Köszönjük, hogy eljöttetek a találkozóra, reméljük mindenki jól érezte magát! Lesz majd kint beszámoló a beholder oldalon, csak néhány komment részemről a Vus programokról:
Bolygó ura csapatverseny - úgy láttam ez most tetszett mindenkinek, akkor ebben a formában próbáljuk majd a következőt is szervezni. hallottam utólag, voltak többen, akik nem neveztek, mert nem volt meg az 5ös csapat. Pedig tessék nyugodtan bátran, az 5 csak a maximális létszám, és minden résztvevő nyert valamit (még az a fiatalember is, aki a versenyt - valószínűleg a túlzott korai alkoholfogyasztás miatt - végigszunyókálta, és 4 társára hagyta a feladatok megoldását.
Az aukciór a V1 +3 tárgyat kapott, ennek ellenére is parázs vita volt utána, hogy mennyivel nagyobb dukátlicitek voltak a V1-en a top tételekre. Erre én azt mondtam, hogy ha a V2-n, V3-n csak 2 ember lenne, akinek ilyen sok dukátja lenne, akkor ők ugyanúgy fellicitálnák, tehát inkább az a probléma, hogy azokon a világokon kevesebb dukát van - akkor viszont nem biztos, hogy jó ötlet lenne a világokat "összeereszteni". Nem tudom, az "aukció-turizmus" kiskapu, bizarr jelenség, vagy csak egy már kész megoldás egy meglévő problémára. Mindenesetre gondolkodni fogunk valami olyan megoldáson, ami mindnekinek tetszetős lehet.
Köszönöm Offsboynak az összefoglalót a fórumról, nekem is meglepő volt, hogy azok után, hogy az aukción gyakorlatilag minden gazdára talált, legalább 40 VUst számoltam ott meg, ilyen kevesen jöttek fel a fórumra.
A nyereményekkel kapcsolatban gratulálok mindenkinek, a VU-s csapat megnyerte a TFesek ellenében +10% tapasztalati pontot a teljes VUs társadalomnak (ok bocs, igazándiból +5% vadászat LE-t nyertek ).
Hozzászólások - Miklós
Dátum: 2016.05.30. 12:21:10
Dátum: 2016.05.27. 17:15:29
Idézet: Offsboy - 2016.05.27. 00:08:27
Ezt leírtam ott is, az egésznek az a lényege, hogy az új eventben mindenki egyforma eséllyel induljon. Egy játékban egy új feature berakásakor ez a 2 alternativa van, vagy ilyen fejlesztést rakunk be, vagy olyat, ami a meglévő tulajdonságoktól függ, tehát aki eddig 2x erősebb lesz, az rögvest az új featuréban is 2x erősebbként indul. Igy hirtelen nem látom át, ez miért lenne rosszabb fejlesztés, mint egy olyan mechanizmus, amibe ha belepumpálsz X LE-t, akkor visszakapsz Y-t. Tényleg ilyet szeretnétek inkább?
Idézet: Azazel - 2016.05.27. 00:45:28
Ha jól értem, az zavar, hogy a csatlós event jutalmaként nő a karakterek TÖ-je (ami effektive átszámolható LE-re). És helyette azt szeretnéd, ha másféle jutalmak lennének (amik szintén átszámolhatóak LE-re). A "hasznos, de nem kötelező" nekem eléggé paradoxnak hangzik. Én úgy gondolom, semmi sem kötelező, de ami bármilyen tápot az, az hasznos. Tehát aki úgy érzi, neki minden kötelező, ami tápot ad, akkor minden, ami hasznos, egyben kötelező is...
miért is jó, ha újra 20ról lehet pötyögtetni tulajdonságokat, ami csak azt jelenti, hogy nem igazán tudunk mit kezdeni újdonságok terén, de adunk egy új 1. szintű karakter fejlesztését csak csatlósokba csomagolva.
Ezt leírtam ott is, az egésznek az a lényege, hogy az új eventben mindenki egyforma eséllyel induljon. Egy játékban egy új feature berakásakor ez a 2 alternativa van, vagy ilyen fejlesztést rakunk be, vagy olyat, ami a meglévő tulajdonságoktól függ, tehát aki eddig 2x erősebb lesz, az rögvest az új featuréban is 2x erősebbként indul. Igy hirtelen nem látom át, ez miért lenne rosszabb fejlesztés, mint egy olyan mechanizmus, amibe ha belepumpálsz X LE-t, akkor visszakapsz Y-t. Tényleg ilyet szeretnétek inkább?
Idézet: Azazel - 2016.05.27. 00:45:28
Abban az esetben érzem elfogadhatónak, ha kiveszi belőle a karaktertápoló részt, helyette pedig valami ilyesmi kerül be:
egyedi csak így szerezhető tárgyak
- gyűjthető bigyók mint amik a minieventekből esnek
- toplista, az alapján bajnokság korlátozott ideig működő medálokkal(mint a Ladys medálok pl.)
- hasznos, de nem " kötelező" cuccok(kvízmedál, sajtoló medál, stb...)
- időleges kedvezmények (kufár, aukciós ház, szerencsekerék, plusz AF. százalék..)
egyedi csak így szerezhető tárgyak
- gyűjthető bigyók mint amik a minieventekből esnek
- toplista, az alapján bajnokság korlátozott ideig működő medálokkal(mint a Ladys medálok pl.)
- hasznos, de nem " kötelező" cuccok(kvízmedál, sajtoló medál, stb...)
- időleges kedvezmények (kufár, aukciós ház, szerencsekerék, plusz AF. százalék..)
Ha jól értem, az zavar, hogy a csatlós event jutalmaként nő a karakterek TÖ-je (ami effektive átszámolható LE-re). És helyette azt szeretnéd, ha másféle jutalmak lennének (amik szintén átszámolhatóak LE-re). A "hasznos, de nem kötelező" nekem eléggé paradoxnak hangzik. Én úgy gondolom, semmi sem kötelező, de ami bármilyen tápot az, az hasznos. Tehát aki úgy érzi, neki minden kötelező, ami tápot ad, akkor minden, ami hasznos, egyben kötelező is...
Dátum: 2016.05.27. 12:24:03
Új kódos relikviák év végén szoktak lenni, most biztos nem lesznek.
A Bolygó Ura csapatversenyről:
Most is, ahogy korábban, 5 fős csapatok nevezhetnek. Most nem lesznek ügyességi / erő és más készségfeladatok, alapvetően a Végzetúrban való jártasságokotokra és az eszetekre lesz szükség. A verseny során most sem lehet telefont és más hasonló eszközt használni, csak tollra lesz szükségetek. Minden csapat kap nyereményt, viszont csak maximum 8 csapatnak van hely, ezért aki nevezni akar, annak javaslom, minél hamarabb tegye meg (nálam lehet majd nevezni). A nyeremények (a csapat minden tagjának):
1. unobtánium fókusz + 50 csatlóskristály
2. kryxónium fókusz + relikviakupon + 40 csatlóskristály
3. 2x relikviakupon + 30 csatlóskristály
4. relikviakupon + 20 csatlóskristály
5. 30 templomkristály + 15 csatlóskristály
6. 20 templomkristály + 10 csatlóskristály
7-8. 10 templomkristály + 10 csatlóskristály
A Bolygó Ura csapatversenyről:
Most is, ahogy korábban, 5 fős csapatok nevezhetnek. Most nem lesznek ügyességi / erő és más készségfeladatok, alapvetően a Végzetúrban való jártasságokotokra és az eszetekre lesz szükség. A verseny során most sem lehet telefont és más hasonló eszközt használni, csak tollra lesz szükségetek. Minden csapat kap nyereményt, viszont csak maximum 8 csapatnak van hely, ezért aki nevezni akar, annak javaslom, minél hamarabb tegye meg (nálam lehet majd nevezni). A nyeremények (a csapat minden tagjának):
1. unobtánium fókusz + 50 csatlóskristály
2. kryxónium fókusz + relikviakupon + 40 csatlóskristály
3. 2x relikviakupon + 30 csatlóskristály
4. relikviakupon + 20 csatlóskristály
5. 30 templomkristály + 15 csatlóskristály
6. 20 templomkristály + 10 csatlóskristály
7-8. 10 templomkristály + 10 csatlóskristály
Dátum: 2016.05.24. 12:54:09
Az isteni italokat a felső 3 csomagban cseréltük, relik kupon / kryxónium fókusz / unobtánium fókusz, és megnöveltük az aranydukát és csatlóskristály mennyiséget.
Dátum: 2016.05.20. 16:01:17
A szavazásra azért írtam 100+-t, mert aki ennél alacsonyabb szintű, az belátható időn belül nem ér el 300. szintre tehát ez a változás nem érinti.
