Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - McMad

Dátum: 2014.01.07. 12:35:11
A keretről juteszemvan....
Kicsit témázok még a dolgon. Az AL-es felépítést azért találtam ki, hogy a lehető legegyszerűbb lehessen a leprogramozása.
A varázslói mágiára (szerintem) nem érdemes permanens hatásokat rátenni, úgy játszani vele - a cél (mint minden mágiát használó rendszerben) az lenne, hogy a varázsló úgy érvényesüljön, úgy legyen igazán ütőképes, hogy variálja a varázslatait a helyzet és a szándékai tekintetében. Emiatt nem is igazán örülnék egy (kikapcsolásig) örök hatóidejű rendszernek. No de nem is az a maxtáp a dologban, hanem hogy ennél jobban megérné variálni... :-X ;-)
A Behó sííímán (programozási szempontból) egy kalap alatt kezelheti az esszenciákat és a formulákat (csak az erősségük más számítású, de jelenleg is bevariálnak a 35 feletti megák az Esszenciákba - szakiplusszosok erősítve működnek).
Ráadásul a lehető legegyszerűbben módosítható a rendszer - könnyű belenyúlni, módosítani hozzátenni.
A Miklós által felvetett Épület - AF képesség - Kufár vonalra nem ötleteltem. Bőven variálható a téma e téren is még.
Pl. közös fejlesztési vonal konkrét Mágustorony épületszint húzással a formulákért (játékba bevezetés fokozatossá tétele). Kufáros kellékek a formulatanuláshoz, stb.-stb.
Egyre kíváncsibb vagyok a Fejlesztési doksijukra...
Dátum: 2014.01.06. 20:51:23
Köszönöm. Pontos meglátás. Hasonlóképp gondolom. Bárcsak Miklóséknak jutna idejük a témára. Már szívesen látnám a beígért fejlesztési doksijukat.
Talán tudtunk pár használható ötletet adni hozzá... :-X
Dátum: 2014.01.06. 20:47:34
Igazad van, de sokan nem tudnak naponta 8x-15x benézni. Sokan max 1x-2x 0,5-1 órára.
A Védekezésbónusz nem nagy táp (csak ez nő Pihenéssel esetükben), azonban az nem mindegy, hogy meddig tart. :-X ;-)
Dátum: 2014.01.06. 16:00:35
VARÁZSLÓI MÁGIA (Fejlesztési javaslat) 5.01

No csak az érdekesség kedvéért nekifutok még 1x, mert… NEM BÍÍÍROK LEÁLLNIIII!
Lássuk, hogy ha figyelembe vesszük a Legendát (legalábbis az általam ismert részeit) és a jelenlegi játékfelépítést, akkor hogy is fest egy „varázsló”:
1. Béna a harchoz (a mágiája nélkül).
2. Felveszi a versenyt a közelharcosokkal, ha felkészült, fel tud készülni, taktikus.
3. Kb. karakterosztályként funkcionál. Sajna nem játszható karakterosztály (mint a kufárok, kristályhordások, stb.).
4. Egy erős IQ-(Mágia)-Tau senkit nem tesz varázslóvá sem a Legendában, sem a játékban. Max tekercsolvasó zseni a közelharcosokhoz képest.

HA a játszhatósági gátat fel lehetne oldani, DE meg lehetne tartani egyben a játékra jellemző "mindenki érthet hozzá – max erre nem megy rá” elvet, akkor egy érdekes alternatív fejlődési lehetőség alakulhatna ki.
Eddigi beszélgetéseim a játékostársakkal arra engedett következtetni, hogy vannak (sokan), akik szívesen látnának további kombinatív elemeket a játékban és vannak, akik többet már nem szívesen. Kettős dolog – csak úgy oldható fel az ellentét, ha nem kötelező fejlesztési irány lenne a varázslói mágia – nélküle is versenyképes a karakter.
Ezeket és az eddigi javaslataimat is figyelembe véve a következő ötletecske merült fel bennem (kvázi előtörténet):

