Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Dátum: 2009.12.09. 12:58:31
A jutalom tényleg nehéz kérdés.

LE ugye nem lehet, mert: 1. ha a LE mellé nem jár TP, akkor korlátlanul fejlődést lehetne elérni szintlépés nélkül. 2. Ha jár TP, akkor amellett, hogy nem lehet belőni normálisan a LE/TP arányt, újabb TP tömési módszerré válna, ráadásul gyakorlatilag ingyen, mert még ÉP veszteség sincsen. Kínzókamra ugyanezen okok miatt nem szabad, hogy működjön. A LE tehát kilőve.

A lélekgyémánttal az lenne a gond, hogy nem kellene kalandokat csinálni ahhoz, hogy lélekgyémántos cucchoz jusson valaki, ráadásul elinflálódna a lélekgyémánt értéke. A mostani árakat nevetve kicsengetnék a karakterek.

A kristálypont pedig értelmetlenné tenné a kristálypontot adó italokat, illetve a kristálypont bőség miatt jelentősen csökkenne a kalandok kihívás faktora. Emellett persze közvetve emiatt is inflálódna a lélekgyémánt értéke. Ezzel együtt talán még ez a legjobb jutalom. Aki viszont eddig kristálypontot adó italt vett, az falba veri majd a fejét.
Dátum: 2009.12.08. 23:42:49
Szerintem ne lélekenergiát kapjon a győztes. Ha TP nem járna mellé, akkor korlátlan tápolási lehetőség lenne, a TP-vel pedig az a gond, hogy milyen legyen a LE/TP arány, ami mindenkinek jutalom? Az alternatív erőforrások ebből a szempontból jobbak (mindaddig, amíg nem lesz olyan lehetőség, ami kristálypont vagy lélekgyémánt segítségével tulajdonság vagy szakértelem növelést tesz lehetővé).

Ami a győztes-vesztes hatást illeti, számomra az a verzió jobban hangzik, hogy a vesztes nem veszít semmit. Az új erőforrás vesztési lehetőség ugyanis plusz frusztrációt okozna sokaknak.
Idézet: LoWs - 2009.12.08. 15:24:10
Amióta elindult ez a topic, azóta jegyezgetem az üres TPket amiket "tömés" miatt kapok.
Jelenlegi állás:
-422 TP
-78LE (összesen ezekből a csatákból)
-egy szövetségi hadüzenet, csak tömés érdekében.
-kettő ezzel való fenyegetés.
-2 magát csak "leüttető" karakter napi szintű látogatása.
-34 üzenet amiben ezt a témát tárgyalom az érintett egyénekkel.

Tehát majdnem fél szintet kaptam ezalatt.
Miközben az összes érdeklődőt ellátom LE védelmi tanácsokkal. Még a legjobb farmjaimat is, ha kérdezik.

Jah... tényleg nem valós probléma


Ez nagyon durva. Ez azt jelenti, hogy viszonylag rövid idő alatt be lehet nyelni egy szintet így. Egy szint az 30. szint környékén kb. 20%-os erősség csökkenést jelent (mivel 5 szint az ütőtáv). És ez csak néhány hét alatt. Mennyire igazságos az, hogy ilyen mérvű kárt lehet okozni úgy, hogy nincsen ellene védekezés?
Dátum: 2009.12.07. 13:40:12
Idézet: Jeriko - 2009.12.07. 09:53:47
41. helyes kérdésre járjon 1 pont, 42-re 3, 43-ra 5 ... 50-re3 pedig 19. Ez éppen 100 pont és így nagyobb hangsúlyt kap a tökéletesen kitöltött kvíz. A másodpercenkénti 10 büntető szerintem maradhat

Ez így szerintem a legjobb a lehetőségekhez mérten.
Idézet: Ariel - 2009.12.05. 18:28:04
Pedig egyetlen kritikus varázslat, vagy bénítás is 500-1000 LE jutalmat érhet, a karakter szintjétől függően. Ez azért nem olyan rossz azért a pár tp-ért cserébe, amit mellé kap a karakter.


