Idézet: CaveMaN - 2009.03.25. 14:46:42 Állat elnyelésben van annyi "furcsaság", hogy pl nekem a mikor 44-ről 45. szintre léptem az állat elnyelése 10-el megugrott. Nemsokára 46 leszek, majd jelzem, hogy akkor mi történik. Ha hasonlóan lesz, akkor valószínűleg szinte azonos szintű állatnál is a magasabb szintű karakternek sokkal nagyobb elnyelést ad.
Az állat elnyelése az állat szintjéből (alap, aktuális) és egy konstans szorzatából kerül számításra. A konstans szinttől függő, 10 szintenként nő meg, ezért a fenti. Megjegyzem, hogy amit az állatoknál látsz, az egy közelítő érték, mivel a konstanst ott a te szinted alapján számítja, de a valódi harcban az ellenfél szintje számit. Tehát nem az a helyzet, hogy a magasabb szintű karakternek több elnyelése van, hanem az, hogyha magasabb szintű karakter támad, akkor több elnyelést ad(hat) a te állatod neked.
Birka: én is azt látom, hogy van, akinek nincs állata, vagy csak alacsony szintű van. Ahhoz, hogy érdemleges állatod legyen, 2 dolog elengedhetetlenül szükséges: portyázni kell, és nyomni kell az intelligens kedvencet (lehetőleg tudatturbózni is, amikor épp portyázol v térkapuzol). Illetve, nem árt, ha a szövidnek van egy legalább 3-as szintű kennelje. Lehetne mondani hogy akinek nincs kedve portyázni, annak is lehessen magas szintű állata, de ez eléggé nonszensz lenne. A követelményszint kitágításáról, jelenleg max. 8-cal alacsonyabb szintű lehet a fegyvered és varázslatod, a varázslat esetén ezt megnövelhetjük 12-re vagy még többre. A védelem italról irtam korábban, hogy kipróbáljuk így, és ha szükséges, erősítjük. Féltem szintkülönbségtől függő plusz bónuszt adni neki, mert ez a pókokat tápolná, de ahogy látom, a védelem italt elsősorban magasabb szinten használják, és ott már ez a taktika nem domináns. Épp ezért elképzelhetőnek tartok egy erősítést, a jelenlegi 10% bónusz helyett 10%+2%*szintkülönbség (a láthatatlansághoz hasonlóan). Azért azt ne feledjük el hogy a védelem ital hatása semmilyen hátránnyal nem jár, ezért nem kell olyan erőssé tenni, mint a láthatatlanságot. Egy szövetségi háborúban pl. láttam, hogy A játékos 19:1 eséllyel verte B játékost, de amikor B védelem italt ivott, az esély 1:19-re változott. Egyébként pontosan a védelem ital a "planetáris blökid", majdnem annyi elnyelést ad, mint a szintednek megfelelő állat (bár nyilván az állat+védelem ital együtt a legjobb).
Visszatérnék még a sebzéskompenzációt életre hívó igényre, és arra, hogy milyen mértékben sikerült a kompenzációnak ezt a problémát orvosolni.
Az alapvető gond az volt, hogy embereket annyira lesebeznek, hogy ők maguk már nem tudnak portyázni / térkapuzni. Erre az egyik javaslat az volt, hogy legyen több módja a gyógyital és a manaregeneráció szakértelem mellett, amivel azonnal, clickre felgyógyul valaki, gyorsan portyázik, térkapuzik, aztán ismét támadhatatlanná válik. Ezt akkor leirtam, ez egy alapvetően hibás hozzájárás. Ahhoz, hogy te tudj portyázni, kellenek játékosok, akiket támadni tudsz - és ez azt jelenti, hogy néha neked is támadhatónak kell lenned. Ez egy pvp játék, ha zavar, hogy ütnek, próbáld ki a 3-mas világot.
A megoldás tehát nem az, hogy megszüntetjük a karakterek támadhatóságát, hanem megoldjuk, hogy a támadások mellett a karakternek maradjon annyi ép-je, hogy ő is támadni tudjon. Ennek a legegyszerűbb módjai, ha csökkentjük a sebzést vagy növeljük az ép regenerálódást. Ennek már most is számos mechanizmus van a játékban (pihenés, magas egészség, elnyelést adó állat és védelem ital), de bekerült a sebzéskompenzáció is. Ha belegondoltok, ha bármikor, akár félóránként üthetnének, de egy csatában csak 1-et sebződnél, nem lenne gond, mert tudnál mellette te is támadni. Éppen ezért nem érzem úgy, hogy az alapvető mechanizmusokon változtatni kellene (ld. előző bekezdés), legfeljebb, ha szükséges, bűvészkedjünk a számokkal. Kattanjon be a kompenzáció 2x sebzésnél is, nőjön a védelem italának a hatékonysága. Ha ez nem elég, akár arról is lehet szó, hogy az egészség elnyelést, a mágia pedig varázslat elnyelést adjon - és akkor aki a "haszontalan" tulajdonságokat növeli, az a harcban is növeli az esélyeit, nem csak több lehetőséget ad arra, hogy megüssék. Erről esetleg rakhatunk is fel majd szavazást.