Re: Portya + végzetúr reform
38. hozzászólás - 2009.05.10. 16:30:49
Miből is erednek a fő problémák:
- Nem éri meg portyázni magas szinteken, hiszen a vadászat LE átlaga kockázat nélkül sokkalta jobb. Ez rendben is van, ne is legyen jobb a protyaátlag, de legalább ne GYENGÜLJÖN tőle a karakter, ha besikerül neki zsinorban vagy tíz 0 LE-rablás, annyi TP-ért cserébe amiből egy 20-as vadászat-sorozatot végigtolna (több tízezer LE-ért). Azt kellene belátni hogy önmagában a nagy szint egy játékban csak felpuffadtmagatehetlen karakterekhez vezet. Paradox hogy ahhoz, hogy erős is legyek pont a játék interaktívabb részét, a 1vs1 portyát kell hanyagolni (magas szintekről beszélek), mely minden hasonszőrű pvp játék alapja Mellékhozomány: a játékosok 50%-át kitevő gyémántok bónusza magas szinten gyakorlatilg eltűnt. A kínzókamra úgy érzem némileg kompenzáció, emiatt megéri már portyázni magas szinten is, de ez megint csak a topok privilégiuma egyelőre.
--> A portyázásnak újra értelmet kell adni, magas szinten is (háborún és kamrán túl).
- Túl nagy a különbség két 5-6 szintkülönbségű karakter között. Ennek alátámasztására számtalan tény és elmélet született már, ráadásul látható hogy a probléma (extrém nagy sebzések kiosztása, játék ellehetetlenítése) a vezetőséget is foglalkoztatja, hiszen számos vész-megoldásszületett már (sebzéskompenzáció, védelem itala, láthatatlanság erősítése, most állatok kompenzált fejlődése, ...), csak éppen az alapproblémához nem nyúlt hozzá senki. Mert ezen extrém csatakimenetelek néhány kiemelkedő pók kivételével szinte mindig 5-6szintes különbségek okoznak. A többb millió LE difet,ami pár szint alatt keletkezik. nem lehet behozni egy átlagos usernek. Egy módosítás volt, ami a problémát próbálta kezelni: egyszer volt egy nagyon szolíd szint-hatósugár csökkentés, de ez kevésnek bizonyult.
--> Meg kell termeteni a fair(ebb) játék feltételeit!
Még ha ez a kettő probléma egymással némileg ellentmondásban is áll látszólag, akkor is meg kell próbálni megoldást keresni!
Akkor pár javaslat tőlem (részben már említettem, vagy más említette).
1) 50% alatti ÉP-nél a vadászat hatékonyásga annyi %-al csökkenjen, amennyi %-al 50% alatt tartozkodik a karakter (de szépen írtam). Esetleg ez a % lehet alacsonyabb is (főleg alacsony szinteken).
Indoklás: Egyből megoldódna hogy magas szinteken nem éri meg portyázni (mert azt senki sem vitatja, hogy nem éri meg, hacsak nem TP-re gyúrsz). És sokkal több támadható ellenfél is lenne egyből (fentebb is,ahol ez fő probléma!): megszűnne a "laposkúszok és vadászok kockázat nélkül" technika.
- Fentihez kompenzáció: Szakértelem ami a fenti %-os büntetést csökkenti vadászatközben, minden szintje 0,5%-al (max. 100). Pl. Vadászösztön. Be lehetne rakni valemelyik "lyukas" páratlan tanulás helyére.
2) Extrém alacsony rabolt LE-nél csökkenjen a szerezhető TP arányosan. Legyen minden szinthez igazítva egy fix LE érték (pl szintx10), aminél ha kevsebbet rabolsz akkor arányosan csökkenjen a TP, azaz ha pl 40. szinten 100 LÉ-t rabolsz (ami legalább 10-ede a vadászatátlagának), akkor csak a 25%-át kapnád az erdeti TP-nek. Ha esetleg ez túl drasztikus, akkor ez a % lehet kisebb is (fele-harmada a várható LE %-os csökkenésének). Ez elveiben kb. egyezik azzal a javaslattal miszerint a portya mindig adjon egy fix LÉ-t, de arra szerintem egyrészt ott a kamra, másrészt a semmiből LE-termelés lehetősége, amit Miklós elvetett már párszor.
Indok: Jelenleg főleg emiatt neméri meg portyázni magas szinten. Peches széria esetén akár 30 PP is elmehet 0 (zéró) léért cserébe, úgy hogy közben fogy a VP-m, ÉP-m, és kapok kb 500 TP-t, ami semmi másra nem jó, mint hogy karakterem gyengébben lépjen szintet. Mellékhozomány: lasabban lépnénk kicsit szintet. És a top is lassabban lépne szintet (MINDENKI, mielőtt a hangos felhördülés elsöpörné jelen javaslatomat), ez Miklósnak sem lenne gondolom ellenére.
3) Portyázási szint-hatósugár mérséklése. 25.szintg 2-re, 50.szintig 3-ra, afelett 4-re (ezen még lehet finomítani). Tudom ez másik topic témája is, de én ideraknám, mert szerintem továbbra is aktuális. Ok: fairplay, gigantikus sebzések mérséklése.
- Magas szinteken, ill. ahol kevés a portyacélpont fenti szabály kiterjesztése (pl nekik a %-os védhetőségi korlátok kitágulnak, ).
- Ehhez is kompenzáló szakértelem: Szintén egy gazdátlan páratlan tanulásos szinthez beszúrni. Pl. portyaláz. Az alap hatósugarat kiterjeszti (pl 10-es szinten +1, 30-ason +2, hatvanason +3).
A hozzászólást Aurri módosította 2009.05.10. 16:42:23-kor
"Tehát ha ez nem is bug, de hibás tervezés. Azonnal korrigáljuk..."
Pontszám: 4.67