Hozzászólások - Prisma
Dátum: 2011.09.14. 12:02:34
Végül is nem katasztrófa, ha nem érvéynesül a kötet. Akkor lenne viszont karácsony, ha a fertőzés csökkenés jutalmat kiterjesztenék. Alacsony szinteken az esemény messze legerősebb jutalma a fetőzés csökkenés, a limit miatt viszont sokan elesnek tőle. Volt ugyan arról szó, hogy most 3% lesz a limit, de így is sokakat fog érinteni. Igazán nagyszerű lenne, ha legalább 1%-ot lehetne kapni a limit alatt is (OK, talán a 0-ra levitel nélkül).
Dátum: 2011.09.14. 10:06:51
Vajon a bölcsesség kötet beleszámít majd az esemény végi jutalom számításánál?
Dátum: 2011.08.29. 11:21:47
Lélekkút katalizátoros reliket mindenképpen lehet találni, vagy csak akkor, ha az esemény kezdete előtt volt az embernél aukciós bérlet?
Dátum: 2011.08.26. 09:37:19
Idézet: Edward76 - 2011.08.26. 09:00:12
Ez természetesen nem igaz. Sokféleképpen meg lehetne ezt oldani, voltak már ilyen javaslatok. A legkönnyebb persze azt megmagyarázni, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Egyébként is arrogáns dolog abból, hogy te nem tudsz ilyet, arra a következtetésre jutni, hogy nem lehet megoldani. Én meg nem tudom 10 másodperc alatt futni a 100 métert, tehát lehetetlen.
Ha itt senki nem tudna ilyen módot (ami persze nem igaz, mert volt ilyen javaslat), még abból sem következne, hogy nem lehetséges megoldani.
Az eltérő játékstílusok miatt nem lehet olyan eventet csinálni, ami MINDENKINEK megéri.
Ez természetesen nem igaz. Sokféleképpen meg lehetne ezt oldani, voltak már ilyen javaslatok. A legkönnyebb persze azt megmagyarázni, hogy mit miért nem lehet megcsinálni. Egyébként is arrogáns dolog abból, hogy te nem tudsz ilyet, arra a következtetésre jutni, hogy nem lehet megoldani. Én meg nem tudom 10 másodperc alatt futni a 100 métert, tehát lehetetlen.
Ha itt senki nem tudna ilyen módot (ami persze nem igaz, mert volt ilyen javaslat), még abból sem következne, hogy nem lehetséges megoldani.
Dátum: 2011.08.26. 08:44:22
Idézet: Ariel - 2011.08.25. 22:26:33
Ez az amit nem vagyok képes megérteni Miklós hozzáállásában. Miért nem lehet az eseményeket úgy megalkotni, hogy _MINDENKINEK_ megérje? Ha minden eseményből, és nagyobb fejlesztésből kimaradnak játékosok (mert direkt úgy van megcsinálva, hogy ne érje meg nekik), azzal a felkiáltással, hogy ha nem tetszik ne használd, az egyszerűen önsorsrontás. Egy játéknak alapvető érdeke lenne, hogy mindenkinek minél több mindent érjen meg csinálni. Az pedig a legsötétebb proli, tahó irigység, hogy aki erős, annak ne érje meg, mert úgyis erős. Ha minden eseményből/fejlesztésből kimarad néhány ember, az folyamatos demoralizáló hatást eredményez, és annak bizony nem az egyre több játékos az eredménye, hanem egyre kevesebb.
Eleve felfoghatatlan, hogy miért kell a vadászat LE/TP-re belőni egy esemény jutalmazását? Miért nem lehet egy jó nagy bónuszt rárakni? Akár a vadászat kétszerese is lehetne, úgyis ritkán van esemény, és az egy év alatt elköltött erőforrásoknak csak kis része megy eseményekre. Egy nagyobb bónusz határára egyrészt mindenki kezét-lábát törve rohanna eseményezni, másrészt ezzel pontosan azt lehetne elősegíteni, amit a sok itteni egalitariánus szeretne: közelednének egymáshoz a gyengébb, és erősebb karakterek.
Viszont semeddig nem tartana olyan jutalmazást készíteni, ami nem hagy keserű szájízt maga után.