A Varázslók mindig is féltékenyen őrizték tudásukat. Nem is férkőzhetett hozzá a Mágia valódi ismeretéhez más, csak a kiválasztott tanítványok.
Azonban a galetkik affinitása és érdeklődése a Mágia felé sosem tartozott az elhanyagolható tényezők közé. A szövetségek erőteljes kutatásokba kezdtek ezen a téren (Mágustorony 20. és Alkimista labor 25. feletti szövetségek). Amikor megvizsgálták a Mana természetét rádöbbentek, hogy az eddig rutinszerűen-gépiesen használt manakonstrukció valójában egyfajta varázslatszövés, mellyel a Manából épület alapanyagot hoznak létre – kvázi teremtenek valamit a „semmiből”. Ezen a vonalon elindulva egyre különösebb és alternatívabb hatásokat tudtak létrehozni tapasztalati-kísérleti úton a Manából manakonstrukciós alapokra helyezett rituálékkal. Rájöttek, hogy az Esszenciák természete is hasonló (rögzült mágikus hatás). Ekkor jöttek létre az első valódi-stabil-megismételhető varázslataik. Tudásuk egyre gyarapodott, de ezt a módszert sajnos nem tudták „megvásárolhatóvá” tenni, vagy uniformizálni a Tekercsek mintájára, mert rendkívül egyéni a mintázat, melyet a tehetséges adeptusok kikísérleteztek. Mindenkinek (akit érdekelt) magának kellett a Mágia ösvényeit bejárnia tapasztaltabb társaik megfigyeléseire támaszkodva a főbb irányelvek mentén.

Hogy is nézne ki ennek tükrében egy kvázi bárki által elérhető, mégis rendkívül specializált Varázslói rendszer, mely annak a kezében ér igazán valamit, aki belemélyed, és ezért sokat áldoz (a harcosi oldalából a varázslói oldal erősítése érdekében)?

Aki ezzel is szeretne foglalkoznia, annak egyfelől rendelkeznie kell egy minimum 20-as alap Manakonstrukcióval. Ekkor megkezdheti a varázslatformulái kikísérletezését.
Játéktechnikailag ez manakonstrukciós építést jelent.
Az egész téma erősen hasonlíthatna az Alkimista laborra. A világon megismert formulák szürkén látszanának. A játékos kijelölhet egy formulát, melyet kikísérletez manakonstrukcióval (ez a metódus a Xenós csapdaépítés mintájára működhetne – adott formula X pontba kerül, erősebb manakonst értékkel gyorsabb a kifejlesztése).
A megismert formula fehér színt kap és aktiválható az Esszenciákkal megegyező módon, de nem használódik el.
Az aktiválás pillanatában 1x Manapontot fogyaszt, mégpedig a játékos Mágia értékének 10szeresét.
Miért? Mert a formula ereje is attól függ, erősebb mágia = több mana.
A hatóidő kissé kemény kérdés, ezért csak felsorolnék pár alternatívát:
1. Örök, amíg ki nem kapcsolja, vagy új esszenciát/formulát nem aktivál a játékos.
2. Fix ideig tart (esetleg az Esszencia mester AF képesség módosíthatná).
3. A varázslat „elsütésekor” fennálló Mágia értékkel megegyező percig hat.

Alapvetően Esszenciális hatású lenne a varázslat, azaz nem működhetnének egyszerre. Aktív esszenciára nem lehet varázsolni, illetve kikapcsolja az esszenciát (technikai kérdés).

Nomostakkó…
A tulajdonságokat egyre nehezebb fejleszteni, tehát valaminek kellene kicsit erősítenie a magas Mágia felé törekvők kombinatív lehetőségeit. Ez lehetne egy AF képesség.
Mágiaismeret:
Egyszerre több aktív formulád ÉS esszenciád lehet (pl. akár 2 aktív esszencia + 1 aktív formula 3 hely esetén).
500 ALAP Mágia tulajdonságonként +1 aktív formula/esszencia lehetőség.
Ára: férőhelyenként 50 AFp (maximum nincs, 60. szint alatt csak az alap 1db hely van - az nem kerül AFp-be.)

Varázslaterősség:
Minden formulának lenne egy alap ereje (X), amit 20-as mágia esetén ad és a Mágia (felszereléssel növelt) értékével szorozva kapnánk meg a végső értékét.
Példa: -0,01 mp a vadászat idejére. A kerekítés felfelé történik egész számra (ahol nem a lefelé kerekítés, illetve a tört az értelmezhetőbb-használhatóbb szorzó).
100-as Mágiáig ez -1 mp, 1000-s mágiánál -10 mp.
Természetesen az X formulánként változó érték.

