Idézet: Miklós - 2009.04.30. 14:49:12 Már egy ideje fent van ez a topic, úgyhogy ideje leírnom, hogy mit tervezünk a kristálypontokkal.
A várható fejlesztéseknél olvashattatok róla, hogy a játékba tervezünk egy kalandrendszert. A kalandok során lehet többek között szörnyekkel csatázni, tulajdonságpróbákat tenni, feladványokra válaszolni. A rendszer eredetileg a kalandokat generálta volna, előre megírt elemekből.
Baratynak azonban volt egy zseniális ötlete. A kvíz sikere alapján, lehetővé tesszük, hogy a játékosok is írjanak kalandokat. A dolog előnye, hogy ez esetben nem generált kalandok lennének, hanem egyenként szerkesztett, egyedi szöveggel bíró kalandok. A kalandok szövegét a többi játékos értékelhetné, és akár a fórum topicoknál, itt is szűrhetnél, hogy csak olyan kalandot akarsz kapni, aminek a szövege legalább 5-ös pontszámot kapott. A kaland írásának feltétele lenne a kristálypont, így biztosítanánk, hogy tényleg minőségi kalandok szülessenek. A kalandok létrehozói jutalmat kapnának, csakúgy, mint a kvízkérdések írásakor.
Ez egy elég összetett fejlesztés, várhatóan LEGKORÁBBAN csak augusztus-szeptemberre tud elkészülni, de azért már most is szívesen látunk ezzel kapcsolatos ötleteket, és gyűjtsétek a kristálypontokat!
Most vettem észre, hogy változott az első hozzászólás!
Így már mindjárt érdekesebben hangzik az egész kristálypontosdi!
Szerintem valahogy úgy kellene működnie a dolognak, hogy akinek már van ugyebár kristálypontja az csinálhat kalandot!
Kalandot ha valaki teljesíti, akkor szerez LE-t, tp-t, és kristálypontot is, hogy később 100 kristályponttól kezdve ő is tudjon kalandot készíteni. Ezt a fejlesztést legalább 10 kész kalanddal kellene indítani, mert ha csak a játékosokra bízzátok, akkor ha csak egy kalandját fogadják el, akkor azt elég unalmas lesz többször is kijátszani mire egy újat elfogadnak.
Kalandra az mehet el akinek van 1 kincspontja. Ha teljesíti, akkor 5 kincspontot kap. Közel szint*500 LE-t lehetne nyerni *0,5-1-es random (mint vadászatnál), és vadászatért kapható tp 3szorosát.
Naponta csak egyszer lehetne elmenni és legalább fél órát venne igénybe a teljesítése.
Kalandot akkor lehet készíteni, ha már 100 kincspontod van. Ha elfogadják a illető kap némi LE-t. (mint kvíznél)
Kalandot kb úgy tudom elképzelni, hogy:
Minden kaland elején van egy
tulajdonságpróba, amit így tudok elképzelni:
Előtted van egy szakadék, át kell jutnod! Mit csinálsz?
-Átugrom,
közel van (szerencse)
-Kidöntök egy
nagy fát és az lesz a hidam (erő)
Ha az átugrást választja az illető, akkor csak a szerencse tulajdonságon múlik a dolog.
Ha kidöntesz egy fát, akkor az erődön múlik, hogy sikerül e.
Mindkét válasszal megoldható ez a küldetés. Attól függ az egész, hogy a feladatot kérő tulajdonságod mekkora, és hogy mekkora a mérték (ami félkövéren van jelezve).
távolságra lehetnek ilyen jelzők: közel van, távol van
fára: kis, nagy
A feladat akkor teljesíthető, ha a kívánt jelzőhöz elegendő a kért tulajdonságod. A feladat így számolja a kellő tulajdonságot:
Veszi a két tulajdonságot, ami közül választhatunk, összeadja. Majd annak a fele * a mérték érteke. A mérték értéke csak ezek lehetnek: 0,5 és 1,5.
Tehát, ennél a feladatnál egy 75-ös erejű és 25-ös szerencséjű karakternek mindkettő opcióval megoldható a küldetés:
-Átugrom, közel van
( 25 szerencse kell )
-Kidöntök egy nagy fát és az lesz a hidam
( 75 erő kell )
Ám, egy 80as erejű és 20as szerencséjű karakternek csak az erővel oldható meg. Valamint egy 60as erejű és 40es szerencséjű tagnak, meg csak szerencsével lehet.
A mérték teljesen random, így előfordulhat, hogy valakinek nincs használható válasza. Ha valaki olyan opciót választ, amivel elméletileg nem sikerülhetne ez a tulajdonságpróba, akkor van további 10% esélye, hogy sikerülhet (ez is random persze).
Most lehet azt mondani, hogy ez csak matek. De mivel a mértékek elnevezése teljesen a kalandíró feladata, így adhat olyan mértékeket, ami egyeseket megzavarhat. A kalandíró adja meg azt is, hogy a két opció közül melyik milyen tulajdonságot követel. Azt is meg lehet oldani, hogy ilyenkor ne lehessen használni az adatlapot. És máris nehezebb kitalálni melyik lenne a helyes megoldás
A következő feladat a feladvány megfejtése. Itt olyan kérdést kell felrakni, ami talányos és lehetőleg illeszkedjen a játék világába. Pl:
Két csontvázharcos halad előre a csatatérben. Minden ellenség lekaszabolása után elveszítenek egy végtagot. Legfeljebb hányadik csapás után esnek össze?
2
6*
8
4
Mert ugyebár a két lábuk levágása után tudnak csak összeesni. Két kézzel nem lehet kezdeni, mert az egyikkel csapkodni kell, így a 3adik végtag után esnek össze. Mivel ketten vannak ez a szám 6
Jó mondjuk ez elég morbid
De valami hasonlóra gondoltam. A kérdésre 10 perc van.
És végül egy csata van. Ezt lehet bárhogy színesíteni, pl egy kincset őriz, vagy csak nem enged tovább, stb.
Összesen 3 esélye van a játékosnak, hogy legyőzze a lényt.
Ha sikerül ez is, akkor átveheti a jutalmat a kalandért.
Persze a feladatok között lehet írni egy színesítő történetet, esetleg képet feltölteni hozzájuk, és akkor alul lenne egy gomb, hogy továbbmegyek a következő feladathoz. Valamint a kalandnak kell adni egy Címet is.
A kész kalandokat pedig oldalt egy kalandok menü alatt újra lehet olvasni, a kérdéseket és a csatát is kijelezné, hogy lehessen tudni, mi hogyan sikerült.
Amit még elfelejtettem írni, hogy a kalandot úgy kapjuk, hogy mi választhatunk 3 közül. Ez a három már random módon kerülne a listánkra. Így ha már teljesítettünk egyet, akkor tudunk másikat is választani.
Jó hosszú lett az ötletem, vélemény?
(és elnézést a helyesírásért, ma még nem aludtam)