Ez az amit nem vagyok képes megérteni Miklós hozzáállásában. Miért nem lehet az eseményeket úgy megalkotni, hogy _MINDENKINEK_ megérje? Ha minden eseményből, és nagyobb fejlesztésből kimaradnak játékosok (mert direkt úgy van megcsinálva, hogy ne érje meg nekik), azzal a felkiáltással, hogy ha nem tetszik ne használd, az egyszerűen önsorsrontás. Egy játéknak alapvető érdeke lenne, hogy mindenkinek minél több mindent érjen meg csinálni. Az pedig a legsötétebb proli, tahó irigység, hogy aki erős, annak ne érje meg, mert úgyis erős. Ha minden eseményből/fejlesztésből kimarad néhány ember, az folyamatos demoralizáló hatást eredményez, és annak bizony nem az egyre több játékos az eredménye, hanem egyre kevesebb.
Eleve felfoghatatlan, hogy miért kell a vadászat LE/TP-re belőni egy esemény jutalmazását? Miért nem lehet egy jó nagy bónuszt rárakni? Akár a vadászat kétszerese is lehetne, úgyis ritkán van esemény, és az egy év alatt elköltött erőforrásoknak csak kis része megy eseményekre. Egy nagyobb bónusz határára egyrészt mindenki kezét-lábát törve rohanna eseményezni, másrészt ezzel pontosan azt lehetne elősegíteni, amit a sok itteni egalitariánus szeretne: közelednének egymáshoz a gyengébb, és erősebb karakterek.
Dátum: 2011.08.22. 12:06:55
Ha tényleg így működik a képlet, akkor elnézést, le voltam maradva. Így tényleg nincs átugrás, csak utolérés. Ami már kevésbé zavaró, bár kétségtelen, hogy az sem az igazságosság érzésével hatja át az embert. A 3%-ra levitel mindenesetre jól lenne.
Dátum: 2011.08.22. 11:28:44
Idézet: Craslorg - 2011.08.22. 11:22:18
De átugorja.
Esemény előtt:
Lusta: 7%, szorgalmas: 4%
Esemény után:
Lusta: 7-5=2%, szorgalmas: 4-0=4%
Átugrotta.
Nem ugorja át, max utoléri.
De átugorja.
Esemény előtt:
Lusta: 7%, szorgalmas: 4%
Esemény után:
Lusta: 7-5=2%, szorgalmas: 4-0=4%
Átugrotta.
Dátum: 2011.08.22. 10:36:19
Idézet: Barbey - 2011.08.22. 08:58:28
Így van, az általam javasolt megoldással max utolérheti.
Az eddigi rendszer szerint viszont természetesen átugorhatja. Ha a lusta, és a szorgalmas karakter között kisebb a fertőzés különbség, mint a kapott jutalom fertőzéscsökkentés, ÉS a lusta a limit fölött van, a szorgalmas pedig alatta, akkor a lusta átugorja a szorgalmast. Matematikailag nem tud más kijönni. Ezt az áldatlan állapotot kellene megszüntetni.
Át nem ugorhatja max utolérheti
Így van, az általam javasolt megoldással max utolérheti.
Az eddigi rendszer szerint viszont természetesen átugorhatja. Ha a lusta, és a szorgalmas karakter között kisebb a fertőzés különbség, mint a kapott jutalom fertőzéscsökkentés, ÉS a lusta a limit fölött van, a szorgalmas pedig alatta, akkor a lusta átugorja a szorgalmast. Matematikailag nem tud más kijönni. Ezt az áldatlan állapotot kellene megszüntetni.
Dátum: 2011.08.22. 08:35:30
Idézet: Miklós - 2011.08.19. 20:58:45
A fő probléma az az igazságtalanság, hogy a lustább karakter simán átugorja a szorgalmasabbat, amivel nemcsak hogy sok tízezer LE-t spórol, de hónapokkal előbb fogja megszerezni a 0-ás fertőzést, mint szorgalmasabb társa, csak azért mert lustább volt. Ez ordító igazságtalanság.
Ezt a problémát egy ilyen hard limit nem oldja meg, legfeljebb kevesebb lusta karakter tudja átugrani a szorgalmasabbakat. Mindenképpen úgy lenne igazságos, ha ilyen átugrás nem történhetne meg.
Én két ilyen igazságos megoldást látok:
- Limit nincs, de maximum 1%-ig vinne le a csökkentés.
