Nálam nagyon nem talált be ez a Városos játék.
Karakterfejlesztő RPG-t akartam játszani, nem pedig város managert.
Így eléggé rá is untam, most 21 nap inaktivitás után jöttem vissza kicsit benézni. Gigatemplom lejárt, bukta 8 pálca, xenó eventből kimaradtam, bukta a 4% küldetés LE és a 8% AF...
Igazából csak szólnék, hogy ezennel Thilysius elköszön, aki kb 2-3 év játék alatt 0-ról felkerült a V1 toplista 4. lapjára, 322. szinttel.
TÖ-ben V1 toplista 39. hely - 36 431
SZÖ-ben V1 toplista 41. hely - 33 210
Építésben V1 toplista 19. hely - 183 MRD
Tartalékban maradt még 160e TK, 138db Templomi Pálca, 26db Verempálca, rengeteg energia vermeben, rengetek CSP és PP ital.
Nálam ez a városos fejlesztés ami az utolsó csepp volt a pohárban és ezt szeretném le is írni hogy miért.
Csatlakozom az előttem szólókhoz, vakvágány, nem illik a játékba, és ráadásul fölöslegesen is túl bonyolult szerintem és átláthatatlan.
Amivel a legjobban egyetértek az LanMaffia hozzászólásában a "nincs hova fejlődni és amúgy is minek" mondatrész.
Ezt éreztem már mióta. Nincs semmilyen endgame content amiért érdemes lenne fejleszteni a karaktert. Sőt, meg vagy böntetve konkrétan ha fejleszted, mert pl. túl erőset ütsz az epikusba, veremben nem megy végig a 6-7-8 ütés mert kinyírod a szörnyet, és sorolhatnám.
Unalmassá vált a napi rutin, és céltalanná számomra. Ott áll 160 ezer templomkristályom, és annyi kedvem nem volt hozzá, hogy feltoljam az állatokat 32ezresre, és lesajtoljak több 10 milliárd LE-t, mert MINEK?
Nem változik semmi. Ugyanaz a szürke napi rutin, ütni az SZB-t, csinálni a vermet, pörgetni a templomot. Eventek is unalmasak de kötelezők, és beleerőltetnek a napi belépésbe, aktivitásba, különben bukod a jutalmat, és lemaradsz.
Egyelőre a karakter inaktív lesz, néha nézegetem a fórumot, ha lesz olyan fejlesztés, ahol:
1. lesz valami játékvégi kontent amit ÉLVEZETTEL lehet csinálni, kihívást jelent, stb nem csak sok sok kattintgatás a semmiért ÉS
2. bekerülnek új mechanizmusok amikkel fel lehet zárkózni nemcsak szintben vagy LE szerzésben, hanem verempálca, templomi pálca és harci csatlós szintösszegben is
akkor elgondolkodom a visszatérésen.
Az elmúlt 3 évben rendszeres maxos befizető voltam még a talikon is, sőt volt hogy azon kívül is pörgettem az őskövet hogy vegyek sok sok verempálcát szörnykihívás nullázóval, így remélem hogy ezzel a kommentemmel tudok adni egy szavazatot amellett hogy milyen irányba szerettem volna hogy menjen a játék, aminek sokszor sokszor hangot adtam itt a fórumon is és az élő fórumon is.
És a legnagyobb szívfájdalmam az, hogy nem lettünk meghallgatva. Apró dolgok történtek aminek örültünk, de ez mind-mind csak foltozgatás volt, ami alapvetően nem oldotta meg a problémákat. Ez az új fejlesztés pedig számomra egyértelműen jelez egy mélyebb dolgot. Azt, hogy a JV nem érti már a saját játékát, nem játszik már a saját játékával, nem érti már a játékosokat és hogy ki milyen motivációból játszik, hanem a hasára üt hogy akkor a bukott Argum City-t újraéleszti itt. És amikor a játékosok egyértelműen jelzik (vagy legalábbis nagytöbbség), hogy ez nekünk nem tetszik, akkor pedig nem hallja és implementálja ezeket a visszajelzéseket.
Emiatt már nem reménykedem abban, hogy ez egyszer majd jobb lesz.
A végzetúr számomra egy tinédzserkori játékként indult, melynek új nosztalgiáját éltem meg fiatal felnőttként, de mindennapi kötelező kényszer lett nekem, így én itt kiszállok.
Köszönöm mindenkinek akivel együtt játszottunk:
V1 - Zugivó Italbarátok még Xenomorf karakteremmel
V6 - Árral Szemben ahol Thilysius kezdett, külön kiemelve Redlips, goliát és Brutális Vadállatot, majd innen átvittem a karaktert V1-re, ahol
V1 - Azúr Légió, külön kiemelve LanMaffia, Unr34l, nektek külön köszönöm a sok sok tippet és fejlesztési tanácsot amit megosztottatok velem!
MOD: Bocsánat V5 - Husosfagyi és V3 Zafírszemű Nadalith kimaradt. Örülök hogy megismerhettelek titeket is!
Thilysius egyelőre hibernálja magát, várva egy jobb világra. Addig álmaiban másik játékokkal szórakoztatja magát.
Sziasztok!
Hozzászólások - Lebufe001
Dátum: 2025.10.21. 23:06:15
Dátum: 2025.09.22. 23:34:16
Nem teljesen, az is számít hogy melyik familiáris, meg hogy melyik harcol. Csak nem tudom hogy van pontosan és nem szeretnék hülyeséget terjeszteni. Valahol itt a fórumon biztos le van írva
Dátum: 2025.09.22. 12:31:16
Ha már elérted a 200 milliárdos sajtolást, akkor már csak 12 állat fog szintet lépni, valahol le van írva hogy mi alapján dönti el a rendszer hogy melyik 12, de én nem tudom mert még nem tartok itt.