OK, csak kérdés, hogy mennyi az a pár TP. 1000 LE mellé már 10 TP is túl sok, ennél bármelyik VF-es+spektrálisos stb. vadász karakter jobb LE/TP arányt tud hozni.

Sajnos ezeket a problémákat nem olyan könnyű kisimítani, de azért én optimista vagyok, legalábbis annyiban, hogy elvileg megoldható lenne.
Idézet: Rafkós - 2009.12.05. 18:06:51
Ezt a koncepcionális problémát meg nem Miklós csinálta

Ezt nem értem, ki más csinálta volna? A játék úgy van tervezve, hogy tökéletes védelem legyen benne portya ellen. Ez helytelen, legalábbis akkor, ha egyébként kívánatos az, hogy a játékosok a játék PvP részét is használják. Persze lehet azt mondani, hogy a tökéletes védelem meg azért kell, mert különben korlátlanul lehetne kifosztani a játékosokat. Ez pedig a játék azon sajátosságából adódik, hogy amikor nyer valaki, akkor a vesztes erőforrásait tulajdonképpen elveszi, és nem pedig jutalmat kap.

Egyszer már írtam, a következő 3 dologból maximum kettő tud megvalósulni:
- Ügyetlen játékosokat nem lehet korlátlanul kifosztani
- Széles rétegeknek megéri portyázni
- Nincsen LE termelő hatás a játékban (általánosan fogalmazva a győztes nem a vesztestől veszi el az erőforrást, hanem jutalmat kap)
Idézet: Ariel - 2009.12.05. 18:05:23


A portyának csak egyik jutalma a rabolt LE. Emellett fejlődik az állatod, növekszik a morálja, küldetéseket teljesítesz vele és kalandokat szerezhetsz.

Ha valami koncepcionális probléma, akkor az az, hogy a portyával szerzett tp "büntetés".


Tulajdonképpen igazad van, legalábbis a két dolog együtt már majdnem igaz. Ha a TP büntetés jellege nem lenne, akkor valóban előtérbe kerülhetnének a portya egyéb jutalmai, jelenleg azonban a TP nagyságrendekkel nagyobb szívás, mint amennyire a többi előny.
Idézet: Rafkós - 2009.12.05. 17:52:54
Ebben teljesen igazad van, csak épp a portyázáshoz nincs köze, annak megváltoztatása nem segít rajta, ha csak nem töröljük el teljesen, aztán lehet egy valamire hónapokon keresztül gyűjteni.


Ebben meg neked van igazad.
Ez igaz, de ez is csak egy darabig megoldás. Egy idő azt veszi észre az ember, hogy már gyűjteni kell a CSP-t, mert 100 alatt semmit nem lehet csinálni, végül pedig a teljes CSP puffer sem lesz elegendő semminek a fejlesztésére. Ez az idő biztosan eljön, ha a fejlesztés exponenciális, a LE szerzés pedig lineárisan nő. Az csak a kérdés, hogy mikor. Ráadásul ez nem egyik napról a másikra fog problémát okozni, hanem szép fokozatosan.
Azért javasoltam, hogy vonatkoztassunk el, mert így látszik, hogy gond van vele, és nem zavarnak be olyan egyéni érdekek, hogy pl. ettől nehezebb lesz-e a portya, vagy nem. Egyébként pedig a rablásoknak csak elenyészően kis része származik ebből a versenyfutásos helyzetből, a messze túlnyomó része pedig abból, hogy a játékosok figyelmetlenek, és otthagyják sok LE-vel a karaktert.

Egyébként ez is rávilágít arra a koncepcionális problémára, hogy ha mindenki jól játszana, nem lehetne portyázni.
Az exponenciális fejlesztés lineáris LE szerzés mellett mindenképpen olyan dolog, amivel kezdeni kell valamit, akkor is, ha jelenleg még nem jött ki igazán a probléma. Ez olyan, mintha vennék egy kocsit, és tudnám, hogy 150 000 km után komoly problémák lesznek vele, mert tervezési hibás. Ha ilyen előfordul, akkor a gyár azonnal visszahívja az autót javításra, és nem azt mondogatja (mint ahogyan én sem), hogy hol van még az, mire probléma lesz.

