Re: Segítő kéz és visszásságai
268. hozzászólás - 2012.01.22. 09:57:59
Újra végig olvastam a topicot, mert kíváncsi voltam kedves Xena megnyilvánulásaira. (itt most nem részletezem, hogy szerinte kit ver meg 19-1 arányban, ezt ő úgyis leírta jó párszor). Az alábbi érdekességet találtam:
Miklós
Adminisztrátor
1882 hozzászólás
Re: Segítő kéz és visszásságai
175. hozzászólás - 2011.12.15. 17:03:02
Több, segítő kézzel kapcsolatos probléma is felvetődött. Inaktív karakter permanensen pihenteti valakin, táp ha vki KH ellen SK-val védekezik stb. Ezek azonban csak az okozatok, nem az okok.
A segítő kézzel alapvetően az a probléma, hogy a tulajdonságok megadott %-kát adod át, míg a tulajdonságok relatív értéke magas szinten nem csökken. Tehát egy 100. szintű karakter 500-as IQ-jának 50 a 10%-a, míg egy 30. szintű karakter 200-as IQ-jának 20. Márpedig 20 IQ pont ugyanannyit számít a harcban 30. és 100. szinten. Magas szinten az SK irreálisan erős lesz.
Épp ezért én nem a KH-t korlátoznám, talán még az sem jó megoldás hogy az SK-t csak úgy le lehet szedni másról az átokpiramissal. Egyszerűen magát az SK-t kell kicsit megreformálni. Az adott bónuszra kell egy cap, az átadott pontértéket maximalizálni kell. +20-30 bónusz tulajdonságonként az én javaslatom.
Xena
Végzetúr tehetség
207 hozzászólás
Re: Segítő kéz és visszásságai
178. hozzászólás - 2011.12.15. 18:21:05 (Válasz Craslorg #177 hozzászólására.)
Nyilván az a cél (legalábbis gondolom erre lett kitalálva a segítségnyújtás), hogy a segítő kéz (mint neve is mutatja) "csak" segítsen 1-1 játékoson, a rá támadó ellenfelei (legalábbis egy részük) ellen "csak" esélyt adjon és ne legyőzhetetlenséget, vagyis ne az egyébként is erős, max. 1-2 ellenféllel rendelkező karaktert betonozza le és erre a célra a segítségnyújtás maximalizálása a leginkább megfelelő.
Tulajdonságonként 20-30 tö, ami azért harag itala mellett sem tesz legyőzhetetlenné/bebetonozottá senkit, de a segítségnyújtás eszméjének tökéletesen megfelel.
1-1 rangadón kellő esélyt adna a sikeres védekezésre a valamivel gyengébb karakternek, de nem teszi azt támadhatatlanná.
Xena
Végzetúr tehetség
207 hozzászólás
Re: Segítő kéz és visszásságai
247. hozzászólás - 2012.01.18. 23:05:27
„Mindenkinek van ellenfele, aki ellen irreális előnyt jelent még a lenti 23 millió lé értékű segítő kéz is (a százmilliókat érő 500-1000 tö-s segítő kezekről nem is beszélve), hiszen az őt ért támadás sikerét csökkenti a nap 24 órájában, a kamrázásról és a kamrából való kiszabadulásról nem is beszélve!
Első karakter Malazár, Baalcain szövetségi társa!
27 bajnoki medál, a V2 harmadik legnagyobb tulajdonságösszege és még segítő kezet kap az event kezdete óta!
Megelőzve Baalberit szövegét: nem, nem lehet magyarázat az hogy ő csak azért rakat magára segítő kezet, hogy az általa kamrázott játékosok kiszabadulását megnehezítse!
Mindenki számára belátható, hogy ilyen nincs!
Ha megtámadják, a szövetségi társai Segítségnyújtása miatt a következő bónuszokat kapja:
+24 Erő, +22 Támadás, +30 Védekezés, +28 IQ, +20 Taumaturgia”
Xena
Végzetúr tehetség
208 hozzászólás
Re: Segítő kéz és visszásságai
265. hozzászólás - Tegnap, 17:38:46 (Válasz N3uTrIn0 #264 hozzászólására.)
