Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Xena

Dátum: 2012.04.19. 21:05:20
A rinyás beszólást már korábban is előadtad. Biztosan emlékszel mit reagáltam.
Ha nem: te a téged érintő problémára AF képességet találtál ki, amire Miklós rábólintott.
Néhány küldetéspörgető (vagy csak miattad kellett?) kedvéért lefelezték a másodlagos szakértelmek hatékonyságát.
Neked mint a mikulás krampuszának nem kellett rinyálnod, csak beadtad a főnöknek mit szeretnél és lőn, úgy lett!
Dátum: 2012.04.19. 17:59:08
Nem. Nem azokról a játékosokról szól, akik kényszernek érzik hogy mindent megvegyenek.
Azokról a játékosokról szól, akik az eddigi optimálisnak vélt, a többi játékossal versenyző játékukat csak a havidíjuk fejlesztésről fejlesztésre való drágulásával tarthatják fent és azon üzemeltetőről, aki a fejlesztéseket már nem egyszeri költségként, hanem újra és újra megfizetendőként tárja a karakterüket pátyolgató játékosok elé.
Érzek különbséget, azért is rágom (rágjuk) az általad már lerágottnak vélt csontot.
Dátum: 2012.04.19. 17:37:30
Idézet: Miklós - 2012.04.18. 23:57:02
Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21
1. Kvízadmin nyerte a kvízversenyt és így a dicsőség medálját.

Ha a kvizadminok ki lennének zárva, akkor senki sem vállalná a kvizadminkodást... A kvizadminok a verseny ideje alatt nem férnek hozzá az adatbázishoz - és én megbizom bennük.

Sajnos ellent kell mondanom, nem így van.
Az első négy v4-en indultam és biztosan tudom hogy a kvízadminok hozzáférhettek az adatbázishoz.
Az ügy idején egyébként nem is csináltak ebből titkot és meglepő hogy az ellenkezőjét állítod.
A magyarázat kb. úgy hangzott el akkor, hogy "bár hozzáférhetek, mégsem használtam, magam erejéből értem el a győzelmet".
A 2. vagy 3. V4 idején egy kérdésben bizonytalan voltam és volt olyan kvízadmin, aki megnézte nekem az adatbázisban, tehát egyértelmű, hogy hozzáférhettek.
Ezek után én veled ellentétben nem bíznék meg bennük ezen ügy kapcsán (nyilván ezért is firtattam a témát).
Az ezzel kapcsolatos vita utáni V4 (nem tudom ez hányadik V4) kiírását ha megnézed (biztos hozzá lehet még férned ha érdekel, én megbízom a memóriámban, egyébként sem tudnám visszanézni a kiírást )
akkor ki is volt emelve, hogy kvízadmin nem nyerheti a kvíz kategóriát (mint ahogy előző hozzászólásomban is írtam).

Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21
2. Segítő kéz

Minden éremnek két oldala van. Zavar téged hogy a szerencsekeréken ki lehet pörgetni olyan tárgyat amit az aukción sok idő alatt lehet összespórolni. Akkor nyilván megérted, hogyha csak úgy lenerfelnénk a segitő kezet, akkor az igencsak zavarná azokat, akik ehhez megvették a tárgyat az aukción ill. a relikviát drága LGY-ért. Adtunk védekezési lehetőséget, de ennek ára van. Ezenfelül tervezzük még hogy a KH ne támadja azt, akin SK van de még nem jutottunk odáig, talán ez már teljeskörű megoldást jelent.

Igen, két oldala van.
Az egyik oldalon ott az önállóan játszók által elért előny (legyen a példa kedvéért 300 tö) amit 3 évnyi kockulással, ÖNERŐBŐL értek el.
A másik oldalon meg ott az általad említett "drága" 7000 lélekgyémántért (itt jegyzem meg, hogy szeretném elkerülni a szegény segítő kezes játékosok hátrányba kerülését, így egy nerf esetén MINDEN hónapok óta több száz tö-et igénybe vevő segítő kezes sérültnek átutalnék ennyit a saját lélekgyémánt készletemből, nehogy kár érje már őket ekkora "kiadás" után és így a "drága" jelzőt is átértékelheted "szimplává" tudatában a kéz adta több hónapos tápolásnak és sérthetetlenségnek) és a további rettenetesen "drága" 20 ősköves kiadás, valamint 1-2 elfekvő szövetségi társ megléte esetén elért több száz, sőt k feletti tö (tíz-, sőt százmilliós nagyságrendű segítség).
Ezek után jött a megoldásod, ami "levon" a minden bizonnyal "drága" 7000 lélekgyémántot, 20 őskövet és elfekvő társakat nélkülöző játékosoktól még 20 AF pontot, ha változást akarnak.
Hogy látod a mérleget? Egyensúlyban van, amit kár megbolygatni?
7000 lélekgyémánt és 20 őskő árán eddig elérhettek több száz extra tö-es betonozást és extra kristályfejést (mely több hónapnyi fejés adta lé már be van építve a karaktereikbe és így a nerf esetén őket érő kár sem lehet olyan tragikus, hogy ne lehetne igenis változtatni a segítő kéz jelen formáján) most még 20 AF pontot "erősítettél" rajtuk, ha valaki csak az eddigi irreáis táp negyedével szeretne szembenézni (mely előny továbbra sem mérhető össze a lélekgyémánt és ősköves árral).
Miért is nem igazságosabb az önállóan játszók 20 AF pontos gyengítése helyett pl.

