Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Prisma

Idézet: Miklós - 2011.07.13. 15:42:09
A vadászat LE/TP-t biztos nem fogjuk piszkálni, mert egy elég fundamentális érték, de a vadászatra lehet esetleg "extra tápot" ültetni, pl. egy bizonyos új szövi épület megléte esetén a vadászatért sokkal több AFpont jár. De ugye AF pont csak 60. szinttől van...

Ez már nem rossz ötlet, főleg az új épülethez kötéssel. AF turbóra viszont van már jónéhány dolog, szóval a LE/TP növelésnek valószínűleg jobban örülnének. Akár úgy is meg lehetne oldani, hogy minden n. vadászatra talál egy kincset a vadász, ami X LE-t, és Y TP-t ad (persze azonnal, hogy ne lehessen tárolásra használni).
Idézet: WillChi - 2011.07.13. 15:16:51

Nem beszélve arról, hogy pont most lett megnerfelve a lefelé ütés a max. távolság környékén! Eddig kaptam kábításnál v. bénításnál egy csatáért 1-2 TP-t, most 8 a minimális, amit kaphatok egy csatáért. Még, hogy nincs TP a küldetések mögött!

Bizony-bizony, azért ömlik a TP is a küldetésekből.

Viszont továbbra sem látom, hogy miért ne lehetne növelni a vadászat LE/TP-jét? Meg lehetne úgy oldani, hogy bizonyos szinttől kezdve a szint növekedésével javulna a vadászat LE/TP aránya is. Ezt akár valami tárgyhoz is lehetne kötni (akár prémeshez is).
Idézet: McMad - 2011.07.13. 13:54:40

Ami jól látható (ebből a topicból is), hogy elsöprő többségben a változást javaslók tábora, minimális a közömbös és alig-alig hallani a "nekem így tökéletes" hangokat.

Te ezt hol látod? Én azt látom, hogy a szavazatok alapján az ellenzők vannak többségben.
Idézet: McMad - 2011.07.13. 12:57:48
A Feltételek a Játékban sem ugyanolyanok, akárcsak a sportban.

Pontosan ugyanazt kell csinálnia mindenkinek a játékban, csakúgy mint a sportban. Ellentétben az élet egyéb terepein, ahol ki kőműves, ki pedig orvos, tehát nem ugyanazt kell csinálniuk. A játék/sport jól definiált szabályokkal rendelkezik, ami egyébként pontosan azt szolgálja, hogy a teljesítmény egzaktul összehasonlítható legyen. Ami egy kőműves, és egy orvos esetében nehézségekbe ütközne. Éppen ezért felesleges szociális ellátórendszerhez, vagy egy teljes társadalomhoz hasonlítani egy játékot. Nem az.
Idézet: Miklós - 2011.07.13. 12:34:33
Nem tudom, hogy egy átlagos polgár mit szól hozzá, ha egy gazdag ember azt mondja, visszataszító dolognak tartja az adójóváírást, a szociális juttatásokat, a munkanélküli segélyt, az ingyenes egészségügyi ellátást, a nyugdíjrendszert...

Az embereknek nem ugyanazok a lehetőségeik, a munkájuk, és sok egyéb sem. Egy játékban, és egy sportban ellenben pontosan ugyanolyan feltételekkel pontosan ugyanazt kell csinálni, így elvárható, hogy a következmények is egyformán vonatkozzanak mindenkire. Éppen ezért ezek elvileg is nagyon rossz példák, és ráadásul a konkrét felhozott példák arra sem igazán jó példák, amire elvileg jók lennének (ingyenes egészségügyi ellátás amúgy sincs, csak a kommunista mitológiában), mert a nyugdíjrendszer például nem esélykiegyenlítés vagy szociális ellátás, hanem a te megtakarításodból van - normális országokban, az adójóváírás sem esélykiegyenlítést szolgál, hanem motivációs célja van, stb. A lényeg, hogy ezek teljesen rossz példák, egy ilyen PvP játék a legjobban egy sporthoz hasonlít. És ahogy már írtam, igen tré lenne, ha a gyengébb csapat plusz gólokat kapna...
Idézet: Miklós - 2011.07.13. 11:53:09
Igaz, hogy szupertápos leszel a saját szinteden, de nem lesznek folyamatosan új cuccaid, nem találkozol új kihívásokkal, és esetleg pont emiatt unsz rá a játékra.

Csakhogy ez teljesen megalapozatlan elképzelés, amit semmi nem támaszt alá. Nem hallottam egyik tápos karaktert sem panaszkodni, hogy nincsen elég új cucc, pedig ismerek jónéhányat.

