Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Idézet: Miklós - 2008.12.15. 16:23:05
Ez a másik variáció, rablott LE = (ellenfél győzelmeinek száma +1 ) x 1000, ez érdekesen hangzik, de ez mivel jobb a jelenlegi rendszernél? Oké, aki soha nem háborúzik, azt egy idő után békén hagynák, de akkor ez megint birkaiskolává válna, azokat a kicsi és közepes szöviket büntetnénk, akik mernek háborúni, és ne adj isten néha győznek is? Ráadásul ugye lehetne szivatni az áldozatot azzal, hogy csinálok kis egyszemélyes szöviket, akik hadat üzennek neki, aztán rögtön kapitulálnak... Oké, ez eléggé macerás, de láttunk ennél már cifrább dolgokat is.


Először a végéhez: egy apró módosítással meg lehet akadályozni a "szivatást": támadó fél nem kapitulálhat, csak a védő (nem hiszem, hogy komoly változás lenne, talán még sosem fordult elő, hogy a támadó fél kapitulált volna).

Hogy miben lenne jobb?
- Egyrészt azzal, hogy azok a szövetségek, akik nem akarnak háborúzni, ki tudnak maradni a háborúból - ami azt hiszem többek kérése volt itt a fórumon is, a "béke csarnoka" épület ötlete is ezért vetődött fel.
- Aztán ha megnézed a szövetségi statisztikát, szerintem nem nagyon van olyan kis szövetség, akinek komoly mennyiségű győzelme lenne. Az első (!) oldal alján a legtöbb győzelem 14 (győzelmek száma alapján rendezve). Lényegesen jobban megérné a nagyobb szövetségeket támadni a kisebbek helyett - ez is cél volt.
- A szövetségek nem lélekkútjuk mérete szerint lennének "jó célpontok", hanem háborús aktivitásuk szerint. Ez éppen hogy nem "birkaiskola" lenne: jobban meg kellene küzdeni a zsákmányért, mint eddig. Eddig két ugyanolyan méretű lélekkúttal rendelkező szövetség közül azt volt érdemesebb választani, amelyik gyengébb, a jutalom ugyanaz volt mindkét esetben. Ez most megfordulna.
- Nem utolsó sorban előre lehetne tudni (ez mind vesztesnek, mind győztesnek jó), hogy mennyi LE várható egy győzelem esetén.

Kicsit általánosítva, és összefoglalva
- A javaslatnak az a lényege, hogy háborúban szerzett zsákmány mértéke a legyőzött szövetség háborús győzelmivel legyen arányos. Így békés szövetséget nem érné meg támadni (pl. Békeidők Hírmondói, pici szövetségek), a nagyon sokat háborúzó szövetségek pedig egyre jobb célponttá válnának a többiek szemében.

- A győztes jutalma: X LE, + ellenfél győzelmeinek száma * Y LE (felvetéskor X és Y értéke egyaránt 1000 volt, de mindkettőt meg lehet határozni dinamikusan is, pl. taglétszámtól, lélekkút méretétől függően - pl. a jelenlegi verzió, amit használunk, Y=0 - győzelmektől nem függ semmi - és X lélekkút függő). X=2000 és Y=lélekkút méret/50 például nem lenne rossz választás.

- Elhangzott még egy javaslat: számolja a program a vereségeket is, esetleg a győzelmek helyett a győzelmek és vereségek különbségét számolja. Így ha valaki szerez 10 győzelmet, de utána 10-szer elverik, az is "nyugalmat" kap.
_______________________

Mindezek mellett támogatnám a háborús pontok bevezetését, ami megszabná, mennyi háborút indíthat egy szövetség: X naponta kapna minden szövetség egy pontot, és minden háború indítása egy pontba kerülne (hasonlóan a portyaponthoz). Ezzel azok a szövetségek lennének kicsit visszafogva, akik szinte korlátlanul tudnak háborúkat kezdeményezni.
(a pontokat maximum a szövetség taglétszámáig lehetne felhalmozni).
Ez a módosítás is az erősebb ellenfelek választását részesíti előnyben, hiszen a támadó fél számára nem mindegy, hogy egy háborúból 2000 vagy 40000 LE zsákmányt szerez - egy pontért csak az egyiket választhatja.
Dátum: 2008.12.15. 17:04:14
Idézet: Vincu - 2008.12.15. 13:41:17
A döntetlenes pont igényel LE befektetést. Első lépésben kell 10 lebeszélt csata. Mindkét félnek kell venni gagyi páncélt, gagyi fegyvert, vakító fényt, hogy ne találják el egymást, és folyamatosan mellé üssenek. És ugye még így sem biztos.

