Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

A hétvégi találkozón úgy láttam, hogy az egyik központi kérdés a szövetségi háború volt. Összefoglalom, hogy ezekkel kapcsolatban milyen felvetések voltak, és nekem milyen megoldási javaslatom van.

Ti mondtátok:
1. Maximalizálni a hetente indítható háborúk számát.
2. Berakni egy épületet a békés építkezők számára, ami a szövetséget kevésbé kívánatos célponttá teszi.
3. Általában egyszerűbb / jobban megéri rögtön kapitulálni, mint egy elhúzódó háborúba belemenni.

Javaslatom két új épület, a béke csarnoka és a háború csarnoka.
Emellett az egyszerre inditható háborúk számát alapesetben 2-re csökkentjük, de ezt módosítják az épületek.

A béke csarnoka (javaslat volt, hogy katakombák legyen az előfeltétel, de ez mégsem olyan jó ötlet, mert a katakombákig nehéz eljutni, én kb. egy 2-es őrtornyot javaslok)
Maximális szint: 5.
Béke csarnokát csak akkor lehet építeni, ha nincs még háború csarnoka. A csarnok minden szintje 3 nappal növeli a békefelbontás idejét. Tehát 1. szinten 7 helyett 10, 5. szinten 22 napig nem támadhat ugyanaz a szövetség.
Ezenkívül a csarnok minden szintje 10%-kal csökkenti a háborúban elvesztett lélekenergiát, ha a háborút ti indítottátok, és győztetek, vagy nem ti indítottátok, és veszítettetek. Tehát 1. szinten 15-30% helyett 13,5-27%, 5. szinten 7,5%-15% lehet a veszteség a lélekkutatot méretéhez képest.
Ha portyázol valaki ellen, és nyersz, van 10% esély, hogy vesztesz még egy portyapontot.

A háború csarnoka
Maximális szint: 5
A háború csarnokát csak akkor lehet építeni, ha nincs még béke csarnoka.
A háború csarnokának minden szintje eggyel növeli az egyszerre indítható háborúk számát (tehát 5. szinten 6 lesz).
Ha háborúban a 3 nap letelte előtt kapituláltok ti vagy az ellenfeletek, 5%-kal nő a győztes zsákmánya a csarnok minden szintje után.
Ha portyázol valaki ellen, akivel háborúban állsz, és veszítesz, van 10% esély, hogy visszakapod a portyapontot.

Természetesen lenne lehetőség egy szavazásra, amivel le lehet bontani a háború ill. béke csarnokát, ha a szövetség inkább a másikat akarja felépíteni.

Az egyszerre indítható háborúk számát lehetne esetleg helyettesíteni az 1 héten indítható háborúk számával, de ezt sajnos lényegesen nehezebb leprogramozni.

Ja, volt még egy felvetése Riusnak, amire itt válaszolok:
Ha valaki hadat üzen nektek, gyorsan kapituláltok egy másik, "baráti" szövetség ellen, lemegy minuszba a lélekkút, és emiatt törlődik a hadüzenet. Ez a dolog nem működik, mivel a negativ lélekkutat a hadüzenet szavatás kiirásakor, és elküldésekor vizsgáljuk csak le, a hadüzenet létrejöttekor nem. Tehát ezt igy nem lehet kitrükközni.

Javaslatok, felvetések, vélemények jöhetnek...
Az őrtorony építés jó okkal megy úgy, mint most: nem volt cél, hogy rögtön a játék elején 35 fős szövik legyenek.

Egy szövetség lehet kevesebb fő akkor is, ha nem taktikáznak, hanem egyszerűen egy szűk baráti közösség, munkahelyi csapat stb.
Igazándiból a zöldfülű (még tölti a lélekkutat) és a teljes jogú (már betöltötte a lélekkutat) tag között csak annyi a különbség, hogy az utóbbi használhatja az épületeket (gyakorlótér, védőfal stb). Minél több ilyen épület van, annál nagyobb "tápba" ül be az új tag, ezért egyre nehezebb ezt elérnie. Amit írsz, hogy az épületek fokozatosan váljanak elérhetővé, bizonyosan jobb és árnyaltabb megoldás lenne a jelenleginél, de sajnos túl komplikált: leprogramozni is, és a játékosokkal megértetni, hogyan működik. Tehát a jelenlegi rendszer fog maradni, viszont változhat a lélekkút mérete (csökken, és így könnyebbé válik a beépítés), és csökkenhet az, hogy mennyit veszít a korábbi építéséből a tag (és így még könnyebbé válik a beépítés).

Tehát én is azt szeretném, ha az új belépők dolga egyszerűsödne.