- negatív mérleghez kötni a segítő kéz használatát?
Újra és újra bele lehet kapaszkodni a 7k lélekgyémántos és 20 ősköves tárgy megvásárlásába és emiatt nincs nerf?
A kézzel kapcsolatban nem is annyira a karkötő mint az elfekvő szövetségi társak megléte az igazi probléma. Ha csak olyan karakter van a szövetségben, aki igenis játszik és fájna neki a nonstop tulajdonságvesztés és akiről elfekvőként (csak jelszavának ismeretében!) nem lehet folyamatosan legombolni x tö-et, akkor a tíz-, sőt százmilliós lebetonozás valódi áldozattal járna, ami végre reálissá tenné a segítségnyújtást és a meglévő segítő kezes hülyeség igazi segítséggé válna, ahol bizony a segítség hiányozna a segítő játékából, nem pedig a jelen "nekem úgy sem kell a tö, vidd el nyugodtan, nem adhatom neked, de nálad lehet amíg csak szükséged van rá" segítségnyújtás.
Nagyon könnyű tehát az egyszeri kiadásra (őskő és lélekgyémánt) hivatkozni a nerf elkerülése kapcsán, de reálisan értékelve akkora tápot kapnak (kaptak már eddig is) a passzív társaik segítségével, hogy a kéz igenis nefre szorul(na). Tudod nem is értem, hogy üzemeltetői oldalról hogy lehet továbbra is védeni ekkora visszaélést.
Egyik hozzászólásban elhangzott, hogy hasonló irreális tápért kivágtak minden kiskapust a szerverről.
Ezen játékban pl. ott volt a térkapu bevezetésekori visszaélés.
Aki bepróbálkozott és berohant egy csomószor a térkapuba, az zárolást kapott.
Itt nem bántja senki igazságérzetét hogy 7 k lélekgyémántért és 20 őskőért 500-1000 tö (lélekenergiák 10-, sőt százmilliói) állandó védelmet, kristályok elleni tápot jelent(tudom, majd változtatva lesz, de mint korábban is írtam az eddigi extra már ott figyel a kezes játékosok karaktereiben), csak mert a teljes kombóhoz már abbahagyta valaki a játékot?

- a 20 AF pontot a kezesekkel fizettetni meg?
A látott táphoz mérten elenyésző 7k lélekgyémánt és 20 őskő. Az eddigi táp negyede továbbra is 150-200, (sőt a V1-es top rablónál ennél is nagyobb) tö-es védelmet jelent nonstop!

Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21
3. Szerencsekerék ultraritka tételei. sztártermékekért (tudás könyve, reflexek könyve) a kockák hónapokat, sőt nemritkán 1-2 évet is spórolnak mire licitharcban elvihetik.
... mégis garantálod, hogy aki eleget fizet, az megkapja az AH-as sztártermékeket.

A szerencsekerékkel ugyanúgy hónapokat, sőt, lesz akinek 1-2 évet kell spórolni, minden nap kattintani ezekért a tárgyakért. Pont ugyanannyi energiát kell belefektetni, mint az AHnál, csak itt ez még őskőbe is kerül. Annyi a különbség hogy az AHnál kiszámitható, mennyi idő után kapod meg a tárgyat, itt lehet, hogy 1 hét, lehet, hogy 2 év, de átlagban ugyanannyi.

Igen, itt ez még őskőbe is kerül. Szerintem ez a lényeg.
Valaki kockul érte és valaki -kellő számű ősköves pörgetéssel- előbb-utóbb elviszi, megveszi.


Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21
4. Végzet temploma:
A beígért "lesz némi esély, hogy a 2 ősköves küldetés helyett 3 is előfordulhat" helyett 4-5 esik, ráadásul úgy, hogy a múlt heti "már pénteken indíthattuk volna, de hétvégére nem tesszük be, így marad a hétfő" magyarázat azt sugallta, hogy minden rendben lesz. Ebből kiindulva csak bepróbálkoztatok, hátha maradhat 4-5 ősköves küldetés.
"Korrigálni fogjuk", de a meglévő már így marad?

Azt írtam hogy átlagosan 2, néha 3 ősköves küldi lesz. A 4-5 a szélsőérték, sajnos az is hiba volt, hogy ezt megengedtük, ez jelenleg korrekció alatt van, az eddigi 5 ősköves lehetőség helyett összesen 3 lesz, tehát nagyon szerencsétlen esetben max. 3 ilyet kaphat vki (de az átlag 1.5 lesz az eddigi 2.3 helyett). Egyébként két lehetőség van. Vagy a mostani sebességgel fejlesztünk, gyakran van számos újdonság (még most is sokan panaszkodnak, hogy ez túl kevés!!!) cserébe egy vadonatúj dolognál számolni kell azzal, hogy nem lesz minden tökéletes az elején. A másik megoldás, hogy harmadennyi fejlesztés van egy évben, viszont sokkal több idő van a kitesztelésre. Az eddigi 20 éves játéktervezői tapasztalatunk alapján a második út járhatatlan, mert ha tökéletes valami, az senkinek nem tűnik fel, viszont egyszerűen mindenki abba fogja hagyni a játékot az újdonságok hiánya miatt. Amit megtettünk, az elmúlt napokban éjjel-nappal azon dolgoztunk hogy segítsünk mindenkinek, akinek problémája volt, ennél több max annyi lehet hogy egy újdonság első hetében nagy piros betűkkel kiírjuk hogy "98%-os verzió csak a saját felelősségedre próbáld ki..."

Korrekció alatt van. Igen ezt korábban is írtad, várjuk mi lesz a következő verzió.
Utána a lényeges kérdésre -a 45 ősköves fejésre, templomról templomra ha az optimális, többiekkel versenyző játék miatt nem akar lemaradni/gyengülni a prémiumos játékos- nem reagáltál és átváltottál a tervezés taglalására.
Megpróbálom másképp megfogalmazni.
Miért is kell pl. a játékosbarát 2 szimpla -ingyenes!- joker lehetőség helyett fizetőssé (nem is csak egyszeri költség megfizettetésével, de templomról templomra újra és újra, a havi fix kiadást növelve dekrétumként szerepeltetni) tenni a kiváltást?
A nem prémiumos játékosoknak a maxos jutalom érdekében ("örülhetnek ha játszhatnak?") ott a lélekenergiával való kiváltás, a prémiumos meg váltsa ki őskővel a karaktert gyengítő küldetéseket ha tombol benne a versenyszellem?
Jó, üzemeltetői oldalról érthető, de ez ebben a formában akkor is fejés, ahogy birka is írta az elemzés végén: "Ami nem stimmel?
A templom és a szerencsekerék ár/érték aránya, és a havi össz kiadásokhoz képest az arányuk.

Templom jókerek árát tartom problémásnak, szerencsekeréknél meg a jutalmak eloszlásának korrigálásában látok igényt."


