Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ezüstszél

Dátum: 2009.08.15. 08:55:20
Számomra nem annyira meglepő.
Itt a fórumon én még nem láttam zafírt azon tépelődni, hogy vajon megéri-e ez az egész, vagy nem. Gyémánt és smaragd karakterek gazdái viszont elég nagy mennyiségben fejezték ki kételyeiket az eseménnyel kapcsolatban.
Mi zafírok töltjük ezerrel, és ha meg is felezed a zafírok eredményét, még akkor is több 10ezerrel felette van bármelyik másik hordának. Majdnem másfél hete zajlik a dolog, simán bekapcsolódhatott volna a többi horda is, és a létszámfölényükkel be lehetett volna hozni a zafírokat.
Igaz, hogy a zafírok közül sok van a topban, de gyémánt, és smaragd még több van a topban. Sőt, a zafír töltés összesen több, mint a smaragd és a gyémánt együtt, pedig őbelőlük van a legtöbb. Én már bőven 500k felett töltöttem, pedig csak 39-es szinten kezdtem.
Gyanítom, hogy sok smaragdnak és gyémántnak elvették a kedvét azok, akik a saját hordájukból leszólták az event-et.
Dátum: 2009.08.14. 23:33:38
A pilon aktiválására eddig elköltött LE:

284085 (Rubin)
230129 (Smaragd)
633222 (Zafír)
250557 (Gyémánt)

még szükséges: 602.007 LE

Hétvégén talán megleszünk V1-en.
A többi világon milyen a helyzet?
Dátum: 2009.08.14. 17:35:48
Én arra lennék nagyon kíváncsi, hogy az a világ, ahol először sikerül felébreszteni Zarknodot (V3 az esélyes), ott rögtön kiderülnek-e a fejlemények, vagy be lesz várva az összes világ, és egyszerre derül ki, hogy mi is a pálya Zarknoddal.
Dátum: 2009.08.14. 15:55:00
Hát, ez mondjuk eléggé erőforrás kérdése. Ott a pp is, mint erőforrás, a manapont, vagy akár az idő is.
Pl olyan a helyzet, hogy délután 6 és este 10 között (valós idő szerint) hasadékok nyílnak meg a földben (földrengés miatt mondjuk), és ilyenkor lehet lejutni a mélyebb rétegekbe gyűjteni valami ritka ásványt, fémet stb. Ebben a 4 órás ablakban kiki maga dönti el, hogy mennyi időt szán gyűjtésre (ezzel elveszi az időt a portyától, és a vadászattól). Aztán ha elég összegyűlt, készül belőle valami über dolog, amivel az aktuális fenyegetés elhárítható. Ezzel gyakorlatilag nem fosztottunk meg senkit az erőforrásaitól, mégis "dolgozni" kellett a sikerért.
Kicsit csalódott leszek, ha Zarknod ellen kell majd küzdenünk.
Alapvetően persze minden történetnek az az alapja, hogy valamilyen problémával meg kell küzdeni, és ehhez erőfeszítéseket kell tenni, de ha jó a kivitelezés, akkor ezt élvezetesen is meg lehet oldani, nem csak sablonosan.