A szakértelem fejlesztés költsége a szakértelem szintjétől, a szakértelmek fejlesztését olcsóbbító tárgyaktól, és a többi szakértelmed szintjétől függ. Mi az irreális?
A szakértelem fejlesztés költsége a szakértelem szintjétől, a szakértelmek fejlesztését olcsóbbító tárgyaktól, és a többi szakértelmed szintjétől függ. Mi az irreális?
Dátum: 2016.05.20. 15:45:01
A függetlenség arra vonatkozik, hogy A játékos ne verje rommá B játékost a csatlós arénában azért, mert a játék egy másik területén ő 10e-es TÖ-t szerzett míg a másiknak 5e-s volt.
Dátum: 2016.05.20. 12:23:27
Leírtam ezt is a nyitó hozzászólásban, ha nem egyértelmű, akkor jelezd kérlek, és pontosítom!
A másik kérdésedre, hogy miért nem valami új "világra" koncentrálunk, ahová a karakter eljut, a válasz egyszerű: ez a téma már egy másik topikban fel van vetve, ld. "szintmaximum". És ott ennek a felvetésnek még az egyszerűbb verziója sem aratott osztatlan lelkesedést (300. szinten kicsit változnak a szabályok, korlátozott a veszthető LE, bármennyit lehet támadni, gyorsabban gyógyulnak a karakterek, véget ér a topszintlépés lassitás és az inspiráció bónusz, viszont nem nő tovább az elöl levő karakterek előnye a többiekéhez képest), ha ezt még megfejeled azzal, hogy mindenkinek kinullázod a karakterét, hááát
A másik kérdésedre, hogy miért nem valami új "világra" koncentrálunk, ahová a karakter eljut, a válasz egyszerű: ez a téma már egy másik topikban fel van vetve, ld. "szintmaximum". És ott ennek a felvetésnek még az egyszerűbb verziója sem aratott osztatlan lelkesedést (300. szinten kicsit változnak a szabályok, korlátozott a veszthető LE, bármennyit lehet támadni, gyorsabban gyógyulnak a karakterek, véget ér a topszintlépés lassitás és az inspiráció bónusz, viszont nem nő tovább az elöl levő karakterek előnye a többiekéhez képest), ha ezt még megfejeled azzal, hogy mindenkinek kinullázod a karakterét, hááát
Dátum: 2016.05.20. 11:36:06
Idézet: Azazel - 2016.05.19. 15:37:48
Ha nem ad semmiféle tápot, minek csinálnák a játékosok? Hányan kihívásoznak szerinted amikor nincs rá küldetésük? Ha beraknánk a játékba, hogy színes szárnyacskákat és szarvacskákat gyűjtögethetnál a karakterednek, hányan foglalkoznának ezzel 1 héttel a fejlesztés bekerülése után? Hány olyan karakter van, aki több ezer AF pont legyűjtése után se fejleszti ki az átokszórást? Ezt a bakit már túl sok játékban láttam, nem véletlenül szeretnénk elkerülni
A pusztán "unaloműző" fejleszések azok, amelyekkel dolgozunk 1 hónapot, és 2 napig köti le az embereket, aztán megkapjuk, hogy erre kár volt időt pocsékolni.
A paradoxonokat nehéz feloldani:
Legyenek új fejlesztések, de ne nőjön a játékidő.
Legyen értelme csinálni, de ne adjon tápot.
Ne legyen független a karaktercsatától, de ne legyen előnye annak, aki már így is táposabb.
Stb stb Nem véletlenül írtam le a tervezés szempontjait is.
Jópofa színesítő fejlesztés lehetne, szórakoztató, teret adna a taktikázásra, unaloműző lehetne két " tápevent" között.....HA nem csinálnánk belőle kényszertápot a karakter tulajdonságpont növelő résszel.
Ha nem ad semmiféle tápot, minek csinálnák a játékosok? Hányan kihívásoznak szerinted amikor nincs rá küldetésük? Ha beraknánk a játékba, hogy színes szárnyacskákat és szarvacskákat gyűjtögethetnál a karakterednek, hányan foglalkoznának ezzel 1 héttel a fejlesztés bekerülése után? Hány olyan karakter van, aki több ezer AF pont legyűjtése után se fejleszti ki az átokszórást? Ezt a bakit már túl sok játékban láttam, nem véletlenül szeretnénk elkerülni
A pusztán "unaloműző" fejleszések azok, amelyekkel dolgozunk 1 hónapot, és 2 napig köti le az embereket, aztán megkapjuk, hogy erre kár volt időt pocsékolni.
A paradoxonokat nehéz feloldani:
Legyenek új fejlesztések, de ne nőjön a játékidő.
Legyen értelme csinálni, de ne adjon tápot.
Ne legyen független a karaktercsatától, de ne legyen előnye annak, aki már így is táposabb.
Stb stb Nem véletlenül írtam le a tervezés szempontjait is.
Dátum: 2016.05.20. 11:29:36
Megmondom, mi a hiba abban, amit írtál.
Ha a csatlósok a jelenlegi portya csatát erősítenék, akkor nem változna semmi, ugyanúgy behatárolná a szintkorlát, hogy ki kivel harcolhat, aki eddig erős volt, ugyanúgy legyőzné azt, aki gyenge.
Az új fejleszésnek pontosan az a célja, hogy mindenki tiszta lappal induljon benne.
Ha a csatlósok a jelenlegi portya csatát erősítenék, akkor nem változna semmi, ugyanúgy behatárolná a szintkorlát, hogy ki kivel harcolhat, aki eddig erős volt, ugyanúgy legyőzné azt, aki gyenge.
Az új fejleszésnek pontosan az a célja, hogy mindenki tiszta lappal induljon benne.
Dátum: 2016.05.19. 16:13:08
Ok, a fétisszilánkot módosítom 1-2-3-ra, a többit is átszámolom holnap.
Dátum: 2016.05.19. 12:37:40
A gradulátumos hibát már javitottuk is, köszönjük, hogy jeleztétek!
A napi 10 lehet összes limit is, és akkor nem kell aggódni azon, hogy sok csatlósnál csak erre költöd a pp-t.
A fogadott csatáért a tervek szerint nem járna jutalom (viszont az inditott, vesztesért igen).
A tervek szerint barna myto lesz majd más forrásból is, de igen, az probléma, hogy vannak nagy mennyiségű csomagok felhalmozva, és aki spejzolt, így előnybe került, erre ki kell találni majd valami megoldást (pl. az hogy "új" csomag lesz megoldhatja a dolgot).
Igen, a barna mytokronit csak a tulajdonság maxot határozza meg. Ha 10-es, akkor a tulajdonságaidat 30-ig húzhatod (mindet).
A napi 10 lehet összes limit is, és akkor nem kell aggódni azon, hogy sok csatlósnál csak erre költöd a pp-t.
A fogadott csatáért a tervek szerint nem járna jutalom (viszont az inditott, vesztesért igen).
A tervek szerint barna myto lesz majd más forrásból is, de igen, az probléma, hogy vannak nagy mennyiségű csomagok felhalmozva, és aki spejzolt, így előnybe került, erre ki kell találni majd valami megoldást (pl. az hogy "új" csomag lesz megoldhatja a dolgot).
Igen, a barna mytokronit csak a tulajdonság maxot határozza meg. Ha 10-es, akkor a tulajdonságaidat 30-ig húzhatod (mindet).
Dátum: 2016.05.18. 20:12:47
Persze, nem gond, sőt, talán jobb is, akár lehet erre egy új szakértelem is.
Dátum: 2016.05.18. 18:02:10
A csatlós aréna egy új szövetségi épület, amely előfeltétele annak, hogy egy játékos csatlósai harcolni tudjanak egy másik játékos csatlósai ellen.
A csatlós aréna felépítése után a szövetség tagjainak lehetősége nyílik arra, hogy harcoló csatlósokat jelöljenek ki. Alapállapotban 3 harcoló csatlóst lehet megadni. Csak olyan csatlós jelölhető ki, amelyik már rendelkezik „harc” képességgel (ld. alább). A harcoló csatlósok összetétele változhat, de 1 harcoló csatlósnak mindig kell kijelölve lennie.
A harcoló csatlósok kijelölése után lehetőség nyílik a „csatlós portyára”. A csatlós portya során megtámadhatsz egy olyan játékost, akinek szintén vannak harcoló csatlósai. Bármely célpont választható, nem számít a karakter szintje. A csatlós portya során nem a játékosok harcolnak, hanem a csatlósaik. A normál harchoz hasonló módon a csatlósok varázsolnak, majd közelharcban támadják egymást. Az ÉP és okozott sebzés függ a csatlósok tulajdonságaitól, és viselt tárgyaiktól. Amelyik csatlóscsapat minden csatlósa a padlóra kerül, az veszít. Ha mindkét csapat talpon marad, a sebzés dönt. A csatlósok minden csata végén maximális ÉP-re gyógyulnak.
