Hozzászólások - Tyberius06
Dátum: 2009.11.20. 12:23:11
Néztem néhány listát összehasonlítva az általatok megjelentetett BT-s könyvekkel, és igen szép munkát végeztetek. Gyakorlatilag 2-3 könyvön kívül mindent kihoztatok itthon, ami dícséretes. Én inkább afelől érdeklődnék, hogy néhány jelenleg nem kapható (készlethiány) alap BT-s könyvet esetleg terveztek e újra nyomtatásba adni 2. kiadás címen, vagy kezdjem el inkább az antikváriumokat bújni... bár asszem csak a Jádefőnix trilógia hiányzik a többit már összevadásztam...
Dátum: 2009.11.20. 11:07:13
Birka, igen arra gondoltam, hogy a VF szopatása véget bejönnek szinthez kötött fejlesztések, de félreértettél én nem ezt kívánom, nekem tökéletesen megfele így minden ahogy van, azt viszont bármikor megteheti a JV, hogy előáll egy ilyen fejlesztéssel. Én a fejlesztéseket teljesen általánosan értettem. Pl ha nem raknak be olyan eseményt, épüleleteket, új szakértelmeket, új küldetéseket, ami miatt megérné játszanom a jövőben, az nem a VF hibája lesz, ha ilyen miatt törlök...
Azt nem akarom, hogy most két hét múlva jöjjön egy kvázi kötelező fejlesztés, ami csak 70. szinttől elérhető...
Egyébként meg Baal nagyon jól meglátta a dolgot. V2-ön egyáltalán nem jelent problémát a VF-ezés még a top között se, csak V1-en parás, mert ha téged nézünk Birka, te is jól elvagy V3-on VF nélkül, sok vizet ott se zavar. A V1-es topnak vannak világfájdalmai megint...
Azt nem akarom, hogy most két hét múlva jöjjön egy kvázi kötelező fejlesztés, ami csak 70. szinttől elérhető...
Egyébként meg Baal nagyon jól meglátta a dolgot. V2-ön egyáltalán nem jelent problémát a VF-ezés még a top között se, csak V1-en parás, mert ha téged nézünk Birka, te is jól elvagy V3-on VF nélkül, sok vizet ott se zavar. A V1-es topnak vannak világfájdalmai megint...
Dátum: 2009.11.20. 10:50:03
Idézet: Ariel - 2009.11.20. 10:35:40
Miért, ez normális a spektrális-sajtolás-elementáris-kritikus ütés-kritikus várzslat kapcsán??? Annyi, hogy ezeknek nincs időtényezője, de nem vágom, hogy egy VÉGTELENÍTETT játékban neked mi a bajod a lassú haladással. Nincs vége, ergó nincs hova haladni, max várni a köv épületet, fejlesztést... Nincs ami belassulna, mert nincs mihez belassulnia... Nincs időhöz kötve a játék...
Idézet: Tyberius06 - 2009.11.20. 10:24:27
Ezek szerint ha a jövőben egy új játékos nem fejleszti a VF-et, és ezzel annyi verést kap, hogy a törlés határára kerül, akkor az normális, ha egy olyan választásba kényszerül, hogy vagy töröl, vagy kifejleszti a VF-et, és fele tempóban játszik?
Valamikor 4 hónap után kezdtem el érdemben foglalkozni a témával, amikor már majdnem a törlés határán voltam. Ergó azokat is kötelező kimaxolni már az elején, mert nélkülük szar a karakter, kivéve ha pók... Alkalmazkodás. Feljön fórumra vagy wikire és máris tájékozódhat, hogy mi a jó...
Ezek szerint ha a jövőben egy új játékos nem fejleszti a VF-et, és ezzel annyi verést kap, hogy a törlés határára kerül, akkor az normális, ha egy olyan választásba kényszerül, hogy vagy töröl, vagy kifejleszti a VF-et, és fele tempóban játszik?
Miért, ez normális a spektrális-sajtolás-elementáris-kritikus ütés-kritikus várzslat kapcsán??? Annyi, hogy ezeknek nincs időtényezője, de nem vágom, hogy egy VÉGTELENÍTETT játékban neked mi a bajod a lassú haladással. Nincs vége, ergó nincs hova haladni, max várni a köv épületet, fejlesztést... Nincs ami belassulna, mert nincs mihez belassulnia... Nincs időhöz kötve a játék...
Dátum: 2009.11.20. 10:40:55
Birka, kérlek, ne jósólgass!!!! Honnan a büdös francból tudod, hogy mi lesz egy év múlva. Én azt mondom, ha egy év múlva nem lesz olyan fejlesztés, ami miatt a játéknál maradjak, az nem a VF vagy annak hiányának a hibája lesz, hanem a JV-é, hogy nem tudott érdekes fejlesztést berakni... Ennyi...
