lassan egyre inkább off topic lesz ez itt, nade ha már beszélgetünk, akkor tegyük kosnstruktívan.
Amit Maximus ír a bajnoki kapcsán, szerintem azzal nincs sok teendő: a bajnokin így is, úgy is az aktuális csoport valamelyik legerősebbje fog nyerni, nade a bajnoki végeredményben erről szól.
Az persze talán egyáltalán nem szerencsés, hogy ahogy szintben haladunk felfelé, úgy nyílik az olló, és egy-egy csoport úgy fog át egyre több szintet: a játék indulásánál a koncepció még érthető lehetett, hiszen alul hemzsegtek a karakterek, magasabb szinteken egyre fogtak. Az meg nyilván meglehetős aránytalanság, hogy magas szinten 3-4 ember alkot egy csoportot, alacsonyabb szinten meg 3-400.
Viszont, azóta lépkedjük a szinteket, és a játék sajátosságaiból adódóan ötvenedik szint környékén pár szint különbség sokkal komolyabb diferenciákat szül erőviszonyok tekintetében, mint az alsó szinteken, tehát játéktechnikailag valószínűleg pont fordítva lenne ésszerű: magasabb szinteken egyre kevesebb szint legyen egy-egy csoport, míg alul még átölelhet több szintet.
Viszont, még több csoportra osztani a bajnoki viadalt, egyre több bajnoki medált szül, ami vélhetően valamelyest leértékelné a medál eszmei értékét, ha minden második karakter azzal rohangálna.
Mert itt egyébként nyilván csak egy eszmei értékéről van szó a plecsni kapcsán, elsősorban senki sem azért a +1 statért kajtat.
Ami a háborúkat illeti, hogyne, valami reform ráférne.
Viszont, szerintem az egy zsákutca, hogy a háború a kútból ad nyereséget, amit aztán építésre lehet fordítani. Ez az idea a konstrukció megjelenése óta a háborút, mint tevékenységet teljesen leértékelte, hiszen, mint ahogy itt szépen megbeszéltük, még nagy kúttal bíró társulatok esetén is, gyakorlatilag elhanyagolható az a pár százezer LÉ, ami zsákmányolható.
Nade, az bizonyosan nem megoldás, hogy szabálymódosítással növekedjen meg a szövetségek kútja x szeresére, mert az meg aránytalanul felértékelné a katalizátor jóvoltából magától termelődő LÉ-t. Az építkezés így is börleszkké fajult a konstrukció óta, oda plusz LÉ-t teremteni még ezen felül bolondság lenne, hiszen sok szövetség már így is kifut épületekből, ami egyébként azért aggályos, mert ugye abból jön kincspont, el fog érkezni az a pillanat, amikor ha már nincs mit építeni, nem nagyon lesz hogyan és miből dűlőre vinni az epikus tárgyak elosztását.
Ha a kutat nem bántjuk, mit lehet tenni? A győztes csapat az egyébként járó kút töltés többszörösét kapja? Ez sem jó, ez megint az építést pumpálja, másrészt vélhetően csak túlcsordul tőle a kút.
Én a megoldást valahol arrafelé tudnám elképzelni, hogy a háború győztesei más jellegű bónuszt kapjanak.
Hogy milyet, ezen még nem töprengtem, nyilván ezt nagyon körül kellene járni, hogy jelentősen ne borítsa a játék egyensúlyát, ugyanakkor mégiscsak kölcsönözzön a háborúnak elegendő súlyt ahhoz, hogy érdemes legyen a feleknek komolyan venni.
Nyilván nem jó ötlet, ha plusz statot ad a győztesnek, vagy más permanens karaktert érintő növekmény, mert az meg arra ösztönözné a nagy szövetségeket, hogy folyamatosan minden megfontolás nélkül végigfarmolják a biztosan verhető szövetségeket, a nyereményből pedig tovább növeljék a szakadékot.
Ez most teljesen légből kapott ötlet, de esetleg valami olyasmi elképzelhető lenne plusz épületként, mint a Hatalom Tornya. Lehetne ez a Háború Tornya. Győztes háború esetén növekedne egy szintet, de nem permanensen, hanem teszem azt, a győzelemtől számított 1 hétig állna az adott szint. Minden győztes háborúért kapna +1 szintet az épület, de minden szint az adott győzelemtől számított 1 hét után leomlana.
Hogy szintenként milyen bónuszt ad az épület, ez jó kérdés... A +% vadászatra kizárható, mert leértékelné a Hatalom Tornyát.
Hirtelen mondanám, hogy adjon szintenként +1-2%-ot a portyában szerzett LÉ-re, de ez önmagában biztos nem olyasmi, ami miatt a nagy szövetségek, ahol a portya már amúgy is csak kamra töltésre való, ujjonganának, vagy érdemes volna háborúzniuk.
De, látva a sok CSP fetisisztát, adhatna mondjuk szintenként napi +1 CSP-t, és PP-t.
Persze tudom, erre most mindenki elkezd matekolni, hogy te jóóó ég, akkor ha nem háborúzunk, akkor lemaradunk, kevesebb CSP-nk lesz, el tudom képzelni, milyen trauma így fejben annak, aki egy büntető miatt egy portyát is inkább kihagy, nehogy 50% eséllyel elszálljon egy drága CSP...
Nade, végül is arról beszélgetünk, hogy mi az, ami motiváló tényező lehetne. Ez pedig, például az.
Ha emiatt mindenki ölre menne a másikkal, és teljesen elfogadhatatlan gondolat, még mindig meg lehet közölni a dolgot: bár ettől biztos Baraty mászna a falra, de be lehetne vezetni egy új változót, tudom is én, nevezzük ezt most "rohanás kövének". A torony szintenként adna napi +1 "rohanás kövét", ami egyetlen dologra használható: minden olyan rövidítésre, amit egyébként CSP-ből, vagy Őskőből csinálni lehet. Erre valószínűleg buknának a CSP fetisiszták is, mert rövidíthet anélkül, hogy CSP-t pazarolna, és úgy általában is, mindenki sokat panaszkodik, hogy sok időt vesz el a játék, ergo, rövidíteni valószínűleg mindenki szeret.
De abszolút csak ötletelek, biztos minden felvetett ideának van ezer és egy buktatója, ráadásul, ez csak egy minimális közvetett előnyt ad, amiért önmagában azért nem hiszem, hogy a háború ipara fellendülne... De több ilyen apró előnyt kombinálva összeállhat egy elfogadható katyvasz: a torony ad szintenként napi 1 rohanás kövét, szintenként +2% portyabónuszt (persze tudom, ez a portyabónuszt adó tárgyakat értékelné le), és/vagy az állat gyógyítására bónuszt, valamilyen formában. Esetleg, a rohanás köve helyett, "gyógyító maszlag", amiből a maszlag permanens elhasználásával ÉP-t gyógyíthatsz állaton, mint ahogy a gyógyítal a karakterre hat. Magas szinten sok varázslat sebzi az állatokat, az epikus is zabálja őket, feltehetően ez sem volna haszontalan.