Edit: A 4 órás ablak több napon át folyamatosan értendő.
Dátum: 2009.08.14. 15:26:16
Hát, szerintem túl egyszerű (olcsó) megoldás lenne ez a "felkeltettük, mert azt hittük az jó nekünk, aztán gonosz módon ránktámadt" fordulat. Ez olyan B kategóriás dolog.
Én valami érdekesebbet várok, valami további történetet, mert a csata, az akkor is csata, ha Zarknoddal vívom, és akkor is, ha egy játékossal. A csatázásban nincs igazán plussz, csak ugyanaz mint a portya nagyobb kivitelben.
Meg eddig is csatáztunk a manókkal folymatosan. Remélem most kicsit másféle jellege lesz a dolognak.
Dátum: 2009.08.13. 17:34:37
.Nari77 hsz-e beindította a fantáziámat, és leírnám a saját meglátásaimat, ötleteimet a kalanddal kapcsolatban.
Úgy vélem egy kaland csak egyszer legyen teljesíthető, különben mókuskerék lesz belőle. (Megszakítani persze lehessen, de ekkor a kristálypontok fele jár csak vissza.) Egy kaland pont attól egyedi, hogy ha mondjuk elmész Géza apóhoz, és ő megkér, hogy szerezz neki valami tárgyat, és akkor ő gazdagon megjutalmaz, akkor ha legközelebb elmész Géza apóhoz, akkor ő hülyének fog nézni, hiszen már megszerezted neki, amire szüksége volt. Újra és újra ugyanazt a kalandot nem élvezetes végigküzdeni, és idővel az első élményt is tönkreteszi.
Kalandot lehessen készíteni, de a kalandkészítésért, és a kalandozásért is kristálypontokat kelljen beáldozni (nem szintfüggően!). Így mindenki be tudja osztani, hogy mire szeretné költeni a saját kristálypontjait. A játékosok által írt kalandokat a kalandot teljesítők értékeljék egy 1-10 értékeléssel. A jutalom mondjuk “értékelés”*50 LE, vagy “értékelés”*1 kiégett őskő, és a kalandíró dönthetné el, hogy miből mennyit kér. Gondoltam szinttől függő jutalmazásra, de elvileg ez egy játékszínesítő dolog, továbbá ne az aktuális szintemtől függjön, hogy mennyi jutalmat kapok a kalandomért. Lehet itt azt mondani, hogy arányaiban egy alacsonyabb szintű karakternek ugyanannyi LE többet ér, mint egy magasabb szintűnek, viszont ők a képességeikhez mérten több kristálypontot is áldoznak az írásra.
Mivel pedig a kalandírásból kifolyólag jön ez a jutalom, a kalandírásért jóval több kristálypontot kellene fizetni, mint a kalandban való részvételért. Mondjuk háromszor annyit.
Hovatovább aki rosszul megírt, ócska kalandot ad be, az a tizedét kapja annak, amit egy minőségi kalandot író kap, így a készítőknek nem kellene azzal bajlódni, hogy elbírálják a kalandokat. Akinek nincs erre tehetsége, és nem sikerül jó kalandokat írnia, az 1-2 kísérlet után inkább kalandteljesítésre fogja fordítani a kristálypontjait, mert nem éri meg neki írni.
A kalandozás jutalmából és kihagynám a kristálypontot. Azért gyűjteni kristálypontot, hogy utána kristálypontot szerezzek vele nem tűnik túl logikusnak. Esetleg lehet tárgy, LE, 1-2 aranydukát, vagy ezekből egy “csomag”. A TP-t is inkább elhagynám, hogy a kalandozás ne legyen a LE/TP arány áldozata.
Kalandozás alatt ne lehessen vadászni, portyázni és a karakter se legyen támadható. Elvégre ha utánam jön valaki egy útra, amire én egy halom kristálypontot költöttem, akkor ő már ne jöhessen utánam ingyen. ) A kaland katakombaként való használatát elkerülendő lehetne bevezetni egy időkorlátot. Aki 8 órája vesz részt egy kalandban, azzal a program automatikusan megszakíttatja a kalandot, és így veszik egy rakás kincspontja.
Hosszabb kalandokat képzelek el, mondjuk minimum 1 órásakat. (Jól kidolgozott, részletes, igényes szöveggel, sok cselekménnyel ez megoldható.) Egyrészt mivel 20-30 percet rövidnek érzek arra, hogy belemélyedjek egy kalandba, másrészt azért, hogy kicsit kivegye az embereket a napi mókuskerékből. Mondjuk heti 2 kalandot lehetne teljesíteni, akár egy nap mind a kettőt. Aki kicsit ki akar szállni, az egy hétköznap délutánt ki tud tölteni vele, akinek viszont fontos a napi portya/vadászat, az megoldhatja hétvégén.
Ez a tulajdonságpróba-dolog nagyon jól hangzik, rendkívül változatosan meg lehet oldani. Egy pár gondolatot tennék hozzá. Ha nem jön be a próba, akkor sebződjön a karakter. Pl. leesik az említett szakadékba, és ÉP-je 40%-át elveszti. (Azért százalékban adnám meg, hogy 10-20 szint különbség esetén is egyforma mértékben sebződjenek a karakterek.) Fakidöntésnél persze kisebb sebződés lenne mondjuk 5%. Ezt a sikertelenségi sebződést akár a kalandíró is beállíthatná. Persze ha IQ próba van, akkor nincs sebződés. Esetleg manafogyás.
Érdekes felvetés volt, hogy ne lehessen megnézni a karakterlapot, hogy melyik tulajdonságot előnyösebb használni, de ezt egy pint screennel simán meg lehet kerülni.
Amit én még nagyon élveznék az az, hogy bizonyos szakértelmek szintje is szerepet játsszon a kalandban. Nem tudom milyen kalandelemekből lehet építkezni majd, de azért leírom mikre gondoltam:

