Kár hogy a rossznak itélt kérdédeket hétvégén is 1-2 óra alatt eldöntik, míg máskor egy munka nap is kevés.
Ha az ember reklamál, elutasítják valamilyen indokkal a kérdését. Tapasztalat
Hozzászólások - Nagyne
Oldal: 1
Dátum: 2010.11.15. 17:39:17
Dátum: 2009.09.02. 18:39:22
Ez az, a fretőzötteknek is van "bónusza". Aki semmit sem költött, az nyugottan támadhatja azt aki több 100k lét fordított a fertőzés leküzdésére, tudván tudva, hogy a megtámadott úgysem tud visszaütni. Nos, ez szerintem igen igazságtalan. A 100%-os fertőzésnek igenis legyen negatívuma, legalább a tisztákkal(0% fertőzés) szemben.
Dátum: 2009.05.05. 21:43:44
Csak hogy legyen egy vélemény a másik oldalról is. Vasutas vagyok, jegyvizsgálóként dolgozom, és nem értek a politikához. Ugyhogy csak arról tudok írni, amit munkám során megtapasztaltam.
A bruttó bérem 120-130e forint körül mozog, amiből kézhez is kapok 80-90e forintot. Ahhoz hogy valaki jegyvizsgáló lehessen éretségivel kell rendelkezie, és el kell végeznie egy 3 hónapos, elég kemény tanfolyamot. 150-160 körüli órát kell ledolgozni minden hónapban, egy szolgálat 10-12 óra, úgynevezett fordában járunk(1. nap: nappalos szolgálat, 2. nap: éjszakai szolgálat, 3. nap: pihenő, ezután kezdődik előröl), hétvégére, ünnepnapra tekintet nélkül menni kell.
Sztrájk alatt aki sztrájkol nem kap fizetést, viszont be kell mennie a munkahelyére, és le kell töltenie a munkaidejét. Egy kivétel nélkül minden sztrájkban résztvettem. Az a kivétel az első alkalom volt, amikor sztájkot hirdettek. Gondoltam milyen jót teszek az emberekkel hogy dolgozom, hiszen igénybe tudják venni a vasutat utazás céljából. Azt kellett tapasztalnom, hogy a legtöbb utas nem tudja/akarja felfogni, hogy aki dolgozik, az nem felelős a sztrájkért, a dolgozó vasutasokkal kiabálnak, szidják, fenyegetik őket. Megértem hogy elég nagy flusztráció van ilyenkor az emberkben, de azt meg kellene érteni, hogy nem a dolgozókon kell elverni a port. Úgyhogy miután egyszer majdnem megvertek, egyszer majdnem ledobtak a vonatról menet közben, úgy határoztam sztrájk alkalmával nem kockáztatom a testi épségemet. A 250e forintos sztrájkkövetelést én sem tartom reálisnak, bár meg kell jegyeznem, anno amikor eladták a CARGO-t az osztrákoknak,-privatizációs bevétel ide vagy oda-a vezetőség 400 millióval jutalmazta magát. Évek óta nem volt normális béremelés,-mondván a vasutasok túlfizetettek- a tavaj előtti 2,9% és az idei 4% szerintem nem olyan eget rengető. Munkakörülményeink sem igazán rózsásak,a kocsik piszkosak, az ablakok össze vannak karistolva, a falak összefestve, az ajtók szorulnak, az önműködésű ajtók nem működnek, nincs világítás/fűtés, a wc egy borzalom, sok a késés, stb., stb. Mi folyamatosan irjuk a hibákról a bárcákat, nem sok eredménnyel.
Az hogy kevés alkalmazott sztrájkolhat, arra azt mondom, hogy minden csak a szakszervezeten múlik. Nem véletlen, hogy majdnem mindenhol megakadályozzák a megalakulását. Doldoztam a vasút előtt több cégnél is, ott sem volt szakszervezet, vagy csak kiratat szakszervezet szerűség, amit a munkáltató fizetett. Egy szakszervezetet a munkavállalóknak kell megalakítaniunk, és fizetniük a tagdíjat a saját zsebükből, másképp ne is várjunk valós érdekképviseletet.