- Van limit, de a limittől kezdve nem 0 csökkentés járna, hanem a meglévő fertőzés fele. Tehát mondjuk 10 alatti fertőzésnél, a meglévő fertőzés fele lenne a csökkenés, lefelé kerekítve, hogy ne lehessen 0-ra lemenni. Tehát 9-nél 4% lenne a csökkentés, 8-nál is 4%, 7-nél 3% ... és 1-nél pedig 0%.
Mindkét megoldás biztosítja, hogy átugrás nem fordulhat elő, legfeljebb utolérés, és 0-ra sem lehet lemenni.
A fertőzést a jutalom nem fogja 0-ra vinni, de az 5-ös limitet lecsökkenthetjük 3-ra.
A fő probléma az az igazságtalanság, hogy a lustább karakter simán átugorja a szorgalmasabbat, amivel nemcsak hogy sok tízezer LE-t spórol, de hónapokkal előbb fogja megszerezni a 0-ás fertőzést, mint szorgalmasabb társa, csak azért mert lustább volt. Ez ordító igazságtalanság.
Ezt a problémát egy ilyen hard limit nem oldja meg, legfeljebb kevesebb lusta karakter tudja átugrani a szorgalmasabbakat. Mindenképpen úgy lenne igazságos, ha ilyen átugrás nem történhetne meg.
Én két ilyen igazságos megoldást látok:
- Limit nincs, de maximum 1%-ig vinne le a csökkentés.
- Van limit, de a limittől kezdve nem 0 csökkentés járna, hanem a meglévő fertőzés fele. Tehát mondjuk 10 alatti fertőzésnél, a meglévő fertőzés fele lenne a csökkenés, lefelé kerekítve, hogy ne lehessen 0-ra lemenni. Tehát 9-nél 4% lenne a csökkentés, 8-nál is 4%, 7-nél 3% ... és 1-nél pedig 0%.
Mindkét megoldás biztosítja, hogy átugrás nem fordulhat elő, legfeljebb utolérés, és 0-ra sem lehet lemenni.
Dátum: 2011.08.18. 20:58:56
Úgy rémlik, hogy eddig mindig háborgás volt belőle, így most érdemes megint felhozni: miért van az, hogy nem mindenki kap fertőzés csökkenést a küszöb miatt? Így előfordul, hogy ha valaki lusta volt, és 2-3% fertőzéssel több van neki, mint szorgalmasabb társának, az esemény után hirtelen 2-3% fertőzéssel kevesebbje lesz. Ezt az igazságtalanságot hogyan is lehet megmagyarázni?
Dátum: 2011.08.15. 22:07:55
Birka "játékfejlesztési" tevékenységének újabb gyöngyszeme. A Katrina ehhez képest városfejlesztési program volt.
Dátum: 2011.08.05. 15:19:04
Idézet: Miklós - 2011.08.05. 14:55:38
OK, a bónusz jó lehet (az egyik megoldás, amit javasoltam, az pont ez), de csak akkor, ha nem egy fix LE/TP-jű LE+TP kombót ad. Tehát a bónusz csak a megoldás köntöse, de a tartalma a lényeg.
Egyrészt tehát növelnie kell az aktuális tevékenység LE/TP-jét, másrészt pedig annyival, hogy a vadászat + portya + bónusz összesített átlagos LE/TP-je meghaladja (de legalább elérje vagy megközelítse) a legjobb LE/TP arányt, ami ugye annak a tevékenységnek a LE/TP aránya, amit a karakter kizárólagosan végez, és aminek elkerülésére a bónusz be lesz vezetve.
Ha a vadászat + portya + bónusz összesített átlagos LE/TP-je nem lesz elég jó, akkor teljesen felesleges bevezetni a bónuszt. És itt fontos, hogy az összesített LE/TP számít, nem az egyes tevékenységeké. Ha tehát ezt nem sikerül jól belőni, akkor tulajdonképpen felesleges berakni, mert az az alaphelyzet nem változott, és soha nem is fog, hogy a tudatos fejlesztők optimalizálják a LE/TP-t. Ha tehát az a kívánalom, hogy portyázzanak, és vadásszanak is, akkor ennek a kombónak kell a legjobb LE/TP arányt nyújtania. Semmilyen más megoldással nem érhető ez el.
egy bónuszt azoknak, akik nem csak egyféle dologgal foglalkoznak.