SZUBTÉRI ÉRZÉKELÉS Kalandelem: Keresgélni kell mondjuk egy eldugott szobában (vagy fészerben, medve barlangjában, stb.). Mondjuk szakértelem*3 százaléknyi eséllyel lehetne megtalálni a kívánt dolgot, egy keresés fél percig tart. Egyszerre lehet mondjuk 20-at indítani mint vadászatnál, és ha megtaláltuk a tárgyat, automatikusan véget ér a keresés.
CSAPDAKÉSZÍTÉS Kalandelem: Géza apó kéri, hogy fogjunk el valamilyen állatot (mert szeretne enni olyat / kell olyan háziállat / kártékony és be akarja engedni a szomszédja kertjébe, stb.) Szintén fél perces vadászat mintájára, szakértelem*3 % eséllyel.
VEZETŐKÉSZSÉG Kalandelem: Egy szörnykolóniát kellene felszámolni, ami terrorizál egy falut. Ezt a falusiak egy csoportjával kell elvégezni, és a vezetőkészség mértéke határozza meg a siker esélyét.
SEBGYÓGYÍTÁS és MANAREGENERÁCIÓ A fent említett sebződés kompenzálására történne. Mondjuk valamilyen esemény miatt 35% alá ment az ÉP-d, ezért nem tudod folytatni a kalandot. Lehetne választani a két megoldás közül. Manaregenerációval azonnal gyógyíthatnánk magunkat a kívánt mértékben (nincs korlát), sebgyógyítás esetén mondjuk szakértelem/2-szeresére gyorsulna az ÉP-regeneráció 1 percig. Szükség esetén többször alkalmazható. Ez a kaland közbeni sebgyógyítás csak akkor működne, ha 25% alá került a karakter, és mivel 1 percig tart, ezért nem lehet a kalandot arra használni, hogy ingyen felgyógyítom magam a kalanddal, aztán megszakítom, és megyek vissza a játékba.
SZÍVÓSSÁG Csökkenti a sebződést a fenti eseményeknél. Pl. 60-as a szívósságom, akkor 40%*(1-0,6)= 16% lenne a tényleges sebződés.
LOPÁS Kalandelem: Be kell jutni valahová, zárat feltörni, kizsebelni valakit, elhozni egy griff tojását, stb. Itt nem adnék fél perces várakozási időt, mint a vadászatnál, elvégre ez nem olyan, hogy várok egy állatra a csapdánál, vagy átkutatok egy szobát. A lopás az egy "pillanatnyi" dolog, amire bőven elég időbefektetés a kattintás. Aztán vagy bejött, vagy nem.
MEGGYŐZŐKÉSZSÉG Kalandelem: Rábeszélni egy börtönőrt, hogy engedjen be egy rabhoz, akitől értékes információkhoz juthatunk / lebeszélni a lincselésről egy tömeget, és megmenteni egy boszorkányt, aki így készít nekünk valamilyen varázsszert, ami kell a kalandoz, stb. Itt lenne a félperces időfaktor, szakértelem*2 % az esély a sikerre.
KERESKEDELEM Kalandelem: Géza apónak kell szerezni a piacon (vagy akárhol) valamilyen drágább holmit, ennek árát csökkentené a kereskedelem szakértelem.
(A félperces vadászatszerű megoldás akár el is hagyható.)
A pénzkérdést úgy oldanám meg, hogy valahol be lehet váltani egy aranydukátot mondjuk 100 rézpénzre, a megveendő tárgy pedig mondjuk 300 rézpénzbe kerül. Itt eldönthetné a karakter, hogy bevált-e 3 dukátot (olvastam a fórumon, hogy vannak, akik nem hajtanak aukcióra, de azért gyűlik nekik), vagy részt vesz egy szerencsejátékban (kártyaparti, kockázás, stb.) ott a piacon, és a nyert pénzből veszi meg a kalandhoz szükséges tárgyat. A maradékot pedig visszaváltja aranydukátra. A korlátlan dukátszerzés elkerülése végett az történne, hogy ha nyertél már annyi pénzt amiből meg tudod venni a tárgyat + 100 rézpénz, akkor már nem lenne partnered a szerencsejátékban, mert senki sem ül le játszani veled. A tárgyat megveszed, a maradék rézpénzt pedig visszaválthatod 1 dukátra.
A szerencsejátékban úgy venném, hogy a nyerési esély mindenkinek legalább 80% lenne egy partiban, és minden 100 feletti 5 szerencséért +1% esélye lenne, azaz 200-as szerencsével lenne 100% egy partira az esély. A félperces idő itt is meglenne, mondjuk 30 rézpénzt lehetne nyerni/veszíteni egy partival, és itt is el lehetne indítani egy 20-as sorozatot, ami véget ér, ha elértük rézpénzben a fent említett határt, és már senki sem akar játszani velünk. Ha esetleg marad rézpénz, az jó lehet más kalandokra.
A szerencsefaktort a szakértelmet igénylő dolgokban nem venném figyelembe, csak a tulajdonság-próbáknál, illetve a már említett szerencsejátékos résznél.

