Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Lebufe001

Sziasztok!

Miklós, Baraty és VÚ játékvezetők, szeretnék nektek visszajelzést adni a Városok fejlesztés kapcsán, részben a saját véleményiemet, részben pedig azokat amiket a V1 belsős szövetségi fórumon, és az élő találkozón beszéltünk a többi játékossal. Először is fontos hangsúlyoznom, hogy tiszteletben tartjuk és nagyra értékeljük a befektetett munkátokat, és hogy új dolgokkal próbáljátok színesíteni a játékot. Most mégis az a helyzet, hogy az eddigi visszajelzések alapján úgy tűnik, ez a fejlesztés nagyon nem találkozott a játékosok igényeivel.

Úgy gondolom, (és ezzel sokan egyetértettek) hogy a Városok koncepciója egyszerűen nem illik a Végzetúr játék eredeti szellemiségéhez. Úgy érződik, hogy nem egy új funkcióval, hanem egy egészen új, városépítős minijátékkal állunk szemben, aminek semmi köze a karakterekhez és a játék alapvető koncepciójához, ami ugye alapvetően egy online multiplayer fantasy szerepjáték—az utóbbi időben azért egyre inkább single-player PvE, mint multiplayer PvP.

Én nem szeretnék újabb kötelező napi feladatokat, különösen nem egy teljesen különálló játékmód formájában. Alapból nem szeretem a városépítős meg városmanagelős játékokat, az Argum City-vel is pl. csak a csatlósemblémáért játszottam, de az is nyűg volt. Nagyon sok másik városépítős játék van, nekem pont az tetszik a Végzetúrban, hogy ilyen viszont nincs se közel se távol, még külföldi piacon sem!

Mondtátok, hogy ez nem lesz kötelező, csak valami kisebb tápok lesznek benne, pl. CSP, de akkor meg őskövet sem fogunk rá költeni, tehát nettó veszteséges lesz a fejlesztés. Ahhoz hogy egy fejlesztés valamilyen szinten megtérüljön, nyilván kell adnia táp elemeket vagy presztízst/kozmetikumot ami egyfajta státusz szimbólumként szolgál. A játékosok között erős félelemként merült fel az is, hogy a jelenlegi teljesen opcionális jelleg csak idővel fog megváltozni. Többek szerint fennáll a veszély, hogy ha kevés lesz a játékos érdeklődése, olyan erős jutalmak kerülnek majd be, amik végül mégis kötelezővé teszik a városos játékmód használatát. Ekkor pedig már aki nem foglalkozott vele, annak nagyon késő lesz ezeket a lemaradásokat behozni, hogy tudjon belőle újra tápolni.

Összefoglalva tehát, az eddigi visszajelzések alapján én azt szeretném kérni, hogy gondoljátok át újra ezt az irányt. Nem beszélek mások nevében mert erre nem kért meg senki, szóval tényleg a magam nevében szólok. Ha valaki egyetért azokkal amiket írtam, légyszi válaszoljatok kommentben a saját véleményeitekkel!

Megértem és hálás vagyok a befektetett munkátokért hogy ez a fejlesztés az alfa stádiumba eljutott, de jelen formájában én úgy látom, hogy sajnos a játékosok többsége számára nem kívánatos és nem is illeszkedik a Végzetúr eredeti, karakterközpontú játékmenetébe. Én ehelyett inkább azt szeretném, ha a meglévő és népszerű tartalmak (mint a Végzet Temploma, Kárhozat Verme, Kutatás, Ghalla istenei, időszakos eventek, és a különböző karakterfejlesztési lehetőségek) kapnának hangsúlyt, mert ezek adják a játék igazi vonzerejét számomra.

Egyébként elég sok ötletem van a játék fejlesztésével kapcsolatban, hogy inkább milyen irányba lenne szerintem érdemes mozdulni, ezeket kifejtem majd máskor bővebben, most csak egy rövid lista:

