Kalandok / kristálypontok fejl. doksi
1. hozzászólás - 2009.09.30. 16:06:27
1. hozzászólás - 2009.09.30. 16:06:27
Kalandok
A tevékenységek alatt megjelenik egy új gomb, kalandok. Ennek használatához min. 40. szint szükséges.
Kalandok (önálló ablak)
[kép] Vadászataid és portyázásaid során néha érdekes és izgalmas kalandokat találhatsz. Ha egy ilyen kalandot találsz, a kaland helyszínére később visszatérhetsz, és megpróválkozhatsz vele. Ehhez az alábbi menüből ki kell választanod a kaland nevét (ha van ilyen). A kaland végrehajtása során különböző feladatokat fogsz kapni. Ha a kalandot sikeresen végrehajtod, jutalmul lélekgyémántokat kapsz, amelyekért a lélekkufárnál egyedi tárgyakat vásárolhatsz! Ha a kalanddal kudarcot vallasz, csak akkor próbálkozhatsz vele ismét, ha vadászás vagy portyázás során újra megtalálod. A kaland során a siker esélyét hősi pontok segítségével növelheted. Te döntöd el, hogy egy próba során maximum mennyi hősi pontot használsz fel. Hősi pontokat a kalandok teljesítésével, vagy a lélekkufárnál kapható hősi ital megvásárlásával szerezhetsz.
Ha már van kristálypontod, saját magad is írhatsz kalandot a többi játékos számára! Ehhez a kalandtervezés gombra kattints.
Fehér felirat: Jelenleg nincs elvállalható kalandod.
Vagy: Felsorolva a kapott kalandok nevei (linkek). mindegyik mellett kaland eldobása link (confirm!)
Alatta: Utoljára teljesített kalandod (link, ha volt ilyen). Itt megnézheti az utoljára végigcsinált kalandját, de mindig csak az utolsót. (esetleg az utolsó ötöt, ha megoldható)
Alatta: A kalandok során legfeljebb [ 0 ] hősi pontot használsz fel. [megváltoztatom]
Jelenleg %d hősi pontod van.
Alatta (gomb): [kalandtervezés]
Vagy: (Ha 100-nál kevesebb kristálypontja van) Még nincs elég kristálypontod ahhoz, hogy saját kalandot tervezhess. Kristálypontot magasabb szinten, az ún. ismételhető küldetések teljesítésével lehet kapni.
Kalandtervezés (önálló ablak)
[kép] A kalandtervezés egyszerűbb, mint hinnéd. Minden kaland próbák sorozatából áll. Egy próba a próbát leíró szövegből, és magából a próbatételből áll. A lehetséges próbatételek: csata, tulajdonságpróba, szakértelempróba, lélekenergia vagy más erőforrás felhasználás (ez akár lehet sebződés vagy VP elhasználás is), egy véletlenszerű kvízkérdés megválaszolása. A lehetőségek listája a jövőben bővülni fog. A próbatételek számszerű értékét nem kell megadnod, hiszen a kalandokat különböző szintű karakterek is megkaphatják, és a program mindig a nehézséget a szintjükhöz fogja igazítani. A szörnyeknél megadhatsz egy általad ismert nevű szörnyet is. A szövegek megírásánál ügyelj a helyesírásra, és arra, hogy az egymás után jövő szövegek összefüggő történetet alkossanak, a próbák logikusan illeszkedjenek a szöveghez. Emellett javasoljuk, hogy a szövegeket és a terveket esetleg írd meg egy szövegszerkesztőben, és onnan másold át a vágólapon keresztül. Mielőtt nekilátsz a kalandtervezésnek, mindenképp teljesíts néhány mások által írt kalandot, hogy láss konkrét példákat!
A kaland létrehozása kristálypontba kerül, alapban 50 pontba, plusz annyiszor 50 pontba, ahány próbából áll. A próbák legfeljebb fele lehet harc (lefelé kerekítve). A kalandot elkészítése után ellenőrizzük. Ha megfelelő, akkor bekerül a játékba, ha nem, akkor lehetőséget kapsz a kijavítására. Ha egy játékos kalandja túl sokszor kerül elutasításra, akkor elveszti a kalandtervezés lehetőségét, a kvízkérdésekhez hasonlóan. Ha a kalandod elfogadásra kerül, lélekenergiát kapsz, ami a szintedtől, a próbák számától és a kalandra kapott pontszámtól függ.