Remélem az a széria sem folytatódik, hogy rabolj xLE-t ahol már lassan lebeszélt csatákkal sem fog menni a dolog, illetve azok is nagyon béna küldik, hogy legyen több tízezer LE-d..



Hát én éppen hogy a legjobb páncélt venném meg, hogy ne találjanak el.
De légy erős: egy ismerősöm lebeszél 20 csatát, mindenhol vakító fény, gagyi fegyver, legjobb páncél - és egyetlen döntetlen sem született.
Dátum: 2008.12.15. 12:17:11
Idézet: Miklós - 2008.11.24. 18:05:40
Egy kis update:
Felvettem a fejlesztési listára, hogy a térkapunál is legyen egyfajta "cselekvéspont", a térkapu használat. Ahányas a térkapud, annyi cselekvést tudsz elcsúsztatni.
Tehát alapban egyet: ha mondjuk hajnali 4-kor frissülne a térkapud, akkor megteheted, hogy reggel 9-kor mész csak be, és utána legközelebb 12-kor. De ha 12 óráig nem mész be, akkor az éjjel kapott csp már "elvész". Ha 2. szintű a térkapu, akkor a hajnali 4-kor kapott meglesz este 8-ig a délivel együtt. És így tovább. De továbbra is, mindentől függetlenül, két bemenetel között min. 1 órának el kell telnie.
Határidőt nem tudok mondani, mikor készül el, most egy csomó fontosabb dolog van előtte, de sor fog kerülni rá.


Ez 3 hete volt. Jó lenne karácsonyi ajándéknak a térkapu pont...
... De jöhetne Mikulás is a térkapuból.
Milyen "üsd, vágd!" lesz itt 27-én, amikor a végzeturak a felhalmozott PP-ket nekiállnak elkölteni...
Dátum: 2008.12.15. 09:46:55
Hát, ha gondolod tedd be, nem lesz tőle semmi sem rosszabb.
Azért szívesen látnék belőle egy statisztikát, hogy melyikből mennyit vettek
Döntetlen ügyben elhangzott már itt a fórumon egy nagyon jó javaslat, amit ráadásul minimális programozással meg lehet valósítani: a két hét után mindenképpen véget ér, és ha nincs a két fél győzelmei között legalább 10 különbség (ha van, akkor megvan a győztes), akkor a háború döntetlennel ér véget.

Nem kell hozz se szavazás, se új gomb, semmi.
Dátum: 2008.12.15. 09:41:22
Az lett volna a minimum, hogy zárolják, amíg ki nem derül, mi történt.
Dátum: 2008.12.13. 19:51:49
3 hely még kiadó.
Jó hírem van, Shardullah Sharpa személyesen vállalta az újoncok beavatását
Dátum: 2008.12.12. 19:30:27
Idézet: Kocos - 2008.12.12. 19:14:54
Idézet: Jeriko - 2008.12.08. 06:05:06
A "Legyen legalább 40.000 lélekenergiád" küldetést egy gyengébb karalter SOHA nem fogja mgcsinálni, ebben gondolom egyetértünk. Te meg tudod, én is megtudom, a játékosok egy komoly része meg nem fogja tudni soha. Átélted már azt az érzést, amikor 30000 LE-nél beütnek, elvisznek 4-5000-et, majd perceken belül jön még 2-3 szövetségi tag? Szerinted hány ilyen lesz?


Marhasag. Akinek pici esze van, es hasznalja a wiki-t, az a kisujjabol kirazza.