Direkt olyanokat próbálok mondani, ami nem ad kiugró előnyt, de hasznosnak hasznos lehet. De lehet, hogy alulkalibrálom ezeket.
Hozzászólások - Failure
Dátum: 2009.09.19. 17:28:14
Dátum: 2009.09.19. 14:22:04
jó, hát nézd, tulajdonképpen nekem nem célom meddő vitát folytatni valamiről, amiről egyébként kár is vitatkozni. A tappancshorda tagjai nyilván gépek, és mind napi 14-16 órát végzeturaznak, természetes dolog. Főállású VU játékosok, és Miklós szponzorál minket.
Egyébként amit megfogalmaztam, általánosságban tettem, és nem csak a háborúra, hanem az általános nyivákolást illetően. "jaj, túl sokáig tart vadászni, jaj túl időigényes a háború, jaj, miért nem lehet az epikust gyakrabban ütni".
Nem tudom, biztos csak nekem vicces, hogy elkezdenek az urak egy szabadidős tevékenységet, aztán meg azon keseregnek, hogy az nekik idejükbe kerül. Tényleg egyedül én látom ezt mókásnak?
Egyébként amit megfogalmaztam, általánosságban tettem, és nem csak a háborúra, hanem az általános nyivákolást illetően. "jaj, túl sokáig tart vadászni, jaj túl időigényes a háború, jaj, miért nem lehet az epikust gyakrabban ütni".
Nem tudom, biztos csak nekem vicces, hogy elkezdenek az urak egy szabadidős tevékenységet, aztán meg azon keseregnek, hogy az nekik idejükbe kerül. Tényleg egyedül én látom ezt mókásnak?
Dátum: 2009.09.19. 13:44:34
Én teljesen egyetértek!
És mindenki mást is erre buzdítanék! Ne foglalkozzanak a háborúikkal. Idő, és erőforráspazarló.
Éppen ezért, minden olyan esetben, ha hadat üzennénk nekik, kapituláljanak! Mindenkinek jobb az úgy.
Csak a bolondok és az időmilliomosok háborúznak, a tappancs pedig garantáltan az első kategória, nem pedig a második.
(zárójeles megjegyzés, mert nem tudom megállni, szóval, az azért mindig röhejes, amikor egy online játék játékosa azon kesereg, hogy egy online játék túl sok időt emészt fel, ilyen, meg olyan okokból. Végeredményben, minden ilyen céltalan játék alapvetően időtöltésre való. Olyan ez, mint számonkérni a tengeren, hogy vizes.)
És mindenki mást is erre buzdítanék! Ne foglalkozzanak a háborúikkal. Idő, és erőforráspazarló.
Éppen ezért, minden olyan esetben, ha hadat üzennénk nekik, kapituláljanak! Mindenkinek jobb az úgy.
Csak a bolondok és az időmilliomosok háborúznak, a tappancs pedig garantáltan az első kategória, nem pedig a második.
(zárójeles megjegyzés, mert nem tudom megállni, szóval, az azért mindig röhejes, amikor egy online játék játékosa azon kesereg, hogy egy online játék túl sok időt emészt fel, ilyen, meg olyan okokból. Végeredményben, minden ilyen céltalan játék alapvetően időtöltésre való. Olyan ez, mint számonkérni a tengeren, hogy vizes.)
Dátum: 2009.09.19. 10:42:40
mit, mit... hát ÉP-t! VP-t! Ne adj Isten, még LÉ-t is, ha véletlenül lötyög épp a szütyőben valamennyi. Ha randa büntető van nálad akkor - félve merem csak kimondani - CSP-t! Versenyfutás közben nagyon veszélyes ilyen dolgokat veszíteni, mert még lemaradsz a végtelen futóversenyben.
A helyzet viszont az, hogy a középmezőnyből lehet kiválóan répát dobálni az elöl haladókra, és még azt is látod, ahogy szitkozódva bukdácsolnak, répára lépnek, és kiabálják, hogy "ott! ott!". A többiek meg kérdezik, hogy "hol? A nyúlon túl?".
A helyzet viszont az, hogy a középmezőnyből lehet kiválóan répát dobálni az elöl haladókra, és még azt is látod, ahogy szitkozódva bukdácsolnak, répára lépnek, és kiabálják, hogy "ott! ott!". A többiek meg kérdezik, hogy "hol? A nyúlon túl?".
Dátum: 2009.09.19. 10:37:18
Solina, a szavakat amik elhagyják billentyűzeted, azokat értem, csak tényleg, az ideát nem.
Mint pár hozzászólással ezelőtt vázoltam, minek a stat, ha nem használod? Hova a futóverseny, ha nincs célja? Mert mi a célja? Nálatok legyen a HT? Előbbre legyél a toplistán?
Oké, valakitől megkaptuk már, hogy a statot nem csak a többi végzetűr ellen lehet használni, hanem például epikus ellen is. Kiváló! Nade, az epikus mit hoz neked ajándékba? Stat növelő ereklyéket! Ördögi kör... Azért csinálod, hogy ugyanazt jobban csináld?
Olyan ez, mintha iskolába járnánk, ahol mindenki törekszik arra, hogy jó jegyeket szerezzen, mert az majd nem árthat a továbbtanuláshoz, csak az iskolának sosincs vége, mindig van egy újabb osztály felettünk. Ha meg valakik közben unalmukban kidobóznak, akkor az eminensek duzzognak, hogy így nem lehet tanulni.
A futóverseny, meg eközött az a különbség, hogy egy futóversenyen megreklamálhatnád a bokorból előugró nyulat, hogy naaa, így nem lehet futni, mert dobálnak.
Ez viszont itt egy olyan spéci futóverseny, hogy a bokorugró nyulak legálisan vannak jelen, benne vannak a futóverseny szabályaiban, nem pedig zavaró körülményként. A bokorugró nyúlnak pont akkora a létjogosultsága, mint a futónak, és két eset van:
vagy a futó sem reklamálhat, hogy dobálja a nyúl, és akkor a nyúl se tépheti a száját, hogy ezek itt elfutnak előle, vagy ha a futó reklamál a dobálók miatt, akkor a nyúl pont ugyanúgy fanyaloghat, hogy itt mindenki futkározik, ahelyett, hogy répát dobálna.
Sőt, az igazat megvallva, ez nem is futóverseny. Rossz analógia. Ez itt szabadfoglalkozás, ahol van aki futni szándékozik, van aki meg futva dobál, mert azt is lehet.
Mint pár hozzászólással ezelőtt vázoltam, minek a stat, ha nem használod? Hova a futóverseny, ha nincs célja? Mert mi a célja? Nálatok legyen a HT? Előbbre legyél a toplistán?
