Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.03.16. 15:56:03
Bekerült a programba egy "spamszűrő" rendszer, ami megakadályozza, hogy valaki ipari mennyiségű üzenetet küldjön. Rövid és hosszú távon is figyeli, hogy mennyi üzenetet küldesz. Egy magasabb szintű karakternek a hosszú távú üzenetküldési kapacitása lényegesen magasabb, mint egy 1. szintűé.
Erre a rendszerre azért volt szükség, mert a játék népszerűségének növekedésével óhatatlanul felbukkantak az adathalászok, akik a játék belső üzenetküldő rendszerét próbálják spammolásra használni.
A rendszer kísérleti stádiumban van, szívesen látunk minden, ezzel kapcsolatos kommentet.
Dátum: 2009.03.14. 09:35:43
Idézet: Endyr - 2009.03.13. 10:48:54
ezt a szavazast inkabb jatekon belul kellene lefolytatni

ez a dolog a játékosok elenyésző százalékát érinti, a legtöbben azt sem tudják, mi ez. Az éljátékosok, akiknek megvan a szaki, viszont olvassák a fórumot, ezért irtam ki itt a szavazást. Ezt annak idején, még a portyapontoknál meg is beszéltük, ti mondtátok: ami szinte mindenkit érint, azt a játékon belül kell szavaztatni, ami az élmezőnyt, azt a fórumon.

Idézet: Kocos - 2009.03.14. 05:49:59
Vagy egyatalan nem szavazassal kene donteni. Teljesen hibas megkozelites. Senki nem a "nagy kepet" fogja nezni, hanem a maga kis erdekei szerint szavaz. Tisztelet a ritka kivetelnek.
Bizony itt a jatekvezetonek fel kene vallalni, hogy npszerutlen lesz, es dontest hoz. A velemenye adott, amivel egyetertek (ez nem jatektechnikai, hanem diplomaciai problema) reszben, es kiegeszitenem azzal, hogy bizony az er/ertek arany tul durvara sikeredett, es igazabol EZ az ami a problemat generalja, megaz, hogy a semmibol szinte azonnal maxra fejlesztheto.

Valójában, szinte egyetlen kérdés sincs, amiben egyedül döntök. A legtöbb esetben ugyan nincs szavazás, de egy hétig vitázunk rajta, végigolvasom a véleményeket, és hagyom magam meggyőzni. Csakhogy a legtöbb téma olyan, ami az összes játékos érdekeit szolgálja.

De ha az én konkrét véleményemre vagy kiváncsi (nem akartam állást foglalni, de megteszem):
1. Egy pvp játék akkor jó, ha mindenkinek van esélye győzelmeket szerezni amellett, hogy sok esetben veszít. Mert ha valaki mindig veszít, abbahagyja a játékot. A hordagyűlölet egy olyan bónuszt a játékosok egy hányada ellen, ami jelentősen megnöveli a nyerési esélyeidet. Ugyanakkor az így legyőzött játékosnak szintén lesz hordagyűlölete valaki ellen, akinek így szintén meglesz az esélye, hogy valahány győzelmet biztosan elér.
2. A hordagyűlölet mindenképpen egy plusz taktikázási, diplomáciai lehetőséget visz a játékba. Ez egy döntés, amit később csak költségesen (felejtés) lehet megváltoztatni. A döntés mindig jó, mert töri a "csőjátékot".
3. Nem hiszem, hogy egy átlag középmezőnybeli játékost (most még ilyenről talán nem beszélhetünk, de előbb utóbb már a középmezőnyben is sokaknak meglesz) zavarni fog az, hogy a gyűlület miatt győzték le. Ezzel az erővel annak is zavarnia kellene, hogy a másik pók taktikával nagyobb TŐ-re és erősebb állatra tett szert, vagy táposabb szövetségben van, és ebből vannak bónuszai, vagy egészen egyszerűen magasabb szintű. Azaz ok, nyilván ha valakit legyőznek, az mindig zavarja, de már számtalan kompenzációs mechanizmus van a játékban.
4. Az élmezőnyben a helyzet különösen kihegyezett, mert komoly verseny folyik. Nemcsak a játékosok, hanem a szövetségek között. Ha 3 top szövetség van, akkor ha 2 összefog 1 ellen, akkor gyűlölettel v anélkül, nyilván csökkenthetik az előnyét. Szvsz ha a TGY lemarad a versenyben vmilyen okból, akkor az EH és az AL egymás ellen fordul úgyis, és a helyzet kiegyenlítődik. Tippeket nem akarok adni, de azért lehet, hogy meg lehet csinálni, hogy a tgy fele az EH-t, a másik fele az AL-t üti, és igy fejlesztik a gyűlöletet is.
5. Mindemellett megértem az aggályokat, és úgy gondoltam, hogy a legegyszerűbb megoldás lenne a +10/+10-re csökkentés (erre is szavaztam), mert ez a mechanizmust nem változtatja meg, csak a mértékét módositja. Épp ezért nem lett volna jó, ha szavazás nélkül egyedül döntök: látjátok, ez az opció csak a játékosok néhány százalékának tetszett volna.
Dátum: 2009.03.13. 11:45:44
Önmagában az, hogy a bankok nem Forintban, hanem más devizában (mind1, hogy miben) ajánlják a hitelt, az színtiszta spekuláció, amelyről a bank azt reméli, hogy jobban jár vele, mintha Forintban adná. Ha pedig a bank jobban jár vele, akkor az ügyfél húzza nyilván a rövidebbet - mint az most ki is derült.

