Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2009.07.20. 21:42:11
A visszafogott fejlődés mint szakértelem, ugyanolyan, mint a többi.
Sajnos tény, hogy olyanra sikeredett, hogy közelebb hozza a játék végét, komoly problémákat szül.
Emiatt senkinek nem kell lelkiismeret furdalása legyen, vagy hibásnak érezze magát - nekem is van -, a játékvezetésnek kellene felmérnie a dolgot, és cselekednie (nem feltétlenül a szakértelem megváltoztatásával).
Ennyi az egész.
Idézet: Timcsike - 2009.07.15. 14:54:20
Hát igen, a fél légió a kamrában. Aki hónapokon át tudja ezt folytatni, az már látható előnybe kerül még azokhoz képest is, akik birtokolják a tornyot. Nem is értem, miért ragaszkodik még a toronyhoz az elit és az azúr, hiszen a váltott tornyozással biztos és zsíros falatot jelentenek a környezetüknek, ami többet árt mint használ. Talán csak mert nem tudnak mást építeni...


Ne haragudj, de ez elég nagy butaság. Egyrészt kapják a vadászatukra a 10% bónuszt, ami kétnaponta kb. 15000 LE-t jelent nekik. Ezenkívül ugyanúgy (sőt, könnyebben, hiszen tudják cserélni a felszerelést) tudják egymást kamrázni, mint ahogy mások próbálkoznak ezzel (nekik a náluk erősebbet kell ehhez legyőzni). Nekik ez nagyon is megéri, azért csinálják.
Dátum: 2009.07.17. 18:24:38
Szerintem teljesen korrekt a befizetések utáni szavazás, ezt támogatom. Viszont jó lenne látni az egyes projektek mellett, hogy mennyi időbe telik az elkészítése (még ha durva becslés is): lehet, A projekt sokak számára lenne sokkal érdekesebb, de ha B projekt megvalósítása 1 óra, A pedig 3 hét, akkor talán mégis többen szavaznának B-re.
Dátum: 2009.07.17. 18:10:20
Idézet: Miklós - 2009.07.16. 16:08:07
Ez szerintem csak kis mértékben kényelmi funkció, javarészt egy jókora "extra táp" igény.

1.) jelenlegi verzió: a szakértelmeidre +5-öt kapsz LE elköltése nélkül. Tény, hogy mindig csak arra, amit turbózol, de ez egyben a legfontosabb szakértelem is. Vadászat előtt a SPM, portya előtt az INTK, gyógyitás előtt a sebgyógyitás stb. (Zárójelben jegyzem meg, hogy ezt a maxos SPM dolgot nem teljesen értem, mi mást turbóznék vadászat alatt? Én biztos nem tolnám ki 100-ra.). Mindenesetre a kisebb problémákat (maxos szakit nem lehet turbózni, kronokompenzációt külön lekezelni vhogy) lehet kezelni drasztikus átalakitás nélkül is.

2.) a te javaslatod: nemcsak szerkezetileg alakitaná át a képességet, lényegesen erősebbé tenné. Nem mindegy, hogy egyszerre csak 1 szakid lesz 5-tel több, vagy az összes. Ez a változás megint a legtáposabb karaktereknek kedvezne, akik a hatalom tornya / kinzókamra stb kombóval elég LEvel birnak ahhoz, hogy kényelmesen kimaxoljanak mindent, ami fontos. A képesség mindazt tudná, amit eddig (hiszen ha 5-tel nagyobb a max, a tudatturbó is tovább viszi), plusz még sokkal többet.

Én ezt az erősitést nem támogatom, nem lenne korrekt azokkal szemben, akik nem küzdöttek a fertőzéssel szemben, hiszen a jelenlegi jutalomról is az a többség véleménye, hogy megéri érte a fertőzést leküzdeni.


Szia Miklós!

Elöljáróban: azon "szerencsések" közé tartozom, akiknek nincsen maximálisra fejlesztett turbózható szakértelme, így tulajdonképpen nem vagyok érintett a dologban. Ennek ellenére úgy érzem, akiknek van ilyen maxos szakértelmük, azok most joggal írnak ebbe a topicba. Hogy miért?

