Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2009.12.16. 10:50:15
Csak egy megjegyzés: több olyan karakterről tudok, akik eredeti tulajdonosa abbahagyta vagy megunta az addigi játékot, majd a karakterrel nekiállt új / meglevő kicsi szövetséget építeni. Egy ilyen karakter naponta 100k-t simán konstrukciózik, de ha még vadászik is, és célirányosan fejleszt, drasztikusan tudja építeni a szövetséget (gyorsabban, mintha 20, alacsony szintű tag építené).
A manakonstrukcióval egyébként alacsonyan tartható a lélekkút mérete is (extrém esetben akár 5000-en). Ha összeáll 3-4 ilyen karakter, akkor a szövetség elképesztő iramban tud épülni.
Bármikor be tud ide lépni alacsony szintű karakter, ésé akár komolyabb mennyiséget építenie sem kell.

Pár ötlet az ilyen visszásságokat kiküszöbölendő:
- Nagyon tetszik az "alap" kikiáltási ár, azaz az epikus cuccok ne 0 kincspontért, hanem egy alapáron kerüljenek a kincseskamrába.
Ez az alap kikiáltási ár lehetne egy szövetségi kincspont átlag (vagy annak 40-70%-a), de úgy, hogy az átlagból kihagyjuk a tárgy szintjének felét el nem érő tagokat (tehát egy 55. szintű tárgynál a kikiáltási ár a legalább 55/2=27. szintet elért tagok kincspotjainak átlaga (illetve annak valamekkora (40-70%) része.
- Másik dolog: a belépéskor építendő mérték ne csak a lélekkút méretétől függjön. Illetve alapban legyen ez, mint eddig, de ki kellene számítani, a szövetségben lévő épületek összesen mennyi LE-ből épültek fel (ez aránylag könnyen számolható), és venni annak egy arányos részét (ez meglevő szövetségekből számolható statisztikai módszerekkel). Ha a lélekkút mérete ennél kisebb, akkor ez utóbbit kelljen építeni.
- Harmad részt: ha egy tag szövetségbeli építése az előbb számolt érték alá kerül bármikor a szövetségi lét folyamán, a tag ne kapjon bónuszokat, pont úgy, mintha most lépett volna be. Tehát ha valaki bent van egy szövetségben, és nem épít, a többiek viszont igen, akkor a tag egy idő után legyen rákényszerítve az építésre. Az értékeket természetesen alaposan be kell lőni.
- Epikus ütést megnehezíteném, de komolyan: ha az epikus ért sebzés 80%-át a tagság kevesebb, mint 20%-a okozza, akkor ez epikus regenerálódására adnék egy 3-as szorzót.
Dátum: 2009.12.15. 09:50:33
Ha egy 100 wattos izzót egy héten át égetünk, mennyi áramot fogyaszt?
10kw
100kw
16,8kw
...

Először is nem áramot fogyaszt, hanem energiát (bár hétköznapi szóhasználatban még elmegy). A mértékegysége viszont nem kw (az teljesítmény) hanem kWh (kilowattóra)
Dátum: 2009.12.11. 17:22:13
Idézet: Solina - 2009.12.11. 14:12:14
Nekem semmi bajom a zafir bonuszokkal, mivel LE-es italokbol gyogyulok, gyak. optimalis is.. Az kicsit kenyelmetlem, hogy tobbszort kell leveretni magam egy-egy vadaszatnal, de vegulis kezelheto.. A Smaragd egyelore a nyero a valtasoknal, ha nem kimondottan tarsasagot keres az ember, szoval ertelmetlen mas egyeb valtasok egybevetese...


Egyetértek. Nekem azért nagyon tetszik a zafír bónusz is, igaz, kell hozzá alkalmazkodni. Gyorsítással 2 perc körüli egy vadászat, a napi 50csp-t el lehet költeni 0-15% között. Amikor meg 100k sebzés felett nyelek be naponta, jól jön az 5000 ÉP-t jelentő 5% is (egy gyógyital ára). Nem tudom melyiket választanám a smaragd és zafír közül, talán inkább a smaragdot én is.
Dátum: 2009.12.11. 12:57:34
Csak egy megjegyzés: Aki ebben a játékban azt mondja "varázsló kari" vagy "harcos kari", az már tévúton jár. Aki itt sikeres akar lenni, annak varázslónak ÉS harcosnak kell lennie. Felesleges Galmuszkot Nasdfillal összehasonlítani, Galmuszk sokkal erősebb varázslásban is (Nasdfilnak szintjéhez képest alacsony az IQ-ja).

