Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2009.02.09. 22:10:43
Oscar, azért a helyzetért nem csak az emberek a felelősek. Irtózatos kampányok mentek, ahol mind azt sugallták az embereknek, hogy vegyenek fel hitelt. Folyamatosan, megállás nélkül. A banki hitelnyújtás pedig sok esetben semmiben sem különbözik az átlagos szélhámosságtól, átveréstől. Szerintem az emberek 99%-kának, amikor a 200ezres fizetés mellé felveszik a 70ezres törlesztőrészletű hitelt, az jön le, hogy havonta 70k-t fizet, pont. Az, hogy ezt devizában fizetik, a bank csak egy "technikai könnyítésként" tünteti fel, nem hiszem, hogy sok ügyfélbe belesulykolják, hogy emiatt 2 év múlva a törlesztőrészlet akár másfélszeresére is nőhet.
Szóval a bankok legalább ennyire hibásak. A bankok nagyrészt külföldi kézben vannak, tehát nem segélyt kéne adni nekik a mi adónkból, hanem hadd oldják meg ezt a helyzetet a saját forrásaikból. Ha a sarki pék vagy fűszeres rosszul gazdálkodik, őt sem segíti ki az állam, pedig annak magyar tulajdonosa van.
Most az okosok azt mondják, hogy a Forint pár hónap múlva stabilizálódik 270-280 Forint környékén. Ezt totálisan az ujjukból szopják, ez ugyanolyan tipp, hogy egy év múlva esni fog az eső. Simán előfordulhat, hogy egy év múlva a Forint-Euró árfolyama 350 lesz, vagy akár 400. És akkor a bankok mit csinálnak? A törlesztőrészletet senki sem fogja tudni fizetni. Akkor lesz 10 banknak 300,000 lakása, és 300,000 család az utcára kerül? Nem, ezt a békát részben a bankoknak kell lenyelniük, törvényileg korlátozni kell a törlesztőrészlet emelésének mértékét.
Dátum: 2009.02.09. 21:57:17
Ez egy elég érzékeny téma, de valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, akit aggodalommal töltenek el a mostanában megjelenő hírek. A veszprémi gyilkosság, a Hevesen rendőrökre támadó banda, a miskolci rablássorozat vagy a maffia, amely a sarkadi tescót fosztogatja, és ezt a kamerába mosolyogva be is ismeri. Régen is voltak kósza hírek bandákról, amelyek egész településeket rettegésben tartanak, de a legtöbb embernek az egész távolinak tűnt, most azonban a média az egészet nagyon közel hozta. Gyurcsány nemrégiben említette, hogy a segélyeket meg kéne szüntetni, és helyette közmunkát bevezetni. Gyorsan, nagyon gyorsan meg kéne ezt lépni, mert a szocialista rendszerben mindenkinek munkát adó ipar felszámolása után hihetetlen mértéket öltött a munkanélküliség, elsősorban a kisebbség körében. Mondjuk amikor a jól öltözött, aranyláncot és mobiltelefont lóbáló sarkadi fiatalok azt mondják, hogy nincs mit enniük, azért lopnak, az nem túl hiteles, de tény, hogy a nyomor a bűnözés melegágya. A fene nagy kapitalizmusban persze mindenki azt alkalmaz, akit akar, de lehetne erre a célra külön intézményt létrehozni, ami hasznos (vagy akár nem annyira hasznos) munkát ad az embereknek, és segít nekik beilleszkedni a társadalomba, és megtalálni az önbecsülésüket. Az a néhány ember pedig, aki fennakad a hálon, mert ehhez a munkához sem fűlik a foga, azt lehet a rendőrségre bízni. A gyerekere is oda kéne figyelni, mert az ilyen közösségekben a "kiképzés" elég hamar elkezdődik, a félelemkeltés, késelés és egyéb szakértelmeket tolják fel leghamarabb az ifjak, az iskolának nem sok köze van a nevelésükhöz. Mindenesetre remélem, hogy a honatyák is érzik, hogy ezt a dolgot most nem kéne a szőnyeg alá seperni, mint ahogy korábban megszokhattuk, mert a végső döntés úgyis az övék.
Dátum: 2009.02.09. 15:43:42
Pótoltunk egy régi elmaradást: a szövetségi top listán most már rá lehet keresni név szerint egy szövetségre és a saját szövetségedre is, az egyéni top listához hasonlóan.
Dátum: 2009.02.09. 13:38:54
Jelezték többen, hogy a lélekenergia sajtolásból kinyert LE mintha csökkent volna a kronokompenzációs patchel. Megkérdeztem Baratyot, hogy lehetséges-e ez. Kiderült, hogy a kronokompenzációs fejlesztésekor Baraty észrevette, hogy hibás volt a program, és a nem beidomitott állat sajtolásánál is az idomitott állat LE-jét adta, és ezt javította. Normál állatnál a képlet alap LE * (1 + 0.2 x sajtolás), mig idomitottnál alap LE *(1 + 0,5 x szint + 0,2 x sajtolás). Így effektive mindig (1,5 + 0,2 x sajtolás) x alapLE járt a szörnyekért. Azt mondtam, hogyha eddig így működött, akkor már ne nerfeljük meg csak azért, mert eredetileg nem így akartuk, ezért visszaírtuk a korábbi verzióra.
Dátum: 2009.02.07. 23:40:13
Idézet: Grissom - 2009.02.07. 23:09:49
jó lenne ha szövin belül a kapott ékszereket tudnánk cserélgetni.