Oké, valakitől megkaptuk már, hogy a statot nem csak a többi végzetűr ellen lehet használni, hanem például epikus ellen is. Kiváló! Nade, az epikus mit hoz neked ajándékba? Stat növelő ereklyéket! Ördögi kör... Azért csinálod, hogy ugyanazt jobban csináld?
Olyan ez, mintha iskolába járnánk, ahol mindenki törekszik arra, hogy jó jegyeket szerezzen, mert az majd nem árthat a továbbtanuláshoz, csak az iskolának sosincs vége, mindig van egy újabb osztály felettünk. Ha meg valakik közben unalmukban kidobóznak, akkor az eminensek duzzognak, hogy így nem lehet tanulni.
A futóverseny, meg eközött az a különbség, hogy egy futóversenyen megreklamálhatnád a bokorból előugró nyulat, hogy naaa, így nem lehet futni, mert dobálnak.
Ez viszont itt egy olyan spéci futóverseny, hogy a bokorugró nyulak legálisan vannak jelen, benne vannak a futóverseny szabályaiban, nem pedig zavaró körülményként. A bokorugró nyúlnak pont akkora a létjogosultsága, mint a futónak, és két eset van:
vagy a futó sem reklamálhat, hogy dobálja a nyúl, és akkor a nyúl se tépheti a száját, hogy ezek itt elfutnak előle, vagy ha a futó reklamál a dobálók miatt, akkor a nyúl pont ugyanúgy fanyaloghat, hogy itt mindenki futkározik, ahelyett, hogy répát dobálna.
Sőt, az igazat megvallva, ez nem is futóverseny. Rossz analógia. Ez itt szabadfoglalkozás, ahol van aki futni szándékozik, van aki meg futva dobál, mert azt is lehet.
Dátum: 2009.09.18. 20:56:01
jajaja!
Most már mindent értek. Tehát ne akarjam érteni a "gyúrunk vazze" szekciót, ahogy ők se fogják érteni az "üss meg tiszta erődből" szado-mazo klub feltétlen híveit, így értsem?
Javasolnám két új tárgy lekódolását: az egyik egy sima tükör... aki megszerzi, és a gyúrunk vazze szekció oszlopos tagja, minden statjára +5-öt kap, mert saját kiválóságának látványa ennyire felcsigázza.
A másik tárgy egy sima csalán, ezt a másik szekció tagjai használják arra, hogy egymás nemiszerveit csapkodják vele, hatása ugyanúgy +5 mindenre, csak a hatásmechanizmus tér el, mert ők másban lelik örömüket.
Mindkét tárgy érdekessége, hogy ha valamilyen véletlen folytán nem a megfelelő szekció tagja használja a tárgyat, akkor nemhogy +5-öt nem kap, de kimondott negatív hatásként -10 mindenre, és napi kötelező közös fórumhasználat sérelmeik megfogalmazására.
Most már mindent értek. Tehát ne akarjam érteni a "gyúrunk vazze" szekciót, ahogy ők se fogják érteni az "üss meg tiszta erődből" szado-mazo klub feltétlen híveit, így értsem?
Javasolnám két új tárgy lekódolását: az egyik egy sima tükör... aki megszerzi, és a gyúrunk vazze szekció oszlopos tagja, minden statjára +5-öt kap, mert saját kiválóságának látványa ennyire felcsigázza.
A másik tárgy egy sima csalán, ezt a másik szekció tagjai használják arra, hogy egymás nemiszerveit csapkodják vele, hatása ugyanúgy +5 mindenre, csak a hatásmechanizmus tér el, mert ők másban lelik örömüket.
Mindkét tárgy érdekessége, hogy ha valamilyen véletlen folytán nem a megfelelő szekció tagja használja a tárgyat, akkor nemhogy +5-öt nem kap, de kimondott negatív hatásként -10 mindenre, és napi kötelező közös fórumhasználat sérelmeik megfogalmazására.
Dátum: 2009.09.18. 20:49:46
Az utolsó megállapítást természetesen egyáltalán nem vitatom.
Viszont én bármit szívesen aktiválok CSP-ből, mert sem CSP, sem PP fetisiszta nem vagyok, mindkettő pont olyan erőforrás, mint az ÉP, és a VP: idővel magától visszatermelődik.
Nade én nem is vagyok a szintpumpa egyház felkent papja, engem a TP/LÉ arányért fizetnek a tappancs cégnél.
Viszont én bármit szívesen aktiválok CSP-ből, mert sem CSP, sem PP fetisiszta nem vagyok, mindkettő pont olyan erőforrás, mint az ÉP, és a VP: idővel magától visszatermelődik.
Nade én nem is vagyok a szintpumpa egyház felkent papja, engem a TP/LÉ arányért fizetnek a tappancs cégnél.
Dátum: 2009.09.18. 20:20:55
Én próbálom érteni ezt a gondolatmenetet, de, megmondom őszintén, nem megy.
Tehát, egy háború, az csak egy háború, valaki nyer, valaki meg veszít, aztán ennyi. Nem kell ezen merengeni, meg sztárolni, sőőőt, itt megannyi olyan szövetség van, aki amúgy nem is akar, nem is szeret, és nem is fog háborúzni, és egyáltalán, azokat sem érti, akik igen, és hogy miért.
Gyengébb perceimben azon szoktam gondolkodni, hogy ők vajon miért, és minek játszanak.
Mert, ha kicsit elmereng ezen az egyszeri galetki, akkor végül is az ember összesen kétféle stattal rendelkezik: az egyik az a halmaz, ami növeli annak esélyét, hogy elverjen egy másik játékost, a másik halmaz az, amitől elvileg több erőforráshoz jut, hogy az előbbi halmaz statjait hatékonyabban növelje.
Végeredményben minden tevékenység, amit folytathatsz a játékban, legyen az vadászat, térkapu, epikus, mind azt szolgálja, hogy erőforráshoz juss, legyen az nyers LÉ, vagy tárgy, mindez arra jó, hogy másokat nagyobb eséllyel verj el. Semmi másra. Ezek nem önmagukért való dolgok.
Ezek után, aki arról értekezik, hogy mennyire közömbös számára, hogy mások összeverik-e őket, vagy sem, számomra furcsa magasságokba emeli a mellébeszélést, avagy valami olyan fura perverzióval bír, hogy számára a játék lényege nyilvánvalóan nem más, minthogy leverjen napi 4 térkapus lényt, elvadásszon 20 CSP-t, majd ezekből olyan statokat pöcögtetget felfelé, amiket egyébként az életben nem áll szándékában használni, és lehetőleg őt ezen tevékenysége közben ne is macerálják mindenféle elfajzott perverz játékosok, akik itt verekedni óhajtanak, mert hát, az tudvalevő, hogy nem optimális!