Aki itt "jó" akar lenni, annak nem az IQ-t, a támadást vagy bármi mást kell növelnie, hanem gyorsan és ügyesen kell reagálnia a változásokra. Aki elhanyagolja akár a varázslást, akár a közelharcot, azt bizony sok kudarc fogja érni.
Dátum: 2009.12.11. 10:29:12
Egy könnyen megvalósítható dolog:
Amíg vadászol, addig nem térkapuzhatsz, portyázhatsz, kalandozhatsz, epikusozhatsz - ez "szerepjátékos" oldalról érthető.
Technikailag egy vadászat hossza 5 perc, de maxos elementáris fúzióval csak 3:30, ami 2 percre is csökkenthető gyorsítással. A vadászatot bármikor megszakíthatom, újraindíthatom. Tehát van lehetőség vadászat közben térkapuzni, portyázni stb. csak meg kell szakítani a vadászatot, elvégzed a kívánt cselekvést és újraindítod.

Igazából kényelmi és némi gyorsítási szempontból nem látom értelmét, hogy vadászat alatt miért ne lehessen mást csinálni. Egyszerűen megvalósítható lenne ez a némi plusz kényelmi dolog. (Aki esetleg lát benne kiskapu lehetőséget, írja ide.)
Idézet: Birka - 2009.12.10. 18:40:27

Feketepiaci tagság
Típus: relikvia
Kereskedelmed maximuma mostantól 180
Ár: 14000 Lélekgyémánt és 20 Őskő


Ilyet (mármint ami a maximumot 10-el megnöveli) nem lehetne kronokompenzációra is csinálni
Idézet: Birka - 2009.12.11. 09:24:31
Ez pont nem az a kérdés szerintem, amit a játékosoknak kellene mondvacsinált demokráciával eldönteniük, hanem üzletpolitikai döntést igényel, amihez semmi közünk...


Lassan egy éve javasoltam, hogy a medál bajnokin -1 tul-t adó hatását fel kellene vinni -3-5-re. Ezt nagyjából 2 perc lett volna megcsinálni, aki ért informatikához, ebben gondolom egyetért velem. Hogy ez nem történt meg, az nem más, mint játékvezetői döntés / üzletpolitika.

Azt a szemléletet viszont nem tudom elfogadni (bármennyire is ezt diktálják az anyagi érdekek), hogy ennek legyen alárendelve a játék: ha több "zseton" áll A változás mögött, mint B változás mögött, akkor A-t kell megvalósítani, ha időközben pedig megnövekszik a B verzió mögött álló "zsetonszám", akkor váltunk B-re.
Idézet: Birka - 2009.12.11. 07:34:24
a 25k-s LGY mennyisége felér egy 35 milliós LEDTV árával


Nem értek egyet. Az ár mindenkinek ugyanannyi, pont ugyanannyi energia megszerezni mindenkinek. Legalább vannak hosszútávú célok. Miért lenne jó, ha két hét múlva már mindenkinek meglenne minden?
Dátum: 2009.12.11. 09:55:43
Idézet: Solina - 2009.12.10. 18:45:10
Ide nekem ezt a "hátrányt"! Nyugodtan be lehet szorozni egy jó nagy számmal!

Jeriko ajanlom figyelmedbe... Ruccanj at zafirnak, ha ennyire vonz... :

A Hűség záloga
Jelenlegi licit: 645 aranydukát (Arkhroth Croa'khyn)


Ha nem lenne ennyire drága, meg nem egy ismerős tartaná, meg is venném.
De had soroljak pár nevet: Karpatia, Kitmatko, Sanyi a Jani - mind gyémántból mentek zafírba.
Mondj párat kérlek, akik zafírból mentek gyémántba!
Dátum: 2009.12.11. 09:51:57
Idézet: Birka - 2009.12.10. 21:08:56
Csak egy véleményt copyznék skyperol