Idézet: Xena - 2012.04.18. 16:58:21
Nem a prémium tagság előnyéről írtam, annak csorbítását követelve, hanem -újra!- a prémiumos játékosok fejéséről, a játékuk fejlesztésről fejlesztésre való drágításáról

Ez a téma olyan sokszor előjött most, hogy utánanéztünk alaposabban. Megnéztünk tápos karaktereket, mennyit fizet átlagosan, ill. konkrét karaktert végignéztünk miket vásárolt, ez mennyibe fájt neki. Konkrét példánál maradva, egy kari aki megvett minden ősköves felszerelést, fókuszkristályt, állatfelszerelést, relikviát, prémium tagságot, megveszi a (most már csökkentett árú) cuccokat minden állat idomitáshoz, sőt bepörgette a havi 60-at a szerencsekeréken és a templomi dekrétumot is őskőből fogja megoldani havi 2500 Ft jött ki. Ez nem mellébeszélés, konkrétum. Sok-e a havi 2500 Ft egy játékért, egy hobbiért? Szerintem nem. Főleg úgy, hogy minden opcionális, ha nem akarsz, nem pörgeted a szerencsekereket, nem raksz felszerelést az állatodra stb és ez az összeg csökkenthető. Ha nincs pénzed, de tudsz több időt fordítani a játékra, ugyanolyan jó eredményt tudsz elérni. Tudom, hogy van aki ennél többet költ, de ez az ő döntése: a havi 2500-ból is sokan top karikat hoznak ki. A játék árának drasztikus növekedése elsősorban az állatfelszerelésekkel kapcsolatos "kényszertápolás" miatt volt, és ezt most korrigáltuk is. A szerencsekerékkel kapcsolatban viszont az a véleményem, nektek, játékosoknak kedvezőbb az, ha nem emeljük a játék árát, hanem vannak a játékban olyan extra lehetőségek, amelyeket aki akar, igénybe vehet, ezáltal biztositva azt, hogy mások számára, akiknek nincs annyi pénze, a játék ne dráguljon. De ha akarjátok, erről lehet kiirni egy szavazást is.


Itt nem a 2500, vagy akármennyi forintról van szó.
Újra csak hivatkoznék a Birkától vett idézetre, vagy saját gondolatomra: az eddigi havidíj fejlesztésről fejlesztésre való növekedéséről írtam.
Persze nem kötelező, eldönthetjük hogy miért fizetünk, de a karakter tápolása, optimális játéka és a többi játékossal való versenyzése miatt azért "vagy megveszi hogy ne maradjon le, vagy elfogadja hogy kihagyja és gyengült, vagy belátja,
hogy ezt a "kinek van nagyobb farka(több pénze)?" versenyt az újabb havidíjnövelés után már nem bírja/hajlandó vállalni és töröl", tehát kötelező ha pátyolgatni akarja a karakterét.
Dátum: 2012.04.18. 16:58:21
Idézet: Miklós - 2012.04.18. 09:30:50
A tárgysorrend változást én sem értem, mitől történt, megkérdem majd Baratyot.

Xena, a játék áráról. Majd külön nyitok erről egy topicot, hogy mindenki kiírhassa a véleményét. Röviden csak annyit, hogy te is, mint sok más játékos, csak a negatív dolgokat veszed észre, a pozitívakat nem. Rengeteg extra kiégett őskő szerzési lehetőség került be, akciózunk, az őskő árát nem emeljük, a játék lassulásával a felszerelések költsége is csökken stb. Viszont azt nem tehetjük meg, hogyha egy új fejlesztést rakunk a játékba, akkor az ne kínáljon valamilyen előnyt a fizetős játékosoknak. Egy egyszerű példával szemléltetve, tegyük fel, hogy egy játékban egyféle dolgot lehet csinálni. Aki őskövet áldoz, az kap +20% bónuszt rá, tehát a fizetősöknek 20% előnyük lesz. Tegyük fel, hogy bekerül a játékba még egy dolog, amit csinálni lehet. Ezt azonban már a fizetős és nem fizetős játékosok egyformán tudják használni. Ekkor már 50*1,2+50*1 azaz csak 10% bónusza lesz a fizetős játékosoknak. Újabb fejlesztés, és ez az előny 6%-ra csökken stb. Magyarul: ha új fejlesztések kerülnek a játékba, kell hogy előnyt adjanak a fizető játékosoknak. Más kérdés, hogy ezt más módon mindig kompenzálni kell, hogy a játék havi átlagára ne nőjön. A templomnál hiba volt, hogy nem korlátoztuk be, a random hány ősköves küldit adhat ki, matematikailag ugyan átlagosan 2,3 ilyen küldit kapnál, de ez sovány vigasz annak aki szélsőértéket kapott és 4-5 ilyen feladata is van. (nyilván aki egyet se kapott az nem panaszkodik). Épp ezért ezt korrigálni fogjuk. A szerencsekerékkel kapcsolatban szintén van egy ötletünk egy legalább részleges árkompenzálásra, lesz akció amely során a befizetések mellé ajándék ősköves forgatásokat adunk.


Csak a negatív dolgokat veszem észre?
Mit vettem észre eddig?
1. Kvízadmin nyerte a kvízversenyt és így a dicsőség medálját.
Megemlítettem... szemét "én"... majd más is furának találta hogy "kottából játszhat valaki", míg végül ki lett emelve, hogy kvízadatbázishoz hozzáférő admin nem nyerheti a kvíz kategóriát.
Ez egy evidens dolog különféle fogadási játékokban, sorsolásokban való részvételnél... mégis meddig ment érte a harc.


2. Segítő kéz
Amíg én és a többi önállóan játszó 3 évnyi játékkal elértünk némi előnyt ellenfeleinkkel szemben, addig az ellenfelek az elfekvők segítségével bőven korrigálni tudják, sőt minden nap tápolnak belőle.
3 hónapig semmi változás (mindez úgy, hogy 1 hónap után a hozzászólásodból azt vettük ki, hogy valóban nem tartod korrektnek a -mai napig meglévő!- SK rendszert), majd a jobbnál jobb javaslatokra fittyet hányva megszívatod a kezes játékosok ellenfeleit 20 AF pontos költséggel? Ha már ez jutott eszedbe, akkor miért a sk-ből hónapok óta tápoló játékosok ellenfeleivel fizettetsz 20 AF pontot?
Azóta... délután írtad, hogy örülsz a sok javaslatnak. Nos a segítő kezes topic-ra ez nyilván nem vonatkozik. A 20 AF-es "megoldás" után semmi reakció.