Ami igaz, de hihetetlen vagy sem, ez a játék célja!
De biztos van ebben egy belső logika, csak valahogy én nem látom.
Tehát, egy háború, az csak egy háború, valaki nyer, valaki meg veszít, aztán ennyi. Nem kell ezen merengeni, meg sztárolni, sőőőt, itt megannyi olyan szövetség van, aki amúgy nem is akar, nem is szeret, és nem is fog háborúzni, és egyáltalán, azokat sem érti, akik igen, és hogy miért.
Gyengébb perceimben azon szoktam gondolkodni, hogy ők vajon miért, és minek játszanak.
Mert, ha kicsit elmereng ezen az egyszeri galetki, akkor végül is az ember összesen kétféle stattal rendelkezik: az egyik az a halmaz, ami növeli annak esélyét, hogy elverjen egy másik játékost, a másik halmaz az, amitől elvileg több erőforráshoz jut, hogy az előbbi halmaz statjait hatékonyabban növelje.
Végeredményben minden tevékenység, amit folytathatsz a játékban, legyen az vadászat, térkapu, epikus, mind azt szolgálja, hogy erőforráshoz juss, legyen az nyers LÉ, vagy tárgy, mindez arra jó, hogy másokat nagyobb eséllyel verj el. Semmi másra. Ezek nem önmagukért való dolgok.
Ezek után, aki arról értekezik, hogy mennyire közömbös számára, hogy mások összeverik-e őket, vagy sem, számomra furcsa magasságokba emeli a mellébeszélést, avagy valami olyan fura perverzióval bír, hogy számára a játék lényege nyilvánvalóan nem más, minthogy leverjen napi 4 térkapus lényt, elvadásszon 20 CSP-t, majd ezekből olyan statokat pöcögtetget felfelé, amiket egyébként az életben nem áll szándékában használni, és lehetőleg őt ezen tevékenysége közben ne is macerálják mindenféle elfajzott perverz játékosok, akik itt verekedni óhajtanak, mert hát, az tudvalevő, hogy nem optimális!
Ami igaz, de hihetetlen vagy sem, ez a játék célja!
De biztos van ebben egy belső logika, csak valahogy én nem látom.
Dátum: 2009.09.18. 13:00:18
Elég meddő vita ez, amiben abszolút igazság úgysincs.
Persze, a tisztelt egyetemistáknak (ami egyébként egy teljesen elhibázott tekintélyelvű analógia, ami megint azt feltételezi, hogy aki szintben megnőtt, az a kemény gyerek, az erő nyerő, és aki nem vele akarja pépesre veretni magát, az sunyi módon játszik...) biztos rémes bosszúság, hogy itt egyesek merő élvezetből szórakoznak velük, nade lássuk be, a játéktechnikai lehetőség adott, és az is adott, hogy valakik ezzel a lehetőséggel szeretnek élni.
Természetesen elhangzott, hogy nekik nem éri meg erőfeszítéseket tenni azért, hogy ne verjék meg őket, mert amennyit veszítenek a kútjukból, azt egy karakter 1-2 nap alatt megkonstruálja, tehát az egész teljesen érdektelen... Nyilván nem volna ez így, ha a konstrukció nem hozott volna olyan játéktechnikai kiegyensúlyozatlanságot, mint amit hozott.
Vegyük észre, hogy ami miatt az egyetemista megvonhatja a vállát, hogy nem érdekli a kútja, mert úgyis 3-an többet konstruálnak mint az egész kút, pont ugyanez a játéktechnikai baki teszi egyáltalán lehetővé egy olyan szövetség létét, mint a tappancs, ahol majdhogynem nulla erőforrás ráfordításából, szimpla VP-ből kreálható egy versenyképes szövetség.
Ha az épületek továbbra is csak vegytiszta LÉ-ből építhetőek volnának, azt hiszem, senki sem rángatná a vállát, hogy 2-300 K LÉ-t leakasztanak-e róluk, vagy sem.
Nade ha ez van, akkor ez van, és igazából nem is értem senki sértettségét, mert akkor a háború végül is egy teljesen érdektelen dolog, mindenkinek csak teher, következésképp, mi hadat üzenünk, az ellen meg nyugodtan nyomkodhatja a kapituláció gombot, ha nem akar magának kellemetlenségeket, és mindenki jól jár... ha már védekezni a számológéppel játszók számára deficit. Akkor optimalizáljanak kapitulációval, szerintem ez teljesen rendben van.
Csak akkor nem kell puffogni, hogy itt érdemtelenül győz a tappancs, meg nem fair, hogy az utánpótlási vonalaikat verik a "sasoknak". Mert, ha annyira szálka ez, akkor lehet ellene tenni: leválasztani az utánpótlást külön szövetségbe, vagy simán diszkvalifikálni őket, vagy kezezni, kitartani, verekedni.
Ja persze, ez mind rombolja a játékélményt.
Végeredményben arra próbálok rávilágítani, hogy a választaási lehetőség adott, hogy a játék határain belül ellenállnak, vagy elkerülik a kellemetlenséget, de akármelyik verziót is választják, azt senki nem kényszeríti rájuk, s mint ilyen, fura ha utána keseregnek a dolgon. Ugyanígy, a tappancsnak is szíve joga kedvére háborúzni, ha már egyszer van ilyen opció a játékban, és minket kevéssé zavar, hogy ez statisztikailag mennyire előnyös, vagy előnytelen.
Persze, a tisztelt egyetemistáknak (ami egyébként egy teljesen elhibázott tekintélyelvű analógia, ami megint azt feltételezi, hogy aki szintben megnőtt, az a kemény gyerek, az erő nyerő, és aki nem vele akarja pépesre veretni magát, az sunyi módon játszik...) biztos rémes bosszúság, hogy itt egyesek merő élvezetből szórakoznak velük, nade lássuk be, a játéktechnikai lehetőség adott, és az is adott, hogy valakik ezzel a lehetőséggel szeretnek élni.
Természetesen elhangzott, hogy nekik nem éri meg erőfeszítéseket tenni azért, hogy ne verjék meg őket, mert amennyit veszítenek a kútjukból, azt egy karakter 1-2 nap alatt megkonstruálja, tehát az egész teljesen érdektelen... Nyilván nem volna ez így, ha a konstrukció nem hozott volna olyan játéktechnikai kiegyensúlyozatlanságot, mint amit hozott.
Vegyük észre, hogy ami miatt az egyetemista megvonhatja a vállát, hogy nem érdekli a kútja, mert úgyis 3-an többet konstruálnak mint az egész kút, pont ugyanez a játéktechnikai baki teszi egyáltalán lehetővé egy olyan szövetség létét, mint a tappancs, ahol majdhogynem nulla erőforrás ráfordításából, szimpla VP-ből kreálható egy versenyképes szövetség.
