Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Petrus

Oldal: 12345
Dátum: 2008.10.07. 22:14:03
Idézet: Gramor - 2008.10.07. 21:48:52
hogyan tudom az állatomat gyógyítani?lehetséges ez egyáltalán?


Tanulás 9-nél van a sebgyógyítás szakértelem, azzal tudod gyógyítani az állatot.

Esetleg érdemes megfontolni, hogy felveszed 7-es tanulásnál a vezetőkészséget, befogsz még egy állatot, és amíg az egyik lábadozik, a másikkal harcolsz.

De az állat magától nem fog meggyógyulni, csak ha gyógyítod. Ez alól egy kivétel van: amikor szintet lép, akkor maxra gyógyul (mint te is, amikor szintet lépsz.)
Dátum: 2008.10.07. 22:11:10
Mikor kaphatunk majd admin jogokat a szövetségi belső fórumon?

Egyre nehezebb rendet tartani. Leginkább a "hozzászólás áthelyezése" és a "topicnév módosítása" funkcióra volna szükség...

Azt csak halkan merem mondani, hogy legyen sticky (olyan topic, amit nem lehet megelőzni a listán), illetve topic zárolás, ez tényleg csak extra, de az előző kettő nélkül tényleg nehéz boldogulni.

Köszi!
Dátum: 2008.10.06. 20:31:58
Idézet: Miklós - 2008.10.06. 15:31:08

Hogy miért van ez az egész úgy, ahogy van: a tesztelés során sokszor volt olyan, hogy hú, bárcsak lenne egy egyszer, vagy nagyon ritkán használható "kívánságom" amivel a tárgy gyűjtéshez hozzájárulhatnék. Ez a "kívánság" lett a lélekkút kisütése. Azért kötöttük az egészet őskőhöz, mert különben ez egy általános táp lenne, amit akár hozzá is adhatnánk a vadászat LE-jéhez. De elismerem, ez részben egyfajta marketingfogás is.


Köszönöm a gyors és érdemi választ.

Továbbra is azt gondolom, hogy az így elérhető bónusz túl magas, és (főleg) elérhetetlen a mezei halandók számára, szóval ha bármikor csökkenni fog, én örülni fogok neki.
Idézet: Zoli - 2008.10.06. 15:14:05

Az állat valós szintje = az eredeti állat szintje + amennyi szintet lépett nálad.

Az állat eredeti szintje: Ez a fajától függ. Minden szinten van valami szórás abban, hogy milyen szintű állat jöhet. Ez a szint határozza meg, hogy mennyi LE-be kerül beidomítani.

Mennyi szintet lépett nálad: ezt írja ki az állatodnál.

Tehát ha elfogsz egy 1. szintű szörnyet egyből, és az lép nálad mondjuk 10 szintet az az állat pont ugyanolyan lesz a harcban, mint azé aki az elején nem fogott el állatot, és később egy 10. szintűt fog el, beidomítja, de még nem lépett nála szintet.


Most már értem!

Hmm... én is azt kérdezném, hogy nem lehetne inkább az abszolút szintjét kiírni, és nem azt, hogy nálam mennyit lépett?

Mert most ha megnézem valakinek a karakterlapját, és van ott egy 1. szintű nyúl, és megtámadom, de kiderül, hogy a nyúl szintje alapból 35, akkor nagyon rosszul járok...
Dátum: 2008.10.06. 12:49:09
Egy konstruktív kritikát szeretnék írni a lélekkút kisütésének rendszeréről. A számításaim mind kerekítéseken, nagyságrendi becsléseken alapulnak, egy 6. szintűnek vett elképzelt karakternél (nem a pontos számok a fontosak).

Alapvetően megbarátkoztam a prémium tagság gondolatával. Érthető, hogy a fejlesztők nem ingyen dolgoznak, és havi 24 őskő (kb. 500 Ft) egy ilyen típusú játékért nem észvesztően sok.

