Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2009.11.25. 10:23:56
Idézet: Mortimer - 2009.11.24. 22:27:58
Mási alapszintet írt, nem lépettet.

Alapszint - sebzés nagysága
Lépett szint - találat esélye


Anno februárban, az első állatreform kapcsán írtam, hogy sokkal több dologba (leginkább az elnyelésbe, mert az az állat legfontosabb képessége) kellene beleszámítani az állat alapszintjét. Valamennyire bele is számít már, de még mindig kevéssé.
Az állatok fejlődésére fel lehet rajzolni két függvényt: az egyik a meglevő alacsony alapszintű, magas lépettszintű állat erőssége, a másik a magas alapszintű, alacsonyabb lépettszintű állat erőssége. A két függvény metszéspontja, amikor egy új állat erősségben utoléri a régit. Jelenleg ez a metszéspont a távoli homály ködébe vész, azaz a régit állatot egyszerűen nem éri meg lecserélni. Ezt már akkor is mondtam, azóta is ez a helyzet.
Abban a pillanatban, hogy az alapszint nagyobb hangsúlyt kapna az állat erősségében, a két függvény metszéspontja közelebb kerül. Úgy lenne érdemes belőne, hogy nagyjából 20 (karakter) szintenként megérje lecserélni az állatot, mert az új erősségben utoléri a régit. Amint ez megtörténik, máris vége az állatok "elszállásának".
Ehhez egyébként elég lenne nagyjából annyi módosítás, hogy az állat elnyelésében cserélődjön meg az alapszint és a lépett szint súlyozása (jelenleg a lépett szint kétszer akkora mértékben szerepel az elnyelésben, mint az alapszint).
Dátum: 2009.11.25. 09:57:53
Idézet: Prisma - 2009.11.25. 00:34:20

A VF nem borít semmit, legalábbis nem jobban, mint a spektrális, és a sajtolás, esetleg a kraff, és kivégzés, amik szintén a LE/TP arányt befolyásolják. A TOP 10-20 játékosán kívül tökéletesen érdektelen az abszolút TP mennyiség, csakis a LE/TP arány számít, de ezt már sokan, sokféleképpen leírták. Mindegy, hogy ezt az arányt VF, vagy spektrális változtatja meg.


Az azonos szintűek párharcát emlegetni meg már eleve nevetséges: éppen ennek visszásságáról erről szól ez a topic, meg még több más is, nem?

Mindenféle visszásságról szólnak ezek a topikok, de szerintem az egyik jellemző az az, hogy azért sírnak sokan, mert túl nagyok a különbségek. Erről pedig már írtam, hogy a különbségek nagyságának beállítása játékstratégiai kérdés, és semmi köze ahhoz, hogy ki mit érez igazságosnak. Ahhoz van köze, hogy hogyan lehet a játékosok érdeklődését, és motivációját legjobban fenntartani, ezáltal pedig minél több játékost megtartani hosszú távon.


Tökéletesen igazad van, bár szerintem a VF egyrészt lényegesen nagyobb mértékben okoz különbségeket, másrészt összeadódik a többi szakértelem hatásávával.
Ha megnézel pár másik játékot, nagyjából azt látni, hogy azonos szinten belül a különbségek kb. +-30%-on belül mozognak. A VU-ban ez durván nagyobb. 58. szinten van karakter 1683 TÖ-vel és 1737 SZÖ-vel, és egy kategóriában szerepel azzal, akinek van 758 TÖ-je és 657 SZÖ-je. Ha még azt is figyelembe veszed, hogy a tulajdonságokat exponenciálisan nehezebb fejleszteni, ez durván 3-4-szeres! (300-400%) különbség. Emellett a program kifejezetten TÁMOGATJA a lefelé ütést (lásd lélekszívás, állatfejlődés, küldetések).
Mindez azt eredményezi, hogy nagyon sokan hagyják itt a VU-t. (Fogok csinálni erről statisztikát is, majd közzéteszem.)
Mivel ez játékstratégiai kérdés, itt a játékvezetésnek kellene (kellett volna hónapokkal előtt) cselekednie. Csak kényelmesebb nyitni egy cseppet sem reprezentatív szavazást, majd a játékosokra hárítva a felelősséget nem csinálni semmit.
Dátum: 2009.11.24. 23:32:05
No, előbb betámadott Ariel, 7 szinttel magasabbról. Csata végén 0 LE-t tudott vinni, csata közben viszont elszívott több, mint 2200-t.