Dátum: 2025.09.18. 09:04:00
Változott 2025-re az, hogy melyik tojásból melyik bigyó kel ki?
Nem tudom lekövetni, mert nem írtam fel hogy melyik tojást keltettem ki és mi kelt ki belőle.
Nem tudom lekövetni, mert nem írtam fel hogy melyik tojást keltettem ki és mi kelt ki belőle.
Dátum: 2025.09.15. 22:47:37
Köszönjük!
Mi fog változni a végleges verzióban a teszthez képest?
Mi fog változni a végleges verzióban a teszthez képest?
Dátum: 2025.09.12. 14:08:04
Az a legdühítőbb ebben, hogy a Játékvezető nincs tisztában a szabályokkal.
Menj a Leírás fülre, és visszamenőleg 1-1 őskőért át tudod venni a jutalmakat.
Most nézem, hogy tegnap én is elfelejtettem átvenni. Mondjuk rohadt vicces hogy fizetni kell érte, hiába léptem be aznap és csináltam meg minden rendszeres dolgot, csak ezt a szart felejtettem el.
Ilyenektől megy el az ember kedve a játéktól, mert ez már megint nem játék hanem kényszer.
Menj a Leírás fülre, és visszamenőleg 1-1 őskőért át tudod venni a jutalmakat.
Most nézem, hogy tegnap én is elfelejtettem átvenni. Mondjuk rohadt vicces hogy fizetni kell érte, hiába léptem be aznap és csináltam meg minden rendszeres dolgot, csak ezt a szart felejtettem el.
Ilyenektől megy el az ember kedve a játéktól, mert ez már megint nem játék hanem kényszer.
Dátum: 2025.09.10. 23:35:39
Miklós, kérted, hogy írjunk fejlesztés ötleteket.
Nekem így a bolygó ura kapcsán eszembe jutottak az alábbiak:
- új, egyszer teljesíthető küldetések, amelyeket tovább lehet csinálni az ismétlődők mellett, és nem lehet dekrétumozni, tehát tényleg meg kelljen csinálni, és mondjuk ne azt a kis alap küldi LE-t adja, hanem mondjuk az 5-10 szeresét. Szerintem tök jók voltak ezek a küldik, hogy sebezzen állatod 5 portyában többet mint te, érj el döntetlent portyában (mondjuk ez most már elég nehéz lenne), legyen minden tárgyad ugyanolyan mint a szinted. Szerintem ezek tök jók kreatívak voltak. Tudom hogy minden egyes küldihez új tracking kódot kell írni ami méri is, de hátha tudnátok ide esetleg havi szinten mondjuk 5-10 kis apró küldit berakni ami egy kis kihívás mégsem kell hozzá nagy fejlesztés.
- a bolygó ura feladatokat is lehetne majd legközelebb kicsit módosítani, mert erre már scriptet lehetne írni. Minden szerveren van pár kari aki bekészül rá előre, és 24 óránál kevesebb idő alatt letolja.
- és a Végzet Templom feladatokra is ráférne egy kisebb reform, mert a legtöbb feladat vagy 1 perc néhány kattintással, vagy napokat kell várni (pl. 25 pihenés, 30 csatlós csata, 7 manakonsti), de nem igazán kihívások már ezek sem.
Szerintem ilyen új küldetésekkel tök sok új színt lehetne vinni a játékba, és akár ezeket is lehetne pontozni, és az alapján ranglistázni (tudom van ismétlődőkre ranglista, de az már igazából csak templomkristály számláló, annyira elszaladtak a kiképzéses küldik).
----
Egy másik fejlesztési ötletem már elhangzott, az egész egyszerűen a kihívás tornya állandósított eventként, semmi jutalom, semmi erőforrás nem kell, de ott lehetne mérni esetleg a karakterek valós harci erejét, nem pedig a tulajdonságösszeget. Egy fontos dolog lenne, hogy legyen az valahogy limitálva, hogy mekkorát lehet visszaverni a szörnyekre, mert a kihívás tornya az már csak az Egészségről szól egy bizonyos szint felett, ahol már maxosak a visszaverős tárgyak. Ebben szerintem vagyunk néhányan akik szívesen letesztelnénk hogy jól ki legyen balanszolva
Nekem így a bolygó ura kapcsán eszembe jutottak az alábbiak:
- új, egyszer teljesíthető küldetések, amelyeket tovább lehet csinálni az ismétlődők mellett, és nem lehet dekrétumozni, tehát tényleg meg kelljen csinálni, és mondjuk ne azt a kis alap küldi LE-t adja, hanem mondjuk az 5-10 szeresét. Szerintem tök jók voltak ezek a küldik, hogy sebezzen állatod 5 portyában többet mint te, érj el döntetlent portyában (mondjuk ez most már elég nehéz lenne), legyen minden tárgyad ugyanolyan mint a szinted. Szerintem ezek tök jók kreatívak voltak. Tudom hogy minden egyes küldihez új tracking kódot kell írni ami méri is, de hátha tudnátok ide esetleg havi szinten mondjuk 5-10 kis apró küldit berakni ami egy kis kihívás mégsem kell hozzá nagy fejlesztés.
