Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ariel

Dátum: 2009.11.03. 16:43:51
Azért én még nem temetném az IQ-t és a taumaturgiát. Elnézve azt, hogy milyen varázslatokat rakott Miklós a játékba, el fog még jönni a varázslatok második aranykora...
Dátum: 2009.11.03. 16:24:00
A kalandok próbáinak értéke magas szinten egy függvényből extrapolációval történik. Ha hinni lehet ennek a "jóslatnak" akkor a jövőben 86-88-ik szintre kerülő karakterek ereje jóval magasabb lesz mint az IQ-ja.
Dátum: 2009.11.03. 15:04:20
Nem rossz mutató a 40 fölötti aktív játékosok számáról
Már csak azt kéne kiszámolnod, hogy mennyi ebből a valóban fizető játékos
Dátum: 2009.11.02. 18:48:23
Asszem olyan mint a többi rablást növelő tárgy, vagy a kreatív affinitás.
Dátum: 2009.11.02. 15:59:09
Világos, hogy csak negatív visszacsatolással lehetne szabályozni a rendszert. De már maga a rendszer el lett tolva ott, hogy két jellemző alapján lehet meghatározni a karakter erejét, ez a szerzett LE és a TP. Ez határozza meg a karakter erősségét, de jelenleg nincs figyelembe véve a szerzett LE, csak a tp. A mostani összes visszacsatolás akár pozitív, akár negatív, csak a tp-t veszi figyelembe. Ha magasabb a szinted, tehát több a tp-d, akkor kevesebbet tudsz rabolni az ellenfeledtől, még akkor is ha az ő karakterében 2x annyi LE van mint a tiédben. Ha magasabb a szinted, nem tudsz lefelé támadni ha ellenfeled 15%-on van, ami megint független a LE-től. Mindenhol csak a tp van figyelembevéve, holott az már rég nem tükrözi a karakter erejét. Ha az újabb negatív visszacsatolásokat megint csak a tp alapján tenné Miklós a játékba, azzal nem oldaná meg a problémát. Azt ugyan megszüntetné, hogy a magasabb szintű ne üsse az alacsonyabb szintűt, de azt nem, hogy az erős ne üsse a gyengét. Lehet, hogy nem éri majd meg egyáltalán lefelé ütni ha újabb korlátokat vezetünk be, de ez nem fogja meggátolni Galmuszkot, hogy engem elverjen, noha legalább 2 szinttel magasabbnak kellene lennie mint én, ha nem fékezett volna be az utóbbi időben. És nem fogja a pókokat és vf-es karikat sem visszatartani abban, hogy a 4-500 tulösszeggel gyengébb, de 1-2 szinttel magasabb karikat verjék laposra. Itt már rég nem arról van szó, hogy a magasabb szintű elveri az alacsonyabbat, hanem arról, hogy az erős elveri a gyengét. A kettő pedig már jó ideje nem ugyanaz.

Az élen a tulajdonságösszekek sokkal kisebb szórást mutatnak mint a középmezőnyben. Hiába vagyok sokkal magasabb szintű nálad, a tulajdonságaink és szakértelmeink között nincs akkora különbség. A magas szint előnyét portyában a jobb felszerelés adja. Ez még egy darabig így lesz, de 100-ik szinttől ez az előny feleződik. Mire meg tudod venni az első 100-as tárgyadat, a köztünk levő 8 szint különbség már csak 4 lesz a tárgyakat illetően.

A középmezőnyben viszont 3-400 tulajdonságpont különbség is előfordul azonos szinten, vagy akár 4-5 szinttel lefelé a kisebb karakter javára. Rájuk az égvilágon semmilyen hatással nincs egy olyan korlátozás ami a szintet veszi figyelembe. Nekik az is tökéletesen megfelel, ha 5 szinttel fölfelé elverik a 15%-on álló karaktert.

Attól kell elszakadni hogy a karakter erőssége a karakter szintjével egyenlő, mert ez nem igaz. A szint is számít, de legalább ennyire számít az, hogy mennyi LE van a karakterben (emlékezz csak TrueBlood-ra).
Ez a két jellemző az, ami alapján a negatív visszacsatolásokat a játékba lehetne vinni, egyik sem elhanyagolható.

Megoldás viszont nem csak az lehet, hogy a gyengébb ütését büntetjük, ezzel egyenértékű, ha az erősebb ütését jutalmazzuk.
Dátum: 2009.11.02. 13:48:34
Winnie, ki mondta, hogy folyamatosan a bénítást kell csinálni? Csinálj mást, ha büntetést kapsz rá. Ennyi erővel olyan példát is hozhattál volna, hogy ha valaki 29 bénítás után 10x is eldobja a küldetését, akkor 320 bénításért kap 18k jutalmat, ami már csak 56 LE/bénítás.
Dátum: 2009.11.02. 13:31:31
Idézet: Jeriko - 2009.11.02. 12:41:33
Sokkal jobban kellene ösztönözni, hogy a karakterek saját szintjükön támadjanak.