A talányos kérdéseket kihagynám. Elég a kvízt elviselni néha, ha lehet kalandban ne legyen ilyen. Az rendben van, ha mondjuk valahol kell egy jelszó, ami egy találós kérdés megoldása (nem ikszelős jelleggel!), de kvízt nem szeretnék látni egy kalandban.
A lény elleni csatából akár több is lehetne egy kaland során történettől függően. Talán annyit tennék hozzá, hogy a főellenséget lehessen akárhányszor támadni, csak a fenti sebződés függvényében kelljen pihenni. Ha mondjuk egy komolyabb lényt kell legyőzni a kaland végén, az lehetne kicsit epikus-jellegű, többször nekimenni, aztán ha lement az ÉP, akkor elvonulni gyógyítani magunkat. (Kicsit a lény is regenerálódhat. De csak kicsit.) Esetleg a manaregenerációt itt lenne ajánlatosabb használni, mert arra nincs meg a 25%-os határ.
És végül, hogy a cicákról se feledkezzünk meg. (A kaland is megmaradjon, és a cica is jóllakjon, akarom mondani csizmát kapjon.) Meg lehetne csinálni azt, hogy mondjuk van 5-féle erősen különböző statokat adó csizma. Bizonyos számú kaland után a hordaparancsnok jutalomképpen adna egyet, amit MI választunk ki az 5-ből. Nem tudom Miklósék mennyi kalanddal számolnak, de valami hasonló arány lehetne, mint a szívósság esetén. 10 kaland egy csizma, +20 (összesen 30) kaland még egy csizma, +30 (összesen 60) kaland újabb csizma, stb. Ez segítene abban, hogy ne lehessen villámgyorsan begyűjteni a csizmákat. Az sem feltétlenül hátrány, ha nem lehet minden csizmát megszerezni, mert így differenciálódnak a karakterek. Eszembe jutott, hogy lehetnének a csizmák egyre jobbak is, és a hordaparancsnok egyre jobbat ad nekünk, ahogy haladunk a kalandokban, de akkor eléggé egyhangú lesz a dolog, és a végén mindenkinek ugyanolyan csizmája lesz. Esetleg mi alakíthatnánk a statokat a csizmán egy előre meghatározott statkeretből (nem kristálypontból!), és így egyedi tárgyak jönnének létre. Na mindegy, tárgybalanszban nemigen látom át a dolgokat, ezt inkább másra bíznám.
Végszó:
Nem értek a programozáshoz és nem tudom milyen kalandelemek lesznek, azaz belefér-e ezekből valami, de leírtam, amit én élvezetesnek találnék egy kaland során. A megadott értékek sincsenek kőbe vésve, okosabb emberek biztos jobban be tudják lőni őket.
Elnézést a hosszú hsz-ért.

Edit: Kicsit tagoltam, és már a vezetőkészséghez is írtam kalandelemet.
Dátum: 2009.08.13. 16:53:04
Lol! Találtam egy nagyon érdekes hsz-et chehs-től a 'Haladóknak/Kristályszövetség, a legtöbb mi adható' fórumban. (24. hsz, 2. oldal.)
A kristályhordával kapcsolatban dob be ötleteket, viszont az egész hatásában rendkívül hasonlít Zarknod ébredésére (természesen a manóölés jutalom/költség oldalát kivéve).
- Támadható lények minden szintű (na jó minimum 3-as szintű) karakter számára. (Más kérdés, hogy ezt alacsonyabb szinten mennyire sikerült belőni.)
- Erős szívatás amíg a játékosok össze nem gyűjtenek egy bizonyos mennyiséget valamiből. (Itt manapilon aktiválás.)
- Minden résztvevőre hat, húsbavágó, és fájdalmas. (Kút lassabban töltődik, mana lassabban regenerálódik.)
- Van külön számláló, és dicsőségtábla (Itt a pilonaktiválásokról/LEtöltésről).
- Elvileg jutalom is lesz, ami nem táp.

