Akkor lássuk, hogy szerintem hogyan kellene nekilátni az elszaródott modulok rendberakásának, egy egyszerűsített példán az építés esetére.
Mit várunk el az építéstől, mik az igényeink, milyen határok között?
1. Folyamatosan legyen mit építeni.
2. Legyen meg a választás, taktikázás lehetősége, ne csak egyvalamit lehessen építeni.
3. Ne legyenek hatalmas különbségek a szövetségi építések között.
4. Maradjon használható a manakonstrukció.
5. Lehessen lélekkútból építeni.
…
A sor folytatható, amíg minden releváns elvárást össze nem szedünk
Hogy működik most az építés?
A. 1-2 évente bekerül 1-2 új épület
B. 1-2 évente kitolódik pár épület max. szintje
C. Építés LE-ből, aminek alapja az építés szakértelem és a rendelkezésre álló LE.
D. Manakonstrukció, aminek alapja a manakonstrukció szakértelem és a vp.
E. Építés lélekkútból, aminek alapja a LE-ből történt építések mennyisége
…
Ezt tovább lehet bővíteni az energiatéglás építéssel, háborúból, szövibajnokikból szerzett zsákmánnyal, stb, de a példához ennyi elég.
Ezek után véssünk fel egy n x m-es mátrixot, jelen esetben 5x5-öst, és minden egyes celláját vizsgáljuk meg alaposan.
1A Folyamatosan legyen mit építeni X 1-2 évente bekerül 1-2 új épület
Eddig jellemzően mindig volt mit építeni, de a rizikó valós volt arra nézve, hogy kifutunk. A játékosoknak kellett minden alkalommal jelezni, ha közeledett a vég, és erre tűzoltásként jött az épületek max. szintjének megnövelése borsos áron.
Javaslat1: kerüljön be egy „piros lámpa” a programba, ami automatikusan jelzi a játékvezetésnek, ha az építhető szintek száma a meghatározott limit értéket eléri. A limitet úgy kell belőni, hogy még legalább 3 hónap legyen a cselekvésre.
Javaslat2: készüljenek épülettervek, amiket a piros lámpa bekapcsolása utána fiókból előhúzva véglegesíteni lehessen, és időben leprogramozhatók legyenek. Ezzel kikerülve az állandó tűzoltást és az épületszintek folyamatos tologatását.
Ezek még mindig nem valós megoldások, csak koncepciók. Sokkal jobban bele kell menni a részletekbe, számokba, képletekbe ha pl olyan „piros lámpát” akarunk, ami tényleg jól meg tudja becsülni a 3 hónapos limitet. A „készüljenek épülettervek” szintén csak egy javaslat, definiálásra vár a „hogyan”. Összerak a játékvezetés egy marék épülettervet, vagy mondjuk meghirdet egy pályázatot a fórumon, olyan feltételekkel, ami mellett remélhető, hogy értelmes, felhasználható ötletek is születnek, nem csak agymenések.
És ez még csak az nxm-es mátrixunk egyik cellája volt. Ha végigmegyünk az összesen, lesz egy csomó cella, amit simán kipipálhatunk, mert nincs benne konfliktus. Pl a 4E cella üres marad, mert a manakonstrukció iránti igényünket nem befolyásolja a lélekkútból történő építés működése.
Vegyük mondjuk a 3C pontot:
Ebbe a cellába biztos, hogy sokminden kerülne, ha kielemeznénk. Mik okozzák a nagy különbségeket? Az építés képlete, a taglétszám, a játékosok építési hajlama, és a karakterekhez befolyó LE mennyisége, ami függ a karakter szintjétől, „ügyességétől”, hogy használ-e ősköveket, stb. Tegyük fel, hogy miután alaposan megvizsgáltuk az egyes paramétereket, arra az eredményre jutunk, hogy a taglétszámból adódó különbségeket nem akarjuk piszkálni, de a LE mennyisége túlságosan is függ a karakter szintjétől és ez okozza a legnagyobb gondot. Ezért a különbségek jövőbeni mérséklésére Pistike azzal a javaslattal áll elő, hogy az új épületeket eztán ne LE-ből kelljen építeni, hanem „kutyakekszből”. A karakter az építéshez elkölti az építésre szánt LE-t, ami átszámolódik az építés szakértelem képlete szerint, ahogy eddig is, de az így kapott érték elosztódik az építő karakter egy átlagos vadászatáért kapott LE értékével. Így megkapjuk, hogy az építéssel mennyi „kutyakeksz” épült az új épületbe, ami már sokkal kevésbé lesz szintfüggő, mint a régi rendszer.