Az egész válságot is maga a spekuláció gerjesztette, nem pedig az, hogy az emberek most hirtelen kevesebbet dolgoznak, vagy kevésbé hatékonyan. Régen akinek olyan sok pénze volt, hogy nem tudott vele mit kezdeni, ékszereket vett, műtárgyakat, birtokokat, kastélyokat. Ezek az emberiség kezdete óta értékálló befektetések voltak. Soha nem parázott rajta (max. egy forradalom esetén), tudta, hogy élete végéig mindent megkap, amit csak akar. Manapság sokkal gazdagabb emberek vannak, mint régen, ezért nekik elvileg még kevésbé kéne parázniuk. De valójában, bármibe is fektetik a pénzüket - ingatlan, arany, olaj, részvény - annak ők naponta látják az árfolyamát, a régiekkel ellentétben. És ha azt látja, hogy az arany unciánkénti ára 800 dollárról 700-ra csökken, az olyan érzést kelt bennük, hogy a 800 kiló aranyukból valaki ellopott 100-at. És ha nem cselekszenek azonnal, holnapra lehet, hogy még 100 kiló kereket old! Ugyanez fokozottan igaz a mérhetetlen vagyonokat kezelő befektetési alapokra. Ha nem reagálnának a gazdaság minden apró rezdülésére ezek az óriási vagyonokat kezelő befektetők, akkor nem lenne válság, nem lenne probléma - de akkor lehet, hogy a másik alap / milliárdos az adott évben náluk valamivel gyorsabban gyarapodna... szóval effektive ez egy nagy kileszméggazdagabb versengés, amivel járó spekulációk ilyen "mellékrengéseket" okoznak, mint a mostani válság.
Dátum: 2009.03.13. 10:57:08
A Beholder webboltban mindig van valamilyen akció, most karácsony előtt pl. sok fantasy könyvet 3000 helyett 300-800!!! Ft-ért lehetett megvenni. Biztos, hogy most is fogsz találni neked szimpatikus akciót.
Dátum: 2009.03.12. 16:34:10
Szerintem a helyzet nem annyira egyértelmű, hogy 3 horda leszavazza a negyediket. Ha kb. annyi gyémánt van, mint a másik 3 horda együtt, akkor az esélyek kiegyenlitettek. De továbbra is úgy gondolom, hogy ez nem egy gyémánt vs others kérdés, erről a témáról mindenkinek egyéni véleménye van. Hacsak nem az élmezőnyt nézzük, bármely horda képviselője talál épp elég ellenfelet bármely egyéb hordából. Simán elképzelhető egy olyan logika is, hogy valaki azt mondja, a gyémánt ellen nem fejleszt gyűlöletet, hiszen nekik úgysincs harci bónuszuk - inkább mondjuk a zafír ellen fejleszt, mert azoktól szokott kikapni. Vagy egy rubin karit folyamatosan ugyanaz az 5 smaragdos farmol 2-3-mal magasabb szintől, akkor az bizony a smaragdok ellen fog fejleszteni.
Dátum: 2009.03.12. 16:20:28
Végül nem 5, hanem 8 szintkülönbség lett a fegyverre / varázslatra. Tehát 36. szinten 28-as fegyver+varázslatnál még gyógyítasz. Azért fegyver+varázslat, mert ezektől függ a sebzésed elsősorban.