3. Szerencsekerék ultraritka tételei

Megemlítettem (nevezzük hisztinek, SZ rá), hogy az aukciós házas sztártermékekért (tudás könyve, reflexek könyve) a kockák hónapokat, sőt nemritkán 1-2 évet is spórolnak mire licitharcban elvihetik.
A magyarázat (alig esik 1-2 ultraritka, nem kell attól félni hogy mindenki tudás könvével fog rohangálni) után a pechpontok bevezetésével mégis garantálod, hogy aki eleget fizet, az megkapja az AH-as sztártermékeket, ahelyett hogy kikerültek volna a szerencsekerék tételei közül, már csak azokra való tekintettel is, akik küldetések százait, sőt ezreit csinálták azért a tárgyért, amit más előbb utóbb kiforgat a cégnek juttatott x száz őskő után.

4. Végzet temploma:
A beígért "lesz némi esély, hogy a 2 ősköves küldetés helyett 3 is előfordulhat" helyett 4-5 esik, ráadásul úgy, hogy a múlt heti "már pénteken indíthattuk volna, de hétvégére nem tesszük be, így marad a hétfő" magyarázat azt sugallta, hogy minden rendben lesz. Ebből kiindulva csak bepróbálkoztatok, hátha maradhat 4-5 ősköves küldetés.
"Korrigálni fogjuk", de a meglévő már így marad?
A nem prémiumos játékosok nem tudják megcsinálni őskő nélkül, a prémiumos játékosokat meg az optimális játékra törekvésük miatt (vagy ha úgy tetszik a versenyzésüket fizetteted meg ezen fejlesztés kapcsán is) fejed 45 őskővel ha nem akarnak 4 AF pontot vagy lészázezreket veszíteni, tehát gyengülni.

Most jöjjön néhány mellébeszélés:
1. "Rengeteg kiégett őskő szerzési lehetőség került be".
Nagyon jó. Köszönjük azon 2-3 tucatnyi állatokat futtató játékos nevében, akik lopással, energiahasznosítóval és szubtéri maxolással sem tudják elérni a vásárolt ősköveik duplázását.
Ez persze nem az ő kritikájuk: ha már hatszámjegyű összeggel járulnak a kasszához,
evidens dolog legalább velük nem kiB.

2. Akciózunk és a többi általad említett nagyszerű dolog.
Újra csak köszönet érte. Itt van pl. a születésnapi kedvezmény, a találkozós jutalom ha megverjük a TF-es játékosokat... de hogy kapcsolódik ez és a többi "ezt is csináltuk, meg azt is csináltuk, ezeket is észrevehetnéd" játékelem az optimális(nak vélt) játék havidíjának minden fejlesztés utáni növekedéséhez?
Kitérsz pl. arra hogy prémiumos játékos előnyt kell hogy élvezzen a fejlesztések során.
Ez így van, nincs vita.
Nem a prémium tagság előnyéről írtam, annak csorbítását követelve, hanem -újra!- a prémiumos játékosok fejéséről, a játékuk fejlesztésről fejlesztésre való drágításáról, míg végül abba nem hagyják a játékot.
"Jó vagy a játékban, vagy csak annak tartod magad? Tudsz fizetni a játékért? Mennyit?
Prémium tagság? Oké, akkor nézzük tovább! Gradulátum az állatoknak? Persze hiszen táp a maradandó esemény! Akkor jöjjön a szerencsekerék! 50 őskő hiszen a bérlettel felezed a költséget, majd hogy biztosan forgass feldobok 1-2 AH-s tápot, ami biztosan a tiéd lesz néhány ezer forintért! Fejlesztek én nektek sisakot is, pirosat, zöldet sárgát! Végzet temploma, újabb havi fix kiadásért...."

Tehát: szó sem volt arról, hogy a prémiumos játékost ne hozná előnybe bármely fejlesztés a nem prémiumossal szemben (itt jegyzem meg, hogy már nagyon régóta akkora a szakadék prémes és nem prémes között... a prémiumos játékosok érdekeire hivatkozol ugyan "nekik készülnek a fejlesztések, hiszen ők tartják életben a játékot" de valójában a köztük lévő versenyszellemet fizetteted meg minden újabb fejlesztésnél, nem csak egyszeri költség megfizetésével (pl. gyorsítások) de újra és újra passzív jövedelmet elérve minden fejlesztés után: gradulátum, szerencsekerék és most a templom).

"Szerencsekerékkel kapcsolatos részleges árkompenzálás"
Befizetésre adott extra forgatások? Ez nem árkompenzálás, hanem bónusz a befizetésre, vagy másképpen: ösztönzés a befizetésre, mint a karácsonyi +1 relikviával (mely után megint lehet választani max. 2 jutalomból). Nagyon messze van a kompenzálástól!
Árkompenzálási javaslat a következő lenne:
-egy forgatás ingyen mindenkinek
-egy forgatás ingyen a szerencsekerék bérletet megvásárlóknak (ha már rohantak a pénztárhoz 50 őskővel az ultraritkákat látva)
-egy forgatás őskőért.

Ekkor havi 60 őskő helyett 30 ősköves kiadást jelentene a csodavárás a szerencsekeréknél. Én ezt nevezem árkompenzálásnak, nem azt, hogy fizess be minél többet és/vagy minél gyakrabban ha előnyt akarsz!


Baalcain is összefoglalta miről is írunk, miért emeltük fel szavunk.
Az ő hozzászólásaiból talán könnyebben kivehető számodra mi is a karakterüket pátyolgató, optimális játékra törekvő prémiumos játékosok problémája, hogy mire gondolunk ha a játék havidíjának folyamatos emelését emlegetjük.
Elvesztél a sorok között (vagy csak nem akarod érteni mit értünk "fejés" alatt).
Dátum: 2012.04.18. 11:32:18
4 hozzáállás lehetséges a főnöki reakcióra:
1. Kilépünk a cégtől (törlés).
2. Behúzzuk fülünk-farkunk (esetedben fülünk) és lenyeljük a békát.
3. Odaállunk elé és megmondjuk a véleményünket.
4. Mondandójától függetlenül megszokásból térdre ereszkedünk (lefikázzuk azt, aki szól a "fejésért", hiszen van akit nyugodtan fejhet, nem zavarja, csak az ha a másik szól érte).


