Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 12345678
Szerző
Topic neve: Szintmaximum
kedvencQuellonFérfi
Végzetúr mester
2859 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
61. hozzászólás - 2016.05.08. 20:21:54 (Válasz Kwisatz #60 hozzászólására.)
Köszi
V1 - Quellon
V6 - Hannibal
Átvehető karakter részletekért kattints ide.
Pontszám: 8.29
közkedveltBuildermannFérfi
Végzetúr mester
355 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
62. hozzászólás - 2016.05.09. 19:09:34 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2016.05.03. 16:24:33


Mi az előnye a maximális szintnek?
1.) A játék sokkal tervezhetőbb, lehet csinálni fejlesztéseket és megfelelő kihívásokat a max. szintet elért játékosoknak.
2.) Újra lesz PVP az éljátékosoknak, lesz versenylehetőség, lesz esély behozni az élen levőket.
3.) Megvalósíthatjuk a tárgy craft rendszert, ahol a játékosok egyedi tárgyakat készíthetnek és fejleszthetnek a maximális szint elérése után.
4.) Új, alternatív karakterfejlődési lehetőségeket lehetne bevezetni.


Ugyan nem volt idom elolvasni a hozzaszolasokat, de nehany megjegyzest pluszban meg szeretnek hozzafuzni.

1. Erre a szintmaximum bevezetesenel sokkal egyszerubb es konnyebben kivitelezheto megoldas is letezik
2. Ez nem fogja megoldani a PvP-t magas szinten, gondolok itt az idoigenyre es portyaminuszra tobbek kozt
3. Ehhez semmi szukseg a szintmaximumra, anelkul is megvalosithato
4. Ehhez sincs semmi szukseg a max szint korlatozasara

Milyen változásokat jelentene ez?
1.) a TP-t továbbra is nyilvántartanánk, a "szint" toplista továbbra is ez alapján lenne rendezve, és megadnánk egy TP mennyiséget, ahányszor ezt eléred, továbbra is megkapnád a Tudás fája jutalmakat és frissülnének a Feladatok, nőne a szövi küldi számláló.
2.) A maximális szinten több AF pontot adnánk, lehetnének esetleg egyedi képességek, amiket ezen a szinten lehetne csak elsajátítani, hogy további fejlődésre legyen lehetőség.
3.) Egyedi bajnoki viadal a maxos kategóriában, több díjjal.
4.) Néhány új játékmechanizmus, ami segítene védeni a később érkezőket.

Várom a véleményeket, hozzzászólásokat!


Mind a negy pont teljesen feleslegesen bonyolitana a dolgot, es ertelmetlen idopocsekolas volna a leprogramozasa.

Igazabol nem is ertem, miert merult fel a szint maximalizalasa mint megoldas a fenti problemakra.
Pontszám: 9.13
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
63. hozzászólás - 2016.05.09. 20:00:44 (Válasz Buildermann #62 hozzászólására.)
Én jóval egyszerűbben közelítem meg ezt a dolgot.

1. Most EGY embert látok a portyalistámban. Ezt bármikor elcserélném arra, hogy 10et, 20at, neadjisten 200at lássak (x idő után) EGY helyett, még az se érdekelne, ha a felénél nem lenne esélyem pillanatnyilag, mert vagy azoknak kedvezett a rendszer akik hamarabb értek oda, vagy a zárkóztató nyugdíjszámla mechanizmus lett túl ütős. Belőni úgysem lehet előre, hosszútávon meg úgyis az jár jobban majd aki jobban játszik.

2. Ha sokan lennének 300. szinten, akkor "ideabökőt", hogy ez lenne az a célközönség onnantól akiknek a fejlesztések 99%-a szólna. Az összes - nem max szinten jelentkező - fejlesztési igényre hümmögnének, hogy a többiek is átvészelték 300ig, lehet menni, aztán meg majd neked is szólnak a fejlesztések. Személy szerint borzalmasan fárasztó már, hogy a játék számos területén kifutottak a dolgok, és sok helyen megrekedt a fejlesztés, és nem is történik semmi, mert csak 1-1 embert érint. Persze addig nincs nagy baj, amíg nem te vagy az az 1-1.