- Legyen valami komolyabb endgame content, amihez nem feltétlenül a 400-as szint, de elég erős karakter kell (TÖ-ben), ide lehet lopni ötletet a többi MMORPG-ből, hogy ott mik vannak, pl. valami dungeon rendszer, szövetségi gigaepikusok (amik dobnak is valami hasznosat, nem csak fejlesztőkövet), aréna pvp eventek jutalmakért, stb. Ezeket simán lehetne valami tokenekkel intézni, és limitálni, hogy adott tokenből mennyit lehet átváltani, és utána csökkenjen a jutalom, így beépítve egy sapkát és valami felzárkóztatást. Pl. aréna tóken, minden nap van aréna, ha nyer a csapatod akkor kapsz 10 tókent, ha veszítetek akkor 7-et (így motiválva a gyengébbeket is hogy vegyenek részt), és mondjuk az alábbi jutalmakkal: 300 tókenért valami új fétis, 200 tókenért verempálca úgy hogy max 5 db vehető, 100 tókenért templomi pálca, max 5 db vehető, azon kívül pedig egyéb apróságok amik válthatók korlátlanul vagy egyre csökkenő hatékonysággal, de olyan cucc ami mindig érték, tehát van részvétel (CSP, PP ital, őskő, kalandtérkép, vagy akár csak hűségszilánk és akkor nem is kell új váltást fejleszteni csak a hűségszilánkot váltjuk amire már eddig is lehet).
- Lehetnének esetleg újabb Kutatások a Kutatás fül alatt. Ugye most eddig felkutatttuk az Ellenséget (aminek amúgy sajna már nem emlékszem a sztorijára, csak arra hogy sok xenót meg kellett ölni), de szerintem ez egy tök jó fejlesztés volt egy olyan táppal a végén amit 1x megszerzel, onnantól tápolsz vele és kész. Szóval szerintem ha minden évben lenne egy ilyen 9-12 hónapig tartó félig PvE félig összefogós esemény, az szuper lenne (csak légyszi ne legyen ilyen mesterséges visszatartás benne mint a múltkor hogy 50 napig napi 1x kell imádkozni, vagy hogy napi 1 epikus ad csak királylevelet vagy mit és 50 db kell belőle). A lényeg hogy aki akar az mehet előre a sztoriban, de ha lemaradsz, akkor sincs gond, megszerzed majd a tápot és kész, max 1-2 héttel később kezdesz el vele tápolni, nem gond. Felkutathatnánk a Katakombákat, a Bolygó eredetét, a Hordákat, Landragór történetét, stb.
- PVP rendszert is lehetne kicsit újítani, már azért nagy szinten a napi 1 kamrázáson kívül nincs sok PvP, és nem jó az sem hogy valakinek az összes LE-jét el lehet szívni. Szóval esetleg a LE rablás képletét újragondolni, vagy akár bevezetni valami RANKED kompetitív pvp rendszert, ahol a vesztesek nem veszítenek semmit, a nyertesek pedig szintén a fentebb leírt token rendszeren keresztül kereteken belül kompenzálva vannak. Itt talán az is jöhetne, hogy legyen esetleg egy olyan pontozási rendszer, ahol csak bizonyos tartományban lehet csatázni, és a rendszer hasonló erősségűekkel matchel össze. Nyertes csatánál pontokat kapsz, vereségnél veszítesz, az ellenfél pontjaihoz arányosan, és csak mondjuk +/- 300 pontosat lehet támadni. Tehát ha nekem van 1500 pontom, akkor megtámadhatok egy max 1800-ast, ekkor kapok 100 pontot, ő elbukik 100-at. De ha 1200-ast támadok, akkor csak 10-et kapok, és ő is csak 10-et bukik. Így megszűnne az alacsony szinten campelő pók karakterek jelensége, és hó végén a pontszámodtól függően kaphatnál jutalmakat (nyilván tápot, ami miatt érdemes csinálni, de nem olyan sok tápot hogy behozhatatlan előny lesz belőle, szóval infláció vagy sapkarendszer kell hogy védje).
- Világösszevonás (ezért sokan megköveznek majd de szerintem hosszú távon jót tenne a játéknak, ha lenne 1 nagyon aktív szerver, minthogy van 5 olyan ahol alig vannak játékosok)
- Kezdők felzárkóztatásához segítség (CSP-PP csomagok, verem és templomi pálcák akciós csomagban vagy szintlépéskor - nyilván ki kellene számolni, hogy a játék 16 éve alatt hány pálca lemaradás van, ezért a játékosok az évek alatt mennyit fizettek)
- Szövetségi reform: SOKKAL erősebb epikusok, legendás fejlesztőkő újragondolása, lélekkút probléma megoldása, tudás fa felzárkóztatás kicsi szövetségeknél úgy hogy a nagyokat nem fékezzük
- Csatlós harci szint felzárkóztatás valahogy (ez örökre be van betonozva, semmit nem lehet tenni)

És még ehhez hasonlóan azért vannak ötleteim, hogy miket lehetne csinálni, elég sokat agyalok a játékon, és élő példája vagyok annak, hogy azért a lemaradás nagy részét okos játékkal és nyilván őskő költéssel be lehet hozni (3.5 éve regisztráltam a karakterem, abból 1 évet kihagytam, szóval igazából nettó 2.5 év játék alatt 310. szintet elértem, szintben 89. vagyok a V1 toplistán úgy, hogy V6-on kezdtem, tulajdonságban 36. szakértelmekben 43. építésben 20.). Csináltam még discord szervert is a játékhoz, de sajnos az aktivitás hiányában kicsit megpihent.