Ez a változtatási javaslat nagyban megváltoztatja a C pont működését, hiszen az eddig beépített LE az új épületekre kap egy osztót, ami szintfüggő, és a végeredményt nem LE-nek hívjuk, hanem kutyakeksznek. Így aztán a mátrix C során újra végig kell menni 1-tők 5-ig, és megnézni, hogy az új javaslat okoz-e bármi problémát valamelyik oszlopban. Közben persze kiderülhet, hogy tök fölösleges kutyakeksznek hívni az új mértéket, egyszerűen csak fel kell tüntetni az új épületeknél, hogy a beépített LE mennyiség osztódik a karakter szintjének megfelelő átlagos vadászatért járó LE-vel.
Ha úgy látjuk, hogy a mátrixunkból kipucoltuk az összes konfliktust, akkor mondhatjuk, hogy szerintünk megvan a jó megoldás. A fórumon csapongva, ötletelgetve is ez történik, annyi különbséggel, hogy még a legértelmesebb javaslatok is csak a mátrix 1-2 cellájába piszkálnak bele, a felszínt kapargatva.
A fenti csak egy példa volt annak körvonalaira, hogy hogy is kellene rendberakni a már elszaródott modulokat. Fontos, hogy a valóságban olyan mélységig kell lemenni a vizsgálatukban, hogy előjöjjenek a képletek, modellek amik alapján ténylegesen számolni, tervezni lehet. A végeredmény pedig nagyságrendekkel jobb lesz, ha több ember dolgozik rajta.
Hozzászólások - Ariel
Dátum: 2016.05.11. 10:53:16
Dátum: 2016.05.10. 23:37:03
Idézet: Kwisatz - 2016.05.10. 23:16:10
Az biztos, hogy amit leírtál, az nem a megoldás. Jobb esetben a javaslatod egyes elemei megegyeznek a megoldás egyes elemeivel. Amíg nincsenek összeszedve azok a követelmények és funkciók, amiket a portyával szemben támasztunk, addig megoldásról teljesen fölösleges beszélni. Honnan is tudhatnánk, hogy az ötperces agymenésünk eredménye a jó megoldás, ha azt sem tudjuk, mire keressük a megoldást.
A megoldást pár napja leírtam, nem akarom ismételni magam, nem tudom Miklósnak miért fájna, ha ezeket meglépné.
Az biztos, hogy amit leírtál, az nem a megoldás. Jobb esetben a javaslatod egyes elemei megegyeznek a megoldás egyes elemeivel. Amíg nincsenek összeszedve azok a követelmények és funkciók, amiket a portyával szemben támasztunk, addig megoldásról teljesen fölösleges beszélni. Honnan is tudhatnánk, hogy az ötperces agymenésünk eredménye a jó megoldás, ha azt sem tudjuk, mire keressük a megoldást.
Dátum: 2016.05.10. 20:23:28
Valójában +1 példa arra, hogy miként lehet egy problémára rossz megoldást találni.
Az inspirációt nem megszüntetni akartam, hanem a megfelelő keretek közé terelni.
Az inspirációt nem megszüntetni akartam, hanem a megfelelő keretek közé terelni.
Dátum: 2016.05.10. 17:37:47
Ha lesz időm, holnap írok egy példát. Mondjuk arra, hogy miként lehet elkezdeni egy ilyen analízist, ha új épületeket akarunk.
Dátum: 2016.05.09. 22:42:41
Idézet: Offsboy - 2016.05.09. 22:34:37
Ezeket a dolgokat rendbe lehet tenni, egyesével megvizsgálva azokat, de semmiképp nem egy általános tapasszal, aminek ráadásul semmi köze a problémákhoz.
Viszont; amit te mondasz, azt semmi nem teszi rendbe.
Ezeket a dolgokat rendbe lehet tenni, egyesével megvizsgálva azokat, de semmiképp nem egy általános tapasszal, aminek ráadásul semmi köze a problémákhoz.
Dátum: 2016.05.09. 21:53:03
Én azon lepődöm meg, hogy ennyire nem látod át a helyzetet, és hiszel a tündérmesében, miszerint a szintkorlát bármit is megold.