Ez tehát semmiképpen nem igazolja a változtatást. Tegyük hozzá, hogy egy hendikep rendszer nem igazolható semmivel, főként nem egy PvP játékban. Visszataszító az ilyesmi a való életben is, és itt is.

Ha mindenáron az a cél, hogy gyorsabb szintlépéssel is lehessen tápos valaki, akkor arra vannak más megoldások is, én javasoltam is ilyet.

Ha pedig mindenképpen az olló zárása a cél, akkor ahhoz nem kell hendikep, sem pedig nerf. Ha már jobban szeretsz adni, mint nerfelni (bár ezt nem tudom, miből kellene észrevennünk, eddig az ellenkezője bizonyosodott be), akkor miért nincs megemelve a vadászat LE/TP aránya? Vagy - és volt ilyen javaslatom is - lehessen olyan tárgyat szerezni, ami növeli a vadászat LE/TP-jét.

Szóval máshogy is meg lehetne ezt közelíteni a kifacsarodott, kontraszelekciós-nerfelős szemléleten kívül.
Idézet: Craslorg - 2011.07.13. 09:40:57
Ugye azt nem gondolod komolyan, hogy a lóverseny vagy az adott autóversenyek nem népszerűek?

De, komolyan gondolom. A valóban népszerű sportokhoz képest ezeket a kutya sem nézi. Azon kár vitatkozni, hogy abszolút értéken sok-e vagy nem néhány tízezer ember. Az viszont tény, hogy a népszerű sportokhoz képest töredék nézettséggel rendelkeznek a hendikepes versenyek. Egy-egy összehasonlításban is így van, de ha az összes sportot összeadnád, akkor a hendikepes versenyek nézettsége nem is lenne mérhető hibahatáron belül a normális sportokéhoz képest.


Nyilván a vadászat és portya (EH) alapképletén biztos nem fognak változtatni, mert az másik játék lenne

Ez már rég egy másik játék, nem értem, miért pont ezen kellene szégyellősködni az eddigi durva belenyúlások, és komplett játékstratégiák ellehetetlenítése után.


ahol dönteni kell, hogy LE/TP arány VAGY egyéb bónuszok, amelyek vagy kompenzálják, vagy nem.

Így van, a döntés itt a kulcsszó. Tehát a taktikai elemeket mindenki számára szabadon használhatón kell hagyni, és nem pedig osztályozni a teljesítményt, és az alapján büntetni/jutalmazni egyeseket. Majd eldönti mindenki, hogy neki mi éri meg.
Ugyanakkor arra is figyelni kell, hogy ha úgy van bekalibrálva minden, hogy tulajdonképpen mindegy mit csinálsz, úgyis nagyjából ugyanoda jutsz, akkor az értelmetlenné teszi, hogy bármit csinálj. Márpedig mostanában sajnos ez is tendencia.
Idézet: Craslorg - 2011.07.13. 08:11:38

A hendikep rendszer pedig a valós sportéletben is szokás (ha már meg lett említve), lásd a lóversenyeket, némely autóverseny típust is, tehát nem olyan nagyon a világtól elrugaszkodott dolog.

Olyan sportban, ami érdekel is valakit, nincsen ilyen - nagyon helyesen. Hasonlítsd már össze a foci, a hoki, a kosárlabda, vagy a Forma-1 nézettségét a hendikepet használó sportokéval. Szerintem nem véletlen a tendencia.


Sőt, az F1-ben emlékezhetünk, mikor a szabályokat a Ferrari és Schumacher ellen készítették, akkora volt a fölényük. Vagy régebben a Prost-Senna páros és a McLaren-TAG Porsche ellen, mert rommá verték a mezőnyt a 90-es évek elején.

Csakhogy ez nem hendikep rendszer. A szabályok mindenkire ugyanúgy érvényesek mindig, függetlenül attól, hogy ki milyen erős. Akkor lenne ez hendikep, ha a rosszabb teljesítményt nyújtók kapnának valami előnyt az erősebbekkel szemben (plusz rajthely, plusz gumiszett stb.).


