Elnézést, hogy nem tudok mindenkinek a felvetésére reagálni, de remélem az alábbiak választ adnak néhány többeket foglalkoztató kérdésre.
Idézet: Buildermann - 2016.05.17. 19:06:20 Az lenne a keresem sok jatekostarsam neveben is, hogy vazold fel, mikent gondolod azt a fajta felzarkoztatast, mely igazsagos es egyenlo felteteleket biztosit a karakterek szamara.
Az "igazságos" és "egyenlő" feltételekre a karakter indításakor van szükség, nem 3-6 év játék után. Nem volt és nem is lehet cél, hogy a karaktereket 300. szinten egyforma erőssé tegyük. Az, hogy ki milyen erős, több dologtól függ, amelyek mindegyike a játékoson múlik, kivéve egyet: hogy mikor indult el a játékban. Aki 3 évvel később startolt, annak bizony van 3 év lemaradása. Erre lett kitalálva az inspiráció, de az a rendszer sem tökéletes. A rendszer. amit javasoltam - ahányszor vadászol, valamennyi +LE felírásra kerül a "számládra", amit a 300. szint elérésekor megkapsz - nem akarja azonos szintre hozni az összes karaktert. Mindössze az a célja, hogy csökkentse a szakadékot az elsőként és a később indulók közt, és reményt adjon arra, hogy megfelelő kitartással akár utol is érhesd őket.
A felzárkóztatásra egyébként van egy nagyon jó játékelméleti modell, amire tudok gyakorlati példát is mutatni:
Tegyük fel, hogy a játékban a játékosok adott idő alatt átlagosan 1000-es TÖ-t tudnak elérni. Ha viszont valaki viszzamarad kicsit szintben, "pókoskodik", halmozza a bajnoki medálokat, alacsonyabb szinten azonos idő alatt el tudni érni 900-as TÖ-t, amire bajnoki medálokból kap még +200-at, tehát ez a jó stratégia. Most tegyük fel, hogy bekerül a játékba egy újabb fejlesztés, mondjuk a csatlósok, aminek köszönhetően az A játékos adott idő alatt 1000 helyett 2000-es, B játékos 900 helyett 1800-as TÖ-t ér el, akkor már nincs értelme szenvedni a bajnoki medálok miatt. A modell lényege, hogyha a játékosok valamiben "elszállnak", akkor nem az a megoldás, hogy az lenerfeljük, elvesszük tőlük, hanem mindenkinek adunk valami olyan tápot, ami miatt ez az "elszállás" sokkal kisebb súlyú lesz. Ha a játékba bekerül egy olyan fejlesztés, aminek köszönhetően a játékosok egy év alatt 10-15ezerrel tudják a TÖjüket növelni, akkor mindjárt kisebb jelentősége lesz annak, hogy valaki 12, vagy 8 ezres TÖvel érkezik meg a 300-as szintre. Persze mindez csak egy példa, arra, hogy van megoldás.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17 Igen, ebben a játékban már fatális tervezési hiba, hogy mindig magadból indulsz ki. Ez szüli a legtöbb problémát és elégedetlenséget.
Kár, hogy ez nem igaz. Abban viszont egyetértek, hogy nagyon sok félreértéshez és vitához vezet, ha te viszont azt feltételezed, hogy nem vagyunk egyenrangú vitapartnerek
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17 Pár dolog, ami borul a szintmaximummal: - vadászatért járó LE - sajtolásért járó LE - térkapuért járó LE - Lélekkút kisütéséért járó bónuszstb
umm... miért is?
mert aki elhúz szintben, az ezentúl nem fog többet kapni ezekért? hol a borulás? épp ez az a növekvő szakadék, amit zárni szeretnénk!
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17 - Max csatlósszint és képességei - Tudás fája bónusz
Erről is írtam korábban, TP-t továbbra is kapnál, bizonyos mennyiségű TP öszegyűjtésekor továbbra is nőne egy számláló, ilyenkor megkapnád a tudás fája bónuszt. A csatlósszint maximumának növelésére is lehetnek alternatívák, erre szerintem szükség van - arra nincs, hogy aki régebb óta játszik, egyre több LE-t kapjon a vadászatért a többiekhez képest.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17 Ezt mind be akarod áldozni olyan dolgok miatt
más szavakkal, azt akarom beáldozni, hogy az élmezőny egyre jobban, egyre exponenciálisabban húzzon el a többektől.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17 A néhány játékosnak készülő dolgok nem a szint miatt kellettek. A megaeszenciáknak, epikus kincseknek, AF képességeknek az égvilágon semmi köze a szinthez. Mindig lesznek olyan játékosok, akik előbb végeznek valamiben, mint mások. Ők a szintkorlátod után is ugyan úgy unatkoznának mint most.
ezt is elmagyaráztam már, most már csak az ismétléseken körözünk
Ha te eléred a 300. szintet míg a nagy többség a 100-200. szinten van, sokkal több AF pontot kapsz, sokkal több gyűlik fel, ezért hamarabb jutsz el odáig, hogy mindent kimaxoltál (vagy rosszabb esetben, mivel portyázni sem tudsz, az azzal kapcsolatos képességeket már ki sem fejleszted, és még előbb panaszkodsz, hogy nincs mit fejleszteni). Uez igaz az epikusokra, a megaesszenciáról pedig már regényeket vitáztunk.
Dozer: az aranypénzes ötlet érdekes, de mindenki kiszámolná, melyik a legnagyobb táp, és azt választaná
Idézet: Faust0ne - 2016.05.18. 06:17:51 Én egy sokkal grandiózusabb fejlesztésre gondoltam. Új játékelemekkel, mechanizmussal és "játéktérrel".
A csatlós aréna pontos ilyesmi akar lenni, hamarosan felrakom a tervet.
-----------------------
Amit fontos tudnotok, mint minden fejlesztés / változás, ez is megbeszélés tárgya. Ha a többség elutasítja, nem lesz belőle semmi. Nekem sokkal egyszerűbb mindent hagyni a régiben, de az egészet nem azért találtam ki, hogy Arielt és más top karaktereket visszahúzzak a földre, hanem azért, mert meggyőződésem, hogy ez a változás a ti érdekeiteket szolgálná. A következő fejlesztésre, a csatlós arénára ez az egész nincsen hatással, de a játék hosszabb távú jövője szempontjából lényeges lenne. Az érveket a 104-es posztban már leírtam. Az élő VU találkozó után amikor még egyszer átbeszéljük ezt, tartunk majd egy szavazást a játékon belül, a 100+ szintű karaktereknek, és akkor eldől a dolog.