Dátum: 2009.11.20. 10:24:27
Idézet: Birka - 2009.11.20. 07:35:26
-Akiknek nincs akadémiája az migrálhat a "nagy" szövikbe (esetleg akadémia túrizmus)
-Az új játékosok VF "falba" ütköznek, amint nem vérprofi VU-sként pottyannak a játékba
-A szintlépések belassulnak, drasztikusan csökken a játékélmény
-A szövetségek érdemben nem tudnak epikusozni, a karakterek entitásozni stb.
-És még sorolhatnám...
Ennek ellenére azt mondom a VF-hez fél év után NEM szabad hozzányúlni! Sokkal inkább a TP rendszert kell megreformálni, sokkal fájdalmasabb, de mivel az alapokat rakja rendbe, így az összes kapcsolódó problémát helyre rakja! (bajnoki, szingu, VF, pók stb...)
Bár az se rossz, hogy 2 havonta elővesszük az aktuálisan legégetőbb kérdéskört, és pörög a fórum tőle, kell a káosz különben ellaposodik a fórum
mod.: Semmi közöm Miklósék bevétel mérlegéhez, az arra vonatkozó részt kivettem...
Birka, kérlek ne te döntsd el mitől csökken a játékélmény. Én nekem pl azzal, hogy belassultam, nőt a játékélményem... És nem én vagyok az egyetlen. Ez egy végtelenített játék, nincs végpontja, amit minél hamarabb el kell érni, szóval nincs értelme sietni se. Nekem nem csökken a játékélményem attól, hogy nem az első 2 oldalon vagyok. Teljesen más dolgok motíválnak és nem az, hogy két nap alatt első legyek és azt meg is tartsam. Abban nem látok fantáziát... Az epikus és entitásos résszel egyet tudok érteni, de erre vannak a kvázi "nagyok", de pl. V1-en simán megküzdök még az epikusokkal úgy hogy nem jelentenek gondot, pedig ott is maxolt VF-fel megyek. Egyébként meg ott a felejtés, el lehet felejteni és alacsonyabbra visszalőni és máris jobban haladhat előre a kari... Az akadémia turizmus részével is egyet értek, hogy ez probléma, erre többen felvetettük, hogy legyen kiszedve az akadémia alól és akkor mindenkinek elérhető. A VF-falba ütköző új játékosokról. Ugyan már, amikor egy éve elkezdtem fingom nem volt a játékról és hogy a spektrálist egyból jó lenne kifejleszteni, mert az jó, hát még az elementáris, mert az is jó, és a sajtolást se ártana már körán kimaxolni... Valamikor 4 hónap után kezdtem el érdemben foglalkozni a témával, amikor már majdnem a törlés határán voltam. Ergó azokat is kötelező kimaxolni már az elején, mert nélkülük szar a karakter, kivéve ha pók... Alkalmazkodás. Feljön fórumra vagy wikire és máris tájékozódhat, hogy mi a jó...
-Akiknek nincs akadémiája az migrálhat a "nagy" szövikbe (esetleg akadémia túrizmus)
-Az új játékosok VF "falba" ütköznek, amint nem vérprofi VU-sként pottyannak a játékba
-A szintlépések belassulnak, drasztikusan csökken a játékélmény
-A szövetségek érdemben nem tudnak epikusozni, a karakterek entitásozni stb.
-És még sorolhatnám...
Ennek ellenére azt mondom a VF-hez fél év után NEM szabad hozzányúlni! Sokkal inkább a TP rendszert kell megreformálni, sokkal fájdalmasabb, de mivel az alapokat rakja rendbe, így az összes kapcsolódó problémát helyre rakja! (bajnoki, szingu, VF, pók stb...)
Bár az se rossz, hogy 2 havonta elővesszük az aktuálisan legégetőbb kérdéskört, és pörög a fórum tőle, kell a káosz különben ellaposodik a fórum
mod.: Semmi közöm Miklósék bevétel mérlegéhez, az arra vonatkozó részt kivettem...
Birka, kérlek ne te döntsd el mitől csökken a játékélmény. Én nekem pl azzal, hogy belassultam, nőt a játékélményem... És nem én vagyok az egyetlen. Ez egy végtelenített játék, nincs végpontja, amit minél hamarabb el kell érni, szóval nincs értelme sietni se. Nekem nem csökken a játékélményem attól, hogy nem az első 2 oldalon vagyok. Teljesen más dolgok motíválnak és nem az, hogy két nap alatt első legyek és azt meg is tartsam. Abban nem látok fantáziát... Az epikus és entitásos résszel egyet tudok érteni, de erre vannak a kvázi "nagyok", de pl. V1-en simán megküzdök még az epikusokkal úgy hogy nem jelentenek gondot, pedig ott is maxolt VF-fel megyek. Egyébként meg ott a felejtés, el lehet felejteni és alacsonyabbra visszalőni és máris jobban haladhat előre a kari... Az akadémia turizmus részével is egyet értek, hogy ez probléma, erre többen felvetettük, hogy legyen kiszedve az akadémia alól és akkor mindenkinek elérhető. A VF-falba ütköző új játékosokról. Ugyan már, amikor egy éve elkezdtem fingom nem volt a játékról és hogy a spektrálist egyból jó lenne kifejleszteni, mert az jó, hát még az elementáris, mert az is jó, és a sajtolást se ártana már körán kimaxolni... Valamikor 4 hónap után kezdtem el érdemben foglalkozni a témával, amikor már majdnem a törlés határán voltam. Ergó azokat is kötelező kimaxolni már az elején, mert nélkülük szar a karakter, kivéve ha pók... Alkalmazkodás. Feljön fórumra vagy wikire és máris tájékozódhat, hogy mi a jó...