Remélem hogy tényleg olyan építő jellegű visszajelzésként érződik az üzenetem, amilyennek én azt szánom. Szeretném, ha olyan fejlesztések kerülnének a játékba, amik engem és a többi játékost is motivál arra hogy játszunk, felfedezzünk dolgokat, izgatottan lépjünk be, stb.

Indítsunk el ezekről egy beszélgetést, mindenkit kérek aki olvassa és játszik a játékkal, írjátok le hogy mit gondoltok ezekről, azért írtam ebbe a fórumba és nem a Várososba, mert ezeket az élő fórumon szerettem volna behozni csak sajnos nem jutott rá idő, és most volt időm leülni, és szépen leírni a gondolataim.

Köszi hogy elolvastátok, legyen szép napja mindenkinek!

U.i: A fórum komment elveszik pop-up nélkül ha közben kiléptet a rendszer, még jó hogy eszembe jutott küldés előtt kimásolni egy doksiba. Fuu de mérges lettem volna ha törlődik az irományom
Dátum: 2025.06.28. 10:32:49
Idézet: Baraty - 2025.06.27. 16:57:55

1. A Piac épületben lehet majd a karakterre ható dolgokat venni.


Ezekről lehet kérni egy listát, hogy milyen dolgok lesznek?
Dátum: 2025.06.28. 10:30:04
És akkor jól látom hogy az építők szépen bennemaradnak az épületben, tehát ha 5 napig be sem lépek, akkor is AFK húzzák fel az épületet?
Dátum: 2025.06.28. 00:04:12
Na most a harmadik napra derült ki, hogy az alábbi a költsége az épületeknek:

Állapot: 1. szint építése folyamatban. (1 / 10 lélektégla)

Ezt jó lett volna látni előre, mert akkor mondjuk teszek 2 dolgozót az egyikbe, és nem 2 épületet kezdek el építeni (azt reméltem hogy egyből felépül.)

Meg így most nem értem hogy akkor hogy lesz a fejlődés.

Első nap csináltam 5 téglát.
Második nap elköltöttem 2-t.
Harmadik nap megint elköltök majd 2-t.
Negyedik nap csinálok 5 téglát.
Ötödik, hatodik hetedik napon költök megint 2-2-t.
Aztán mivel az első napot "elrontottam", így megint egy nap téglagyártás, és a kilencedik napon fogom felhúzni az első épületemet.

Ezt mondjuk kicsit meg lehetett volna gyorsítani, mert erre így biztos nem fogok rákockulni
Dátum: 2025.06.27. 23:46:09
Nekem ezzel kapcsolatban az volt fura, hogy 1 dolgozóval csak 2 téglát választhattam, és 2 dolgozóval engedte az 5 téglát, pedig a leírásban azt írja hogy amennyi a szintje, azt nem hogy dolgozó is kell hozzá.
Dátum: 2025.06.27. 14:05:52
Köszönjük, az alábbi kérdéseim lennének első körben:

1. A városok hogyan fognak hatni a karakterre? Végigolvastam az épületek leírását, de semmilyen utalást nem láttam erre vonatkozóan. Gondolok itt ilyenekre pl. hogy lesznek-e benne relikviák, fétisek, plecsnik TÖ növelésre, jutalmak, stb.
2. Építőtégla készítéséhez szerencsére kell öltözni, vagy alapból veszi a karakternek elérhető maxos szerencsefejlesztési öltözet bónuszát?
3. Mi lesz az event végén a betölött LE-ből való szerencse fejlődéssel? Visszacsökken a szerencsénk?
Köszönjük! Mikor lesz lementve az aranydukát állás?
Sziasztok! Engem is nagyon érdekelnének az aukciós tételek.
Dátum: 2025.06.10. 16:57:06
Kalandoknál elhasznált ősköves ital nem számolódik VT-hez, csak ha megiszod. Én beállítottam hogy csak lélekenergiába kerülő gyógyitalt iszik meg, így nincs ilyen gond.
Dátum: 2025.06.04. 15:32:40
Szerintem ide akkor tök hasznos lenne úgy gondolom mindenkinek egy olyan fejlesztés, hogy azokat a relikviákat, amiket csak a kufár csatával lehet megszerezni, azokat ki lehessen váltani mostmár relikviakuponból (a kufár fokozatot) is, és vagy legyen évente 1-2 új tárgy, vagy egyszerűen töröljük az eventet, vagy legyen olyan alternatív jutalom ami mindenkinek érték (1-2-3db templomi pálca, verempálca, fétisszilánk), stb.