„2. A segítő kéznek maxima legyen (Miklós javaslata szerint 15-20 tö tulajdonságonként).”
-------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------
Ha jól értelmezem, akkor Xena még magával se ért egyet. A 178. hozzászólásban :
„Tulajdonságonként 20-30 tö, ami azért harag itala mellett sem tesz legyőzhetetlenné/bebetonozottá senkit, de a segítségnyújtás eszméjének tökéletesen megfelel.
1-1 rangadón kellő esélyt adna a sikeres védekezésre a valamivel gyengébb karakternek, de nem teszi azt támadhatatlanná.”
A 247. hozzászólásában már teljes meghasonulás van, a 20-30 tulajdonság is „irreális előnyt jelent”. És elkezdi a karaktert illetve a játékos sértegetni, többek közt számos valótlan állítással is! Most pedig, napok óta nem támadja meg még sem Malazárt (nincs rajta egy deka segítő kéz se), csak a hozzá képest 12-13 szinttel alacsonyabb karaktereket ütögette. Azóta biztosan fölfele ütésen gyűjti a portyapontokat, de 3 nappal ezelőtt még szépen látszottak a befele jövő támadásai, és csak az említett jóval alacsonyabb szintű karakterekhez, pedig nem volt már semmilyen „támadást gátló„ segítő kéz.
Hogy is van ez, még se mindig a segítő kézben van a hiba??? Csak Inkal-tól (Xena 139. szintű, Xenánál jóval erősebb) szövetségi társától érkezett támadás Malazárhoz (127. szint). Akárhogy nézzük is 12 szintnyi idő alatt sokszorosan több lét és magasabb szintű tárgyakat-varázslatot lehet összegyűjteni, mint a Xena által becsült 23M-s segítőkéz.
A 265. hozzászólásban pedig az igazság elferdítése jött, hiszen Miklós az alábbiakat javasolta:
„Az adott bónuszra kell egy cap, az átadott pontértéket maximalizálni kell. +20-30 bónusz tulajdonságonként az én javaslatom.”
Xena szerint:
„2. A segítő kéznek maxima legyen (Miklós javaslata szerint 15-20 tö tulajdonságonként).”
De végül is mindegy, hiszen Xena magával se ért egyet, jövő héten már csak 10-15 tö tulajdonságonként lesz a javaslat, utána meg 5-10…..
Hozzátenném, a megszólaló játékosok nagy része nem a Segítő kéz jelenlegi formája mellett kardoskodik. Viszont, ami szinte mindenkit felháborít az a Xena által a többi játékos irányába mutatott viselkedés, a mérhetetlen demagógia, és önmagának rengetegszer ismétlése, hátha így a játékvezetésben jobban nyomatékosítani tudná a véleményét és a dolog fontosságát. A szövitársa (Coronita) érdekes módon tud normálisan, emberi hangnemben, mások sértegetése nélkül nyilatkozni a topicban.
