Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2008.10.13. 07:30:29
Másik fórumra írtam, de bemásolom ide is, mert érdekelnének a vélemények:

Most biztos sokaknak nem fog tetszeni amit írok, de NAGYON nem értek egyet azzal, hogy több szinttel lefelé lehessen támadni. Syck írta: 8. szintről már 6.-ra is lehet ütni. Klassz. Ugyan valaki mondja mér meg nekem, 8. szintű felszereléssel, jóval erősebb karakter számára mi a kihívás abban, hogy 6. szintűt üssön? Arat egy hatalmas, "jól megérdemelt" győzelmet, a másiknak meg esélye sincs.
Az pedig, ki mennyi LE-t szerez, nagyjából szerencsejáték.

Nekem olyan javaslatom lenne, hogy győzelem esetén a másikból kinyerhető LE-t szabályozzuk. Ha van neki 4000, mert éppen új páncélra gyűjt, akkor se lehessen elvinni tőle sokat, de ha nincs neki, akkor is lehessen elvinni tőle valamennyit. Ha nálam erősebbet támadok, akkor ez az LE legyen sokkal több, ha nálam gyengébbet, akkor pedig sokkal kevesebbet. Máris nem érné meg sokkal gyengébbeket ütni, nem panaszkodnának, hogy a mostani rendszer mennyire rossz (nekem is sok 0 LE-s portyám van). Lehetne mondjuk valami olyasmi, hogy velem azonos szintűtől szint*10 LE-t rabolok, felfelé 30% bónusz szintenként, lefelé -30%. És mehet a LE negatívba is (de ha már negatív, ne legyen támadható).

Ehhez természetesen hozzá kellene igazítani, hogy mennyire lehet valakit támadni: pl. ha valaki veszített, akkor 1 órán belül ne lehessen újra senki által (ez most 5 perc), és 24 óra alatt (vagy következő bejelentkezéséig a játékba) ne lehessen 3-nál többször.

Szövetségi háború: sokszor elhangzott érv, hogy azért kell az óránkénti 2 portya utáni büntetést megtartani, mert mi lesz szövetségi háborúban, egy tag végigveri a másik szövetséget egyedül 5 perc alatt.
- Hát először is, ha egy tag több másik tagot EGYEDÜL le tud verni egy másik szövetségből, és ezt bírja ÉP-vel is, ott már gond van, mert kb. olyan a helyzet, mintha 7. szintről támadnék 4.-re - ezt meg sem engedném.
Aztán: A szövetségi háborúnak eleve adnék egy minimális hosszt (mondjuk 3-5 nap), amin belül BIZTOS nem ér véget, így ha egyik szövetség végigveri a másikat, a másiknak lenne esélye ellencsapásra. Fel is merült bennem: este 11-kor a szövetségem hadat üzen, előre megbeszéltük a szövetségben. Másik szövetségben lehet, már mindenki alszik. Reggel 7-kor az egész szövetségem támad. A másik szövetség igen jó eséllyel felkészületlen. Lehet, jó lenne a hadüzenet időtartamát is növelni (azt ne mondja senki, ez nem olyan opció, hogy minél többet ülj gép előtt).
Már most érdemes lenne arra gondolni, hogy a háborút valamilyen szinten korlátozni, mint a portyapont: Mondjuk hetente kapnál 1 hp (háorú pontot), és ennyi hadüzenetet küldhetne egy szövetség. Példának okáért nem látom akadályát, hogy az élen álló szövetségek miért ne küldjenek hadüzenetet mondjuk a 25. helyen álló szövetségtől kezdve mindenkinek. 3-6 tag előny (és magasabb szintűek), több szintnyi fal és gyakorlótér előny: előre lehet borítékolni a győzelmeket. A szerzett LE pedig ugyanúgy egy pozitív visszacsatolást eredményez, mint a portya.
Most biztos sokaknak nem fog tetszeni amit írok, de NAGYON nem értek egyet azzal, hogy több szinttel lefelé lehessen támadni. Syck írt, 8. szintről már 6.-ra is lehet. Klassz. Ugyan valaki mondja mér meg nekem, 8. szintű felszereléssel, jóval erősebb karakter számára mi a kihívás abban, hogy 6. szintűt üssön? Arat egy hatalmas, jól megérdemelt győzelmet, a másiknak meg esélye sincs.
Az pedig, ki mennyi LE-t szerez, nagyjából szerencsejáték.