Ami a fejlesztéseket illeti, az, hogy állandóan kifutnak a dolgok a játékosok alól, minimális részben köszönhető a szintnek. Egyedül a lélekkufárnál kapható tárgyakra és a portyára (erről később részletesen) igaz, semmi másra. Na jó, a legendára is, de ez legyen a legnagyobb bajunk.
Amivel folyamatosan gond van/volt, az az épületek, AF képességek, epikus kincsek, megaeszenciák, szerencsekerék, aukciós ház, event jutalmak, relikviakuponos tárgyak. Egyiknek sincs semmi a köze a szinthez. Attól, hogy lesz 200 karakter 300-ik szinten, attól ezek a problémák ugyanúgy megmaradnak, mint eddig. Akik eddig elöl jártak az előbbi témákban, azok a szintkorlát után is elöl maradnak, és ugyanúgy nem készülnek nekik fejlesztések. A szintkorlát ezen a problémán NEM segít! Nem fog Miklós legyártani 100+ epikus tárgyat, újabb tucatnyi épületet, új relikviákat és AF képességeket csak azért, mert szintben utolérték az elsőket. Ezek a "modulok" már elszaródtak, hatalmas különbségek vannak a játékosok között, és nem a szintkorlát fogja megjavítani. Vagy egyesével végig kell menni rajtuk, és megnézni, hogyan lehet rendberakni, vagy marad a jelenlegi folyamatos megkésett fejlesztés. Az új fejlesztéseket viszont lehet úgy is csinálni, hogy ne szaródjanak el, és közben ne is legyenek szintfüggőek, ahogy az előbb említettek sem azok.
A portyához való hozzáállásodad szintén nem értem. Ha neked csak azért kell a portya, mert pvp, és más játékosokkal csatázhatsz, akkor a problémádra ott a szubplazma, az interakció, nem? Ott voltál te is a legutóbbi VU talin, ahol kiderült, hogy V5-ön, a topban még véletlenül sem piszkálják meg egymást a játékosok, holott lenne rá lehetőségük. Ez csak egy újabb olyan indikátor, ami azt mutatja, hogy a portya elszaródott, nem elégíti ki a kívánalmakat, nem teljesíti az elvárt követelményeket. Ne legyünk már rövidlátók, a szintkorlát nem oldja meg a problémákat, kevésbé lesz szar a portya, de attól még szar marad. Olyan megoldást kell találni, ami jól működővé teszi a portyát, és közben nem csesz szét minden mást. Ennek az alapvető igénynek kellene megjelennie a fejlesztésben. De sajnos azt látom, hogy a játékosok zöménél ez fel sem merül.
A "semmit sem érdemes fejleszteni a karakteren" egy másik probléma, annak is a mélyére lehet ásni, és azt is meg lehet oldani úgy, hogy működjön. De összemosni a portya problémáival hiba lenne.
Ami a fejlesztéseket illeti, az, hogy állandóan kifutnak a dolgok a játékosok alól, minimális részben köszönhető a szintnek. Egyedül a lélekkufárnál kapható tárgyakra és a portyára (erről később részletesen) igaz, semmi másra. Na jó, a legendára is, de ez legyen a legnagyobb bajunk.
Amivel folyamatosan gond van/volt, az az épületek, AF képességek, epikus kincsek, megaeszenciák, szerencsekerék, aukciós ház, event jutalmak, relikviakuponos tárgyak. Egyiknek sincs semmi a köze a szinthez. Attól, hogy lesz 200 karakter 300-ik szinten, attól ezek a problémák ugyanúgy megmaradnak, mint eddig. Akik eddig elöl jártak az előbbi témákban, azok a szintkorlát után is elöl maradnak, és ugyanúgy nem készülnek nekik fejlesztések. A szintkorlát ezen a problémán NEM segít! Nem fog Miklós legyártani 100+ epikus tárgyat, újabb tucatnyi épületet, új relikviákat és AF képességeket csak azért, mert szintben utolérték az elsőket. Ezek a "modulok" már elszaródtak, hatalmas különbségek vannak a játékosok között, és nem a szintkorlát fogja megjavítani. Vagy egyesével végig kell menni rajtuk, és megnézni, hogyan lehet rendberakni, vagy marad a jelenlegi folyamatos megkésett fejlesztés. Az új fejlesztéseket viszont lehet úgy is csinálni, hogy ne szaródjanak el, és közben ne is legyenek szintfüggőek, ahogy az előbb említettek sem azok.