- a bolygó ura feladatokat is lehetne majd legközelebb kicsit módosítani, mert erre már scriptet lehetne írni. Minden szerveren van pár kari aki bekészül rá előre, és 24 óránál kevesebb idő alatt letolja.
- és a Végzet Templom feladatokra is ráférne egy kisebb reform, mert a legtöbb feladat vagy 1 perc néhány kattintással, vagy napokat kell várni (pl. 25 pihenés, 30 csatlós csata, 7 manakonsti), de nem igazán kihívások már ezek sem.
Szerintem ilyen új küldetésekkel tök sok új színt lehetne vinni a játékba, és akár ezeket is lehetne pontozni, és az alapján ranglistázni (tudom van ismétlődőkre ranglista, de az már igazából csak templomkristály számláló, annyira elszaladtak a kiképzéses küldik).
----
Egy másik fejlesztési ötletem már elhangzott, az egész egyszerűen a kihívás tornya állandósított eventként, semmi jutalom, semmi erőforrás nem kell, de ott lehetne mérni esetleg a karakterek valós harci erejét, nem pedig a tulajdonságösszeget. Egy fontos dolog lenne, hogy legyen az valahogy limitálva, hogy mekkorát lehet visszaverni a szörnyekre, mert a kihívás tornya az már csak az Egészségről szól egy bizonyos szint felett, ahol már maxosak a visszaverős tárgyak. Ebben szerintem vagyunk néhányan akik szívesen letesztelnénk hogy jól ki legyen balanszolva

Dátum: 2025.09.03. 16:02:22
Nekem egyelőre a CSP nagyobb hiánycikk, szóval megspóroltam a napi 5 CSP imádkozást már egy ideje és inkább vermezek a CSP-ből.
Szerintem sem a barna sem a kék mytora adott % bónusz nem ér annyi CSP-t amibe kerül. De nem számoltam ki, lehet tévedek. Csak igazából ez a szintén fölösleges kategória, mert most kb tök mindegy hogy kicsit több-e a harci ereje a csatlósaimnak, ígyis úgyis hozzák a napi 18 csatát, aki meg top azt meg úgyse érem utól mert van 40 harci szint lemaradásom ami behozhatatlan ha mindenki napi 18 csatát tol. Kék meg jelenleg nem szűk keresztmetszet mert szürkéből van hiány nálam.
"En meg mindig nagyon szeretnem tudni hogy miert kell epiteshez kotni a teglat." - hát gondolom hogy ha már téglát veszel akkor az építés, akkor adjon szerencsét. Amúgy nem rossz dolog a szerencse
Szerintem sem a barna sem a kék mytora adott % bónusz nem ér annyi CSP-t amibe kerül. De nem számoltam ki, lehet tévedek. Csak igazából ez a szintén fölösleges kategória, mert most kb tök mindegy hogy kicsit több-e a harci ereje a csatlósaimnak, ígyis úgyis hozzák a napi 18 csatát, aki meg top azt meg úgyse érem utól mert van 40 harci szint lemaradásom ami behozhatatlan ha mindenki napi 18 csatát tol. Kék meg jelenleg nem szűk keresztmetszet mert szürkéből van hiány nálam.
"En meg mindig nagyon szeretnem tudni hogy miert kell epiteshez kotni a teglat." - hát gondolom hogy ha már téglát veszel akkor az építés, akkor adjon szerencsét. Amúgy nem rossz dolog a szerencse

Dátum: 2025.09.03. 14:43:32
Idézet: Miklós - 2025.09.02. 18:32:49
Először is köszi, hogy olvasod a fórumot és reagáltál az üzeneteinkre.
Főleg erre az idézetre szeretnék reagálni. Teljesen valós a paradoxon, és ezt nagyon nehéz lehet játékfejlesztőként belőni. Én azt látom, hogy talán az lenne ebből a paradoxonból a kiút, ha nem a jutalom lenne a fókusz, hanem az oda vezető út és a játékélmény. Hogy elérjük azt, hogy nem azért játszunk mert kötelező különben lemaradok, hanem azért mert van kedvem játszani, mert élvezem a játékot alapjaiban. Szerencsés esetben a munkát sem azért csináljuk ami fizetést kapunk a hónap végén, hanem azért mert élvezzük csinálni. Mert önmagában jutalmazó élmény az hogy megoldok egy problémát, hogy olyan munkát adok ki a kezeim közül amire büszke vagyok, vagy hogy értéket adok másoknak. Egy játékban is talán ezek azok a dolgok amik hosszú távon megőrzik a játékélményt, hogy van valami intrinsic élmény ami miatt jó érzés játszani. Nem amiatt hogy milyen bónuszt kapok, hogy mennyi LE-t kapok, mennyi pálca esik stb. Ez mind-mind külső megerősítés, ami nyilván fontos egy játékban, mert enélkül nem is tudja a játékos hogy jó irányba megy-e vagy nem, de úgy érzem, hogy a VÚ-ban már nagyon eltolódott ez az egyensúly, és minden a külső megerősítésről meg a tápolásról szól.
Kontrasztba helyezve azzal, hogy régen (a játék kezdetekor mi volt az élmény):
- Vártam a szintlépéseket mert új tárgyak jöttek, új Legendát lehetett olvasni, jöttek új küldetések ha pl. elakadtam mert Drakint csak a 9. legenda oldalon lehetett megtalálni.
- Izgalmas volt a portyázás mert nem mindig volt biztos hogy nyerek-e.
- Ütöttük együtt az epikusokat csapatban
Ezek mind-mind olyan élmények voltak, amiket nem a jutalom vezérelt (persze fontos volt az is), hanem inkább a kíváncsiság, a felfedezés élménye, a rizikó, vagy a csapat összetartozás élménye.