1-es sebgyógyítástól ne várj csodákat
Dátum: 2009.03.12. 16:16:06
Nem céloztam konkrétan senkire, számos emberke nyomja jelenleg ezt az ipart, Wolf Gábor talán még a legnormálisabb közülük. Az apropót az írásomhoz egyébként az adta, hogy több ilyen marketingesnek is fel vagyok iratkozva a hirlevelére, és mostanában mindegyik egyre agresszívabban, egyre gyakrabban tolja tele a levelesládámat...
Dátum: 2009.03.12. 12:02:39
Az internet szédületes sebességű terjedésével együtt mindenki árgus szemekkel figyeli, hogyan lehetne ebből az egészből bomba üzletet csinálni. Az internet marketing potenciálja kézenfekvő. Amiről azonban nem szabad elfeledkezni, hogy az interneten minden irtózatos sebességgel fejlődik, beleértve a marketinget is - a módszer, ami ma még működik, azt pár hónap múlva már mindenki használja, és épp ezért használhatatlanná válik, mert a közönség immunis lesz rá. Ezt a folyamatot ismerték fel azok a marketing szakemberek, akik ahelyett, hogy más termékét reklámoznák, inkább oktatják azt, hogyan kell az online marketinget csinálni - tehát ezt az ún. "infóterméket" árulják. Aki elvégez egy ilyen tanfolyamot, maga is képes lesz a saját termékét hatékonyan reklámozni az interneten. A fenti szakemberek önreklámozási hatékonyságának és egymással való versengésének köszönhetően azonban ez az "infótermék" sokkal több emberhez eljut, mint ahánynak valójában szüksége lenne rá. És már nemcsak a kisvállalkozások árulják így megszokott termékeiket és szolgáltatásaikat, hanem ezrével jelennek meg a gyakorlatilag tőke és termék nélkül vállalkozók, akiknek egyetlen "terméke" ugyanaz, mint a fenti marketingeseknek: egy "infótermék", vagyis, nevezzük nevén a gyereket: egy e-könyv, dokumentáció, szakkönyv.
Amiért az egészről írok, a fenti folyamatnak van számos igen érdekes aspektusa, amitől az egész sokkal inkább hasonlít a multilevel-marketing nevű piramisjátékra, mint arra, hogy egy szakember megtanít egy céget arra, hogyan reklámozza termékét. A folyamat első, igen riasztó jellemzője az ár / érték arány. Lehet akárhogy köntörfalazni, ezek a cégek gyakorlatilag egy szakkönyvet árulnak. Egy szakkönyv általában 2-10,000 Forint körül mozog (de ebben benne van a nyomda- és tördelés, valamint a terjesztési jutalék is). Ezzel ellentétben, ezek az "infótermékek" (amelyeknek nincs előállítási költsége) inkább az 30-50,000 Ft-os sávban mozognak. Ráadásul, a hangsúly nem azon van, hogy megfelelően sok munka és kellő tőke befektetésével milyen eredményt lehet elérni (standard gazdasági modell), hanem azon, hogy minimális befektetéssel, minimális munkával hogyan lehet pillanatok alatt meggazdagodni (standard szélhámos modell). A tanfolyamot elvégezve, az ügyfelek is elkezdik saját infóterméküket árulni ("hogyan kell a googléban hirdetni", "hogyan gazdagodjak meg gyorsan", "mit kezdjen magával az otthon ülő feleség" stb) általában olyan témákban, amiről milliárd ember írt már 1-2 oldalas cikket, amely semmivel sem bír kevesebb értékes tartalommal, mint az 50e Ft-ért megrendelt "infótermék" (értsd könyv). Gyakorlatban persze úgy néz ki a dolog, hogy az otthon ülő anyuka kiperkálja az 50k-t, annak reményében, hogy most milyen jól meggazdagszik, megírja az e-könyvét, összerakja a weboldalát, aztán várja, hogy mikor gazdagszik meg - ami persze sosem történik meg (hiszen rajta kívül ezrek árulnak hasonlóan "hasznos" "terméket" hasonló árban). A piramis csúcsán álló marketing oktató lesz az, aki profitál a dologból, neki tényleg működik a dolog...
Semmiképpen sem állítom, hogy átverés az egész: rengeteg értelmes dolgot tudnak és mondanak ezek a szakemberek (bevallom, én is alkalmaztam ezek közül számosat). Sőt, inkább lenyűgöz a mérhetetlen intelligencia és szaktudás, ez a zseniálisan újabb módszer, amivel megfejik a meggazdagodásra vágyó tömegeket - amellett, hogy néhány ember valóban értékes, hasznot hozó tudást kap. A marketing és eladási technikák evolúciója hihetetlen mértékben felgyorsult. Persze vannak dolgok, amik elvben sosem vátoznak: ha igazán sokat akarsz eladni, akkor legalábbis részben át kell verned a vevőidet: "már csak 14 példány maradt" "ma éjfélig" "most csak féláron" "ha 30 napon belül visszaküldi, visszatérítem a teljes árát", csakhogy az évszázadokig működő technikák most, hogy mindenki használja őket, már nem működnek, mert az emberek immunizálódnak rá. Új trükköket kell kitalálni, amelyekre pár hónap múlva megint immunizálódnak az emberek... Kíváncsi vagyok, hova vezet ez az egész. Talán ez a hőskorszak, és néhány év után, amikor leül a por, ez is ugyanolyan ipar lesz, mint a többi, kialakul néhány óriás, aki a piacot uralja, és csak azzal lehet belépni, ha valaki többszázmilliós kampányt indít.