Jerikó, ezt akkor lehetne megtenni, ha lenne elég célpont és játékos. Az élen páran azért ütnek lefelé mert nincs más, a középmezőnyben pedig azért mert a saját szintjükön nem tudják elverni a vf-es karikat. A lefelé büntetés egy éve még triviális volt, de mára teljesen más a helyzet. Két karakter közül csak a szint alapján már nem tudod eldönteni, hogy melyik erősebb. Egy éve még jó eséllyel a magasabb szintű erősebb volt. Mára pár vf-es kari akár 10-15 szinttel magasabb karikat is el tudna verni, ha lenne rá lehetősége.
Ha lefelé támadva nem nő az állatok morálja, nincs LE szívás, nincs LE rablás, akkor le is lehet húzni a rolót, mert marad a vadászat és csókolom. Ezt a pókok és vf-es karik kivételével mindenki megérezné. Én inkább sokkal kockázatosabbá tenném a lefelé támadást. Lehessen nyerni mint eddig, de sokkal többet lehessen is bukni.
Például lehessen ugyan LE-t rabolni lefelé ütve, de ne annyit amennyi a karakternél van, hanem kevesebbet. Pl ha 2 szintet támadok lefelé, akkor ahoz, hogy nyerhessek 1000 LE-t, ne legyen elég ha 1k van nálam, kelljen hozzá 5k. Így aki lefelé támad, annak ugyan maradjon meg a rablási lehetősége, de sokkal többet kelljen kockáztatnia hozzá. Máris meggondolja a játékos, hogy tart-e magánál 5k-t, hogy raboljon egy ezrest egy alacsonyabb szintűtől, kockáztatva azt, hogy őt is lerabolják, vagy inkább 1k-val megtámad egy azonos szintűt. Akik pedig gyengébbek a saját szintjükön ezután sem lennének kizárva a portyából azzal, hogy lefelé támadva nem lehet semmit nyerni.
Dátum: 2009.11.02. 12:56:31
Ez csak nézőpont kérdése. Mi árt többet egy karakternek, ha elszívnak tőle 500 LE-t, vagy ha beütnek neki 5 bénítást amivel az ellenfele 2500-3000 LE-t fejlődik.
Amit LE szívással kinyerek egy alacsony szintű célpontból, azt elbukom azzal, hogy apró töredékét tudom rabolni annak a mennyiségnek, amit egyébként tudnék. Összességében pedig többet tudok egy azonos szintű karakterből kinyerni, mint egy alacsonyabb szintűből.
A bénítás miatt viszont kétségtelenül lefelé kell ütni, hogy gyorsan, egyszerűen meglegyen a küldetés. Nem egy, fél éve vf-et használó karaktert látok akik folyamatosan a leggyengébb ellenfeleket ütik, hogy könnyen végezzenek a kábítással.

Az, hogy én lefelé ütök nem azért van, mert ez éri meg. Egyszerűen azért van mert nincs más célpontom. Ha lennének a szintemen is ellenfelek, akkor a kamra és a LE szívás miatt is a saját szintemen csapkodnék, ugyanis tőlük rabolni is tudok. Akár még felfelé is, ha van legyőzhető célpont. De kábítás esetén én is a leggyengébbeket ütném, mert ott ez éri meg.

A LE szívás elleni tárgyak valóban nem lettek valami erősek. Elég ritkák és a LE szívós tárgyak sokkal könnyebben beszerezhetőek. Én még egy olyan megoldást is el tudnék képzelni, hogy a LE szívós tárgyak akár LE védelemre is szolgáljanak. Valamilyen költség mellett, vagy csak bizonyos időközönként (naponta, hetente, esetleg csak 1x) a játékos választhatna, hogy az adott tárgyat (vagy a teljes LE szívó képességet) LE szívás elleni védelemre váltja. Ilyenkor megváltozik a képesség, és a karakter nem tud a tárgyakkal LE-t szívni, viszont az adott százalék erejéig csökkenti az ellenfél szívását is.
Dátum: 2009.11.02. 12:20:31
A lefelé támadást nem a LE szívás ösztönzi. Ugyanis még 80% LE szívással is kevesebbet nyerek lefelé támadva a hatalmas rablás büntetés miatt, mint ha azonos szintűt támadnék, és ez fokozottan igaz a KH-ra.
A 80% pedig elég extrém eset, nem hiszem, hogy sokan rohangálnának ennyivel. Kisebb LE szívással pedig még kevésbé éri meg lefelé támadni, mert még kevesebb a zsákmány.