Szerintem ez kifogyott a végzetúrból a legendás tárgyakkal, az ismétlődő eventekkel amikre már lassan scriptet lehetne írni mert mindegyik kiszámítható és a farmolásról szól, sőt megkockáztatom az ismétlődő templomokkal vagy kárhozat vermekkel.
Ami szerintem az utóbbi időben nagyon jól betalált fejlesztés volt az a Kutatás és a Ghalla istenei, ha nem a jutalmat hanem az élményt nézem. Voltak tök érdekes feladatok, volt benne kihívás (pl egyre erősödő xenók), volt benne új templom új küldetésekkel, stb. A kutatás jutalmai is nagyon jóra sikerültek, az isteneké már szerintem kevésbé, de nem is ez a lényeg. Szerintem tökre illett a Végzetúrba ez a felfedezős, solo PvE cucc amiben voltak azért közösségi elemek is. Talán az ilyen mesterkélt időbéli lassítások lehettek volna rövidebbek, pl 50 nap helyett csak 14 az epikus csatánál, de ez már tényleg apróság.
Még reflektálnék erre: "A játékosok erőssége, fejlettsége, igényei nagyon szerteágazók, ezért nehéz olyan fejlesztést berakni, ami mindenkinek egyformán imponáló."
És ezt nem lehet, hogy pont az alakította ki, hogy minden fejlesztést úgy csináltok, hogy kis szinten és nagy szinten is élvezhető legyen? Ha lennének olyan játékelemek és tápok amik csak nagy szinten elérhetőek, akkor be lenne építve egy motiváció mindenkinek hogy tessék haladni felfele. Megfelelő inspirációs mechanikákkal azért lehet menni iszonyú gyorsan fel. Nagyon sok MMORPG-vel játszottam, mindenhol volt egy max szint, amit teljesíteni kellett ahhoz hogy lehessen menni a "nagyokkal" játszani, dungeonbe meg ilyenekbe. És amíg ez nem volt meg, addig vagy nem vettek be a csapatba, vagy egyszerűen a game nem engedett be. Itt meg elég sok minden elérhető nagyon kicsi (100 alatti) szinten, ami megöli a motivációt, mert ha mindennel tudok játszani ugyanúgy 100. szinten, akkor minek menjek feljebb, ahol majd jól szétvernek az erősebbek? Így kialakult a pók karakterek jelensége, és mindenki tud játszani, csak éppen senki sem élvezi igazán. A pók ráun hogy minden csatát megnyer, az áldozata ráun hogy mindig lefarmolják, a top szintű karik meg unatkoznak mert nincs célpont, vagy egyáltalán nincs kivel játszani, és szükség sincs rá, mert minden tök easy.
"ahol nincs leküzhetetlen előnye annak, aki régóta játszik." - Erre simán lehetnének ilyen catch-up templomi pálca csomagok. Meg kell nézni, hogy mennyi a legtöbb templomi pálca amit a top karakterek megszereztek (nem elköltöttek, ismerek olyat aki 700+ db templomi pálcán csücsül), és minden 10 szinten megnyitni valami kedvezményes ősköves csomagot, amivel mire 400. szintre ér, be tudja hozni a templom és verem lemaradását. Vagy akárcsak verempálcát adni szintlépések után minden 10 szinten 1db-ot (ki kell számolni). Mert a régóta játszók előnye abban van, hogy minden hónapban nyílik egy új verem ingyen. Tehát aki 10 éve tolja, ahhoz képest egy újonnan indulónak van 120 verempálca lemaradása. Ha ez ki lenne számolva, és lenne erre egy felzárkóztatás, akkor szerintem kialakulna egy fair rendszer. Aki régóta játszik és végigtolta a vermeket, az megvette pénzért a templomi pálcákat, ezt nem fair ingyen odaadni senkinek. De az ingyen nyitott vermeket, ahol az új játékosnak is megadatik a lehetőség, hogy elköltse a pénzét templomi pálcára, szerintem biztosítani kéne.
Köszi, hogy elolvastátok
A paradoxon, amibe jó ideje már beleütközünk, hogy
"ne adjon komoly jutalmat, hogy ne legyen kötelező csinálni"
"ha nem ad komoly jutalmat, nincs értelme csinálni"
"ne adjon komoly jutalmat, hogy ne legyen kötelező csinálni"
"ha nem ad komoly jutalmat, nincs értelme csinálni"
Először is köszi, hogy olvasod a fórumot és reagáltál az üzeneteinkre.
Főleg erre az idézetre szeretnék reagálni. Teljesen valós a paradoxon, és ezt nagyon nehéz lehet játékfejlesztőként belőni. Én azt látom, hogy talán az lenne ebből a paradoxonból a kiút, ha nem a jutalom lenne a fókusz, hanem az oda vezető út és a játékélmény. Hogy elérjük azt, hogy nem azért játszunk mert kötelező különben lemaradok, hanem azért mert van kedvem játszani, mert élvezem a játékot alapjaiban. Szerencsés esetben a munkát sem azért csináljuk ami fizetést kapunk a hónap végén, hanem azért mert élvezzük csinálni. Mert önmagában jutalmazó élmény az hogy megoldok egy problémát, hogy olyan munkát adok ki a kezeim közül amire büszke vagyok, vagy hogy értéket adok másoknak. Egy játékban is talán ezek azok a dolgok amik hosszú távon megőrzik a játékélményt, hogy van valami intrinsic élmény ami miatt jó érzés játszani. Nem amiatt hogy milyen bónuszt kapok, hogy mennyi LE-t kapok, mennyi pálca esik stb. Ez mind-mind külső megerősítés, ami nyilván fontos egy játékban, mert enélkül nem is tudja a játékos hogy jó irányba megy-e vagy nem, de úgy érzem, hogy a VÚ-ban már nagyon eltolódott ez az egyensúly, és minden a külső megerősítésről meg a tápolásról szól.