Ne felejtsd el értékelni a topicot!
Dátum: 2009.03.12. 12:01:09
Azon töprengeni, hogy most átváltsd-e a Forint megtakarításodat devizába:

- Spekulációs megközelítés. A devizaárfolyammal való játék ugyanolyan, mint a részvények, az árfolyam változásából való nyereségre törekszel. Ha eddig is adtál-vettél részvényeket, adtál-vettél devizát, akkor elgondolkodhatsz rajta, hogy ez beszállási pont-e. Szvsz nem akkor kell valamit venni, amikor az árfolyama magas (értsd pl. euró), hanem amikor alacsony - múlt tavasszal, amikor 220 körül volt az euró, ha lett volna pénzem, vettem volna. A legtöbben elképzelhetetlennek tartják, hogy a Forint visszazuhan 220-230-as árfolyamra, de gyakorlatban a piac viselkedése megjósolhatatlan. Ha Gyurcsány (vagy a köv. kormányfő) bejelentené, hogy meghozza a drasztikus lépéseket, amelyeket a gazdasági szakemberek már évek óta mondanak neki, simán lehet hogy nagyon felszökik az árfolyam. De tény, hogy jelenleg annak a nagyobb a valószínűsége, hogy még jó ideig romlani fog a Forint, sőt az államcsőd esélye is fennáll (bár nem tudni, ezt hogy fogják lepapírozni). Mindenképpen kockázattűrő megoldás, ha nem tartod az összes vagyonod ugyanabban a formában, de ez nem csak akkor igaz, ha már bekövetkezett a gazdasági válság. A gazdag emberek azt mondják, hogy a vagyonod egyharmadát részvényben, egyharmadát ingatlanban, és egyharmadát aranyban kell tartanod, mert ha 1 v 2 árfolyama megy le, akkor a harmadiké tuti felfele megy...