Ez egy fórum, ahol elmondhatja mindenki a véleményét. Ha tetszik akkor azt, ha nem akkor meg azt.
Élek a lehetőséggel hogy a "köszönöm, tessék itt van még havi 45 őskő az eddigieken felül", vagy a "csendben lapítok, max. jópofizok" helyett elmondjam a véleményem.
Persze nyilván te is csak ezt tetted engem kritizálva, szóval akkor minden rendben.
Dátum: 2012.04.18. 08:49:03
3 évnek kellett eltelnie mire megspórolhatsz 100 őskövet havonta és azért a "Köszönjük Miklós!"-on kívül több kellett ezen változtatáshoz.
Ezen spórolás egyébként elsősorban a futtatókat érinti, a többit max. elgondolkodtatja, hogy az állatfuttatás tápjáért ad e (még) egy havidíjas bőrt.

A prémium szolgáltatást igénybe vevők előnyét senki sem vitatta.
A 2. szerver kezdete óta prémiumos vagyok, mindent kifizettem a nonstop állatfuttatáson kívül, tehát tisztában vagyok az előnyökkel (és a hátrányokkal is).
Van akit nem érdekel az optimális játék havi x ősköves költségének többszörösére emelkedése - Miklós: "3 évig nem emeltünk árat", a Providenten kívül hány bank tud felmutatni 3 év alatt ekkora kamatot? ; vagy játékos oldalról: "tessék Miklós, itt van még havi 45 őskő a két dekrétumra is, jöhet még néhány hasonló fejlesztés, majd így leszek jobb mint a többi, az sem számít ha belefáradnak és törölnek mellőlem, majd csak jön még 1-2 kristály horda" - van akit igen.
Dátum: 2012.04.18. 08:19:30
Akkor az egyik célt elértem.
Ezt érezzük a pénztárcánkon, nem?
Dátum: 2012.04.18. 08:07:48
6-700 hozzászólás után -melynek egy részében a rendszer pénzéhségét, néhány tucatnyi játékos újabb és újabb fejését elemeztük- hirtelen tettek egy gesztust és az állatfelszerelések csökkentését egyből be tudták vezetni.
Ez még messze nem megoldás, a fejőstehenek vágása még nem ért véget, a játékosok megtartásához (és újak becsábításához) ennél több kell.
A kiadások továbbra is magasak és minden fejlesztéssel csak nőnek, ráadásul nem egyszer megfizetett formában (mint anno a gyorsítások) hanem hétről hétre, hónapról hónapra fixen.
3 év után levitték az állatfelszerelések árait, ettől még ott a kezdeti prémium tagságon és tárgyakon felül a 60 őskő a szerencsekerékre, ott vannak a gradulátumok, az eventről eventre megvásárolható fejés (pálca, nemezis) a templom, mely 2 ősköves küldetés esetén is újabb fix kiadás havonta.
Amennyiben a fejlesztések többsége a folyamatos fejés helyett egyszeri kiadást jelentene a játékosok számára, ha a prémiumos játékosok végre úgy várhatnak 1 fejlesztést, hogy az nem havi x forintról xy forintra emeli az optimális játék árát, akkor nyilván más lenne a helyzet, de amíg marad ez a "fejjük gyorsan a néhány tucat játékost, húzzunk le róluk újabb és újabb bőrt hónapról hónapra, a többit meg borzasszuk el annyira, hogy bele se vágjon a játékba hiszen minden fejlesztés csak növeli a havidíjat" hozzáállás, addig nem tudom mit vár Miklós.

Ez jelen formában egy piacról kivonuló stratégia (és nem a fölöző szakaszban, hanem már régóta az árcsökkentőben, csak ezt nem akarja tudomásul venni a rendszer és tovább vágja a teheneket!), nem egy piacát megtartani kívánó.
Új fejlesztés jön? Biztosak lehetünk abban hogy némi egyszeri költség mellett havidíjas ha optimális játékra törekszünk.
Új javaslat jön? Miklós megvizsgálja mit lehet kihozni belőle, de nem a játékost nézi hanem a hasznot. Ez ugye így természetes, de hogy ennyire elszaladjon vele a ló?
Itt a sisak: már mennyi idő eltelt a javaslat óta. Mi volt rá a kezdeti reakció: egyelőre nincs rá lehetőség, leterhelné a rendszert... később megérkezett a "talán", majd számolgatás és kijött a max. fejés amit egy újabb prémiumos tárgyból ki lehetett hozni.
Sisak a tulajdonságfejlesztésre, szakértelemfejlesztésre, AF pontok növelésére, szerencsefejlesztésre, visszasebzésre, újabb és újabb upgrade-del, hogy ha nem akar lemaradni a játékos akkor úgyis megveszi!
Szerencsekerék: beraktak néhány gagyi tételt (amiért biztos nem lesz lázadás... lett, mert annyira gagyik, hogy nem érnek 1 őskövet) és 1-2 mézesmadzagot, amit a pechpontoknak hála garantáltan megszereznek a játékosok ha elég sokat fizetnek (a hónapokig, 1-2 évig gyűjtögetők meg le vannak ejtve).
Végzet temploma: "van egy minimális esély, hogy 2 ősköves küldetés helyett 3 lesz", így lett beharangozva és erre? Csak bepróbálkoztak 4-5 őskövessel, várva a reakciót, hátha maradhat így.
Negatív fogadtatás? Akkor gyorsan befogjuk a pofájukat és még aznap este lecsökkentjük a tp-t adó állatfelszerelések árát (a fix költségek nagy része ugyanúgy megmarad és majd csak kitalálunk valamit hol hozzuk vissza a 2-3 tucatnyi állatfuttatónak visszaadott bőrt, főleg hogy végre belátta Miklós 3 év után, hogy a többi játékos összehozza neki a kiesést).
Kiválthatunk 1-2 küldetést? Milyen áron? Csakis őskővel, ha optimális játékkal nem akarjuk gyengíteni a karaktert. 45 őskő havonta ha nem akarunk kidobni 4 AF pontot, ha nem veszítenénk százezernyi lélekenergiát.
Szóval ne essünk már hasra a néhány játékost érintő csökkentéstől.
Ez egy folyamat kezdete kellene hogy legyen -ahol a profitmaximalizálás nem a játékosok töredékén történne- és nem a vége, hogy dobunk nekik koncot aztán jöhet egy újabb havidíjas fejlesztés!
Dátum: 2012.04.17. 21:56:00
A licitálj az aukciós házban min. 300 dukátért is szívás lehet azon játékosok számára, akik nemrég vittek tárgyat.
Dátum: 2012.04.17. 14:40:41
"Az ősköves küldik kiváltása LE-vel: a császári dekrétum pont ezt a célt szolgálta"

