Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2009.01.20. 09:57:26
Tiszteletem a harci tudásodért, de strigulákat én is húztam. Részemről ez a háború 1 hét múlva kezdődik.
Dátum: 2009.01.13. 09:39:00
Lehetne csinálni egy szövetségi épületet (vagy szakértelmet), aminek szintjétől függően le lehetne tárolni "gombnyomásokat". Pl. 5. szintű épület 5 "gombnyomást" tárol (valahol a lapon beállítok egy időpontot, és akkor a következő kattintást nem végrehajtja a program, hanem eltárolja).
A megadott időpontban végrehajtódik a kattintás: térkapu bemenetel, sajtolás, tulajdonság- vagy szakértelem növelés stb. Már 3-4 parancsból meg lehet azt oldani, hogy ne kelljen a gép előtt ülni.

Akár még azt is meg lehet csinálni, hogy a gép figyelje, hogy a kattintás sikeresen végrehajtódott-e: sikerült-e megnövelni a tulajdonságot vagy sem. Ha nem (mert pl. nincs elég LE hozzá), akkor egy óra múlva próbálkozik újra. Ugyanígy ha nincs térkapu pont, egy óra múlva újra megpróbál bemenni stb.

Szerintem nagyon univerzális eszköz lenne, és nem is lenne olyan nehéz megvalósítani (gyakorlatilag az url-t kell eltárolni).
Dátum: 2009.01.09. 11:47:57
Először egy javaslat, amely visszamenőleg kompatibilissá teszi a rendszert:
- Ha eltelt egy óra az utolsó bemenetel, sajtolás stb. óta, akkor ne "nyers" lélekenergia legyen, hanem a "hagyományos, rendes", tehát aki kivárja az időt, annak gyakorlatilag nincs változás a játékban, minden ugyanolyan, mint eddig. Ezzel máris elértük, hogy hátrányt nem szenved senki.

Aztán egy kérdés: max. életerőben vagyok, van 6 térkapu pontom. Bemegyek 6-szor térkapuba, kisajtolok mindent, aztán ha van még életerőm, benézek az epikus szörnyhöz, ami nullára ver (vagy haverommal megbeszélem, hogy nulla LE-ver laposra veretem magam nála). Simán kivárom a 4 órát (átlag karakter 3 óra 36 perc alatt gyógyul nulláról 15%-ra), (ha kell, közben benézek még egyszer epikushoz), és a végén elköltöm a rengeteg LE-t. Jól látom, hogy esélye se volt senkinek, hogy LE-t szerezzen tőlem?

Ráadásul magasabb szintről nem is 15% a támadhatóság, hanem 20,25,30 stb., ami bőven belefér 4 órába.

Sokat könnyítene a játékon egy ilyen módosítás, egyúttal viszont nagyon megkönnyítené az LE védését - amivel elsősorban az erősebb játékosok járnának jól.
Dátum: 2009.01.06. 13:26:26
Idézet: Harmat - 2009.01.06. 01:29:20

Szóltunk előre, hogy milyen feltételek esetén lőjük el a citadellát? Szóltunk.
...
Ki lehetett ez alapján számolni, hogy aki háborút indít ellenünk, az mindenképpen mínusz lélekenergiát visz tőlünk? Ki lehetett számolni.
Ha ez így van, akkor a fentiek mellett mégis belecsapni egy háborúba felelőtlenség, játék a tűzzel, sőt, tovább megyek, a többi Rács tag rossz helyzetbe hozása, hiszen használniuk ajánlott (és a szöveg szerint nem kell, mint ahogy azt sokan sulykolják) a citadellát.


Nem igazán akarok vitatkozni, de ugyanezt az érvet a Citadellarács tagjai pont így elmondhatják:
- Szóltak előre, hogy visszacitadelláznak akár többen is? Szóltak.
- Ki lehetett számolni, hogy aki citadellát használ, az nagyon rosszul fog járni, sokkal rosszabbul, mint ha nem használná? Ki lehetett számolni.
- Ha ez így van, akkor a fentiek mellett mégis elsütni a Citadellát felelőtlenség, játék a tűzzel.