Fehér felirat: Jelenleg %d kristálypontod van.
Kaland címe:
[input box]
Kaland bevezető szöveg
[nagy input box]
selector:
válassz próbát!
csata; kiválasztja, megjelenik box: [szörny neve] (nem kötelező kitölteni)
tulajdonságpróba; kiválasztja, selector: erő, támadás stb.
szakértelempróba; kiválasztja, selector szakértelmekkel
erőforrás használat; kiválasztja, selector lélekenergia, életpont, varázspont
tárgyhasználat; kiválasztja, selector: gyógyital, varázsital
kvíz;
gomb alatta: [újabb próba]
megnyomására a fenti boxból kap még egy példányt (ha már az előzőt kitöltötte)
gomb legalul: [kész a kaland!]
Maximum 8 próbából állhat a kaland. Ha megoldható, az újabb próba megnyitásakor figyeljük, hogy van-e elég kristálypontja (tehát 2.-at csak akkor nyithat, ha összesen 150 KP-ja van).
[kész kaland!] megnyomása:
hibavizsgálatok: minden legyen kitöltve, a szöveg mezőkre futtassuk rá a badword filtert. Ha hiba van, jelezzünk vissza és adjunk lehetőséget a javitásra. Ha minden rendben van, sárga szöveg:
A kalandot véglegesítjük, továbbküldjük az értékelő adminnak, és levonjuk a kristálypontot. A fentiekben a következő szöveg fog megjelenni:
Kalandod jelenleg kiértékelés alatt áll.
A tesztelés fázisban mi magunk csinálni fogunk egy csomó kalandot, hogy legyenek minták a karaktereknek.
Kaland szerzése
Ha valaki min. 40. szintű, kaphat kalandokat a vadászat és a portyázás során.
Vadászat során (5% eséllyel) a szöveg végén: A vadászat során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Portyázás során (5% eséllyel) a harc legvégén: A portyázás során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Egyszerre egy embernek max. 10 teljesítetlen kalandja lehet, ha ennyi összegyűlt, nem kap újabbat.
Kaland végrehajtása
Ha rákattintasz egy kaland linkjére a kalandok ablakban, akkor azt végrehajtod.
A kaland lépései egymás után jönnek. Megjelenik a szöveg, majd a próba, siker esetén jöhet a [folytatom a kalandot] gomb ill. jutalom.
Próbák.
csata.
1. A szörny statisztikáit a manókéval azonos módon számoljuk (kiv. néhány szám, ld. később)
2. Ha a játékos megadott szörnynevet, akkor azt megkeressük az adatbázisban, és az ahhoz tartozó képet jelenítjük meg, egyébként választunk egy, a játékos szintjének megfelelő (+10+-3 szint) szörnyet.
3. Győzelem esetén fél vadászatnyi LE és TP jár. A harctól az állatok normálisan fejlődnek. A szörnyeknek nincs külön LE-jük, csak amit a végén kapsz értük.
4. Vereség esetén a szöveg: kudarcot vallottál, menekülnöd kell!
tulajdonságpróba
%d szintű %TULAJDONSÁGNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A próba a következőképp zajlik: meghatázunk egy küszöböt. A küszöböt egy függvény határozza meg, ld. később, és módosítja egy random értékkel. Vesszük a játékos tulajdonságát, és hozzáadunk egy 0-szint/2 közötti véletlenszámot. Ha az eredmény nagyobb v egyenlő, mint a küszöb, siker, egyébként kudarc. Ha kudac lenne, de a max. felhasználható hősi ponttal meglenne a próba, és van is neki annyi, elkölti a hősi pontokat, hogy siker legyen.
szakértelempróba
%d szintű %SZAKÉRTELEMNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A tulajdonságpróbához hasonló módon működik.