A csatlós portya portyapontba kerül, de egy csatlósod egy nap legfeljebb 10 csatlós portyában vehet részt, utána elfárad. A csatákért jutalmul „dirániumot” kap a karakter, amit a csatlósok tulajdonságainak fejlesztésére használhat. A kapott diránium függ attól, milyen erős csapatot győzöl le (milyen a győzelem / vereség aránya). Ha veszítesz, akkor is kapsz valamennyit, fájdalomdíjként. Ezenkívül a harcban résztvevő csatlósok harci tapasztalati pontot is kapnak, és a gazdájuk kap TP-t és EH-tól függő LE-t. A harci tapasztalatnak köszönhetően nő a csatlósok harci szintje, amivel erősebb tárgyakat használhatnak. A tárgyak a lélekkufárnál vásárolhatóak majd meg.
Lesz ezenkívül csatlós bajnokság, ekkor a normál bajnoksághoz hasonló rendszerben fognak a csatlósok megküzdeni egymással, egyetlen kategóriában. A résztvevők helyezéstől függő dirániumot kapnak, az első 3 medált is kap.
A csatlós „harc” képesség elsajátításához barna mytokronit szükséges. Barna mytokronitot akkor kapsz, ha rendelkezel a mytokronit sajtolás AF képességgel, és egy állat sajtolásakor esszenciát kapsz.
A harcba vihető csatlósok száma idővel növelhető lesz, bizonyos feltételtől függően.
Csatlósok tulajdonságai. A csatlósok tulajdonságai induláskor 20-asok, diránium segítségével növelhetők, legfeljebb annyival, ahányas a csatlós harc képessége. A fejlesztés mindig annyi dirániumba kerülnek, ahányas az aktuális érték, tehát 20-ról 21-re 20 dirániumba kerül. A csatlósok a karakteréhez hasonló tulajdonságokkal bírnak, amelyeknek hasonló szerepe van a csatában. A csatlósok tulajdonságainak 20 feletti része hozzáadódik a karakter tulajdonságaihoz! Tehát ha van egy csatlósod, amelynek minden tulajdonsága 23-as, akkor minden tulajdonságodra kapsz +3-at (ez csatlós tulajdonságbónuszként jelenik meg).
A csatlós portya tevezésekor a következő szempontokat vettem figyelembe:
- Egy új, a többi eseménytől független cselekvés.
- Ne növelje a játékhoz szükséges időt (ezért kerül portyapontba).
- Ne legyen az induláskor jelentős előnyben az, akinek a TÖ-je, szintje stb. jelentősen magasabb, mint másé.
- Hosszú távú fejlesztenivaló, cél legyen.
- Legyen jelentős taktikázási lehetőség.
- Ne szorítson ki más cselekvést (pl. portya, szövi bajnokság, ezért a napi 10-es maximum).
- A karakter is erősödjön tőle (ezért nőnek a karakter tulajdonságai).
- Ne adjon TP nélküli erősödést a pók karaktereknek (ezért jár érte LE/TP a végzetúrnak).
A fejlesztést a VU találkozó után tudjuk elkezdeni, és várhatóan 1,5-2 hónapba fog telni (függően a többi teendőtől).
Várjuk észrevételeiteket a fejlesztési tervvel kapcsolatban!
A csatlós aréna felépítése után a szövetség tagjainak lehetősége nyílik arra, hogy harcoló csatlósokat jelöljenek ki. Alapállapotban 3 harcoló csatlóst lehet megadni. Csak olyan csatlós jelölhető ki, amelyik már rendelkezik „harc” képességgel (ld. alább). A harcoló csatlósok összetétele változhat, de 1 harcoló csatlósnak mindig kell kijelölve lennie.
A harcoló csatlósok kijelölése után lehetőség nyílik a „csatlós portyára”. A csatlós portya során megtámadhatsz egy olyan játékost, akinek szintén vannak harcoló csatlósai. Bármely célpont választható, nem számít a karakter szintje. A csatlós portya során nem a játékosok harcolnak, hanem a csatlósaik. A normál harchoz hasonló módon a csatlósok varázsolnak, majd közelharcban támadják egymást. Az ÉP és okozott sebzés függ a csatlósok tulajdonságaitól, és viselt tárgyaiktól. Amelyik csatlóscsapat minden csatlósa a padlóra kerül, az veszít. Ha mindkét csapat talpon marad, a sebzés dönt. A csatlósok minden csata végén maximális ÉP-re gyógyulnak.
A csatlós portya portyapontba kerül, de egy csatlósod egy nap legfeljebb 10 csatlós portyában vehet részt, utána elfárad. A csatákért jutalmul „dirániumot” kap a karakter, amit a csatlósok tulajdonságainak fejlesztésére használhat. A kapott diránium függ attól, milyen erős csapatot győzöl le (milyen a győzelem / vereség aránya). Ha veszítesz, akkor is kapsz valamennyit, fájdalomdíjként. Ezenkívül a harcban résztvevő csatlósok harci tapasztalati pontot is kapnak, és a gazdájuk kap TP-t és EH-tól függő LE-t. A harci tapasztalatnak köszönhetően nő a csatlósok harci szintje, amivel erősebb tárgyakat használhatnak. A tárgyak a lélekkufárnál vásárolhatóak majd meg.
Lesz ezenkívül csatlós bajnokság, ekkor a normál bajnoksághoz hasonló rendszerben fognak a csatlósok megküzdeni egymással, egyetlen kategóriában. A résztvevők helyezéstől függő dirániumot kapnak, az első 3 medált is kap.
A csatlós „harc” képesség elsajátításához barna mytokronit szükséges. Barna mytokronitot akkor kapsz, ha rendelkezel a mytokronit sajtolás AF képességgel, és egy állat sajtolásakor esszenciát kapsz.
A harcba vihető csatlósok száma idővel növelhető lesz, bizonyos feltételtől függően.
Csatlósok tulajdonságai. A csatlósok tulajdonságai induláskor 20-asok, diránium segítségével növelhetők, legfeljebb annyival, ahányas a csatlós harc képessége. A fejlesztés mindig annyi dirániumba kerülnek, ahányas az aktuális érték, tehát 20-ról 21-re 20 dirániumba kerül. A csatlósok a karakteréhez hasonló tulajdonságokkal bírnak, amelyeknek hasonló szerepe van a csatában. A csatlósok tulajdonságainak 20 feletti része hozzáadódik a karakter tulajdonságaihoz! Tehát ha van egy csatlósod, amelynek minden tulajdonsága 23-as, akkor minden tulajdonságodra kapsz +3-at (ez csatlós tulajdonságbónuszként jelenik meg).
A csatlós portya tevezésekor a következő szempontokat vettem figyelembe:
- Egy új, a többi eseménytől független cselekvés.
- Ne növelje a játékhoz szükséges időt (ezért kerül portyapontba).
- Ne legyen az induláskor jelentős előnyben az, akinek a TÖ-je, szintje stb. jelentősen magasabb, mint másé.
- Hosszú távú fejlesztenivaló, cél legyen.
- Legyen jelentős taktikázási lehetőség.
- Ne szorítson ki más cselekvést (pl. portya, szövi bajnokság, ezért a napi 10-es maximum).
- A karakter is erősödjön tőle (ezért nőnek a karakter tulajdonságai).
- Ne adjon TP nélküli erősödést a pók karaktereknek (ezért jár érte LE/TP a végzetúrnak).
A fejlesztést a VU találkozó után tudjuk elkezdeni, és várhatóan 1,5-2 hónapba fog telni (függően a többi teendőtől).
Várjuk észrevételeiteket a fejlesztési tervvel kapcsolatban!
Dátum: 2016.05.18. 17:39:19
Az aukciós tételek listája (figyelembe vettük azt a jogos igényt, hogy az 1-es világon több tételre van szükség):
1. A szívósság öve (A szívósságod lehetséges maximuma 100-ra emelkedik, vagyis +1 harci kör.)
2. Az Uralkodó pálcája (Hordázás szakértelmed lehetséges maximuma 100 lesz, 5 harcoló állatot megengedve.)
3. Aukciós fétis. Csak az élő aukción megszerezhető. szint: 150, TP: +14. Passzív képesség: minden nap, a belépéskor kapsz 1-2 aranydukátot. A 2. aranydukát esélye a csatlós szintjétől függ (150. szinten 0%, 250. szinten 50%).
