Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Jeriko

Dátum: 2008.12.05. 10:19:58
Nekem meg a svájci rendszer tetszik TF-ről.

Egyrészt, mindenki azonos számú csatát vívott, nem volt olyan, hogy első körben kiestél (itt a felének az lesz). Aztán a végén legalább egy hozzávetőleges képet kaptál arról, hogy hol is helyezkedsz el a mezőnyben (teteje, alja, közele stb.)
Végül volt sikeréménye mindenkinek, mert előbb-utóbb valakit legyőzött.

A kiesés rendszerben azért nincs top3, mert nem lehet megállapítani. Ha a két legerősebb azonnal összekerül, az egyik kiesik, holott lehet, övé lenne az ezüstérem.

Ricardo: remélem bejön, amit írtál 5 TP-m hiányzott a 20. szinthez nevezéskor. Viszont villámmal megyek.
Az állat ellen való védekezés részben megoldás. Az állat két dologban segít nagyon keményen:
- Sebzi az ellenfelet
- Felfogja a téged ért sebzést.

Utóbbi nagyon sokat számít. Érdemes kipróbálni szövetségi arénában, hogy harcolsz párat ugyanazzal a társaddal állattal, meg hogy leteszed az állatot.
Vigye tovább a 80%-át, de ne a lélekkútnak, hanem a saját építésének. Sokkal igazságosabb.
Számomra nem teljesen világos, mi lenne a módosítás.
Úgy gondolom mindenképpen valami olyasmit kellene berakni, hogy az állat a gazdája szintjének mértékéig működjön rendesen, afelett talán kisebb hatékonysággal. Tehát egy olyan állat, ami egyébként magasabb szintű, mint a gazdája, az is legyen hatékonyabb, ha a gazdája szintet lép.

De tudok egy sokkal jobb megoldást: az állat csak akkor fejlődjön, ha nem magasabb szintű a gazdájánál.
Ha magasabb szintű, akkor nem kap tapasztalati pontot. (Ez jelenleg kb. 20 végzeturat érint)
Ennek az lenne a következménye, hogy ha az állat szintet lép, akkor a gazdája lecseréli egy másikra (amelyiknek magasabb az alap szintje), így szép lassan az is fejlődne, idővel le is lehetne cserélni.
Ennél kevésbé drasztikus, hogy ahány szinttel magasabb az állat a gazdájánál, annyival kevesebb TP-t kap csatában.

Esetleg érdemes lenne kitalálni valami lehetőséget, hogy egyik állat tapasztalatát "átadja" egy másiknak, így ha valaki állatot akar cserélni, nem kell nulláról kezdenie. (Egyikből kijatolom az LE-t, amit felfog a másik ).

Én még azt is megengedném, hogy a harcban több állat is harcoljon az oldalamon, persze ilyenkor a kapott TP több részre osztódna. Így lenne értelme a magas vezetőkészségnek és meggyőzőkészségnek.
Ezzel a katalizátor tökéletesen értelmetlenné válik. És még az se kizárt, 5 fős szövetség, gyorsabban tud építeni, mint egy 35 fős, mert a lélekkútjuk mérte is gyorsabban nő, meg még gyorsabban is töltődik: négyzetesen többet termel.
Egy kis információ:

Epikus szörnnyel óránként lehet csatázni, és tutira ájultra ver, ha levetkőzöl.
Szóval a biztonságos vadászat és LE elköltés örök időkre megoldva, LE zsákmányolás innentől kezdve megszűnt, ha nem akarod. Kamu háborúkra, megbeszélésekre semmi szükség.
Mortimer: Annak mindenképp elejét venném, hogy valaki pl. ki/be ugrájon egy szövetségből, pl. azért, mert háborúban így előnyösebb a szövetségének (ezt persze jobb lenne a háború rendszerének módosításával elérni). Valamilyen szinten érdemes fékezni a sok szövetség váltást (vagy LE-vel, vagy idővel).
Másik szempont az volt, hogy új belépőnek ne essen a nyakába egyszerre a sok bónusz.

Én egyébként továbbra is azt látnám jónak, hogy mondjuk havonta lehet belépni egy szövetségbe - máris mindenki meggondolná, kilépjen-e), és az ÖSSZES eddigi építése számítson (ami a karakterlapon van), az új szövetségének az átlagépítésével szemben. Ha építettem a régi szövetségeimben összesen (mindegy, hogy hány szövetségben, milyen eloszlásban) 60.000 LE-t, és belépek egy olyan szövetségbe, ahol az átlag 62.000 LE, akkor 2000 építés után legyek teljes jogú tag. Csak ez Miklósnak nem tetszik.
Szia Miklós!