Felveszünk 3 új szakértelmet: csapdaészlelés, mászás, zárnyitás (17,19,21-es akadémia). Ezeket a szakértelmeket a kalandok során fogjuk használni.
erőforrás
Veszítesz %d életpontot. - ha ÉP-je így 1 alá kerül, akkor 1 ÉP-je marad, és "Elájultál, kudarcot vallottál."
Elhasználsz %d varázspontot. - pl. varázslatpróba. Ha nincs elég VP-je: "Sajnos nincs elég varázspontod (%d kellene), kudarcot vallottál."
Felhasználsz %d lélekenergiát. Ha nincs elég, helyette "Sajnos nincs elég lélekenergiád (%d kellene), kudarcot vallottál."
kvízkérdés
Kirakunk egy kvízkérdést, ha rosszul válaszol, elbukta a kalandot.
Kudarc esetén szöveg:
A kalandot, ha akarod, ismét megpróbálhatod, de ha akarod, el is dobhatod.
Siker esetén szöveg:
Gratulálunk, teljesítetted a kalandot! Jutalmul %d lélekgyémántot kapsz.
A lélekgyémántok száma a kalandot alkotó próbák számától, és a karakter szintjétől függ: próbaszám * szint/4.
A teljesített kalandokat nem tároljuk, ugyanazt a kalandot többször is meg lehet kapni.
Lélekgyémántok felhasználása
A lélekkufár kijelzi az LE és őskő mellett, hogy hány lélekgyémántod van.
Felkerül egy új tárgy kategória, a kaland jutalmak. Ezt kiválasztva, megjelennek a lélekgyémántért megvásárolható tárgyak.
Ezek között lesznek:
- az aukciós házban kapható relikviákhoz hasonló tárgyak
- bekészíthető tárgyak (esetleg új slot - csizma)
- fókuszkristályok
A tárgyak részletes listáját és leírását a mellékelt dokumentáció tartalmazza.
Statisztikák
A karakterlapon a statiszitkáknál jelöljük: teljesített kalandok: %d.
A top listáknál is vegyünk fel egy új oszlopot (ahol elfér) kalandok.
A tevékenységek alatt megjelenik egy új gomb, kalandok. Ennek használatához min. 40. szint szükséges.
Kalandok (önálló ablak)
[kép] Vadászataid és portyázásaid során néha érdekes és izgalmas kalandokat találhatsz. Ha egy ilyen kalandot találsz, a kaland helyszínére később visszatérhetsz, és megpróválkozhatsz vele. Ehhez az alábbi menüből ki kell választanod a kaland nevét (ha van ilyen). A kaland végrehajtása során különböző feladatokat fogsz kapni. Ha a kalandot sikeresen végrehajtod, jutalmul lélekgyémántokat kapsz, amelyekért a lélekkufárnál egyedi tárgyakat vásárolhatsz! Ha a kalanddal kudarcot vallasz, csak akkor próbálkozhatsz vele ismét, ha vadászás vagy portyázás során újra megtalálod. A kaland során a siker esélyét hősi pontok segítségével növelheted. Te döntöd el, hogy egy próba során maximum mennyi hősi pontot használsz fel. Hősi pontokat a kalandok teljesítésével, vagy a lélekkufárnál kapható hősi ital megvásárlásával szerezhetsz.
Ha már van kristálypontod, saját magad is írhatsz kalandot a többi játékos számára! Ehhez a kalandtervezés gombra kattints.
Fehér felirat: Jelenleg nincs elvállalható kalandod.
Vagy: Felsorolva a kapott kalandok nevei (linkek). mindegyik mellett kaland eldobása link (confirm!)
Alatta: Utoljára teljesített kalandod (link, ha volt ilyen). Itt megnézheti az utoljára végigcsinált kalandját, de mindig csak az utolsót. (esetleg az utolsó ötöt, ha megoldható)
Alatta: A kalandok során legfeljebb [ 0 ] hősi pontot használsz fel. [megváltoztatom]
Jelenleg %d hősi pontod van.
Alatta (gomb): [kalandtervezés]
Vagy: (Ha 100-nál kevesebb kristálypontja van) Még nincs elég kristálypontod ahhoz, hogy saját kalandot tervezhess. Kristálypontot magasabb szinten, az ún. ismételhető küldetések teljesítésével lehet kapni.