4. Az elveszett fétis. Választhatsz egy tetszőleges fétist (kivéve végzet és auckiós fétisét).
5. Egy tetszőleges unobtánium fokozatú relikvia (beleértve a mytokronitos relikviákat is).
6. Csatlós fűszer (zabáláskor a csatlósod 10%-kal több TP-t kap)
7. “Retro-joker1” Választhatsz egy tárgyat az alábbi listából: Alternatív szimbólum (+10% AF), Biztonsági pajzs (szkarab immunitás), Halálkristály (ellenfél állatát megölő varázslat fókuszkr), Inspirátor (V5/V6-on nem választható)
8. “Retro-joker2” Választhatsz egy tárgyat az alábbi listából: Karemium csapda (+1% állatelfogás), Mentális burok (kémgömb védelem), Wyhetrqaxx képzőgyűrűje (12% spec, 8% szakértelemfejl), Pdhivqaxx mázliamulettje (15% szerencsefejl), Zan (minden nap véletlenszerű relikviává alakul).
További tételek, amelyekre csak V1-en lehet licitálni:
9. Inspirátor. Több csp-t kapsz, attól függően, mennyire vagy lemaradva az elsőtől (de nem használhatsz VFet mellette). Figyelem: az inspirátor működése változhat a jövőben (elképzelhető, hogy a hatása maximalizálva lesz)!
10. Joker1. Nyertese a fenti listából választhat egy tetszőleges tételt.
11. Joker2. Nyertese a fenti lista alapján választhat egy tárgyat, kivéve azt a kettőt, amiért a legtöbb dukátot fizették (ha ugyanazért a tárgyért fizették mindkét legnagyobb licitet, értelemszerűen a következő legtöbb dukátért elvitt tárgy lesz a másik tiltott tétel).
Befizetési csomagok:
2.000 Ft befizetés, azaz legalább 154 őskő vásárlása esetén:
1 isteni ital, 1 kisebb térkapu stimulátor, 2 szörnykoktél, 20 aranydukát, 20 csatlóskristály, 40 mytokronit csomag
5.000 Ft befizetés, azaz legalább 385 őskő vásárlása esetén:
1 fétisszilánk, 1 relikviakupon, 2 kisebb térkapu stimulátor, 5 szörnykoktél, 50 aranydukát, 50 csatlóskristály, 100 mytokronit csomag
10.000 Ft, azaz legalább 770 őskő vásárlása esetén:
2 fétisszilánk, 1 kryxónium fókusz, 4 kisebb térkapu stimulátor, 1 kristály mytoaffinitás, 100 aranydukát, 100 csatlóskristály, 200 mytokronit csomag
20.000 Ft, azaz legalább 1540 őskő vásárlása esetén:
3 fétisszilánk, 1 unobtánium fókusz, 8 kisebb térkapu stimulátor, 1 kristály mytoaffinitás, 250 aranydukát, 250 csatlóskristály, 500 mytokronit csomag
1. A szívósság öve (A szívósságod lehetséges maximuma 100-ra emelkedik, vagyis +1 harci kör.)
2. Az Uralkodó pálcája (Hordázás szakértelmed lehetséges maximuma 100 lesz, 5 harcoló állatot megengedve.)
3. Aukciós fétis. Csak az élő aukción megszerezhető. szint: 150, TP: +14. Passzív képesség: minden nap, a belépéskor kapsz 1-2 aranydukátot. A 2. aranydukát esélye a csatlós szintjétől függ (150. szinten 0%, 250. szinten 50%).
4. Az elveszett fétis. Választhatsz egy tetszőleges fétist (kivéve végzet és auckiós fétisét).
5. Egy tetszőleges unobtánium fokozatú relikvia (beleértve a mytokronitos relikviákat is).
6. Csatlós fűszer (zabáláskor a csatlósod 10%-kal több TP-t kap)
7. “Retro-joker1” Választhatsz egy tárgyat az alábbi listából: Alternatív szimbólum (+10% AF), Biztonsági pajzs (szkarab immunitás), Halálkristály (ellenfél állatát megölő varázslat fókuszkr), Inspirátor (V5/V6-on nem választható)
8. “Retro-joker2” Választhatsz egy tárgyat az alábbi listából: Karemium csapda (+1% állatelfogás), Mentális burok (kémgömb védelem), Wyhetrqaxx képzőgyűrűje (12% spec, 8% szakértelemfejl), Pdhivqaxx mázliamulettje (15% szerencsefejl), Zan (minden nap véletlenszerű relikviává alakul).
További tételek, amelyekre csak V1-en lehet licitálni:
9. Inspirátor. Több csp-t kapsz, attól függően, mennyire vagy lemaradva az elsőtől (de nem használhatsz VFet mellette). Figyelem: az inspirátor működése változhat a jövőben (elképzelhető, hogy a hatása maximalizálva lesz)!
10. Joker1. Nyertese a fenti listából választhat egy tetszőleges tételt.
11. Joker2. Nyertese a fenti lista alapján választhat egy tárgyat, kivéve azt a kettőt, amiért a legtöbb dukátot fizették (ha ugyanazért a tárgyért fizették mindkét legnagyobb licitet, értelemszerűen a következő legtöbb dukátért elvitt tárgy lesz a másik tiltott tétel).
Befizetési csomagok:
2.000 Ft befizetés, azaz legalább 154 őskő vásárlása esetén:
1 isteni ital, 1 kisebb térkapu stimulátor, 2 szörnykoktél, 20 aranydukát, 20 csatlóskristály, 40 mytokronit csomag
5.000 Ft befizetés, azaz legalább 385 őskő vásárlása esetén:
1 fétisszilánk, 1 relikviakupon, 2 kisebb térkapu stimulátor, 5 szörnykoktél, 50 aranydukát, 50 csatlóskristály, 100 mytokronit csomag
10.000 Ft, azaz legalább 770 őskő vásárlása esetén:
2 fétisszilánk, 1 kryxónium fókusz, 4 kisebb térkapu stimulátor, 1 kristály mytoaffinitás, 100 aranydukát, 100 csatlóskristály, 200 mytokronit csomag
20.000 Ft, azaz legalább 1540 őskő vásárlása esetén:
3 fétisszilánk, 1 unobtánium fókusz, 8 kisebb térkapu stimulátor, 1 kristály mytoaffinitás, 250 aranydukát, 250 csatlóskristály, 500 mytokronit csomag
Dátum: 2016.05.18. 16:25:14
Idézet: Azazel - 2016.05.17. 13:23:34
Ezzel az a baj, hogy akkor ez megint olyan dolog, amihez az egyszerű halandó nem juthat hozzá esetleg ki lehet találni vmi jutalmat, amit akkor kapsz meg, ha nincs nálad túl sok LE.
Motiválni kell, érdekeltté tenni, hogy el akarja költeni. Sok léért,és sok egyéb, szintén vagonszám gyűjtögetett dologért jusson hozzá olyasmikhez, amihez másképp sehogy..őskőért sem.
Ezzel az a baj, hogy akkor ez megint olyan dolog, amihez az egyszerű halandó nem juthat hozzá esetleg ki lehet találni vmi jutalmat, amit akkor kapsz meg, ha nincs nálad túl sok LE.
Dátum: 2016.05.18. 11:55:51
Bekerült a játékba a barna mytokronit! Szerzéséhez a "mytokronit sajtolás" AF képességet kell elsajátítanod. A lélekkufárnál kapható, 65. szintű állatfelszerelés, a "csatlós gradulátum" segítségével tudod növelni a sajtoláskor szerzett mennyiséget.
Dátum: 2016.05.18. 11:37:15
Elnézést, hogy nem tudok mindenkinek a felvetésére reagálni, de remélem az alábbiak választ adnak néhány többeket foglalkoztató kérdésre.
Idézet: Buildermann - 2016.05.17. 19:06:20
Az "igazságos" és "egyenlő" feltételekre a karakter indításakor van szükség, nem 3-6 év játék után. Nem volt és nem is lehet cél, hogy a karaktereket 300. szinten egyforma erőssé tegyük. Az, hogy ki milyen erős, több dologtól függ, amelyek mindegyike a játékoson múlik, kivéve egyet: hogy mikor indult el a játékban. Aki 3 évvel később startolt, annak bizony van 3 év lemaradása. Erre lett kitalálva az inspiráció, de az a rendszer sem tökéletes. A rendszer. amit javasoltam - ahányszor vadászol, valamennyi +LE felírásra kerül a "számládra", amit a 300. szint elérésekor megkapsz - nem akarja azonos szintre hozni az összes karaktert. Mindössze az a célja, hogy csökkentse a szakadékot az elsőként és a később indulók közt, és reményt adjon arra, hogy megfelelő kitartással akár utol is érhesd őket.