3. Portya: mindenki fikázza, hogy attól nem lesz jobb, hogy teli lesz a portyalista, mert az SZB így is mennyivel jobb. A portya nem attól fasza, mert megérősebb, hanem mert játékos ellen nyomod. A napi pp-t el lehet tolni attól szb-ben, hogy 10-20-30 játékost meg tudsz támadni ha akarsz. Az SZB egy pve elem, a portya pvp; nem is értem hogy ilyen pro játékosok hogy tehetik ezt egy fiókba. Az szb-ben a saját klónoddal harcolsz tápért, nulla élmény és izgalomfaktor mellett. Manapság pont semmit nem érdemes fejleszteni a karakteren, mert úgyis mindenhol klónoddal harcolsz, pont ezzel a trenddel is szembe menne a portya ismételt elterjedése, lehetősége. Szóval nem értelek titeket. Ki nem xarja le, hogy várni kell 5-5 portya között 4 percet? Az interakcióért kell csinálni, tápolni ott van az SZB.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 9.04
kedvencMordusFérfi
Végzetúr
76 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
64. hozzászólás - 2016.05.09. 21:40:51
Így is az a gond, hogy nincs utánpótlás. Ha max szint bevezetésre kerül és a fejlesztések a max szinten lévőknek fognak szólni, ki fog regisztrálni tudván, hogy a legújabb, legjobb dolgokat csak évek múltán fogja tudni elérni? (Tudom, tudom addig is rengeteg felfedezni való van ami annyira izgalmas.) Ez annyira fantasztikus ötlet, hogy megtoldom még egyel: A max szint bevezetésével párhuzamosan a lélékufárnál lehessen venni őskőért instant max szint boostot mondjuk 1600őskőért, had dőljön a lé, szerénykedésre semmi szükség.
Pontszám: 8.92
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
65. hozzászólás - 2016.05.09. 21:53:03 (Válasz Offsboy #63 hozzászólására.)
Én azon lepődöm meg, hogy ennyire nem látod át a helyzetet, és hiszel a tündérmesében, miszerint a szintkorlát bármit is megold.

Ami a fejlesztéseket illeti, az, hogy állandóan kifutnak a dolgok a játékosok alól, minimális részben köszönhető a szintnek. Egyedül a lélekkufárnál kapható tárgyakra és a portyára (erről később részletesen) igaz, semmi másra. Na jó, a legendára is, de ez legyen a legnagyobb bajunk.
Amivel folyamatosan gond van/volt, az az épületek, AF képességek, epikus kincsek, megaeszenciák, szerencsekerék, aukciós ház, event jutalmak, relikviakuponos tárgyak. Egyiknek sincs semmi a köze a szinthez. Attól, hogy lesz 200 karakter 300-ik szinten, attól ezek a problémák ugyanúgy megmaradnak, mint eddig. Akik eddig elöl jártak az előbbi témákban, azok a szintkorlát után is elöl maradnak, és ugyanúgy nem készülnek nekik fejlesztések. A szintkorlát ezen a problémán NEM segít! Nem fog Miklós legyártani 100+ epikus tárgyat, újabb tucatnyi épületet, új relikviákat és AF képességeket csak azért, mert szintben utolérték az elsőket. Ezek a "modulok" már elszaródtak, hatalmas különbségek vannak a játékosok között, és nem a szintkorlát fogja megjavítani. Vagy egyesével végig kell menni rajtuk, és megnézni, hogyan lehet rendberakni, vagy marad a jelenlegi folyamatos megkésett fejlesztés. Az új fejlesztéseket viszont lehet úgy is csinálni, hogy ne szaródjanak el, és közben ne is legyenek szintfüggőek, ahogy az előbb említettek sem azok.

A portyához való hozzáállásodad szintén nem értem. Ha neked csak azért kell a portya, mert pvp, és más játékosokkal csatázhatsz, akkor a problémádra ott a szubplazma, az interakció, nem? Ott voltál te is a legutóbbi VU talin, ahol kiderült, hogy V5-ön, a topban még véletlenül sem piszkálják meg egymást a játékosok, holott lenne rá lehetőségük. Ez csak egy újabb olyan indikátor, ami azt mutatja, hogy a portya elszaródott, nem elégíti ki a kívánalmakat, nem teljesíti az elvárt követelményeket. Ne legyünk már rövidlátók, a szintkorlát nem oldja meg a problémákat, kevésbé lesz szar a portya, de attól még szar marad. Olyan megoldást kell találni, ami jól működővé teszi a portyát, és közben nem csesz szét minden mást. Ennek az alapvető igénynek kellene megjelennie a fejlesztésben. De sajnos azt látom, hogy a játékosok zöménél ez fel sem merül.