Dátum: 2009.11.20. 02:05:39
Igen előnyt biztosítanak csak másképp. Olyan mint a gyémántoknál a tárgyvásárlási bónusz, olcsosít, de azok jók úgy ahogy vannak az akadémiában, mint ahogy a sajtolás is jó, hogy odakint az akadémia előtt... A spektrális a kreatív ellenpárja elvileg, mert aztán mindkettőnek egymás kiegészítőjeként megvan a maga haszna, ellenben a szinguláris a vf az ellenpárja... csak míg az egyik tp ad portyákért addig a másik tp-t von el a sokkal gyakoribb vadászattól...
Mindegy igazából szingulárist csak addig fejlesztettem, amíg meg nem lett a 40 tp-s küldetés, aztán már el is felejtettem, VF-fel meg végigküzdöttem az 5 szintlépős küldit meg a 4 szintlépőst (V3) és itt még az 5 hátravan, igaz nem maxos a VF...
Szóval a VF-nek nagyobb a befolyásoló ereje mint a ultraspec-transplant párosnak, azok nem annyira LE termelők, nem esnek szerintem (ezen van a hangsúly, hogy szerintem) a spektrális-VF-Kreatív-szinguláris kategóriájába...
Mindegy igazából szingulárist csak addig fejlesztettem, amíg meg nem lett a 40 tp-s küldetés, aztán már el is felejtettem, VF-fel meg végigküzdöttem az 5 szintlépős küldit meg a 4 szintlépőst (V3) és itt még az 5 hátravan, igaz nem maxos a VF...
Szóval a VF-nek nagyobb a befolyásoló ereje mint a ultraspec-transplant párosnak, azok nem annyira LE termelők, nem esnek szerintem (ezen van a hangsúly, hogy szerintem) a spektrális-VF-Kreatív-szinguláris kategóriájába...
Dátum: 2009.11.20. 01:41:05
Spektrális 18. szinten van asszem, még bőven az akadémia előtt. Az ultraspec-transzplant-VF van az akadémiában, de ebből csak a VF az ami érdekes lehet...
Dátum: 2009.11.20. 01:15:04
Ok, ez így erős volt, amit írtam, de Ariel feleslegesen aggódik azon, hogy mi lesz ezekkel a karikkal, mert 1. az büdös életbe nem fogják őt utolérni, 2. simán alkalmazkodnak a trendhez és úgy alakítják a karijukat, hogy minél jobban járjanak, 3. ha nem pók karit indítasz, hanem normál hobbi karaktert, akkor gyakorlatilag bár játékélményed lehet, de ha nem folyton 0 LE-vel táborozol úgy lesz belőled farm, mint a pinty... 4. vadászós karit is csak úgy érdemes indítani, ha haverok fölé húznak egy akadémiát és egyből visszafogottal vadászik... 5. ha nem használ visszafogottat, akkor meg szépen elhagyja a pókokat, aztán beér a visszafogottak közé, majd azokat is elhagyja... úgy kb 1 év múlva és közben szarrá veri a többség, de van alternatívája, hogy vagy pók lesz vagy visszafogott, vagy farm...
Dátum: 2009.11.20. 00:54:27
Ariel fentebb már leírták, hogy nem a te gondod, hogy x hónap múlva aki regisztrál, hogy szívja a fogát. A másik ha nem portyapók karit indít, akkor már eleve bukta mert farm lesz belőle. Akkor nem ha egyből felhúznak köré egy akadémiát és egyből 10. szinten már tudja fejleszteni a vf-et, mert akkor lehet egy erős vadászós-visszafogott lassú kari, aki egy idő után (kurva hosszú idő után) kurva erőssé vállhat...