Leanthil, a lélekkútnak pontosan az a célja, hogy az építés hosszútávon egyre kisebb teher legyen, és a lélekkútból lehessen építeni. Ez a /10-/40-es osztónál is tökéletesen megvalósul, magas szinten a lélekkút többszörösét "építi", mint a tagok. A gond a mostani képlettel az, hogy nem csupán az építés 90% (vagy akár 99%) -át végezné: hanem azt elképesztő sebességgel tenné. Hiába nő az építési költség exponenciálisan, a termelt lélekenergia négyzetesen exponenciálisan nőne. Persze, lehetne a még fel nem épített épületszintek költségét megemelni, ahogy itt javasolták: csakhogy ez azokat sújtaná, akik nem tudnának összeszedni 35 tagot.

Azt javaslom egyébként, hogy a holnapi találkozón szánjuk rá egy kis időt, hogy ezt az egészet átbeszéljük, addig is gyűjtse mindenki az ötleteket!
Kocos, csak két javaslat:

1.) Próbálj ékezetes betűkkel írni, sokkal olvashatóbb az egész!

2.) Ha egy témában a hozzászólásokkal "le vagyok maradva", általában azt csinálom, hogy végigolvasom a hozzászólásokat, és csak utána írok kommentet, mert furán néz ki, ha egy régebbi hozzászólásról írok véleményt, és közben a beszélgetés sokkal előrehaladottabb állapotban van már. Neked is ezt javaslom!
Jerikó: az őrtorony szint * 10k gyakorlatilag egy konstans érték lenne, ez semmiképpen sem jó egy exponenciálisan fejlődő szövetségnél.

A szögesdrót akadályról: akkor még egyszer, nem visszamenőleg akarom korlátozni a játékot, hanem egy képlet hosszútávú működéséről vitázunk. A kis szövetségeket nem érinti az, hogy mi van 100k-s vagy 500k-s lélekkútnál, tehát eléjük semmilyen szögesdrótot nem raktunk...

És visszautalva a válaszra, amit asszem Mortimernek adtam, az, hogy kiket "farmolnak", nem attól függ, hogy mennyire kicsi az "áldozat" lélekkútja, hanem attól, hogy milyen erősek a tagjai. A kettő között persze gyakran van összefüggés, de nem feltétlenül. Sőt, akinek kisebb a lélekkútja, azt kevésbé érdemes támadni...

A lélekkút tökéletesen tudja modellezni, hogy eddig mennyit épitettek a szövetségbe, csak ugye ezt a 10-es osztóval lekorlátoztuk 10-ben. Igazándiból a legegyszerűbb lenne azt mondani, hogy a lélekkút növekedés mértéke nem épités per 10, hanem épités per taglétszám. Csakhogy ez a rendszer a fejlődő, nagyobb taglétszámű szövetségeket büntetné, épp ezért lenne ezt civilizáltabb egyfajta közelítéssel a lélekkút méretéhez kötni, ráadásul visszamenőleg nem lehetne kiszámítani.
Idézet: Simon - 2008.11.27. 16:55:51

Mielott veglegesitened a dolgot, esetleg elgondolkodnal alternativakban? Kerlek...


Természetesen, különben nem hoztam volna létre ezt a fórumot!
Idézet: Mortimer - 2008.11.27. 16:39:33
Miklós, de most egy 110ezres szövetség farmol le minket, ezután egy 78ezres fog. Tehát kis szövetségként jóval többet fogunk veszíteni a lélekkútból mint eddig

Oké, akkor itt valamit félreértettél korábban. Ha egy szövetség győz, a vesztes lélekkútjának 15-30%-kát rabolja el. 15%-kot akkor, ha a győztes ereje 2x vagy még nagyobb, 30-at, ha azonos erősségűek, vagy a győztes gyengébb. Namármost. Az erősség NEM a lélekkút méretétől függ, hanem a karakterek szintjétől. Tehát attól, hogy 78 vagy 110k az ő lélekkútjuk, PONT ugyanannyit fog tőletek zsákmányolni.

Idézet: Mortimer - 2008.11.27. 16:39:33
Másrészt ők már kihasználták a 110-es kut előnyeit, soktizezret nyertek ezáltal is építésben, ami nekünk nem lesz meg, tehát duplán a kis szövetségek fognak szívni.

Valami MINIMÁLIS előnyt szereztek ezzel, a 100k fölötti szövetségek mondjuk negyed vagy fél szintet szereztek így egy épületükre, ez hosszú távon semmi. Viszont ha így marad, akkor 5x annyi épületük lesz, mint a kisebbeknek.