Nem arról volt szó, hogy lefelé ütve kevesebb LE-t visz, ugyanúgy, mint csata végén?
Ráadásul 3400-ból vitt ennyit, azaz több, mint 60%-át.
Dátum: 2009.11.24. 22:46:43
Idézet: Prisma - 2009.11.24. 17:37:14
Idézet: Jeriko - 2009.11.24. 16:12:22

Viszont akkor mond meg, mégis milyen adat alapján hasonlítsuk össze a karaktereket? Mert a szint mint olyan, bizony inkább attól függ, ki mikor indult a játékban (plusz-mínusz szinguláris és VF).


A szint csak közvetve függ attól, hogy ki mikor indult a játékban. Közvetlenül attól függ, hogy ki mennyi TP-t kapott, tehát a karaktere a játék szubjektív idejében mennyi tevékenységet végzett. Éppen ezért jó összehasonlítás az azonos szintűek párharca, azt mutatja, hogy ki gazdálkodott ügyesebben a játékban rendelkezésre álló erőforrásokkal.


Na látod, ez az, amivel nem értek egyet. Minden nap kapsz X csp-t és Y pp-t. Az idő pedig lineárisan telik. Tehát egyértelműen a játékban eltöltött időtől függ, mennyi erőforrást kaptál. ELMÉLETILEG. Mert a VF ezt totál borítja.
Az azonos szintűek párharcát emlegetni meg már eleve nevetséges: éppen ennek visszásságáról erről szól ez a topic, meg még több más is, nem?
Dátum: 2009.11.24. 17:13:12
Kicsit összefoglalva:
-ÉP növelő hatás (gyógyital, mágikus regen stb.) használata után max. 1 perc támadhatatlanság, ami elmúlik azonnal, ha te bocsájtkozol harcba (portya, térkapu, epikus stb.)
Dátum: 2009.11.24. 16:16:51
Idézet: Mortimer - 2009.11.24. 10:31:57
Igen nehéz lenne úgy kiállni, hogy a Fidesz folyamatosan bírálta és bírálja az egész oltási kampányt, a mögötte álló céget, a szállítást, az árat, egyszóval szinte minden vele kapcsolatos dolgot. Teljesen más lenne a közfelfogás ha nem tette volna.


Amiért nem fogok a Fideszre szavazni, az éppen ez: BÁRMIT csinál a kormány, az rossz, szar, eltörlendő és a hozzá nem értést tükrözi szerintük.
Én sem értek egyet sok mindennel, de az elvakultságot ugyanúgy nem tudom honorálni.
Dátum: 2009.11.24. 16:14:09
VF-et, szingularitást, manakonstrukciót egy az egyben kivenném (de talán transzplantációt, ultraspecializációt is).
Birka ötlete egyébként tetszik.
Dátum: 2009.11.24. 16:12:22
Idézet: Prisma - 2009.11.24. 15:40:47

Az, hogy ki mikor indult a játékban, tökéletesen irreleváns tényező kell, hogy legyen a karakterek interakciójának megítélésében,


Egyetértek.
Viszont akkor mond meg, mégis milyen adat alapján hasonlítsuk össze a karaktereket? Mert a szint mint olyan, bizony inkább attól függ, ki mikor indult a játékban (plusz-mínusz szinguláris és VF).
Dátum: 2009.11.24. 12:03:24
Idézet: winnie - 2009.11.24. 10:35:46
Idézet: Ariel - 2009.11.23. 18:29:17
Nézd meg a karakterszámomat és nézd meg a többiekét az első oldalon. A játékosok nagyrésze előbb indult mint én. Nem azért vagyok ott, ahol vagyok, mert előbb kezdtem mint mások.


ez igaz, de megnézve a karakterszámokat vicces, hogy az első 7 helyezett közül 6-an nem voltak az első 1000 induló között.



