Játékidő csökkentése
1. hozzászólás - 2009.01.29. 08:39:28
1. hozzászólás - 2009.01.29. 08:39:28
Az elmúlt időszakban többen fordultak hozzám, hogy magasabb szinten a lehetőségek bővülésével (térkapu, lélekenergia sajtolás, epikus ellenfelek, tudatturbó) növekszik a játékkal töltendő idő.
Személy szerint nekem nagyon fontos, hogy a játék ne kényszeritsen senkit arra, hogy többet játsszon vele, mint amennyi jól esik. Ha élvezed, van rá időd, játszhass vele sokat, ha viszont nincs annyi szabad időd, akkor is tudj boldogulni napi néhány belépéssel, alkalmanként pár percet töltve a játékkal.
1. A játékban alapesetben a portyázás az, ami miatt érdemes egy nap minél többször belépni - de ha elég erős a karaktered, simán portyázhatsz egyszerre 5-öt, és igy 3 belépéssel megúszod a dolgot. Persze vannak hardcore játékosok, akik 30 pp-vel nyomják, de erre senki nem kényszeriti őket, és nyilván ez is belefér az idejükbe. Mindig kapok olyan kérést, hogy töröljük el a 3. 4. stb. támadásra a minusz módositót, hogy akár napi 1 belépéssel is el lehessen "intézni" a 15 portyát. Ezt biztosan nem fogjuk megvalósítani, hiszen ekkor egy szövetségi háború néhány perc alatt megfordítható lenne. A többi, időhöz kötött dologgal kapcsolatban:
2. térkapu: kérésetekre beraktuk a térkapu pontokat, ami a térkapu használatát nagyon rugalmassá tette. További kérés volt, hogy még az 1 óránkénti minimális használati időt is lehessen csökkenteni valamilyen módon. Erre 2 ötlet volt, az egyik, hogy 10. szint felett már nem a kapott térkapu pontok gyakorisága nő, hanem a térkapu újrahasználati ideje csökken - 15-16. szinen 10 vagy akár 5 percre. Erre volt egy olyan ellenvetés, hogy az optimalizátorok akkor inkább mégiscsak belépnek 1 óránként de nem fogják ilyen szintre felépíteni. Megjegyzem, hogy az optimalizátorok amúgy is (nem kényszerből) belépnek egy nap 6 v több alkalommal, így a térkapu pontjaikat mindenképp el tudják költeni, ez a dolog nem nekik szól. De az érvet mindenesetre értem, lehet, hogy nem ez a megoldás. Arielnek volt egy másik felvetése, hogy a térkapu újrahasználati ideje attól függjön, hogy mennyi LE-d van. Az LE halmozással lehetőséget kapnak ellenfeleid, hogy raboljanak tőled. Ez egy érdekes ötlet, mert bár sokszor megoldható ez várakozás nélkül (küldetés beváltása, tárgy eladása stb), a legtöbb esetben egy hosszabb vadászat után lehet csak megcsinálni, tehát nálam egyenlőre ez az ötlet a nyerő.
3. tudatturbó: a tudatturbó 1 órás limitje nem azért van, hogy 1 óránként be kelljen lépned (valójában, egyik időlimit sem ezért van). Ha nem lenne limit, akkor gyakorlatilag bármikor bármely szakértelmedre rányomhatnád (a vp elvileg korlát, de gyakorlatban nem), és így túl erős lenne. Az újrahasználati idő csökkentése valamilyen módon viszont nincs ellenemre. Jerikó ötlete volt, hogy a kronokompenzáció ne csak a portyázás fáradtság időt, hanem a tudatturbó és lélekfacsarás újrahasználati időt is csökkentse. Ez az ötlet szimpatikus, főleg, mert az 1-es problémára is megoldást ad, kérdés, hogy nem válik-e ezzel túl erőssé a szakértelem, ha önmagában mindezt tudja, illetve mennyire lesz igaz, hogy ezt a szakértelmet csak a legtáposabbak fogják tudni kifejleszteni. Volt egy olyan ötlet is, hogy lehessen az újrahasználati időt nullázni őskő árán. így a dolgot bárki használhatja, viszont nem fogja túlzásba vinni. Én mindkét ötletet támogatom.
4. lélekfacsarás: A lélekfacsarásra egy természetes korlátot ad a szörnyelfogás gyakorisága, és a tudatturbó újrahasználati költsége. A újrahasználat problémája akkor merül fel igazán, amikor a küldetés miatt már 6 állatod lehet egyszerre, befogsz +4-gyet, és egyben le akarod facsarni őket. Ekkor ugye hirtelen óriási mennyiségű lélekenergiához jutsz, kockázat nélkül meg tudsz vásárolni bármilyen tárgyat, ami nem feltétlenül kívánatos. Ebben az esetben is a legkézenfekvőbb megoldásnak tűnik, amit a 3-mas pontnál írtam, kronokompenzáció és ősköves nullázás.
5. Epikus ellenfelek. Itt talán nem áll fenn annyira a probléma (panaszt erre nem is kaptam), játéktechnikailag nem lenne túl kivánatos, hogy azonnal lehessen újratámadni, mert akkor a szörny regenerációs képessége, és a szövetség összefogása értelmét vesztené, technikailag akár egyetlen játékos is képes lenne megölni egy epikus ellenfelet. Tehát ennek csökkentését egyenlőre nem tervezem (bár a fejlesztési listánkon szerepel, hogy az epikus ellenfelek életpontjának növekedési üteme csökkenjen).