Első kiváltás 135. szinten ~ 200.000 lé.
Második: 400.000 lé

Prémiumos játékos optimális játékra törekedve rákényszerül egy újabb havi fix kiadásra, hiszen vagy kiváltja az eddig vállalt játékkeretén felül 15/45 őskővel a 200.000-es küldetést és/vagy a 4 AF-est, vagy hónapról hónapra gyengül a templom miatt is.
A nem prémiumos (néha 1-1 tárgyat/set-et vásárló), sőt a játékért nem fizető játékosok? Nekik teljesen mindegy, hogy újabb fejlesztés jött ami növeli a szakadékot?

Ugyanez a probléma a szerencsekerékkel is: az eddigi kiadáson felül 60 őskő havonta, a beígért, majdani pechpontokkal bebiztosított tudás könyvéért és a többi ultraritkáért.

Ezek után "Fontos számunkra, hogy senki se érezze úgy, hogy drágul számára a játék."?

Csak néhány becsült adat a játék költségének változása kapcsán:
1. Játék kezdetén (amióta nem emeltetek árat) havonta:
a. prémium tagság, új set/setek, állatfelszerelés: ~100-150 őskő
b. előző ponton felül extra fejés annak, aki vállalja (ősköves állatfelszerelés): mondjuk 150 őskő

2. Játék költségének növekedése
a. prémiumos tárgyak (csakúgy mint eddig az ősköves állatfelszerelés) folyamatos drágulása a játék előrehaladtával
b. gradulátum: 1/a esetén további 40-60 őskő havonta, 1/b esetén 80-120 őskő
c. sisak: 5-10 szintenként a prémiumos tárgyakhoz hasonló "veszed vagy lemaradsz" szisztéma, külön tulajdonságra, szakértelemre, AF pontra... igen, látszik hogy fontos a játékosok elégedettsége, milyen jó érzés is, hogy még vécére is másik sisakot lehet/kell felvenni!
d. szerencsekerék: 50 őskő bemelegítésül és a néhány hónapon belül garantált tudás könyvét és a többi ultraritkát hajszolva havonta +60 őskő
e. eventhez kapcsolódó költségek: az előnyért varázsvessző, nemezis, amik persze eltűnnek az event végén és újra meg lehet/kell venni.
f ? Ki várja jobban a kesztyű/alsónadrág/dohánytartó... megjelenését (hiszen a sisak kapósságát látva biztosan hagyod magad meggyőzni)? Nem biztos hogy a játékosok!

Ha már prémiumosok vagyunk, akkor nekünk ez meg se kottyan, ha nem prémiumos akkor meg kit érdekel?

"többször csökkentettük a tárgyak árát"

1-nél többet esetleg ha mondanál.
Igen, volt költségcsökkentés is, pl. a turbóváltás harmadára csökkentése (nyilván számítások előzték meg és az akkori törléshullám is indokolhatta e "gesztust"), vagy 1-1 költség csökkentése, de azt is fix áron megváltással (pl. állatfelszerelés bérlet).


"áttételesen a szintlépés lassítása is a költségek csökkentését jelentette"

Melyet már hányszor megbántál és fő törekvésed ennek visszacsinálása. Tp-t mindenkinek (de csak hogy jobban fogyjanak a kövek).


"A fórumban nem mindig tudok minden postot elolvasni"

Van olyan topic, ahol ez különösen érződik (pl. a javaslatokra fittyet hányó 20 AF pontos problémamegoldáson: "Barátság karkötő? ElB! Nem kicsit, nagyon!").
Dátum: 2012.04.17. 08:26:15
Idézet: Miklós - 2012.04.06. 08:19:33
Mivel a küldetések randomok, van egy minimális esély (de csak a nagyobb templomnál) hogy akár 3 ilyen küldit is bead a gép. Viszont a templomkristályokat akár valódi őskőre is be lehet váltani, amivel ez remélhetőleg pont ellensúlyozható lesz hosszabb távon.


1.Minimális esély nem csak 3 ősköves küldetésre van, de 4-re, sőt 5-re is.
Hogy lesz ez megoldva?

2. A templomkristályok átváltása: 30 templomkristályért 10 őskő.
Legnagyobb templom esetén 3 hónap alatt jön össze 36 kristály.
Legolcsóbb ősköves küldetés a szimulációs (5 őskő), tehát nincs miben "reménykedni" (főleg jelen 4-5 ősköves küldetés esetén).

Kezdetben vala a prémium tagság, majd a gyorsítások fix, egyszeri adó formájában.
Rögtön utána jött az "emeljük a magasabb szintű tárgyak őskő igényét, hiszen ha már x időt játszott a paraszt, akkor ezután is fog és megveszi drágábban is".
Miért is drágulnak a tárgyak? Mert több időt töltünk 1-1 szinten? Ez magyarázat?
Minél régebben játszunk, annál drágább?
3 éve Platina Ribizli felhozta a témát, azóta sem változott semmi, a rendszer jogát tartja az extra őskövekhez.
Végül eljutottunk odáig, hogy az addigi egyetlen fix fejés a jobb karakterért (ősköves állatfelszereléssel kb. feleannyi idő alatt ér fel az állat 20. szintre) mintájára már a fejlesztések többségét folyamatos adónak érezhetjük (gradulátumok a maradandó eseményekhez, szerencsekerék extra forgatásai, végzet templomának küldetései).
A rendszer biztosítási ügynökké vált, aki folyamatosan passzív jövedelemhez jut a fejlesztések után.
Persze bejön azért 1-1 fix költség is pluszban UGYANAZON FEJLESZTÉSÉRT (pl. szerencsekerék bérlet, Indiana Jones ostora), vagy fix költsége ellenére újra és újra megvásárolható tárgy (pl. térképkereső varázsvessző).
Dátum: 2012.04.14. 10:11:51
Még mindig téma lehet a segítő kéz?
Szemét emberek mindig ragozzák, pedig jó ez így, nem?