Kontrasztba helyezve azzal, hogy régen (a játék kezdetekor mi volt az élmény):
- Vártam a szintlépéseket mert új tárgyak jöttek, új Legendát lehetett olvasni, jöttek új küldetések ha pl. elakadtam mert Drakint csak a 9. legenda oldalon lehetett megtalálni.
- Izgalmas volt a portyázás mert nem mindig volt biztos hogy nyerek-e.
- Ütöttük együtt az epikusokat csapatban
Ezek mind-mind olyan élmények voltak, amiket nem a jutalom vezérelt (persze fontos volt az is), hanem inkább a kíváncsiság, a felfedezés élménye, a rizikó, vagy a csapat összetartozás élménye.
Szerintem ez kifogyott a végzetúrból a legendás tárgyakkal, az ismétlődő eventekkel amikre már lassan scriptet lehetne írni mert mindegyik kiszámítható és a farmolásról szól, sőt megkockáztatom az ismétlődő templomokkal vagy kárhozat vermekkel.
Ami szerintem az utóbbi időben nagyon jól betalált fejlesztés volt az a Kutatás és a Ghalla istenei, ha nem a jutalmat hanem az élményt nézem. Voltak tök érdekes feladatok, volt benne kihívás (pl egyre erősödő xenók), volt benne új templom új küldetésekkel, stb. A kutatás jutalmai is nagyon jóra sikerültek, az isteneké már szerintem kevésbé, de nem is ez a lényeg. Szerintem tökre illett a Végzetúrba ez a felfedezős, solo PvE cucc amiben voltak azért közösségi elemek is. Talán az ilyen mesterkélt időbéli lassítások lehettek volna rövidebbek, pl 50 nap helyett csak 14 az epikus csatánál, de ez már tényleg apróság.
Még reflektálnék erre: "A játékosok erőssége, fejlettsége, igényei nagyon szerteágazók, ezért nehéz olyan fejlesztést berakni, ami mindenkinek egyformán imponáló."
És ezt nem lehet, hogy pont az alakította ki, hogy minden fejlesztést úgy csináltok, hogy kis szinten és nagy szinten is élvezhető legyen? Ha lennének olyan játékelemek és tápok amik csak nagy szinten elérhetőek, akkor be lenne építve egy motiváció mindenkinek hogy tessék haladni felfele. Megfelelő inspirációs mechanikákkal azért lehet menni iszonyú gyorsan fel. Nagyon sok MMORPG-vel játszottam, mindenhol volt egy max szint, amit teljesíteni kellett ahhoz hogy lehessen menni a "nagyokkal" játszani, dungeonbe meg ilyenekbe. És amíg ez nem volt meg, addig vagy nem vettek be a csapatba, vagy egyszerűen a game nem engedett be. Itt meg elég sok minden elérhető nagyon kicsi (100 alatti) szinten, ami megöli a motivációt, mert ha mindennel tudok játszani ugyanúgy 100. szinten, akkor minek menjek feljebb, ahol majd jól szétvernek az erősebbek? Így kialakult a pók karakterek jelensége, és mindenki tud játszani, csak éppen senki sem élvezi igazán. A pók ráun hogy minden csatát megnyer, az áldozata ráun hogy mindig lefarmolják, a top szintű karik meg unatkoznak mert nincs célpont, vagy egyáltalán nincs kivel játszani, és szükség sincs rá, mert minden tök easy.
"ahol nincs leküzhetetlen előnye annak, aki régóta játszik." - Erre simán lehetnének ilyen catch-up templomi pálca csomagok. Meg kell nézni, hogy mennyi a legtöbb templomi pálca amit a top karakterek megszereztek (nem elköltöttek, ismerek olyat aki 700+ db templomi pálcán csücsül), és minden 10 szinten megnyitni valami kedvezményes ősköves csomagot, amivel mire 400. szintre ér, be tudja hozni a templom és verem lemaradását. Vagy akárcsak verempálcát adni szintlépések után minden 10 szinten 1db-ot (ki kell számolni). Mert a régóta játszók előnye abban van, hogy minden hónapban nyílik egy új verem ingyen. Tehát aki 10 éve tolja, ahhoz képest egy újonnan indulónak van 120 verempálca lemaradása. Ha ez ki lenne számolva, és lenne erre egy felzárkóztatás, akkor szerintem kialakulna egy fair rendszer. Aki régóta játszik és végigtolta a vermeket, az megvette pénzért a templomi pálcákat, ezt nem fair ingyen odaadni senkinek. De az ingyen nyitott vermeket, ahol az új játékosnak is megadatik a lehetőség, hogy elköltse a pénzét templomi pálcára, szerintem biztosítani kéne.
Köszi, hogy elolvastátok
Dátum: 2025.09.02. 12:27:21
Idézet: Husosfagyi - 2025.09.01. 20:24:52
Miklós következő mondata: Mi ezen hónapokat dolgoztunk, nem fogjuk kidobni!