-pár bekezdésig eljutva már látom, hog nagy baromság
-nem, ez nem nekem való
-én harcolok
-rendesen
-nem akarom a fütyimet másokéhoz méregetni



Sajnos igaza van.
Ha tudsz nyerni portyában, akkor jobban jársz ha portyázol: fejlődik rendesen állat, töltöd kínzókamrát, esetleg szerzel LE-t. Ha nem tudsz nyerni portyában, akkor jó eséllyel barátságos portyában is veszítesz, hiszen alacsonyabbak a tulajdonságaid.
Ezt az ellentmondást kellene legelőször feloldani.
Dátum: 2009.12.10. 16:46:26
Idézet: Otoaak - 2009.12.10. 13:48:10
Miért kerülnél 15% fölé? Ha vadászol lassabban gyógyúlsz ha nem vadászol gyorsabban. Ha lejár a vadászat nem fogsz hirtelen életerőt kapni. ha a vadászatot 2-3 percel 15% alatt hagyod abba még mindíg lesz 1,5 perced elkölteni az LE-t. El kéne olvasni először rendesen meg értelmezni ami le van írva nem kell egyből bepánikolni. Ha meg fejben nem megy a 2-vel való osztás akkor ott a számológép.

A zafír bónuszt is jó lenne így megcsinálni és akkor végre egálba lennénk a többi hordával abból a szempontból, hogy csak a zafír bónusznak van hátránya jelenleg.


Ide nekem ezt a "hátrányt"! Nyugodtan be lehet szorozni egy jó nagy számmal!
Dátum: 2009.12.10. 10:06:05
Idézet: BaalCain - 2009.12.10. 08:52:08
Szerintem meg legyen egy spontán pp költési lehetőség, amivel erőforrásá válik azoknak a pp akik nem lépik le.


Itt van az alapvető probléma, illetve nézetkülönbség:
Aki eddig nem költötte el a pp-jét, az - szerintem - azért nem tette ezt, mert portyázás során kapott egy jó nagy verést, aztán úgy gondolta, minek menjen házhoz egy pofonért. A verést meg azért kapta, meg alacsonyabbak voltak a tulajdonságai és szakértelmei.
Attól, hogy most nem harcban, hanem képességpróba keretében lesznek összehasonlítva a szakértelmek, még ugyanúgy ki fog kapni. Akkor miért is válna számára erőforrássá a pp, ha eddig sem tudta annak használni?
Dátum: 2009.12.10. 10:01:14
Idézet: Birka - 2009.12.10. 09:07:15
Ha %-os lenne, vagy fix, akkor aki rengeteg erőforrást áldozott a lélekszívás növelésére bátran mondhatna hogy pfuj, nerf, és mért csak nekem? Most a KH lett picit erősítve, nem a lélekszívás nerfelve...


Konkrétan milyen erőforrást? Lehet, rosszul ismerem a játékot, de mintha LE szívást csak tárgyakból lehetne szerezni, nem? Nálunk a szöviben két karakter álldogál 6000+ kincsponttal (másik pár 3000+-al) hogy ha jön LE-szívó gyűrű, akkor megvehesse. Eddig nem jött egy se - ilyet dobott a random.

Ez a megoldás kb. olyan, mintha valaki azt mondaná, gyengék a térkapus szörnyek, ezért mostantól minden térkapus szörnyek a tulajdonságai 300-asok lesznek. Aki felette van, az maximum megvonja a vállát, aki alatta, az meg szív.
Tudok olyan karakterről, aki nem portyázik, nem vadászik, csak állatait kennelezteti hogy legközelebb is indulhasson bajnoki címért (van már neki több is).
Annyi a kérdés: az ő játékát kell-e jobban elismerni (mert tett azért, hogy ezt elérje), vagy másokét?

A bajnoki számomra már nem jelent dicsőséget (egy érmem pedig nekem is van): leginkább egy játékstílust jutalmazunk vele, nem pedig a legjobbakat (tisztelet a kivételnek).