Miklós írta, hogy foglalkoznak majd a problémával. Viszont a találkozón felvetett, és sokkal több játékos érintő fejlesztést se tudtak még megcsinálni, jelen esetben, hogy az állatoknak 20. lépett szintig olcsóbb ősköves tp-t adó tárgyat lehessen venni, vagy említhetném az új épületeket és a huzalozott reflexeket. Mert bár kedves Xena fölhozott számos más példát is, ő egyetlen személyes okból akarja a változtatást, hogy Tezumant ~50%-ban be tudja kamrázni, és erre olyan konstruktív javaslatot tesz, hogy több vesztett, mint nyert csatához kéne kötni a Segítő kezéz adását. Kizárni az aktív játékosok ~95%-át valamiből, mert az aktív játékosok kevesebb mint 0,01%-nak problémája van valamivel nem túl nagy kreativitásra utal. Főleg, hogy sok helyen, nem úgy próbálják megnyerni a háborút, hogy ha van egy komoly ellenfél, - akkor katakombákban vonul mindenki a legerősebbek kivételével, illetve aki nem tud bebújni annak ki kell lépnie- hanem megpróbálnak a segítőkezekkel is taktikázni. Így lehet például 1000 megnyert háború alatt összeszedni 1-2 hétnyi segítőkéz birtoklást…
Egyébként az SK-ra több jó megoldás is olvasható a topicban:
NoFear
Végzetúr tehetség
246 hozzászólás
Re: Segítő kéz és visszásságai
99. hozzászólás - 2011.12.12. 16:38:16
Egyébként én nagyon egyszerűen megoldanám ezt a helyzetet. Mivel a segítségnyújtás - amint a neve is mutatja - alapvetően defenzív eszköz és arra lett kitalálva, hogy a gyengéken segítsen, ne pedig az erősebbeket tegye úgymond "sérthetetlenné", ezért bevezetném azt, hogy akin a segítő kéz rajta van, az védekezésnél természetesen kapja meg amit rátettek, hogy megvédjék, DE akkor amikor ő támad valakit, akkor a segítő kéz által kapott bónuszokat viszont kapja meg negatívba az illető. Így kiküszöbölhető az, hogy valaki vígan pörgeti az ismétlős küldiket naponta 41pp-vel, de őt meg hiába támadja meg valaki, hiszen a kéz vagy kezek által szinte nulla esélye van a győzelemnek. Aztán akkor majd meggondolná az illető, hogy magára rakassa-e a védő keze(ke)t...
Craslorg
Végzetúr mester
8481 hozzászólás
Re: Segítő kéz és visszásságai
222. hozzászólás - 2012.01.18. 12:18:57
„Mindezzel együtt én egy dolgot korlátoznék le az SK-val kapcsolatban, mégpedig, hogy KH-s ne üssön SK-t kapott karaktert, mint ahogy láthatatlan karaktert se üt, ugyanis a KH script nem gondolja meg, hogy kinek megy neki, holott egy játékos bizony meggondolná, azaz így bónusz LE-hez lehet jutni KH-ból (LE-szívás - nagyobb erő/tau kapcsolat).
Az, hogy emellett kap egy időlimitet vagy SK leadás után legközelebb csak X idő múlva kaphat, és/vagy háborúra korlátozva bármikor, de azon kívül csak időlimittel, stb más kérdés, ezt továbbra is több oldalról kell vizsgálni: milyen relikeket és hogy nerfelne, ezt hogy lehet kikerülni...
És volt még egy ez már nem Carslorgé, amit nem tudom már ki írt, de talán érdekes lehetne: a Segítő kezet adó karakter által adott tulajdonságokat lére számolni és a segítőkezet kapó karakternél a tulajdonságokra visszaszámolni. Az így kapott tulajdonságok nem lehetnének többek, mint az eredeti SK vagy egy újonnan meghatározott szinttől függő limit.
És Tseby verziójában sem rossz ötlet a kéz leesés sem (nem pedig, hogy nem lehet rárakni). A leeső kezet minimum 10 perc pótolni, hiszen a visszatérés is 5 perc, az újbóli kiadás pedig megint minimum 5 perc.
Tseby dr akula
Végzetúr mester
646 hozzászólás
Re: Segítő kéz és visszásságai
266. hozzászólás - Ma, 18:09:29
„Nekem az a meglátásom, hogy nerfelni kéne a dolgot a láthatatlan vadászat mintájára, vagyis akinek pozítiv a csataaránya arról, essen le a kéz ha támad, akinek negatív azon maradhat, mert az egész az ő védelmükre lett kitalálva.”
A hozzászólást Bumburnyak módosította 2012.01.22. 10:00:11-kor
"Húzom a csukát, sapkát az arcba és kocc. Akkora lépteket csapatok ,h te is megfutamodsz. Idegesít mindenki mint körmöm alatt a kosz. Nevem antiszociál jobb ha nem baszakodsz!"
Pontszám: 7.90