Vakító fény
1. hozzászólás - 2008.10.20. 14:03:27
1. hozzászólás - 2008.10.20. 14:03:27
A vakító fény varázslat nem sebez, hanem siker esetén csökkenti az ellenfél támadását. Érdekes varázslat, ezért szeretnék írni róla néhány szót.
1. Amikor egy játékos varázslatot használ, mindig van esély, hogy az ellenfél elkerüli a varázslatot (félreugrik). Erre a szöveg utal is. Ez valahogy úgy néz ki, hogy vesszük a két játékos IQ-jának a különbségét, hozzáadunk egy véletlenszámot, és ha ez elég nagy, a varázslat sikerült, egyébként nem. Tehát minél nagyobb az IQ-d az ellenfélénél, annál nagyobb az esélye, hogy a varázslatot nem tudja elkerülni. Például, ha A játékosnak 30-as IQ-ja van, B játékosnak 20-as, akkor A játékosnak kb. 60 százaléka van, hogy sikeresen varázsol B-re, míg B-nek csak 40%-ka, hogy sikeresen varázsol A-ra. A smaragd bónusz ezt tovább növeli.
2. A sebző varázslatok akkor is sebeznek valamennyit, ha az ellenfél félreugrik. Ilyen esetben a normál sebzés 25-50%-kát szenvedi el az áldozat. A varázslatok tulajdonságot csökkentő hatása viszont egyáltalán nem jön létre, ha az ellenfél elkerüli a varázslatot! Ebből következik, hogy a vakító fény akkor igazán hatásos, ha azért 50%-nál jelentősen nagyobb az esélyed a sikerre, azaz rágyúrtál az IQ-ra.
3. Mit is jelent az a mínusz 18 támadás? Először is, a taumaturgia ezt a hatást még növelheti is - minden 20 fölötti taumaturgia +1% hatásfokot ad, tehát pl. 30-as taumaturgiánál már mínusz 20 lesz a hatás. Maga a támadás azt határozza meg, hogy el tud-e találni az ellenfél. Azonban ennek van egy minimális értéke - függetlenül a támadás és védekezés arányától, mindig van 20% esély, hogy eltalálod az ellenfeledet. A vakító fény tehát, ha sikerül, lecsökkenti az ellenfél találati esélyét erre a 20%-ra, de nem lejjebb.
4. A minimális 20% egy módon nyomható még lejjebb: ha a te szerencséd jelentősen magasabb az ellenfélénél, akkor ez a 20% lecsökkenhet akár 10%-ra is. Ha viszont az ő szerencséje sokkal nagyobb, akkor még nőhet is, nagy különbség esetén felmehet akár 30%-ra is. Tehát aki vakító fényre gyúr, annak érdemes magas szerencsével mászkálnia.
5. Hiába nem tud az ellenfeled eltalálni, ha te sem tudod őt eltalálni. Tehát fontos, hogy számottvevő támadásod legyen. A vakító fénynél tehát ez a 3 a legfontosabb: IQ, szerencse, támadás. Ne feledkezz meg arról sem, hogy ha ellenfeled sebző varázslatot használ, azzal azért valamennyit mindenképp fog sebezni, tehát a közelharcban ezt az előnyét is kompenzálnod kell.
Arról, hogy megéri-e a Vakító fényt használni, elég komplikált számításokat lehet folytatni, ki lehetne számolni, hogy mennyivel csökken az ellenfél sebzésének várható értéke. Annyi bizonyos, hogy egy kicsit nagyobb szerephez jut a véletlen, mint amikor sebző varázslatot használsz: hiszen ha ellenfeled elkerüli a varázslatot, akkor eleve hátrányból indulsz. Ha viszont nem kerüli el, akkor jó esélyed van rá, hogy nagyon fölényesen elvered.
A vakító fényt mindenképpen akkor javaslom, ha valaki IQ-ban és szerencsében jól áll, és szeretne kevesebbet sebződni.
1. Amikor egy játékos varázslatot használ, mindig van esély, hogy az ellenfél elkerüli a varázslatot (félreugrik). Erre a szöveg utal is. Ez valahogy úgy néz ki, hogy vesszük a két játékos IQ-jának a különbségét, hozzáadunk egy véletlenszámot, és ha ez elég nagy, a varázslat sikerült, egyébként nem. Tehát minél nagyobb az IQ-d az ellenfélénél, annál nagyobb az esélye, hogy a varázslatot nem tudja elkerülni. Például, ha A játékosnak 30-as IQ-ja van, B játékosnak 20-as, akkor A játékosnak kb. 60 százaléka van, hogy sikeresen varázsol B-re, míg B-nek csak 40%-ka, hogy sikeresen varázsol A-ra. A smaragd bónusz ezt tovább növeli.
2. A sebző varázslatok akkor is sebeznek valamennyit, ha az ellenfél félreugrik. Ilyen esetben a normál sebzés 25-50%-kát szenvedi el az áldozat. A varázslatok tulajdonságot csökkentő hatása viszont egyáltalán nem jön létre, ha az ellenfél elkerüli a varázslatot! Ebből következik, hogy a vakító fény akkor igazán hatásos, ha azért 50%-nál jelentősen nagyobb az esélyed a sikerre, azaz rágyúrtál az IQ-ra.
3. Mit is jelent az a mínusz 18 támadás? Először is, a taumaturgia ezt a hatást még növelheti is - minden 20 fölötti taumaturgia +1% hatásfokot ad, tehát pl. 30-as taumaturgiánál már mínusz 20 lesz a hatás. Maga a támadás azt határozza meg, hogy el tud-e találni az ellenfél. Azonban ennek van egy minimális értéke - függetlenül a támadás és védekezés arányától, mindig van 20% esély, hogy eltalálod az ellenfeledet. A vakító fény tehát, ha sikerül, lecsökkenti az ellenfél találati esélyét erre a 20%-ra, de nem lejjebb.
4. A minimális 20% egy módon nyomható még lejjebb: ha a te szerencséd jelentősen magasabb az ellenfélénél, akkor ez a 20% lecsökkenhet akár 10%-ra is. Ha viszont az ő szerencséje sokkal nagyobb, akkor még nőhet is, nagy különbség esetén felmehet akár 30%-ra is. Tehát aki vakító fényre gyúr, annak érdemes magas szerencsével mászkálnia.
5. Hiába nem tud az ellenfeled eltalálni, ha te sem tudod őt eltalálni. Tehát fontos, hogy számottvevő támadásod legyen. A vakító fénynél tehát ez a 3 a legfontosabb: IQ, szerencse, támadás. Ne feledkezz meg arról sem, hogy ha ellenfeled sebző varázslatot használ, azzal azért valamennyit mindenképp fog sebezni, tehát a közelharcban ezt az előnyét is kompenzálnod kell.
Arról, hogy megéri-e a Vakító fényt használni, elég komplikált számításokat lehet folytatni, ki lehetne számolni, hogy mennyivel csökken az ellenfél sebzésének várható értéke. Annyi bizonyos, hogy egy kicsit nagyobb szerephez jut a véletlen, mint amikor sebző varázslatot használsz: hiszen ha ellenfeled elkerüli a varázslatot, akkor eleve hátrányból indulsz. Ha viszont nem kerüli el, akkor jó esélyed van rá, hogy nagyon fölényesen elvered.
A vakító fényt mindenképpen akkor javaslom, ha valaki IQ-ban és szerencsében jól áll, és szeretne kevesebbet sebződni.
Pontszám: 8.28