Ha az épületek továbbra is csak vegytiszta LÉ-ből építhetőek volnának, azt hiszem, senki sem rángatná a vállát, hogy 2-300 K LÉ-t leakasztanak-e róluk, vagy sem.
Nade ha ez van, akkor ez van, és igazából nem is értem senki sértettségét, mert akkor a háború végül is egy teljesen érdektelen dolog, mindenkinek csak teher, következésképp, mi hadat üzenünk, az ellen meg nyugodtan nyomkodhatja a kapituláció gombot, ha nem akar magának kellemetlenségeket, és mindenki jól jár... ha már védekezni a számológéppel játszók számára deficit. Akkor optimalizáljanak kapitulációval, szerintem ez teljesen rendben van.
Csak akkor nem kell puffogni, hogy itt érdemtelenül győz a tappancs, meg nem fair, hogy az utánpótlási vonalaikat verik a "sasoknak". Mert, ha annyira szálka ez, akkor lehet ellene tenni: leválasztani az utánpótlást külön szövetségbe, vagy simán diszkvalifikálni őket, vagy kezezni, kitartani, verekedni.
Ja persze, ez mind rombolja a játékélményt.
Végeredményben arra próbálok rávilágítani, hogy a választaási lehetőség adott, hogy a játék határain belül ellenállnak, vagy elkerülik a kellemetlenséget, de akármelyik verziót is választják, azt senki nem kényszeríti rájuk, s mint ilyen, fura ha utána keseregnek a dolgon. Ugyanígy, a tappancsnak is szíve joga kedvére háborúzni, ha már egyszer van ilyen opció a játékban, és minket kevéssé zavar, hogy ez statisztikailag mennyire előnyös, vagy előnytelen.
Dátum: 2009.09.08. 21:05:32
én érteni vélem Damage álláspontját, és Darah-ét is.
A helyzet az, hogy lehet ezen sokat agyalni, tökéletes megoldás természetesen itt sincs.
Damage-nek azért van igaza, mert statisztikai alapon igaza van: a nagyon széles ollójú, és egyben egyenletes szinteloszlás rém ritka a szerveren, tehát többségileg a Damage féle módszer jól beválhatna: a túl nagy szintkülönbségek elvándorlás miatt általában rendeződnek: kútméret, kincsponttalanság, egyebek okán.
Darah-nak meg azért van igaza, mert természetesen kivételek mindig vannak, és a Gaia épp egy ilyen kivétel: a legmagasabb karakter jelenleg 50, a legalacsonyabb 18, tehát van köztük 32 szint, ami meglehetősen jelentős, és ez az olló csak kifelé fog nyílni, mert az alsó karakterek portya pókok, a fentiek meg "hagyományos" értelemben vett vadászok, még ha épp visszafognak is.
Ebből viszont, következésképp azt lehet megállapítani, hogy van, ami ellen egyszerűen semmi sem véd. Ha teszem azt keresnénk egy olyan optimumot, ami mondjuk még a Gaia egészét is let tudná fedni, hogy teszem azt, nem csak fő, meg segéd, de még középepikus is legyen, és ez pont mindenkit remekül kielégít, idővel ez a módosítás is elévülne, ahogy a szintkülönbség húzódik szét... míg magasabb szinten, ahol már mindenki vadászik, pedig konzerválódik.
Tehát, álláspontom szerint az eltérő játékstílusból adódó eltérő sebességű fejlődésből következő rétegződés ellenében nem lehet olyan képletet felállítani, ami minden igényt kielégíthetne.
És félreértés ne essék, nem a Gaia vagy Darah ellen óhajtok beszélni, csak ha már ők jó példa valamire, akkor miért is ne példáloznánk velük.
A helyzet az, hogy lehet ezen sokat agyalni, tökéletes megoldás természetesen itt sincs.
Damage-nek azért van igaza, mert statisztikai alapon igaza van: a nagyon széles ollójú, és egyben egyenletes szinteloszlás rém ritka a szerveren, tehát többségileg a Damage féle módszer jól beválhatna: a túl nagy szintkülönbségek elvándorlás miatt általában rendeződnek: kútméret, kincsponttalanság, egyebek okán.
Darah-nak meg azért van igaza, mert természetesen kivételek mindig vannak, és a Gaia épp egy ilyen kivétel: a legmagasabb karakter jelenleg 50, a legalacsonyabb 18, tehát van köztük 32 szint, ami meglehetősen jelentős, és ez az olló csak kifelé fog nyílni, mert az alsó karakterek portya pókok, a fentiek meg "hagyományos" értelemben vett vadászok, még ha épp visszafognak is.
Ebből viszont, következésképp azt lehet megállapítani, hogy van, ami ellen egyszerűen semmi sem véd. Ha teszem azt keresnénk egy olyan optimumot, ami mondjuk még a Gaia egészét is let tudná fedni, hogy teszem azt, nem csak fő, meg segéd, de még középepikus is legyen, és ez pont mindenkit remekül kielégít, idővel ez a módosítás is elévülne, ahogy a szintkülönbség húzódik szét... míg magasabb szinten, ahol már mindenki vadászik, pedig konzerválódik.
Tehát, álláspontom szerint az eltérő játékstílusból adódó eltérő sebességű fejlődésből következő rétegződés ellenében nem lehet olyan képletet felállítani, ami minden igényt kielégíthetne.
És félreértés ne essék, nem a Gaia vagy Darah ellen óhajtok beszélni, csak ha már ők jó példa valamire, akkor miért is ne példáloznánk velük.
Dátum: 2009.07.03. 12:35:39
Az 1-es volt az extra... van/volt valami konkurenciám, aki ugyanerre a névre gondolt kis hazánkban, és ahova ő ért oda előbb, ott én kénytelen voltam megtoldani egy 1-essel.
Najó, megpróbálko rájönni, mi a kedvenc ételem. Franc.
Najó, megpróbálko rájönni, mi a kedvenc ételem. Franc.
Dátum: 2009.07.03. 11:36:19
Ja, jól van, értem én.
Milyen kiváló világban élnénk, ha nem minden hülye site-on a hálón sajátos belső szabályok szerint működne minden.
Titkos kérdés, kötelező, nem kötelező, választható, te adhatod meg, vagy 5 idétlen opcióból választhatsz, és az esetek 99%-ban ki sem derül, hogy mi célt szolgál, lesz-e rá szükséged, és ha igen, milyen esetben.
Mr. Caveman, valljuk meg, a titkos kérdésre mindenki nagy ívben tenni szokott, mert az esetek 99%-ban, normális helyeken, jelszó elvesztésnél szokott használatban lenni.
Namármost, én ponthogy azért nem szoktam erre figyelmet fordítani, mert valójában nem vagyok "idiot", és a jelszavaimat nem szoktam elfelejteni.
Ámde ki a franc gondolná, hogy vannak a világon olyan helyek, ahol a titkos kérdés egy adatmódosításhoz fog kelleni?