A felzárkóztatásra egyébként van egy nagyon jó játékelméleti modell, amire tudok gyakorlati példát is mutatni:
Tegyük fel, hogy a játékban a játékosok adott idő alatt átlagosan 1000-es TÖ-t tudnak elérni. Ha viszont valaki viszzamarad kicsit szintben, "pókoskodik", halmozza a bajnoki medálokat, alacsonyabb szinten azonos idő alatt el tudni érni 900-as TÖ-t, amire bajnoki medálokból kap még +200-at, tehát ez a jó stratégia. Most tegyük fel, hogy bekerül a játékba egy újabb fejlesztés, mondjuk a csatlósok, aminek köszönhetően az A játékos adott idő alatt 1000 helyett 2000-es, B játékos 900 helyett 1800-as TÖ-t ér el, akkor már nincs értelme szenvedni a bajnoki medálok miatt. A modell lényege, hogyha a játékosok valamiben "elszállnak", akkor nem az a megoldás, hogy az lenerfeljük, elvesszük tőlük, hanem mindenkinek adunk valami olyan tápot, ami miatt ez az "elszállás" sokkal kisebb súlyú lesz. Ha a játékba bekerül egy olyan fejlesztés, aminek köszönhetően a játékosok egy év alatt 10-15ezerrel tudják a TÖjüket növelni, akkor mindjárt kisebb jelentősége lesz annak, hogy valaki 12, vagy 8 ezres TÖvel érkezik meg a 300-as szintre. Persze mindez csak egy példa, arra, hogy van megoldás.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
Kár, hogy ez nem igaz. Abban viszont egyetértek, hogy nagyon sok félreértéshez és vitához vezet, ha te viszont azt feltételezed, hogy nem vagyunk egyenrangú vitapartnerek
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
umm... miért is? mert aki elhúz szintben, az ezentúl nem fog többet kapni ezekért? hol a borulás? épp ez az a növekvő szakadék, amit zárni szeretnénk!
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
Erről is írtam korábban, TP-t továbbra is kapnál, bizonyos mennyiségű TP öszegyűjtésekor továbbra is nőne egy számláló, ilyenkor megkapnád a tudás fája bónuszt. A csatlósszint maximumának növelésére is lehetnek alternatívák, erre szerintem szükség van - arra nincs, hogy aki régebb óta játszik, egyre több LE-t kapjon a vadászatért a többiekhez képest.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
más szavakkal, azt akarom beáldozni, hogy az élmezőny egyre jobban, egyre exponenciálisabban húzzon el a többektől.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
ezt is elmagyaráztam már, most már csak az ismétléseken körözünk Ha te eléred a 300. szintet míg a nagy többség a 100-200. szinten van, sokkal több AF pontot kapsz, sokkal több gyűlik fel, ezért hamarabb jutsz el odáig, hogy mindent kimaxoltál (vagy rosszabb esetben, mivel portyázni sem tudsz, az azzal kapcsolatos képességeket már ki sem fejleszted, és még előbb panaszkodsz, hogy nincs mit fejleszteni). Uez igaz az epikusokra, a megaesszenciáról pedig már regényeket vitáztunk.
Dozer: az aranypénzes ötlet érdekes, de mindenki kiszámolná, melyik a legnagyobb táp, és azt választaná
Idézet: Faust0ne - 2016.05.18. 06:17:51
A csatlós aréna pontos ilyesmi akar lenni, hamarosan felrakom a tervet.
-----------------------
Amit fontos tudnotok, mint minden fejlesztés / változás, ez is megbeszélés tárgya. Ha a többség elutasítja, nem lesz belőle semmi. Nekem sokkal egyszerűbb mindent hagyni a régiben, de az egészet nem azért találtam ki, hogy Arielt és más top karaktereket visszahúzzak a földre, hanem azért, mert meggyőződésem, hogy ez a változás a ti érdekeiteket szolgálná. A következő fejlesztésre, a csatlós arénára ez az egész nincsen hatással, de a játék hosszabb távú jövője szempontjából lényeges lenne. Az érveket a 104-es posztban már leírtam. Az élő VU találkozó után amikor még egyszer átbeszéljük ezt, tartunk majd egy szavazást a játékon belül, a 100+ szintű karaktereknek, és akkor eldől a dolog.
Idézet: Buildermann - 2016.05.17. 19:06:20
Az lenne a keresem sok jatekostarsam neveben is, hogy vazold fel, mikent gondolod azt a fajta felzarkoztatast, mely igazsagos es egyenlo felteteleket biztosit a karakterek szamara.
Az "igazságos" és "egyenlő" feltételekre a karakter indításakor van szükség, nem 3-6 év játék után. Nem volt és nem is lehet cél, hogy a karaktereket 300. szinten egyforma erőssé tegyük. Az, hogy ki milyen erős, több dologtól függ, amelyek mindegyike a játékoson múlik, kivéve egyet: hogy mikor indult el a játékban. Aki 3 évvel később startolt, annak bizony van 3 év lemaradása. Erre lett kitalálva az inspiráció, de az a rendszer sem tökéletes. A rendszer. amit javasoltam - ahányszor vadászol, valamennyi +LE felírásra kerül a "számládra", amit a 300. szint elérésekor megkapsz - nem akarja azonos szintre hozni az összes karaktert. Mindössze az a célja, hogy csökkentse a szakadékot az elsőként és a később indulók közt, és reményt adjon arra, hogy megfelelő kitartással akár utol is érhesd őket.
A felzárkóztatásra egyébként van egy nagyon jó játékelméleti modell, amire tudok gyakorlati példát is mutatni:
Tegyük fel, hogy a játékban a játékosok adott idő alatt átlagosan 1000-es TÖ-t tudnak elérni. Ha viszont valaki viszzamarad kicsit szintben, "pókoskodik", halmozza a bajnoki medálokat, alacsonyabb szinten azonos idő alatt el tudni érni 900-as TÖ-t, amire bajnoki medálokból kap még +200-at, tehát ez a jó stratégia. Most tegyük fel, hogy bekerül a játékba egy újabb fejlesztés, mondjuk a csatlósok, aminek köszönhetően az A játékos adott idő alatt 1000 helyett 2000-es, B játékos 900 helyett 1800-as TÖ-t ér el, akkor már nincs értelme szenvedni a bajnoki medálok miatt. A modell lényege, hogyha a játékosok valamiben "elszállnak", akkor nem az a megoldás, hogy az lenerfeljük, elvesszük tőlük, hanem mindenkinek adunk valami olyan tápot, ami miatt ez az "elszállás" sokkal kisebb súlyú lesz. Ha a játékba bekerül egy olyan fejlesztés, aminek köszönhetően a játékosok egy év alatt 10-15ezerrel tudják a TÖjüket növelni, akkor mindjárt kisebb jelentősége lesz annak, hogy valaki 12, vagy 8 ezres TÖvel érkezik meg a 300-as szintre. Persze mindez csak egy példa, arra, hogy van megoldás.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
Igen, ebben a játékban már fatális tervezési hiba, hogy mindig magadból indulsz ki. Ez szüli a legtöbb problémát és elégedetlenséget.
Kár, hogy ez nem igaz. Abban viszont egyetértek, hogy nagyon sok félreértéshez és vitához vezet, ha te viszont azt feltételezed, hogy nem vagyunk egyenrangú vitapartnerek
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
Pár dolog, ami borul a szintmaximummal: - vadászatért járó LE - sajtolásért járó LE - térkapuért járó LE - Lélekkút kisütéséért járó bónuszstb
umm... miért is? mert aki elhúz szintben, az ezentúl nem fog többet kapni ezekért? hol a borulás? épp ez az a növekvő szakadék, amit zárni szeretnénk!
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
- Max csatlósszint és képességei - Tudás fája bónusz
Erről is írtam korábban, TP-t továbbra is kapnál, bizonyos mennyiségű TP öszegyűjtésekor továbbra is nőne egy számláló, ilyenkor megkapnád a tudás fája bónuszt. A csatlósszint maximumának növelésére is lehetnek alternatívák, erre szerintem szükség van - arra nincs, hogy aki régebb óta játszik, egyre több LE-t kapjon a vadászatért a többiekhez képest.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
Ezt mind be akarod áldozni olyan dolgok miatt
más szavakkal, azt akarom beáldozni, hogy az élmezőny egyre jobban, egyre exponenciálisabban húzzon el a többektől.