Nagyjából bármilyen fejlesztés, ami a rosszabb LE/TP arányt igyekszik kompenzálni, azaz azt a tényt, hogy valakik gyorsabban szeretnének szintet lépni, mert ha beállnak a sorba a VF, láthatatlanság, bubi; csak portya, stb irányába, akkor 2 hónap után elunják és otthagyják a játékot,

1. Sokadszor mondom, hogy erre van más megoldás is.
2. És mi van, ha az sem elég gyors, és annál is gyorsabban akarnak szintet lépni? Hogy lehet meghatározni, hogy mi elég gyors?
Idézet: McMad - 2011.07.13. 08:05:11
sokat tesznek az egysíkúzást támogatók/védők a játék szemétbe dobásáért

Ezzel tökéletesen egyetértek. Ezek azok az emberek, akik az eddigi nerfeket is támogatták (láthatatlan sajtolás nerf, portyanerfek, szlovák farmvédelem, VF nerf, és számtalan másik), és akik ezt a mostani megoldást is támogatják. Semmi nem teszi egysíkúbbá a játékot, mint addig kompenzálni, és nerfelni, amíg egyetlen járható út marad, és mindegy ki mit csinál, úgyis ugyanúgy fog fejlődni. Én pedig (és nagyon sokan mások) olyan játékkal nem akarnak játszani.

Arra, hogy jó LE/TP aránnyal is lehessen gyorsabban szintet lépni, sok egyéb megoldás lehetne azon kívül, hogy minden különbözőségi lehetőséget megszüntetünk, illetve elkezdjük jutalmazni a rossz teljesítményt. Adtam néhány ötletet, de lefogadom, hogy még rengeteg egyéb lehetőség lenne erre.
Idézet: Miklós - 2011.07.13. 00:11:21
A fejlesztés 2 célt szolgál:
Egyrészt, csökkenti a szakadékot a játékosok között.

Szerintem mindenki értette ezt eddig is. De pont ez a cél itt a probléma. Ez olyan, mintha egy focimeccsen, ha túl rosszul áll az egyik csapat, akkor félidő végén kapna néhány plusz gólt, hogy ne érezze magát rosszul. Ez a verseny megcsúfolása.


Másrészt, jutalmazza azokat, akik a LE/TP maximalizálás helyett normálisan játszanak, vadásznak portyáznak stb.

Mi az, hogy a LE/TP maximalizálás nem normális játék? Dehogynem az! Minden normális játék, ami nem csalásra épül.

Azt hiszem, eléggé nyilvánvaló, hogy valójában miről van szó: aki nem költ eleget a játékra, az nem kívánatos, így azt meg kell szopatni, vagy ha már túl sok ilyen volt, akkor azt kell támogatni velük szemben, akik eleget költenek. Ez azonban - azon kívül, hogy rendkívül visszatetsző - egyre sivárabbá teszi teszi a játékot, sorban kigyomlálódik minden taktikai elem, amiben különbözhetnek egymástól a karakterek. Csakhogy így előbb-utóbb nem lesz értelme játszani, ha csak egyenkaraktereket lehet gyártani.

A lassú szintlépés ellen egyébként sokféleképpen lehetne úgy tenni, hogy ne kelljen minden taktikai lehetőséget megsemmisíteni. Volt egy ilyen javaslatom:

Idézet: Prisma - 2011.03.06. 16:45:22

A kiegyenlítés kenyere:
A kenyér őskőért vehető, és 100 TP-t, illetve 100 * (előző szint átlag LE/TP) LE-t ad, de csak akkor használható, ha a használója az utolsó 30 napban az adott szint átlagánál kevesebb TP-t kapott.

Hogy mire lenne jó? Arra, hogy a "renitens" játékstílust követők (VF-esek, pókok) ugyanolyan sebességgel fejlődjenek, mint a többiek (és így ugyanannyi ősköves cuccot vegyenek), méghozzá úgy, hogy ettől ne legyenek erősebbek, és ráadásul nekik ez őskőbe is kerüljön. Így nem lenne rá szükség, hogy ezeket a taktikákat folyamatosan nerfelni kelljen a nagyobb bevétel reményében.


Vagy lehetne olyan tárgy, amit használva egy bizonyos számú vadászat során a LE/TP arány az előző szint átlaga szerint alakulna, és nem a szabvány vadászat LE/TP szerint. Szóval sokféle megoldás elképzelhető a problémára, de valami érthetetlen okból kifejezetten csak versenykorlátozó/nerfelő megoldások kerülnek be. Jó lenne, ha néhány normális (Miklós szavaival élve) megoldás is születne.


Ez már igen régi igény!

Az ingyen sör is igen régi igény, ez nem érv semmire.
Idézet: Ariel - 2011.07.12. 19:49:20
A bénaság jutalmazásáról csak annyit, hogy a játék lépten nyomon tele van a bénák védelmével. Láthatatlanság, védelem itala, harag itala, visszafogott fejlődés, sebgyógyítás, lefelé támadás büntetése, segítségnyújtás, és még sorolhatnám. A felsoroltak ellen valahogy nem láttam, hogy felléptél volna...