A portyához való hozzáállásodad szintén nem értem. Ha neked csak azért kell a portya, mert pvp, és más játékosokkal csatázhatsz, akkor a problémádra ott a szubplazma, az interakció, nem? Ott voltál te is a legutóbbi VU talin, ahol kiderült, hogy V5-ön, a topban még véletlenül sem piszkálják meg egymást a játékosok, holott lenne rá lehetőségük. Ez csak egy újabb olyan indikátor, ami azt mutatja, hogy a portya elszaródott, nem elégíti ki a kívánalmakat, nem teljesíti az elvárt követelményeket. Ne legyünk már rövidlátók, a szintkorlát nem oldja meg a problémákat, kevésbé lesz szar a portya, de attól még szar marad. Olyan megoldást kell találni, ami jól működővé teszi a portyát, és közben nem csesz szét minden mást. Ennek az alapvető igénynek kellene megjelennie a fejlesztésben. De sajnos azt látom, hogy a játékosok zöménél ez fel sem merül.
A "semmit sem érdemes fejleszteni a karakteren" egy másik probléma, annak is a mélyére lehet ásni, és azt is meg lehet oldani úgy, hogy működjön. De összemosni a portya problémáival hiba lenne.
Dátum: 2016.05.07. 21:10:24
Már előttem szar volt, nem tudom megcsinálni.
Dátum: 2016.05.06. 23:40:52
Idézet: Miklós - 2016.05.06. 10:23:37
Pedig nem jobb. Elmondom, hogy miért. A játékosoknak van egy halom elvárása a portyával szemben, mint ahogy a játék minden elemével szemben. Pl. ha már hét éve játszom a játékkal, azt akarom, hogy kényelmes legyen, ne rabolja az időmet, kiszámítható és tervezhető legyen. A portya pörögjön, ne kelljen várakoznom, lenyomhassak akár 100-150 csatát is egyhuzamban, ha úgy adódik, tudjam teljesíteni a küldetéseimet közben, fejlődjenek rajta az állataim, stb. stb. Ha 2 célpont helyett kapok 50-et, a portyával szemben támasztott elvárásaim és követelményeim tucatjaiból mindössze egyet teljesítesz, az összes többi kielégítetlen marad, a portya mint játékelem nem tölti be a funkcióját, továbbra is kudarcot vall. Azon pedig kár rugózni, hogy két rossz játékelem közül, melyik a kevésbé rossz, mert a cél a jó játékelem megtervezése kell legyen.
Ez megintcsak nem igaz. Maximum azzal a kiigazítással, hogy a szintemnek többé nincs közvetlen hatása a portya eredményemre. De a karakter szintje ott van mindenhol a játékban. Az állataim alapszintjének maximumában, a vadászatért kapott LE-ben, az szb csatákért kapott LE-ben, a térkapunál, de még a csatlósaim maximális képességeiben is. Egyszerűen mindenhol. Mindent átsző a karakter szintje, nem lehet csak úgy egy csettintéssel kivonni mindenből.
Idézet: Ariel - 2016.05.05. 15:21:28
Itt kb. azt írtad, hogy ha 50 célpont van, az nem jobb annál, hogy ha csak 2 van. Ez egészen biztosan nem igaz
1.A szintkorlát önmagában nem változtat semmin. Ha 50 karakter van a szintemen, akkor sem tudok portyázni
Itt kb. azt írtad, hogy ha 50 célpont van, az nem jobb annál, hogy ha csak 2 van. Ez egészen biztosan nem igaz
Pedig nem jobb. Elmondom, hogy miért. A játékosoknak van egy halom elvárása a portyával szemben, mint ahogy a játék minden elemével szemben. Pl. ha már hét éve játszom a játékkal, azt akarom, hogy kényelmes legyen, ne rabolja az időmet, kiszámítható és tervezhető legyen. A portya pörögjön, ne kelljen várakoznom, lenyomhassak akár 100-150 csatát is egyhuzamban, ha úgy adódik, tudjam teljesíteni a küldetéseimet közben, fejlődjenek rajta az állataim, stb. stb. Ha 2 célpont helyett kapok 50-et, a portyával szemben támasztott elvárásaim és követelményeim tucatjaiból mindössze egyet teljesítesz, az összes többi kielégítetlen marad, a portya mint játékelem nem tölti be a funkcióját, továbbra is kudarcot vall. Azon pedig kár rugózni, hogy két rossz játékelem közül, melyik a kevésbé rossz, mert a cél a jó játékelem megtervezése kell legyen.