Ezekből a számokból az égvilágon semmi információt nem lehet levonni, mivel az első napokban több ezren jelentkeztek. Nekem 1521 a számom, és az első napon jelentkeztem.
Galmuszk száma 3637, Barrique-é 2688 - lehet hogy egy-két nappal később, de gyakorlatilag indulás óta játszanak.
Dátum: 2009.11.24. 10:23:45
Idézet: Kocos - 2009.11.20. 19:08:01
Erdekesség: Orbán Viktor beoltatta a családját és hamarosan magát is be fogja.


Ehelyett az egész hisztéria helyett (komoly részben a média felelőssége is) csak ennyi kellett volna: első nap kiáll pár közéleti szereplő (Orbán, Bajnai, Sólyom, EÜ miniszter, orvosok) hogy beoltatták a magukat is, családjukat is.
Teljesen más lenne a közfelfogás.

Ebben az országban mindenki meg tudja mondani a tutit, de a követendő példa, az sajnos hiánycikk.
Dátum: 2009.11.23. 14:33:47
Igen, ez a jó megoldás, gratulálok!
Dátum: 2009.11.23. 14:08:19
Idézet: Ricardo - 2009.11.23. 13:15:27
Idézet: Ariel - 2009.11.23. 13:10:40
Ha pedig nagyon lefelé ütsz, eleve nem nyersz semmit csata végén, de tőled tudnak szívni.


Ez az ami teljesen hülyeség. Valami minimális lét akkor is vinni kellene. (Mint írtam a portya topicban, Leanthil 0 LE-t vitt 8 szint távlatából a nálam lévő 175k LE-ből.)



Szerintem nem hülyeség. Ha Leanthil 20:0-ra tud téged verni, akkor ő nem kockáztat semmit a csatával, miért járna neki ezért jutalom?
Szerintem simán lehetne szorozni a szerzett LE mennyiséget egy "kockázati" szorzóval, ami egyforma erős ellenfelek esetén 1, ha meg nálad sokszor gyengébbet támadsz, akkor meg 0. (Természetesen mehetne 1 fölé is, abban az esetben, ha nálad erősebbet támadsz.)
Dátum: 2009.11.23. 14:05:17
Idézet: S0laris - 2009.11.23. 11:27:05
Jerikó, mit tippelsz, hanyadik epikusnál járnátok hogyha nem lenne epik spec? emlékszem anno még Sharpa írta az egyik topicban hogy kész röhej a szaki, egyedül üti le az epikust. epik sepc nélkül ez nem menne. azelőtt a combosabb epikusok már komolyabb összefogást igényeltek, mostmeg 1-2 ember nyugodtan darálja őket.


Ez így van. Sajnos.
Kellene valami módosító az epikusra, ami az összefogást ösztönzi. Pl. Az epikus tulajdonságai annyival alacsonyabbak, ahány különböző karakter támadta az elmúlt 10 percben.
Vagy az epikus erőssége két részből álljon:
1) epikus szintje
2) támadó karakter szintje

Természetesen mindezt úgy belőni, hogy:
1) Ne legyen könnyebb leverni az epikust, mint eddig
2) Gyengébb karakterek ne kapjanak akkora előnyt, hogy könnyebben verik epikust, mint erősebbek.

De az ilyen csatáknak nincs értelme:
A csatában összesen 421 sebzést okoztál, és 6724 sebzést kaptál.
(Ez 74. szintű karaker volt nálunk epikus ellen.)
Dátum: 2009.11.23. 13:50:23
Idézet: Kocos - 2009.11.23. 11:34:57
Idézet: Jeriko - 2009.11.23. 11:08:23
Egyszerűen ilyen mértékű differenecia van a karakterek között.


Galmuszk azert csak 1 van. Ne o legyen az etalon.
Nalunk 15 koruli karakter kozott oszlik le az epiks veres feladata.