Chehs hsz-ének értékelése 9.75-ön áll. És úgy tűnik 2 hónap alatt meg is valósult amit elképzelt.
Dátum: 2009.08.12. 19:00:20
Köszi szépen.
Akkor nem néztem eléggé körül a fórumon.
Dátum: 2009.08.12. 18:22:36
Valakinek valami ötlete esetleg, hogy hogyan tudnak tőlem rabolni, holott a transzcendális fókusz elvileg védi?
13-as a transzcendális projekcióm, és 1366 LE-ből raboltak tőlem.
Dátum: 2009.08.11. 07:12:35
Nekem úgy tűnik, hogy nem működik a transzcendális fókusz.
13-as a transzcendális projekcióm, ami így véd 1300 LE-ig. A relikviával védenie kellene a lélekenergiámat 1900-ig. Viszont volt nálam kb. 1500, és raboltak tőlem 26-ot.
Nyilván nem egy nagy összeg, de kicsit zavaró, hogy nem működik a relikvia, amihez 59 manót kellett hűvösre tennem.
Dátum: 2009.08.10. 21:35:57
Nálam átlag 700-800 körül van, de adott már 1300 körül is (Dani Zoltán manó), és 230 körül is (Miklós manó).
Dátum: 2009.08.09. 19:27:14
Hát, mivel nem írtál magadról semmi konkrétumot, így nehéz válaszolni. (Hány manót öltél például.)

Mindazonáltal a manóktól hulló cuccokról a tapasztalataimat az előző oldalon találod, 1033-as hsz.
A térkapu off topic, de azért leírom, hogy az én szövetségemben is volt tag, akinek nagyon sokára esett.

Szaki06: Igazán nincs mit.
Dátum: 2009.08.09. 15:59:59
Idézet: Baraty - 2009.08.07. 08:45:59
Az egyéni toplistáért elnézést kérek, amikor az első verziót csináltam, a nagy "zarknod hajtásban" nem vettem figyelembe, hogy a szorzó miatt a zafírok jóval előrébb lesznek a toplistában, ezért cseréltük át végül a leölt manók számára, ott minden hordának egyforma esélye van.
De hogy senkit ne érjen hátrány, még délelőtt berakok egy olyan toplistát is, ami a horda-szorzó nélküli beletöltött LE szerint rendez.
Az esemény végén pedig mindkét toplista helyezettjeit díjazni fogjuk.


Baraty hsz-e alapján minden toplistán szereplő kap díjat.
Dátum: 2009.08.09. 15:31:09
Köszönöm a jó tanácsokat, de 13-as a transzcendális projekcióm már hónapok óta.
Lehet fejleszteni kell egy szintet rajta?

Jah, most nézem a többit. Úgy néz ki én tényleg nem fogom látni.
Dátum: 2009.08.09. 12:10:31
Ahha. Köszi.
Ezek szerint ha majd aukción beszerzek egy relikviát, az sem kerül fel a felszerelési tárgyak közé, és csak más látja fent én meg nem?
Ez de fura. Mindegy, fő, hogy megvan.
Dátum: 2009.08.09. 12:04:56
Nah, 58. manóirtásnál kaptam relikviát. Látondi Zan hozott egyet nekem.
Italokat eddig 4-et kaptam: Ősi nektárt 20. manó, goblin nektár 22. manó és 23. manó, fekete kehely negyvenvalahányadik manó.
Fókusz meg ugye 58. manóirtás.
Eléggé randomnak tűnik, és nyilván nem lehet köze a szerencséhez, mert akkor a nagyon alacsony szintű karik eláshatnák magukat. Inkább arra tippelnék, hogy olyan 20 legyőzött manó után kezdenek potyogni random alapján.

Apropó tudja valaki hogyan kell a transzcendális fókuszt aktiválni? Nem tudok rákattintani a nevére, a felszerelt tárgyaknál sem jelenik meg (másoknál kint láttam a karakterlapon), és a szakértelmeknél sem mutatja, hogy rárakta a plusszot.
Dátum: 2009.08.09. 07:52:24
Lassan kezdek türelmetlen lenni. 57 manót lenyomtam, de relikvia sehol.
Dátum: 2009.08.09. 00:17:28
Ez furi. Én eddig egyet vesztettem, és csak annyit írt ki, hogy elvesztettem a csatát. Semmi LE veszteség.
Ezek szerint lehetséges. Hm...
Dátum: 2009.08.08. 21:36:12
Muhahahaha! Nyomtam egy print screent, ez akkora.
(Mármint Sameed karakterlapja.)
Dátum: 2009.08.08. 21:21:11
Állataitok nektek is ledarálódnak?