Ilyen tekintetben nekem a TF rendszere tetszett legjobban.
Dátum: 2009.12.10. 08:17:34
Zseniális a KH lélekszívás elleni védelme. Akinek van magas lélekszívása, és eddig is rengeteget szívott tőlük annak működik továbbra is - igaz, kevésbé hatékonyan. A többiek nem tudnak szívni.
Dátum: 2009.12.09. 17:09:33
Idézet: Birka - 2009.12.09. 16:45:51
valójában a küszöbök reálisak, csak nincsenek "bénák" a top környezetben, akik le tudnák rontani így megkönnyíteni a kiemelkedő teljesítmények kibontakozását...


Ez oké, csak nehéz megemészteni, hogy azért nehezebbek nekem a próbák, mert kevés abbahagyott /lerabolt karakter van a szintemen.
Amit meg én írtam verziót, ott csak azoktól a karakterektől függnének a próbák, akik aktívan kalandoznak.
Dátum: 2009.12.09. 16:36:31
Idézet: Darah - 2009.12.09. 16:12:24
Viszont ha ugyanezeket a támadó beállítása határozná meg, az érdekesebb lenne, a gyengébb karik kockával még mindig jobb győzelmi %-ot érnének el, mint most.


Igen, ez is érdekes felvetés, tetszik. Nem lenne többé sérthetetlen karakter, legalább kockában kockáztatnia kellene
Dátum: 2009.12.09. 15:49:10
Megvan az univerzális megoldás! Tulajdonképpen viccnek szántam, de közben elkezdtem gondolkodni rajta, milyen hatásai lennének a játékra nézve...

Szóval: Mindenki beállíthatja, hogy ha valaki őt választja ki portyára, akkor miben mérik össze a képességeiket:
1) (Ez az alapeset): harc, mint eddig
2) Szakértelem próba (a mostani javaslat) véletlen szakértelmekkel
3) Kockázás (66%-ban győz a támadó, 33%-ban a védő, akihez bemennek)
Ezt a beállítást 4-5 naponta lehessen megváltoztatni.

A portya nyereménye ugyanúgy számolódik, mint eddig (LE + TP)

Amikor bemegyek valakihez portyázni, akkor a portya aszerint zajlik, amit ő beállított - ÉS EZT NEM LÁTOM ELŐRE!

Gondoljátok végig, mit állítanátok be!

A jutalom és az ollónyitás problémáját tökéletesen megoldja.
Dátum: 2009.12.09. 15:30:04
Idézet: Prisma - 2009.12.09. 15:02:11

*Sőt, emiatt a kristálypont használatot is automatikusan beleszámolja ez módszer. Minél több kristálypontot használnak tehát a karakterek, annál nehezebbek lesznek a próbák.


Idézet: Prisma - 2009.12.09. 15:02:11

*Sőt, emiatt a kristálypont használatot is automatikusan beleszámolja ez módszer. Minél több kristálypontot használnak tehát a karakterek, annál nehezebbek lesznek a próbák.


Itt csak annyit kell változtatni (és most tekintsünk el a sikertől/sikertelenségtől), hogy:
A) A szakértelmet + randomot + KRP-t hasonlítjuk a próba szintjéhez (alapeset).
B) A szakértelmet + randomot hasonlítjuk a próba szintjéhez.
C) A szakértelmet hasonlítjuk a próba szintjéhez.

Minden esetben ha az első a nagyobb, akkor növeljük a próba nehézségét, ha kisebb csökkentjük.

update: azóta már írt Miklós, erről felesleges vitázni sajnos.
Dátum: 2009.12.09. 14:51:13
Idézet: Kocos - 2009.12.09. 14:04:39
Idézet: Jeriko - 2009.12.09. 12:42:24
Erre írtam, hogy választható. ÁTLAGBAN a siker esélye 50% lesz MINDIG (nem tudom mitől állna be 6,25%-ra - ha ilyen lenne, akkor ugye 93,5% esélye lenne, hogy a próba szintje csökken). Viszont ott van még a random bónusz, ami ezt azért keményen eltolja valamilyen irányba.


Attol, hogy probankent 50%-od van, es az 4 proba eseten 6,25% siker a kalandra. 0,5 a negyediken.


Ez így van, csak kihagyod belőle a random bónuszt, amivel jóval 50% fölé megy az esélyed egy próba során. (Az 50%-ot az alapértékekre értettem).