A formulák alaperősségét igenokosan KELL belőni, hogy egy harcra maximálisan rákombózó Varázsló esélyes legyen egy Varázslói mágiával nem foglalkozó, de tűrhetően optolt karakterrel szemben. Az alapfelépítés egyébként olyan, hogy csak tetemes Mágia értéknél van jelentős értelme amúgy is ehhez nyúlni (sok-sok LE-be kerül), tehát egy alternatív fejlesztési vonal. Kevésbé szoros játékkörnyezetben azért megérős lehet a tolása űberharcosoknak is...

Formulaötletek EBBEN a javaslatban szerepeltek már, de természetesen a számszerű értékek X-re cserélendők (formulafüggő, e rendszerbe illeszkedő, újragondolt értékre).

Pár új formulaötlet:
Pihenésed X perccel megnő.
Harcba hívott Tollaskígyód +X EH-s rabolt LE-t ad (VF-esnek is).
Harcba hívott Mágiatündéred a téged ért varázslatsebzés X%-át elnyeli a Mágiaelnyelésen felül.
Harcba hívott Mágiatündéred X%-al olcsósítja a varázslatok manaköltségét (varázslói varázslatét is, ergo 2 varázslathely esetén már használhatóbb dolog).
Harcba hívott Álommanód az állatszakértelmeket X%-al hatékonyabban működteti minden harcba hívott állatodnál.
Harcba hívott Őrült démonod +X% állatsebzést ad.
Eventcsatákban X regen.
Eventcsatákban +X Epispec bónusz (max fölött is).
Ütőtávod X szinttel nő.

Valójában irgalmatlan mennyiségű formula elképzelhető, no de a Behó tervein, lehetőségein, elképzelésein múlik MINDEN…

Kieg.: THX Aurri (RIP), Beherit, Cras (RIP), Gigatesó, Ariel, Miklós, Büyük, Kocos, Lan.
Dátum: 2014.01.04. 01:26:29
Maxos 1etértés (ezért vagyok félopt).
Nem csak a reménytelenül lemaradtak, de a szuperoptok közül is sokan töröltek azért, mert vagy beleuntak a számukra egysíkú játékba, vagy nem tudták tartani a saját magukkal szemben támasztott szintet (pl. játékidő lehetőség csökkenés, igény növekedés miatt).
Emlékeztek pl. Quellonra? Én még igen... :S
No de visszatérve:
Szerintem a kavicsos Gyógyital már messze erősebb, mint sok 2 kavicsos tétel (minden relatív - számomra annyit ér, amennyit a rá épülő VT küldi és a dekizése marhaság lenne - drágább).
Nem a kavicsos gyógyital erősítésért lobbyznék (arról már lemondtam, amikor elkezdett nőni a kavicsigénye a játéktaktikámnak).
Sokkal inkább a Manaitaléért (ár/érték szempontból).
Kieg.: Ha lesznek nagy manaigényű taktikai elemek a játékban (pl. varázslói mágia)... :-X
Dátum: 2014.01.04. 01:17:14
Mindenkit, aki erős LE/TP-vel tolja, erre maximálisan törekszik és ennek érdekében akár teljesen kihagy akár több játékelemet is a játékából.
Dátum: 2014.01.03. 21:30:03
Többet is ismerek (VF-es és EH-s szuperoptot is).
Kieg.: Én félopt vagyok (eventmánia, entimánia + eventek között szuperopt).
Dátum: 2014.01.03. 21:21:02
"JátszóMatek" alapon igazad van.
Opt alapon nincs, mert LE-t az életbe se áldoz egy maxopt itókára (kiváltja kavicsossal, dekrétummal, inkább pihen, kalandot dob, stb.).
Persze nem mindenki szuperopt.
Viszont a Manaital PLÁNE szembántó (játszómatek szemüveggel is).
Dátum: 2014.01.03. 15:41:48
HA nem lépsz szintet jellemzőbb erősödés közben, akkor igazad van (pl. összehasonlítva a Landijuti átvétel előtti és utáni Térkapu viselkedést).
Az italok a szinttel erősödnek (10 szintenként).
Kieg.: Az más kérdés, hogy van aki 10-20 szint alatt növel 100-200 TÖ-t és van aki 500-600-t hasonló szintmagasságban.
Ezért is kapott boostot a gyógyitóka (legalábbis a kavicsos - extraigény extraerő miatt, normál italhoz maradt az EH-s relik. :S)
Dátum: 2014.01.03. 15:20:01
A példa "sántít".
A Behó is ad sót/borsot a "kajához" (pl. lehetőség van pihenéses - totál erőforrásmentes gyógyulásra), azonban ha valaki valami miatt (időhiány, eventpörgés, stb.) EXTRA igénnyel lép fel, akkor van amihez tudnak adni még (manaregen, LE-s italok, stb.), van amihez nem (őőőőő...), van amihez költeni kell (nem adnak ingyen repetát mindenhol mindenből, sőőőt...).
Idézet: Little Richie - 2014.01.03. 14:44:33
...amiért valós pénzzel fizetek, az alapból legyen használható...