OK, a bónusz jó lehet (az egyik megoldás, amit javasoltam, az pont ez), de csak akkor, ha nem egy fix LE/TP-jű LE+TP kombót ad. Tehát a bónusz csak a megoldás köntöse, de a tartalma a lényeg.
Egyrészt tehát növelnie kell az aktuális tevékenység LE/TP-jét, másrészt pedig annyival, hogy a vadászat + portya + bónusz összesített átlagos LE/TP-je meghaladja (de legalább elérje vagy megközelítse) a legjobb LE/TP arányt, ami ugye annak a tevékenységnek a LE/TP aránya, amit a karakter kizárólagosan végez, és aminek elkerülésére a bónusz be lesz vezetve.
Ha a vadászat + portya + bónusz összesített átlagos LE/TP-je nem lesz elég jó, akkor teljesen felesleges bevezetni a bónuszt. És itt fontos, hogy az összesített LE/TP számít, nem az egyes tevékenységeké. Ha tehát ezt nem sikerül jól belőni, akkor tulajdonképpen felesleges berakni, mert az az alaphelyzet nem változott, és soha nem is fog, hogy a tudatos fejlesztők optimalizálják a LE/TP-t. Ha tehát az a kívánalom, hogy portyázzanak, és vadásszanak is, akkor ennek a kombónak kell a legjobb LE/TP arányt nyújtania. Semmilyen más megoldással nem érhető ez el.
Dátum: 2011.08.05. 14:05:33
Lehetne egy olyan térkapu-szerű épület, ahol az ellenfelek nem ugyanolyanok lennének, hanem specializáltak. Például:
- Nem lehet ellene állatot használni (mert lebénítja/lesebzi/egyéb módon kiüti, aminek a hatása természetesen elmúlhat a csata után)
- Nem lehet ellene varázslatot használni (mert óriási az IQ-ja/rezisztenciája/varázslatelnyelése/esetleg mind)
- Nem lehet ellene közelharcot használni (vagy csak nagyon kevéssé hatékonyan)
- Nem N körös a csata, hanem addig tart, amíg vagy a karakter, vagy az ellenfél ki nem fekszik
- Nem elpusztítani kell, hanem foglyul ejteni, amit csak X mennyiségű kábítás bevitele után lehet
- stb.
Szóval a lényeg, hogy ne csak kattintani kelljen, hanem minden csatára külön fel kelljen készülni. Az ellenfelek jöhetnének véletlenszerűen, választhatóan, vagy adott sorrendben is, sőt mindez vegyesen is, hogy még változatosabb legyen.
És akkor ennél meg lehetne tenni azt, hogy a LE, és TP nem fix, hanem a karakter előzőekben szerzett LE/TP-je alapján számolódik. Így mindenki használná, és megfelelő TP mennyiség beállítással jelentősen lendítene a jelenlegi vánszorgáson.
- Nem lehet ellene állatot használni (mert lebénítja/lesebzi/egyéb módon kiüti, aminek a hatása természetesen elmúlhat a csata után)
- Nem lehet ellene varázslatot használni (mert óriási az IQ-ja/rezisztenciája/varázslatelnyelése/esetleg mind)
- Nem lehet ellene közelharcot használni (vagy csak nagyon kevéssé hatékonyan)
- Nem N körös a csata, hanem addig tart, amíg vagy a karakter, vagy az ellenfél ki nem fekszik
- Nem elpusztítani kell, hanem foglyul ejteni, amit csak X mennyiségű kábítás bevitele után lehet
- stb.
Szóval a lényeg, hogy ne csak kattintani kelljen, hanem minden csatára külön fel kelljen készülni. Az ellenfelek jöhetnének véletlenszerűen, választhatóan, vagy adott sorrendben is, sőt mindez vegyesen is, hogy még változatosabb legyen.
És akkor ennél meg lehetne tenni azt, hogy a LE, és TP nem fix, hanem a karakter előzőekben szerzett LE/TP-je alapján számolódik. Így mindenki használná, és megfelelő TP mennyiség beállítással jelentősen lendítene a jelenlegi vánszorgáson.