BTW, te ugyanaz a CaveMan vagy, akivel együtt ED-ztünk a Schönherzben anno?
Milyen kiváló világban élnénk, ha nem minden hülye site-on a hálón sajátos belső szabályok szerint működne minden.
Titkos kérdés, kötelező, nem kötelező, választható, te adhatod meg, vagy 5 idétlen opcióból választhatsz, és az esetek 99%-ban ki sem derül, hogy mi célt szolgál, lesz-e rá szükséged, és ha igen, milyen esetben.
Mr. Caveman, valljuk meg, a titkos kérdésre mindenki nagy ívben tenni szokott, mert az esetek 99%-ban, normális helyeken, jelszó elvesztésnél szokott használatban lenni.
Namármost, én ponthogy azért nem szoktam erre figyelmet fordítani, mert valójában nem vagyok "idiot", és a jelszavaimat nem szoktam elfelejteni.
Ámde ki a franc gondolná, hogy vannak a világon olyan helyek, ahol a titkos kérdés egy adatmódosításhoz fog kelleni?
BTW, te ugyanaz a CaveMan vagy, akivel együtt ED-ztünk a Schönherzben anno?
Dátum: 2009.07.03. 11:09:27
Köszönöm az elmés megoldást!
Nem, tényleg fogalmam sincs, hogy mit írhattam be... ez a kedvenc étel, ez kb ilyen Nők Lapja színvonalú kérdés. Miért olyan nyilvánvaló, hogy van olyan az embernek? Nyilván beírtam valamit kínomban.
Biztos van kedvenc színem, meg illatom is, júúújdeizgi!
Majd mindjárt felhívom a Stahl Jucit, megkérem próbálgassa az ételeket ebbe a fieldbe.
Ha nem lesz meg, akkor meg maximum nem módosítok e-mail címet, hát végül is, milyen tragédia lehet ebből?
Esetleg majd ha elfelejtem a jelszavamat, nem lesz hova kiküldeni...
Miféle hülye túlbiztosítás ez, már bocsánat? Miért nem elég egy jelszó az e-mail cím módosításhoz?
A bankkártyám PIN kódját ne adjam meg hozzá?
Nem, tényleg fogalmam sincs, hogy mit írhattam be... ez a kedvenc étel, ez kb ilyen Nők Lapja színvonalú kérdés. Miért olyan nyilvánvaló, hogy van olyan az embernek? Nyilván beírtam valamit kínomban.
Biztos van kedvenc színem, meg illatom is, júúújdeizgi!
Majd mindjárt felhívom a Stahl Jucit, megkérem próbálgassa az ételeket ebbe a fieldbe.
Ha nem lesz meg, akkor meg maximum nem módosítok e-mail címet, hát végül is, milyen tragédia lehet ebből?
Esetleg majd ha elfelejtem a jelszavamat, nem lesz hova kiküldeni...
Miféle hülye túlbiztosítás ez, már bocsánat? Miért nem elég egy jelszó az e-mail cím módosításhoz?
A bankkártyám PIN kódját ne adjam meg hozzá?
Dátum: 2009.07.02. 16:18:42
szeretném módosítani az e-mail címemet, mert amivel regisztráltam, azóta megszűnt. Viszont, ehhez meg kéne adnom a kedvenc ételemet... amire nem is emlékszem, hogy volt ilyen kérdés regisztrációnál... és gőzöm nincs, mit írhattam be.
Mit tehet az úttörő ilyen helyzetben?
Mit tehet az úttörő ilyen helyzetben?
Dátum: 2009.06.21. 23:58:41
izé-bigyó, én félek, hogy az emberek nagyon leleményesek, és ebből is simán lehet visszaélést faragni... valahogy. Megoldják.
A nyaralás, üdülés dolgot megoldja a katakomba. Az kvázi befagyaszt, ha jól hiszem, még az állatok morálja sem csökken, CSP is jön közben, igaz LÉ nem, nade ne is.
És kombával visszélni is nehéz.
Mondjuk, én mint aki azért esetleg tervezek nyaralni idén, egyetlen problémát látok a katakombával: a két hetes limit.
Játéktechnikailag értem, hogy mi indokolja, ugyanakkor, ha én most ellövöm a katakombát, mert valami háború, vagy csetepaté indokolja, és mondjuk jövő héten kiderül, hogy megy az ember nyaralni, ASAP, akkor bizony probléma van.
Persze tudom, ez meg olyan, hogy az ember két hétre előre tudjon már tervezni, bibibííí, igaz?
Az ilyen szabadságos magától LÉ termelős dolog azért problematikus, mert TP nélkül jutna LÉ-hez a jóember, ha jól értem.
Az pedig, nagyon erősen aggályos! Tök mindegy, milyen kevés LÉ-t, meg CSP-t kap, ebben TP nélküli növés van, ami póktáp.
Vagy rosszul értek valamit?
A nyaralás, üdülés dolgot megoldja a katakomba. Az kvázi befagyaszt, ha jól hiszem, még az állatok morálja sem csökken, CSP is jön közben, igaz LÉ nem, nade ne is.
És kombával visszélni is nehéz.
Mondjuk, én mint aki azért esetleg tervezek nyaralni idén, egyetlen problémát látok a katakombával: a két hetes limit.
Játéktechnikailag értem, hogy mi indokolja, ugyanakkor, ha én most ellövöm a katakombát, mert valami háború, vagy csetepaté indokolja, és mondjuk jövő héten kiderül, hogy megy az ember nyaralni, ASAP, akkor bizony probléma van.
Persze tudom, ez meg olyan, hogy az ember két hétre előre tudjon már tervezni, bibibííí, igaz?
Az ilyen szabadságos magától LÉ termelős dolog azért problematikus, mert TP nélkül jutna LÉ-hez a jóember, ha jól értem.
Az pedig, nagyon erősen aggályos! Tök mindegy, milyen kevés LÉ-t, meg CSP-t kap, ebben TP nélküli növés van, ami póktáp.
Vagy rosszul értek valamit?
Dátum: 2009.05.31. 17:45:37
bajtársak, nem kötelező a játékkal játszani ám! Ha olyan nagyon rossz, lehet törölni! A végén úgyis csak egyetlen egy maradhat! Addig fogjuk a fórumos rívással módosíttatni a szabályokat, amíg mindenkinek el nem megy a kedve, és az kapja meg az örökös VU trófeát, aki utolsónak hagyja el a szervert, és lekapcsolja maga után a villanyt!
Dátum: 2009.05.31. 17:32:14
azért ez egy nehéz kérdés ám, hogy "etikus"-e magas szintű karakterrel a kicsiknek építeni.
Etikusnak, a szó hagyomány értelmében biztos nem az.