Ezzel 1etértek, de kérdés, hogy mekkora az az alap?
Ráadásul a manaregenért is fizetünk (AFp, LE és mana), csak kavicsoldala nincs.
Ehhez képest már-már túl van tápolva a kavicsos gyógyitóka (SOKKAL kisebb nem pénzes erőforrás költségű)...
A kavicsos manaitóka nem ilyen, de jellemző igény sincs rá (csak "erőszakolt") és az ára...
Dátum: 2014.01.03. 12:18:28
Mondjuk nem ismerek olyat, aki ezzel a kavicstartalék dologgal játszadozott volna, de bizonyára volt értelme, ha téma.
Azonban kiemelnék valamit:
Idézet: Little Richie - 2014.01.03. 11:38:53
Amellett, hogy közel sem érik meg az árukat...

A kavicsos gyógyitalok annyi boostot kaptak AF képesség és relikoldalról, hogy ezzel vitatkoznék (ha akarnék, de... :-X).
Ellenben mindent figyelembe véve a kavicsos manaitalok 2 kavicsos ára elképesztően aránytalan (pl. a gyógyital ár/érték függvényéhez képest durván).
Ezt már régebben is erősnek éreztük, elsősorban a ritkás használhatósága miatt (gyakorlatilag őskő kérő VT küldi varia).
Ezen a téren nem lesz változás? /olcsósítás, vagy erősíthetőség manaigény növekedést okozó fejlesztések esetén, pl. fejlesztés alatt álló Varázslói mágia bevezetésekor/
Dátum: 2013.12.17. 15:35:26
http://teszt1.vegzetur.hu
Ezen az összevont tesztvilágon elméletileg hasonló körülmények között kipróbálhatod magad, mint ha átmennél.
Kieg.: Mondjuk nem sok aktivitás van rajta és csak azon a világon játszhatsz (annak a szabályai szerint), ahol van karid (nem kell regelni - a sajád karidhoz van víve a többi világ összevonáskori szövijei/karakterei). Ha csak az ellenfeleket szeretnéd tesztelni, arra jó ez is, de már nem "tegnapi" a karierő rajta... :-S :-X
Oda már nem. Azt a témát (dukátra váltás) jóóóó régen lezongoráztuk és nem lett (behós) visszhangja.
Mondjuk érthető, de itt más a végcél (UR nyeremény/forgatás értékállósága, értékstabilitása).
HUHH! Akkó ebben a Kélgyó nem szupertáp...

Folytatnám a gondolatmenetem: Szorítkozzunk csak a Szerencsekerekes relikekre visszaválthatóság témaötletben?
1-1 Behó fejlesztéssel erőteljesen át tudnak értékelődni egyes relikek értékei... No de mindegy.
Pici ON (:-P):
Amikor Miklós állatreformot kezdett hirdetni, akkor öléggé örültem, mert az utóbbi idők fejlesztései alaposan betettek az állatoknak (szélsőséges erejűek lettek, pl. a Manó a szememben pontosan 0 értékű) + lassan annyi a szakipont, hogy bőven elférne még pár állatszaki.
Ellenben jött ez a szerintem kissé statikus (kevés taktikai lehetőséget biztosító) dolog.
Kíváncsi leszek, hogy mikor fog bejelentkezni az első olyan kari, akinek több a felszerelésbónusz összege, mint a TÖ összege (havi 5x7=35 TÖ-t pl. én ölég ritkán hozok össze - max Landi alatt, vagy ha pálca esik az ölembe. Pláne nem lesz annyi TÖ növekményem, mint felszerelés, ha Tkristályért is lehet majd csatlósozni...). :-P :-X
Ha a TK-tól vihető maxba beletartozik a szívott LE is, akkor ELMÉLETILEG nő az imppel a vitel. /Mocsokdurva az a Kélgyó... HAJRÁ Tüncik, Manók! :S/