Szerintem ezek az érvek legalább olyan jogosak.
Lehet rosszul látom, de a citadellával való visszalövés olyan, mint amikor boxmérkőzés után a vesztes fél megvárja a kijáratnál a győztest egy géppisztollyal.
Dátum: 2009.01.06. 12:11:30
Gratulálok, ügyesen taktikáztatok, és maximálisan kihasználtátok a lehetőségeket (katakomba)!
Dátum: 2009.01.06. 09:36:09
Lenne mit szabályozni a bankoknál is.
Most történt velem, decemberben: van egy 350e Ft-os hitelkártyám. Az utóbbi időben nem nagyon használtam, előtte pedig kínosan ügyeltem arra, hogy következő hónap 15-ig átutaljam rá a közben elköltött összeget (ezzel kb. 1%-al olcsóbban tudtam vásárolni).
No, novemberben volt egy 2000 ft-os költésem, amit december 15-ig nem rendeztem. Rávágtak a számlára 3500 Ft kamatot (350e 1%-a). Tény, benne van a szerződési feltételekben. De ha utána számolok, ez éves szinten több, mint 1000%-os kamatot jelent. És ez az egyik legnagyobb bank - ráadásul a hasznot viszi ki az országból.
Ugyanez a bank simán megteheti, hogy a lakáskölcsönöm kamatát 1%-al növeli (svájci frank) 2 nappal azután, hogy a svájci központi bank 1%-al csökkenti a svájci frank kamatát. Holott nem a banknak kell beszereznie a svájci frankot, az én vásárolom meg forintból (én viselem az árfolyamkockázatot).
Dátum: 2009.01.05. 10:58:54
Akkor egyszerűen mindenki vadászna, mert vadászattal több TP-t és LE-t lehet szerzeni, mint portyázással. Ha meg a portyázás felesleges, felesleges a háború, feesleges felszerelést vásárolni, felesleges tulajdonságot növelni stb. Mi értelme maradna a játéknak?
Kb. mint Teveklub...
Dátum: 2008.12.20. 19:23:21
Hogy valami konkrétum is szerepeljen:
Már többször beírtam a portyázásaim eredményét a fórumba. Itt van a legtulsó csatáim LE zsákmánya. Az ÖSSZESET megnyertem:

23, 0, 1, 0, 11, 0, 0, 12, 0, 9, 35, 3, 14, 0, 2, 0

Ebben benne van a gyémánt horda bónusza is.
Dátum: 2008.12.20. 19:15:22
Idézet: Miklós - 2008.12.20. 08:38:37
ha valakinek extrém magas a rablott LE és vadászatból szerzett LE aránya, az valamivel kevesebbet tudjon rabolni azoktól, akiknél ez az arány extrém alacsony.


Ezzel kapcsolatban már többször tettem egy javaslatot. A játékban jelenleg a legjobb stratégia, ha alacsony szinten maradsz, és ott halálra portyázod magad (ehhez nem is kell gyémánt hordába tartoznod - lásd rubinpalota szövetség - bár úgy a dolog még jövedelmezőbb). Ugyanekkor magas szinten a gyémánt horda bónuszának legjelentősebb része gyakorlatilag megszűnik (nem lehet LE-t szerezni portya során).

Mindennek az az oka, hogy ha alacsonyabb szintekre támadsz, akkor egyre nagyobb az a minimális százalék (alapesetben 15%), ami alatt támadható egy karakter - szintkülönbségenként 5%-al nő). Emiatt ugyanazt a karaktert akár órákkal előbb támadhatja egy alacsonyabb szintű (szintvisszamaradt) karakter, mint egy magasabb szintű. Kvázi a rendszer portyázásnál előnyben részesíti a szintvisszamaradt karaktereket. Ennek köszönhető, hogy az elszívott LE nem sok karakter között "terül szét", hanem egy-két tucat karakternél összpontosul.