Idézet: Ariel - 2016.05.05. 15:21:28
Ha bármilyen tárgyat megvehetek, bárkit támadhatok, és semmilyen előnyöm nem származik a szintemből, akkor a szint elvesztette az értelmét, ergo akár be is vezethetjük a szintkorlátot Vegyük észre, a javaslatod ekvivalens azzal, hogy a szintnek többé nincs jelentősége (tehát nincs rá szükség).
Ha 300-ik szint felett az új tárgyak szintfüggetlenül elérhetők, nem jár támadás és IQ bónusz szintkülönbség alapján, egyaránt lehet lefelé és fölfelé támadni 300-ik szint fölött 30pp beállítás mellett, akkor nem kell szintkorlát.
Ha bármilyen tárgyat megvehetek, bárkit támadhatok, és semmilyen előnyöm nem származik a szintemből, akkor a szint elvesztette az értelmét, ergo akár be is vezethetjük a szintkorlátot Vegyük észre, a javaslatod ekvivalens azzal, hogy a szintnek többé nincs jelentősége (tehát nincs rá szükség).
Ez megintcsak nem igaz. Maximum azzal a kiigazítással, hogy a szintemnek többé nincs közvetlen hatása a portya eredményemre. De a karakter szintje ott van mindenhol a játékban. Az állataim alapszintjének maximumában, a vadászatért kapott LE-ben, az szb csatákért kapott LE-ben, a térkapunál, de még a csatlósaim maximális képességeiben is. Egyszerűen mindenhol. Mindent átsző a karakter szintje, nem lehet csak úgy egy csettintéssel kivonni mindenből.
Dátum: 2016.05.05. 15:21:28
Röviden próbálok reagálni a két pontra.
1.A szintkorlát önmagában nem változtat semmin. Ha 50 karakter van a szintemen, akkor sem tudok portyázni, mert várakozni kell a portyák között, mert mindenki gyémánt, és nem támadható, mert egyébként is korlátozva van, hogy ki hány ütést kaphat, és mert egyébként is elájulnak a karakterek a csata felénél. Azzal, hogy 50-en a szintemre érnek, mi változik? Elveszítem a szintemből és a tárgyakból adódó extra bónuszaimat velük szemben. Biztos, hogy ezt nem lehet másképp megoldani, mint a szintkorlát bevezetésével? Tuti, hogy lenne egyszerűbb megoldás is. Mi változik még? Ha azonos szintre érünk, akkor a LE bevételeik nőnek hozzám képest, a mostani helyzethez viszonyítva. Biztos, hogy ezt csak úgy lehet megoldani, hogy a szintem van korlátozva? Erre is tuti, hogy lenne egyszerűbb megoldás.
2.Tény, hogy egy csomó fejlesztést pár karakter miatt kellett megcsinálni. De ezek töredéke jött a magas szintből. A megaeszenciáknak pl. semmi köze a szintemhez, szubplazmát sem használok szinte soha, az AF képességek problémája is azért jött elő, mert a meglévő drága képességek értelmetlenné és fölöslegessé váltak. A fejlesztési idők széttöredezésének nem a végtelen szint a gyökéroka.
Ha 300-ik szint felett az új tárgyak szintfüggetlenül elérhetők, nem jár támadás és IQ bónusz a szintkülönbség alapján, egyaránt lehet lefelé és fölfelé támadni 300-ik szint fölött 30pp beállítás mellett, akkor nem kell szintkorlát. A vadászatért és EH-ért járó plusz LE ugyan jár a szint növekedésével, de nem kell olyan bonyolult dolgokat bevezetni, mint az évek múlva felvehető LE kompenzációt. Sokkal kevesebb rizikót jelt egy ilyen változtatás, sokkal jobban tervezhető, mint a szintkorlát bevezetése.