Szerintem nem szerencsés, hogy ha valaki át akar menni másik szövetségbe, akkor a régi szövetség lélekkútjának felét viszi tovább. Ha például ez a tag egy "lusta" tag, aki keveset épített, akkor többet visz tovább, mint az építése, így jól jár. Ha olyan tag lép ki, aki nagyon sokat épített, az meg rosszul jár, bünteti a program, holott ő sokkal inkább megdolgozott azért, hogy élvezze az új szövetségében az előnyöket.
Mindenképpen azt javasolnám, hogy ne a lélekkút méretének felét vigye tovább, hanem saját építéséét.

Mindezek mellett - tekintve hogy a játéknak mondhatni még az elején vagyunk - egyre nagyobb szívás lesz szövetséget váltani, ahogy fejlődnek a szövetségek és nő a lélekkútjuk mérete. Hiába épített valaki nagyon sokat, ha szövetséget vált, nagyon komoly büntetést kap. Érdemes lenne végiggondolni, mi is az új jelentkezők lélekkúttöltésének a célja. Olyan jelentkező esetén, aki még nem volt tagja szövetségnek, egyértelmű, hogy ha annyit kell töltenie, mint a szövetségben már bent lévő tagok átlaga, az elfogadható, bár szerintem azt is érdemes megfontolni, amit itt valaki említett: had szabja ezt meg a szövetség.

Azoknál a tagoknál, akik viszont szövetséget váltanak, és már építettek (akár többet is, mint az új szövetségének tagjai), célszerűnek látnám maximalizálni a veszteséget, ami a szövetségváltással jár. És itt mindenképpen az eddigi ÖSSZES építését figyelembe venném, ami a karakterlapján szerepel. Úgy érzem, vihesse magával mindazt az építést, amit előző szövetségének épületeibe épített, mondjuk szint*1000 LE levonásával.

Az építés szakértelem által leírtakat értem, de nem tartom problémának. Egyrészt még igen messze van, hogy egy szövetség minden tagjának 60-as építés szakértelme legyen. Másrészt pedig, mivel ugye átlagolva jön ki a lélekkút mérete, azt lehet mondani, hogy olyan, mintha a lélekkútnak is lenne egy 60-as építés szakértelme, úgy lehet belőle építeni. Azaz azzal, hogy a tagok növelik az építés szakértelmüket, és úgy építenek, a lélekkút által termelt LE arányaiban nem fog csökkenni a szövetség egészéhez képest.
Winnie: nem jól nézed, amit Miklós írt.

Ha van 40k-s kutatok jelenleg, akkor eddig kb. 400k-t építettetek összesen 7-en (bár biztos voltak kilépők, akik befolyásolják a számolást). Ha ezt 7-en építettétek, akkor fejenként 400k/7= 57k az átlag. Ekkorára fog NŐNI a lélekkutatok mérete. A 30% azoknál a szövetségeknél játszik, ahol az új módszerrel számolt lélekkút méret KISEBB, mint a régi.

57k nem lesz a lélekkutatok, mert biztos voltak kilépők, akik rontják az átlagot, de ha a szövetségi oldalon a részletes statisztikánál átlagolod a tagok építését, akkor pontos számot kapsz.
Szia Miklós!

Lenne egy észrevételem:
Ha egy szövetségből kiválik, vagy csak összeáll pár "építőrabszolga" vagy "építőmester", akkor jelen elképzelések szerint ők lesznek a top1 szövetség, nekik lesz a legnagyobb lélekkútjuk, ami ugyanannyi LE-t fog nekik termelni, mint mondjuk egy 35 fős szövetségben - akkor is, ha egyetlen épületük sincs még felépítve.

Szerinted ez jó lesz így?

Valahogy csak jó lenne figyelembe venni, hogy mennyi épület áll már az adott szövetségben. Pl. lélekkút méretéhez hozzáadni épületszint * 1000-et vagy hasonlót. (Így szerintem 30% "kárpótlás" sem kellene.)
Idézet: Ariel - 2008.12.03. 10:25:16
Zafír horda alapból 20 óra alatt gyógyul maxba, erre jön még rá a prémiumos tagság. Az a 43 vadászat jó, ha 30...


Szegény prémiumosok, mekkora hátrányban vannak!