Ennek legegyszerűbb megoldása, ha a támadhatósági százalék "alulról" és "felülről" ugyanaz lenne (pl. 20%). Ez mindkét problémát megoldaná. Amíg ez nem így lesz, addig megéri szintben visszamaradni.

Az egyéb megoldások csak tovább nehezítik a portyázást, LE szerzést, és kiegyensúlyozatlanná teszik a hordákat - érdemes megnézni: magas szintű gyémánt karakterek LE.diff-ja gyakorlatilag nem nő.
Texex: fórum erre nem jó? Szerintem tökéletesen alkalmas rá.
Dátum: 2008.12.19. 14:39:02
KÖSZÖNJÜK!!!
Igen, lásd háromlábú szék...
Az előbb kaptam kérdést (nem tudom már szó szerint idézni): Melyik világháború után volt a Trianoni béke?
1) első
2) második
3) Nem is volt olyan
4) Nem kellett békét kötni, mindkét háborút megnyertük.

De találkoztam már olyannal is, hogy mennyi 4+5?
1) 7
2) 8
3) 9
4) 10

Ilyen kérdéseket hogyan lehet átengedni?

Szerintem óriási probléma, hogy a kérdéseket csak az alapján értékelik, van-e benne helyesírási hiba, illetve szerepel-e a helyes válasz az opciók között. Vannak ugyanis nagyon jó kérdések, amelyek elgondolkodtatóak, az ember szívesen néz utána, és vannak kvíz szempontjából egyértelműen rosszak.

Rossz kérdésnek tartom ezt is:

Mikor született Ady Endre?
1) 1877 november 20
2) 1877 november 21
3) 1877 november 22
4) 1877 november 23

Egyrészt a pontos dátum már nem az általános műveltség része. Semmiből nem áll utána nézni, de ha két hét múlva megint találkozok a kérdéssel, akkor sem fogom tudni, mert a fontossága a dolognak NULLA. Sokkal jobb lenne ha pl. fel lenne sorolva 4 vers, és az lenne a kérdés, melyiket írta Ady Endre.

Nem tudom, sikerült-e átadni, mire akarok célozni. Nagyon sok olyan kérdés kerül be a játékba, amelyek egyszerűek, túlspeciálizáltak, vagy az opciók tele vannak hülyeséggel.

Az rendben van, hogy adjuk az is egy lehetőség, hogy adjuk a kérdés feltevőjének pár LE-t, de az ilyen kérdéseket ki kellene gyomlálni.
Javasolnám, hogy a kérdés mellett szerepeljen egy "osztályozó" gomb (1-től 5-ig), amivel mindenki értékelheti a kérdés MINŐSÉGÉT. Egy kérdés akkor is lehet nagyon jó, ha nem tudom rá a választ, és akkor is lehet rossz, ha tudom. Idővel a gynege kérdések kerüljenek ki (X értékelés érkezett rá, és az átlag nem éri el a 2,5-öt). NEM KÖTELEZŐ ÉRTÉKELNI!

Ezzel együtt szerintem elhagyható lenne a 25% alatt i helyes válaszadás miatti kérdéskivétel, mert nagyon sok jó, ámde becsapós kérdés kerül ki emiatt.
Dátum: 2008.12.18. 09:59:29
Ne építsétek, mert morcos leszel.
Idézet: Mortimer - 2008.12.17. 16:36:48
Nagyobb baj vele, hogy a szövetségek többségének nem megoldás egyik csarnok sem (ha később lesz háború csarnoka...)

A legnagyobbak felhúzzák a háborút, a legkisebbek a békét - és a "maradék" (azaz a 90%) mit csinál? Bármelyiket is építi fel, mindkettővel szív.