A "semmit sem érdemes fejleszteni a karakteren" egy másik probléma, annak is a mélyére lehet ásni, és azt is meg lehet oldani úgy, hogy működjön. De összemosni a portya problémáival hiba lenne.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 9.06
közkedveltBuildermannFérfi
Végzetúr mester
355 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
66. hozzászólás - 2016.05.09. 22:05:14 (Válasz Offsboy #63 hozzászólására.)
En az alapjat es az alap okat igyekszem megfigyelni, melyek alapjan a kovetkezoket tudom irni.

1. Nagyon jo lenne tobb jatekost latni a portyalistaban, de a tapasztalatbol kiindulva a jatekosok 99%-a mar most sem hasznalja a portyaablakot, pedig a jatekosok 99%-anak tele a portyaablaka (igaz nem csupa aktiv jatekossal). Ami ennel is fontosabb, azt meg is fogalmaztad: ..."Belőni úgysem lehet előre"... Innentol kezdve nincs ertelme foglalkozni a dologgal, mert semmi jo nem sulhet ki belole. De tovabb gonbdolva ez alapjan 2 variaciora egyszerusitheto a jatekosok tobbsegenek reakcioja akik utolerik a 300-asokat. Ha tul eros lesz a bonusz, akkor mindenki rohanni fog felfele, az eddig elenjarok pedig szepen sorban hagyjak majd abba -joggal. Ha tul gyenge lesz a bonusz, akkor meg fekezni fognak a jatekosok -szinten joggal. (Eppen ezert fejtegettem, hogy nem feltetlen erdemes a PvP jatekelem iranyaba visszaterelni a jatekot, hanem a jatekosok osszefogasara celszerubb alapozni.)

2. Mar a szintmaximum is csak nehany jatekos miatt kerulne kifejlesztesre, hiszen a tobbi jatekost nem erinti a problema. Azt meg hatalmas tevhitnek tartom, hogy azert nem tortenik fejlesztes, mert csak 1-2 embert erint akik tulzottan elszalltak. Olyannak, hogy kifut a fejlesztes aloluk soha nem lett volna szabad megtortenni, ez szerintem oriasi tervezesi hiba. Idovel szinte mindenki odakerul, hogy hasznalni fogja. Ezt a folyamatot gyorsitana fel elvileg -mert gyakorlatilag a fentebb vazolt okbol kifolyolag nem tudna ezt a funkciojat megfelelokeppen betolteni- a szintmaximum. Illetve az szamomra ellentmondas, es nem ertheto, hogy miert nem lehet mar jelen korulmenyek kozott is hummogni ugyanezzel az indokkal, hogy valahogy a tobbiek is atveszeltek 300-ig. Nem ertem az osszefuggest, hogy mitol indokoltabb ez a szemlelet ha van szintlimit mint ha nincs.

3. Az idoigeny igenis fontos, csakugy mint az izgalomfaktor. De kerdezem, abban mi az izgalomfaktor, ha a gyengebb karaktert romma verem, az erosebb meg ugy picsaz el mintha ot sem lennek? Mert kielezett csatak 1-2 esetet leszamitva nem lennenek, efelol ne legyenek illuzioink. Az izgalomfaktorhoz tartozik meg a rablas merteke, ami altalaban ritka int a feher hollo. Az idoigennyel kapcsolatban pont az izgalomfaktor hianya miatt nem varnam ki azt a 4-4 vagy 5-5 percet. De meg ha ez nem igy volna, akkor sem mindig, mert egyszeruen nem lenne ra idom, amivel sokan vannak hasonlokepp. Itt jegyzem meg ismet, hogy ez a PvP-nelkuliseg a jatekosok 99%-at most sem erinti.
Nem veletlenul nem portyazik a tobbseg most sem.