Dátum: 2011.08.05. 13:52:45
Idézet: Miklós - 2011.08.05. 13:36:19
Akkor maradjunk abban, hogy mindenképpen kell egy fejlesztés, ami ösztönzi az embereket, hogy vadásszanak és portyázzanak is, és ne csak 1 félét csináljanak.
Nem biztos, hogy ezt erőltetni kellene. Miért pont vadászniuk kell a portya mellett, vagy fordítva? A kalandok figyelmen kívül hagyása nem gond? A térkapu figyelmen kívül hagyása?
Szerintem hadd csinálja mindenki azt, amit akar. Az eredeti probléma egyébként az volt, hogy az optimalizálás miatt nagyon lassan lép szintet sok karakter (és ez igaz is), és nem önmagában az, hogy kinek mi a kedvenc tevékenysége.
Ide is leírom, amit a másik topikba: "a probléma lényege az, hogy a különböző tevékenységek különböző LE/TP-t adnak. Nincs isteni hatalom, ami arra tudná kényszeríteni a tudatos játékosokat, hogy ne csak a legjobbat használják. Ez egyszerűen lehetetlen, ezt kellene belátni. És jogosan lehetetlen, milyen alapon várná el bárki bárkitől, hogy ne a leghatékonyabban fejlessze a karakterét?"
Tehát hiába akarjuk arra ösztönözni/kényszeríteni a játékosokat, hogy vadásszanak, és portyázzanak is, ez egyrészt hiábavaló, másrészt fölösleges, harmadrészt pedig nem fair (mert miért kéne arra kényszeríteni bárkit, hogy olyat csináljon, ami nem éri meg?).
Az eredeti probléma tehát a lassú szintlépés. Ezt pedig újabb TP forrásokkal lehet könnyedén orvosolni. Méghozzá olyan TP forrásokkal, amiket _MINDENKINEK_ megéri használni. Tehát nem a VF-esek/pókok/bubisok/egyéb gyűlölt kasztok kizárásával, hanem mindenki számára hatékony TP forrásokkal.
Ezt pedig csakis olyan tevékenységekkel lehet megvalósítani, amik nem fix LE/TP-t adnak (hanem pl. vagy LE/TP bónuszt, vagy a karakter korábbi LE/TP-jéből számolják a jutalmat).
Akkor maradjunk abban, hogy mindenképpen kell egy fejlesztés, ami ösztönzi az embereket, hogy vadásszanak és portyázzanak is, és ne csak 1 félét csináljanak.
Nem biztos, hogy ezt erőltetni kellene. Miért pont vadászniuk kell a portya mellett, vagy fordítva? A kalandok figyelmen kívül hagyása nem gond? A térkapu figyelmen kívül hagyása?
Szerintem hadd csinálja mindenki azt, amit akar. Az eredeti probléma egyébként az volt, hogy az optimalizálás miatt nagyon lassan lép szintet sok karakter (és ez igaz is), és nem önmagában az, hogy kinek mi a kedvenc tevékenysége.
Ide is leírom, amit a másik topikba: "a probléma lényege az, hogy a különböző tevékenységek különböző LE/TP-t adnak. Nincs isteni hatalom, ami arra tudná kényszeríteni a tudatos játékosokat, hogy ne csak a legjobbat használják. Ez egyszerűen lehetetlen, ezt kellene belátni. És jogosan lehetetlen, milyen alapon várná el bárki bárkitől, hogy ne a leghatékonyabban fejlessze a karakterét?"
Tehát hiába akarjuk arra ösztönözni/kényszeríteni a játékosokat, hogy vadásszanak, és portyázzanak is, ez egyrészt hiábavaló, másrészt fölösleges, harmadrészt pedig nem fair (mert miért kéne arra kényszeríteni bárkit, hogy olyat csináljon, ami nem éri meg?).
Az eredeti probléma tehát a lassú szintlépés. Ezt pedig újabb TP forrásokkal lehet könnyedén orvosolni. Méghozzá olyan TP forrásokkal, amiket _MINDENKINEK_ megéri használni. Tehát nem a VF-esek/pókok/bubisok/egyéb gyűlölt kasztok kizárásával, hanem mindenki számára hatékony TP forrásokkal.
Ezt pedig csakis olyan tevékenységekkel lehet megvalósítani, amik nem fix LE/TP-t adnak (hanem pl. vagy LE/TP bónuszt, vagy a karakter korábbi LE/TP-jéből számolják a jutalmat).