1.A szintkorlát önmagában nem változtat semmin. Ha 50 karakter van a szintemen, akkor sem tudok portyázni, mert várakozni kell a portyák között, mert mindenki gyémánt, és nem támadható, mert egyébként is korlátozva van, hogy ki hány ütést kaphat, és mert egyébként is elájulnak a karakterek a csata felénél. Azzal, hogy 50-en a szintemre érnek, mi változik? Elveszítem a szintemből és a tárgyakból adódó extra bónuszaimat velük szemben. Biztos, hogy ezt nem lehet másképp megoldani, mint a szintkorlát bevezetésével? Tuti, hogy lenne egyszerűbb megoldás is. Mi változik még? Ha azonos szintre érünk, akkor a LE bevételeik nőnek hozzám képest, a mostani helyzethez viszonyítva. Biztos, hogy ezt csak úgy lehet megoldani, hogy a szintem van korlátozva? Erre is tuti, hogy lenne egyszerűbb megoldás.
2.Tény, hogy egy csomó fejlesztést pár karakter miatt kellett megcsinálni. De ezek töredéke jött a magas szintből. A megaeszenciáknak pl. semmi köze a szintemhez, szubplazmát sem használok szinte soha, az AF képességek problémája is azért jött elő, mert a meglévő drága képességek értelmetlenné és fölöslegessé váltak. A fejlesztési idők széttöredezésének nem a végtelen szint a gyökéroka.
Ha 300-ik szint felett az új tárgyak szintfüggetlenül elérhetők, nem jár támadás és IQ bónusz a szintkülönbség alapján, egyaránt lehet lefelé és fölfelé támadni 300-ik szint fölött 30pp beállítás mellett, akkor nem kell szintkorlát. A vadászatért és EH-ért járó plusz LE ugyan jár a szint növekedésével, de nem kell olyan bonyolult dolgokat bevezetni, mint az évek múlva felvehető LE kompenzációt. Sokkal kevesebb rizikót jelt egy ilyen változtatás, sokkal jobban tervezhető, mint a szintkorlát bevezetése.
Dátum: 2016.05.04. 20:36:54
Sokkal több buktatót és rizikót látok a szint maximalizálásban, mint előnyt. Sűrűsödne a mezőny, ez tiszta. De ez önmagában kevés ahhoz, hogy a pvp visszatérjen a játékba. A v5 jó példa erre, minimális szintkülönbség a topban, de még véletlenül sem piszkálják egymást. A szövibajnokin 5 perc alatt letolok 20 csatát, portyában ez negyed óra. Ráadásul fél órát kell várnom, hogy újra üthessek, és még az is korlátozva van, hogy hány ütést kaphat egy karakter. A szövibajnokin egy óra alatt megvan 200 csata, portyában egy nap alatt sem lehet összehozni. A portya szabályai felett egyszerűen eljárt az idő. És ez az, amit újra kellene gondolni, nem pedig szinthatárt húzni. Sokkal kevesebb fájdalommal és hibalehetőséggel járna egy portyareform, mint az egész játék új alapokra helyezése a szintredszer szétcincálásával.
Nem látom, hogy mit nyernék a szintkorláttal. Ahogy azt sem látom, hogy a szintredszer miért gátja bármilyen fejlesztésnek. Azt viszont látom, hogy beláthatatlan és tervezhetetlen a karakterfejlesztés. A bevezetett fejlesztésekre pedig rá sem lehet ismerni 2-3 évnyi távlatból.
A topiknyitó hozzászólás engem nem győzött meg, ennél sokkal komolyabb indokok és részletesebb magyarázat kell, hogy ne nemmel szavazzak egy ilyen javaslatra.
Nem látom, hogy mit nyernék a szintkorláttal. Ahogy azt sem látom, hogy a szintredszer miért gátja bármilyen fejlesztésnek. Azt viszont látom, hogy beláthatatlan és tervezhetetlen a karakterfejlesztés. A bevezetett fejlesztésekre pedig rá sem lehet ismerni 2-3 évnyi távlatból.
A topiknyitó hozzászólás engem nem győzött meg, ennél sokkal komolyabb indokok és részletesebb magyarázat kell, hogy ne nemmel szavazzak egy ilyen javaslatra.
Dátum: 2016.04.29. 22:12:00
18.000 AFP-ért igazán működhetne szakikra is a képesség...
Dátum: 2016.04.28. 12:49:13
Ezek az új AF képességek merre vannak? A jutalmat már tegnap átvettem, megvan minden megaeszencia, mégsem látom a képességeket...