Ha valami a lefelé támadást ösztönzi, az a bénítás, és nem a LE szívás. Nagyon nem mindegy, hogy 5 csatából van meg a 30 bénítás, vagy 15-ből. Minél hamarabb túl van rajta az ember, annál gyorsabban csinálhatja a következő küldit, veheti elő az erősebb fegyverét, stb. Még sem látok sehol egyetlen tiltakozót sem a bénítás korlátozására, noha Próféta van vele leginkább tisztában, hogy mekkora táp lefelé ütve csinálni a küldetést.

Azt teljes mértékben elfogadom, hogy kell korlátozás, és ne lehessen úgy LE-t szívni, hogy nincs a karakternél LE és győztes csatával ne bukjon LE-t a karakter. Azt is elfogadom, hogy a karakter csak a nála levő LE mennyiség egy bizonyos százalékát tudja elszívni, ezzel kockáztatva azt, hogy többet bukjon ha megtámadják. Ha teszemazt 15k LE-t kell a karater tartson magánál, hogy ezzel 1000 LE-t szívni tudjon, akkor már elég sokat kockáztat. Elég ha egyvalaki betámad neki, máris többet veszít mint amit 4-5 csatában szívna.

De azzal nem értek egyet, hogy azért kell a korlátozás, mert a lefelé támadást ösztönzi a LE szívás, ugyanis ez nem igaz.
Dátum: 2009.11.02. 10:42:08
A lélekszívás ellen ugyan úgy lehet védekezni, mint a sima rablás ellen. Egyesek elkényelmesedtek az élen és jól tudják, hogy akik elverik őket, azok sokkal magasabb szintűek, így nem kell védeniük a LE-t mert úgyis minimális mennyiséget visznek tőlük. Prófétától az elmúlt hónapban elszívtam kb 5-6k LE-t, köszönhetően az elkényelmesedéséért, amiért ennyi LE-t tart magánál. Hozzászokott, hogy nem tudnak tőle sokat rabolni, mert nagy a szintkülönbség. A LE szívással megint jött némi rizikó, és már védenie kellene a LE-t. De nem szakit fejleszt, hogy védje, nem elkölti, hogy ne lehessen vinni tőle, hanem olyasmivel jön elő, hogy ezután nem éri meg azonos szintűt támadni, stb. és kell a védelem az alacsonyabb szintűeknek.
Nagyon jól tudja, hogyan védekezhet a LE szívás ellen, ahogy mindenki más is aki találkozott már vele. Ha én el tudom rejteni Galmuszk elől a LE-t úgy, hogy ő már 15%-on tud támadni, akkor Próféta is el tudná rejteni ha akarná. De kényelmesebb itt panaszkodni azon, hogy bukott 1500 LE-t mint elrejteni.
Dátum: 2009.11.02. 09:25:49
Próféta, egyszerűen azért ütlek, mert csak te vagy üthető. Galmuszkot is ugyan úgy megtámadom, mint téged. A LE szívás ellen legalább van védelem, több fajta is. De az ellen nem tudok védekezni, hogy dacára annak, hogy tudod, hogy elverlek, megtámadsz, természetesen LE nélkül (mert tudod hogy kell védekezni a LE szívás ellen), ezzel hozol rajtam 5 bénítást, és így 2k LE-t nyersz rajtam.
Dátum: 2009.11.01. 12:44:27
Idézet: LanMaffia - 2009.11.01. 12:13:58
Én kapásból kidobtam 6ot, volt ami 120-al több tulajdonságot kért


Nekem eddig minden tulajdonságpróba hasonló volt, a szerencsét kivéve. Oda elég lenne 3,5 millió LE-t költenem, hogy teljesíteni tudjam a próbát.

Miklós ezt írta a másik topikba:
"Tehát ahogy itt valaki írta, ha 3-man vagytok összesen a szinteden, és a másik 2 csókának az egekben van egy tulajdonsága, amire te nem gyúrtál rád, akkor zord idők várnak rád."

Most ketten vagyunk a szintemen elég hasonló tulajdonságokkal. Erőben pl az átlag fölött vagyok, semmi nem indokolja, hogy 140-150-el nagyobb próbát kapjak mint az erőm.

Ha pedig tényleg igaz az amit Miklós írt, és csak az számít, hogy milyenek a tulajdonságok az adott szinten, akkor hiába is fejlesztenénk mindketten az erőt, vagy bármelyik másik tulajdonságot, legközelebb is ugyan ennyivel lennének magasabbak a próbák mint most.