Dátum: 2009.11.20. 00:33:14
Mortimer én maxos VF mellett hetente max másfél hetente lépek szintet!!! Amiben segített a VF, hogy korábban a szintemen a utolsó 10 között voltam, most az első 10 között vagyok 63. szinten és azóta a LEdiffemet is sikerült 20k-ról 400k-ra növelnem... Ha nem lett volna VF már rég töröltem volna vagy építő kariként egyszál buznyákban feszítenék, mert kb ennyi játékélményem maradt volna... A lassulással szerintem nincs probléma, mert a top első két oldal szintben annyira elhúzott, hogy ők ha ki is fejlesztik, akkor se érik utol őket a mögöttük jövő turnus, ami szintén maxos VF-fel nyomul. Kivéve, ha valaki úgy nem dönt a 2. vonalból, hogy felejti a VF-et és az élre tör, de akkor mire felér a korább szinthuszárok szintjére, akik egységesen befékeztek, addigra annyira meggyengül hozzájuk képest, hogy elveszti a korábbi VF adta előnyét...
Dátum: 2009.11.20. 00:22:25
Pontosan erről van szó Failure!!!
Illetve továbbra is teszt szervert az összes nagyobb fejlesztéshez 2 hetes tesztelési idővel...
Jah és az hogy a VF-et kiemeljük az akadémiából, szerintem nem rossz ötlet, sőt!!! Tényleg lehetnek sokan, akik nem is tudják, hogy van, mert nem fórumoznak plusz akadémiának még csak a közelébe se szagoltak....
Illetve továbbra is teszt szervert az összes nagyobb fejlesztéshez 2 hetes tesztelési idővel...
Jah és az hogy a VF-et kiemeljük az akadémiából, szerintem nem rossz ötlet, sőt!!! Tényleg lehetnek sokan, akik nem is tudják, hogy van, mert nem fórumoznak plusz akadémiának még csak a közelébe se szagoltak....
Dátum: 2009.11.19. 23:54:22
Idézet: Miklós - 2009.11.19. 23:12:56
Igazándiból 3 alternativa van:
A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.
A topic hozzászólásainak jelentős többsége azt kritizálta, hogy miért alkalmazom az 1.)-es módszert... Amit nem értek, mert azt hittem, ezt akarjátok. Ha a 2.)-es v 3.)-as metódust preferáljátok inkább, jelezzétek erre a postra adott 1-essel.
Az a probléma, ahogy azt írták előttem, hogy az első két pontot összevonod. Néhány "jó" játékos alatt kit értesz? Ha a Top 10-et szint szerint az szerintem kevés, ha LE-diff szerint az is más... Szóval kik is a jó játékosok? Mert nézzük azt, hogy bár Begginer pl. nincs a top 10-ben szintben, de pl ő a Lediff lista vezetője, ergó ő használja legjobban ki a játék pvp részét, amiről, elvileg az egész szól... Azt meg nemtom, hol megy hónapok óta erről a vita, mert ezen topikon kívül nem-igen találkoztam még ezzel a témával... Illetve kik azok, akik valamit is kifogásoltak a VF-fel kapcsolatban. Olyanok akik használják, mert akkor nekik van gyakorlati tapasztalatuk. Ha nem, akkor meg nem releváns a sirámuk.
Azt viszont támogatnám, ha minden nagyobb horderejű fejlesztés előtt egy tesztelőkből álló csoportot nyitott forrásokkal egy a 4 világtól függetlenített teszt szerverre, rászabadítanál, hogy minden létező kiskaput és exploitot szűrjenek ki, mondjuk két hét alatt, illetve mivel korlátlanok lennének a források, így igen hamar kibuknának a fejlesztésbeli elbaltázások...
Néha valóban lehet szükség egy-egy fejlesztés újragondolására javítására, de könyörgöm, ne 10-30 ember igényét nézd, akik villogtatják az excell táblázataikat és olyan dolog miatt sírnak, ami őket nem is érinti, hanem a többség érdekét nézd. Az a baj, hogy elolvasol egy rahedli posztot, de ebből kiragadod a számodra tetszőeket a többit meg le se reagálod, elengeded a füled mellett...
De ezen a tesztszerveren és előre tervezésen szerintem érdemes lenne elgondolkodnod. Egyszerűen klónozzátok egyesével a 3 világot, biztos meg tudjátok oldani...
Igazándiból 3 alternativa van:
A játékkal kapcsolatos fejlesztéseket, változásokat
1.) nyíltan megvitatjuk a fórumon, meghallgatjuk a véleményeket, szavazást írunk ki róluk
2.) néhány jó játékos bevonásával hozzuk meg a döntéseket
3.) nem változtatunk vagy javitunk semmit, ami egyszer leprogramoztunk, az minek piszkáljuk.
A topic hozzászólásainak jelentős többsége azt kritizálta, hogy miért alkalmazom az 1.)-es módszert... Amit nem értek, mert azt hittem, ezt akarjátok. Ha a 2.)-es v 3.)-as metódust preferáljátok inkább, jelezzétek erre a postra adott 1-essel.