Eddig, akinek volt egy 100-as spektárlisa, vagy transzplantációja, kapott egy nagy előnyt hozzám képest: nem kellett tudatturbót használnia ahhoz, hogy szakértelme maximális hatásfokon működjön (és valljuk be, ennek az okán költött el több százezer LE-t). Amikor én vadászom, és befogok állatot, akkor átrakom a tudatturbót sajtolásra, sajtolok egyet, várok 10 percet (vagy többet, kronokompenzációtól függően - addig nem csinálok semmit), visszarakom a turbót, és folytatom a vadászatot. Akinek maximálisra van fejlesztve a sajtolása vagy a spektrális manipulációja, annak nem kell turbót váltania, simán sajtolhat menet közben és nem esik ki neki 10 perc.
Ugyanez érvényes más szakértelmekre: ultraspecializációra, transzplantációra, építésre (tipikusan ahol LE-t termelünk vagy költünk).

Egyértelműen látszik, hogy ezek az emberek ezt az előnyüket velem szemben a fertőzéssel ELVESZTIK. Választhatnak, vagy ugyanúgy rakosgatják a turbót mint én (és akkor teljesen feleslegesen költöttek el több százezer LE-t a maxolásra), vagy elfogadják, hogy ők 5-el alacsonyabb szakértelemmel sajtolnak, vadásznak, fejlesztik a tulajdonságaikat - ami hosszú távon szintén több százezer LE hátrány hozzám képest.

Szerintem az "extra táp igény" kijelentésed erősen túlzó, messze nem arról van szó, hogy minden szakértelmed legyen 5-el nagyobb (de azt sem igazán értem, hol van abban a táp, ha egyszerre tudod megnövelni az ultraspecializáció és a spektrális manipuláció szakértelmedet az építéssel). Vedd figyelembe, akik ezt kérik, azok MÁR ELKÖLTÖTTEK több százezer LE-t - annyit szeretnének, hogy ennek értelme legyen. Semmivel nem lesznek erősebbek (ha szerinted igen, légyszíves fejtsd ki hogyan), az az előnyük marad(na) meg, hogy nem kell pakolászniuk a turbót, ugyanúgy, ahogy eddig.

Úgy gondolom, a következő szakértelmeket érinti a dolog: spektrális manipuláció, transzplantáció, ultraspecializáció, sajtolás, építés. Annyit kellene tenni, hogy a fertőzés ezeknek a szakértelmeknek a maximumát tolja ki 5-el.

Amit más is említett még, a kronokompenzáció - ez szerintem a kötelezően maxolandó szakértelmek közé tartozik, ezért itt nincs különbség a karakterek között (bár szerintem mindneki rettenetesen örülne, ha 10 perc helyett 5-re csökkenthetné a turbó pakolgatási idejét - ez már csak a jószándékoton múlik, az igazságérzetét szerintem senkinek nem piszkálja).
Dátum: 2009.07.16. 08:42:29
A legszebb dolog kimaradt: maximális szakértelmet nem lehet turbózni.
Tehát 100-as spektárlisra nem jár semmi bónusz, nem turbózható, míg a 99-es 105-re turbózható.
Zseniális.
Dátum: 2009.07.15. 13:38:56
Idézet: winnie - 2009.07.15. 12:44:06

nem olvas, csak folyton flame-el, negatívkodik. ez ilyen:)


Önkritika?
Dátum: 2009.07.11. 08:26:47
Egy ötlet:

Lehessen lerombolni, majd újra építeni az epikus emlékművet - ekkor az epikusok megint 1-ről indulnak. Azok a szövetségek, amelyek elakadnának az epikusozással, így lehetőséget kapnak arra, hogy tovább harcoljanak.
Ezzel együtt az epikus tárgyak dukátértékét lecsökkenteném 3-ra.

Erősebb szövetségnek nem éri meg újrakezdeni, mert magasabb szinten sokkal erősebb tárgyak jönnek, ha újra kezdik, azzal rengeteg időt veszítenek.
Dátum: 2009.07.11. 08:05:17
És a 250/400-at átírni 500/800-ra sem négy nap fejlesztés
Mindegy örüljünk neki, hiszen meglett a "játékosok kívánsága, amit kértek".

Engem csak abból a szempontból zavar rettenetesen, hogy értelmesebb fejlesztések elől viszi el az erőforrást, kvázi ezek a játék "újdonságai".
Dátum: 2009.07.11. 00:20:52
Idézet: Freez - 2009.07.10. 09:22:55

Nekem tetszik a gyorsítás amint volt 200 csp-m és "erőm lemondani róla" befizettem a tárhely növelésére.
Sajnos a vadászati idő csökkentése a szakiköltség emelkedése miatt nem fér bele.
Az 50 vadászatos is tetszene de a "dupla kvíz" miatt (és mert nincs most rá elég csp) nem fogom kifejleszteni. // Szeretek kvízelni.