Amit en gondolok az az, hogy a szintmaximum legfeljebb reszmegoldast kinalna egyetlen problemara (PvP), es osszetettsegebol kifolyolag eloidezne egy rakat masikat. Mindezt oriasi ido- es energiaraforditassal. Az "1-1 jatekosnak keszulo fejlesztes" elve sem helytallo eleve, amit fentebb pedzegettem. De ha mar errol irok, akkor megemlitem hogy maga a szintmaximum is emiatt az 1-2 ember miatt merult fel.
Szerintem sokkal izgalmasabb fejleszteseket is meg lehetne valositani magas szintre, es kellene is. Ezeknek a fejleszteseknek kellene osztonozni a jatekosokat a szintbeli elorehaladasra, ami ha eddig igy tortent volna, akkor jonehany problema fel sem merult volna. Azt is elhiszem, hogy alacsony szinten is van jopar veteran, aki sokadjara fejleszt uj karaktert, es nekik keves es/vagy unalmas a mindennapos minievent/sima esemeny, es mar rogton azonnal akarnak minden ujdonsagbol reszesulni. Valahogy a legmagasabb szintuek is atveszeltek eddig... Ellenben egy tok kezdo jatekos ezt valoszinuleg maskepp gondolja. Szintmaximumra semmi szukseg, nem volna jo osszeereszteni a kulonbozo kornyezetben nevelkedett karaktereket semmilyen korulmenyek kozott, modositok vagy bonuszok mellett. A fejlesztesek szinthez kotottsege viszont mindenkepp megvalositando, ha maskent nem legalabb savozottsag kepeben az uj fejleszteseknel.

Remelem nem lett nagyon ossze-vissza, nem kicsit kuzdottem telefonrol mire bepotyogtem es javitottam.
Pontszám: 9.73
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
67. hozzászólás - 2016.05.09. 22:34:37 (Válasz Ariel #65 hozzászólására.)
Egyértelmű, hogy ahogy Buildermann is rávilágított, a tárgy craft meg alternatív karakterfejlődési lehetőségek stb. légből kapott kedvcsinálóként hangzottak el, azért ilyenre már nem moccan rá aki egy ideje követi a dolgokat. Az is igaz, hogy az épületek, AF képességek, epikus kincsek, megaeszenciák, szerencsekerék, aukciós ház, event jutalmak, relikviakuponos tárgyak elszaródottságát nem teszi rendbe a max szint. Viszont; amit te mondasz, azt semmi nem teszi rendbe. Semmi nem fogja balanszolni azt, hogy A és B között 200 relikviakuponnyi, 6000AF-nyi, 3000 csatlós összegnyi különbség van, ennyi erővel mondhatjuk azt is, hogy köszi a játékot, holnap eredményhirdetés, aztán nullázzuk a karikat, ladder reset.
Szubplazma: igen, szoktam használni, jobb híján ez marad.

Buildermann:
1. Nagyon jo lenne tobb jatekost latni a portyalistaban, de a tapasztalatbol kiindulva a jatekosok 99%-a mar most sem hasznalja a portyaablakot, pedig a jatekosok 99%-anak tele a portyaablaka (igaz nem csupa aktiv jatekossal).
Az az ő gondjuk, szerintem nem elvárható, hogy egy pvp játékban azok igényit kövessük pvp szempontból akik nem akarnak portyázni. Értelemszerűen csak a saját igényeimnek adtam hangot mikor jeleztem jó lenne 1 helyett inkább 30 ellenfél.

nem feltetlen erdemes a PvP jatekelem iranyaba visszaterelni a jatekot, hanem a jatekosok osszefogasara celszerubb alapozni.
Az összefogás szép dolog, de az egymással mérkőzés ad inkább motivációt a "jobb legyek"-re.

Mar a szintmaximum is csak nehany jatekos miatt kerulne kifejlesztesre, hiszen a tobbi jatekost nem erinti a problema.
És egyre több mindenkit érintene, betolnák a mézesmadzagot ami csak 300+ érhető el, hogy motiválják a haladást, lehetőséget nyújtva a gyors felérésre. Láttál már te is 1-2 dolgot itt, tudod hogy megy ez.

Azt meg hatalmas tevhitnek tartom, hogy azert nem tortenik fejlesztes, mert csak 1-2 embert erint akik tulzottan elszalltak. Olyannak, hogy kifut a fejlesztes aloluk soha nem lett volna szabad megtortenni, ez szerintem oriasi tervezesi hiba.
Mint ahogy szenvedő, éhező embereknek, állatoknak sem lenne szabad lenniük a világ körül, miközben a népesség 1%-a krónikus elhízásban szenved. Azt pedig, hogy ez mennyire tévhit, nem is értem, mert megtörténik, szerencsés helyzetben vagy, ha téged nem érint semmilyen területen.