ha ezt nem is, de a feles gyürük nyakláncok hasznositását meg fogjuk oldani, ld. Aukció topic.
Dátum: 2009.02.07. 23:37:58
A féléves karika arra vonatkozik, hogy ugyanaz a cucc csak kb. félévente fog felbukkani, tehát ha veszel valami egyedit, olyan nem nagyon lesz másnak.

De igen, a tárgyakat nem lehet visszaváltani, elcserélni, és nem fogsz tudni minden héten egy újabb egyedi tárgyat venni, mert akkor azok nem lennének egyediek... Egyedi tárgyat vásárolni csak néhány száz top játékos fog, és csak páran lesznek közülük, akik egynél többet is megvehetnek fél éven belül. De ha másra nem, ajándékokra bárki fog tudni licitálni.

Taktikázni, gondolkodni kell majd - jó lesz nekem ez a cucc? nem lesz később ennél valami táposabb? Idővel mindenkinek egyre több dukátja lesz - jobb az elején venni valamit, vagy jobb kivárni? próbálok inkább több, olcsóbb, de nem olyan tápos dolgot venni, vagy ráhajtok egyetlen über cuccra? A szövetségen belül egyeztetünk, hogy ne licitáljunk egymásra stb.

Nem titkolt célom a TF-es árverések hangulatát belopni a játékba ezzel, az fantasztikusan jó szokott lenni.
Dátum: 2009.02.07. 23:30:16
Végzetúr mint érettségi tétel, jól hangzik, támogatom...

Hát igen, a pénzügyi válság egyik "mellékes" csapása a devizahitelek elszabadulása. A bankok egyébként nem véletlenül adták előszeretettel a 20 éves meg hasonló futamidejű kölcsönöket devizában: ha az egész válságot nem is lehetett előre látni, azt azért lehetett tudni, hogy ekkora távon előbb-utóbb el fog szabadulni a Forint árfolyama. Gondolom paráztak is a bankok rendesen, amikor látták, hogy jön, jön az euró, és a Forint nemhogy nem szállt el, de még erősödik is... aztán ahogy megugrott, először elégedetten hátradőltek, most már ők is kezdenek idegeskedni: ha túlzottan elszállnak a törlesztőrészletek, akkor az emberek nem tudják fizetni, a bank ugyan kap egy adag lakást, de nem lesz kinek eladnia. És persze ettől a lakásárak tovább zuhannak, és aki pár éve devizába vette fel a hitelt, nemcsak azért verheti a fejét a falba, hogy mekkora lett a törlesztőrészlet, hanem attól is, hogy lassan kétharmad-féláron tudna egy ugyanolyan lakást venni.
Sajna devizahitele nemcsak a magánembereknek van, hanem a vállalatoknak és az országnak is.
A tőkeáttételes spekulációk manapság olyan mértékűek, hogy könnyedén játszadoznak egy ország pénzének árfolyamával, függetlenül az inflációtól vagy az ország gazdasági eredményeitől. Ezért van az, hogy noha világszerte csökkentik a kamatokat, nálunk szépen emelgetik, hogy mentsék a Forint árfolyamát.
Olvastam róla, hogy tervezik korlátozni a bankok egyoldalú kamatmódosítási jogát, nem tudom, lesz-e belőle valami.
Dátum: 2009.02.07. 23:12:35
Egy későbbi fejlesztésről szeretnék írni nagy vonalakban, hogy tudjátok, mi várható. A dolog alapjait már nagyon régóta, a játék indulása óta tervezem, de adtak neki pár löketet a tőletek érkező igények is (egyedi tárgyak, térkapus extra nyakláncok, gyűrűk felhasználása stb).