Hasonló okok miatt nem fejlesztem ki egyiket sem. Sajnos úgy látom, ez megint nem szól semmi másról. mint a játékosok lehúzásáról: legyen minél kevesebb csp-jük, mert akkor lassabban fejlődnek, kevesebbet kell fejleszteni.
Az meg, hogy büntetik azokat, aki nyaralni menne, nonszensz. "Nyaralni mész és nem akarod elveszteni a túlcsordult csp-t? Fizess 200 csp-t és nem gond!".
Itt vártam volna egy GESZTUST a játévezetés részéről, hogy egyszerűen átírják a 250/400 csp-t 500/800-ra ha mondjuk elértél egy bizonyos szintet. Mennyi játékosban lenne most kevesebb szálka, hogy kaptak is valamit, meg nem is.
Dátum: 2009.07.08. 21:59:40
Mindenképpen megemlíteném TrueBlood-ot - szerintem ő "fedezte fel" a pók taktikát (amit azóta többen tökéletesítettek). Az egyetlen pók, aki rengeteg csp-t elvesztegetve később utol tudta érni az élbolyt, és top1 helyről törölt.


Álljon itt Aranyalma neve is, aki a már a játék elején hírnevet szerzett magának, mint a legtöbb LE.diff szerző, szintén egykori top1-es.

Vagyunk még páran, akik emlékszünk rájuk.
Dátum: 2009.07.08. 21:54:32
Idézet: pityu - 2009.07.07. 12:41:34

Ahogy emlékszem a régi hozzászólásokra egyeseknek igenis az volt a baja, hogy nem ad tápot, csak szinesítő szakértelem. Ami már a bekerülésének az elején minden fórumolvasónak egyértemű volt. Tehát aki elkezde fejleszteni az tudta, hogy nem fog tápot kapni... aztán ezek után elkezdtek menni a sírások, hogy miért nem növeli a szerezhető LE-t... majd mikor megnövelték kicsit, ment tovább, hogy még mindig kevés... ergo kisírták a tápot.

Szeretném megkérni azokat, akik ilyen jók a sírásban, hogy legyenek szívesek segíteni nekem, és sírjuk ki, hogy legyen plusz őrtorony szint, mert kezd a VU-s életem unalmas lenni, így hogy nem tudok toborozni. Meg a Tyrant még nem elég tápos...


Én is tettem rá megjegyzést. De hogy őszinte legyek, nem az a bajom egy fejlesztéssel, hogy nem ad tápot (tessék megnézni azt az eseményt, amit írtam, semmi táp nincs benne), hanem az, hogy értelmetlen (még színesítőnek sem nevezhető). Sokkal jobban örülnék, ha a játék fejlesztői olyan dolgokba ölnék az időt és energiájukat, amiket a játékosok örömmel fogadnak. Meg kellene érteniük, hogy ez nem a táp-ot jelenti.
Dátum: 2009.07.06. 21:39:40
Idézet: winnie - 2009.07.06. 09:56:40
"Pontszám: 4.33"
ja, ezen hadd röhögjek egyet, hogy milyen szánalmas fórumozóink vannak. tapsot nekik. tisztelet a kivételnek.

x leírja: de ezek túl erősek, szívatnak, jajj.
y erre: lehet, de te se vagy rossz, támadd meg őket, szerintem lenne esélyed, s anélkül fura, hogy panaszkodsz.
x: de nem lenne esélyem, mert csak. nem támadom meg őket.
y: próbáld meg, hidd el, van sanszod.

na, vajon melyik kapja a sok pontot a droidoktól és melyik a keveset? persze minden tiszteletem azoké, akik kommentet pontoznak, mert azt hiszik, hogy számít valamit.


Azt elfelejtetted leírni, hogy "y"-t winnie-nek hívják, aki hónapokon keresztül keményen megdolgozott azért, hogy minél több olyan játékos legyen, aki a nevét látva azonnal lepontozza.
Dátum: 2009.07.05. 13:54:53
Idézet: Ricardo - 2009.07.05. 09:52:40
Idézet: Miklós - 2009.02.07. 23:12:35
A lényeg, hogy ezek egyedi tárgyak lennének, ha azt az egyet valaki megveszi, csak akkor lehetne a következőre licitálni, ha az adatbázisban levő többszáz tétel körbeér, tehát kb. félévente.


Segítsetek ki. Mikor indult a licit? Január 5-én?