Viccet féretéve: akkor kinézel magadnak egy olyan karaktert, aki hirdeti magáról, hogy nincs nála LE soha (tipikusan: építő rabszolga, de van olyan rubin is, aki inkább nem tart magánál LE-t, csak hogy többen támadják), és kénytelen leszel még egyet támadni, amikor 13-14% körül vagy.
Dátum: 2008.12.03. 10:28:01
Ricardo:

A smaragd nem 10% IQ bónuszt kap (tehát pl. 30 helyett 33-nak számít az IQ-ja), hanem plusz varázslat találati esélyt (nem is tudni pontosan mekkorát), plusz 10% varázslat sebzést.

Statisztikák segítségével nagyjából tisztában vagyok azzal, melyik tulajdonság milyen bónuszt ad. Pl. a taumaturgia minden szintje 1%-al növeli a varázslatok sebzését. Tehát ha 20 helyett 30 a taumaturgiád, akkor a villám, ami másnak 50-et sebezne, neked 55-öt fog. Ami 100-at, az neked 110-et fog.
Jól látható, hogy a smaragd bónuszának egyik része gyakorlatilag azt jelenti, hogy 10-el magasabb a taumaturgiád másokhoz képest.

A varázslatok találati esélye IQ-tól függ: minden egyes IQ különbség a harcoló felek között 1%-al növeli a varázslat találatának esélyét. Mivel erre a smaragd legalább 5%-ot kap (ezt nem tudom pontosan), ez kb. 5 IQ-nak felel meg. Igaz, csak egyik irányba működik, amikor te varázsolsz - amikor rád varázsolnak, akkor nem (ezért érdemesebb 2,3 IQ-nak számolni).

Ennek tükrében számol át, ez neked mennyi LE bónuszt ad.

Hasonló megfontolásokkal a rubin 5 erőt és 5 támadást kap legalább.
Idézet: Butchman - 2008.12.02. 19:06:50
Ariel,
Ha az eltelt idővel csökkented a háború nyereségét, akkor nem még inkább kisebb, biztosan lerohanható szövetségeket fognak a nagyok választani?


Pár dolgot ajánlok figyelmedbe:
- Egyrészt nem tudsz tetszőlegesen ki szövetséget támadni, mert ugye kell, hogy tudj harcolni a tagjaikkal. Ha csak kevés tagot tud az erős szövetség ütni, a háború el fog húzódni, kisebb lesz a végén a zsákmány.
- Komolyan megerősödik az a taktika, hogy elbújsz a támadó elől. Ha a tagok alacsony szintűek, még a csaták során is kevés LE-t fogsz szerezni. Könnyen lehet, hogy a háború 20 napig eltart és a végeredménye 1-2000 LE összesen.
- Egyetlen szövetségnek sem fogja megérni, hogy az első napokban kapituláljon, mert akkor többet veszít, mint a jelenlegi rendszerben.

Hogy a matematikus lelkületűek is találjanak valami érdekeset benne:
A zsákmány két részből áll: a kapitulációkor kapott lélekkútméret arányos részből, és a csaták során elvitt kis adagokból. Az első rész, napi 5%-al csökken, a második rész viszont a csaták számával (és a végzeturak szintjével) arányosan nő. A védekező szempontjából akkor érdemes kapitulálni, ha a támadásokkal elvitt LE mennyiség nagyobb, mint a lélekkút méretének 5%-a. Ehhez azonban a támadónak igen komoly intenzitással kell támadnia, ezenkívül ha a védekező vissza tud ütni, azzal visszaszerezhet LE-t, ami csökkenti ezt az arányt.
Gyakorlatban ez azt fogja eredményezni, hogy a támadónak célja lesz minél több taggal, minél többet támadni, mert csak ezzel tudja rákényszeríteni a másikat a kapitulációra. A védekezőnek pedig célja lesz minél optimálisabban, minél keményebben, minél tovább védekezni. El fognak tűnni az olyan csaták, ahol a védő a háború kitörése utáni 5. percben kapitulál, és az olyanok is, ahol a támadó az első nap eléri a 44:10-es arányt, aztán két napig vár, hogy leteljen a 3 nap és bekattanjon az automatikus kapituláció.

Amin érdemes finomítani, az az egyéni harcokban elhozható LE mennyisége. Itt azt írtam, legyőzött szintje * 5 LE, de lehet, jobb lenne valami nem lineáris megoldás (szintkülönbségtől függő például).
Minden karakter 24 óra alatt gyógyulja fel a teljes ÉP-jét, és 15%-tól támadható. Ha 0-ról indul (ájulás), akkor a 15%-ot 24*0,15 = 3 óra 36 perc alatt éri el. Ez alatt az idő alatt 43 vadászatot tud végrehajtani anélkül, hogy tartania kellene támadásoktól.