A dolog az aukciós ház lenne, akik játszottak Ősök Városát, azoknak ismerős. Az aukciós házban két cselekvés lenne: aranydukát szerzés, és licitálás.
1.) Aranydukát szerzés. Erre több lehetőség lenne. Eladhatsz egy bajnoki medált vagy kvízmedált, ezért sok aranydukátot kapsz. Eladhatod egy gyűrűdet vagy nyakláncodat, ezért csak 1-1-et (epikusért többet). Illetve még valamilyen módon lehetne aranydukátot szerezni, nagyon sok lélekenergiáért, vagy naponta egyszer válthatnál egyet vagy 10 portyapontért, vagy 3 cselekvéspontért, vagy 1 őskőért.
2.) Licitálás. Lenne az aukciósházban egyszerre 5-6 tétel, ezekre lehetne licitálni, a kincseskamránál megismert módon, aranydukátból. A licit mondjuk egy tárgyra max. 3 napig tart.
Kétféle tétel lenne: egyedi Végzeturas tárgyak és ajándéktárgyak. Az ajándéktárgy lehetne akármi, könyvcsomag, CD, ipod stb. Bármi, amit a Beholder vagy más szponzor felajánl. Ez a rész egyfajta nyereményjáték, a játékkal valódi tárgyakhoz juthatna, aki akar. Az egyedi tárgyakra mondok pár példát: egy nagyon tápos fókuszkristály, amit ha lecserélsz, visszakapod; egy (nem bekészítendő) használati tárgy, ami felezi a tudatturbó VP költségét; egy másik, ami a láthatatlanság aktiválási és használati idejét csökkenti; egy harmadik, ami minden nap termel neked egy extra gyógyitalt; egy negyedik, ami minden nap ad neked egy aranydukátot... stb. A lényeg, hogy ezek egyedi tárgyak lennének, ha azt az egyet valaki megveszi, csak akkor lehetne a következőre licitálni, ha az adatbázisban levő többszáz tétel körbeér, tehát kb. félévente.
Dátum: 2009.02.07. 22:56:16
Részvétem Viktor

A portya minusz rendszer változását nem tervezzük. Egy közepesen tápos karakter most is tud simán 5-öt portyázni egymás után, és talál legyőzhető ellenfelet -30%-kon.
Dátum: 2009.02.07. 22:54:11
Köszi Gramor

Minden akadémia szint +2 tanulást tesz lehetővé. Minden 2 tanulás szinten, de van, ahol gyakrabban kapsz új szakértelmet. Jelenleg 50-es tanulásig vannak szakértelmek, de nyilván lehet majd még tovább bőviteni. Az épitési költségek, hasonlóan nőnek mint a többi épületé, de az első szint nem 5000 lesz, hanem több.
Dátum: 2009.02.07. 14:15:33
Kösz

Az akadémiának az epikus emlékmű lesz az előfeltétele.

A kritikus varázslat sebzés nem csökkenti az ellenfél esélyét. A kritikus sebzés és a kritikus varázslat sebzés a fejlesztés elején még azonos módon működött: amekkora volt, akkora esélyed volt a dupla sebzésre, pont. Aztán a szakértelmekhez bekerült a kritikus sebzés, amit ugye nagyon magas szintre lehet fejleszteni. Ha marad, ahogy volt, az ahhoz vezetett volna, hogy mindenki folyton kritikust üt, ezért raktuk be ezt a különbség dolgot. Ha lesz szakértelem kritikus varázslat sebzésre, akkor ott is meg fog ugyanígy változni.
Dátum: 2009.02.07. 13:25:16
A jövő héten elkészítjük az akadémiát, és az ehhez kapcsolódó új épületeket és szakértelmeket, és ha minden jól megy, utána jövő héten bekerül a játékba.