Idézet: Ariel - 2016.05.17. 21:44:17
A néhány játékosnak készülő dolgok nem a szint miatt kellettek. A megaeszenciáknak, epikus kincseknek, AF képességeknek az égvilágon semmi köze a szinthez. Mindig lesznek olyan játékosok, akik előbb végeznek valamiben, mint mások. Ők a szintkorlátod után is ugyan úgy unatkoznának mint most.
ezt is elmagyaráztam már, most már csak az ismétléseken körözünk Ha te eléred a 300. szintet míg a nagy többség a 100-200. szinten van, sokkal több AF pontot kapsz, sokkal több gyűlik fel, ezért hamarabb jutsz el odáig, hogy mindent kimaxoltál (vagy rosszabb esetben, mivel portyázni sem tudsz, az azzal kapcsolatos képességeket már ki sem fejleszted, és még előbb panaszkodsz, hogy nincs mit fejleszteni). Uez igaz az epikusokra, a megaesszenciáról pedig már regényeket vitáztunk.
Dozer: az aranypénzes ötlet érdekes, de mindenki kiszámolná, melyik a legnagyobb táp, és azt választaná
Idézet: Faust0ne - 2016.05.18. 06:17:51
Én egy sokkal grandiózusabb fejlesztésre gondoltam. Új játékelemekkel, mechanizmussal és "játéktérrel".
A csatlós aréna pontos ilyesmi akar lenni, hamarosan felrakom a tervet.
-----------------------
Amit fontos tudnotok, mint minden fejlesztés / változás, ez is megbeszélés tárgya. Ha a többség elutasítja, nem lesz belőle semmi. Nekem sokkal egyszerűbb mindent hagyni a régiben, de az egészet nem azért találtam ki, hogy Arielt és más top karaktereket visszahúzzak a földre, hanem azért, mert meggyőződésem, hogy ez a változás a ti érdekeiteket szolgálná. A következő fejlesztésre, a csatlós arénára ez az egész nincsen hatással, de a játék hosszabb távú jövője szempontjából lényeges lenne. Az érveket a 104-es posztban már leírtam. Az élő VU találkozó után amikor még egyszer átbeszéljük ezt, tartunk majd egy szavazást a játékon belül, a 100+ szintű karaktereknek, és akkor eldől a dolog.
Dátum: 2016.05.17. 17:02:50
Idézet: Ariel - 2016.05.11. 21:31:49
Szó sincs erről. Én próbálom elhinni mindkét állítást, ami itt elhangzott:
1.) A játékkal egy nap nem játszol összesen 5 percet, épp ezért túlzó, hogy 5-5 portya közt 5 percet kell várni.
2.) A játék túl sok időt igényel.
És számomra ez a 2 állítás ellentmond, próbálok rájönni, hogy miért. Vagy vannak játékosok, akik napi töb órát játszanak, és vannak, akik csak napi néhány percet. Vagy pedig valaki itt költői túlzásba esik, amikor azt mondja, a játékkal 5 percet sem tud kitölteni
Tudom, hogy az én hibám az, hogy informatikus vagyok, és az ilyen játékoknál abból indulok ki, hogy a gép előtt vagyok, elég sokat, nem jelent problémát, hogy támadok párat, és valahány perc múlva majd megint támadok. De az ilyenfajta limitekre szükség van egy pvp-ben, ha bármely cselekvésből tetszőlegesen sokat lehetne csinálni tetszőlegesen rövid idő alatt, az valaki másnak a kárára menne. Még most is (meg a játék kezdete óta állandóan) kapunk olyan leveleket, hogy XY ilyen meg olyan gyakran támad, ellehetetleníti mások játékát stb. Ha a portyázás gyakoriságára nem lenne semmilyen korlát, lehet, hogy a csúcsragadozók élete még kényelmesebb lenne, de a többieknek még rosszabb.
Az 5 perces limit eltörléséhez az kell, hogy a játékodat ne rontsa el az, ha megtámadnak, és hogy több ellenfél legyen, akit támadni lehet. (ha bevezetjük a szintlimitet, ott akár mind2 feltétel teljesülhet, tehát eltörölhetjük az 5 perces limitet ott).
Amit kérni szeretnék tőletek:
1.) Próbáljatok racionális érveket felhozni a szntmaximum ellen. Rövid, világos magyarázat, indoklással. Sajnos az érvek, amik eddig zömében elhangzottak, inkább érzelmiek voltak, kb. azzal az indoklással, hogy "szerintünk nem lenne jó ez a változás" és "eddig is így működött". Írd le konkrétan, mi az, ami rosszabb lesz, mint előtte. Itt egy minta a másik oldal mellett:
Ha az élmezőnyben levők egy szinten feltorlódnak,
- mindegyiküknek több portya célpontja lesz
- a bajnoki viadalok érdekesebbek lesznek, több ellenféllel
- kevbésbé fogja beunni vki azért, mert egyedül maradt, senki sincs a környezetében
- kevésbé fogja beunni vki azért, mert az elöl levők behozhatatlanul elszálltak szintben és minden másban
- ahelyett, hogy a fejlesztési idő jelentős részében csak néhány játékosnak csinálunk dolgokat, az újdonságok sokkal több embernek lennének elérhetőek
- a játékegyensúly sokkal jobban fenntartható hosszabb távon
- az újabb és újabb tárgyak gyártása helyett lehetőség nyílik egy egyedi kraft rendszerre, amiben a maxot elért karakterek saját tárgyakat tudnak készíteni és fejleszteni
Ami jó ellenérv és eddig elhangzott:
- eddig én voltam a legerősebb karakter az ütőtávomban. Ha előbb-utóbb utolérem az élmezőnyt, nem én leszek az.
Illetve ugye van a 2 járulékosan megoldandó probléma:
- hogyan tudjanak a lemaradt karakterek közül akik akarnak, gyorsítani: lehet adni extra TP szerzése lehetőségeket (pl. amit Fubujoci írt) természetesen megfelelő LE-vel párosítva (vegyük észre hogy az isteni mannának is ilyen célja volt! ehhez hasonlókat lehet még csinálni)
- hogyan biztosítjuk, hogy amikor a karakterek utolérik az élmezőnyt, nem lesznek lényegesen gyengébbek. Erre volt javaslat, hogy a max. szint elérésekor kapsz egy nagyobb mennyiségű LE-t, amit elkölthetsz. A mennyiség függ attól, hogy mennyi lemaradásod volt, és mennyire aktívan játszottál.
Ami változna a max. szint bevezetésekor:
- megszüntetjük a top szint lassítást
- megváltozik (esetleg megszűnik) az inspiráció
- a max. szintesek csak max. szinteseket támadhatnak, de a kapott LE csak az EH alapján történik, és nincs vesztett LE (akár lélekszívással sem)
- megszűnik az 5 perces várakozás a támadások közt a max. szinteseknek
Emellett bemutatod, hogy mennyi mindent tudnánk csinálni a várakozási idő alatt, gyakorlatilag elmondod, hogy hogyan kellene játszani ezt a játékot.
Szó sincs erről. Én próbálom elhinni mindkét állítást, ami itt elhangzott:
1.) A játékkal egy nap nem játszol összesen 5 percet, épp ezért túlzó, hogy 5-5 portya közt 5 percet kell várni.
2.) A játék túl sok időt igényel.
És számomra ez a 2 állítás ellentmond, próbálok rájönni, hogy miért. Vagy vannak játékosok, akik napi töb órát játszanak, és vannak, akik csak napi néhány percet. Vagy pedig valaki itt költői túlzásba esik, amikor azt mondja, a játékkal 5 percet sem tud kitölteni
Tudom, hogy az én hibám az, hogy informatikus vagyok, és az ilyen játékoknál abból indulok ki, hogy a gép előtt vagyok, elég sokat, nem jelent problémát, hogy támadok párat, és valahány perc múlva majd megint támadok. De az ilyenfajta limitekre szükség van egy pvp-ben, ha bármely cselekvésből tetszőlegesen sokat lehetne csinálni tetszőlegesen rövid idő alatt, az valaki másnak a kárára menne. Még most is (meg a játék kezdete óta állandóan) kapunk olyan leveleket, hogy XY ilyen meg olyan gyakran támad, ellehetetleníti mások játékát stb. Ha a portyázás gyakoriságára nem lenne semmilyen korlát, lehet, hogy a csúcsragadozók élete még kényelmesebb lenne, de a többieknek még rosszabb.
Az 5 perces limit eltörléséhez az kell, hogy a játékodat ne rontsa el az, ha megtámadnak, és hogy több ellenfél legyen, akit támadni lehet. (ha bevezetjük a szintlimitet, ott akár mind2 feltétel teljesülhet, tehát eltörölhetjük az 5 perces limitet ott).