Az első aukciós tárgyak április 20-án kerültek a játékba. Máig (július 5-ig) eltelt 75 nap. Mivel egy aukciós sorozat 5 napig tart, eddig lement 15 sorozat, melyben volt 4*15=60 Végzeturas tárgy és 15 Beholder ajándékcsomag (rosszindulatom okán ezeket nem sorolom a játék fejlesztései közé).

Az, hogy a játékosok a 60-at nem tudják azonosítani a többszázzal, egyértelműen a játékosok hibája. Könnyen rájöhettek volna, hogy a 600 végéről tűnt el egy nulla (valószínű ez került át a mesteri építészet végére), így csak 60 maradt belőle.
Dátum: 2009.07.04. 12:23:59
Melyik italt termelik Tokajban

Marlboro
paprika
kola
bor

Hm. Szegényebb lenne ez a játék ilyen zsenik nélkül.
Dátum: 2009.07.03. 16:33:00
Idézet: winnie - 2009.07.03. 15:59:36

az pláne megdöbbent, hogy az ennyire szétesett küldetési rendszer korlátja ellen is ágálsz. nem bezzegelni kell, azt nézni, hogy mi nem valósult meg a jó ötletek közül, hanem azt, hogy jobb lett-e vagy sem. mondom azt, hogy jobb lett-e vagy sem.


winnie: egyértelmű, nem lett jobb. És még csak lassítani sem fog. Beleöltek X energiát abba, hogy megcsinálják - totál feleslegesen. Újdonság semmi, egyensúly semmi (én például simán tudom továbbcsinálni az ismételhető küldetéseket azonos sebességgel, és szerintem a top-ban ez szinte mindenkire igaz), miközben ennél több nagyságrenddel súlyosabb aránytalanságok bennmaradnak.
Ezt az energiát abba kellett volna fektetni, hogy a küldetési rendszer ne legyen annyira szétesett, és lehessen folytatni.

A 200 csp-s dolgoknak meg annyi haszna van, hogy növelje a szakadékot a játékosok között. Itt simán vártam volna egy gesztust Miklóstól, hogy nem 20, hanem 20+szint vadászatot lehet indítani egyszerre. Nagyjából 10 karaktert kellett volna beleírni a programba, és minden játékos örült volna neki. Ugyanezt meg lehetett volna tenni max. csp-vel - mindkettő 5 perces "fejlesztés".
Ahogy bekerült minden szempontból rossz: a játékosok nagy része megkapja a "nesze semmi fog meg jól"-t, ezzel együtt a top-ot nem fogja Miklós lassítani mert egyiket sem fogják megvenni, így az ő szándéka sem érte el célját. El lett költve X fejlesztési idő totál értelmetlenül. Ha ez idő alatt a játékvezetés elnyújtózott volna, és pihen egyet, annak sokkal több haszna lett volna - talán kiötlenek közben pár értelmes dolgot.
Dátum: 2009.07.03. 16:16:54
Idézet: Kocos - 2009.07.03. 15:40:28

Sajnos teljesen igazad van, atgondolalan bena modon lett berakva a gyorsitas szemmel lathatoleg azzal a hatso szadekkal, hogy azert a jatekosoknak ne legyen jo, mert az milyen mar. Eleve nem ertem, hogy kenyelmi funkcio miert nem oskoert elerheto, amit esetlegesen jatekbeli eroforassal ki lehet valtani. Elementaris maximumra fejlesztese 700K-1milla kozott van az elen halado karaktereknek. Ez sztem igen tetemes ar lenne onmagaban is egy kenyelmi funkcioert, de hogy a éehetosegert, hogy ennyi LE-t elherdaljon az ember, meg fizetni kell 200 CSP-t, az egyenesen kozrohej

...

Lassan felerul bennem a kerdes, hogy celja-e a jatekvezetesnek, hogy a jatekosok elegedettek legyenek? Vagy az elen jarok mr csak koloncok Miklos nyakan, akiket el kell hesegetni, hogy ne generaljanak fejlesztesi igenyt?


A játékvezetésnek nem az a célja, hogy a játékosoknak jó (vagy akár rossz) legyen, hanem az, hogy ne kelljen fejleszteni. A 200 csp eltüntetése remek alkalom arra, hogy 4-5 napnyi fejlődést nullázzon, így ennyivel ki lehet tolni a játék végét. De az utóbbi idő összes fejlesztése ebbe az irányba mutat: költs el 1-2-5-10-100 millió LE-t valamire, amiért a játékbeli lehetőségek nem változnak, viszont remélhetőleg leköti a játékosokat 1-2-5-10-100 napig (ismételhető küldetések, mesteri építészet, irányított vadászat). Várhatóan egyre több minden végére kerül oda még egy nulla - pont ugyanekkora értelmet nyújtva.