Nekem olyan javaslatom lenne, hogy győzeem esetén a másikból kinyerhető LE-t szabályozzuk. Ha van neki 4000, mert éppen új páncélra gyűjt, akkor se lehessen elvinni tőle sokat, de ha nincs neki, akkor is lehessen elvinni tőle valamennyit. Ha nálam erősebbet támadok, akkor ez az LE legyen sokkal több, ha nálam gyengébbet, akkor pedig sokkal kevesebbet. Máris nem érné meg sokkal gyengébbeket ütni, nem panaszkodnának, hogy a mostani rendszer mennyire rossz (nekem is sok 0 LE-s portyám van). Lehetne mondjuk valami olyasmi, hogy velem azonos szintűtől szint*10 LE-t rabolok, felfelé 30% bónusz szintenként, lefelé -30%. És mehet a LE negatívba is (de ha már negatív, ne legyen támadható).

Ehhez természetesen hozzá kellen igazítani, hogy mennyire lehet valakit támadni: pl. ha valaki veszített, akkor 1 órán belül ne lehessen újra senki által (ez most 5 perc), és 24 óra alatt (vagy következő bejelentkezéséig a játékba) ne lehessen 3-nál többször.
Az a baj, hogy olyan doglokról vitatkozunk, amiről mindenkinek csak elképzelései vannak, de hogy a valóságban hogyan fog alakulni, nem lehet megjósolni. A tesztelésen sem látta senki előre, hogy milyen sokat lehet majd portyázni az éles játékban. Bevezetésre kerültek a portyapontok, de pont mire bekerültek, elkezdődött a differenciálódás a karakterek között: többen elhúztak, gyengébbek lemaradtak, a széles tömegek pedig megtanultak vigyázni az LE-jükre - porytázni lehet, de ezzel komoly mennyiségű LE-t szerezni nem nagyon.
Lehet, hogy a "jövő taktikája" az lesz, hogy felnöveled magasra a szinguláris ismereteket és a plusz csp-t adó szakértelmeket, hogy mihamarabb szintet lépjél, egyszerűen próbálod lehagyni a tömegeket és így magasabb szinten ugyanazért a csp-ért több LE-t és TP-t kapsz, amivel még gyorsabban tudsz fejlődni. Ki tudja?
Sajnos nem látom értelmét ennek a szavazásnak pont ezért. Véleményeket fog tükrözni, de azk messze leszenk a valóságtól.
Idézet: _WHITE_ - 2008.10.10. 17:51:58
Hát ez egy jó nagy TETŰ húzás, akik másokon így gazdagodnak meg! Elmondanám más játékban ezekre elég komoly szabályt hoztak! Ahol az ilyen játékosokat, mint Aranyalma 365 napra bannolnának!
...
Lefordítva erre a játékra ami kicsit visszafelé kell értelmezni, mert itt egy kisebb bár lehet nagyobb karakter is Aranyalmát nagy előnyhöz jutatta.
...
Az ilyen játékosok rontják ennek a játéknak a játékélményét, és visszamenőleg én ezt azért leellenőrizném, mert ilyen tulajdonságösszeggel még az első sem rendelkezik....