Én is azt gondolnám, hogy akinek pici esze van az olvas wiki-t, és legalább próbál vigyázni az LE-jére. Jópárszor le lett írva itt a fórumon is, hogy 15% alatt kell LE-t gyűjtögetni és elkölteni, mégis vannak karakterek sokezer LE.diff-el mínuszba. Nekik ez a küldetés megcsinálhatatlan lesz sajnos - szerintem.
Dátum: 2008.12.12. 18:21:32
Idézet: Kocos - 2008.12.12. 17:59:30

A turelmet. Sztem felveteltol szamitott egy even belul meg kell, hogy legyen. Teljesen nonszensz a kuldetes. Jelenleg. Es nehezen tudom elkepzelni, hogyan valhatna realisabba. Ha 1 honapot kene szenvedni vele, meg azt mondom OK, de egy honap alatt ha 2 dontetlen oszejon mar marha boldog lehetsz. Ez igy hulyeseg volt, idovel meg lesz valtoztatva (mondjuk fel ev mulva, ugy, hogy addig egy kari oldja meg), vagy lesz ra valami kerulout. Sajnos addig ugy kell tekinteni, hogy csak 2 kuldibol lehet valogatni.


Némi rákészüléssel és megbeszéléssel szerintem megoldható a dolog (pici szerencse is kell hozzá).
Idézet: Ariel - 2008.12.12. 11:28:00
Buktatója csak ott van ha pl a Békeidők hírmondóit az egyszemélyes szövetségek betámadják és gyors kapitulációval feltornázzák a győzelmeiket, máris jobb célpontokká válnak.


Igen, ez teljesen reális veszély, a kis szövetségek ezt szokták csinálni a nagyokkal.
Dátum: 2008.12.12. 12:08:27
Izé... mentális robbanás?
Dátum: 2008.12.12. 11:31:23
A Tökéletes Gyémánt Szövetség Tagfelvételi Pályázat keretében határozatlan időre bérbeadná a szövetség utolsó taghelyeit (4 db-ot)!

A helyekre pályázhat minden 25. szint alatti végzetúr, nemre, hordára, szintre való tekintet nélkül (hordaváltás adott esetben nélkülözhetetlen).
_________________________________________________

FELADATOK:
- A szövetségi élet támogatása
- Aktív részvétel LE szerzési projektekben
- Szövetségi épületek tervszerű karbantartása, fejlesztése
- Szövetségi fórum rendszeres látogatása
- Munkaeszközök karbantartása, szükség szerinti rendszeres cseréje

ELVÁRÁSOK:
- Csapatjáték
- Stressztűrő képesség
- Harcokban való tapasztalat (legalább 200)
- Sikerorientáltság (legalább kétszer annyi győzelem, mint vereség)
- Precíz munkavégzés
- LE szerzési gyakorlat (legalább 15k LE.diff)
- Jókedv
- Legalább 5 elemi szint elvégzése

ELŐNY:
- Elkötelezettség az őskövek iránt
- Magas LE.diff szerzésben való jártasság
- Humorérzékre való hajlam

AMIT KÍNÁLUNK:
- Dinamikusan fejlődő, lendületes csapat
- Versenyképes LE jövedelem
- Szolgálati trollagyar
- Utazási támogatás (Térkapu)
- Teljesítménytől függő prémium lehetőség (epikus szörny)
- Fejlődési lehetőség, tanulási támogatás
- Részvételi lehetőség egyedülálló kihívásokban

Jelentkezés részletes önéletrajzzal Wurgolxnál vagy Dzsónál (tehát NEM ITT)
Dátum: 2008.12.12. 11:25:11
Még párszor felírod, mennyit szerzel vadászattal, és le is lesz korlátozva
Gondold végig, szerintem változtatna, főleg hosszútávon.

Aki nem háborúzna, azt egy idő után értelmetlen lenne megtámadni. Aki pedig háborúzik, azt egyre érdemesebb lenne megtámadni.

Azt persze illuzórikus lenne elvárni, hogy ne legyen legerősebb szövetség. De egy idő múlva talán még azt is érdemes lesz megtámadni összefogással.
Háborúhoz még egy ötlet (ez szerintem nagyon jó): a zsákmányolt LE legyen a másik szövetség által megnyert háborúk + 1 ezerszerese.

Tehát egy oylan szövetségtől, amelyik 17 háborút nyert, lehessen elhozni 18000 LE-t. Egy olyantól, aki 40-et nyert, 41000 LE-t. Aki nullát nyert, attól 1000 LE-t.

Ott van Békeidők hírmondói, akik saját bevllásuk szerint békés szövetség (de nem kicsi). 0 nyert háborújuk van. Ki fogja őket megtámadni 1000 LE-ért?