Előnyök (havonta)
A 6. szintet havi átlagnak véve 24 őskőért kb. +10.000 LE-t egy hónapban, a nem prémium vadászathoz képest +25% LE

Az őskőért vásárolható dolgok - nos, itt az Yssuf tőrénél kicsit felszisszentem, de aztán utánaszámoltam, hogy a 15 őskőért kb. +4 tulajdonságbónusszal ad többet, mint amennyit a tárgy LE-ben kifejezett áráért várni lehetne.

Előnyök (szintenként)
A 6. szinten 15 őskőért kb. 3000 LE, a nem prémium vadászathoz képest kb. +6.5% LE

A lélekkút kisütése havonta egyszer 10 őskőért a nálad lévő őskövek*szint*1,5 LE-t ad.

Előnyök (havonta)
6. szinten max. (500+10) birtokolt őskőnél 10 őskőért 4500 LE, a nem prémium vadászathoz képest kb. +10% LE.

A fentiek alapján látszik, hogy a játékban úgy 200-400 LE/őskő árfolyamon lehet LE-t szerezni, egy bizonyos felső határ mellett. Ezt most önmagában nem kritizálom, csak a lélekkút kisütésére szeretnék fókuszálni.

1. Ha valaki minden hónapban maximumon ki akarja sütni a lélekkutat, akkor az 500 őskövet (ami kb. 10.000 Ft) egyszer be kell fizetnie a számlájára egy állandó díjként. Míg az összes többi bónusz apránként, néhány száz forintból bárkinek elérhető, ez egy olyan korlát, amit csak jelentős befektetés árán lehet elérni.

2. Az általa adott bónusz majdnem egy fél prémium tagságnak felel meg. Ennek ellenére ez a lehetőség szinte alig kerül bemutatásra a játékban: a "részletes leírás a szövetségeknél" pontban egy szó sem esik róla, a "lélekkút kisütése" a szerény "egyéb" tábla alatt húzódik meg, és ott sincs leírva, milyen képlet szerint adja a LE-t. Ennek alapján a külső szemlélőnek (tévesen) valami bennfentes dolognak tűnhet.

A fentiek alapján javaslataim a következőek:

1. A lélekkút leírása most először a "részletes leírás a szövetségeknél" alatt jelenik meg. Ide kerüljön egy mondat arról, hogy a lélekkút egyik képessége, hogy ki lehet sütni: a nálad lévő őskövek arányában havonta 10 őskőért LE-t lehet szerezni. A "lélekkút kisütése" gomb utáni szövegnél pedig kerüljön be a képlet (szint*1,5*nálad lévő őskövek). A fórumon persze több helyen kinn van, de - mivel vásárlásról van szó - kifejezetten itt volna szükség volna rá.

2. Indokoltnak tartanám, ha az 500 ősköves felső korlát jelentősen csökkentésre kerülne. Vagy talán nem is a "számlán" lévő őskő (=pénz) összegét kellene figyelembe venni, hanem a 10 őskőért havonta egyszer egy fix, szintfüggő LE összeget kínálni (azzal a filozófiával nincs gond, hogy ha valaki nagyon gyűjt valamire, 1x havonta kaphasson hozzá egy kis segítséget). Ez a módosítás nyilván a játéktervezők döntése, de jelenleg ez az egyetlen opció a játékban, amelynek teljes kihasználásához nem párszáz forintos hobbi-összegeket, hanem jelentős pénzt kell betenni a játékba, és a vele járó előny (+10 % LE) így másnak nem elérhető pluszt jelent.
Dátum: 2008.10.06. 11:20:35
Idézet: Zoli - 2008.09.29. 09:45:25

Az állatoknak nincsenek harci adatai, nem tudod megnézni őket. Az állatok a saját szintjüktől függően tudnak találni és sebezni, valamint védenek téged. A saját szintjük pedig 2 dologból áll össze: milyen szintű volt az állat az elfogáskor (ezt mutatja közvetlenül az, hogy mennyibe kerül idomítani), valamint hány szintet fejlődött mióta nálad van. Ez a két dolog egyenlő értékű, tehát 2. szintű elfogott, 2 szintet lépett állat megegyezik a 4. szintű elfogott állattal.