Szerintem meg kicsit vegyél vissza, és gondold át miket írsz és milyen stílusban. Elhiszem hogy vannak feltételezéseid, de ezeket megtörtént tényként leírni... azt aljas rágalomnak nevezik.
Idézet: Syck - 2008.10.10. 18:25:42
Mivel támadtál már az elmúlt 60 percben, fáradtan indulsz csatába. Erre a harcra tulajdonságaid 10 százalékkal kevesebbnek számítanak. Ellenfeled épp pihent... AranyAlma...

A csatában összesen 73 sebzést okoztál, és 59 sebzést kaptál.
Te nyerted a csatát, jutalmad 63 lélekenergia és 3 TP!


Itt az élő bizonyíték, hogy rubin horda olyan erős bónuszt ad, amivel a 33-mal magasabb tulajdonságösszegű, PIHENŐ! gyémánt hordás még -10% büntetéssel leverhető. Korlátot neki!!!
Idézet: Miklós - 2008.10.10. 15:25:20

Így volt, a portyapontokra 4. szinttől lehetett szavazni, szóval erről azért nem a totál kezdők döntöttek.


Ez nagyon jó, köszönjük!
Dátum: 2008.10.10. 12:53:06
Szia!
Van egy kérdés: "A felsorolt építmények közül melyik nem tartozik a világ 7 világcsodái közé?"
Szerintem mind a 4 felsorolt dolog az ókori világ 7 csodája közé tartozik, a helyes válasznak beállított kheopsz piramis is.
Idézet: Leanthil - 2008.10.10. 10:49:22
Várom már, hogy leteljen a két hét... Csak aztán nehogy pofára essek.


Hogy őszinte legyek, szerintem nem fog változni a dolog. Bár ki tudja... Nehéz felmérni, a karakterek mekkora része portyázik. Itt a fórumon nagyjából 50 ember véleményét látod, de a szavazáson elvileg 4000-en veszünk részt. Abszolút nem releváns ennek az 50 embernek a véleménye, a szavazást az dönti el, hogy a 6. szintűek mennyire ütik a 5. szintűeket.
Csináltam egy kis statisztikát. Jelenleg a következő a szinteloszlás:

8. szint 28 (1%)
7. szint 256 (6%)
6. szint 684 (17%)
5. szint 403 (10%)
4. szint 354 (9%)
3. szint 478 (12%)
2. szint 332 (8%)
1. szint 1502 (37%)

Ebből látszik, hogy akik a játék eleje óta játszanak, átlag 6. szinten vannak. Utánuk nagyjából egyenletes az eloszlás (ahogy indultak minden nap). Az első szint nagy részének valószínű nem tetszett a játék, abbahagyta (1-2 szinten nem is engednék szavazást, abszolút nincs még rálátása a játékra).
Az viszont szerintem biztos, hogy az aktív portyázók kevesebben vannak, mint akik nem portyáznak.
Idézet: Leanthil - 2008.10.10. 10:07:24
Jerikó, Sharpa 72-vel több győzelemből szedte össze azt a LE-t, ami azért nem elhanyagolható különbség.
A portyapontokat eddig is elleneztem (sajnos nem elég hevesen), a bevezetés óta pedig kimondottan gyűlölöm őket. Amióta így megváltozott a játék, semmi élvezetet nem találok benne, olyan, mintha bezombultam volna. Állandóan azt lesni, mikor támadhatok vagy vadászhatok nagyon unalmas.


Persze, hiszen Sharpa rubin hordás, sokkal könnyebben győz harcban, így növelheti a védelmét. De ha megnézed, Sharpa és közted kb. hasonló az LE.diff arány, mint AranyAlma és Sharpa között - pedig ti azonos hordában is vagytok.
A sok 0 LE-s portyáért nem igazán a portyapontok a felelősek, hanem az, hogy 2. és 3. szinten még gyakorlatilag minden karaktert tudtál támadni, most pedig már csak a top 8%-ot tudod, akik nem véletlenül kerültek be a top8%-ba - vigyáznak az LE-jükre.
Másrészt amíg nem voltak portyapontok, el tudtál menni többször, egy nulla LE-s portya nem rontotta annyira az összképet.