Ezek mind taktikai elemek, amelyeket attól függetlenül lehet használni, hogy valaki erős, vagy gyenge. Ellentétben a mostani kontraszelekciós modullal, ami ugye megvárja a szinten nyújtott teljesítményt, majd minél bénább volt valaki, annál több jutalmat ad. Látom, hogy mindenáron megpróbálod megideologizálni, hogy nincs ezzel semmi baj, és eddig is csak ilyenből állt a játék, de nem fog menni. Ez védhetetlen. Az erőlködésed pedig szánalmas.
Idézet: Ariel - 2011.07.12. 18:20:44
Nem biztos, hogy az a játékos béna, aki nem akar három hónapot eltölteni egy szinten, csak azért, mert a környezete ezt teszi.

Hát ha tudatos választása volt, akkor nem béna. De ha így választott, akkor miért lenne szüksége bármilyen kompenzációra? Ő döntött így, dönthetett volna másképpen is.


Miért ne lehetne jutalmazni azt, aki normál tempóban halad, és elkölti minden erőforrását, szemben azokkal akik csak portyáznak.

Az előzőek alapján a tudatos választást ugye felesleges kompenzálni, marad tehát a bénaság jutalmazása. Hogy mi a baj ezzel? Gondolom, ezt nem komolyan kérdezted. Mi a baj azzal, ha valaki szarul végzi a munkáját, mégis jutalmat kap? Mi a baj azzal, hogy egy orvos sorozatos műhibák után még jutalmat is kap, ahelyett, hogy büntetést kapna? És még lehetne sorolni. A kontraszelekció az egyik legvisszataszítóbb jelenség a való életben is, itt sem szebb.
Szóval csak előkerül a kontraszelekciós modul, tápoljuk azt, aki béna. Sok gáz dolog került már a játékba, de ez esélyes a leggázabb címre. Van egy egyszerűbb módszer is szerintem: forduljon meg az erősségszámítás, ezentúl az legyen erősebb, akinek minél kisebbek a tulajdonságai, és az ilyen nyerjen portyában is.

A kísérőszöveg remélhetőleg külön vicces lesz az ilyen jutalmazásnál: "Az ezen a szinten nyújtott teljesítményed lehangoló/csapnivaló stb. volt, ezért a következő jutalmat kapod".

Rettenetes ötlet, és viccnek kissé durva.
Dátum: 2011.07.08. 15:37:06
Idézet: Giganticus - 2011.07.08. 15:00:04
Ha jól tudom az irracionális számoknál mint pl a pi pont így jönnek a számok. Véletlenszerűen.

Statisztikai véletlenszerűség valóban jellemzi a pi számait. Azonban viszonylag egyszerű algoritmussal tetszőleges pontossággal kiszámolhatóak (vagyis előre jelezhetőek) a pi számai, ami azt is jelenti, hogy tetszőleges hatékonysággal tömöríthető is a számsor. Így a randomnak inkább az ellentéte.
Dátum: 2011.07.08. 12:04:55
Idézet: Legacy - 2011.07.08. 11:50:23
Ha minden igaz, pont a programozási nyelvekben szereplő random függvényeket szokták pszeudo-, azaz ál- randomnak mondani.

Az attól függ. Van olyan random függvény, ami álrandom, és van olyan, ami az oprendszer random forrásából veszi a random számokat (ez pl. a /dev/random Linuxnál). A lényeg, hogy a tényleges forrása a randomszámoknak nem lehet szoftver, hogyan is lehetne? A forrásnak valamilyen fizikai folyamatnak kell lennie. A /dev/random is a géppel kapcsolatos fizikai történésekből gyűjti az entrópiát, amik azonban természetesen véges mennyiségben állnak rendelkezésre, különösen egy szervernél, ahol nincsen billentyűzet, illetve egér aktivitás.

Ha a VU sima szoftveres álrandom számokat használ, akkor azok egészen egyszerűen nem random számok. Sőt - és ez volt a lényege a felvetésemnek - még ha az oprendszer randomforrását is használja, az korántsem biztos, hogy elegendő random számot tud generálni egy ilyen random számokat nagyon intenzíven használó rendszer számára.


De szerintem egy ilyen játéknál ez tökéletesen megfelel.