Vagy az exponenciális fejlesztést kell javítani lineárisra, vagy a LE szerzést exponenciálisra, egyébként hosszabb távon fenntarthatatlan a rendszer. Ez csak matek, semmi ördöngösség nincs benne.
Idézet: Rafkós - 2009.12.05. 16:30:25
"Márpedig, ha a 15% alól felbukkanónak tudatos szándéka, hogy azonnal újra leveresse magát, és az, hogy sikerül-e neki hamarabb, mint a támadónak kizárólag ügyességen, gyorsaságon, és a netelérés sebességén múlik, egyszerűen nevetséges egy taktikai játékban."

aki egyszer feljön 15% fölé, azt esélyes, hogy leütik. lehet tudatos szándék bármi, a játékban 15% egy határ, alatta biztonság, fölötte kockázat. tényleg ezt szeretnéd módosíttatni? a tudatosság nem ad +200 védekezést, a szabályok meg 15%-ig védenek, ez nem több, nem kevesebb. látszik valaki 3 mpvel előbb? hála istennek... így a 15% valóban határ marad, nem csak elméleti, nem megtöbbszörözhető.


Ej, de nehezen megy. Na még egyszer. Most vonatkoztassunk el attól, hogy 15% fölé kerülésről van szó. Van egy versenyhelyzet, amiben a védekező fél akar valamit, a támadó fél pedig meg akarja akadályozni. Jelenleg mitől függ az, hogy ki jár jól? A gyorsaságtól, ügyességtől, és a netelérés gyorsaságától. Egy ilyen játékban ez nevetséges. Egy FPS-be való az ilyen, nem ide.
Idézet: CaveMaN - 2009.12.05. 15:24:16
Érdektelen minden olyan hiba, ami erre vezethető vissza.

Úgy érted, hogy szerinted érdektelen, vagy a játékvezetés szerint érdektelen? Az ilyen hibák egyébként oda vezethetnek, hogy előbb-utóbb maga a játék lesz érdektelen a játékosok számára, és akkor valóban minden egyéb kérdés is valóban érdektelen lesz.

Én ezért feszegetem az ilyen hibákat, és nem azért, mert szeretek fikázni.
Idézet: CaveMaN - 2009.12.05. 15:16:00
Megmondom neked mi a tervezési hiba: a 15% alatti védettség.

Így van, ez egy tervezési hiba, de ezt már én is írtam többször, bár nem pont a 15%-ra kihegyezve. A lényeg, hogy ha mindenki jól játszana, értelmét vesztené a portya, mert nem lehetne semennyit rabolni. Ez bizony tervezési hiba, és az egyik legfontosabb megnyilvánulása ennek a 15% alatti védelem.

Az viszont, hogy ez tervezési hiba, még nem zárja ki, hogy más tervezési hibák is legyenek, ugye?
Idézet: Rafkós - 2009.12.05. 14:18:32
Nem hinném, hogy 60kból nem telik arra, amit épp fejlesztenek

Márpedig egyre kevésbé telik, pont az exponenciális fejlődés miatt. Az meg végképp érthetetlen, hogy miért kellenek ügyességi elemek ebbe a játékba. Márpedig, ha a 15% alól felbukkanónak tudatos szándéka, hogy azonnal újra leveresse magát, és az, hogy sikerül-e neki hamarabb, mint a támadónak kizárólag ügyességen, gyorsaságon, és a netelérés sebességén múlik, egyszerűen nevetséges egy taktikai játékban.


TP tömés meg úgy látszik, hogy egy taktikai elem, tessék hozzá alkalmazkodni (változni nem fog).