Ha ez megnyugtat, én is bezombultnak érzem most kicsit a játékot. Főleg, hogy eddig nem volt gond, hányszor kerülök gép elé, most viszont el akarom költeni a pontjaimat, és ez csak akkor megy, ha precízen tartom az ütemtervet.
Érdekes, Az is érv volt a portyapontok mellett, hogy ne kelljen annyit gép előtt ülni. Hát szerintem most többet kell, és aki nem tud eleget ott ülni, az még jobban le fog maradni.
Sziasztok!

Nos, egy dolgot ki tudok jelenteni: AranyAlma nem csal, abszolút tisztességesen játszik. Nem volt tesztelő sem. A taktikáját ismerem - elismerésre méltó, és BÁRKI számára elérhető. Onnan kezdve azonban, hogy napvilágot lát, nem fog működni. Egyébként még korábban, itt a fórumon írtam, hogy módosítani kellene ... de többen is ledorongoltak, hogy milyen hülyeség. Úgyhogy remélem AranyAlma pár nap alatt megduplázza eredményét.
Ajánlom egyébként mindenki figyelmébe Sardullah Sharpa-t, aki ugyan rubin hordás, de a gyémánt bónuszt visszaszámolva kb. hasonló LE diff-el rendelkezik - tehát AranyAlma eredményei nem egyedülállóak.

Még valami: a játékot a legtöbben úgy kezdték, hogy nem ismerték a játékot - könnyű volt tőlük LE-t rabolni. Ahogy a karakterek fejlődnek, erősebbek lesznek, egyrészt eloszlanak több szinten (szűkül a támadhatóság köre), másrészt egyre jobban megtanulják, hogy vigyázni kell a szerzett LE-re. Ennek egyik legkönnyebb módja, hogy mikor felállsz a géptől, 0 LE legyen a karakterednél (a többit elköltöd, a maradékot pl. precízen el lehet építeni). Ezt egyre többen ismerik fel (aki nem ismeri fel, az bizony alacsonyabb szintű marad, így őt ezért nem lehet ütni), ennek következtében egyre nehezebb LE-t rabolni. Ez rengetegszer fel lett hozva a portyapontok ellen érvként - most legalább igazolja az idő.

Ami engem igazán bosszant, hogy azok, akik a portyapont bevezetését szorgalmazták (lásd portyapontok fórum), most jönnek rá, hogy saját maguknak is valamilyen szinten keresztbe tettek, és most ujjal mutogatnak pl. AranyAlmára, csupán azért, mert ügyes a stratégiája. Nem lennék meglepve, ha nemsokára beindulna a "korlátozzuk a gyémánt hordát" kórus (a hangolás már elkezdődött), aminek egyetlen alapja az, hogy AranyAlma gyémánt hordás.

Javaslom mindenkinek, hogy amíg valakiről nem bizonyosodik be, hogy csal, addig tessék tisztességesnek tekinteni; Miklósról tessék feltételezni annyi intelligenciát, hogy a kirívó eseteket figyelemmel kíséri; a játéknak pedig talán a szórakozás lenne elsődleges célja, nem?
Idézet: Kocos - 2008.10.09. 18:38:09
Nem olvastam meg mindent vegig, ezert csak remelni tudom, hogy mas meg nem hozta fel: az uj rendszerben a zafir klan ket bonusza, a gyorsabb gyogyulas, illetve a hatekonyabb gyogy illetve manaital jelentossege eroteljesen lecsokken, sot az esetek zomeben meg is szunik. Sztem a megfelelo ellentetelezes az lehetne, ha ahogy a rubin klan a sebzes mellett a tamadasra is bonuszt kap, ugy a zafir az elnyeles mellett a vedekezesre kapna bonuszt.