Kalandtervezés (önálló ablak)
[kép] A kalandtervezés egyszerűbb, mint hinnéd. Minden kaland próbák sorozatából áll. Egy próba a próbát leíró szövegből, és magából a próbatételből áll. A lehetséges próbatételek: csata, tulajdonságpróba, szakértelempróba, lélekenergia vagy más erőforrás felhasználás (ez akár lehet sebződés vagy VP elhasználás is), egy véletlenszerű kvízkérdés megválaszolása. A lehetőségek listája a jövőben bővülni fog. A próbatételek számszerű értékét nem kell megadnod, hiszen a kalandokat különböző szintű karakterek is megkaphatják, és a program mindig a nehézséget a szintjükhöz fogja igazítani. A szörnyeknél megadhatsz egy általad ismert nevű szörnyet is. A szövegek megírásánál ügyelj a helyesírásra, és arra, hogy az egymás után jövő szövegek összefüggő történetet alkossanak, a próbák logikusan illeszkedjenek a szöveghez. Emellett javasoljuk, hogy a szövegeket és a terveket esetleg írd meg egy szövegszerkesztőben, és onnan másold át a vágólapon keresztül. Mielőtt nekilátsz a kalandtervezésnek, mindenképp teljesíts néhány mások által írt kalandot, hogy láss konkrét példákat!
A kaland létrehozása kristálypontba kerül, alapban 50 pontba, plusz annyiszor 50 pontba, ahány próbából áll. A próbák legfeljebb fele lehet harc (lefelé kerekítve). A kalandot elkészítése után ellenőrizzük. Ha megfelelő, akkor bekerül a játékba, ha nem, akkor lehetőséget kapsz a kijavítására. Ha egy játékos kalandja túl sokszor kerül elutasításra, akkor elveszti a kalandtervezés lehetőségét, a kvízkérdésekhez hasonlóan. Ha a kalandod elfogadásra kerül, lélekenergiát kapsz, ami a szintedtől, a próbák számától és a kalandra kapott pontszámtól függ.
Fehér felirat: Jelenleg %d kristálypontod van.
Kaland címe:
[input box]
Kaland bevezető szöveg
[nagy input box]
selector:
válassz próbát!
csata; kiválasztja, megjelenik box: [szörny neve] (nem kötelező kitölteni)
tulajdonságpróba; kiválasztja, selector: erő, támadás stb.
szakértelempróba; kiválasztja, selector szakértelmekkel
erőforrás használat; kiválasztja, selector lélekenergia, életpont, varázspont
tárgyhasználat; kiválasztja, selector: gyógyital, varázsital
kvíz;
gomb alatta: [újabb próba]
megnyomására a fenti boxból kap még egy példányt (ha már az előzőt kitöltötte)
gomb legalul: [kész a kaland!]
Maximum 8 próbából állhat a kaland. Ha megoldható, az újabb próba megnyitásakor figyeljük, hogy van-e elég kristálypontja (tehát 2.-at csak akkor nyithat, ha összesen 150 KP-ja van).
[kész kaland!] megnyomása:
hibavizsgálatok: minden legyen kitöltve, a szöveg mezőkre futtassuk rá a badword filtert. Ha hiba van, jelezzünk vissza és adjunk lehetőséget a javitásra. Ha minden rendben van, sárga szöveg:
A kalandot véglegesítjük, továbbküldjük az értékelő adminnak, és levonjuk a kristálypontot. A fentiekben a következő szöveg fog megjelenni:
Kalandod jelenleg kiértékelés alatt áll.
A tesztelés fázisban mi magunk csinálni fogunk egy csomó kalandot, hogy legyenek minták a karaktereknek.
Kaland szerzése
Ha valaki min. 40. szintű, kaphat kalandokat a vadászat és a portyázás során.
Vadászat során (5% eséllyel) a szöveg végén: A vadászat során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Portyázás során (5% eséllyel) a harc legvégén: A portyázás során egy kalandra bukkantál: %s. (behelyettesítjük a kaland címét)
Egyszerre egy embernek max. 10 teljesítetlen kalandja lehet, ha ennyi összegyűlt, nem kap újabbat.
