Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Damage

Dátum: 2009.09.09. 12:03:41
Jó ötlet, mert így nem kell küszködni a szintkorláttal. A beragadások meg feloldható lennének, ha a választott célpont X időközönként változtatható lenne (hosszú órákban gondolkodtam természetesen).
Dátum: 2009.09.09. 10:04:28
Szerintem messze nem ennyire tragikus a helyzet. Most csak hasraütészerűen mondok pár számot: 30. szinten egy 50. szintű epikus legyőzése azért nem fél óra. 40. szinten egy 60. szintű legyőzése sem. Nem kellene vért izzadni a leverésükhöz, de eltartana egy ideig garantáltan.
De tegyük fel, hogy hosszú távon kialakul a szituáció, hogy a második, illetve harmadik kör fél óra alatt végez a segédekkel, mert leküzdötték a fertőzést, max fölé növelték az epikus spec-et, stb. Vagyis abban a szituban lesznek, amiben a top epikusölők voltak a közelmúltban.
Ez gond? A fő epikushoz így sem szagolhatnak hozzá (vagy legalábbis hatékonyan nem), de legalább tudnak valamit csinálni, aminek haszna van... Legalábbis én nem abból indultam ki, hogy mindenkit hülyére kell szívatni az epikussal, hanem, hogy játékélményt kell nyújtani az epikussal szemben esélyteleneknek is.
Dátum: 2009.09.09. 09:55:57
Idézet: Awenhai - 2009.09.09. 09:34:54
Birka ötleténél pedig lesz egy választási lehetősége, hogy milyen erőforrást áldoz fel, hogy segítsen. Könnyen lehet, hogy az a hangyányi segítség, amit egy buffal, vagy varázslattal (átokkal) ad, eldöntheti az epikus sorsát.

Ezért IS kötöttem bele Birka alapötletébe, mert nem volt benne szó semmiféle erőforrásról. Most visszaolvastam megint, hátha elnéztem, de az alapötlet messze nem tartalmazott erőforrásköltséget, és a későbbi töprengésekben is csak felmerült egy kósza pillanatra az ötlet, de nem lett belőle semmi.
Dátum: 2009.09.09. 09:24:19
Egyértelműen játékos halmazokhoz kell viszonyítani a segédlények szintjét. Amivel valóban nem számoltam, az a hosszútávú hatás. Vagyis, hogy a friss hús és a később regisztráltak miatt még jobban szétszakadhat a mezőny. Ebben nagyon igaza van Darahnak is, az eredeti ötlet szintkalkulálós része csak rövid- és középtávon jelenthetne megoldást.

Ezzel a játékvezetés sem kalkulált, már csak az epikusok erőssége, illetve a dobott tárgyak lineáris erősödése szempontjából. Ha a szövetség már 100+ epikusnál jár, és egy 20. szintű (csatába esélytelen, de licitre alkalmas) karakter elvisz egy 70+ szintű tárgyat, akkor máris borul a játékegyensúly, de ez egy másik probléma.

A segédlények dobásakor részhalmazokat kellene vizsgálni, nagyjából 10 szintenként. Ha megvan a megfelelő létszám a részhalmazon belül, kaphatnának egy lényt. Kérdés, hogy hány karakter kellene egy részhalmazba, hogy esélyük legyen? Egy 35 fős szövetségben, 3-4 fős halmazokban gondolkodva, vagyis a legszélsőségesebb eloszlással számolva ez 10 lény, ami nyilvánvalóan sok. Ha az egész szövetség 10 szinten (vagy a kitalált korláton) belül van, akkor meg 0, de ebben az esetben nem is érvényesül az alap probléma, amire megoldást keresünk.
Ezt kellene jól belőni... persze ez korántsem könnyű.
Irányelvként mondogatom a 10 szintet, mivel általában 10 szintenként tapasztalható nagyobb erősödés karakterléptékben. 30. szint alatt nem kalkulálnék résztvevőkre, már csak az epikusok eredeti elgondolása miatt sem (hosszútávon ennek persze nincs jelentősége).
A kívánatos állapot nagyjából 1-5 lényt jelentene, akiket legalább 5-6 karakter tud bombázni per kopf.
Ha feltételezzük, hogy nem teljes kényszert alkalmazunk, hanem lehetőséget a gyengébbek kibontakozására, vagyis a fő lény megölhető a szolgák megsemmisítése nélkül is, csak nehezebben a szolgák bónuszai miatt, akkor egy esetlegesen "beragadó" szolga (akit adott karakter részhalmaz képtelen legyőzni, mert kevesen vannak online például) sem okoz teljes leállást.