Szintenként vadászattal nagyjából szint*10 lélekenergia szerezhető. 10. szinten tehát kb. 100. A fenti taktikával 43 vadászatból 10. szinten 4300 LE-t lehet KOCKÁZAT NÉLKÜL összeszedni. Ha megnézed, 10. szinten a legdrágább felszerelés 4500 LE, tehát 200 LE-ről indulsz, kockázat nélkül meg tudod venni mindet.

Ha megnézed a többi szintet, ugyanez lesz a végeredmény. Az ÖSSZES felszerelési tárgyat meg tudod vásárolni bármiféle kockázat nélkül! A tulajdonságok, szakértelmek pedig olcsóbbak, mint a tárgyak, tehát azokat is. Semmi trükk, szervezés, semmi nem kell hozzá.
Dátum: 2008.12.03. 09:47:31
Pár észrevétel a dologhoz:
- Mint JÁTÉKOS, nagyon nem tetszik a jelenlegi háborús szisztéma. Számtalan ötletet olvashattok tőlem itt a fórumon, ami a jelenlegi rendszer megváltoztatására vonatkozik. Nem tartom jónak, hogy nagyobb szövetség megtámadhat lényegesen kisebbet, ahogy azt sem, erősebb karakter leüthet több szinttel gyengébbet.
- VISZONT! Ez a játék ÍGY LETT MEGTERVEZVE, ÍGY VALÓSULT MEG. A szabályok mindenkire egyformán vonatkoznak, és ezt mindenkinek el kell fogadnia.

- A Hajnalpajzs szövetség ügyesen használja ki a játék egyik kiskapuját, miszerint egyetlen karakter is tud nyerni egy egész szövetség ellen háborút (ahogy annak idején a Gyógyír nyert az Elit Horda ellen). Megteheti? A szabályok szerint igen. Lehet, nem szép dolog, hogy amennyire tudjuk, próbáljuk megakadályozni. Nem azt kértük, kapituláljanak, hanem azt, ne használják ezt a kiskaput. Nekik katakombájuk van, nekünk citadellánk. A katakomba sem passzív védelmi eszköz, ha a legerősebb 2 tag kint marad, és aktívan visszatámadja a mi leggyengébbjeinket. Persze lehet, úgy lenne a fair, ha a Hajnalpajzs használhatná a szövetségi épületeit, mi pedig nem.

Abban talán lehet kivetni valót találni, hogy a Tökéletes Gyémánt miért támadta meg a Hajnalpajzsot. Biztos vannak olyan karakterek akik még soha nem támadtak náluk gyengébb karakterre a játékban, vagy akik szövetsége még sohasem indított háborút gyengébb szövetség ellen. Az ő kritikájukat tisztelettel elfogadom...
...a többiekét nem.
Ariel: ehhez minek háború? Most nem tudod leüttetni magadat? Lerakod az állatodat, kinézed ki a legerősebb, akit még meg tudsz támadni, nekimész, és már le is vagy verve. Minek ehhez kamu háborút indítani? Eddig is lehetett kockázat nélkül vadászni, ezt le is írtam másik fórumban, ez nem új találmány, csak most kicsit megbonyolítottad

Ricardo: olvasd el kérlek, amit írtam. BÁRKI, BÁRMIKOR kapitulálhat. Ha egy gyengébb szövetséget próbálsz farmolni, akkor az kapitulálni fog (ha úgy látja jónak), és máris nem tudod tovább farmolni, sőt kezdődik az egyhetes béke.
De még az is elképzelhető, hogy a gyengébb szövetségnek van egy-két erősebb tagja, aki VISSZAÜT hozzátok, és szépen üríti vissza a ti lélekkutatokat az övékébe. Lehet, hogy összességében ti szereztek több LE-t, csak az nem biztos, hogy megéri nektek az erőfeszítés.
De nyúlnék, eltörölném.

Szerintem nem teljesen ment át, amit mondani akartam.