De egy teszt pont arról szól, hogy:
1. Van egy feltételezésünk fejlesztőként, hogy mi kell a játékosoknak.
2. Csinálunk egy MVP-t (Minimum Viable Product), magyarul Legkisebb Működőképes Terméket, és mérjük hogy tényleg kell-e a játékosoknak, vagy nem.
3. Azok alapján amit az MVP-ből tanulunk, eldöntjük, hogy érdemes-e még több erőforrást tenni bele, ha igen, akkor mit kell rajta fejleszteni.
Ha viszont az az egyhangú visszajelzés, hogy ez nem kell, nem érdekes, nem passzol a játékba, nem akarunk vele foglalkozni, stb, akkor viszont fejlesztőként és vállalkozóként is félre kell tenni az egót, és hallgatni a játékosokra.
Van egy ilyen hogy "Sunk Cost", ami az elsüllyedt költségekről szól. Attól nem lesz valami értékes, hogy sok pénzt és időt tettünk bele. Attól lesz értékes amit a világnak ad. Nem szabad akarni ráerőltetni egy almafára hogy ugyan legyen már barackfa, mert a fejed tetejére állhatsz, akkor sem fog neked mást teremni csak almát. Ha pedig a játékosoknak barack kell, akkor ezzel képesnek kell lenni empatizálni, és adni nekik Barackot.
Ha ez a fejlesztés nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, el kell engedni és csinálni valami mást, és leírni a veszteséget, nem pedig tovább erőltetni, szerintem.
Tudom, hogy ezt könnyű mondani, én vállalkozóként nagyon sok projektet hagytam már félbe több hónap munka után, mert nem volt rá kereslet. Kész, le kell tudni nyelni és alkalmazkodni ahhoz amit a piac akar.
Szerintem mostmár akkor egyértelműen kinyilatkoztatható, hogy a Végzetúr játékosok nem akarnak ilyen Városos fejlesztést. Nyilván ahhoz hogy ezt tényleg kimondhassuk, kéne csinálni egy közvéleménykutatást valami kis kérdőív tekintetében, ami kint van a játékban mondjuk két hétig, mindenki egyszer (felhasználónként) lekattinthatja, és akkor lenne adat, hogy ez a fejlesztés mennyire ért célba.
Továbbra is hangsúlyozom, hogy nem az a baj a játékkal, hogy nincs elég content. Az a baj, hogy nincs benne kihívás, és unalmassá vált. Csak az a kihívás benne, hogy a napi kötelezőket megcsináljam. Nem kihívás már semmi. A verem agyatlan kattintgatás, 1 óra alatt megvan. Templomban az a nehéz hogy eldöntsem hány dekrétumból oldom meg, meg hogy sorra kerüljek az epikus ütésben a szöviben, ahol szintén az a kihívás, hogy ne öljük meg túl hamar az epikust. Vicc, hogy egy 50ezres TÖ-s kari, (amikor vannak 120ezer fölötti TÖ-s karakterek is), 3 ütésből ki tudja nyírni az epikust a V1 legnagyobb tudás fával, lélekkúttal, top karakterekkel rendelkező szövetségében. És a cucc amit dob az epikus, nem ér semmit igazán, Razor egyszer jól levezette, hogy kb havi fél tulpontot ér.
Szerintem inkább erről kéne beszélgetni, és ezt a mélyen fekvő problémát megoldani. Akkor még talán új játékosok is jönnének, ha jól tudom a HKK továbbra is tök jól pörög, én is onnan jöttem ide annak idején.
Miklós következő mondata: Mi ezen hónapokat dolgoztunk, nem fogjuk kidobni!
De egy teszt pont arról szól, hogy:
1. Van egy feltételezésünk fejlesztőként, hogy mi kell a játékosoknak.
2. Csinálunk egy MVP-t (Minimum Viable Product), magyarul Legkisebb Működőképes Terméket, és mérjük hogy tényleg kell-e a játékosoknak, vagy nem.
3. Azok alapján amit az MVP-ből tanulunk, eldöntjük, hogy érdemes-e még több erőforrást tenni bele, ha igen, akkor mit kell rajta fejleszteni.
Ha viszont az az egyhangú visszajelzés, hogy ez nem kell, nem érdekes, nem passzol a játékba, nem akarunk vele foglalkozni, stb, akkor viszont fejlesztőként és vállalkozóként is félre kell tenni az egót, és hallgatni a játékosokra.
Van egy ilyen hogy "Sunk Cost", ami az elsüllyedt költségekről szól. Attól nem lesz valami értékes, hogy sok pénzt és időt tettünk bele. Attól lesz értékes amit a világnak ad. Nem szabad akarni ráerőltetni egy almafára hogy ugyan legyen már barackfa, mert a fejed tetejére állhatsz, akkor sem fog neked mást teremni csak almát. Ha pedig a játékosoknak barack kell, akkor ezzel képesnek kell lenni empatizálni, és adni nekik Barackot.
Ha ez a fejlesztés nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, el kell engedni és csinálni valami mást, és leírni a veszteséget, nem pedig tovább erőltetni, szerintem.
Tudom, hogy ezt könnyű mondani, én vállalkozóként nagyon sok projektet hagytam már félbe több hónap munka után, mert nem volt rá kereslet. Kész, le kell tudni nyelni és alkalmazkodni ahhoz amit a piac akar.
Szerintem mostmár akkor egyértelműen kinyilatkoztatható, hogy a Végzetúr játékosok nem akarnak ilyen Városos fejlesztést. Nyilván ahhoz hogy ezt tényleg kimondhassuk, kéne csinálni egy közvéleménykutatást valami kis kérdőív tekintetében, ami kint van a játékban mondjuk két hétig, mindenki egyszer (felhasználónként) lekattinthatja, és akkor lenne adat, hogy ez a fejlesztés mennyire ért célba.