Visszatérve a belépési követelmény alternativ javaslatokra (Jerikó: legmagasabb építő LE-je, Petúr: átlag építés). Mindkét módszer tökéletesen exploitolható, kilép mindenki a szövetségből, kivéve egyvalakit, akinek 1000 építése van, aztán mindenki visszalép, 1000 építéssel, és akkor jöhet a 3 új tag, szintén 1000-1000 építéssel... Bármilyen, hasonló ötlet ugyanígy fúrható. A belépés feltételét csakis egy, a szövetséghez rendelt statikus mérőszámmal (ie. lélekkút) határozhatjuk meg.

Ezt a 25ezrenként /10-es képletet egyébként csak kiindulásként gondoltam, valószínűleg drasztikus lenne az osztót a végtelenségig növelni - viszont mindenképp célszerű úgy meghatározni, hogy a lélekkút nagyjából az egy ember által épített LE-nek feleljen meg közelítőleg. Tehát mondjuk az osztót fokozatosan lehet növelni /10-től /40-ig, de ott megáll. Ezt még átgondolom.

Mindezek mellett, valószínűleg hosszútávra érdemes egy korlátot is betenni, ami az új belépőket védi: jelenleg ugye a korábbi lélekkútból hozott LE 50%-ka elvész, lehetne ezt limitálni, hogy de maximum 20,000 LE veszhet így el, tehát amikor egy szövinek már 500k-s lélekkútja van, akkor ha valaki átlép a 450k-s lélekkutú szöviből, akkor "csak" 70k-t kéne töltenie.
Idézet: Petur - 2008.11.27. 16:06:49

A problémát a saját szövetségünkön keresztül tudom szemléltetni. A mi kutunk most 110.000-es méretű. Ehhez képest a legtöbbet építő karakter 90.000 LÉ alatt van, az átlag pedig 70.000 alatt van. A jelenlegi rendszerben egy új belépőnek 110.000 Lé-t kell beraknia a kútba, holott a szövetség összes tagja mélyen ez alatt a szint alatt van. Félek az idő múlásával ez az arány tovább romlana.


Ha a 110k-t "átkonvertáljuk" az új rendszer szerint, akkor az 78k lesz, tehát pont stimmelni fog.
Látom akkor, hogy sokan nem értitek, miről is van szó.

Változás esetén is két alternativát javasoltam: az egyik alternativánál (100k) visszamenőleg SEMMI nem változik, minden ugyanúgy lesz, az 50k-nál a néhány legerősebb szövetség, akik érezni fognak ebből valamit.

Tehát ellentétben azzal, amit Jerikó állít, a kis szövetségek semmiféle hátrányba nem kerülnek, viszont a legtáposabb szövetségek nem fognak elhúzni a többiektől.

A javasolt változás pontosan azt érné el, hogy az új belépőnek ne kelljen TÖBBET dolgoznia, mint az eddigi tagoknak (az 50ks verziónál ez különösképpen igaz lenne). Miért?
jelenleg ugye a lélekkút mérete 10%-ka az összes építésnek. Amíg a szövetségnek csak 10 tagja van, addig az új belépő is ugyanannyit, vagy kevesebbet épit, mint a többiek átlaga. De ha a szövetség létszáma ennél nagyobb, akkor egyre többet kell építenie. ha viszont nagyobb létszámnál az építésnek már a huszada vagy harmincada számít csak, akkor továbbra is pontosan annyit kell az új belépőnek arányosan építenie, mint a többieknek. Sőt, később, amikor ez /30, /40 stb lesz, és számottevő épités szakértelemmel rendelkezik, még ennél is kevesebbet.

Viszont eltöltöttem (sajnos) egy pár órát egy részletes modellezéssel, fejlődési ütem, milyen szinten milyen épületek épülnek meg, stb. Többször dicsekedtem már vele, hogy minden képletet milyen mélységekig lemodelleztünk. A szövetségi épületek építési ritmusát, mindent figyelembe véve, sajnos még nem modelleztem így le. A végeredmény:
A jelenlegi szövetségeknél a lélekkút regeneráció aránya az építéshez képest kisebb, vagy egyenlő, de hosszú távon ez az egyensúly megbomlik: 50. szintre egy maximummal ketyegő szövinél már a regeneráció fogja adni az építések 90%-kát. Tehát a tápos szövetségek úgy otthagyják a kis szöviket, mint versenyautó a csigát. Ez semmiképpen sem kívánatos, mint ahogy az sem, hogy valakinek 3 millió LE-t kelljen a szövibe építeni, sőt, az sem jó dolog, ha valaki megnyer egy szövetségi háborút, akkor annyi LE-t zsákmányol, amiből egyből több épületet felépíthet.