Idézet: Miklós - 2008.10.06. 08:49:47

Minden állatnak van egy ún. alapszintje. Az alapszinttől függ, hogy mennyi beidomítani, mennyi életpontja lesz, mennyire jól harcol stb. Tehát a nehezebben idomítható állat táposabb is.


Nincs itt valami ellentmondás?

Van olyan álllat, amit 600 LE beidomítani, van olyan, amit 1800 LE, és most olvastam a szövetségemben olyat, hogy az 1800 LE-s állat első szintű lett. Akkor az 1800 LE-s állat - Miklós hozzászólása alapján - táposabb? És ha ez így van, akkor kívülről nézve honnan lehet tudni, hogy két azonos szintű állat közül melyik az erősebb? Nem lehetne valahogy kiíratni a harci adataikat, hogy ez világosabb legyen?
Dátum: 2008.10.06. 09:47:09
Ó egek...

A tankot az első világháborúban a britek fejlesztették ki elsőként. Méghozzá érdekes módon

... az Oxfordi Egyetemen.
... a légierőnél.
... a tengerészetnél.
... a tengerészgyalogosoknál.

A kérdés "Azonnal töröljétek" értékelést kapott!

Azt hiszem, feladom ezt a témát, tényleg inkább speciális érdeklődést, mint műveltséget igénylő kérdés. Remélem, az "Azonnal töröljétek"-ért kapott bünti nem túl súlyos.

Mindenesetre akkor most már publikussá teszem azt is, amit erről Hatsepszutnak írtam.

"Az első, 1914-es tervek láttán a hadsereg meglehetősen bizalmatlan volt, de Churchill, aki akkor még messze nem volt miniszterelnök, akkor az Admiralitás élén állt és felkarolta az ötletet. Az, hogy a járművet a tengerészet fejlesztette, abban is megmutatkozik, hogy az angolban a tank részeit ugyanúgy nevezték el, mint a hajókét (pl. a tanknak is hull-ja van, ami a hajótest volna). Egyébként a "tank" név fedőnév volt eredetileg (jelentése: "nagy tárolóeszköz")."
Dátum: 2008.10.05. 09:25:12
Ha a portyázáspont, mint korlátozás bevezetésre kerül, akkor egy másik korlátozáshoz hozzá kell nyúlni: az óránként 2-szer támadhatok 100%-on szabályhoz. Ha ugyanis csak (mondjuk) 15-ször portyázhatok egy nap, akkor nagyon fontos lesz, hogy ezt milyen hatékonysággal teszem: az ideális a mai időkorlát mellett nyilván az, ha 8 részletben megyek el portyázni (7x2+1). Tehát 8-szor kell belépnem a játékba, legalább egyórás időközökkel.

Szerintem, ha lesz portyapont, lehetővé kell tenni, hogy ezt (mondjuk) napi 3 belépéssel versenyhátrány nélkül ki lehessen használni (a pihenéseket megfelelően időzítve). Nem azt mondom, hogy aki több időt tölt a játékkal (pl. ellenfélkereséssel, stb.) az ne kerüljön előnybe, de azt, hogy valakinek olyan életrendje van, hogy nem gond 8-szor belépnie egy nap (legalább egyórás időközökkel) önmagában nem volna szerencsés jutalmazni.
Dátum: 2008.10.05. 09:02:57
A tankot az első világháborúban a britek fejlesztették ki elsőként. Méghozzá...

... a szárazföldi hadseregnél.
... a légierőnél.
... a tengerészetnél.
... a tengerészgyalogosoknál.

A kérdésre eddig 1 jó és 10 rossz válasz érkezett.

Ez az én kérdésem. Bár jó értékelést kapott, sokan félrevezetőnek fogják tartani, mindenki a szárazföldi hadsereget írja majd... Ha esetleg van rá energia kijavítani, én ezt javasolnám:

A tankot az első világháborúban a britek fejlesztették ki elsőként. Méghozzá érdekes módon...

... az Oxfordi Egyetemen.

... a légierőnél.
... a tengerészetnél.
... a tengerészgyalogosoknál.