Az a probléma, ahogy azt írták előttem, hogy az első két pontot összevonod. Néhány "jó" játékos alatt kit értesz? Ha a Top 10-et szint szerint az szerintem kevés, ha LE-diff szerint az is más... Szóval kik is a jó játékosok? Mert nézzük azt, hogy bár Begginer pl. nincs a top 10-ben szintben, de pl ő a Lediff lista vezetője, ergó ő használja legjobban ki a játék pvp részét, amiről, elvileg az egész szól... Azt meg nemtom, hol megy hónapok óta erről a vita, mert ezen topikon kívül nem-igen találkoztam még ezzel a témával... Illetve kik azok, akik valamit is kifogásoltak a VF-fel kapcsolatban. Olyanok akik használják, mert akkor nekik van gyakorlati tapasztalatuk. Ha nem, akkor meg nem releváns a sirámuk.
Azt viszont támogatnám, ha minden nagyobb horderejű fejlesztés előtt egy tesztelőkből álló csoportot nyitott forrásokkal egy a 4 világtól függetlenített teszt szerverre, rászabadítanál, hogy minden létező kiskaput és exploitot szűrjenek ki, mondjuk két hét alatt, illetve mivel korlátlanok lennének a források, így igen hamar kibuknának a fejlesztésbeli elbaltázások...
Néha valóban lehet szükség egy-egy fejlesztés újragondolására javítására, de könyörgöm, ne 10-30 ember igényét nézd, akik villogtatják az excell táblázataikat és olyan dolog miatt sírnak, ami őket nem is érinti, hanem a többség érdekét nézd. Az a baj, hogy elolvasol egy rahedli posztot, de ebből kiragadod a számodra tetszőeket a többit meg le se reagálod, elengeded a füled mellett...
De ezen a tesztszerveren és előre tervezésen szerintem érdemes lenne elgondolkodnod. Egyszerűen klónozzátok egyesével a 3 világot, biztos meg tudjátok oldani...
Dátum: 2009.11.19. 21:49:20
Kocos, akkor félreérthető voltam. Én itt most nem más fejlesztésről beszélek, ami esetleg érint a VF-et, hanem konkrétan a VF-ről, hogy ahhoz ne legyen hozzápiszkálva. Én örülnék bármi alternatívának, mert az több taktikázásra ad lehetőséget, még akkor is ha én nem élnék vele. Én amiatt sírok kvázi, hogy a VF-et jelenlegi formájában ne bántsák. Az hogy jön mondjuk egy újabb szakértelem, esemény vagy akármi, ami befolyással van erre a szakértelemre, az már megint más kérdés...
Dátum: 2009.11.19. 21:35:14
Engem személy szerint nem érdekelnek a számok. Az érdekel, amit megtapasztalok. Tapasztalom, hogy a VF a jelenlegi formájában nekem jó. A hsz-ekből tapasztalom, hogy másoknak is jó. Nem értem, hogy te mi alapján, kiknek a "többségi" véleménye alapján mondod azt, hogy nem jó.
A hosszútávú játékélménybe meg ne menjünk bele, és arra sincs szükség, hogy az x éves játékfejlesztői háttérrel dobálózzunk, mert az se válasz mindenre. Ha megosztasz statisztiákákat azt biztos sokan értékelni fogják, mint mondtam engem nem érdekelnek ilyen szinten a számok úgy is olyan kifejezésekkel dobálóztok, amit az én btk-s agyam nem fog fel. Nekem nem az jelenti a játékélményt, hogy tudjam mit takarnak a statisztikai számok...
Ugyanakkor látom előző hsz-em megint heves nemtetszést váltott ki, csak épp indokot nem kaptam rá. Ebből aztán marha sokra tudok következtetni tényleg.
Én arra lennék kiváncsi, hogy miért csak egy szűk kör véleményét kommenteled. Azért mert ők villogtatják a excelltáblákat?
"Uh... a hozzászólásokból úgy látom, a megbeszélés zsákutcába futott, ezen tovább rágódni nincs értelme, felteszek majd egy szavazást, döntsön a többség."
Pont hogy nem futott zsákutcába a hsz-ekből kiderülhet számodra, hogy elég egységes döntés született amellett, hogy ne legyen változtatás. Ezen mit nem értettél meg? Nincs itt semmi zsákutca, csak sok értetlenkedés, hogy mi szükség volt erre a felvetésre egyáltalán... Birka jól fogalmazta meg a dolgokat. Nem a VF-fel van a probléma. A problémák már előtte is megvoltak...
A hosszútávú játékélménybe meg ne menjünk bele, és arra sincs szükség, hogy az x éves játékfejlesztői háttérrel dobálózzunk, mert az se válasz mindenre. Ha megosztasz statisztiákákat azt biztos sokan értékelni fogják, mint mondtam engem nem érdekelnek ilyen szinten a számok úgy is olyan kifejezésekkel dobálóztok, amit az én btk-s agyam nem fog fel. Nekem nem az jelenti a játékélményt, hogy tudjam mit takarnak a statisztikai számok...
Ugyanakkor látom előző hsz-em megint heves nemtetszést váltott ki, csak épp indokot nem kaptam rá. Ebből aztán marha sokra tudok következtetni tényleg.