Dátum: 2016.04.28. 10:58:24
Nem beszéljük meg ezt inkább a chat-en?
Idézet: Azazel - 2016.04.18. 23:24:38
Csak azt tudnám, hol láttad tőlem azt az egyenlőségjelet... Legközelebb majd halmazokat rajzolok, az talán érthetőbb lesz. Alapvetően nem tűnsz hülyegyereknek, de sajnos amint az őskövek és a fizetés a téma olyan, mintha zárlatot kapnál...
Arról próbáltam beszélni, hogy ne tegyünk egyenlőségjelet a "komolyan veszi", és a "fizet" közé.
Csak azt tudnám, hol láttad tőlem azt az egyenlőségjelet... Legközelebb majd halmazokat rajzolok, az talán érthetőbb lesz. Alapvetően nem tűnsz hülyegyereknek, de sajnos amint az őskövek és a fizetés a téma olyan, mintha zárlatot kapnál...
Idézet: Azazel - 2016.04.18. 21:19:39
Tegnap pont azt írtam, hogy főként ebből a csoportból kerülnek ki azok, akik hajlandók is fizetni a játékért. Tudják azt is, hogy mire érdemes költeni és mire nem. Pl elég hamar belátják, hogy nem érdemes csatlóskristályokat venni, noha itt a fórumon már lassan tucatnyi topikban jött elő, hogy a csatlóskristály maga a pénzért vehető őstáp.
De az is tény, aki az alapvető dolgokra sem költ, az hátrányból indul ahhoz képest, aki ezt megteszi.
A példádnál maradva, megkeresi a legjobb helyeket, tanulja a halak viselkedését, a különféle fajok jellegzetes élőhelyeit, begyűjti az infókat hogy milyen csalival, milyen etetőanyaggal érdemes, milyen napszakban, időjárásban, stb...de megmarad egy alapfelszerelésnél. Ő akkor kocahorgász marad?
Tegnap pont azt írtam, hogy főként ebből a csoportból kerülnek ki azok, akik hajlandók is fizetni a játékért. Tudják azt is, hogy mire érdemes költeni és mire nem. Pl elég hamar belátják, hogy nem érdemes csatlóskristályokat venni, noha itt a fórumon már lassan tucatnyi topikban jött elő, hogy a csatlóskristály maga a pénzért vehető őstáp.
De az is tény, aki az alapvető dolgokra sem költ, az hátrányból indul ahhoz képest, aki ezt megteszi.
Totális tévhitben vagy ha azt hiszed, hogy attól, hogy rendszeresen és sokat fizetsz, erős karaktered lesz. Rengeteg átvett karaktert láttam a süllyesztőben eltűnni, hiába is fizetett sokat az új gazdi, nem tudott felnőni a feladathoz. Azt is elhiszem, hogy téged frusztrál ez a sokat fizetés téma, kb minden harmadik hozzászólásod erről szól.
Ez az egész kicsit olyan, mint a horgászat. Az egyszeri pecás hétvégén kimegy a tóra és belógatja. Lehet, hogy a cimboráktól kap tippeket, hogy hová érdemes ülni, de ő maga nem fogja a halakat megkeresni és nem is fog drága felszerelést venni. Van, aki komolyan veszi a hobbiját, felkutatja a halakat, figyeli a mozgásukat, versenyekre jár és sokat költ a felszerelésre is. Van egy réteg, aki sokat költ a cuccokra, mert azt hiszi, attól eredményes lesz, pedig csak hétvégi pecás marad. És van egy réteg a hétvégi pecások között, aki nem költ a hobbijára, és ha valaki sikeresebb náluk, azt rögtön azzal magyarázzák, hogy drága felszerelésük van.
Ez az egész kicsit olyan, mint a horgászat. Az egyszeri pecás hétvégén kimegy a tóra és belógatja. Lehet, hogy a cimboráktól kap tippeket, hogy hová érdemes ülni, de ő maga nem fogja a halakat megkeresni és nem is fog drága felszerelést venni. Van, aki komolyan veszi a hobbiját, felkutatja a halakat, figyeli a mozgásukat, versenyekre jár és sokat költ a felszerelésre is. Van egy réteg, aki sokat költ a cuccokra, mert azt hiszi, attól eredményes lesz, pedig csak hétvégi pecás marad. És van egy réteg a hétvégi pecások között, aki nem költ a hobbijára, és ha valaki sikeresebb náluk, azt rögtön azzal magyarázzák, hogy drága felszerelésük van.