Az aláhúzott szöveg az új javaslat. A jó választ nem írom ide a fórumra. Köszönöm, ha ezt kijavítjátok.
Dátum: 2008.10.04. 22:09:33
Idézet: Magum - 2008.10.04. 21:38:40
Én ma egész nap vadászgattam elvadásztam 78 cselekvés pontot szerencsémre találtam 3 kiégett őskövet de álatkát sehol :S am a kiégett őskövegek hogy aktiválhatom? mert má 19 van :D


http://www.vegzetur.hu/index.php?m=kiegett_oskovek

"A kiégett őskövek az idők során elveszítették potenciáljukat. Ha aktív őskővel érintkeznek, feltöltődhetnek, és vásárolhatsz értük ritka relikviákat! Ahányszor igazi őskövet szerzel, ugyanannyi kiégett őskövedből is igazi őskő lesz."
Jó lenne egy olyan lehetőség, hogy a kérdésemet (a kiértékelés lezárása előtt) visszavonhassam (ha pl. szinte az elküldés után észreveszek benne egy hibát, vagy két perc múlva rájövök, hogyan lehetett volna értelmesebben megfogalmazni). Ez az adminoknak is időt spórolna.
Sziasztok!

Nem akarok feljelentgetni senkit, de jól látom, hogy Ravenwood most már nincs zárolva, de a karaktere bemutatkozása az, hogy "A karakter átmenetileg zárolva van"? Ez nem félrevezető?

Ha elnéztem, akkor bocsánat mindenkitől.
Dátum: 2008.10.04. 19:41:42
Idézet: Lucyferr - 2008.10.04. 18:47:08
Sziasztok.Olyan kérdésem lenne hogy miért nem kapok kérdést mikor vadászni indulok?


Valószínűleg valami ilyesmi történt.

1) Elindítottál 10 vadászatot, válaszoltál 10 kérdésre.
2) Megszakítottad a vadászatot 5-nél.
3) Ilyenkor a következő 5 vadászatra nem kapsz kérdést, hanem a korábban megadott válaszok lesznek érvényesek - tehát nem vész a jó vagy rossz válasz, ha megszakítod a vadászatot.
Dátum: 2008.10.04. 19:39:47
Idézet: Magum - 2008.10.04. 18:41:43
volt 1 ellemah om ill aszem jól írtam a nevét nah mind 1 elengedtem tegnap és azóta 40szer vadásztam és nem fogtam el semmit :S akk má nem is fogok?


De igen, a csapdakészítés szakértelmed * 0.5% eséllyel sikerülni fog megint.

Ha a szakértelmed 2, akkor az esélyed vadászatonként 1%... jó eséllyel 50-150 vadászat után sikerül.
Az állat magától nem gyógyul, 9-es tanulásnál megkapod a sebgyógyítás szakértelmet, azzal lehet gyógyítani.

Egyébként ezért van értelme a vezetőkészség szakértelemnek (7-es tanulásnál): amíg az egyik állatod lábadozik, a másikat viheted a harcba.
Dátum: 2008.10.04. 16:34:56
Idézet: Sharpa - 2008.10.04. 09:55:04
Ja, és egyben ez időarányosan a következőket jelenti:

1 hónap gyémánt előny: +14.000 LE
félév gyémánt előny: + 84.000 LE
1 év gyémánt előny: + 168.000 LE



Szerintem ez ennyire nem lesz lineáris... mondjuk 20-30. szinten a több tízezer LE különbséget nem tudom, kiből fogják kiütni a gyémántok, addigra mindenki megtanul 0 LE-ben táborozni, (talán) lesz katakomba, stb.
Dátum: 2008.10.04. 16:00:25
Idézet: Zero - 2008.10.04. 15:50:58
Mit rejt a "Lélekkút kisütése" opció?


Balor válaszolt erre ebben a fórumban. Én úgy találtam meg a választ, hogy fenn beírtam a gyorskeresőbe a "kisütése" szót.

http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,23.580#hsz595

Idézet: Balor - 2008.10.02. 19:07:30
Idézet: Borgian - 2008.10.02. 18:56:53
mit csinál a lélekkút kisütése funkció?