Viszont, szabálytallannak sem szabálytalan, mert nincs szabály, ami ezt tiltaná. Van? Mutassatok már egyet!
Rendben, a többiek játékélményét biztos, hogy nagyban rontja.
De aki most azt kéri Miklóstól, hogy ezt szüntesse meg, tiltsa be, szabályozza be, háborodjon fel, azért az nehezet kér, mert akkor a saját maga kreálta szabályok mögül kell kifarolni.
Az etika mentén nem lehet játékot vezetni, mert akkor az sem etikus, hogy én portyával elveszem másét. Szabályos, ámde nem etikus, szoktak is rajta háborogni a vadászatból élők.
Amit csinálni lehet: el lehet őket lehetetleníteni egy egyszerű szabálymódosítással, ami egyébként ésszerű is:
ne úgy legyen, hogy a belépésemkor aktuális lélekkutat feltöltöm, és akkor életem végéig kapom az épületbónuszokat... hanem a mindenkori építésnek a mindenkori lélekkútnál magasabbnak kell lennie, mert ha alá esek, akkor ugrik minden épületbónusz.
Ez szerintem teljesen jogos, mert aki nem tud a kút felett maradni, az a képességeihez képest túl nagy épületpartkkal bíró szövetségben van, és pl a zöld pókoknál ugye az építőket leszámítva mindenki ki is pottyanna egy időre az épületbónuszaiból.
Bolsevik felvetése is teljesen jogos, a Viadal elvileg a karakterek csetepatéja, ha úgy vesszük, az sem "etikus", hogy az épületbónuszok számítanak, hiszen ez nem szövetségi hacacáré.
Etikusnak, a szó hagyomány értelmében biztos nem az.
Viszont, szabálytallannak sem szabálytalan, mert nincs szabály, ami ezt tiltaná. Van? Mutassatok már egyet!
Rendben, a többiek játékélményét biztos, hogy nagyban rontja.
De aki most azt kéri Miklóstól, hogy ezt szüntesse meg, tiltsa be, szabályozza be, háborodjon fel, azért az nehezet kér, mert akkor a saját maga kreálta szabályok mögül kell kifarolni.
Az etika mentén nem lehet játékot vezetni, mert akkor az sem etikus, hogy én portyával elveszem másét. Szabályos, ámde nem etikus, szoktak is rajta háborogni a vadászatból élők.
Amit csinálni lehet: el lehet őket lehetetleníteni egy egyszerű szabálymódosítással, ami egyébként ésszerű is:
ne úgy legyen, hogy a belépésemkor aktuális lélekkutat feltöltöm, és akkor életem végéig kapom az épületbónuszokat... hanem a mindenkori építésnek a mindenkori lélekkútnál magasabbnak kell lennie, mert ha alá esek, akkor ugrik minden épületbónusz.
Ez szerintem teljesen jogos, mert aki nem tud a kút felett maradni, az a képességeihez képest túl nagy épületpartkkal bíró szövetségben van, és pl a zöld pókoknál ugye az építőket leszámítva mindenki ki is pottyanna egy időre az épületbónuszaiból.
Bolsevik felvetése is teljesen jogos, a Viadal elvileg a karakterek csetepatéja, ha úgy vesszük, az sem "etikus", hogy az épületbónuszok számítanak, hiszen ez nem szövetségi hacacáré.
Dátum: 2009.05.28. 00:37:57
Miklós helyében azért én nagyon sokat, és hosszan gondolkodnék minden eshetőségen, mielőtt bármihez is hozzányúlnék. Mert hát, be kell látnia neki is, hogy ez a menet közben "fejlesztés", ez az itt kicsit hozzáadok, ott kicsit elveszek, lehet, hogy jóhiszemű játékjobbító szándék, de akármerre is tipeg, valakinek mindig a tyúkszemére fog lépni, mert mindenkinek más az érdeke.
Egy dolog azonban biztosan elvitathatatlan: mintha egészen eddig mindenki azon sírt volna, hogy portyázni nehéz. A kivégzésben sokan megtaláltak egy komoly portyakönnyítő, jobbító lehetőséget, ami ráadásul komoly extrabevételi forrás is.
Ilyesmihez utólag hozzápiszkálni azért bajos, mert aki ebbe LE-t ölt, az az eddigi feltételek mellett tette. Utólag tőlük visszavenni amit kaptak, úgy gondolom aggályos, mert az elköltött LE nem jár vissza.
És ez nem a kivégzésre, ez általában igaz.
Visszanézhetünk a kreatív affinitásra is. Én becsületes, jóhiszemű játékos vagyok. Nem azért maxoltam ki azt a szakértelmet, hogy utólag korlátokat aggassanak rá, amikor én erre LE-t költöttem, nem volt ilyen apróbetűs.
Most lett.
Oké, igaz, ha kiszámolom a szintemre a napi 13 ezer extra kreatív bevétel nincs minden nap meg. De hetente kétszer mondjuk igen, amit egyébként nem habokra kapnék, hanem azért mert:
- ügyes vagyok, jól portyázok, szerzek ebből elég LE-t
- elköltöttem amit kellett, a megfelelő szakértelemre
Végeredmény:
olyanok miatt esek el bevételtől, akik morálisan aggályos viselkedésükkel méltánytalan előnyökre tettek szert, ezért innentől minden játékos rosszhiszemű elbírálásban részesül, gyakorlatilag megelőző jelleggel elesünk az ártatlanság vélelmétől.
A helyzet mindig az, hogy 1-2 renitens miatt kollektív büntetésekkel szembesül a nép, ami szerintem nem megfelelő megoldás. A visszaélőket ki kell vágni, aztán jónapot.
No, a kivégzéstől elkanyarodtam... de lássuk be, hogy aki néhány százezer LE-t elköltött erre a szakértelemre, és van neki mondjuk egy 150-200-as kivégzése, és utólag ezt Miklós neki jól megreformálja, szerintem nem fog kiugrani a bőréből.
A helyzet nálam nem ilyen súlyos, nem emiatt korteskedem itt, csak elgondolkodtat ez az egész... Egy héten belül korlátot kap a kreatív, most majd a kivégzés...
Még valami napi max LÉ bevétel korlát kéne, esetleg a 15-30 PP-t levinni 10-5-re, mert hát egyáltalán, túl sokat portyáznak az emberek, meg majd még gondolkodom, milyen korlátozásokat lehetne bevezetni...
esetleg lehetne olyat is csinálni, hogy bizonyos TÖ különbségnél nagyobb szakadék esetén egyáltalán ne lehessen bántani a másikat, és akkor a szerver új hősei a teljesen antikarakterek lennének, az esélyegyenlőségnek ez is jót tenne!
Egy dolog azonban biztosan elvitathatatlan: mintha egészen eddig mindenki azon sírt volna, hogy portyázni nehéz. A kivégzésben sokan megtaláltak egy komoly portyakönnyítő, jobbító lehetőséget, ami ráadásul komoly extrabevételi forrás is.