Amit kérni szeretnék tőletek:
1.) Próbáljatok racionális érveket felhozni a szntmaximum ellen. Rövid, világos magyarázat, indoklással. Sajnos az érvek, amik eddig zömében elhangzottak, inkább érzelmiek voltak, kb. azzal az indoklással, hogy "szerintünk nem lenne jó ez a változás" és "eddig is így működött". Írd le konkrétan, mi az, ami rosszabb lesz, mint előtte. Itt egy minta a másik oldal mellett:
Ha az élmezőnyben levők egy szinten feltorlódnak,
- mindegyiküknek több portya célpontja lesz
- a bajnoki viadalok érdekesebbek lesznek, több ellenféllel
- kevbésbé fogja beunni vki azért, mert egyedül maradt, senki sincs a környezetében
- kevésbé fogja beunni vki azért, mert az elöl levők behozhatatlanul elszálltak szintben és minden másban
- ahelyett, hogy a fejlesztési idő jelentős részében csak néhány játékosnak csinálunk dolgokat, az újdonságok sokkal több embernek lennének elérhetőek
- a játékegyensúly sokkal jobban fenntartható hosszabb távon
- az újabb és újabb tárgyak gyártása helyett lehetőség nyílik egy egyedi kraft rendszerre, amiben a maxot elért karakterek saját tárgyakat tudnak készíteni és fejleszteni
Ami jó ellenérv és eddig elhangzott:
- eddig én voltam a legerősebb karakter az ütőtávomban. Ha előbb-utóbb utolérem az élmezőnyt, nem én leszek az.
Illetve ugye van a 2 járulékosan megoldandó probléma:
- hogyan tudjanak a lemaradt karakterek közül akik akarnak, gyorsítani: lehet adni extra TP szerzése lehetőségeket (pl. amit Fubujoci írt) természetesen megfelelő LE-vel párosítva (vegyük észre hogy az isteni mannának is ilyen célja volt! ehhez hasonlókat lehet még csinálni)
- hogyan biztosítjuk, hogy amikor a karakterek utolérik az élmezőnyt, nem lesznek lényegesen gyengébbek. Erre volt javaslat, hogy a max. szint elérésekor kapsz egy nagyobb mennyiségű LE-t, amit elkölthetsz. A mennyiség függ attól, hogy mennyi lemaradásod volt, és mennyire aktívan játszottál.
Ami változna a max. szint bevezetésekor:
- megszüntetjük a top szint lassítást
- megváltozik (esetleg megszűnik) az inspiráció
- a max. szintesek csak max. szinteseket támadhatnak, de a kapott LE csak az EH alapján történik, és nincs vesztett LE (akár lélekszívással sem)
- megszűnik az 5 perces várakozás a támadások közt a max. szinteseknek
Dátum: 2016.05.17. 13:27:37
Érzem, hogy most hijackolni fogjuk ezt a topikot is, de azért válaszolok itt
A VU fórum formátuma mindig kb. az szokott lenni, hogy én beszélek a rövid és hosszú távú tervekről, aztán vitázunk aktuális témákról. De azt én is fontosnak érzem, hogy a témáknak legyen egy előkészítése a fórumon.
A tárgy craftolásról és csatlós arénáról annyit, hogy ezekről tényleg volt szó az előző találkozón, de hangsúlyoztam, hogy ezek hosszabb távú tervek. Ezenkívül volt még egy rakás egyéb dolog, az elkövetkezendő fél évre tervezett dolgok, Végzet verme, állatoldal reform stb. amik kivétel nélkül mind megvalósításra kerültek. A csatlós aréna mostanra már hosszabb távú tervből a következő fél évben megvalósulóvá vált (az első lépés, a barna mytokronit szerzés és az ehhez kapcsolódó dolgok még a BU elején be fognak kerülni várhatóan). Igyekszem a részletes tervet felrakni a fórumra még a tali előtt, hogy legyenek konkrétumok. A craftolásról még nincs ilyen konkrét terv, a részletes kidolgozásnak nincs értelme, amíg az előfeltételében, a szintmaximumban vagy egy ahhoz hasonló modellben nem sikerült megállapodnunk.
A megbeszélés két "forró" témája lesz amiről már itt is van hosszabb topik, a szintmaximum és a LE tárolás maximum. Szeretném azért, ha a döntést már nagyjából meglenne itt, a fórumon, legalábbis 90%-kos formában, itt mindenkinek több ideje van átgondolni és hozzászólni, és ez az 1 órányi megbeszélés már inkább arról szólna, hogy a dolgot véglegesítsük.
Dióhéjban az egyéb felvetett témákról:
- Fő fejlesztési irány: továbbra is olyan fejlesztésekre szeretnénk koncentrálni, amelyek nem csak és kirázólag a legerősebb játékosoknak szólnak, hanem a nagy többség számára hozzáférhetőek, és nem jelent előnyt, amit korábban szereztél, felhalmoztál. A csatlós rendszer jó példa volt erre. Erről biztos beszélhetünk majd valamennyit, miért ez a jó irány, és miért nem az, hogy akinek 2x annyi LE-je, TÖ-je van mint másnak az ezentúl 4x annyit tudjon szerezni, és abból egyből ki tudjon maxolni újabb, LE-ért fejleszthető dolgokat.
- asztrális kövek, és bármi egyéb, a felhasználási szükségletnél is nagyobb mennyiségben talált tárgy. Ilyenek voltak és lesznek is a jövőben, inkább több legyen egy tárgyból a kelleténél, mint kevesebb. A maradék pedig elfér a tárgylistádon, enni nem kér. Időnként felülvizsgáljuk a "szemét" tárgyak listáját és bővítjük a platinára váltható / préselhető tárgyakat.
- AH reformolhatjuk, ezzel nincs gond. Viszont azzal, amit írtál, nem értek egyet. Egyrészt, azért azzal óvatos lennék, hogy nagyobb mennyiségben szükséges, erőforrás tárgyakat rakjunk az AHba, illetve olyanokat, amiket máshol is meg lehet szerezni, az AHnak nem ez volt a célja. Az 5 tétel, amit felsoroltál (k/u fókusz, mytoaff, relikforgács, mytocsomag) biztos hogy nem teljesíti az AHs tárgy kritériumokat. Minél több különböző módon lehet egy tárgyat megszerezni, annál nehezebb ellenőrizni a szerezhető mennyiséget, és nő az esély hogy elveszti az értékét teljesen. A tulajdonság kövek, krit ütés stb. viszont pont olyan "olcsó" tételek, amik azok kedvéért vannak bent, akiknek nincs esélyük a drágább tételeket megvenni, ilyenekre szükség van - ha meg már egyre kevesebben licitálnak rá, olcsóbbak lesznek, mindig lesz egy ár amiért érdemes +1 tulajdonságot v +10 kritikust megvenni. Tehát ezeket sem venném ki szivesen.
A VU fórum formátuma mindig kb. az szokott lenni, hogy én beszélek a rövid és hosszú távú tervekről, aztán vitázunk aktuális témákról. De azt én is fontosnak érzem, hogy a témáknak legyen egy előkészítése a fórumon.
A tárgy craftolásról és csatlós arénáról annyit, hogy ezekről tényleg volt szó az előző találkozón, de hangsúlyoztam, hogy ezek hosszabb távú tervek. Ezenkívül volt még egy rakás egyéb dolog, az elkövetkezendő fél évre tervezett dolgok, Végzet verme, állatoldal reform stb. amik kivétel nélkül mind megvalósításra kerültek. A csatlós aréna mostanra már hosszabb távú tervből a következő fél évben megvalósulóvá vált (az első lépés, a barna mytokronit szerzés és az ehhez kapcsolódó dolgok még a BU elején be fognak kerülni várhatóan). Igyekszem a részletes tervet felrakni a fórumra még a tali előtt, hogy legyenek konkrétumok. A craftolásról még nincs ilyen konkrét terv, a részletes kidolgozásnak nincs értelme, amíg az előfeltételében, a szintmaximumban vagy egy ahhoz hasonló modellben nem sikerült megállapodnunk.
A megbeszélés két "forró" témája lesz amiről már itt is van hosszabb topik, a szintmaximum és a LE tárolás maximum. Szeretném azért, ha a döntést már nagyjából meglenne itt, a fórumon, legalábbis 90%-kos formában, itt mindenkinek több ideje van átgondolni és hozzászólni, és ez az 1 órányi megbeszélés már inkább arról szólna, hogy a dolgot véglegesítsük.