Birka ötlete azért nem tetszett, mert alkalmazásakor minden karakter egyenértékűvé válik, kivéve azokat, akik a szövetségen belüli top-ot képviselik. Az alapötlet szerint egy 30. szintű és egy 10. szintű karakter egyenértékű lehetne, vagyis ugyanazt a hatást érhetnék el, ugyanúgy, ugyanannyi kincspontot termelve. Ez a hatás nem ad visszajelzést a játékosnak. Itt arra gondolok például amikor két epikus csata között látod az eltéréseket a karaktered fejlődése vagy épp stagnálása miatt.
Ez az alapprobléma. Egy 50-60. szintű karakterekkel rendelkező, epikussal haladó szövetségben egy 30. szintű karakter szinte semmit sem tud felmutatni az epikus ellen, akármilyen jól is fejlessze a karakterét. Ha a módszerrel el tud valamit érni, de az semmiben sem különbözik egy 30. szintű, csak építésre szakosodott karakter által generált hatástól, az inkább elkedvtelenítő, mint motiváló.
Ha tulajdonságokhoz vagy szakértelmekhez kötjük a hatások eredményét, máris kialakul a versenyhelyzet, viszont akkor könnyedén abba a szituba kerülhetünk, hogy a kisebbek így is kimaradnak a csatából, mert az általuk generált bónusz elhanyagolható.
Nem azzal volt a gondom, hogy nem volt minden részletre kitekintően kidolgozva, hiszen az enyém sincs, hanem azzal, hogy az alapproblémát csak felszínesen súrolgatja.
Dátum: 2009.09.09. 08:41:29
Idézet: Kocos - 2009.09.09. 08:07:54
Es akkor ha a top karakter nem lep szintet egy hetig, ess jon kozben het epikus, akkor mind a hetnek ugyanolyan eros lesz a segitoje?


Igen. Lehet, hogy azért, mert még reggel van, de nem látom miért lenne ez olyan nagy probléma.
Dátum: 2009.09.09. 08:35:47
Morti,

Azért ne felejtsük el, hogy a térkapu nem kollektív tevékenység, míg az epikus az (lenne).
Az epikusnál alapvetően versenyhelyzet van (szövin belüli toplista, kincspontok, a licit alapvető rendszere), míg a térkapu semmilyen versenyhelyzetet nem generál, és nem is volt célja.
Dátum: 2009.09.09. 01:57:05
Mert míg az egyik egy csomó energiát fektetett abba, hogy versenyképesre fejlessze a karakterét (és szeretné látni annak eredményét), addig a másik gyakorlatilag semmit, és mégis ugyanolyan teljesítménnyel küzdenek az epikus ellen. Nincs versenyhelyzet, nincs motiváció a fejlődésre.
Amennyiben ezek a tevékenységek függnek majd bármilyen tulajdonságtól vagy szakértelemtől (ahogy el is indult a gondolkodás ebbe az irányba később), úgy kialakulhat a versenyhelyzet, de akkor máris fennáll az esélye, hogy az epikus simán levédi a kisebb tulajdonsággal / szakértelemmel rendelkező tagok támadásait, így a fejlesztés értelme megkérdőjeleződik. Magyarán: körültekintően kellene belőni a követelményeket.
Dátum: 2009.09.08. 19:35:51
Mutass nekem referenciákat, ahol ilyen a szintmegoszlás. Olyat kérek, ahol jelentős mennyiségű tag van lemaradva legalább 40 szinttel. Gondolom rengeteg ilyen szövi van, ahol több ember maradna ki, mint amennyinek segítene...
Dátum: 2009.09.08. 18:41:13
Darah,
Ha flémélni akarsz, akkor privátba. Ha már veszem a fáradtságot, hogy elmagyarázzam neked részletesen, amit már többször is érhetően leírtam, akkor legalább annyival tisztelj meg, hogy elolvasod, és nem kóstolgatsz, csöndesen lepontozol vagy érvek nélkül köpöd rá, hogy ez szar. És még mielőtt félreérted, nem, nem azt kértem, hogy feltétlenül érts egyet.
Dátum: 2009.09.08. 17:28:40
Az üthetőségük (legmagasabb karakterszint - 10). szintnél ér véget.
Ehhez +15-20, vagyis legmagasabb karakterszint +5-10 szint lenne a lények szintje.
Pél-dá-ul.
Dátum: 2009.09.08. 17:21:48
"Nem mihez képest, ők maguk hanyas szintűek lesznek?"
Ezt tényleg komolyan kérdezted? Ugyanolyan szintű segédlényeknek kéne lennie egy 80. szintű epikus mellett, mint egy 123. szintű mellett?
Már megbocsáss, de csak úgy van értelme, ha valamihez viszonyítjuk a segédek szintjét.