De kerdezem, abban mi az izgalomfaktor, ha a gyengebb karaktert romma verem, az erosebb meg ugy picsaz el mintha ot sem lennek?
Na ne. Ha 100m-t futok annak úgysincs semmi értelme, ha meg félmaratonba kezdek, úgysem tudom lefutni, ezért inkább nem kelek fel a székből? Ne már.

Mert kielezett csatak 1-2 esetet leszamitva nem lennenek, efelol ne legyenek illuzioink.
5 ellenfélre ez megállja a helyét, 50-ből már van olyan aki csak kevéssel jobb, utána te tudsz hajtani, és van aki kevéssel gyengébb, és ő lesz a sarkadban.

Amit en gondolok az az, hogy a szintmaximum legfeljebb reszmegoldast kinalna egyetlen problemara (PvP), es osszetettsegebol kifolyolag eloidezne egy rakat masikat.
Én csak azt látom, hogy szerintetek egy csomó mindent nem old meg a szintmaximum, de azt nem hogy pontosan mit idézne elő, mint problémát? Lehet, hogy így van, elég nagy esély van rá, de erről még nem láttam nagyon semmit. Egyedül a zárkóztatást kell jól megoldani (nem akarom bagatelizálni, és ötletem sincs az igazságos kivitelezésre), aztán majd lesz valami.

Lehet a csatlós portya/bajnokság lesz a gyógyír minden bajra.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 9.04
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
68. hozzászólás - 2016.05.09. 22:42:41 (Válasz Offsboy #67 hozzászólására.)
Idézet: Offsboy - 2016.05.09. 22:34:37
Viszont; amit te mondasz, azt semmi nem teszi rendbe.

Ezeket a dolgokat rendbe lehet tenni, egyesével megvizsgálva azokat, de semmiképp nem egy általános tapasszal, aminek ráadásul semmi köze a problémákhoz.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.13
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
69. hozzászólás - 2016.05.10. 09:53:40 (Válasz Ariel #68 hozzászólására.)
Idézet: Ariel - 2016.05.09. 22:42:41
Idézet: Offsboy - 2016.05.09. 22:34:37
Viszont; amit te mondasz, azt semmi nem teszi rendbe.

Ezeket a dolgokat rendbe lehet tenni, egyesével megvizsgálva azokat, de semmiképp nem egy általános tapasszal, aminek ráadásul semmi köze a problémákhoz.

Azért ez most kb. annyira konkrét, mint az elején Miklós ígérgetései.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 8.73
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
70. hozzászólás - 2016.05.10. 17:37:47 (Válasz Offsboy #69 hozzászólására.)
Ha lesz időm, holnap írok egy példát. Mondjuk arra, hogy miként lehet elkezdeni egy ilyen analízist, ha új épületeket akarunk.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.19
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
71. hozzászólás - 2016.05.10. 19:38:00 (Válasz Ariel #70 hozzászólására.)
Oks, köszi.

+1 a szintmax mellett: mindig ágállsz az inspiráció ellen, ha feltolnád a játékosokat egymásra, akkor az is megszűnne, ami ellen reklamálsz 1-2 éve.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 8.09
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
72. hozzászólás - 2016.05.10. 20:23:28 (Válasz Offsboy #71 hozzászólására.)
Valójában +1 példa arra, hogy miként lehet egy problémára rossz megoldást találni.
Az inspirációt nem megszüntetni akartam, hanem a megfelelő keretek közé terelni.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 7.19
kedvencKwisatzFérfi
Végzetúr mester
610 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
73. hozzászólás - 2016.05.10. 23:16:10
Külön kellene választani a szintkorlát és a PVP probléma körét. Ha tényleg hozzá nyúlnánakMiklósék a jelenlegi fundamentumokhoz, akkor szerintem nem is kellene foglalkozni a szintkorlát kérdésével.
Az világosan látszik, hogy akkora különbségek vannak a karakterek között, hogy igazságosan nem lehet belepiszkálni, valamelyik oldal biztosan hátrányt szenvedne (táp vs gyenge karakterek).
Ha lenne elég célpont, az önmagában fél siker (SZB ebben az esetben nem jó, mert az PVE), mellé kellene valami inspirálót tenni, hogy legyen kedve az embereknek a PVP-hez.
A megoldást pár napja leírtam, nem akarom ismételni magam, nem tudom Miklósnak miért fájna, ha ezeket meglépné. Annyival kiegészíteném, hogy az SZB mintájára valami minimális tárgy pluszt is adhatna a PVP portya, vagy akár PVP tokent, amit a szövetségi medál mintájára be lehetne váltani. Hangsúlyozom, hogy nem megint a tápolás a célom, hanem az, hogy a PVP portya reális alternatívát adjon az SZB-re. Aztán ott a kihívás is a parlagon heverve, sokkal többet ki lehetne hozni belőle. Pár új épület, ami a PVP-re adna bónuszt, de olyan lassú fejlődéssel, mint a tudás fája, vagy olyan szakértelmek, AFP-k, állat, csatlós képességek, amik az SZB-re nem, csak a karakterek elleni harcra adnának bónuszt. Van ezekben potenciál és nem kell az egész játékot átírni miattuk.
A hozzászólást Kwisatz módosította 2016.05.10. 23:18:27-kor
Pontszám: 8.14
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
74. hozzászólás - 2016.05.10. 23:37:03 (Válasz Kwisatz #73 hozzászólására.)
Idézet: Kwisatz - 2016.05.10. 23:16:10
A megoldást pár napja leírtam, nem akarom ismételni magam, nem tudom Miklósnak miért fájna, ha ezeket meglépné.