Továbbra is hangsúlyozom, hogy nem az a baj a játékkal, hogy nincs elég content. Az a baj, hogy nincs benne kihívás, és unalmassá vált. Csak az a kihívás benne, hogy a napi kötelezőket megcsináljam. Nem kihívás már semmi. A verem agyatlan kattintgatás, 1 óra alatt megvan. Templomban az a nehéz hogy eldöntsem hány dekrétumból oldom meg, meg hogy sorra kerüljek az epikus ütésben a szöviben, ahol szintén az a kihívás, hogy ne öljük meg túl hamar az epikust. Vicc, hogy egy 50ezres TÖ-s kari, (amikor vannak 120ezer fölötti TÖ-s karakterek is), 3 ütésből ki tudja nyírni az epikust a V1 legnagyobb tudás fával, lélekkúttal, top karakterekkel rendelkező szövetségében. És a cucc amit dob az epikus, nem ér semmit igazán, Razor egyszer jól levezette, hogy kb havi fél tulpontot ér.
Szerintem inkább erről kéne beszélgetni, és ezt a mélyen fekvő problémát megoldani. Akkor még talán új játékosok is jönnének, ha jól tudom a HKK továbbra is tök jól pörög, én is onnan jöttem ide annak idején.
Dátum: 2025.09.01. 19:58:20
Dettó én sem fogom csinálni, kár hogy ebbe ment a fejlesztői energia, nem pedig másba, pl hogy 400 fölött is legyen valami érdekesség amit lehet csinálni, vagy hogy újra legyen valami érdekes a PvP rendszerben.
Dátum: 2025.08.30. 22:24:23
V6 is a V5 szabályok alapján megy
Dátum: 2025.08.17. 20:22:52
Mennyi unobántium termelődik naponta és annak milyen limitjei vannak? Lehet optimalizálni a várost arra hogy csak unobtániumot termel fullon és veszem ki a pálcákat és mást nem csinálok semmit? Szóval ilyen AFK pálca farmként?
Dátum: 2025.08.16. 18:46:44
Pár nap után elindítja majd a csatát, azt hiszem 14 nap onnantól hogy az első odaért és elkezdett várakozni.
Dátum: 2025.08.08. 10:40:19
Nagyon gondolkodom rajta, hogy abbahagyom a játékot már sokadszorra. Ismét eljött az az érzés mint régen. Megint nyűg a mindennapi belépkedés, megcsinálni a napi kötelező dolgokat. Azt érzem, hogy tök céltalan az egész. Most 314. szinten vagyok, de igazából nincs már semmi amiért érdemes fejlődni.
Valaki el tudná nekem magyarázni, hogy mi az értelme a karakterfejlesztésnek egy bizonyos ponton túl?
Mármint, mi értelme van felmenni 400+-adik szintre és tolni az ősköveket hogy legyen templomi pálcám amiből lesz TÖ-m, ha semmire nem tudom használni?
Nem tudom érthetően teszem-e fel a kérdést, de azt látom, hogy nincs értelme fejlődni, mert 400+ szinten 80-100 ezer TÖ-vel is ugyanaz lesz a játékélmény, mint most 314-en 50 ezer TÖ-vel. Ugyanúgy a napi 18 csatlós csata 5 dirániumért, hűségbónusz, SZB, verem, templom, eventek.
Minden nagyon könnyű már, mert úgy fejlesztettem nyilván a karaktert, és eljutottam oda hogy minden már csak farmolás egy majd későbbi erős karakterért, de közben meg nincs értelme. Azért erősítsem a karaktert, hogy aztán még tovább erősödhessen? Hol a vége?
Eleinte azt gondoltam, hogy azért hogy majd támadhassak másokat és engem ne tudjanak lerabolni, de:
1. nincs már igazán portya nagy szinten
2. Le van védve a LE-m tárgyakkal
3. Még ha tudnának rabolni is, nem LE-ből történik a fő TÖ fejlesztés (hanem templomból), vagy ha igen, az pedig egyben nagy LE elköltés (sajtolás), nincs idő sem lerabolni.
4. A 3-asból következik hogy semmi NAGY hátrány nem ér ha lerabolnak, és semmi előnyöm nincs abból ha én rabolok mástól.
Szóval nagyon jó hogy erősödünk, de minek?
Mod: elírás
Valaki el tudná nekem magyarázni, hogy mi az értelme a karakterfejlesztésnek egy bizonyos ponton túl?
Mármint, mi értelme van felmenni 400+-adik szintre és tolni az ősköveket hogy legyen templomi pálcám amiből lesz TÖ-m, ha semmire nem tudom használni?
Nem tudom érthetően teszem-e fel a kérdést, de azt látom, hogy nincs értelme fejlődni, mert 400+ szinten 80-100 ezer TÖ-vel is ugyanaz lesz a játékélmény, mint most 314-en 50 ezer TÖ-vel. Ugyanúgy a napi 18 csatlós csata 5 dirániumért, hűségbónusz, SZB, verem, templom, eventek.
Minden nagyon könnyű már, mert úgy fejlesztettem nyilván a karaktert, és eljutottam oda hogy minden már csak farmolás egy majd későbbi erős karakterért, de közben meg nincs értelme. Azért erősítsem a karaktert, hogy aztán még tovább erősödhessen? Hol a vége?