Ilyen erővel olyan taktikai elem is lehetne, amivel gombnyomásra abba lehet hagyatni a játékot mással. Attól még, hogy sokaknak tetszik ez, még nem lesz igazságosabb. Attól, hogy elnevezzük taktikai elemnek a tervezési hibát, attól ez még nagyon gáz. Mivel a hozzászólásokból jól látszik, hogy most kezd igazán terjedni, előbb-utóbb súlyos problémává válik, ahogyan Darah is megjósolta. Az, hogy Miklós nem ismeri fel, hogy ez rongálja a játékot, az sajnálatos, ám az a hozzáállás, hogy "hagyjuk a francba, úgysem változik semmi" a legkevésbé sem segít. Mint ahogyan semmilyen fejlődésben soha nem segített ez a hozzáállás.
Idézet: Birka - 2009.12.04. 09:41:40
rengeteg felvetésedről már nyilatkozott itt-ott Miklós:

Tudom, hogy nyilatkozott, de Miklóssal már előfordult, hogy utólag belátta, hogy valamit nem jól csinált. Mivel ezekkel a felvetésekkel kapcsolatban is volt hozzászólása, amikor nyilvánvalóan nem volt igaza, így nem lehetetlen, hogy mégis csak tesz valamit. Tudom, naív vagyok. Egyébként ezek nem csak az én felvetéseim, bár remélhetőleg ez mindegy is.


1 a; Elég betenni, hogy 2 támadás gomb lenyomása közt minimum 5-10 mp el kell hogy teljen.

Ez hogyan oldaná meg? Nem egyszerre bukkannak fel a karakterek 15% alól, ezért a támadónak nem probléma várni néhány másodpercet a támadások között. Ez valós probléma, kezdeni kellene vele valamit.


2 a; Miklós kijelentette hogy nem erősíti tovább az extrém lé/tp arányt SEMMILYEN módszerrel...

Ez nem erősítené tovább az extrém LE/TP arányt azon egyszerű oknál fogva, hogy az extrém LE/TP aránnyal rendelkező pókok nem háborúznak, és a leveretőkön is bosszút állnak, ezért azt a negatív hatást is minimalizálják. Ez a probléma pont a derékhadat sújtja, tehát a megoldásával éppen hogy a LE/TP különbségek csökkennének.


3 b; A tömés legális, Miklós NEM akarja kikötni ezt a taktikai elemet!

Persze, hogy legális, pont ez a baj. Ez egy rendkívül súlyos igazságtalanság a rendszerben, pláne, hogy nem lehet ellene védekezni. Miklósnak egy okból tetszik: többnyire pókok ellen használják (nem mindig), és ő utálja a pókokat.


4 a; Megint portya nerf?

Ez valóban az lenne, ezt szerintem sem szabadna megtenni.


4 b; Semmilyen további (kreatív) mechanizmus nem kerűl be V1 vagy V2-re, ami lét "termel", aki védett akar lenni játsszon V3-on, ez Miklós egyszer már kifejtette

Nem értem, mi a baj az ingyen lével. Mindegy, a lényeg, hogy a jelenlegi rendszerben egyszerűen lehetetlen megoldani egyszerre azt a 3 dolgot, hogy:
- Az extrém kifosztástól védve legyenek az ügyetlenebb játékosok (ez egyébként üzleti érdek, mert emiatt sokan abbahagyhatják)
- Ne legyen ellehetetlenítve a portya (ez is üzleti érdek, mert emiatt is sokan abbahagyhatják)
- Ne legyen lé termelő hatás

Lehet az utolsó pontot választani, de akkor az első kettő közül minimum az egyik nem tud megvalósulni.


5 a; magas szinten csökken a kereskedelem hatásfoka, ahhoz, hogy tovább csökkented a hatótávot komoly pve elemeket kell még betenni, különben a játék ellehetetlenedik azoknak akik nem VF-eznek!


Előbb-utóbb fognak új elemek kerülni a játékba, lehet, hogy érdemes lenne ezt is figyelembe venni.
Kissé elburjánzott a topik, gondoltam hasznos lenne egy összefoglaló.

A következő problémákról esett a legtöbb szó:

1. A portyalistában 2-3 másodperccel előbb jelenik meg valaki, mint hogy ténylegesen 15% fölé kerülne. Így fixen elkapható az, aki éppen kimászik 15% alól, mire cselekedhetne.
2. A LE-TP rendszer sajátosságaiból adódóan a TOP-ot kivéve mindenkinek káros az üres TP, emiatt sokszor előfordul, hogy egy csatában a győztes valójában büntetést kap jutalom helyett.
3. Szintén az üres TP káros voltából adódóan a leveretés kivédhetetlen fegyverként használható erős karakterek ellen. Mint kiderült ez egyre jobban terjed jelenleg a játékban.
4. A kevésbé ügyes játékosokat iszonyatosan kifosztják, emiatt sokan abbahagyják a játékot.
5. Túl nagyok a szintbeli ütőtávok, magas szinten már 6-9 szintet is lehet lefelé támadni, ami ellen a megtámadottnak semmi esélye nincs.