Ilyesmihez utólag hozzápiszkálni azért bajos, mert aki ebbe LE-t ölt, az az eddigi feltételek mellett tette. Utólag tőlük visszavenni amit kaptak, úgy gondolom aggályos, mert az elköltött LE nem jár vissza.
És ez nem a kivégzésre, ez általában igaz.
Visszanézhetünk a kreatív affinitásra is. Én becsületes, jóhiszemű játékos vagyok. Nem azért maxoltam ki azt a szakértelmet, hogy utólag korlátokat aggassanak rá, amikor én erre LE-t költöttem, nem volt ilyen apróbetűs.
Most lett.
Oké, igaz, ha kiszámolom a szintemre a napi 13 ezer extra kreatív bevétel nincs minden nap meg. De hetente kétszer mondjuk igen, amit egyébként nem habokra kapnék, hanem azért mert:
- ügyes vagyok, jól portyázok, szerzek ebből elég LE-t
- elköltöttem amit kellett, a megfelelő szakértelemre
Végeredmény:
olyanok miatt esek el bevételtől, akik morálisan aggályos viselkedésükkel méltánytalan előnyökre tettek szert, ezért innentől minden játékos rosszhiszemű elbírálásban részesül, gyakorlatilag megelőző jelleggel elesünk az ártatlanság vélelmétől.
A helyzet mindig az, hogy 1-2 renitens miatt kollektív büntetésekkel szembesül a nép, ami szerintem nem megfelelő megoldás. A visszaélőket ki kell vágni, aztán jónapot.
No, a kivégzéstől elkanyarodtam... de lássuk be, hogy aki néhány százezer LE-t elköltött erre a szakértelemre, és van neki mondjuk egy 150-200-as kivégzése, és utólag ezt Miklós neki jól megreformálja, szerintem nem fog kiugrani a bőréből.
A helyzet nálam nem ilyen súlyos, nem emiatt korteskedem itt, csak elgondolkodtat ez az egész... Egy héten belül korlátot kap a kreatív, most majd a kivégzés...
Még valami napi max LÉ bevétel korlát kéne, esetleg a 15-30 PP-t levinni 10-5-re, mert hát egyáltalán, túl sokat portyáznak az emberek, meg majd még gondolkodom, milyen korlátozásokat lehetne bevezetni...
esetleg lehetne olyat is csinálni, hogy bizonyos TÖ különbségnél nagyobb szakadék esetén egyáltalán ne lehessen bántani a másikat, és akkor a szerver új hősei a teljesen antikarakterek lennének, az esélyegyenlőségnek ez is jót tenne!
Dátum: 2009.05.21. 19:31:35
Ez a limit képlet elég átgondolatlan. Az én szintemen, ahogy Anababa már mondta, kb 13 K. Egy jobb napon, ennek bőven a dupláját is sikerülhet összeütni. Hát kösz.
Most akkor, majd mindenki azért fog valóságformázást maxolni, hogy kimaxolja a kreatív limitjét? Dejó.
Most akkor, majd mindenki azért fog valóságformázást maxolni, hogy kimaxolja a kreatív limitjét? Dejó.
Dátum: 2009.05.05. 00:05:29
kitüntető ez a leereszkedő hangnem, mindjárt elmorzsolok egy könnycseppet.
Mortimer, ha február óta unatkozol, nagy mazochista lehetsz, hogy még játszol. Én egyáltalán nem unatkozom, tök jól elportyázgatok itt 20. szinten. Amiről beszélek, azt nem megélem, csak látom mindenki máson egy bizonyos szint felett, és alapvetően azért szeretnék valami játékreformot látni, mert ha elérek erre a szintre, akkor én is unatkozni fogok, én viszont úgy nem fogok három hónapot játszani, de épp egyet sem, hanem majd jól letörlöm a karakteremet. Nincs kedvem egész nap árgus szemekkel figyelni, hogy mikor koccanok ki 15% alól, és mikor nem... De be kell látni, másképp öngyilkosság, hacsak nem vagy valami Nephila szerű extrém eset.
Én csak az ésszerű játszhatóság mellett kardoskodom, semmi több.
Ha ez túl nagy elvárás, akkor sorry, akkor majd nem fogok pénzért őskövet venni, meg nem fogok itt játszani, hanem keresek valami mást. Temérdek a lehetőség.
Az van, hogy Miklóséknak a nagy átlagot kéne kiszolgálni, sok lúd disznót győz alapon... úgyanakkor Miklósék nem a nagy átlagból élnek, hanem abból az 5-10% extrém felhasználóból, aki pénzt költ erre az izére. Márpedig, felteszem aki képes pénzt költeni a szórakozására, akkor az többnyire nagy optimalizátor is egyben, nem a hetente egyszer ránézek típus... tehát az az extrém eset van, hogy bár a többségi hang volna demokratikusan mérvadó megannyi kérdésben, de nem ők a fizetőközönség: egyfajta tudathasadásos állapot ez.
Hogy mi a jó megoldás, azt nem tudom. De engem is érdekelne!
Mortimer, ha február óta unatkozol, nagy mazochista lehetsz, hogy még játszol. Én egyáltalán nem unatkozom, tök jól elportyázgatok itt 20. szinten. Amiről beszélek, azt nem megélem, csak látom mindenki máson egy bizonyos szint felett, és alapvetően azért szeretnék valami játékreformot látni, mert ha elérek erre a szintre, akkor én is unatkozni fogok, én viszont úgy nem fogok három hónapot játszani, de épp egyet sem, hanem majd jól letörlöm a karakteremet. Nincs kedvem egész nap árgus szemekkel figyelni, hogy mikor koccanok ki 15% alól, és mikor nem... De be kell látni, másképp öngyilkosság, hacsak nem vagy valami Nephila szerű extrém eset.
Én csak az ésszerű játszhatóság mellett kardoskodom, semmi több.
Ha ez túl nagy elvárás, akkor sorry, akkor majd nem fogok pénzért őskövet venni, meg nem fogok itt játszani, hanem keresek valami mást. Temérdek a lehetőség.
Az van, hogy Miklóséknak a nagy átlagot kéne kiszolgálni, sok lúd disznót győz alapon... úgyanakkor Miklósék nem a nagy átlagból élnek, hanem abból az 5-10% extrém felhasználóból, aki pénzt költ erre az izére. Márpedig, felteszem aki képes pénzt költeni a szórakozására, akkor az többnyire nagy optimalizátor is egyben, nem a hetente egyszer ránézek típus... tehát az az extrém eset van, hogy bár a többségi hang volna demokratikusan mérvadó megannyi kérdésben, de nem ők a fizetőközönség: egyfajta tudathasadásos állapot ez.
Hogy mi a jó megoldás, azt nem tudom. De engem is érdekelne!