Juliska néni feljelentette a szomszédját, amiért annak kutyája folyton az ő háza előtt végezte a nagydolgát.
A bürokráciának hála 3 hónapig tartott mire az ügy kivizsgálására kiküldték Nekemmindegyúgyismindjártvégeamunkaidőnekésmehetekfejniateheneket Miklós főtörzsőrmestert, a helyi sheriffet.
- Juliska néni! Mit is csináljak magával?
Csak meg tudják oldani egymás között, nem? Tucatnyi bejelentést kapunk a témában és ön mint régi ismerős jól tudja, hogy én is itt nőttem ám fel és egyik vétkessel (mármint a gazdájával ) sem szeretnék rosszban lenni. Magának erre a kis időre már úgyis mindegy, "nyelje csak le a békát"!
Elmondom mit teszek: gyorsan lezárom az ügyet azzal, hogy itt nincs is kutyakaki, Juliska néni már öreg és kavar.
Csak mondja továbbra is a magáét? A szomszéd kijelentette, hogy az ő kutyája márpedig ott végzi a dolgát, ahol épp kedve tartja?
Jogában áll, csak mert a "játékszabályok" lehetővé teszik?
Ebben az esetben én sem tudok mit csinálni! Megyek is, nincs több energiám erre az ügyre. Csak egy kis kaki...
Várjon csak! Eszembe jutott valami!
Juliska néni, ha ennyire zavarja a kutyaszar, akkor esetleg ön is eltakaríthatná (fejlesszen 20 AF pontért szakértelmet a szomszéd kutya ellen, mely után gúvadhat a szeme, hogy csak az eddigi végtermék negyedét nyomhatja ki magából) és már le is zárhatom az ügyet abban a hiszemben, hogy "megmaradt a kecske is és a káposzta is".
Dátum: 2012.03.27. 17:33:25
Idézet: Maci - 2012.03.27. 08:41:05
A segítő kéz nekem nem termel LE-t.
Pont.

Ennek ellenkezőjét bárki próbálhatja bizonyítani, nem fogja tudni.

Xena
Elég vagyok én ide hülyeségeket írni. A segítő kéz védekezéskor ad bónuszt, ha már hónapok óta harcolsz valami ellen, legalább pontosan értsd, hogy működik.

maci


Igen, elég vagy!
Nagyon egyértelműen fogalmaztam (pl. lásd: "...támadó kristályok...").
Védekezés közben extra lét termel a kéz a korábban leírtak szerint. Érted már miről írtam, miért emeltük fel szavunk?
Ha már ragozod... fogalmazzunk pontosabban, a problémának megfelelően!
A segítő kéz a nap 24 órájában védekezve ad irreális bónuszt, nonstop, akár hetekig, hónapokig, mivel az elfekvőnek nem hiányzik a tö!
Dátum: 2012.03.27. 00:50:01
A célpontom úgy érkezett fel az ütőtávomba, hogy már rajta volt 500 feletti tö-et adó kéz.
Addig minden potenciális ellenfelével lebratyizott (ezt az adatlapján is fennen hirdette: "ezzel, azzal, amazzal mnt van, remélem így is marad..." ), szabadon gyűjthette a lét.
Kikémleltem, szimulációt kértem, majd látva az AK vs. JQ szitut (nem árulom el az esélyeket! ) bíztam Kurnyikovában.
Először lepattantam - 13-12 lett oda- nála hagytam pár ezer lét, másodjára viszont jött a király és elhoztam tőle 58 k lét. Az előző lepattanás után nem kockáztattam sokat, így maxoltam.
Ezután? Látva vereségét kb. másfél óra leforgása alatt (nem őt lestem ez idő alatt, kb. ennyivel később néztem rá újra) elköltötte a nála lévő lét: 50 feletti tulajdonságpontot fejlesztett. Nem is olyan rég még az adatlapján hirdette, hogy ő 8-9 milliós "téglákat" épített. Irreális SK, buli, fanta, haverok...így könnyű!
Nos, lehet sejtésetek mennyi lével ült a tutiban (legalábbis azt hitte!), fejte a támadó kristályokat...
Egyszerűnek tűnt számára a szitu: kikémlelem, látva a sok bónuszt nem támadom, ha mégis akkor úgyis ő nyer, nála hagyok x ezer lét és tanulva az esetből nem támadom újra.
Nos nem így történt.
Következő kufáros eventig nem támadhatom, mivel sikerült a hordámba csábítanom (a hordaparancsnok persze örült az érkezőnek, amíg nem vertem a fejét az asztalba, hogy értse végre a szitut, persze nem látta senki ).

Miért is annyira egyszerű ez (amit fogadjunk el és ne ragozzuk a témát?!), hogy magas szintű kezest nem támadhatunk csak mazochistaként? Szabadon tápolhat? Beleszületett a készbe?
Mert a meglévő kezes rendszer még mindig a feneke alá teszi (most tekintsünk el a 20 AF pontos "fejlesztéstől")?
Jár neki 20-220 milliós bónusz 20 őskőért 1-2 elfekvő megléte esetén?
20 őskövet én is fizetek tisztelt rendszer, hogy meglévő 5 pc célpontom mellé egy hatodikon is küldizhessek és kamrázhassam!
Amíg én és a többi önállóan játszó néhány évnyi ÖNÁLLÓ játékkal felmutattunk valamit az ellenfelekkel szembeni előnyt elérve, a segítő kezes csak visszaél az elfekvő szövetségi társa segítségével, akinek soha(!)sem hiányzik több száz tulajdonságpont.