Megértem, hogy néhányan a tápos szövetségük előnyét féltik a kisebb szövikhez képest, és ezért próbálják itt védeni a jelenlegi rendszert, de ami rövidtávon nektek tuti táp, az hosszútávon nem tesz jót a játéknak. Ha akarjátok, számoljátok ti is végig, de a fentiek alapján már nem is az a kérdéses, hogy igen vagy nem, hanem hogy 50 v 100.
Bocs, elrontottam a szavazás kiirást, irom újból

A lélekkutakkal kapcsolatban most két problémát látok, amit többen felvetettek:

1.) A gyorsan növekvő lélekkutat egyre nehezebben tudja feltölteni egy új belépő.

2.) Egy szövetségi háború során a sokat, intenzíven épitő szövetség egy háborúban óriási mennyiségű lélekenergiát veszíthet a kútjából.

Ezzel kapcsolatban már voltak kommentek, hogy az új belépőnek kevesebbet kelljen a kútba tölteni, meg hasonlók, de valószínűleg inkább a probléma forrását kéne orvosolnunk, a túlzottan gyorsan növő lélekkutat. A jelenlegi tendencia alapján előbb-utóbb milliós méretű lélekkutak lesznek...

A problémának van egy elég egyszerű megoldása.
Jelenleg minden 10 épített pont után eggyel nő a lélekkút. Be lehetne vezetni, hogyha a lélekkút mérete legalább A, akkor csak 20 LE után nő egyet a kút. Ha a mérete már B, akkor csak 30 LE után nő egyet. Ha C, akkor 40 után. És így tovább.

A kérdés persze az, ti hogyan vélekedtek erről, ezért most kiírtam egy szavazást.
Aki azt mondja, támogatja a változást az Igen szavazattal, azok számára két variációt ajánlok.
Az egyik, hogy a fent emlegetett A értéke 100,000 fölött lesz. Így ezt most szinte senkit sem fog érinteni, csak a későbbiekben. A dolog előnye, hogy visszamenőleg nem változtatunk, hátránya, hogy 100,000-et sem egyszerű a lélekkútba betölteni.
A másik variáció, hogy a fent emlegetett A már 50,000 lesz, B mondjuk 75,000, C 100,000 és így tovább. Természetesen, ez esetben átváltjuk a legalább 50,000-es lélekkutakat az új képlet szerint, hogy ne jusson senki előnyhöz.

Ja, egy kis segítség.
Csináltam egy excel táblázatot, amelyben vettem azt, hogy melyik szinten átlagosan mennyi LE-t lehet szerezni vadászattal (beszámoltam egy várható elementáris fúziót és spektrális manipulációt is). Feltételeztem, hogy az emberek a szerzett LE átlagosan 1/3-át költik építésre. Kiszámoltam, hogy ilyen ütemben hogyan bővül várhatóan a taglétszám. Azt is tudom, hogy nagyjából milyen időközönként lehet szintet lépni.
Ezen adatok alapján meg tudtam határozni, hogy melyik szinten várhatóan mekkora lesz egy szövetség lélekkútja. A jelenlegi valós adatok ennek nagyjából meg is felelnek.
Az eredmény:
Ha marad a jelenlegi verzió, 50. szinten 3,5 millió lesz a lélekkút mérete.
Ha a fenti két variáció bármelyike lesz, akkor 50. szinten kb. 350 ezer lesz a lélekkút mérete. (hosszútváon tehát nincs igazán jelentős eltérés, csak itt, az elején, hogy mennyibe kerül a belépés egy új tagnak)
Dátum: 2008.11.27. 12:42:01
Közkívánatra: beraktuk, hogy az őskőért megvehető italokat nem pontosan 24 óránként, hanem naponta egyszer lehet megvenni. Tehát mindegy, hogy ma reggel vagy este veszed meg, holnap is megveheted a következőt akármikor napközben.
Dátum: 2008.11.26. 15:57:53
Hehe, korrekt összefoglaló
Dátum: 2008.11.25. 15:21:30
Bekerült a játékba, amit korábban ígértünk: a top listában, és más játékosok karakterlapjára kattintva a szerzett LE diff nem azonnal, hanem csak 8 óránként frissül. Így az adatokat figyelve nem lehet látni, hogy ki az, aki hirtelen sok lélekenergiát vesztett (azaz gyűjt).
Dátum: 2008.11.24. 18:05:40
Egy kis update:
Felvettem a fejlesztési listára, hogy a térkapunál is legyen egyfajta "cselekvéspont", a térkapu használat. Ahányas a térkapud, annyi cselekvést tudsz elcsúsztatni.
Tehát alapban egyet: ha mondjuk hajnali 4-kor frissülne a térkapud, akkor megteheted, hogy reggel 9-kor mész csak be, és utána legközelebb 12-kor. De ha 12 óráig nem mész be, akkor az éjjel kapott csp már "elvész". Ha 2. szintű a térkapu, akkor a hajnali 4-kor kapott meglesz este 8-ig a délivel együtt. És így tovább. De továbbra is, mindentől függetlenül, két bemenetel között min. 1 órának el kell telnie.
Határidőt nem tudok mondani, mikor készül el, most egy csomó fontosabb dolog van előtte, de sor fog kerülni rá.
Dátum: 2008.11.24. 15:22:02
Lezajlott az első kvízolimpia, gratulálunk a győzteseknek! Az eredményeket a kvíz menüpontban olvashatjátok.