- Józan ész megközelítés. A Forint most csak az euróhoz viszonyítva romlik. Attól hogy 300-ról 330-ra megy fel a Forint, nem emelik fel azonnal mindennek az árát 10%-kal. Hacsak nincs jelentős vagyonod (erről talán gondolom itt nincs szó), akkor értelmetlen néhány 100e Ft-ot euróra átváltani csak azért, mert hátha drasztikusan romlik az árfolyam.
Dátum: 2009.03.12. 11:37:59
Bekerült egy várva várt fejlesztés, a "sebzéskompenzáció". Ennek lényege, hogyha egy játékost portyázás során megtámadnak, és legalább 3x annyit sebződik, mint amennyit ő sebez, akkor gyógyít magán a csata végeztével. A gyógyulás mértéke a sebgyógyítás szakértelmedtől és az egészség tulajdonságodtól függ.
A sebzéskompenzáció csak akkor működik, ha a megtámadott játékos fegyverének és varázslatának szintje nem jelentősen alacsonyabb, mint a játékos szintje (elkerülendő azt, hogy valaki direkt arra játszik, hogy a kompenzáció mindig kisüljön).
Dátum: 2009.03.12. 11:33:02
A fejlesztés már be is került!
Dátum: 2009.03.12. 10:23:03
Idézet: Jeriko - 2009.03.12. 09:37:52
Szia Miklós!
A tisztánlátás kedvéért lehetne kérni egy olyan statisztikát, hogy melyik gyűlöletet hányan fejlesztették ki


Erre programot kell írni, továbbitom Baratynak, és ha lesz ideje rá, megcsinálja.
Dátum: 2009.03.11. 15:26:01
Tulajdonságban ezt a százalék dolgot ne erőltessünk, amikor mindenkinek 100-as tulajdonságai vannak, a +10 pont ugyanannyit ér, mint amikor mindenkinek 500-as tulajdonságai vannak. Minden számszerű bónuszt ad, egyedül a pihenés és a védelem itala ad százalékos bónuszt. A pihenés már alacsony szinten is elérhető, épp ezért ott túl durva lenne egyből +10 védekezés (viszont magas szinten van egy plafonja, különben a pihenőket nem lenne értelme megtámadni).
Dátum: 2009.03.11. 15:14:17
Idézet: Kocos - 2009.03.11. 13:34:22
Szomoruen olvastam, hogy bentmarad ez a 3-szoros veres kriterium. Ez hiba. Ugyanis arra osztonzi a kis karaktert, hogy ne sebezzen.

Nnaa álljon meg a menet! Azt azért ugye ne akarjuk, hogy a csata után a vesztes kevesebb ép-t veszítsen, mint a győztes... A jelenlegi rendszerben a sebgyógyítással és egészséggel együttesen akár az elszenvedett sebzés 60%-kát is vissza lehet gyógyulni. Tehát ha 300:100-ra elvernek, akkor 120-at visszagyógyulhatok, azaz olyan, mintha csak 180:100-ra vertek volna el... Ha az arányt lejjebb vettem volna, akkor az igazi birkaiskola lenne, átesnénk a ló túloldalára.