Eleinte azt gondoltam, hogy azért hogy majd támadhassak másokat és engem ne tudjanak lerabolni, de:
1. nincs már igazán portya nagy szinten
2. Le van védve a LE-m tárgyakkal
3. Még ha tudnának rabolni is, nem LE-ből történik a fő TÖ fejlesztés (hanem templomból), vagy ha igen, az pedig egyben nagy LE elköltés (sajtolás), nincs idő sem lerabolni.
4. A 3-asból következik hogy semmi NAGY hátrány nem ér ha lerabolnak, és semmi előnyöm nincs abból ha én rabolok mástól.
Szóval nagyon jó hogy erősödünk, de minek?
Mod: elírás
Dátum: 2025.08.05. 19:55:45
Nem arról volt szó hogy nem lesz benne táp?
@Miklós?
A TÖ az EGYETLEN táp a játékban, van a városokban templomi pálca is és mostmár ez a medál is... Ez biztos jó lesz így?
@Miklós?
A TÖ az EGYETLEN táp a játékban, van a városokban templomi pálca is és mostmár ez a medál is... Ez biztos jó lesz így?
Dátum: 2025.08.04. 23:42:17
Megeszik a többiek? XDD azért az elég brutális.
Nem, egyszerűen ezt ki kell találni, hogy ilyen ne legyen. Részemről ennyi volt, nem foglalkozok vele többet.
Nem, egyszerűen ezt ki kell találni, hogy ilyen ne legyen. Részemről ennyi volt, nem foglalkozok vele többet.
Dátum: 2025.08.03. 19:51:29
Simán el tudnám azt ide képzelni, hogy az építési kút egy automatizált bánya, ami napi x téglát termel és kész, és a dolgozók meg egyszerűen beépítik. Kajára ugyanez. Mert így hogy egy csomó lakost le kell kötni azzal hogy termeljenek téglát meg élelmet, nem marad másra semmi.
Nekem napok óta éheznek a lakosaim és nincs téglám se, és igazából annyira belefáradtam meg ráuntam már hogy inkább szarok az egészbe mert frusztrál minthogy élvezném. Tudom hogy csak teszt, de így is viszi a karakterről az őksövet. És ha egyszer kiéheznek a lakosaid, akkor baszhatod, mert ha jól tudom az éhező dolgozók nem gyártanak élelmet sem, tehát onnantól ha nincs kaja, sakk-matt és muszáj a kavics.
Nekem napok óta éheznek a lakosaim és nincs téglám se, és igazából annyira belefáradtam meg ráuntam már hogy inkább szarok az egészbe mert frusztrál minthogy élvezném. Tudom hogy csak teszt, de így is viszi a karakterről az őksövet. És ha egyszer kiéheznek a lakosaid, akkor baszhatod, mert ha jól tudom az éhező dolgozók nem gyártanak élelmet sem, tehát onnantól ha nincs kaja, sakk-matt és muszáj a kavics.
Dátum: 2025.08.01. 13:19:36
Hányszoros gyorsaságimotoros világbajnok (2008-ig) Valentino Rossi?
6
7
8
9
Hát basszameg mostmár bocsánat de kiakadtam. Rákeresek a neten, wikipédia ezt írja:
MotoGP Championships: 7 (2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009)
Gondolom akkor 6 lesz a helyes válasz...
A válasz helytelen, a jó válasz: 8
Most ránézek a wikipédián, látom van neki egy világbajnoki címe 125cc-ben és 250cc-ben is.
Úgy tényleg kijön a 8, de az is gyorsasági motoros világbajnokságnak számít? Ezt egy laikusnak mégis honnan a f*szból kéne tudnia, hogy melyik melyik kategória? Ráadásul még annyira laikusnak sem érzem magam, mert rendszeresen nézem a WEC-et, ahol Rossi jelenleg GT3 kategóriában versenyez, és azért követem az autósport híreket is. Kezd k*** elegem lenni az ilyen szar kérdésekből mostmár, főleg hogy eszi a veremben a CSP-t ha elbaszod. (V4, nincs AF kis szinten)
6
7
8
9
Hát basszameg mostmár bocsánat de kiakadtam. Rákeresek a neten, wikipédia ezt írja:
MotoGP Championships: 7 (2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009)
Gondolom akkor 6 lesz a helyes válasz...
A válasz helytelen, a jó válasz: 8
Most ránézek a wikipédián, látom van neki egy világbajnoki címe 125cc-ben és 250cc-ben is.
Úgy tényleg kijön a 8, de az is gyorsasági motoros világbajnokságnak számít? Ezt egy laikusnak mégis honnan a f*szból kéne tudnia, hogy melyik melyik kategória? Ráadásul még annyira laikusnak sem érzem magam, mert rendszeresen nézem a WEC-et, ahol Rossi jelenleg GT3 kategóriában versenyez, és azért követem az autósport híreket is. Kezd k*** elegem lenni az ilyen szar kérdésekből mostmár, főleg hogy eszi a veremben a CSP-t ha elbaszod. (V4, nincs AF kis szinten)
Dátum: 2025.07.30. 12:06:12
"Mindenkinek javaslom, hogy a hosszabb posztot doksiba irja meg, és utána pastelje be! A fórum motor sajnos előfordul, hogy nem jegyzi meg amit beírtál és kidob mire begépelted, én is sajnos pórul jártam ezzel párszor, és Baraty nem tudta javítani."
Persze, egyszerűbb kiírni hogy "úthibák" mint megjavítani az utat.

Persze, egyszerűbb kiírni hogy "úthibák" mint megjavítani az utat.