Dátum: 2011.08.05. 12:39:02
Idézet: Birka - 2011.08.05. 12:29:13
Én meg pont azt magyaráztam, hogy dehogy működött. Úgy semmiképpen, hogy a hétköznapokban is ugyanúgy használják, mint eseményben. Majd ha a hétköznapi működés alatt is olyan durva tárgyakat lehet nyerni vele, mint esemény alatt. Így viszont mi lenne az esemény, és nem esemény között a különbség?
Továbbra is igaz, amit írtam: amíg különböző fix LE/TP-k vannak különböző tevékenységre, addig fennáll a probléma. Ezen nem változtat se kufár eseményes algoritmus, és semmi más sem. Ez egy általános probléma. De, mint írtam, lenne rá megoldás.
Ez első olyan mechanizmus, amire azt mondhatom, hogy működött is az a kufár eventben volt.
Én meg pont azt magyaráztam, hogy dehogy működött. Úgy semmiképpen, hogy a hétköznapokban is ugyanúgy használják, mint eseményben. Majd ha a hétköznapi működés alatt is olyan durva tárgyakat lehet nyerni vele, mint esemény alatt. Így viszont mi lenne az esemény, és nem esemény között a különbség?
Továbbra is igaz, amit írtam: amíg különböző fix LE/TP-k vannak különböző tevékenységre, addig fennáll a probléma. Ezen nem változtat se kufár eseményes algoritmus, és semmi más sem. Ez egy általános probléma. De, mint írtam, lenne rá megoldás.
Dátum: 2011.08.05. 12:14:34
Idézet: Birka - 2011.08.05. 11:57:14
-Egyetlen egy eset volt amikor minden játékstílus lelkesen-boldogan égette minden erőforrását. Amikor fixált volt az összes bejövő LÉ/TP-t a kufár eventben! Én ebben látom most is a fantáziát!
Csakhogy ez sajnos nem így van. Nem égette minden játékstílus lelkesen-boldogan minden erőforrását, sőt. Az erős karakterek (van szerencsém elég sok ilyet ismerni) hajszálpontosan a minimumot teljesítették, ami a megfelelő jutalomhoz szükséges volt. Egyetlen csatával sem többet. És mindezt nem lelkesen, hanem a fogukat szívva, de a jutalmat szem előtt tartva, így belenyugodva a kisebb karakterrongálásba.
Így aztán tök fölösleges a hétköznapokra bevezetni, állandóra végképp nem érné meg használni.
A probléma lényege, ahogy a másik topikban is le lett írva, az, hogy a különböző tevékenységek különböző LE/TP-t adnak. Nincs isteni hatalom, ami arra tudná kényszeríteni a tudatos játékosokat, hogy ne csak a legjobbat használják. Ez egyszerűen lehetetlen, ezt kellene belátni. És jogosan lehetetlen, milyen alapon várná el bárki bárkitől, hogy ne a leghatékonyabban fejlessze a karakterét?
Így tehát nagyjából két megoldás van:
- Az összes tevékenység LE/TP-jének fixálása (ez az extrém uniformizálás érthető okokból igen hamar véget vetne a játék értelmének).
- Olyan tevékenységek bevezetése, amik nem fix LE/TP-t adnak (hanem pl. vagy LE/TP bónuszt, vagy a karakter korábbi LE/TP-jéből számolják a jutalmat).
Más megoldás nem nagyon van.
-Egyetlen egy eset volt amikor minden játékstílus lelkesen-boldogan égette minden erőforrását. Amikor fixált volt az összes bejövő LÉ/TP-t a kufár eventben! Én ebben látom most is a fantáziát!
Csakhogy ez sajnos nem így van. Nem égette minden játékstílus lelkesen-boldogan minden erőforrását, sőt. Az erős karakterek (van szerencsém elég sok ilyet ismerni) hajszálpontosan a minimumot teljesítették, ami a megfelelő jutalomhoz szükséges volt. Egyetlen csatával sem többet. És mindezt nem lelkesen, hanem a fogukat szívva, de a jutalmat szem előtt tartva, így belenyugodva a kisebb karakterrongálásba.
Így aztán tök fölösleges a hétköznapokra bevezetni, állandóra végképp nem érné meg használni.