Az biztos, hogy amit leírtál, az nem a megoldás. Jobb esetben a javaslatod egyes elemei megegyeznek a megoldás egyes elemeivel. Amíg nincsenek összeszedve azok a követelmények és funkciók, amiket a portyával szemben támasztunk, addig megoldásról teljesen fölösleges beszélni. Honnan is tudhatnánk, hogy az ötperces agymenésünk eredménye a jó megoldás, ha azt sem tudjuk, mire keressük a megoldást.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 8.88
kedvencKwisatzFérfi
Végzetúr mester
610 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
75. hozzászólás - 2016.05.11. 09:57:12 (Válasz Ariel #74 hozzászólására.)
Én ötleteket dobok fel, melyeket bele lehetne részben vagy akár egy az egyben építeni a jövendő megoldásba.
De akkor írok konkrétabb javaslatot.
Új épületek a játékba a Horda bónuszok helyett VAGY mellett:

- A behemót fellegvára: épület szintenként + 0.1% erő bónuszt ad a szövetség tagjainak.
- A monolit árnyéka: épület szintenként + 0.1% védelem bónuszt ad a szövetség tagjainak.
- Az ellenállás bástyája: épület szintenként + 0.1% sebzés csökkentést ad a szövetség tagjainak (zafír bónuszho hasonlóan)
Stb, lehetne a többi tulajdonságra is akár.
A lényeg, hogy az épületek a lassan, de folyamatosan építhetőek legyenek, mint az asztrális állomás vagy az evolúciós kamra. Ha több épület van, akkor választás elé állítja a szövetséget, mindenből egy kicsi, vagy ráállnak egyre, így kellőképpen változatos és jelentős időre leköti az erőforrásokat.
A bónuszba meg ne kössetek bele, ez egy váz, nyugodtan át lehet változtatni a %-okat, ha nem tetszik
Pontszám: 8.14
népszerűArielFérfi
Végzetúr mester
3532 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
76. hozzászólás - 2016.05.11. 10:53:16
Akkor lássuk, hogy szerintem hogyan kellene nekilátni az elszaródott modulok rendberakásának, egy egyszerűsített példán az építés esetére.

Mit várunk el az építéstől, mik az igényeink, milyen határok között?
1. Folyamatosan legyen mit építeni.
2. Legyen meg a választás, taktikázás lehetősége, ne csak egyvalamit lehessen építeni.
3. Ne legyenek hatalmas különbségek a szövetségi építések között.
4. Maradjon használható a manakonstrukció.
5. Lehessen lélekkútból építeni.

A sor folytatható, amíg minden releváns elvárást össze nem szedünk

Hogy működik most az építés?
A. 1-2 évente bekerül 1-2 új épület
B. 1-2 évente kitolódik pár épület max. szintje
C. Építés LE-ből, aminek alapja az építés szakértelem és a rendelkezésre álló LE.
D. Manakonstrukció, aminek alapja a manakonstrukció szakértelem és a vp.
E. Építés lélekkútból, aminek alapja a LE-ből történt építések mennyisége

Ezt tovább lehet bővíteni az energiatéglás építéssel, háborúból, szövibajnokikból szerzett zsákmánnyal, stb, de a példához ennyi elég.