Te kaptál 120-al nagyobb próbát (amit eldobtál) egy olyan tulajdonságodra ami jóval alacsonyabb mint az átlag. Én kapok 140-el nagyobb próbát egy olyan tulajdonságomra ami jóval magasabb mint az átlag. Ha azt a próbát sem tudom teljesíteni amiben sokkal jobb vagyok mint az átlag, akkor mégis milyen kalandokat csináljak meg ?
Dátum: 2009.11.01. 12:10:14
Olyan kaland nincs, aminél nincs esélyed sem, hiszen annyi kristálypontot vehetsz amennyit akarsz, ami viszont bődületesen drága.

Miklós azt állítja, hogy átlagosan 30-40 kristálypontból teljesíteni lehet napi 3-4 kalandot. Meg hogy a próbák a karakterek tulajdonságai és szakértelmei átlaga alapján számolódik.

Nekem egyetlen erőpróbára 80-100 kristálypontot kellene elköltenem, holott az erőm bőven az átlag fölött van, tehát még könnyebb is a próba mint az átlagnak. A szerencsepróbákra elég lenne csak 60-70-et.

4 kalandot tudtam eddig teljesíteni a 10-ből, ezek között volt olyan ami 160+ kristálypontot vitt el...
Dátum: 2009.11.01. 01:04:14
Idézet: Miklós - 2009.10.31. 23:42:47
Néztem több közepes szintű prémiumos karit, egy kaland átlagos költsége 10 KP körül van.

Mi lenne, ha esetleg megnéznél pár magasabb szintű karaktert is. Kiváncsi vagyok, milyen KP költséget hozol ki nálam kalandonként. Kezdhetnéd azokkal a kalandokkal amiket megtaláltam...
Dátum: 2009.11.01. 00:49:58
Idézet: Miklós - 2009.10.31. 23:42:47
Tehát ahogy itt valaki írta, ha 3-man vagytok összesen a szinteden, és a másik 2 csókának az egekben van egy tulajdonsága, amire te nem gyúrtál rád, akkor zord idők várnak rád.


Rendben, én ezt el is fogadnám, de nem úgy néz ki, hogy ez lenne a helyzet. Jelenleg 2-en vagyunk a szintemen, és az erő tulajdonságom 16-al nagyobb mint az átlag. Hogy lehet az, hogy a próbában 151-el nagyobb a küszöbszám mint az átlag? Ez már nem kicsit túlzás.

Barrique egyedül van a szintjén, tehát minden tulajdonsága "átlagos". Mégis 90-el nagyobb szerencse próbát kap mint az átlag.

Hogy lehet az, hogy míg vezetőkészségben és kereskedelemben csak 21-el kapok nagyobb próbát, kritikus ütésben 100-as nagyságrendű a különbség? Holott minimális az eltérésem az átlagtól.Hogy lehet, hogy az új szakértelmek 50-el nagyobb próbát kérnek mint ami nekem van, miközben minimális az eltérésem az átlagtól?

Ha valóban 10 kristálypont lenne egy próba átlagban, akkor 20-40 körüli értékkel kellene nagyobb próbákat adni mint az adott szint átlaga, de nem 90-150-el!


Elfogadom, hogy egy közepes szintű prémiumos kari 10 KP-t költ egy kalandra, így neki egy italból 5 kaland is teljesíthető. De nekem egy hét alatt elfogy a fél év alatt összegyűlt kristálypontom, utána pedig vagy fizetek 5 őskövet és 5 pp-t, vagy 8,5k LE-t, hogy teljesítsek egy tulajdonságpróbát, nem pedig egy kalandot!
10 kalanddal próbálkoztam eddig, ebből a 3 nap alatt 4-et tudtam megcsinálni, a tőbbit elbuktam az irreálisan magas próbák miatt.
Dátum: 2009.10.31. 23:40:33
275. szintű Szerencse próba: Szerencse: 206 + 18 = KUDARC...
Dátum: 2009.10.31. 22:10:26
Akkor van itt szint/2, szint/3, szint/4 is. Már meg sem lepődnék rajta, ha a szinttel felfelé nőne az osztó...
Dátum: 2009.10.31. 21:47:29
Miklós elmondása szerint teljesen mindegy, hogy vf-et használ egy karakter vagy sem, ugyanis az számít, hogy mennyi LE van a karakterében. Ha kevesebb mint az átlag, akkor gyengébb próbákat kap.

Az persze más kérdés, hogy nem úgy néz ki mintha működne...
Dátum: 2009.10.31. 21:45:21
Akkor biztos én vagyok ennyire szerencsétlen, de nálam szint/4 fölé sosem dobott eddig a random...
Dátum: 2009.10.31. 21:33:55
278. szintű Szerencse próba: Szerencse: 206 + 22 = KUDARC...

Nem hiszem el, hogy szint/2 a random amit hozzáad, ugyanis 22 fölé sosem dobott. Sokkal inkább szint/4...