Dióhéjban az egyéb felvetett témákról:
- Fő fejlesztési irány: továbbra is olyan fejlesztésekre szeretnénk koncentrálni, amelyek nem csak és kirázólag a legerősebb játékosoknak szólnak, hanem a nagy többség számára hozzáférhetőek, és nem jelent előnyt, amit korábban szereztél, felhalmoztál. A csatlós rendszer jó példa volt erre. Erről biztos beszélhetünk majd valamennyit, miért ez a jó irány, és miért nem az, hogy akinek 2x annyi LE-je, TÖ-je van mint másnak az ezentúl 4x annyit tudjon szerezni, és abból egyből ki tudjon maxolni újabb, LE-ért fejleszthető dolgokat.
- asztrális kövek, és bármi egyéb, a felhasználási szükségletnél is nagyobb mennyiségben talált tárgy. Ilyenek voltak és lesznek is a jövőben, inkább több legyen egy tárgyból a kelleténél, mint kevesebb. A maradék pedig elfér a tárgylistádon, enni nem kér. Időnként felülvizsgáljuk a "szemét" tárgyak listáját és bővítjük a platinára váltható / préselhető tárgyakat.
- AH reformolhatjuk, ezzel nincs gond. Viszont azzal, amit írtál, nem értek egyet. Egyrészt, azért azzal óvatos lennék, hogy nagyobb mennyiségben szükséges, erőforrás tárgyakat rakjunk az AHba, illetve olyanokat, amiket máshol is meg lehet szerezni, az AHnak nem ez volt a célja. Az 5 tétel, amit felsoroltál (k/u fókusz, mytoaff, relikforgács, mytocsomag) biztos hogy nem teljesíti az AHs tárgy kritériumokat. Minél több különböző módon lehet egy tárgyat megszerezni, annál nehezebb ellenőrizni a szerezhető mennyiséget, és nő az esély hogy elveszti az értékét teljesen. A tulajdonság kövek, krit ütés stb. viszont pont olyan "olcsó" tételek, amik azok kedvéért vannak bent, akiknek nincs esélyük a drágább tételeket megvenni, ilyenekre szükség van - ha meg már egyre kevesebben licitálnak rá, olcsóbbak lesznek, mindig lesz egy ár amiért érdemes +1 tulajdonságot v +10 kritikust megvenni. Tehát ezeket sem venném ki szivesen.
Dátum: 2016.05.17. 12:38:02
Srácok, egy javasolt, és szükségszerű változásra az nem feltétlenül érv, hogy "ezen csak akkor változtassunk, ha 10 másik dolgot is megváltoztatunk". A fejlesztésekkel csakis sorban lehet haladni, egyszerre egy dolgot tudunk megcsinálni.
Az inspirációval és top lassítással kapcsolatban egyébként megjegyzem, hogy a szintmaximum bevezetése után mindkettő nyugodtan kivezethető lenne (de ha nem is szüntetnénk meg az inspirációt, korrektebb képletre lehetne hozni). Tehát erre a 2 nyitott problémára már van megoldási javaslat.
Egy karakterfejlesztő játékban tetszőlegesen hosszú idő alatt tetszőlegesen nagy különbség keletkezhet játékosok között. De ettől ez még nem érv az ellen, hogy az esetleges anomáliákat befoltozzuk.
Én egy komoly, meggyőző ellenérvet láttam eddig, miszerint "ha elköltöm a LE-t tulajdonságokra, akkor még nagyobb pofont fogok kapni a klónomtól." Ez teljesen jogos, de ennek ellentételezésére be lehet vezetni még további szakértelmet az eddigiekhez hasonlóan, amely a klónoktól elszenvedett sebzést csökkenti, és ez a probléma meg van oldva.
Azzal, hogy "nincs mire költeni a LE-t" nem értek egyet. A tulajdonságokra korlátlan mennyiségű LE elkölthető. Valójában, a LE-nek ez az elsődleges célja. A LE-n azért üldögél, aki üldögél, mert az ütőtávjában ő a legerősebb, és a spejzolástól további hasznot remél. Vagy azt hiszi, hogy a jövőben lesz olyan dolog, amit nagy mennyiségű LE árán tud majd fejleszteni, vagy abban bízik hogy majd jóval hatékonyabb specializációval tudja tulajdonságfjelesztésre költeni.
Az elsővel kapcsolatban szeretnék megnyugtatni mindenkit: nem tervezünk a játékban olyan további, fejleszteni való dolgot, ami LE-ből fog fejlődni. Lesz még számos dolog, amit majd fejleszteni tudsz a jövőben, egyikhez sem fog LE kelleni, maximum vmi kisebb, konstans mennyiség. Ennek oka egyszerű: ha a jövőben is mindent LE-ből lehetne fejleszteni, akkor aki elhúzott, annak csak még tovább nőne az exponenciális előnye. Tehát pl. a csatlós tulajdonságok fejlesztéséhez sem LE fog kelleni (mint ahogy a képességekhez is mytokronitot használtál, nem LE-t).
A spejzolás - míg jó stratégia lehet a való életben, egy gazdag üzletember számára - akár ártalmas is lehet egy játékban. Egyrészt pszichológiai problémák adódnak belőle, másrészt nagyon megnehezíti a játéktervezést, harmadrészt túlzottan megnöveli a karakterek közti szakadékot.
Tehát még egyszer: a nagy mennyiségű LE egy dologra jó most és hosszú távon is, tulajdonságfejlesztésre. Tehát itt semmi másról nem vitázunk, csak arról, hogy a LE bármikor, a jövőben, egy tetszőleges időpontban költhesd el tulajdonságok fejlesztésére, vagy folyamatosan el kell költened. És igen, a konklúzió ebből az, hogy a szavazás tényleg nem szól másról, mint hogy aki a saját ütőtávjában az első, az költhesse-e a LE-t 3x hatékonysággal, mint mindenki más.
Az inspirációval és top lassítással kapcsolatban egyébként megjegyzem, hogy a szintmaximum bevezetése után mindkettő nyugodtan kivezethető lenne (de ha nem is szüntetnénk meg az inspirációt, korrektebb képletre lehetne hozni). Tehát erre a 2 nyitott problémára már van megoldási javaslat.
Egy karakterfejlesztő játékban tetszőlegesen hosszú idő alatt tetszőlegesen nagy különbség keletkezhet játékosok között. De ettől ez még nem érv az ellen, hogy az esetleges anomáliákat befoltozzuk.
Én egy komoly, meggyőző ellenérvet láttam eddig, miszerint "ha elköltöm a LE-t tulajdonságokra, akkor még nagyobb pofont fogok kapni a klónomtól." Ez teljesen jogos, de ennek ellentételezésére be lehet vezetni még további szakértelmet az eddigiekhez hasonlóan, amely a klónoktól elszenvedett sebzést csökkenti, és ez a probléma meg van oldva.
Azzal, hogy "nincs mire költeni a LE-t" nem értek egyet. A tulajdonságokra korlátlan mennyiségű LE elkölthető. Valójában, a LE-nek ez az elsődleges célja. A LE-n azért üldögél, aki üldögél, mert az ütőtávjában ő a legerősebb, és a spejzolástól további hasznot remél. Vagy azt hiszi, hogy a jövőben lesz olyan dolog, amit nagy mennyiségű LE árán tud majd fejleszteni, vagy abban bízik hogy majd jóval hatékonyabb specializációval tudja tulajdonságfjelesztésre költeni.
Az elsővel kapcsolatban szeretnék megnyugtatni mindenkit: nem tervezünk a játékban olyan további, fejleszteni való dolgot, ami LE-ből fog fejlődni. Lesz még számos dolog, amit majd fejleszteni tudsz a jövőben, egyikhez sem fog LE kelleni, maximum vmi kisebb, konstans mennyiség. Ennek oka egyszerű: ha a jövőben is mindent LE-ből lehetne fejleszteni, akkor aki elhúzott, annak csak még tovább nőne az exponenciális előnye. Tehát pl. a csatlós tulajdonságok fejlesztéséhez sem LE fog kelleni (mint ahogy a képességekhez is mytokronitot használtál, nem LE-t).
A spejzolás - míg jó stratégia lehet a való életben, egy gazdag üzletember számára - akár ártalmas is lehet egy játékban. Egyrészt pszichológiai problémák adódnak belőle, másrészt nagyon megnehezíti a játéktervezést, harmadrészt túlzottan megnöveli a karakterek közti szakadékot.
Tehát még egyszer: a nagy mennyiségű LE egy dologra jó most és hosszú távon is, tulajdonságfejlesztésre. Tehát itt semmi másról nem vitázunk, csak arról, hogy a LE bármikor, a jövőben, egy tetszőleges időpontban költhesd el tulajdonságok fejlesztésére, vagy folyamatosan el kell költened. És igen, a konklúzió ebből az, hogy a szavazás tényleg nem szól másról, mint hogy aki a saját ütőtávjában az első, az költhesse-e a LE-t 3x hatékonysággal, mint mindenki más.