Megoldási javaslatok:

1.
a) A portyalistás hibát javítani kell.
b) 14%-tól lehessen cselekedni, ez adna némi fórt. Hátránya, hogy az 1% egészségtől függően egyre több idő lenne, és erős védelmet jelentene lerablás ellen, ami a portyázók helyzetét nehezítené.
c) Kapjon fixen néhány másodperc előnyt a 15% alól felbukkanó. Hátránya, hogy így viszonylag erős védelem lenne lerablás ellen, ami a portyázók helyzetét nehezítené.

2.
a) Legyen egy kapcsoló, amivel a karakter lemondhat a GYŐZTES csatákból származó LE-ről, és TP-ről. Hátránya, hogy nem ad teljes körű megoldást a problémára, leveretés, és háború esetére azonban jó lenne. Előnye, hogy egyszerű, mint a faék, illetve megolja a TP tömés problémáját is.
b) A portyában szerzett TP függjön a szerzett LE-től, valamilyen fix LE/TP aránnyal. Hátránya, hogy így vadászat 2-vé válna a portya a fix LE/TP miatt. Előnye, hogy határt szabna a karakterek között kialakuló különbségeknek.

3.
a) Legyen egy kapcsoló, amivel a karakter lemondhat a GYŐZTES csatákból származó LE-ről, és TP-ről. Előnye, hogy egyszerű, mint a faék, ezt a problémát teljes körűen megoljda, és sokat segítene a leveretések, és háborúk nyomán történő veszteséges győzelmeken (ld. előző pont).
b) Lenne egy alaptárgy (gyenge paraméterekkel), amit kézbe véve nem kap LE-t, és TP-t a karakter, ha győz. Előnye, hogy szintén egyszerű, és szintén teljes körűen megoldja a tömés problámáját.

4.
a) Negatív LE diff arányában növekedjen a transzcendális projekció hatásfoka. Hátránya, hogy egyrészt automatikusan korrigálja a gyenge játékot, másrészt pedig súlyosan gyengíti a portyát, hosszú távon akár el is lehetetlenítheti.
b) Legyen egy LE védelmi puffer (szakértelemhez, vagy akár tárgyahoz kötve megszerezhető), amely fedezi a vesztes csata LE veszteségének egy részét (akár túlnyomó részét is), de sosem az egészet. Hátránya, hogy ingyen LE kerül a játékba, igaz, a kreatív affinitással amúgy is van ilyen hatás, és a V3 is hasonló elveken működik. Előnye, hogy úgy ad megoldást, hogy nem lehetetleníti el a portyázást.

5.
a) Jelentősen csökkenteni kell az ütőtávokat. Hátránya, hogy a szingulárist használók hátrányba kerülnek, mert ők pont azért fejlesztették ki a szingulárist, hogy felülről támadhassanak.
Idézet: Ricardo - 2009.12.03. 14:39:34
Előnyt ne kapjon. Ha hiba van azt javítsák ki, de előnyt ne kapjon a védekező fél.

Azért lenne jogos némi előny, mert a játék felépítéséből adódóan jelenleg a támadó van előnyben. A leveretéshez többször kell kattintani, a támadáshoz pedig csak frissítés+támadás, ráadásul ugyanazon az oldalon. Szerintem néhány másodpercet igazán megérdemelne a védekező. Semmiképpen sem százalékot, mert az az egészség növekedésével egyre több előny lenne.
Idézet: Kethios - 2009.12.03. 14:31:22
Ha rám gondolsz Priz

Nem, úgy rémlik, nem te voltál, de sajnos elfelejtettem, hogy ki.
Dátum: 2009.12.03. 14:31:28
Ez nagyon jó ötlet.