Szia! Ezt is többször felhoztam a másik fórumon, a portyázáspontban, meg Miklósnak is írtam...
Igen jó az esélye, hogy nem lesz ilyen téren semmi módosítás.
Idézet: Syck - 2008.10.09. 14:34:12
"MI NEM JÁTSZUNK - MI KÜZDÜNK!"

komolyan veszik a jatekot ize kuzdelmet. ugyesebbek, okosabbak kitalaltak valami olyan ellenfel valasztasi modot, amivel ilyen sikeresek lehetnek. uj kihivas, megtalalni ugyanezt a modszert.

ha megsertenek a felhasznalasi felteteleket, miklosek mar zaroltak volna a karaktereket, ugyhogy csak rajtunk mulik mikor jovunk ra mi is erre a taktikara.


Idézet: Syck - 2008.10.09. 11:29:47
eleg az is, ha bonuszok kiegyenlitodnek. emelni kell a gyemantosok bonuszat, mert jol lathatoan, le vannak maradva.


Éles szemed lehet, mert nekem ehhez sokat kell számonom, nem megy ránézésre.
Javasoltam Miklósnak pár napja, hogy csináljon egy olyan statisztikát, ahol jól látható, a karaktereknek mekkora bónusza van a hordájukból:
- Gyémántnál mennyi LE-t szereztek a bónusznak köszönhetően.
- Többi hordánál (például rubin): Ha X-el (X értéke Miklós számára ismert) nagyobbnak számít a támadása, akkor az a jelenlegi tulajdonságához képest Y szintet jelent, ami N lélekenergia.

Az összes adat precízen számolható, egy ügyes programozónak kb. 1 órai munka. Valószínű, létezik is hasonló.
Ha nem is lát napvilágot egy ilyen lista (legalább kerekített értékekkel nyilvánosságra hoznám, abból már nem lehet visszaszámolni a képleteket), de egyértelműen és objektív módon összehasonlíthatók a hordabónuszok.

A gyémántok bónuszát én egyébként csak a vesztett LE-nél növelném, mert azok a gyémántok vannak nagyon lemaradva, akiket folyamatosan ütnek (ők a legkönnyebben legyőzhető karakterek, aki csak teheti, őket üti, mert nincs harci bónuszuk, és ha az LE mérlegük negatív, akkor hordabónuszuk sincs a többi karakterrel szemben).

Megjegyzem, minden más karakter képes arra, hogy a gyémántok bónuszát megszerezze, mivel létezik erre egy direkt szakértelem, a kreatív affinitás. Aki ezt felnöveli, az a saját hordabónusza mellé megkapja a gyémánt támadó bónuszt is.
Dátum: 2008.10.09. 10:09:18
Idézet: Awenhai - 2008.10.09. 07:47:24
Szervusztok!

Leanthillal értek egyet, azzal együtt is, hogy én sem vagyok egy jajj de nagy portyázó, mert az időigényes. Aki tud tenni a vadászat ellen, az nem nyafog, ha a gép előtt esetleg a látottak miatt valakit heves csuklásra ítélő mondatok hangzanak is el. Nem véletlenül kezdem el a szövetségbe nálam korábban belépetteket is utolérni építésben.

Ha gyűjtesz valamire, akkor kelj hajnalban. Akkor nem fognak zaklatni annyian. Lépj be, avagy alapíts szövetséget, és építs a Lélekkútba. Ekkor nem veszik el a LE-d, és még szerencsét is kapsz. Ráadásnak jobb is kis klánban indulni, hamarabb kapsz Szerencsét, mint a nagyobbakban.


Én is teljesen ezen a véleményen vagyok. Ráadásul sok időt eddig se azért kellett a játékkal tölts, hogy felgyógyuljon az ÉP-d, vagy sokat keresgélj az ellenfelek között, hanem pl. azért, mert óránként 3-4-et tudsz portyázni, utána már akkora büntetőt kapsz, amivel értelmetlen harcolni, mert veszíteni fogsz. 15 portyánál az óránkénti 3-4 portya 4-5 órányi játékot igényel, 30-nál kétszer ennyit.