Félreértés ne essék, a játékban már eddig is számos módja volt a sebzés csökkentésének és az ÉP visszanyerésének. Ennek ellenére megértettem, hogy további szabályozás szükséges, ezért rakjuk be a sebzéskompenzációt. De azért azt senki ne gondolja, hogy úgy rakunk be egy új mechanizmust, aminek eredményeképp többé nincs jelentősége a játékban az életpontnak és a sebződésnek...
Dátum: 2009.03.11. 12:30:52
A mai napon, a terveknek megfelelően bekerült a játékba az állatreform. Ez a következőkkel járt:
- A 20. szint fölött megváltozott az állatok szintlépéshez szükséges tp-je. 21. szinthez 550, 22-hez 600 stb kell (minden szinthez 50-nel több). A 20. szintig nem változott semmi. A 20.-nál nagyobb szintű állatok TP-jét és szintjét átszámoltuk az új rendszer szerint.
- Az állatok elnyelésébe most már beleszámít az alapszintjük is (kb. az a szint, amikor az állatot elfogtad). Az állatok alapszintje és elnyelése megjelenik az Állatok menüben.
- A kennel használati ideje beálítható lett az állatok menüben. Ezenkívül, a kennel 2. szinttől kezdve minden szinten 1%-kal növeli a tapasztalati pontot, amit az állat a kennelben kap. Pl. 20-as int. kedvenccel a kennelben 8 óra gyakorlásért 64 TP-t kapsz. 6-os kennelnél erre jön 1.05 szorzó, tehát 67 TP-t fog kapni.
- A patchel egyidejűleg minden állat morálját 100%-ra állítottuk.
Dátum: 2009.03.11. 12:19:54
Hogy mire jó a felejtés? Azért került be, mert nagyon sok játékos kérte, hogy megszabadulhasson olyan szakértelemtől, amiről később rájött, hogy nincs rá szüksége, és csak a többi szk fejlesztésének költségét növeli. Lehet, hogy pont te épp optimálisan, hiba nélkül fejlesztetted a karakteredet, de ezzel nincs mindenki így.

Arról, hogy esetleg visszaadjon LE-t is: természetesen az lenne az alap, hogy jóval kevesebbet adjon vissza, mint amennyibe a szakértelem fejlesztése került.
Dátum: 2009.03.11. 12:15:08
A horda gyűlölet szakértelem (egy általad választott horda ellen max. +15 IQ-t és +15 támadást kapsz) vegyes érzelmeket váltott ki. Ugyanebben a fórumban, egy másik topicban lehet részletesebben olvasni róla. A megvitatás során felvetett ötletek:

1.) ne változtassunk a szakértelmen
2.) aki akarja, fejleszthesse ki mindegyiket (ekkor effektive a szakértelem egy sima +15/+15-ös bónusszá változik át)
3.) legyen egy ellene védő szakértelem, a gyűlölet csak annyi bónuszt adjon, amennyivel nagyobb a védő szakértelemnél.
4.) A szakértelem ne 2, hanem 3 szintenként adjon +1 IQ-t és +1 támadást.

Én nem akarok állást foglalni a témában, megértem mindkét oldal érveit. Ez effektive 2 szavazás, változtassunk (2-4. pont) vagy ne változtassunk (1. pont). Tehát ha 2-4 összege nagyobb, mint 1, akkor változtatunk, méghozzá úgy, amelyik a legtöbb szavazatot kapja.

Amit még szeretnék megjegyezni, hogy ha a változásra szavaztok, hátrány akkor sem fog senkit sem érni: a 2.)-es több lélekenergia elköltésével általánossá teszi a dolgot, a 3.)-asnál a támadást és a védekezést is mindenki kifejlesztheti, tehát nem kerülsz hátrányba, és a 4.)-es esetén még mindig jobban jársz, mintha megnövelnéd e két tulajdonságodat 10-10-zel. A 2-3. verzió sajnos egyúttal kiöli az eredeti, kő-papír-olló koncepciót, de egyúttal újabb szakértelmek fejlesztését teszi lehetővé.
Dátum: 2009.03.11. 12:06:12
Látom, kicsit kezdenek elszabadulni a kedélyek. Ne felejtsétek el, hogy ez egy "pvp" játék, ahol természetes, hogy a játékosok szemben állnak egymással, és néha az érdekeik ellentétesek - akár egy fejlesztéssel kapcsolatban is. De attól, hogy a karaktereitek gyűlölik egymást, a játékosok még ne tegyék...