Mivel a háború nyereménye naponta 5%-al csökken, 20 nap múlva NULLA lenne, azaz se a "győztes" nem kapna semmit, se a vesztes nem veszítene semmit. Akárki kapitulál is, nincs LE. Tehát bármelyik fél veszteség nélkül feladhatja a háborút 20 nap után, HA AKARJA. Ha mindkét fél akarja, folytathatják a végtelenségig, és mint addig, az egyéni csatákban lehet egymás lélekkútjából kis adagokat zsákmányolni. Az egyik félnek ez nyilván nem fogja hosszú távon megérni, és kapitulálni fog, szóval a háborúnak igenis lesz vége.

Ami az egyszemélyes szövetséget illeti: Ha a másik fél nem adja fel, akkor nem fog nyerni. Kis adagokban fosztogathatja a másik szövetség lélekkútját de a portyapontjai miatt csak korlátozott mértékben, ezenkívül a másik fél is vissza tud ütni, fosztogatva őt. Szinte semmit nem fog nyerni a háborúval, 20 nap múlva pedig a másik szövetség veszteség nélkül tud kapitulálni. Ez a módszer tökéletesen elejét veszi az egy-két tagú szövetségek háborújának.

Pont az a jó ebben a rendszerben, hogy önszabályozó, nem engedi a nagy nyereségeket. Érdemes lesz erősebb szövetségekkel háborúzni kicsik helyett.
Szia Miklós!

Egy érdekes ötlet, szerintem sokat ki lehet belőle hozni:

- A háborúban alapban a nyereség legyen a vesztes fél lélekkútja (mehessen max. fölé is, mint régen)
- A nyereség napi 5%-al csökken (vagy X óránként 1%-al). Tehát minél tovább húzza valaki a háborút, annál kevesebbet veszít.
- A háború NEM ÉR véget magától SOHA, csak akkor, ha egyik fél kapitulál. Mivel egy idő után (előző pont) a nyereség 0%-ra megy le, bármelyik fél veszteség nélkül véget vethet a harcnak, amit érdekei szerint meg is fog tenni.
- Most jön a csavar: MINDEN egyes háborús harc során a győztes áttölt a vesztes szövetség lélekkútjából a sajátjába 5-ször (ezen is lehet változtatni) annyi LE-t, mint amennyi a legyőzött végzetúr szintje volt. Tehát ha legyőzök egy 15. szintű végzeturat, akkor 75 LE átkerül az ő lélekkútjukból a mienkbe (a karaktertől elszívott esetleges LE-től függetlenül). Ilyenkor is mehet mínuszba a lélekkút.
_____________________________________________________________________

Egy 15. szintű végzetúr legyőzésével 75 LE-t szerzek a szövetségem számára. Egy átlag háború tartson mondjuk 100 győzelemig, az 7500 LE nyereség. Még mindig jobb a védő számára, mintha azonnal kapitulálna. természetesen ha a védő győz, visszaveszi az LE-t, tehát kiegyenlített háború esetén egyik fél sem nyer, és 20 nap múlva veszteség nélkül véget vethetnek a háborúnak.

Egyből érdemes lenne erősebbeket támadni, érdemes lenne kitartani háborúban, nem kapitulálni azonnal stb. Aki kitart 20 napig, az "csak" a támadásokkal elvitt LE-t veszti (de ha intenzív a támadás, lehet, még több is lesz, mintha kapituláltak volna). Nagyon át kell gondolni a stratégiát mindkét félnek.

És számít az is, hogy kétszer annyi győzelemmel nyerek, vagy csak minimálissal.

A napi 5%-os értéket, a szint 5-szörösét lehet változtatni, hogy érdekesebb legyen.
Dátum: 2008.12.02. 12:50:32
Ezt valaki fordítsa le magyarra:

"A küldetéseknél mindig egymás után befejezett küldetés mennyit ér növekvésben?
25-25-tel
150-150-el
100-100-zal
50-50-el"
Dátum: 2008.12.02. 11:27:05
Egy kis információ azoknak, akik szerint a játékosok 99%-a esélytelen:
Van a szövetségünknek arénája, ahol ki szerettem volna próbálni, mennyit lehet sebezni egy alap felszereltségű játékosba. Ezért felvettem: bőrpáncélt, kis bőrpajzsot, koponyazúzót (ez volt kéznél), energiatüskét, és kihívtam az arénában egyik társamat, akinek hasonló TÖ-je volt, mint nekem (valamint trollagyar, villám, deflektor stb.).
Az eredmény: 124:34 nekem. El sem talált.

Úgyhogy teljesen véletlenszerű, ki fog nyerni egy-egy kategóriában, főleg, hogy a viadal többezer csatából áll. Azalatt keményen dolgozni fog a véletlen.