A portyapont bevezetése ezen a problémán semmit nem javított, pedig ez volt az egyik érv a bevezetése mellett.
A halmozódó -10%-os büntetések a hardcore játékost nem érintik, az ezt ki tudja kerülni. Főleg a középmezőny lesz az, aki emiatt még a 15 portyát sem fogja tudni kihasználni rendszeresen (meg azok, akik naponta 1-2-szer tudnak belépni). Az ő lemaradásuk ugyanúgy megmarad, mint eddig.
Ja, az óránkénti, kommulatív, 10%-os portyabüntetésről: Miklóst kérdeztem, azt válaszolta, NEM törli el. Mivel magánlevélben kaptam magyarázatot rá, azt nem mellékelem, gondolom úgyis fog erről a nyilvánosság előtt nyilatkozni.

Amúgy ezzel teljesen füstté válik az az érv, hogy napi 2 órát kelljen csak a játékkal foglalkozni. Persze a napi 15*5 perc is két óra alatt van, ha úgy nézzük
Idézet: Leanthil - 2008.10.09. 09:27:57

AranyAlma, nem volna kedved a stratégiákban írni egy kis ötletadót, hogy miként választod ki a LE-ben duzzadó ellenfeleket? Én már a 4-5. szint óta nem tudom megjósolni, kinél lesz egy halom LE, úgyhogy 10 portyából 7-nél már csak maximum 50 van.


Szerintem ne írja le, onnantól kezdve nem fog jól működni. Egyébként tényleg ennyi, jól kell ellenfelet választani.
Idézet: Leanthil - 2008.10.08. 18:20:11
... akkor most konzerválódtak a top karakterek helyezései is? Ugyanez vonatkozik a győzelmek számára, meg nyilván még egy-két másik dologra is.


Hát, Leanthil, Isten hozott a klubban! Amikor erre próbáltam utalni a másik fórumban még a korlátozás előtt, akkor földbe lettem döngölve. Mostantól gyakorlatilag kapsz vadászatonként X1 TP-t és Y1 LE-t, portyázásonként X2 TP-t és Y2 LE-t. A taktikázás abban fog kimerülni, hogy választasz a 15 és 30 közül és reménykedsz a szerencsédben.

Mortimernek viszont 1000%-ig igaza van: ha a korlátozás melletti legfőbb érv az volt, hogy 2 óra játék, akkor mi értelme a portyázás-büntető -10%, -20%-nak? Mert az időhúzáson kívül semmi.
Dátum: 2008.10.08. 19:04:05
Mondjuk ha ebből a játékból kivesszük a portyát, nem sok minden marad: beütöd hogy vadászol és hurrá!
Itt MINDEN a harc köré épül, a tulajdonságoktól kezdve a szakértelmeken át egészen a lélekkufárig, idomítható szörnyekig. Ha ebben nem akar valaki részt venni, miért játszik?
Kocos, ez a szöveg szerintem teljesen rendben van. 15-nél tud alacsonyabb szintűeket támadni, 30-nél nem fog tudni alacsonyabb szintűeket támadni.
Dátum: 2008.10.08. 16:00:23
Idézet: Sharpa - 2008.10.06. 12:14:49
De Miklós, azt ígérted, hogy lesz erről egy teljeskörű szavazás... Szerintem ez lenne a legtisztább ügy. Egyből kiderülne, hogy mit akar a többség, azt meg ugye, illik tiszteletben tartani!!!
Legalábbis normál, demokratikus keretek között...


Remélem Sharpa, most már a legmesszebbmenő módon elégedett vagy, hiszen kiderült, mit akart a többség, Miklós megvalósította, lehet tiszteletben tartani és ügyelni a demokráciára.