Én arra lennék kiváncsi, hogy miért csak egy szűk kör véleményét kommenteled. Azért mert ők villogtatják a excelltáblákat?
"Uh... a hozzászólásokból úgy látom, a megbeszélés zsákutcába futott, ezen tovább rágódni nincs értelme, felteszek majd egy szavazást, döntsön a többség."
Pont hogy nem futott zsákutcába a hsz-ekből kiderülhet számodra, hogy elég egységes döntés született amellett, hogy ne legyen változtatás. Ezen mit nem értettél meg? Nincs itt semmi zsákutca, csak sok értetlenkedés, hogy mi szükség volt erre a felvetésre egyáltalán... Birka jól fogalmazta meg a dolgokat. Nem a VF-fel van a probléma. A problémák már előtte is megvoltak...
Dátum: 2009.11.19. 21:02:49
Mortimer ebben ugyan igazad van, csak egy vele a probléma. A hagyományos rpg-kben (legalábbis a számítógépesekben: Diablo, WOW stb...) van egy maximális elérhető szint. Itt nincs ilyen és amikor felvetettem ennek szükségességét, akkor le is lettem szépen hurrogva, hogy nehogy már be legyen az korlátozva aki fejlődne szintben a csillagos égig. A végzetúr azon túl, hogy szerepjátékon alapul, nagyon kevés hasonlóságot mutat a normál szerepjátékokkal, kezdve azzal, hogy egyen karaktereket nevel ki, nincsenek tényleges specifikációk és erre törekvő fejlesztések.
Miklósék ott rontották el alapvetően, hogy a technikai korlátnak beáldoztak egy csomó dolgot, mert látszik az egészen az egyszerűsítés... Az hogy a hordák névben elkülönülnek meg vannak szinte alig észrevehető bónuszaik (főleg rubin-smaragd), de mindenkinek ugyanazokat a küldetéseket kell megcsinálni, mindenkinek a küldetésekhez ugyanazokat a dolgokat kell kifejleszteni kvázi rá vagyunk kényszerítve egyfajta fejlődési trendre a JV által.
Abban igazad van, hogy a szintlépésnek lehetnének egyéb bónuszai is, de az túl sok taktikai különbséget eredményezne, amit már a JV valszeg nem tudna követni ezért jönnének megint a "reformok" nehogy egy kicsit is egyediek legyenek a karakterek.
Miklósék ott rontották el alapvetően, hogy a technikai korlátnak beáldoztak egy csomó dolgot, mert látszik az egészen az egyszerűsítés... Az hogy a hordák névben elkülönülnek meg vannak szinte alig észrevehető bónuszaik (főleg rubin-smaragd), de mindenkinek ugyanazokat a küldetéseket kell megcsinálni, mindenkinek a küldetésekhez ugyanazokat a dolgokat kell kifejleszteni kvázi rá vagyunk kényszerítve egyfajta fejlődési trendre a JV által.
Abban igazad van, hogy a szintlépésnek lehetnének egyéb bónuszai is, de az túl sok taktikai különbséget eredményezne, amit már a JV valszeg nem tudna követni ezért jönnének megint a "reformok" nehogy egy kicsit is egyediek legyenek a karakterek.
Dátum: 2009.11.19. 20:01:53
kurva szar ötlet, már megbocsássatok. Én igazából itt lezárnám a témát. Egyértelmű, hogy nem akarunk változást a szakiban, nemtom Miklós honnan szedte ezt a "többen bombáznak" valamit, mert itt 1-2 emberen kívül nem sokan emelték fel a szavukat a VF ellen, főleg nem olyanok, akik használják is. Azok, akik nem használják, nem lehet gyakorlati tapasztalatuk, max bújhatják az excell tábláikat, ha attól jobban érzik magukat.
Más helyeken már írtam, miket lehetne értelmesen fejleszteni. Tök jó, hogy bekerült két új küldetés, az egyik röpke fix két hét alatt teljesíthető is... nagy cucc, persze jobb mintha semmi nem lenne. De miután az elmúlt 24 óra alapján kiderült, hogy a nép nem kér a reformból, így szerintem a JV is beláthatja, hogy ez halvaszületett öltet volt ebben a formában.
Ha már minden áron reformálni akartok, akkor ott a vesszőparipám a hordaspecifikáció. Na arra mehetnének az ötletek, hogy lehetne ténylegesen elkülöníteni a 4 hordát, hogy egyediek legyenek, különböző fejlesztési taktikákat kívánjanak meg, mindegyik egyaránt erős legyen a szerepjátékos voltának megfelelően, de egyik oldalra se billenjen ki a mérleg nyelve, hogy aztán tömeges hordaváltások legyenek. Amire egyébként ott lenne egyből egy kvázi visszatartó erő, hogy a hordaspecifikáció csak bizonyos szint után vagy event vagy teljesítmény után lennének elérhetőek, kellene hozzá x tanulás y akadémémia, z hordaspecifikus szövetségi épületek, amiket csak egy-egy adott horda építhet, illetve valami erős korlát a hordaváltásnál, mondjuk, hogy a specifikus tudást nem tudja más hordában hasznosítani...