Az ősköveid "felesleges" energiáját fölözi le. Játéktechnikailag Minden őskőért, amit kisütsz szint x 1,5 LE-t kapsz. Maximális hatásfoka 500 őskőnél tetőzik. Költsége 10 őskő. Tehát összesesn 510 őskő kell, hogy legyen nálad, mikor kisütöd (max. hatáshoz). Azt hiszem ilyenkor a kiégett őskövekből is őskő lesz. Harminc naponta 1x használhatod. De nyugodtan klikkelj rá, ott még nem aktiválod, csak részletes leírást kapsz róla.


Van egyébként egy "gyakran feltett kérdések" topic a Segítség kategórián belül, azt is érdemes alaposan átolvasnod.

http://forum.vegzetur.hu/index.php/topic,40.0#hsz2

De talán - mivel ez az első hozzászólásod - nem olyan nagy baj, hogy nem találtad meg a választ.
Dátum: 2008.10.04. 14:35:20
Kérdés:
Hány valódi nagy birodalom jött létre a történelem során?
3
2
1
egy sem

Első reakcióm: he?

Javaslom törölni, bármelyik válasszal szívesen vitatkozom (egyébként a kérdés írója szerint 2 - legalább azt odaírhatta volna, szerinte melyik kettő).
Dátum: 2008.10.04. 11:39:05
Szeintem nem lehet.

De természetesen mindenki tudja, hogy d12.

[A DnD 3.5 a Dungeons & Dragons szerepjáték 3.5-ös változata. Itt egy tizenkétoldalú kockával kell dobni arra, hogy a barbár szintenként hány életerőpontot kap. A "d" az angol die (kocka) rövidítése, a szerepjátékosok így rövidítik a különféle (hatoldalú, tizenkétoldalú, stb.) kockákat.]
Dátum: 2008.10.03. 23:06:47
Két ponthoz szeretnék hozzászólni Miklós posztjával kapcsolatban.

Idézet: Miklós - 2008.10.03. 16:45:36

A szavazással kapcsolatban két dolog lepett meg.
Az egyik, hogy nincs nagyságrendi különbség a szavazatok között (természetesen, az igen-nem összehasonlításnál a 3 féle igent összeadom).
A másik, hogy az aktív játékosoknak milyen kis százaléka szavazott. 62:45 nem egy jelentős eltérés egy igen kis mintából...


Ez a szavazás a fórumon, azon belül a javaslatoknál, azon belül a portyázáspontoknál jelent meg. Nem tudom, van-e arról adat, hogy hány _egyedi_ olvasója volt a topiknak, de szerintem sok játékos nem is jut el idáig. Lehet, hogy hasznosabb volna, ha egy ilyen esetben a karakterlapon megjelenne egy nagy világító "szavazás" felirat, és ott azt lehetne olvasni, hogy a játékvezető egy fontos kérdésben kiírt egy szavazást, akit érdekel, olvassa el a fórumon, hogy miről szól, és szavazzon. És akkor a nemhardcore, nem minden posztot elolvasó emberke is szavaz talán, és nagyobb lesz a merítés.

De egyáltalán az, hogy volt szavazás, és hogy volt róla egy jól megírt indító poszt, az dícséretet érdemel.

Idézet: Miklós - 2008.10.03. 16:45:36

Ezeket a javaslatokat nem gondoltátok végig. Abban az esetben, ha a játékban a két cselekvés aránya között összefüggés van, máris el kell dönteni, melyik a táposabb - az egyik az lesz - és akkor mindenki azt fogja csinálni. Ha a sok vadászat kevés portya több LE-t hoz, akkor senki nem fog portyázni (birkaiskola).


Nem hiszem, hogy ezt mindig ilyen jól meg lehet állapítani. Pl. ha kis kockázattal kis bevételt, nagy kockázattal nagy bevételt lehet elérni, akkor különböző emberek különböző arányban fogják összeállítani a "portfóliójukat" attól függően, hogy mennyire kockázatkeresők, illetve kockázatkerülők. Ez tovább volna bonyolítható azzal, ha a csp esetleg nem kettő, hanem még több dologra volna használható.
Oldal: 12345