Kaland végrehajtása
Ha rákattintasz egy kaland linkjére a kalandok ablakban, akkor azt végrehajtod.
A kaland lépései egymás után jönnek. Megjelenik a szöveg, majd a próba, siker esetén jöhet a [folytatom a kalandot] gomb ill. jutalom.
Próbák.
csata.
1. A szörny statisztikáit a manókéval azonos módon számoljuk (kiv. néhány szám, ld. később)
2. Ha a játékos megadott szörnynevet, akkor azt megkeressük az adatbázisban, és az ahhoz tartozó képet jelenítjük meg, egyébként választunk egy, a játékos szintjének megfelelő (+10+-3 szint) szörnyet.
3. Győzelem esetén fél vadászatnyi LE és TP jár. A harctól az állatok normálisan fejlődnek. A szörnyeknek nincs külön LE-jük, csak amit a végén kapsz értük.
4. Vereség esetén a szöveg: kudarcot vallottál, menekülnöd kell!
tulajdonságpróba
%d szintű %TULAJDONSÁGNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A próba a következőképp zajlik: meghatázunk egy küszöböt. A küszöböt egy függvény határozza meg, ld. később, és módosítja egy random értékkel. Vesszük a játékos tulajdonságát, és hozzáadunk egy 0-szint/2 közötti véletlenszámot. Ha az eredmény nagyobb v egyenlő, mint a küszöb, siker, egyébként kudarc. Ha kudac lenne, de a max. felhasználható hősi ponttal meglenne a próba, és van is neki annyi, elkölti a hősi pontokat, hogy siker legyen.
szakértelempróba
%d szintű %SZAKÉRTELEMNÉV próba: {%d hősi pont árán} SIKERES! vagy sajnos kudarcot vallottál...
A tulajdonságpróbához hasonló módon működik.
Felveszünk 3 új szakértelmet: csapdaészlelés, mászás, zárnyitás (17,19,21-es akadémia). Ezeket a szakértelmeket a kalandok során fogjuk használni.
erőforrás
Veszítesz %d életpontot. - ha ÉP-je így 1 alá kerül, akkor 1 ÉP-je marad, és "Elájultál, kudarcot vallottál."
Elhasználsz %d varázspontot. - pl. varázslatpróba. Ha nincs elég VP-je: "Sajnos nincs elég varázspontod (%d kellene), kudarcot vallottál."
Felhasználsz %d lélekenergiát. Ha nincs elég, helyette "Sajnos nincs elég lélekenergiád (%d kellene), kudarcot vallottál."
kvízkérdés
Kirakunk egy kvízkérdést, ha rosszul válaszol, elbukta a kalandot.
Kudarc esetén szöveg:
A kalandot, ha akarod, ismét megpróbálhatod, de ha akarod, el is dobhatod.
Siker esetén szöveg:
Gratulálunk, teljesítetted a kalandot! Jutalmul %d lélekgyémántot kapsz.
A lélekgyémántok száma a kalandot alkotó próbák számától, és a karakter szintjétől függ: próbaszám * szint/4.
A teljesített kalandokat nem tároljuk, ugyanazt a kalandot többször is meg lehet kapni.
Lélekgyémántok felhasználása
A lélekkufár kijelzi az LE és őskő mellett, hogy hány lélekgyémántod van.
Felkerül egy új tárgy kategória, a kaland jutalmak. Ezt kiválasztva, megjelennek a lélekgyémántért megvásárolható tárgyak.
Ezek között lesznek:
- az aukciós házban kapható relikviákhoz hasonló tárgyak
- bekészíthető tárgyak (esetleg új slot - csizma)
- fókuszkristályok
A tárgyak részletes listáját és leírását a mellékelt dokumentáció tartalmazza.
Statisztikák
A karakterlapon a statiszitkáknál jelöljük: teljesített kalandok: %d.
A top listáknál is vegyünk fel egy új oszlopot (ahol elfér) kalandok.
Pontszám: 9.61