Ezek után véssünk fel egy n x m-es mátrixot, jelen esetben 5x5-öst, és minden egyes celláját vizsgáljuk meg alaposan.

1A Folyamatosan legyen mit építeni X 1-2 évente bekerül 1-2 új épület
Eddig jellemzően mindig volt mit építeni, de a rizikó valós volt arra nézve, hogy kifutunk. A játékosoknak kellett minden alkalommal jelezni, ha közeledett a vég, és erre tűzoltásként jött az épületek max. szintjének megnövelése borsos áron.
Javaslat1: kerüljön be egy „piros lámpa” a programba, ami automatikusan jelzi a játékvezetésnek, ha az építhető szintek száma a meghatározott limit értéket eléri. A limitet úgy kell belőni, hogy még legalább 3 hónap legyen a cselekvésre.
Javaslat2: készüljenek épülettervek, amiket a piros lámpa bekapcsolása utána fiókból előhúzva véglegesíteni lehessen, és időben leprogramozhatók legyenek. Ezzel kikerülve az állandó tűzoltást és az épületszintek folyamatos tologatását.

Ezek még mindig nem valós megoldások, csak koncepciók. Sokkal jobban bele kell menni a részletekbe, számokba, képletekbe ha pl olyan „piros lámpát” akarunk, ami tényleg jól meg tudja becsülni a 3 hónapos limitet. A „készüljenek épülettervek” szintén csak egy javaslat, definiálásra vár a „hogyan”. Összerak a játékvezetés egy marék épülettervet, vagy mondjuk meghirdet egy pályázatot a fórumon, olyan feltételekkel, ami mellett remélhető, hogy értelmes, felhasználható ötletek is születnek, nem csak agymenések.

És ez még csak az nxm-es mátrixunk egyik cellája volt. Ha végigmegyünk az összesen, lesz egy csomó cella, amit simán kipipálhatunk, mert nincs benne konfliktus. Pl a 4E cella üres marad, mert a manakonstrukció iránti igényünket nem befolyásolja a lélekkútból történő építés működése.

Vegyük mondjuk a 3C pontot:
Ebbe a cellába biztos, hogy sokminden kerülne, ha kielemeznénk. Mik okozzák a nagy különbségeket? Az építés képlete, a taglétszám, a játékosok építési hajlama, és a karakterekhez befolyó LE mennyisége, ami függ a karakter szintjétől, „ügyességétől”, hogy használ-e ősköveket, stb. Tegyük fel, hogy miután alaposan megvizsgáltuk az egyes paramétereket, arra az eredményre jutunk, hogy a taglétszámból adódó különbségeket nem akarjuk piszkálni, de a LE mennyisége túlságosan is függ a karakter szintjétől és ez okozza a legnagyobb gondot. Ezért a különbségek jövőbeni mérséklésére Pistike azzal a javaslattal áll elő, hogy az új épületeket eztán ne LE-ből kelljen építeni, hanem „kutyakekszből”. A karakter az építéshez elkölti az építésre szánt LE-t, ami átszámolódik az építés szakértelem képlete szerint, ahogy eddig is, de az így kapott érték elosztódik az építő karakter egy átlagos vadászatáért kapott LE értékével. Így megkapjuk, hogy az építéssel mennyi „kutyakeksz” épült az új épületbe, ami már sokkal kevésbé lesz szintfüggő, mint a régi rendszer.
Ez a változtatási javaslat nagyban megváltoztatja a C pont működését, hiszen az eddig beépített LE az új épületekre kap egy osztót, ami szintfüggő, és a végeredményt nem LE-nek hívjuk, hanem kutyakeksznek. Így aztán a mátrix C során újra végig kell menni 1-tők 5-ig, és megnézni, hogy az új javaslat okoz-e bármi problémát valamelyik oszlopban. Közben persze kiderülhet, hogy tök fölösleges kutyakeksznek hívni az új mértéket, egyszerűen csak fel kell tüntetni az új épületeknél, hogy a beépített LE mennyiség osztódik a karakter szintjének megfelelő átlagos vadászatért járó LE-vel.