A karakter szintje + 10 a térkapus lények szintje, vagyis olyan 15-20 lenne szerintem egy elfogadható határ. 40 körüli szintkülönbségnél van jelentkezik az, hogy a bekapott sebzés arányosan nagyobb az osztottnál a karakter számára. Epikus specializációval ez kitolódott.
Dátum: 2009.09.08. 17:00:27
Darah, könyörgöm... olvass is!
A szintkorlát nem az epikusra vagy a segédlény(ek)re vonatkozik, hanem a segédlény(ek) támadhatósági korlátozására.
Dátum: 2009.09.08. 16:38:48
Nem kell ilyennel számolni. A célzott szinttartomány a (legmagasabb szint -10) és a (legmagasabb szint -20) között terjedhet a statisztikai adatok alapján.
Tehát, ha a legmagasabb szintű tag 70. szintű, akkor 61-70. szintig csak a fő epikus üthető, 60 és alatta pedig bármelyik szolga és a fő epikus. A célközönség ebben a példa szöviben az 50-60. szintű tagok.
Miért?
Ez a leggyakoribb szórás, még VF mellett is.
Ennél alacsonyabbra nem érdemes kalkulálni.

Nem sok olyan szövi van, ahol 1-2 embernél több rendelkezik 20+ szintkülönbséggel. Azt meg sem említem, hogy a kezdeti epikusokat 30. szint környékére kalibrálták (optimalizáltabb karakterek lentebbről is felvehetik velük a versenyt persze), szóval 20. szint környékét belevonni a 80-100. epikusba elég valószerűtlen.
Dátum: 2009.09.08. 16:20:32
Darah,

Nem. A példád alapján 50. szintű vagy annál alacsonyabb szintű szövetségi tagok üthetnék őket, amennyiben vannak. Átnéztem cirka 50 szövetséget, és mindenhol kb. 2/3 arányban vannak a fő karakter alatt legalább 10 szinttel levő arcok. Ha valamilyen oknál fogva nem lenne meg az arány, akkor törlődhetne a limit (ilyen szövetségeknek úgysincs hasonló problémájuk, mivel nem akkora a lemaradás).
A szolgák erőssége a fő lény erősségétől függne (de messze nem érné azt el).
A szolga vagy szolgák elleni küzdelemkor az epikushoz megszokott módon látszódna minden tag egyéni teljesítménye - anélkül, hogy ismételni vagy gyengíteni kéne az epikusokat.

A hosszú távú hatások:
- A fő lény erősödik, így nehezedne a küzdelem ellene, míg a szolgák állnak.
- A szolgákat le kell győzni, így alacsonyabb szintű karaktereknek is be kell kapcsolódniuk a csatába. (Igen, ez kényszer a csapatjátékra.)
- Alacsonyabb szinten is lehetővé válik a kincspont termelés.
- És a legfontosabb: alacsonyabb szinten is látszódna a karakterfejlesztés eredménye epikuskor. Mérhető és tapasztalható lenne az egyéni teljesítmény.
Olvass vissza, szinte mindenki azzal érvelt a jelenlegi epikus csatákban való részvétel ellen, hogy nem látszódik az enyéni teljesítménye, mert az epikus pár másodperc alatt regenerálja a sebzésüket.
Dátum: 2009.09.08. 16:06:03
Birka,