Erősen gondolkodtam, hogy a teljes fejlesztési dokumentációját közzétegyem-e, de attól tartok, hogy az ezzel kapcsolatos vita nagyon elnyújtaná a bekerülési időt, ráadásul úgysem fog minden mindenkinek tetszeni, és akinek nem fogadjuk meg a változási kérelmét az csak bosszankodni fog... Épp ezért úgy gondolom, legyen az egész (félig) meglepi, legyen egy kis felfedeznivaló.

De azért némi spoiler infót leírok, hogy legyen min csámcsogni.
Az akadémia minden szintje lehetővé teszi, hogy a tanulás szakértelem maximuma 2-vel megnőjön.
Lesz néhány új szövetségi épület, amelynek az akadémia előfeltétele. Többek közt lesz egy, ami a mágustorony használhatóságát javítja, és egy másik, ami egyfajta szövetségi versengést fog kelteni, de nemcsak a top szövetségek tudják majd kihasználni.
A szakértelmekkel kapcsolatban, lesznek olyan dolgok, amiket már régóta szeretnétek (több állat harcol egyszerre, szakértelem "lefelejtését" lehetővé tevő, szakértelem fejlesztési költséget csökkentő).

Lehet kérdezni, és megpróbálni további infókat kihúzni belőlem...
Dátum: 2009.02.07. 13:20:00
Mrsint: szerintem csak peched volt, a facsarás programkódja semmit nem változott. A PP átváltásáról: írtam korábban, hogy ettől nem zárkózom el teljesen, de csak nagyon limitált formában. Ilyen a védelem itala, amit a mai napig nem vetettem el, csak sok más, nagyobb prioritású fejlesztés volt.
Dátum: 2009.02.06. 16:35:51
A következő fejlesztés került ma a játékba:
A portyázás mellett a térkapu használat, a lélekenergia sajtolás és a tudatturbó 1 órás újrahasználati idejét is csökkenti most már a kronokompenzáció szakértelem, szintenként 1 perccel.
A térkapu, sajtolás és tudatturbó emellett akár azonnal újrahasználható, ha erre elköltesz 1 őskövet vagy 1 cselekvéspontot.

Illetve megvalósult még egy korábban ígért változás: lecsökkentettük a magasabb szintű gyógyitalok és varázsitalok őskő költségét, így ezek is csak 2 őskőbe kerülnek most már.
Dátum: 2009.02.06. 13:13:07
Nem akarom húzni tovább a dolgot, berakjuk ezt a fejlesztést a játékba.
Kronokompenzáció: sajtolás, térkapu, turbó, és ezekre újrahasználati lehetőség 1 csp v 1 őskő árán.
Dátum: 2009.02.05. 21:12:55
hehe, igen, a maximális szerezhető LE-re sem gondoltam

talán legegyszerübb lenne a 200-at átirni 100-ra...
Dátum: 2009.02.05. 21:08:45
igen, amikor a béke tornyát kitaláltam, tudtam, hogy mindenképpen kell neki egy ellenpont. Csakhogy amig a béke tornya mindenkinek tetszett, és sürgős szükség volt rá, addig a háború tornya számos ellenzést és vitát szült, ezért megfeneklett a dolog.

Az akkori koncepció az volt, hogy háború tornyával több háborút lehet inditani, van rá esély, hogy visszakapja a portyapontot, és aki 3 nap előtt kapitulál, attól több LE-t szerez.
Mivel most előjött ez a probléma, hogy az élmezőnyben kevesebb támadható karakter van, és nem érdemes háborúzni olyannal, akinek béke tornya van, el kellene gondolkozni azon, hogy erre tudunk-e valami megoldást találni, amit a háború tornya integrálna magába.
A min. zsákmányolható LE-t nem tudom, hogy gondoltad, már nem emlékszem, mi volt Jerikó ötlete. De azt nagyon nem akarom, hogy negativba mehessen a lélekenergia.
A normál támadhatóság a hadüzenet mellőzése mellett érdekes ötlet.
Dátum: 2009.02.04. 23:17:40
PP-ből nullázás biztosan nem lesz...

