Már régóta gopndolkodom azon, hogyan lehetne megoldást találni a portyákra, háborúra, LE szerzésre, rendszeres agyonverésre. Nagyon durva változások lennének, de azért leírom, hátha inspirál pár új ötletet:
- TP-t ahogy van megszüntetném. TP-re épülő szakértelmek helyett másikat vezetnék be. A szintlépés nem TP alapján történne, hanem győztes portyák alapján: legyőzöl 100, veled legalább azono szintű végzeturat, akkor szintet lépsz (buzogány és hasonlók kizárva, mindkét félnek legalább szint-1-es felszerelése kell legyen mindenből, csak akkor számolódik el a csata. Ezzel a módosítással pók-kérdés örökre megoldva, és a top sem tudna jelentősen elhúzni a többiektől.
- Portya: ha lefelé ütsz, nem szerzel semmi LE-t (TP-t sem, mert az nincs), és a másik ÉP-je a csata után visszagyógyul egy az egyben (a tied nem). Az állatok morálja nő, tapasztalata viszont nem. Ezzel máris megakadályoztuk, hogy az LE folyamatosan a magasabb szintű, erősebb végzeturak felé áramoljon.
- LE: A vadászat / térkapu / sajtolás során szerzett LE számolásra kerül. Aki ennek 10%-át elveszíti, attól többet LE-t rabolni nem lehet (portyalistában látszik). Győztes portya esetén (ha nem lefelé támadsz) akkor ellenfél szintje*20 LE-t szerzel az ellenféltől - ezt módosítja 0-2 közötti szorzó annak mértékében, hogy ellenfeled mennyi LE-t szerzett/veszett eddig pályafutása során (ha 10%-át veszítette, akkor a szorzó nulla, ha 10%-ot szerzett már az övéhez, akkor 2; ha nullán áll ezzel, akkor 1. A karaktereknél a LE mínuszba is mehet.
Ennek a módosításnak a következménye, hogy senkitől nem lehet többet elvinni a megszerzett LE-je tizedénél. Továbbá, akik rengeteget raboltak össze, azoktól lehetne a legtöbb LE-t elszedni, ők lennének a legjobb célpontok.
- Mivel így erősség szerint hamar eloszlanának a karakterek, nem lehetne kockázatmentesen fosztogatni. Így máris felesleges, hogy a vadászat X ideig tartson, akár azonnal megtörténhetne. Rengeteg időt lehetne vele spórolni.
- Állatok: állat szintje nem nőhetne a karakter szintjénél magasabbra. Erre azért van szükség, mert megszüntetném a portyapontot. Portyából nem lehetne végtelen mennyiségű erőforrást szerezni (TP, LE, állat fejlődése), így nyugodtan portyázzon ki mennyit akar, ha bírja ÉP-vel. Ugye eleve csak saját szintjén és attól fölfelé van értelme...
- Háború: A háború eredményébe csak azok a győzelmek számolódnak be, ahol saját szintedre, vagy annál magasabbra támadsz (Sharpa bizony így csak célpont lehetne, aktívan nem tudna részt venni a háborúkban, bár ebben a rendszerben nem is tudna elhúzni szintben a többiektől). Ha egy erős szövetség megtámad egy gyengét, eleve sokkal nehezebben szerezne pontot. Viszont taktikázni kellene, a legtöbb győzelmet úgy lehetne megszerezni, hogy ha többen támadnak ugyanarra a karakterre. A háború addig tart, amíg egyik fél nem szerez 100-al több győzelmet a másiknál (mindegy mennyi idő alatt).
Ha belegondolunk, ebben a rendszerben értelmetlenné válik a védelem itala, a láthatatlanság, a katakombát is kivenném.
- 20% alatt egy karaktert nem lehetne megtámadni, de csak azért, hogy ne arathassanak könnyű győzelmet felette azzal, hogy elfogy az ÉP-je. Mivel az elvitt LE nem attól függ, mennyi van valakinél, ilyen szempontból nincs hatása (mármint hogy % alatt vadásszál).
- Harcban támadó és védő taktikai elemeket vezetnék be (lerohanás, megtévesztés, ezer csapás - kifárasztás, hárítás, teljes védelem). Mindegyik támadó taktikát egyik védő taktika tökéletesen semlegesíti, másik ellen bónusza van, harmadik ellen mínusza (támadás esetleg IQ szakértelemre). Lehetne változtatni őket, de ha megváltoztattad, 24 órán belül nem változtathatod meg újból. Ezzel teret nyerne némi stratégia: feltérképezni, melyik ellenfél milyen taktikán van éppen, mivel lehetne őt könnyebben legyőzni. Ez folyamatos kommunikációt és összedolgozást igényelne szövetségen belül.
Egyelőre ennyi