Szerintem meg nem. De még ha így is volna, akkor is félrevezető azt mondani az álrandom számra, hogy random. Aztán jönnek a csodálkozások, hogy ez hogy lehet, meg az hogy lehet.
Dátum: 2011.07.08. 10:59:01
Valamire már régóta kíváncsi vagyok: honnan vesz a rendszer annyi entrópiát, ami ekkora mennyiségű random szám generáláshoz szükséges lenne? A karakterek szinte minden cselekedete jónéhány random szám generálását igényli, és mivel van néhány karakter, így nagyon sok random számra van szükség. Elképzelhető, hogy egy normál gép működése során keletkező entrópia közel sem elegendő ennek kiszolgálásához, így az entrópia pool valószínűleg mindig üres, tehát random számot sem lehet generálni. Lehet, hogy simán valami pszeudorandom generátorral dolgozik a rendszer, vagyis nem random számokat használ? Így viszont tényleg előfordulhatnak extrém jelenségek, amik kellemetlenek néhány embernek.
Dátum: 2011.06.22. 18:29:41
Idézet: Birka - 2011.06.22. 00:33:07
így kellene összeszedni x nyertes csatát ahhoz, hogy eldöljön a háború

Már többször le lett írva most is, és a múltkor is, hogy a győzelmek számolása nem jó módszer a háború eldöntéséhez, mert ez a gyengébb tagok kirúgására (vagy katakombázására) ösztönzi a szövetségeket.
Dátum: 2011.06.21. 23:02:04
Idézet: Ariel - 2011.06.21. 22:33:36
Ha így gondolod, nem is értem, hogy tudtál az össz.ép elfogyasztós változatoddal előállni. Ilyen alapon teljesen mindegy, hogy szintösszegről beszélünk, vagy max. ép-ről, az a szövetség nyer akinek több az ép-je.

Ne haragudj, de ez marhaság, én nem is értem, hogy lehet ilyet leírni. Hiába van az egyik szövetségnek feleannyi ÉP-je, ha háromszor annyi sebzést oszt ki. Szóval az ÉP ugyan hasznos, de sokkal többet számít az erősség. Ha megnézed a bajnokikat, ott pl. lehet igazán szép különbségeket látni. Ha azt kivetíted szövetségi szintre, akkor elfordulhat, hogy ötszörös, vagy akár tízszeres ÉP fölény sem lenne garancia a győzelemre.


Ha pedig az a problémád, hogy az a szövetség nyer, akinek nagyobb az összereje, elárulom, hogy ez mindig is így volt. Csak némely szövetség kirúgdosta vagy katakombába zavarta azokat, akik gyengítették, más szövik pedig nem.

Nem azt mondtam, hogy az nyer, akinek nagyobb az összereje, hanem azt, hogy nagyobb a szintösszege. Magyarul az a szövetség nyer, ahol a legrégebben játszó játékosok vannak. Ez pedig nevetséges kritérium egy háború megnyeréséhez.


Ami pedig az Azúr Légiót illeti, eddig is megnyert minden olyan háborút, amit komolyan vett.

Persze-persze, amit elbukott, azt csak azért, mert hagyta, ehe.


Az, hogy az új rendszerben is nyerne, nem lenne újdonság...

A mostani rendszerben a legtöbb szövetséget nem tudná legyőzni az AL, hiszen a legalacsonyabb szintű tagja is 75. szintű, vagyis sok szövetségben nem lenne olyan tag, akit támadni tudna, így aztán legyőzni sem tudná őket háborúban - nagyon helyesen.

Az új rendszerben ezzel szemben szó szerint minden szövetséget legyőzhetne, szinttől függetlenül.

Ne haragudj, de ez nevetséges elképzelés egy új háborús rendszerre. Nem véletlenül lett ez a javaslat annak idején szétcincálva. Az pedig kissé ízléstelen, hogy AL tagként próbálod átnyomni ezt a rendszert, ami az AL-t a háborúk egyeduralkodójává tenné az összes szövetséggel szemben.
Dátum: 2011.06.21. 20:59:57
Ez természetesen nem így van. Egyrészt mindkét fél használhat segítségnyújtást, másrészt az összereje nem változik a szövetségeknek, segítségnyújtások ide-vagy oda (TÖ, SZÖ, felszerelésbónuszok összege marad ugyanakkora). Vagyis a legmagasabb szintösszegű szövetség nyer. Vagyis az Azúr Légió.
Továbbra is úgy gondolom, hogy elfogadhatatlan a szinthatárok kiiktatása.
Dátum: 2011.06.21. 19:56:39
Az egyik legfontosabb kritikára nem ad választ ez a két módosítás: az ütőtáv figyelmen kívül hagyása elfogadhatatlan, mint ahogyan a múltkor sokan rámutattak. Az, hogy 100. szintűek 5. szintűeket verjenek el, teljesen értelmetlen. Ilyen formában kb. az győz, ahol a karakterek összszintje a legnagyobb. Hogy, hogy nem, pont az Azúr Légió lenne az a szövetség, ami mindenkit lealázna.