Nem gondoltam volna, hogy ilyen fantáziatlanságba fullad ez a játék.
Ezt például április közepén adtam oda a vezetésnek, most már úgyse lesz belőle semmi, hogy a fertőzés is kiderült.
http://jeriko.hu/vegzetur/fejlesztes.html
Dátum: 2009.07.02. 13:13:28
Idézet: Sun13 - 2009.07.02. 12:38:54
Nyaf nyaf

Az irányaított vadászat "kis mértékben" szócskája egy szép nagy cső, amibe beleszaladhatnak az olyan bizakodó játékosok mint én. Nem véletlenül nincs leírva hogy mennyi ez a kis mértékben, mert akkor azonnal kiderülne hogy a szakértelem egy nagy 0, sőt dupla 0, másképp 00. Számításai szerint, és ebben más is megerősített a kis mértékben 2% (vagy mindketten rosszul számoltunk). Nos ezzel az a nagy baj, hogy soha nem hozza be az árát, mivel drágítja a többi szakértelmet és 2 szintenként bele kell fejleszteni a azt a kevés LE-t amit esetleg mégis hoz. 2%-ért minek ültek le a kedves programozók dolgozni? Ezt nem tartom túl fair módszernek hogy ténylegesen igazán nem is javítunk, csak azt mondjuk, hogy ezzel behúzzunk a csőbe pár játékost hogy kifejlesszék az amúgy szánalmas fejlesztésünket.


Nekem lényegesen kevesebb, mint 2% jött ki
Azzal számoltál, hogy két szintenként egyet kell növelj a szakértelmen is? (vadászat várható értéke: lényszint*9,5*sm*kviz)

EZ a 200 csp-s dolog rendes sóherság. Részemről értelmetlen használni bármelyiket is (igen winnie, mert undorító tápos optimalizátor vagyok mint tudjuk), de legalább a pókok megint jól jártak valamivel - szegények eddig is annyit küszködtek, kijár nekik
Idézet: Tibacca - 2009.07.01. 13:06:17
Az "általános műveltség" kifejezést sosem szerettem. Van aki az irodalomban van otthon, van, aki a zenében, sportban, képzőművészetekben, történelemben, de egyszerre mindegyikben senki sem.


Itt nem is arról van szó, hogy legyél az irodalom, történelem vagy a zene kitüntetett professzora. De már az általános iskolában is oktatnak irodalmat, zenét, sportot, képzőművészeteket, történelmet (sőt biológiát, matematikát, földrajzot és fizikát is). Ezeket az ismereteket joggal lehet elvárni egy iskolázott embertől (és akár "általános műveltség"-nek nevezni).
Dátum: 2009.06.28. 13:01:51
Ismételhető küldi: ki kellene venni az összeset, és "normális" küldetéseket betenni.

Ha mást nem, akkor számolni kellene, melyik ismételhetőt hányszor csinálták meg, és minden héten a legtöbb kettőt nehezíteni, a legkevesebb 2-öt könnyíteni.

Persze mindkettőhöz dolgozni kell.
Dátum: 2009.06.26. 10:24:24
:D:D Lottó ötösöm lenne ennyire biztos.

Idézet: Jeriko - 2009.06.08. 07:23:13
Idézet: Sultankalifa - 2009.06.07. 19:30:25
mi lesz a fertőzés után? szerintetek megvan már , vagy akkor ismét itt fogunk ötletelni?


Szerintem kb. annyira van meg, mint a kristálypont.
Sajnos tartok tőle, a fertőzéssel kapcsolatban is lesznek egyensúlytalanságok. Aki leküzdi, kb. 700k LE-t költ erre. Bármi is fog történni, vagy ők fogják úgy érezni, kár volt ennyit erre költeni, vagy azok, akik nem költöttek, hogy behozhatatlan hátrányba kerültek - bármennyire is az ő döntésük.
Aztán vannak olyanok is (pl. jómagam), akik több (3) alkalommal elfelejtették a fertőzést (szintlépéskor nem volt annyi LE, mire meg lett, elfeledkeztem róla). Emiatt nekem pl. 6 szinttel - legalább másfél hónap, ha nem több) lesz lehetőségem élvezni a fertőzés elmúltának előnyeit.