Én ezt másképp látom. Aki elhúzott a csatlósokkal, az azért tette, mert komolyan vette, és ebből következően fizetni is hajlandó volt érte. Ha valaki valamiben erősebb, mint a többiek, az nem azért van, mert sokat fizet érte. Az őskő gyorsítja a folyamatot, hamarabb kitűnnek a különbségek, de az őskő önmagában nem elég.
A csatlósok megszerzésében mindenki azonos feltételekkel indult. A toplista pedig árulkodik arról, hogy hányan vették komolyan, mindössze 35 karakternek van legalább 15 csatlósa, és csak 20-nak 16. Tíznél több csatlósa pedig csak 96 karakternek van.
Ha csinálnánk egy összehasonlítást a csatlósok száma, az ismételhető küldetések, a rabolt LE és mondjuk a bajnoki medálok száma alapján, gyanítom, hogy elég nagy lenne az átfedés.
Nem tudom elképzelni, hogy tudna olyan fejlesztés készülni, amiben ne ez a csoport lenne az élen. Ők azok, akik komolyan veszik, és ők azok, akik éppen ezért fizetni is hajlandók érte.
Azazel: hidd el, közel sem a csatlóskristályok megvásárolhatósága adja a hatalmas különbségeket.
A csatlósok megszerzésében mindenki azonos feltételekkel indult. A toplista pedig árulkodik arról, hogy hányan vették komolyan, mindössze 35 karakternek van legalább 15 csatlósa, és csak 20-nak 16. Tíznél több csatlósa pedig csak 96 karakternek van.
Ha csinálnánk egy összehasonlítást a csatlósok száma, az ismételhető küldetések, a rabolt LE és mondjuk a bajnoki medálok száma alapján, gyanítom, hogy elég nagy lenne az átfedés.
Nem tudom elképzelni, hogy tudna olyan fejlesztés készülni, amiben ne ez a csoport lenne az élen. Ők azok, akik komolyan veszik, és ők azok, akik éppen ezért fizetni is hajlandók érte.
Azazel: hidd el, közel sem a csatlóskristályok megvásárolhatósága adja a hatalmas különbségeket.
Mint pl a csatlósok? Mindenki azonos esélyekkel indult, és egy év alatt soha nem látott mértékűre nőtt a szakadék a játékosok között.
Amiért a rablásbónuszt adó tárgyak sem érvényesülnek a szövibajnokin: csak. Ha ennél bővebb választ kapsz a játékvezetéstől, az már csak belemagyarázás
Idézet: LanMaffia - 2016.04.15. 11:42:59
Ilyen dolgokon tök fölösleges filózni. Ezzel a szemlélettel az is problémát jelent, ha valaki nem költi el az AF pontokat, ha halmozza a vadászat és portya italokat és minen egyéb hasonló erőforrást.
Ha valaki az adott pillanatban nem költi el valamely erőforrását, vagy épp a LE-t, az azért van, mert úgy gondolja, hogy később hasznosabban tudja majd megtenni. Ez igaz a landis betöltésre, a csp italokra épp úgy ahogy arra is, hogy nem költi el az ember a LE-t minden vadászat után építéssel, hanem mondjuk 40 vadászat után IQ-t növel. Vagy épp nem költ 1000AFP-t trollvérre, hanem megvárja, hogy új képességek készüljenek.
Ha azt mondom hogy hétfőtől van egy új tulajdonság, akkor akik bazi sok LÉ-n ülnek irreális előnybe kerülnek...
Ilyen dolgokon tök fölösleges filózni. Ezzel a szemlélettel az is problémát jelent, ha valaki nem költi el az AF pontokat, ha halmozza a vadászat és portya italokat és minen egyéb hasonló erőforrást.
Ha valaki az adott pillanatban nem költi el valamely erőforrását, vagy épp a LE-t, az azért van, mert úgy gondolja, hogy később hasznosabban tudja majd megtenni. Ez igaz a landis betöltésre, a csp italokra épp úgy ahogy arra is, hogy nem költi el az ember a LE-t minden vadászat után építéssel, hanem mondjuk 40 vadászat után IQ-t növel. Vagy épp nem költ 1000AFP-t trollvérre, hanem megvárja, hogy új képességek készüljenek.