Azúr Légió is csak egy van
Dátum: 2009.11.23. 11:08:23
Idézet: S0laris - 2009.11.23. 10:18:32
az epik spec szaki miatt durvultak el az epikusok.


Akkor hozzáteszem, hogy maxos epik. spec szakértelmem van, sőt tárgyból 30% sebzésbónusz epik ellen.
Egyszerűen ilyen mértékű differenecia van a karakterek között.

KH-nak is ez a hibája: 4-5 karakternek olyan, mint a vágóhíd, tobzódik a LE-ben, még 10-15 karakternek csurran-cseppen valami, a többieknek szívás.

De ez addig így is lesz, amíg fix erőssége van epikusnak, KH-nak.
Dátum: 2009.11.23. 10:01:33
Egy kis érdekesség:

Galmuszk tegnap este / éjjel egyedül leverte az epikust. Sebzett 232000+ ÉP-t bele (második legtöbb 8000 körül volt, és még volt 2 1000 körüli sebzés).
Ezért kapott 232 kincspontot, a csatákat nyeri, fejlődnek az állatai.

A szövetségben én vagyok a 2. legerősebb tag (nagyjából), nekem az epikusozás tömény szívás (legutóbb két állatom ment rá), ritkán van úgy, hogy nyerem a csatát, és maximum 5 csata után elfogy az ÉP-m (egy gyógyulással együtt).
Dátum: 2009.11.22. 13:52:46
Csak kíváncsiságbó: tud valaki olyan konkrét esetet, hogy valaki váltott már be kvízmedált dukátra?
Dátum: 2009.11.20. 16:59:12
Idézet: Gyulas84 - 2009.11.20. 14:49:05
Jerikó!

A legnagyobb tisztelettel megkérnélek, hogy mielőtt teleírkálod fals információkkal a fórumot néha azért tájékozódni is legyél szíves!


Talán nem látod, de szoktam.

Idézet: Gyulas84 - 2009.11.20. 14:49:05
Bár az már az eddigi megnyilvánulásaidból is kitűnik (és ezt ex-TGY-s kollégák is megerősítették), hogy ha valaki más játékstílust játszik mint Ti ott elöl (legyen az pók vagy VF) az azon játékosokkal kapcsolatos hozzászólásaidnál hirtelen elveszted az összes racionalitás érzéked valamint gyorsan előjön nálad a "véresszáj" effektus.
De mindegy, Te ilyen vagy, ezt elfogadom


Ezen felesleges vitázni, nekem meg az a véleményem, hogy nagyon jól látom a pók taktikát és annak részleteit. Tudom nem hiszed, én meg bizonygatni nem fogom.

Idézet: Gyulas84 - 2009.11.20. 14:49:05

Idézet: Jeriko - 2009.11.20. 13:42:28

A VF ugyanis - akárcsak a pók taktika - NEM termel több LE-t. Mindkét taktika ereje abban rejlik, hogy kevesebb TP-t szerzel. De a veled együtt indulókhoz képest lényegesen gyengébbek mind a VF-esek, mind a pókok.


Először is jómagam decemberben kezdtem a játékot (12353 a karakterszámom), először is tanácsolnám, hogy szűrd le a toplistát TÖ és SZÖ szerint, szerintem rájössz, hogy nincs igazad, a környékemen lévő regszámmal rendelkezők bizony alacsonyabb TÖ vagy SZÖ mutatókkal rendelkeznek.


Nyilvánvaló, hogy a TÖ és SZÖ összeget ELSŐSORBAN a játékos tudása határozza meg. Amit írtam, az a taktikát hasonlítja össze, tehát feltételezi, hogy azonos játéktudásu ember áll a karakterek mögött. Te nagyon jó játékos vagy, felesleges összehasonlítani a nagy átlaggal, mert hamis képet kapunk.