3. hsz ebben a topicban. Ott megtalálod a választ a kérdéseidre.
Nem az számít, hogy minél elvadultabb ötleteket írj be, hanem, hogy jó megoldást találjunk a problémára.
Dátum: 2009.09.08. 15:56:15
Én elolvastam, éppen ezért írtam, hogy egy építőrabszolga ugyanolyan hatékonysággal segíthet, mint egy jól fejlesztett karakter, ha ugyanaz a szintje.
Nem így van?
Dátum: 2009.09.08. 15:50:49
Darah, vedd már észre, hogy az átok hatékonysága huszadrangú szempont. Nem az epikus gyorsabb megölése a cél. Nem az epikus változatosabb megölése a cél. Az a cél, hogy minden tag HATÉKONYAN vehesse ki a részét egy epikusölésből. Idáig is kivehette mindenki a részét, csak a kisebb tagoknak egy picit kellemetlen, hogy sokezer sebzés bekapása mellett párszár sebzést tudnak leadni. Átkozáskor a gyengébb tagok annyit csinálhatnak, hogy rákattintanak egy gombra, és utána generálódik egy hatás, ami nem függ attól, hogy milyen a karakterük. És akkor vissza is kanyarodtunk az eredeti felálláshoz, miszerint az egyéni élmény nullába fordul.
Milyen fejlődést kellene látni több ilyen csata után? Azt, hogy csatánként hányszor nyomtad meg a gombot?

Összefoglalom: ez a megoldás nem motivál, nem ösztönöz fejlődésre és nem hoz teljesítmény alapú, egyéni sikerélményt. Magyarán nem megoldás az alap problémára.
Dátum: 2009.09.08. 15:27:17
Normális epikusölésnél számítanak a tulajdonságok, szakértelmek, felszerelés, állatok, miegymás.
A kattintgatásnál ezek fentiek egyike sem. Esetleg számíthat? Akkor esélytelen, hogy sikerüljön létrehozni a hatásokat. Aki csak párszázat lő varázslattal az epikbe, mert olyan drasztikus az IQ és Taum különbség, az majd hatékonyan átkoz, nem? Reálisan hangzik.
Részvételre kényszeríteni lehet ezzel a módszerrel, de fejlődésre ösztönözni... pffff. Mire? Gyorsabb és pontosabb kattintásra?

Esetleg szerinted nagyobb móka lenne, ha beállhatnál egy epikus mészáros elé kattintani?
Hűha, most 10%-al csökkentetted a sebzést, amit a társad kapni fog. Király!
Mellékesen ugyanezt megcsinálta a buzogányos építőrabszolga is az előbb, de köszi, hogy itt voltál, és kérlek fejleszd a karaktered, mert megint láthattad milyen haszna van!
Vicc...
Dátum: 2009.09.08. 15:11:54
Fontos szerepük lenne, de mennyire számítana a teljesítményük?
Az alapvető probléma az volt, hogy a gyengébb tagok teljesítménye labdába sem rúg egy erősebb tag ellenében.
Ez a megoldás kizárja az egyén teljesítményét, mivel az egyéntől csak egy kattintást vár, semmi többet.
Biztos jó megoldás az, hogy kivesszük az egyenletből a teljesítményt, ahelyett, hogy a gyengébb tagok teljesítményükhöz mérve reálisabb ellenfelet kapjanak?
Szerinted izgalmas lenne a gyengébb tagoknak, hogy megadott sorban megnyomnak egy gombot, amitől számukra abszolút nem történik semmi, de legalább egy fixen sikeres dolgot vittek véghez?
Dátum: 2009.09.08. 13:14:54
Birka,

Mivel nem látok a gondolataid közé, ha nem írod le, akkor én nem fogom mellégondolni
Ha elkezdek mellégondolni dolgokat, akkor garantáltan nem azt fogom megérteni, amit kitaláltál, hanem ami szerintem jó lenne.
Dolgozd ki talán részletesebben...