Azon merengek, hogy ha valaki aukción szerez meg valami UR cuccot és játéktaktika váltás miatt értéktelenné válik számára, akkor milyen hangulatos lenne némi eladhatóság (ez a téma egyébként már ÉVEKKEL ezelőtt is felmerült), beválthatóság pechponttért. :-P
Van határ. Fix. Az összes UR cucc, ami ép ésszel visszaválthatóvá tehető (10 AFp bajosan, de bármely relik igen).
Birka.
Maci.
Jellemzően egyetértek veletek (pl. a RefluxBook nekem is dísz, nem görcsölök az implant erősítésért a Maci által említett indokok miatt), azonban a TK-s LEvitel szintre maxolt. Lehet 200as szívása és még 40+20+20+20 impis bónusza valakinek, akkor is ugyanannyit fog vinni a TK-ból, mint egy 135-ös jobb Erejű kari (tudtommal és tapasztalatom szerint).
A kulcsszó a "visszaválthatóság".
Ez REMEKÜL bevált a Kincsesnél (ahogy látom azoknál, akik ezért RENGETEGET lobbyztak).
Ezzel mi lenne a gond?
1szerűen nem látok semmi gondot belőle + tökmindeggyé válik 1-1 UR megmaradó relik értékelése (kinek mennyire értékes nem lenne téma többé) - ha kell megtartom, ha nem, akkor is nyerek az UR eséllyel összejött forgatásért némi csereértéket (pechpont) a'la Kincses.
Nem mindenki EH szuperopt, ezért kicsit bővebben:
Az aktív, állataira figyelő játékosoknak SEMMI szüksége morálbónuszra per pillanat.
Ha bebénázás van, elfelejti kenneleztetni, vagy netelérési gond miatt egy ideig nem kennelezteti valaki az állatait és moráljuk 0-ra esik, akkor ott a napi bónuszos gyorssegély (nekem 300+ van belőle).
A megfelelő állatÉP karbantartás aktivitással, jó szaki és AF képesség támogatással megint nem probléma.
A LE hozadéka V3-on közel értelmetlen EH nélkül (lásd V3 spec szabályokat - szinte csak dísz VF-el, ha amúgy is erős a LEszívása valakinek).
Már a 130. szintű állatcucc is megérősebb lehet a maga +13 TP-jével.
Tollaskígyód meg csak 1 lehet ugyebár.
Ettől függetlenül magával a cuccal nincs gond. A pechpontjaival viszont...
Tudom-tudom, max 3 (4) eshet.
Amíg le nem cseréled, mert vagy Implant kinyerővel megtartod őket (hogy ne eshessen több 200+ pechpontért), vagy nyeled, mint a kincsest a visszaválthatóság bevezetéséig... :-x
Kieg.: Hozzátenném, hogy az IS csak bizonyos körülmények esetén volt "szemét".
/Pl. én most is elbírnék még 2-3 ládikát pluszban, MEGÉRŐSEN visszaválthatóság nélkül./
Dátum: 2013.12.13. 22:43:25
Idézet: Miklós - 2013.12.12. 13:39:12
Az sosem volt cél, hogy az ultra-implant legyen a játékban a legerősebb állatfelszerelés....

OK.

... magas szinten azért van olyan, ami bizonyos szempontból jobb nála.