Idézet: Gyulas84 - 2009.11.20. 14:49:05
Az a meglátásom, hogy aki több LE-t termel vadászatból, mint én portyából és velem együtt indult az nagyjából azért van mert maxos elementrálissal játszik, ergó egy gyorsító funkciót használ, miközben nekem sem elementrálisom, sem pedig valóságformázásom nincs, naponta 25-30 pp-t lövök el attól függően, hogy mennyit tudok gép előtt lenni, ezzel szerintem semmi gond nincs ha valaki nem akar rohanni, biztos 0-ás portyát nem fogok végbevinni, max ha egyéb okai vannak.


Van viszont Kreatív affinitásod, ami duplázza a a LE-t, van kivégzésed, ami szintén növeli, 30pp-n vagy a 15 helyett. Maradjunk annyiban, hogy mindketten igyekeztek maximálisan kihasználni a játék adta lehetőséget. Nyilván egy összehasonlításnál ez is fontos szempont - ahogy korábban utaltam rá.

Idézet: Gyulas84 - 2009.11.20. 14:49:05
Abbanaz egyben igazad van, hogy ha úgy döntenék, hogy felzárkózok hozzátok (az erre irányuló mozgalomnak már tagja vagyok ) akkor lenne olyan pléjer bőséggel aki el tudna verni, de ez inkább abból adódik, hogy hónapokkal később regeltem a szint szerinti toplista elejéhez képest.

Tisztelettel:

Begginer


Mint előbb is írtam: eltérő paraméterekkel (játékos tudás, indulási idő) rendelkező karaktereket nincs értelme összehasonlítani. Te magad is írod, hogy van, aki veled nagyjából együtt indult, és több LE-t szedett össze vadászattal (Ráadásul a legjobb játéktudású pókot hasonlítottad össze valakivel ). Ez pedig az én állításomat támasztja alá, nem? Igazán nem értem, akkor miért állítod, hogy fals információkkal írkálom tele a fórumot.


Jerikó
Dátum: 2009.11.20. 13:58:59
Idézet: Sogilight - 2009.11.20. 13:50:23

De meg mindig nem jutottunk el oda, hogy mi is a problema, mert a lassu fejlodes nem az, viszont, a problema megtalalasa nelkul igen nehez megoldast talalni...
Elnezest, ha barkit is megbantok ezzel, de mi a konkret bajunk a vf-el erre probaljunk meg valaszt talalni...


Minden játékban vannak akik felismerik könnyen a szabályok összefüggéseit, és vannak, akik nem. Előbbiek a profi, jó játékosok, utóbbiak a gyengébbek. Nyilván különbözően is fejlődnek: a profik gyorsabban, a gyengébbek lassabban. Ez idáig egyértelmű és gondolom egyet is értünk vele mindannyian.

A probléma az arányok meghatározása. Nem mindegy, hogy egy játékban a profik mondjuk 20%-al fejlődnek gyorsabban, vagy mondjuk akár 50-szeres sebességgel. A 20% lehet, hogy kevés, úgy fogják érezni, hiába ölnek bele rengeteg energiát a játékba, alig látszik az eredménye, míg az 50-szeres borzasztó sok: akkor a többi játékos fogja azt érezni, hogy a profik ellen esélyük sincs, azok számukra csoda számba menően teljesítenek, és elmegy a kedvük a játéktól.

Minden játékban a játékvezetés / tervező feladata meghatározni ezt az arányt - többek között ettől is függ, mennyire jó egy játék. A VU-ban is volt egy ilyen arány kezdetben.
A VF ezt az arányt minimum a duplájára növeli (de szívem szerint háromszorost mondanék).
Dátum: 2009.11.20. 13:49:51
Idézet: Ricardo - 2009.11.20. 12:40:35
Tehát ha valaki 8 szinttel felettem van, de ugyanakkora a TÖ-nk, mert ő mondjuk előreszaladt szingulárissal az simán maxot szívhat? Csak mert 8 szinttel magasabb felszerelések igen nagy előnyt tudnak biztosítani. (Arról nem is beszélve, hogy az állat elnyelésének növekedése miatt én kevesebbet szívhatok.)


Ha az alatt, hogy "simán maxot szívhat" azt érted, hogy marad úgy, ahogy most is van, akkor igen.
Bár ez a "maxot szívhat" megnevezés ez esetben is rettenetesen félrevezető.