De ez csak egy a számos ötlet közül. Ha már hosszútávon akarunk gondolkozni, akkor nem visszafelé kéne folyton tekintgetni.
Amit valaki felvetett: inaktív karakterek archíválása és kiszedése az toplistából, hogy ne foglalják a feleslegesen a helyet.
Háború reform, ennek tényleg van valós alapja, és már hónapok óta megy miatta a sírás, nem pedig egy hirtelen a JV kedvencei által mesterségesen generált probléma...
Azt bírom a legjobban, hogy amikor valaki sikeresen kihasznál egy taktikai elemet és azzal beszopatja a top karaktereket, akkor egyből jönnek a reformok. Mert ugye 20-30 ember vélt/valós igényei fontosabbak 100-kénál vagy 1000-kénél...
Más helyeken már írtam, miket lehetne értelmesen fejleszteni. Tök jó, hogy bekerült két új küldetés, az egyik röpke fix két hét alatt teljesíthető is... nagy cucc, persze jobb mintha semmi nem lenne. De miután az elmúlt 24 óra alapján kiderült, hogy a nép nem kér a reformból, így szerintem a JV is beláthatja, hogy ez halvaszületett öltet volt ebben a formában.
Ha már minden áron reformálni akartok, akkor ott a vesszőparipám a hordaspecifikáció. Na arra mehetnének az ötletek, hogy lehetne ténylegesen elkülöníteni a 4 hordát, hogy egyediek legyenek, különböző fejlesztési taktikákat kívánjanak meg, mindegyik egyaránt erős legyen a szerepjátékos voltának megfelelően, de egyik oldalra se billenjen ki a mérleg nyelve, hogy aztán tömeges hordaváltások legyenek. Amire egyébként ott lenne egyből egy kvázi visszatartó erő, hogy a hordaspecifikáció csak bizonyos szint után vagy event vagy teljesítmény után lennének elérhetőek, kellene hozzá x tanulás y akadémémia, z hordaspecifikus szövetségi épületek, amiket csak egy-egy adott horda építhet, illetve valami erős korlát a hordaváltásnál, mondjuk, hogy a specifikus tudást nem tudja más hordában hasznosítani...
De ez csak egy a számos ötlet közül. Ha már hosszútávon akarunk gondolkozni, akkor nem visszafelé kéne folyton tekintgetni.
Amit valaki felvetett: inaktív karakterek archíválása és kiszedése az toplistából, hogy ne foglalják a feleslegesen a helyet.
Háború reform, ennek tényleg van valós alapja, és már hónapok óta megy miatta a sírás, nem pedig egy hirtelen a JV kedvencei által mesterségesen generált probléma...
Azt bírom a legjobban, hogy amikor valaki sikeresen kihasznál egy taktikai elemet és azzal beszopatja a top karaktereket, akkor egyből jönnek a reformok. Mert ugye 20-30 ember vélt/valós igényei fontosabbak 100-kénál vagy 1000-kénél...
Dátum: 2009.11.19. 16:00:53
Szerintem amiről érdemes lenne beszélni és komolyan fontolóra venni, nem a bevetésének a kérdését, hanem a mikéntjét az a hordaspecifikáció. Jobban el kéne különíteni fejlesztésben a hordákat, illetve hordaspecifikus épületek, küldetések, tárgyak, szakértelmek kellenének...
Az a gáz, hogy ezekre a felvetéseimre soha nem kapok reakciót, pedig színesítenék a játékot.
Az a gáz, hogy ezekre a felvetéseimre soha nem kapok reakciót, pedig színesítenék a játékot.
Dátum: 2009.11.19. 15:54:04
Idézet: Kaboka - 2009.11.19. 15:40:57
Miert kellene egy ujabb funkciot megbolygatni kivenni ami legalabb kicsit is valtozatosabb karakterfejlesztest ad? Terjunk meginkabb az egysegesulo egyenkarakterek utjara, ezaz! Amugy sincs tul nagy lehetoseg szakosodasra elkulonulo karakterfejlesztesre es erre meg ra is tesznek a kuldetesek is ahol mindenkinek ki kell fejlesztenie olyan szakikat is amiket esetleg nem is akart vagy nem olyan mertekben.
Nah igen én ebben látom a VU halálát hosszútávon de még rövidebb távon is. Minden egy irányba halad. Miért nem lehet külön küldetéseket berakni csak a smaragdoknak, csak a gyémántoknak stb... Miért mindenkinek ugyanazokat a cuccokat "kell"/"érdemes" megvenni. Már több helyen leírtam, hogy ez a legnagyobb gondja a VU-nak, hogy minden egységes, nem színes eléggé. Nagyon kis mértékben különböznek a hordák egymástól és magas szinten ez nem is érzékelhető. 50-60-as szintig mindenkinek az iq-tau-t éri meg ultramagasra fejleszteni, hogy aztán 60 fölött inkább az erő-támadásra kerüljön a hangsúly. Miért nincsenek hordaspecifikus épületek, szakértelmek, tárgyak?