A horda gyűlölet egy jó fejlesztés, a kő-papir-olló koncepcióval színt visz a játékba. Elismerem, hogy a játékban sokkal több a gyémántos, így jogos az az érv, hogy a gyémántosoknak ez a képesség kevésbé előnyös, mint másoknak. Ugyanakkor a leginkább panaszkodó top játékosoknak felhívom a figyelmét, hogy elvben pont ők azok, akiket ez nem kéne, hogy befolyásoljon: a v1-en ha nyomsz egy top listát, az első oldalon 3 horda tagjai egyenletesen oszlanak el. Ha esetleg 2 szövetség összefogott egy harmadik ellen, az viszont nem a játékrendszer hibája, hanem egyszerű diplomácia, ami minden játékban megtalálható.

Mindenesetre, mivel ez egy olyan felvetés, amiről a játékosok véleménye megoszlik, az egyetlen helyénvaló megoldásnak azt látom, ha nem én döntök erről, hanem szavazást írunk ki itt, a fórumon. Erről egy külön topicot nyitok ugyanebben a fórumtörzsben.

Még egy megjegyzés: ketten is említik, hogy inkább a HP visszanyeréssel kéne foglalkoznunk, mert hogy agyonverik a kis karikat.... Felhivom a figyelmet a védelem itala c. topicban, ahol leirtam, hogy ez a fejlesztés még a héten meg fog valósulni!
Valószínűleg mindenkinek feltűnt, hogy általában van egy vagy több fejlesztés, amit felvetünk, megbeszélünk. Van egy, amit kvázi lezártunk, várja a sorát, hogy elkészüljön. És van egy, ami épp fejlesztés alatt áll. Rend a lelke mindennek...
Dátum: 2009.03.11. 11:01:46
Idézet: Jeriko - 2009.03.10. 14:00:22
Egy ötlet: Ne LE-t adjon vissza, hanem szakértelemszinteket. Pl. Egy 9-es szakértelem 4-re felejtése (ha ilyen "részleges" felejtés egyáltalán lesz), adjon vissza 5 szakértelem alapszintet, és 9+8+7+6+5=35 szakértelemnövekedést. Egy 9-es szakértelem teljesen elfelejtve adjon vissza 9 alapszintet, és 9+8+7+..+1=45 szakértelemnövekedést.

Érdekes ötlet, de technikailag túl összetett a megvalósítása, sokkal egyszerűbb valamennyi LE-t visszaadni mint egy újabb erőforrást lekezelni a programból.

Idézet: Draglov - 2009.03.10. 14:54:48

102es szintu allatom van. Ez kb 51es lesz. Moralvesztes: 20+51=71/nap 20 gyoztes csata 71-20=51 Tehat napi 51et esik a moral.

Továbbra is elfedkezel arról, hogy van egy "kennel" nevű szövetségi épület. Ha a szövetséged ezt esetleg még nem épitette fel, mindenképpen javaslom..

Az elnyelésről: többször írtam már ezt is, hogy az elnyelés nem 1:1 annyi, amennyi az állat szintje, hanem az állat szintjének, és egy, a szintedtől függő értéknek a szorzata (magyarul: minél magasabb szintű vagy, annál több elnyelést ad az állatnak egy szintje). Illetve, hogy egészen precíz legyek, ezt a szorzót az ellenfél szintje kis mértékben növelheti, ha a támadó nálad magasabb szintű, de ezt nyilván nem tudjuk a karakterlapon hozzáadni. Tehát a kijelzett érték pontos, nyilván hamarosan valaki ki fogja számolni a képletet is, és a csatában ez kis mértékben módosulhat, ha sokkal magasabb szintű támad rád.
Dátum: 2009.03.10. 15:40:03
Közben kaptam egy alternativ javaslatot, új szakértelem, a neve megbékélés, gyakorlatilag a gyűlölet ellentéte: kioltja a rád támadó gyűlöletét. Tehát 30-as gyűlöletnél és 15-ös megbékélésnél csak a különbség érvényesül, a gyűlölet 15-ösnek számít. így akit zavar, védekezhet ellene.