Nyilvánvaló lehet, hogy az elB barátság karkötő 20 őskő áron és néhány elfekvő szövetségi társ megléte esetén irreális -jelenleg korlátlan (csak az elfekvők számának és erejének függvénye) - bónuszt ad és hadd ne tartsa már jogát tíz- sőt százmilliós nagyságrendű táphoz (mely az extra lészívással és a tulajdonságpontok drágulásával csak tovább fial) valaki, csak mert beruházott egy karkötőre, a játékból már kidőlt szövetségi társa pedig egy jóság köpenyére.
Kidőlt, kiszállt, kampó! Fel van ravatalozva, a szövetsége még mindig szívhatja a vérét, de (!) nem "aktív" attól, hogy a jelszavának ismeretében betéved hozzá valaki (pókerben egy leütésre váró szúnyog, akit automatikusan megesz a nagyvak (vagy már az ante), de addig taktikai lehetőséget nyújt a többi játékosnak a döntő asztalon).

A segítő kéz létermelő hatását korábban már ragoztuk, most új köntösbe csomagolom.
Extra erő (nagyobb szívás térkapuban, a támadó kristályoktól és az eddigi játékuk alapján partiban lévő, sk miatt esélytelen(ebb) játékosoktól) + támadás (siker esetén + lé) , + védelem (melléütés esetén megtartott lé), + iq (esélyesebb lészívás), + tau (sikeres varázslat esetén nagyobb a szívás). Kéznek köszönhető győzelem adta lé és egyoldalú kamrázásból bejövő lé.
Nem termel lét a segítő kéz?

Valamelyik hozzászólásban szerepelt: "néhány napja én is kézzel rohangálok, de nekem tiszta a lelkiismeretem, mert aktív karaktertől kapom a kezet".
Aktív karakter: vadászik és/vagy portyázik és/vagy kihívásozik és/vagy térkapuzik és/vagy ...
Néhány napig (hétig/hónapig..) több száz tö nélkül aktívan játszani? Tápolja a társát, amíg ő szív (pontosabban nem szív ), gyengül?
Van mikulás vagy nincs mikulás??? Tudjuk hogy nincs (csak néha kell a feeling), más kezén ülve az író sem gondolta komolyan!

Nem aktív, hanem "rendkívül önzetlen" karakter, aki nyugdíjba vonulva is mindent megtenne a kistársáért. Nem csak a kisujját nyújtja, de az erejét és taumaturgiáját is nélkülözi a szívható ellenfelek ellen, akár hónapokon át!
Mivel már kidőlt és csak a szövetsége feji a mannázással, 1-1 elindított 50-es vadászattal ha már ott van... ettől még nem aktív a karakter.
Dátum: 2012.03.24. 06:17:55
Idézet: Tseby dr akula - 2011.12.07. 00:50:01
ha a nyertes portya összes mennyisége 3* nagyobb, mint a vesztes, akkor azok csak háború ideje alatt kaphatnak segítséget. Esetükben a segítség csakis a háborús ellenfelekre koncentrálódna, elkerülve azt a kiskaput hogy örökös háborút vívjanak inaktív szövikkel.
Mondjuk mivel a segítő kéz a gyengék megsegítésére lett kitalálva mehetne a szabály akár az összes pozítiv csataarányúra.
Dátum: 2012.03.23. 16:34:14
Idézet: Aurri - 2012.03.14. 22:12:09
Egyetértek. A segítő kéz működjön azoknak akiknek készült: akik rászorulnak.
Nekem ez pont olyan mint a rokkant kártyás fekete X5-ös a főutcán. Van aki büszkén hirdeti, de nekem a pofám leszakadna.

A jóval kevésbé nyilvánvaló láthatatlanságnál a nerfet szívbaj nélkül meglépték, mondván "ez hibás tervezés". Ha ez nem hibás tervezés, akkor ezek szerint kívánt cél üthetlen terminátorokat gyártani.
Egyszó mint száz: használhassa pl. negatív LE diffes kari, vagy azokat akinek több a bukott portyája.
Dátum: 2012.03.23. 16:32:54
Idézet: Hype - 2012.03.14. 14:54:19
Idézet: Viszok009 - 2011.12.06. 23:13:49
Teljesen jogos, mármint az ez ellen való "nerf". Hasonló legyen a sztázisbubihoz.
Pl: ha a nyertes portya összes mennyisége 10* nagyobb, vagy 5*, akkor azok csak háború ideje alatt kaphatnak segítséget.

Ez például kitűnő megoldás lett volna.
Dátum: 2012.03.23. 16:32:10
Idézet: Ariel - 2012.03.14. 22:59:05
Ezt a következőképp lehetett volna megoldani:
Az átokpiramis semlegesíti az adott szövivel szemben a segítő kezet. AF képesség kifejlesztésével az átok mellett továbbra is érvényes a segítség 25%-a.
Dátum: 2012.03.21. 22:54:12
Értem, köszönöm.

Ez a képesség sokkal gyengébb, mint amilyennek látszik és javításra szorul. A leírása -miszerint azonos szintre, vagy felfelé támadva nem jön jelentősen több tp, mint lefelé támadva- sem állja meg a helyét!
A felfelé ütést nem fogja népszerűbbé tenni, tehát a magányos hőshöz és a szkarabeuszhoz hasonlóan újabb lehetőség az AF pontok kidobására.
Dátum: 2012.03.21. 15:34:13
Köszönöm!

Az AF képesség előtt 14 szintet felütve kb. 94-96 tp volt a max. amit kaptam.
A képesség kifejlesztése után 7 szintet felütve megkapom a kétharmadát a 14 szinttel fentebb lévő ellenfél után járónak?
Ha az eredetihez képest már csak kétharmadnyi tp-t kapok felfelé ütve, akkor nem jöhet 61 tp a hét szinttel fentebb lévő ellenfelem után, hiszen ez egy 14 szintre lévő ellenfél utáni módosított tp, nem?

A leírás szerint nem kapok jelentősen több tp-t felfelé támadva, holott jelentősen többet kapok.
7 szintet leütve -ugyancsak 100 százalékos célpont ellen- 13 tp-t kaptam.