Nekem még nagyon sok mytokronitgyűjtő nincs meg nemhogy kufár fokozaton, de az alapon sem, szóval nekem még van értelme az eventnek jópár évig, de közben meg ott áll több száz relikviakupon amikkel meg nem tudok mit kezdeni mert minden ami megvan maxos.
Dátum: 2025.05.23. 15:56:00
Szövibajnoksághoz legalább 3 aktív játékos fog kelleni, szerintem jobban jársz ha jelentkezel egy kis kúttal rendelkező aktív szövetségbe. A szövetségi bajnokságba ha jól tudom már akkor is üthetsz ha nem töltötted be a kutat, csak figyelj hogyha a szövetség taktikázik, akkor inkább csak gyakorló csatákat üss. Hajrá, és üdv újra itt!
Dátum: 2025.05.15. 12:50:33
Milyen típusú a magyar légierő legújabb vadászrepülője?
SZU-27
F-16
Gripen
MIG-29


LEGÚJABB? anélkül hogy rágugliznék, ChatGPT, vagy bármi más, teljesen buta kérdés, mert mindig jöhet majd egy újabb és újabb típus, stb.
Dátum: 2025.05.03. 12:45:10
Ja meg egy csomó CSP hogy aztán egy kicsivel hamarabb maxold ki a myto képességeket (ezek 400-on maxolnak), és aztán ott álljanak rakásszámra
Dátum: 2025.04.16. 15:48:29
Köszi, király vagy!
Dátum: 2025.04.15. 17:39:52
Köszönjük az infókat!

Azt szeretném kérdezni, hogy a húsvéti event végét ki lehetne tolni ápr 22-ig?

Jelenleg: "A jutalmak átvehetők 2025. Április 18.-ig."

Ami azt jelenti, hogy pl a költési akcióban lévő hímes tojásokat is jó lenne megszerezni 18-áig ahhoz hogy be is tudjuk váltani még idén valami hasznosra.
Dátum: 2025.04.07. 02:05:30
Sziasztok!

A húsvéti befizetési akció már elkezdődött? Volt kint egy hír a főoldalon, hogy indul a húsvét event, meg a befizetés, de a fórum link a tavalyi befizetésire visz, és az őskövek oldalon nem látok semmi infót, pedig ott szokott lenni.

Köszi!
Dátum: 2025.04.04. 23:10:05
Teljes fejlesztői doksiból esetleg ChatGPT-vel tudnátok egy ilyen "játékosok számára" lebutított verziót írni légyszi?
Dátum: 2025.03.28. 23:02:48
Remélem nem kell elmagyaráznom hogy miért nem örökzöld ez a kérdés:

Melyik a legértékesebb?
1 angol font
1 bahreni dinár
1 amerikai dollár
1 euró
Dátum: 2025.03.27. 22:49:00
Ki nem autóversenyző?
Rubens Barrichello
Felipe Massa
Valentino Rossi
Fernando Alonso

Tudom, hogy Valentino Rossi nem autóversenyzőként vált híressé, de az utóbbi időben a GT3 kategóriában autókkal versenyez, és eléggé a média középpontjában is van a hírneve miatt. Jól is keni, szoktam is neki szurkolni!
Dátum: 2025.03.25. 22:24:41
Mikor kezdődik az iskola?
szeptember 4
október 23
augusztus 1
szeptember 1

A 2024/2025-ös tanév Magyarországon 2024. szeptember 2-án, hétfőn kezdődött. A felsorolt dátumok közül egyik sem esik hétfőre, így egyik sem lehet a tanév első napja.

Meg amúgy is, milyen kérdés ez? Szeptember 1 volt amúgy a helyes, de szerintem ez törlendő