A probléma lényege, ahogy a másik topikban is le lett írva, az, hogy a különböző tevékenységek különböző LE/TP-t adnak. Nincs isteni hatalom, ami arra tudná kényszeríteni a tudatos játékosokat, hogy ne csak a legjobbat használják. Ez egyszerűen lehetetlen, ezt kellene belátni. És jogosan lehetetlen, milyen alapon várná el bárki bárkitől, hogy ne a leghatékonyabban fejlessze a karakterét?
Így tehát nagyjából két megoldás van:
- Az összes tevékenység LE/TP-jének fixálása (ez az extrém uniformizálás érthető okokból igen hamar véget vetne a játék értelmének).
- Olyan tevékenységek bevezetése, amik nem fix LE/TP-t adnak (hanem pl. vagy LE/TP bónuszt, vagy a karakter korábbi LE/TP-jéből számolják a jutalmat).
Más megoldás nem nagyon van.
Dátum: 2011.08.04. 16:32:15
Idézet: Jeriko - 2011.08.04. 16:07:41
Ez bizony így van, ez egy általános probléma, amit nem nagyon lehet eltüntetni. Erre megoldás lehet, hogy bekerülnek olyan aktivitások, amelyeknél nem fix a LE/TP, hanem pl. a karakter múltbeli LE/TP-je alapján számolódik. Ezt minimum kétféleképpen meg lehet oldani:
- Adott dologra nem LE-t, és TP-t kap a karakter, hanem LE/TP bónuszt. Pl. lehetne olyan esemény, ahol az eseményben tanúsított aktivitás után LE bónuszt kapna a karakter az X elkövetkező TP-re, és így megnövekedne a LE/TP arány. Ez ráadásul egy huszárvágással azonnal megoldaná azt is, hogy abszolút mindenkinek megérje eseményben részt venni, az erősségtől függetlenül.
- Lehetne olyan térkapu szerű dolog, ahol a szörny legyőzése után a LE, és TP a karakter előző szintjén hozott LE/TP átlagából számolódna. Így ez is olyan lenne, amit mindenkinek megéri csinálni, és ezzel gyorsulna a szintlépés. Mivel pedig az előző teljes szint számítana (ami már jelenleg is logolódik), így nagyon nehéz lenne trükközni vele.
A fix LE/TP-s aktivitásoknak mindig meglesz az a hibája, hogy mindig csak egy lesz közülük, amit megéri csinálni, így az isten se fogja "normális" sebességű játékra szorítani azokat, akiknek fontos a karakterük erőssége. Ezt csakis fix LE/TP nélkül lehet elérni, pl. a fent vázolt módon.
Ha a vadászat LE/TP aránya jobb, mint a portyáé -> nem érdemes portyázni (láthatatlan bubis vadász).
Ha a portya LE/TP aránya jobb, mint a vadászaté -> nem érdemes vadászni (v5).
Márpedig az egyik mindig teljesül, hacsak nem pont ugyanakkora a LE/TP arány - de ezt meg gyakorlatilag lehetetlen belőni.
Az, hogy az éppen gyengébb oldal meg lesz erősítve, nem biztos, hogy megoldás.
Ha a portya LE/TP aránya jobb, mint a vadászaté -> nem érdemes vadászni (v5).
Márpedig az egyik mindig teljesül, hacsak nem pont ugyanakkora a LE/TP arány - de ezt meg gyakorlatilag lehetetlen belőni.
Az, hogy az éppen gyengébb oldal meg lesz erősítve, nem biztos, hogy megoldás.
Ez bizony így van, ez egy általános probléma, amit nem nagyon lehet eltüntetni. Erre megoldás lehet, hogy bekerülnek olyan aktivitások, amelyeknél nem fix a LE/TP, hanem pl. a karakter múltbeli LE/TP-je alapján számolódik. Ezt minimum kétféleképpen meg lehet oldani:
- Adott dologra nem LE-t, és TP-t kap a karakter, hanem LE/TP bónuszt. Pl. lehetne olyan esemény, ahol az eseményben tanúsított aktivitás után LE bónuszt kapna a karakter az X elkövetkező TP-re, és így megnövekedne a LE/TP arány. Ez ráadásul egy huszárvágással azonnal megoldaná azt is, hogy abszolút mindenkinek megérje eseményben részt venni, az erősségtől függetlenül.