A hétvégén volt sajnos két hiba: néhány játékos a vadászat során nem kapott kvízkérdést, és a kezdő játékosok közül néhányan, akik a mentor küldetéseit csinálták, nem tudtak portyázni.
Mindkét hibát javítottunk, és bekerül a játékba egy kis kompenzáció is: az általatok írt, jónak elfogadott kvízkérdések jutalmát megemeltük átmenetileg 50%-kal.
Dátum: 2008.11.24. 15:18:28
Sziasztok, ahogy láthattátok, ma reggel sikerült mindkét problémát javitani.

Aki a hiba miatt nem kapott kvízkérdést, azoktól elnézést kérünk utólagosan ezért LE-t sajnos nem tudunk senkinek beírni. sokmindent loggolunk, de azt, hogy ki mikor milyen kvízkérdésre válaszolt és melyikért volt LE melyikért nem. A hiba szerencsére "csak" a hétvégén állt fenn, akinek esszenciális volt a vadászat le, az nyilván kevesebbet vadászott.
Egy kis "kompenzáció" ami ugyan nem tud célzott lenni, de remélhetőleg javítja a morált: a feltett, jó kvízkérdésekért járó LE-t megnöveljük egy időre 50%-kal.

A portyázós probléma, ahogy tippeltem, a mentorral volt összefüggésben, szerencsére ezt is sikerült korrigálni.
Dátum: 2008.11.23. 22:43:34
sziasztok, türelmet kérek, az emlitett problémáknak (van ,aki nem kap kvizkérdést, ill. nem tud portyázni) utánanézük hétfőn reggel.
Dátum: 2008.11.23. 22:35:58
A portyázásos és kvizkérdéses problémával kapcsolatban:
Mivel a programot nem én irtam, és a hibát én nem tudtam előállitani ,a tesztkaraktereknél minden rendben van, a következő tippem van látatlanba:
1.) A portyázásos dolog a mentorral lehet összefüggésben. Akinek ilyen gondja van, végigcsinálta a mentor feladatokat?
2.) A kvizes probléma, lehet, hogy a kviz olimpia okozza ezt valahogy.
Mindkét dolognak hétfő reggel utánanéz Baraty!
Dátum: 2008.11.21. 16:25:53
Kicsit megnöveltük a tapasztalati pontot, ami az azonos, vagy magasabb szintű ellenfél portyában való legyőzéséért jár.
Dátum: 2008.11.21. 15:23:44
Az első 800 kérdés az, amit mi írtunk, és "vállaljuk érte a kezességet". Azért nem lehet csak ezekből csinálni a kvízolimpiát, mert egészen egyszerűen, ennyi kérdést meg lehet jegyezni. Amikor a 4. vagy 5. karakterrel teszteltem, már az összes kérdésre tudtam a választ. 3000 kérdéssel azért nehezebb dolog lesz.

Amit tenni tudunk, hogy igyekszünk még tovább rostálni ellenőrizni ezeket a kérdéseket, hogy tényleg csak a legtökéletesebbek maradjanak.

Egyébként, hogy mi a túlzottan speciális kérdés. Az olyan HKK-s kérdéseket, hogy az X. kiadás Y. lapjának mi a szövege, természetesen töröljük. De hogy ki nyerte a 2007-es Nemzeti Bajnokságot? Most lehet, hogy szentségtörést mondok a focirajongóknak, de szerintem ezt sokkal inkább lehet tudni, egy magyar, játékok iránt érdeklődő játékosnak, minthogy ki volt a Juventus edzője 1979-ben. Szóval ez nem speciális kérdés, és persze google-ba ha beírod "HKK Nemzeti Bajnokság 2007" akkor az első találatban ott a válasz (és a 15 percbe lazán belefér 8-10 kérdésnek a guglizása).