pontszámodtól függően kaphatnál jutalmakat (nyilván tápot, ami miatt érdemes csinálni, de nem olyan sok tápot hogy behozhatatlan előny lesz belőle, szóval infláció vagy sapkarendszer kell hogy védje).
- Világösszevonás (ezért sokan megköveznek majd de szerintem hosszú távon jót tenne a játéknak, ha lenne 1 nagyon aktív szerver, minthogy van 5 olyan ahol alig vannak játékosok)
- Kezdők felzárkóztatásához segítség (CSP-PP csomagok, verem és templomi pálcák akciós csomagban vagy szintlépéskor - nyilván ki kellene számolni, hogy a játék 16 éve alatt hány pálca lemaradás van, ezért a játékosok az évek alatt mennyit fizettek)
- Szövetségi reform: SOKKAL erősebb epikusok, legendás fejlesztőkő újragondolása, lélekkút probléma megoldása, tudás fa felzárkóztatás kicsi szövetségeknél úgy hogy a nagyokat nem fékezzük
- Csatlós harci szint felzárkóztatás valahogy (ez örökre be van betonozva, semmit nem lehet tenni)
És még ehhez hasonlóan azért vannak ötleteim, hogy miket lehetne csinálni, elég sokat agyalok a játékon, és élő példája vagyok annak, hogy azért a lemaradás nagy részét okos játékkal és nyilván őskő költéssel be lehet hozni (3.5 éve regisztráltam a karakterem, abból 1 évet kihagytam, szóval igazából nettó 2.5 év játék alatt 310. szintet elértem, szintben 89. vagyok a V1 toplistán úgy, hogy V6-on kezdtem, tulajdonságban 36. szakértelmekben 43. építésben 20.). Csináltam még discord szervert is a játékhoz, de sajnos az aktivitás hiányában kicsit megpihent.
Remélem hogy tényleg olyan építő jellegű visszajelzésként érződik az üzenetem, amilyennek én azt szánom. Szeretném, ha olyan fejlesztések kerülnének a játékba, amik engem és a többi játékost is motivál arra hogy játszunk, felfedezzünk dolgokat, izgatottan lépjünk be, stb.
Indítsunk el ezekről egy beszélgetést, mindenkit kérek aki olvassa és játszik a játékkal, írjátok le hogy mit gondoltok ezekről, azért írtam ebbe a fórumba és nem a Várososba, mert ezeket az élő fórumon szerettem volna behozni csak sajnos nem jutott rá idő, és most volt időm leülni, és szépen leírni a gondolataim.
Köszi hogy elolvastátok, legyen szép napja mindenkinek!
U.i: A fórum komment elveszik pop-up nélkül ha közben kiléptet a rendszer, még jó hogy eszembe jutott küldés előtt kimásolni egy doksiba. Fuu de mérges lettem volna ha törlődik az irományom

Dátum: 2025.06.28. 10:32:49
Idézet: Baraty - 2025.06.27. 16:57:55
1. A Piac épületben lehet majd a karakterre ható dolgokat venni.
Ezekről lehet kérni egy listát, hogy milyen dolgok lesznek?
1. A Piac épületben lehet majd a karakterre ható dolgokat venni.
Ezekről lehet kérni egy listát, hogy milyen dolgok lesznek?
Dátum: 2025.06.28. 10:30:04
És akkor jól látom hogy az építők szépen bennemaradnak az épületben, tehát ha 5 napig be sem lépek, akkor is AFK húzzák fel az épületet?
Dátum: 2025.06.28. 00:04:12
Na most a harmadik napra derült ki, hogy az alábbi a költsége az épületeknek:
Állapot: 1. szint építése folyamatban. (1 / 10 lélektégla)
Ezt jó lett volna látni előre, mert akkor mondjuk teszek 2 dolgozót az egyikbe, és nem 2 épületet kezdek el építeni (azt reméltem hogy egyből felépül.)
Meg így most nem értem hogy akkor hogy lesz a fejlődés.
Első nap csináltam 5 téglát.
Második nap elköltöttem 2-t.
Harmadik nap megint elköltök majd 2-t.
Negyedik nap csinálok 5 téglát.
Ötödik, hatodik hetedik napon költök megint 2-2-t.
Aztán mivel az első napot "elrontottam", így megint egy nap téglagyártás, és a kilencedik napon fogom felhúzni az első épületemet.
Ezt mondjuk kicsit meg lehetett volna gyorsítani, mert erre így biztos nem fogok rákockulni
Állapot: 1. szint építése folyamatban. (1 / 10 lélektégla)
Ezt jó lett volna látni előre, mert akkor mondjuk teszek 2 dolgozót az egyikbe, és nem 2 épületet kezdek el építeni (azt reméltem hogy egyből felépül.)
Meg így most nem értem hogy akkor hogy lesz a fejlődés.
Első nap csináltam 5 téglát.
Második nap elköltöttem 2-t.
Harmadik nap megint elköltök majd 2-t.
Negyedik nap csinálok 5 téglát.
Ötödik, hatodik hetedik napon költök megint 2-2-t.
Aztán mivel az első napot "elrontottam", így megint egy nap téglagyártás, és a kilencedik napon fogom felhúzni az első épületemet.
Ezt mondjuk kicsit meg lehetett volna gyorsítani, mert erre így biztos nem fogok rákockulni

Dátum: 2025.06.27. 23:46:09
Nekem ezzel kapcsolatban az volt fura, hogy 1 dolgozóval csak 2 téglát választhattam, és 2 dolgozóval engedte az 5 téglát, pedig a leírásban azt írja hogy amennyi a szintje, azt nem hogy dolgozó is kell hozzá.
Dátum: 2025.06.27. 14:05:52
Köszönjük, az alábbi kérdéseim lennének első körben:
1. A városok hogyan fognak hatni a karakterre? Végigolvastam az épületek leírását, de semmilyen utalást nem láttam erre vonatkozóan. Gondolok itt ilyenekre pl. hogy lesznek-e benne relikviák, fétisek, plecsnik TÖ növelésre, jutalmak, stb.
2. Építőtégla készítéséhez szerencsére kell öltözni, vagy alapból veszi a karakternek elérhető maxos szerencsefejlesztési öltözet bónuszát?
3. Mi lesz az event végén a betölött LE-ből való szerencse fejlődéssel? Visszacsökken a szerencsénk?
1. A városok hogyan fognak hatni a karakterre? Végigolvastam az épületek leírását, de semmilyen utalást nem láttam erre vonatkozóan. Gondolok itt ilyenekre pl. hogy lesznek-e benne relikviák, fétisek, plecsnik TÖ növelésre, jutalmak, stb.
2. Építőtégla készítéséhez szerencsére kell öltözni, vagy alapból veszi a karakternek elérhető maxos szerencsefejlesztési öltözet bónuszát?
3. Mi lesz az event végén a betölött LE-ből való szerencse fejlődéssel? Visszacsökken a szerencsénk?
Dátum: 2025.06.26. 15:57:53
Köszönjük! Mikor lesz lementve az aranydukát állás?
Dátum: 2025.06.26. 12:36:24
Sziasztok! Engem is nagyon érdekelnének az aukciós tételek.
Dátum: 2025.06.10. 16:57:06
Kalandoknál elhasznált ősköves ital nem számolódik VT-hez, csak ha megiszod. Én beállítottam hogy csak lélekenergiába kerülő gyógyitalt iszik meg, így nincs ilyen gond.