Nagyon meglepődtem, mert a fórumon kellően kiveséztük az ötletet, rengeteg, szerintem hasznos és jó javaslat érkezett, ennek ellenére eredeti, változatlan formájában került be a játékba.
Idézet: Zolika761 - 2008.12.17. 17:04:25
A portyapontot háborus ellenfél ellen bukhatjuk vagy mindenki ellen ?


Szerintem mindenki ellen, de ne legyen igazam.
Ariel: A trónos ötlet nagyon tetszik, de látok benne pár óriási buktatót:

- Egyik, hogy háború kell ahhoz, hogy harcoljak a trónért? Ha nem, akkor ez nem változtat a háborúk jelenlegi rendszerén. Ha igen, akkor egy erős szövetség ellen rögtön indulna 20-30 háború, amelyeknek a 90%-át biztosan megnyerné, óriási LE zsákmányt szerezve.

- Ha gyengébb szövetség kerülne a trónra, azt az erősebbek folyamatosan ütnék, amint csak elérhetőek lennének (15% felett). Egy háborús nyomásnak a sokszorosa nehezedne rájuk - gyakorlatilag sokkal jobban járnának, ha nem kerülnének trónra soha. Talán az elején ez nem így lenne, de később biztosan. Ezt felismerve kisebb szövetségek nem is indulnának a trónért harcba, az mondjuk a top10 szövetség belharcává válna.

- Könnyen lehet, hogy a támadások miatt folyamatosan 15% alatt lennének a trónt birtokló szövetség tagjai, és nem azért nem lehetne elvenni tőlük a trónt, mert erősek, hanem azért, mert nem lehet őket támadni.

Szóval az alapötlet szerintem nagyon jó, de rengeteget kellene csiszolni rajta.

Rögtön egy ötlet: a trón (egyik) bónusza lehetne az, hogy a szövetség tagjai drasztikusan (mondjuk mintha pihennének, vagy még gyorsabban: 4-5-szörös) nyernék vissza ÉP-jüket (csak az ÉP-t, VP-t nem, és nem adódik össze pihenéssel). Ez nekik is jó, meg üthetőek is lennének.
Szerintem a béke csarnoka túl gyenge.

Viszont egyszerre csak egy háborút kezdeményezhettek, és ha portyázol valaki ellen, és nyersz, van 10% esély, hogy vesztesz még egy portyapontot.

Ezt a részét kihagynám. Jó lenne hivatalosan megerősíteni, hogy ezeket már első szintre felhúzva is adja az épület?

Azok a szövetségek, akik felépítik a csarnokot, elég rendesen elvágják magukat a portyázástól, ami egy PvP játékban nem biztos, hogy jó ötlet. Bár biztos vagyok benne, sokan fel fogják húzni. Hosszú távon szerintem több LE megy bele az épületbe, mint amit háborúban buknak, mert - főleg magas szinten - nem nagyon lehet LE-t zsákmányolni.
Dátum: 2008.12.16. 16:40:25
Miklós: javaslom, a támadhatatlanság időtartamát kicsit kitolni: a következő bejelentkezéséig (de max. egy nap). Én például direkt ma délelőttre időzítettem pár olyan dolgot, amit most nem fogok tudni megismételni (tudatturbó átállítás, szintlépés, megbeszélt támadás), amit szépen végigcsináltam, de most nyilván nem fog menni, a felhalmozott LE-met meg nem szeretném, ha emiatt valaki elvinné.
Csumpika: ha a támadó fél már egyszer hadüzenetet küldött, az a minimum, hogy viselje tettének következményeit. Persze elképzelhető, hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét, de az sem lenne jó, ha a szövetségek azzal szórakoznának, egyik nap hadat üzenek mindenkinek, aki kapitulál, onnan begyűjtöm az LE-t, aztán a többiekkel meg kiegyezem békével - és kezdem újra az egészet elölről.

Ha meg tudsz egyezni békében, akkor abban is meg lehet egyezni, hogy 3 hétig nem ütitek egymást, nem?