Ezek a hozzászólások nem kapcsolódnak a téméhoz, de reagálok rájuk. A gyógyitalok őskő árát csökkentjük, ez már rajta van a listán, nem lesz nagy dolog, de biztos számit. Az új fejlesztésekről, jövő héten bekerül az akadémia, és vele együtt számos új szakértelem és néhány új épület. További új fejlesztésekről a várható fejlesztések topicban irtam. Az, hogy a térkapu szörny többféle tárgyat dobjon, ezzel csak annyi a gond, hogy a térkapuzás már most is épp elég nagy táp... egyedi tárgyak szerzésére azonban lesz lehetőség, egy tervezett fejlesztés a licit, ahol egyedi tárgyakra lehet majd licitálni.
Dátum: 2009.02.04. 09:12:16
a pageview csökkenéssel nincs baj, sőt. nekem az a jó, ha a szerver terheltsége csökken, és a játékosoknak gyorsabb lesz a játék. viszont ha ez a dolog túlzottan triviálissá, effektive játékbeli erőforrás szempontjából ingyenessé válik, akkor az már nem csak játékidő csökkenést eredményez, hanem túlzott előnyt ad. mondok egy másik példát. A specializáció a béta teszt alatt csak 2 őskő volt. gyakorlatilag mindenki mindig specializációban fejlesztette az összes tulajdonságát. ez nem volt cél. Nem azért lett 10 őskő a specializáció soron kivüli váltás, hogy ezen gazdagodjunk meg, hanem azért, hogy csak nagyon ritkán, nagyon indokolt esetben használják a játékosok.

Megjegyzem még, hogy azt szintén túlzásnak érzem, hogy a játék olyan állapotot érjen el, amikor abszolút top játékos tudsz lenni napi egy belépéssel. Az jó, ha napi 1-2 belépéssel, akár 10-15 perc össz játékkal egy átlag játékos boldogulni tud. De ha valaki a topon akar lenni, az elsők között, akkor ahhoz nehogy már ne kelljen erőfeszitést tennie... gondoljatok bele ez esetben mindenki top játékos lenne, azaz senki se. ez olyan, mint a reklámok, amikben azt mondják, hogy xy eszközt napi 5 percig használod, és lefogysz tőle

DE! közben eszembe jutott még valami. mi lenne, ha a nullázást nemcsak őskőért, hanem 1 cselekvéspontért is lehetne kérni. persze, lehet mondani, hogy a csp massziv LE-t jelent, de valójában sok ember úgy gondolja, hogy nem feltétlenül jó dolog gyorsvonati sebességgel lépni a szinteket, van aki nem is tudja elhasználni a csp-ket. azért igy már elég sok alternativa lenne, táposoknak és táptalanoknak, prémiumosoknak és nem prémiumosoknak - őskő, csp, kronokompenzáció, amit akarsz...

Hogy mikor kerül be a játékba - azonnal, amint úgy érzem, hogy egy olyan variációt sikerült kidolgozni, amivel a nagy többség elégedett.
Dátum: 2009.02.03. 22:41:59
Ariel: erre a fejlesztésre nem a "kicsiknek" van szüksége, az éljátékosoknak probléma inkább hogy napi 8-10x akarnak térkapuzni, facsarni... Nem értek egyet azzal, hogy csak az 50-es kronok-nak van értelme. 30-asra azért nem olyan költséges felfejleszteni, és nagyon nem mindegy, hogy a cooldown 1 óra vagy 30 perc.

Jerikó: a felvetésed kreativ, de ennek ellenére nem tartom jó ötletnek, mert ez a változás nem feltétlenül azt a célt érné el, amire kitaláltad.

Ezt az egészet egyébként nem azért akarjuk, hogy napi EGYETLEN belépéssel mindent azonnal le lehessen tudni. Ha 1 őskőért MINDENT resetelnénk, akkor a napi 3-4 őskövet sokan elköltenék arra, hogy a napi játékot letudják egy alkalommal, ez azért túlzás. Egy dolog egyszeri nullázása 1 őskő lesz, így csak akkor fogják használni, ha tényleg szükséges, nem pedig nyakló nélkül.