- Lehetne olyan térkapu szerű dolog, ahol a szörny legyőzése után a LE, és TP a karakter előző szintjén hozott LE/TP átlagából számolódna. Így ez is olyan lenne, amit mindenkinek megéri csinálni, és ezzel gyorsulna a szintlépés. Mivel pedig az előző teljes szint számítana (ami már jelenleg is logolódik), így nagyon nehéz lenne trükközni vele.
A fix LE/TP-s aktivitásoknak mindig meglesz az a hibája, hogy mindig csak egy lesz közülük, amit megéri csinálni, így az isten se fogja "normális" sebességű játékra szorítani azokat, akiknek fontos a karakterük erőssége. Ezt csakis fix LE/TP nélkül lehet elérni, pl. a fent vázolt módon.
Dátum: 2011.07.27. 21:50:11
Idézet: Ariel - 2011.07.27. 18:54:31
Mi a problémád a két mondattal? Én nem játom, hogy szemben állnának egymással...
Pedig elég nyilvánvaló az ellentmondás. Az volt az eredeti felvetés, hogy a vadászatot erősíteni kell, mert sokan vannak, akik nem vadásznak. Helyette térkapuznak (VF-fel), vagy portyáznak (EH-val), esetleg egyéb dolgot csinálnak. Az nyilvánvaló, hogy a játékosok jelentős része (az is lehet, hogy többsége) VF-et használ a legmagasabb szintek alatt. Ha tehát a vadászat erősítéséből ki akarod hagyni a VF-et (és így a játékosok jelentős részét), akkor nyilvánvalóan nem a vadászat erősítése a célod (mivel a VF-es vadászat is vadászat), hanem valami egészen más.
Mi a problémád a két mondattal? Én nem játom, hogy szemben állnának egymással...
Pedig elég nyilvánvaló az ellentmondás. Az volt az eredeti felvetés, hogy a vadászatot erősíteni kell, mert sokan vannak, akik nem vadásznak. Helyette térkapuznak (VF-fel), vagy portyáznak (EH-val), esetleg egyéb dolgot csinálnak. Az nyilvánvaló, hogy a játékosok jelentős része (az is lehet, hogy többsége) VF-et használ a legmagasabb szintek alatt. Ha tehát a vadászat erősítéséből ki akarod hagyni a VF-et (és így a játékosok jelentős részét), akkor nyilvánvalóan nem a vadászat erősítése a célod (mivel a VF-es vadászat is vadászat), hanem valami egészen más.
Dátum: 2011.07.27. 08:29:54
Idézet: Ariel - 2011.07.27. 00:18:11
VS.
Idézet: Ariel - 2011.07.27. 00:18:11
Pl ha a karakternek nincs VF-e, és a megfelelő küldetése aktív, akkor gyakrabban találhat kiégett őskövet, vagy kisebb lényt vadászat során. ... (nincs VF, sem láthatatlanság) kap +1 pp-t.
Most akkor melyik? Erősíteni kell a vadászatot, vagy nem? A VF-es vadászat már nem is vadászat?
A vadászat erősítését azért nem kell még temetni... ... olyan képességeket kell berakni, amik a vadászattal kombóznak.
VS.
Idézet: Ariel - 2011.07.27. 00:18:11
Pl ha a karakternek nincs VF-e, és a megfelelő küldetése aktív, akkor gyakrabban találhat kiégett őskövet, vagy kisebb lényt vadászat során. ... (nincs VF, sem láthatatlanság) kap +1 pp-t.
Most akkor melyik? Erősíteni kell a vadászatot, vagy nem? A VF-es vadászat már nem is vadászat?
Dátum: 2011.07.21. 19:37:15
Idézet: Őrmester - 2011.07.21. 19:26:23
Hát, a végtelen azért már annak számít. Igaz, hogy megbízhatóan, folyamatosan hozni nem lehet, ahogyan el is mondták. Ennek az egész problémának valószínűleg sokkal kisebb a jelentősége, mint ahogyan a felvetője gondolja.
Valaki árulja el, mi számít extrém LE/TP aránynak!
Hát, a végtelen azért már annak számít. Igaz, hogy megbízhatóan, folyamatosan hozni nem lehet, ahogyan el is mondták. Ennek az egész problémának valószínűleg sokkal kisebb a jelentősége, mint ahogyan a felvetője gondolja.