Az a szövetség pedig, aki rendre a nagyon piciket üti, és sok győzelmet szerez, azt éri el, hogy egyre kívánatosabb célpont lesz a nagyobb szövetségek szemében.
Idézet: Ariel - 2008.12.12. 09:33:46
A lélekkutak lecsökkentése most segítette a kisebb szöviket, a nagyobbak nem tudnak annyira elhúzni, és az épületek száma most jobban függ a valós építéstől mint a lélekkúttól, felzárkózhatnak a kisebb szövik.


Szerintem meg a mostani változás egyértelműen a nagyobb szövetségeknek kedvez. Attól lettek ugyanis "nagyobb" szövetségek, hogy eddig is lényegesen gyorsabban tudtak építeni, mint a kisebbek. A lélakkút az építéseknek a 10%-át sem tette ki, így egy nagyobb szövetség a változások miatt kb. 2-3%-al fog lassabban építeni.

Az új belépők is aközött választhatnak, hogy belépnek-e 70k építés mellett egy kisebb szövetségbe, vagy 90k építésért egy lényegesen nagyobba. Valószínű, utóbbit fogják választani, ezért a nagyobb szövetségek hamarabb fognak taglétszámban nőni, még több tagjuk lesz, még gyorsabban fognak építeni. Sőt, náluk lehet, hogy a lélekkút osztója taglétszám alatti lesz, míg egy kisebb szövetségnek taglétszám feletti, ami miatt még a lélekkútjuk is gyorsabban fog nőni időben.


Ráadásul most a háborúkban több LE-t fognak szerezni a kisebb lélekkútjuknak köszönhetően.
Dátum: 2008.12.12. 09:44:59
Na, az előbb vívtam egy csatát. Jól illusztrálja a vakító fény hasznosságát (véletlenül bent maradt egy küldetéses harc után):

Ellenfelemet telibe kapta a vakító fény, a csata során egyetlen egyszer nem talált el.
Ő plazmacsapást lőtt rám, kaptam -6 támadást és 117 sebzést.

A csata folyamán nem tudtam behozni a 117 sebzést, ő nyert.
Úgy érzem nem sikerült érthetően leírni az ötletet, mert nagyon nem ment át a lényeg.

- Amit a győztes kap, azt nem vesztestől veszi el, hanem csak úgy "terem". Ergo teljesen felesleges a védőnek levetkőzni, gyorsan beütn buzogánnyal stb.

- A levetkőzés is felesleges, mert egyrészt ronggyá vernek, másrészt a vesztes sebzésétől függ a nyeremény, nem a győztesétől. Ha meg a győztes levetkőzik emiatt, jó eséllyel nem ő lesz a győztes.

A gyógyulás egyébként korlátozva van a játékban (még gyógyitallal is), tehát nem nagyon lehet elszállni ezzel a dologgal. Az is kérdés, mennyire éri meg, hogy folyamatosan agyon vagy verve. Mert ha egy ilyen háborút vívsz, akkor a többet nem tudsz, de még térkapuzni se nagyon.
Van egy vad ötletem:

- Számoljuk azt is minden háborúban, hogy melyik fél mennyi sebzést okoz.
- A háborúnak a jelenlegi feltételek szerint lehet vége
- A nyeremény azonban nem a lélekkúttól, hanem a sebzéstől függ, mégpedig trükkös módon:

A győztes kap annyi LE-t, amennyit sebzett RAJTA a vesztes fél. (kis szövetséggel már nem is érdemes kezdeni).
A vesztes szintén kap LE-t, annak negyedrészét, amennyit ő sebzett a győztesen (azaz pontosan a győztes által szerzett LE negyedrészét).

Ha a vesztes kapitulál (tehát nem a többi feltétel mellett ér véget a háború), akkor marad a jelenlegi rendszer: a vesztes veszít LE-t, és azt kapja a győztes.

Ez a rendszer a következőket eredményezi:
- Az erős szövetséget arra inspirálja, hogy győzzön, de erős ellenféllel szemben, hosszú, kitartó háborúban.
- A vesztesnek az az érdeke, hogy minél több sebzést okozzon a győztesnek, tehát minél keményebben ellenálljon.

Kérdés, mennyire lehet ezzel trükközni. Szerintem nem, mert azé a nagyobb nyeremény, aki végül is több győzelmet szerez, az meg a sebzéstől függ.
Érdemes talán az ötletet továbbgondolni.