Miért kell mindennek egységesnek lennie, mindenkire nézve, és miért van az, hogy ha ettől valaki el akarna térni, azt egyből korlátzni kell? Túl jók voltak a pókok, korlátozzuk be a kreatívot, az állatokat, a kivégzést stb... Túl hatékony volt a skarabeusz, persze azt is korlátozzuk be...
Ilyen alapon korlátozzunk be mindent, a sajtolást a spektrálist, sőt jöjjön egy olyan event, hogy minden tulajdonság és szakértelem resetel egyet 0-zódik a fertőzés is 50%-os lesz ismét szinttől függetlenül...
Most komolyan...
Miert kellene egy ujabb funkciot megbolygatni kivenni ami legalabb kicsit is valtozatosabb karakterfejlesztest ad? Terjunk meginkabb az egysegesulo egyenkarakterek utjara, ezaz! Amugy sincs tul nagy lehetoseg szakosodasra elkulonulo karakterfejlesztesre es erre meg ra is tesznek a kuldetesek is ahol mindenkinek ki kell fejlesztenie olyan szakikat is amiket esetleg nem is akart vagy nem olyan mertekben.
Nah igen én ebben látom a VU halálát hosszútávon de még rövidebb távon is. Minden egy irányba halad. Miért nem lehet külön küldetéseket berakni csak a smaragdoknak, csak a gyémántoknak stb... Miért mindenkinek ugyanazokat a cuccokat "kell"/"érdemes" megvenni. Már több helyen leírtam, hogy ez a legnagyobb gondja a VU-nak, hogy minden egységes, nem színes eléggé. Nagyon kis mértékben különböznek a hordák egymástól és magas szinten ez nem is érzékelhető. 50-60-as szintig mindenkinek az iq-tau-t éri meg ultramagasra fejleszteni, hogy aztán 60 fölött inkább az erő-támadásra kerüljön a hangsúly. Miért nincsenek hordaspecifikus épületek, szakértelmek, tárgyak?
Miért kell mindennek egységesnek lennie, mindenkire nézve, és miért van az, hogy ha ettől valaki el akarna térni, azt egyből korlátzni kell? Túl jók voltak a pókok, korlátozzuk be a kreatívot, az állatokat, a kivégzést stb... Túl hatékony volt a skarabeusz, persze azt is korlátozzuk be...
Ilyen alapon korlátozzunk be mindent, a sajtolást a spektrálist, sőt jöjjön egy olyan event, hogy minden tulajdonság és szakértelem resetel egyet 0-zódik a fertőzés is 50%-os lesz ismét szinttől függetlenül...
Most komolyan...
Dátum: 2009.11.19. 15:10:05
Igen, Kocos, 2-3 év, de ennyi idő alatt mennyi egyéb fejlesztés lesz még? Hosszútávon ha 2-3 évről beszélünk, az szerintem jelen esetben hülyeség, ezért írtam, hogy Miklósnak nem ezzel kéne foglalkoznia, hogy x idő múlva mi romlik játékélményben és mi nem... Még ha csak 1 évről beszélünk, az is nagyon nagy idő egy ilyen játékban, mert teszem azt a VF-től függetlenül berak egy fejlesztést, ami nekem nem tetszik, és egyéb esetben muszáj lenne vele foglalkoznom, akkor rombolná a játékélményemet és szép lassan nyomnék egy delete gombot.
Dátum: 2009.11.19. 14:02:31
Kocos, mennyire hosszútáv? Én épp azt nézem, hogy még 3-4 hónapig van mit fejlesztenem a jelenlegi szintjeimen. Ha addig nem raknak be valami fejlesztést, amivel ismét elbíbelődhetek egy ideig, az meg nem a vf hibája, hanem a fejlesztőké. Arról nem is beszélve, hogy annak nem látom értelmét, hogy most vf nélkül vadászatért max tp-vel feltörjek tucatnyi szintet és ott 1800-2000-es tö-vel szétkapják az 1300 tö-s arcomat (amiből 200 a szerencse). Persze sok esélyem lenne, mert akkor még mindig ott van a 4-7 szint különbség plusz a fegyverbónuszuk még pár szintről, szóval az adhatna játékélményt, hogy fel se jövök 15 %-ról és már agyonvertek varival szimplán... ugyan már. Tényleg had én döntsem el, hogy hosszútávon mi jelent nekem játékélményt és ne ti meg Miklós menjetek jóslatokba. Mert pl. megzavarjátok a VF-et és egyből elmegy a játékélményem... Ennyit a hosszútávról...