Ezzel sincs gond.
No de akkor miért is van TETEMES pechpont vonzata? Mert tollaskígyó, alacsony szint és EH esetén táp? A többiek meg nyeljék? Vagy költsenek Implant kinyerőre, hogy blokkolják?
OK-OK, minden cucc valakinek táp, valakinek 0 értékű, no de hogy UR szívás is legyen...
Kicsit sajnálom, hogy EZ nem pl. topszövi "probléma" (a'la Kincses - az életbe se lesz akkora entijük, mint Epijük - számukra értelmetlen az Enti, mint játékelem), mert akkor hogy, hogy nem a "köznyomásnak" engedve... :-X
Jó ez aljas húzás (precedensre hivatkozás), de akkor sem korrekt X dolog kiemelése a sok hasonló Szerencsekerék témából, mert nincs akkora FÓRUMOS tábora, pedig... :S

Más(?) téma:
A VF szerintem messze sem volt hiba. Még V3-on is (kisebb portyarablás lehetőség, VF "párti") erősebb az EH szuperopt, mint a VF (60. felett durván), DE sokkal hamarabb jutott volna ez az általam erősen favorizált játék oda, mint ahol tart ha nem jött volna be a VF (kisebb portyaterhelés a szervereken - tovább kitartó "gyengék"). Ha nem tesz valamit a Beho a kispénzű, pláne pénztelen játékosok játékélményéért, akkor hamarosan tényleg csak 1-2 játékos lesz bajnoki kategóriánként (és nem csak pár kategóriában, mint most), mert hiába erőltetik a "fizess és erős karid lesz" dolgot (jó, ez nincs kimondva, de erősen sugallt), ha nem lesz ellenfél (PvE szintre "süllyed" a VÚ). Az külön elgondolkodtató, hogy fizető tápkarik törölnek sorban... :-X
Mondjuk ha eléggé kihalnak a világok talán felélénkül a nem prémes játékkedv picit - NO DE AZ NEM TARTJA EL A BEHOT (és a játékot!). Ők tudják, hogy mit miért csinálnak... :-X
Félek, hogy csak a töpszövik érdekei számítanak zömmel (ők a legaktívabb fizetők), no de ők SZUBJEKTÍVEK, azaz xarnak a játék jövőjére. A napi SZUBJEKTÍV problémáikkal vannak elfoglalva.
Ez a "nagyobb szöviküldi aktivitás = több kincspont" is egy jellemzően topszövi fejlesztés.
Pl. nálunk (öléggé topszövi szint alatt) SEMMI értelme (aki pörög, aktív, annak semmi gondja a kincsvitellel nálunk - aki alig aktív, annak meg pláne nem lesz esélye - felénk ZÉRO értékű fejlesztés). :S
Nincs pozitív jövőképem...
Egyenlőre.
No de ÉN még látok számtalan esélyt, lehetőséget a játékban (és ölég hajlandóságot a Behó részéről a közcélúságra).
Ám ha PvE szintre jut a játékélményem, akkor hótttutibiztos, hogy egy kanyi pénzt se fogok rákölteni. Játszani attól még fogok - a még itt játszó barátaim (amíg tartani tudjuk egymásban a játékkedvet), a megmaradó "évezem az ingyenes PvE játékot" érzés miatt és amíg a VÚ-t eltartja az a pár megmaradó fizető kari... :-P :S :-X
Vagy átcsábítok mindenkit a TF on-line játékra... Ha kész lesz... Ha nagyobb PvP játékélményt fog nyújtani... Ha nem fog többe kerülni, mint amit az anyagi lehetőségem bír egy JÁTSZHATÓ játékélményért cserébe. Ez itt pénzbe, időbe kerül már közepes szinten is és messze sem a karierőről beszélek (V4eket meg se érdemes említeni, azokon durván látszik, hogy miről is beszélek). :S

Kieg.: Áhh... Rá se bagózzon senki. Csak kicsit kibuktam...
Idézet: Asfaloth - 2013.12.12. 11:04:09
...A bónuszai még rendben is lennének...

A többi bónusz is használhatatlan taktika/szint/lehetőségek függvényében.
Adott esetben akár szimpla pechpontzabáló antinyereményként funkcionál.
/Kieg.: Szubjektív oldal: Nemrég voltam olyan "szerencsés", hogy beesett a 2. Impim. 13TP-s állatcuccnál lecserélem mind, mert VF-re még a LEszívása sem táp már nekem - TK max rég elérve, tollaskígyóm nincs és nem is érdekel, állatmorál és ÉP gondom nincs. Erősen zavar viszont az a tény, hogy Implant eltávolítót leszek kénytelen venni majdan vagy bevállalni az irgalmatlan pechpontmínuszt... :S/