Várom a javaslatokat, hozzászólásokat!
Személy szerint nekem nagyon fontos, hogy a játék ne kényszeritsen senkit arra, hogy többet játsszon vele, mint amennyi jól esik. Ha élvezed, van rá időd, játszhass vele sokat, ha viszont nincs annyi szabad időd, akkor is tudj boldogulni napi néhány belépéssel, alkalmanként pár percet töltve a játékkal.
1. A játékban alapesetben a portyázás az, ami miatt érdemes egy nap minél többször belépni - de ha elég erős a karaktered, simán portyázhatsz egyszerre 5-öt, és igy 3 belépéssel megúszod a dolgot. Persze vannak hardcore játékosok, akik 30 pp-vel nyomják, de erre senki nem kényszeriti őket, és nyilván ez is belefér az idejükbe. Mindig kapok olyan kérést, hogy töröljük el a 3. 4. stb. támadásra a minusz módositót, hogy akár napi 1 belépéssel is el lehessen "intézni" a 15 portyát. Ezt biztosan nem fogjuk megvalósítani, hiszen ekkor egy szövetségi háború néhány perc alatt megfordítható lenne. A többi, időhöz kötött dologgal kapcsolatban:
2. térkapu: kérésetekre beraktuk a térkapu pontokat, ami a térkapu használatát nagyon rugalmassá tette. További kérés volt, hogy még az 1 óránkénti minimális használati időt is lehessen csökkenteni valamilyen módon. Erre 2 ötlet volt, az egyik, hogy 10. szint felett már nem a kapott térkapu pontok gyakorisága nő, hanem a térkapu újrahasználati ideje csökken - 15-16. szinen 10 vagy akár 5 percre. Erre volt egy olyan ellenvetés, hogy az optimalizátorok akkor inkább mégiscsak belépnek 1 óránként de nem fogják ilyen szintre felépíteni. Megjegyzem, hogy az optimalizátorok amúgy is (nem kényszerből) belépnek egy nap 6 v több alkalommal, így a térkapu pontjaikat mindenképp el tudják költeni, ez a dolog nem nekik szól. De az érvet mindenesetre értem, lehet, hogy nem ez a megoldás. Arielnek volt egy másik felvetése, hogy a térkapu újrahasználati ideje attól függjön, hogy mennyi LE-d van. Az LE halmozással lehetőséget kapnak ellenfeleid, hogy raboljanak tőled. Ez egy érdekes ötlet, mert bár sokszor megoldható ez várakozás nélkül (küldetés beváltása, tárgy eladása stb), a legtöbb esetben egy hosszabb vadászat után lehet csak megcsinálni, tehát nálam egyenlőre ez az ötlet a nyerő.
3. tudatturbó: a tudatturbó 1 órás limitje nem azért van, hogy 1 óránként be kelljen lépned (valójában, egyik időlimit sem ezért van). Ha nem lenne limit, akkor gyakorlatilag bármikor bármely szakértelmedre rányomhatnád (a vp elvileg korlát, de gyakorlatban nem), és így túl erős lenne. Az újrahasználati idő csökkentése valamilyen módon viszont nincs ellenemre. Jerikó ötlete volt, hogy a kronokompenzáció ne csak a portyázás fáradtság időt, hanem a tudatturbó és lélekfacsarás újrahasználati időt is csökkentse. Ez az ötlet szimpatikus, főleg, mert az 1-es problémára is megoldást ad, kérdés, hogy nem válik-e ezzel túl erőssé a szakértelem, ha önmagában mindezt tudja, illetve mennyire lesz igaz, hogy ezt a szakértelmet csak a legtáposabbak fogják tudni kifejleszteni. Volt egy olyan ötlet is, hogy lehessen az újrahasználati időt nullázni őskő árán. így a dolgot bárki használhatja, viszont nem fogja túlzásba vinni. Én mindkét ötletet támogatom.
4. lélekfacsarás: A lélekfacsarásra egy természetes korlátot ad a szörnyelfogás gyakorisága, és a tudatturbó újrahasználati költsége. A újrahasználat problémája akkor merül fel igazán, amikor a küldetés miatt már 6 állatod lehet egyszerre, befogsz +4-gyet, és egyben le akarod facsarni őket. Ekkor ugye hirtelen óriási mennyiségű lélekenergiához jutsz, kockázat nélkül meg tudsz vásárolni bármilyen tárgyat, ami nem feltétlenül kívánatos. Ebben az esetben is a legkézenfekvőbb megoldásnak tűnik, amit a 3-mas pontnál írtam, kronokompenzáció és ősköves nullázás.
5. Epikus ellenfelek. Itt talán nem áll fenn annyira a probléma (panaszt erre nem is kaptam), játéktechnikailag nem lenne túl kivánatos, hogy azonnal lehessen újratámadni, mert akkor a szörny regenerációs képessége, és a szövetség összefogása értelmét vesztené, technikailag akár egyetlen játékos is képes lenne megölni egy epikus ellenfelet. Tehát ennek csökkentését egyenlőre nem tervezem (bár a fejlesztési listánkon szerepel, hogy az epikus ellenfelek életpontjának növekedési üteme csökkenjen).
Várom a javaslatokat, hozzászólásokat!
Pontszám: 6.50