Úgy olvastam hogy a mozdonyvezetők is meg lettek szólitva. Érdemben nem tudok nyilatkozni a munkájukról, hisz csak érintőlegesen ismerem, de azt tudom, hogy 1,5 éves tanfolyam áll mögöttük, és nem kevés odafigyelést igényel.
Sokszor megkapom hogy az én munkám ilyen könnyű, meg úgy nem csinálok semmit. Erre én azt mondom: lehet jelentkezni a vasúthoz, van felvétel, minden vasutas így kezdte.
A bruttó bérem 120-130e forint körül mozog, amiből kézhez is kapok 80-90e forintot. Ahhoz hogy valaki jegyvizsgáló lehessen éretségivel kell rendelkezie, és el kell végeznie egy 3 hónapos, elég kemény tanfolyamot. 150-160 körüli órát kell ledolgozni minden hónapban, egy szolgálat 10-12 óra, úgynevezett fordában járunk(1. nap: nappalos szolgálat, 2. nap: éjszakai szolgálat, 3. nap: pihenő, ezután kezdődik előröl), hétvégére, ünnepnapra tekintet nélkül menni kell.
Sztrájk alatt aki sztrájkol nem kap fizetést, viszont be kell mennie a munkahelyére, és le kell töltenie a munkaidejét. Egy kivétel nélkül minden sztrájkban résztvettem. Az a kivétel az első alkalom volt, amikor sztájkot hirdettek. Gondoltam milyen jót teszek az emberekkel hogy dolgozom, hiszen igénybe tudják venni a vasutat utazás céljából. Azt kellett tapasztalnom, hogy a legtöbb utas nem tudja/akarja felfogni, hogy aki dolgozik, az nem felelős a sztrájkért, a dolgozó vasutasokkal kiabálnak, szidják, fenyegetik őket. Megértem hogy elég nagy flusztráció van ilyenkor az emberkben, de azt meg kellene érteni, hogy nem a dolgozókon kell elverni a port. Úgyhogy miután egyszer majdnem megvertek, egyszer majdnem ledobtak a vonatról menet közben, úgy határoztam sztrájk alkalmával nem kockáztatom a testi épségemet. A 250e forintos sztrájkkövetelést én sem tartom reálisnak, bár meg kell jegyeznem, anno amikor eladták a CARGO-t az osztrákoknak,-privatizációs bevétel ide vagy oda-a vezetőség 400 millióval jutalmazta magát. Évek óta nem volt normális béremelés,-mondván a vasutasok túlfizetettek- a tavaj előtti 2,9% és az idei 4% szerintem nem olyan eget rengető. Munkakörülményeink sem igazán rózsásak,a kocsik piszkosak, az ablakok össze vannak karistolva, a falak összefestve, az ajtók szorulnak, az önműködésű ajtók nem működnek, nincs világítás/fűtés, a wc egy borzalom, sok a késés, stb., stb. Mi folyamatosan irjuk a hibákról a bárcákat, nem sok eredménnyel.
Az hogy kevés alkalmazott sztrájkolhat, arra azt mondom, hogy minden csak a szakszervezeten múlik. Nem véletlen, hogy majdnem mindenhol megakadályozzák a megalakulását. Doldoztam a vasút előtt több cégnél is, ott sem volt szakszervezet, vagy csak kiratat szakszervezet szerűség, amit a munkáltató fizetett. Egy szakszervezetet a munkavállalóknak kell megalakítaniunk, és fizetniük a tagdíjat a saját zsebükből, másképp ne is várjunk valós érdekképviseletet.
Úgy olvastam hogy a mozdonyvezetők is meg lettek szólitva. Érdemben nem tudok nyilatkozni a munkájukról, hisz csak érintőlegesen ismerem, de azt tudom, hogy 1,5 éves tanfolyam áll mögöttük, és nem kevés odafigyelést igényel.
Sokszor megkapom hogy az én munkám ilyen könnyű, meg úgy nem csinálok semmit. Erre én azt mondom: lehet jelentkezni a vasúthoz, van felvétel, minden vasutas így kezdte.
Oldal: 1