Ha úgy látjuk, hogy a mátrixunkból kipucoltuk az összes konfliktust, akkor mondhatjuk, hogy szerintünk megvan a jó megoldás. A fórumon csapongva, ötletelgetve is ez történik, annyi különbséggel, hogy még a legértelmesebb javaslatok is csak a mátrix 1-2 cellájába piszkálnak bele, a felszínt kapargatva.

A fenti csak egy példa volt annak körvonalaira, hogy hogy is kellene rendberakni a már elszaródott modulokat. Fontos, hogy a valóságban olyan mélységig kell lemenni a vizsgálatukban, hogy előjöjjenek a képletek, modellek amik alapján ténylegesen számolni, tervezni lehet. A végeredmény pedig nagyságrendekkel jobb lesz, ha több ember dolgozik rajta.
A gyakorló állatokat is lehessen gyógyítani, a gyógyuló állatok is mehessenek gyakorolni. Pihenés közben lehessen vadászni.
Pontszám: 9.06
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3353 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
77. hozzászólás - 2016.05.11. 11:28:08 (Válasz Ariel #76 hozzászólására.)
Na pont így kezdenék neki én is Az előző oldalak agymenéseivel (bocsánat) nem tudok mit kezdeni. És ez még csak az építés.
Végzetúr discord: https://discord.gg/bUQc6nY9XU

LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 6.82
kedvencOffsboyFérfi
Végzetúr mester
4654 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
78. hozzászólás - 2016.05.11. 12:43:18 (Válasz Ariel #76 hozzászólására.)
Na első reakcióként: ez igen. Összeszedett, érthető, tudod mit beszélsz, gyanúsan valami problénamegoldó melód van.

Ami hátulütője a dolognak: elég utópisztikus erőforrásigényeket vázol fel az ötlet. Látom, ahogy van egy ember aki majd figyeli a vészcsengőket egy 5x5ös mátrix elemeire, még ha nem is kell minden elemre; és ez csak az építés ahogy te is mondtad.
Azta meg ez is utópisztikus egy kicsit:
Javaslat2: készüljenek épülettervek, amiket a piros lámpa bekapcsolása utána fiókból előhúzva véglegesíteni lehessen, és időben leprogramozhatók legyenek. Ezzel kikerülve az állandó tűzoltást és az épületszintek folyamatos tologatását.

Ha épületek akkor sem készülnek amikor már évek alatt kifutottak belőle a játékosok, ha AF-ek us hónapokkal, évekkel azután kerülnek be hogy igény lenne rájuk, mert nincs mire költeni (tőled vagy 3 találkozón hallottam erre panaszkodni), akkor ne legyenek illúzióink, hogy majd egy piros lámpa hatására egy x hónap múlva jelentkező problémára elhúz az fiókból Miklós egy kész dokumentációt és Baraty kezébe nyomja.

Mennyit kellett várni a több gyógyital megivásra? 1 vagy 2 évet miután először jóváhagyták? Ez most nem a beho piszkálása, hanem csak azt mondom maradjunk a realitás talaján.

Amúgy nagyon tetszik a stratégiád, tényleg; tökre jó lenne ezzel a módszerrel felvázolni ennek a topicnak az alapkérdését. Nyilván ahhoz konkrétumok kellenének, hogy mit akarunk megoldani.
Mini event menetrend - https://goo.gl/0W5E6l
Pontszám: 8.09
népszerűLanMaffiaFérfi
Végzetúr mester
3353 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
79. hozzászólás - 2016.05.11. 12:50:17 (Válasz Offsboy #78 hozzászólására.)
Szerintem az épületek tervezésében nagyon sokat segít egy előre felállított komplex feltételrendszer. Ennek kell megfelelnie az ötletnek, és kész. Ha megfelel, akkor 99% hogy a játékban is jó lesz
Végzetúr discord: https://discord.gg/bUQc6nY9XU

LanMaffia - Azúr Légió - ex-Tyrant - ex-VM (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 7.73
kedvencKwisatzFérfi
Végzetúr mester
610 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Szintmaximum
80. hozzászólás - 2016.05.11. 13:35:57
Ariel, tulbonyolitod. Vannak kesz epuletek, mint pl az asztralis allomas, annak a semajara lehetne ujakat kesziteni. A bonuszt kell jol beloni, a tobbi egyebkent is Miklosek feladata, mi jatekosok vagyunk igenyekkel, nem programozok.
Pontszám: 8.14
Oldal: 12345678
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiRésföld - a HKK legújabb kiegészítője