Bár Austen is nagy kedvencem, de a szívcsücsökben nálam egyértelműen Fable lakozik.
A mai stresszes, rohanó világban, ahol naponta érik az embert a negatív események, csapások számomra az ő könyvei nyújtják az igazik kikapcsolódást, felüdülést, felhőtlen szórakozást.
Üdítő humora, regényeinek nyelvezete, fantáziadús történetei, sokszor nyelvújítás számba menő szófordulatai és még sorolhatnám hosszan...
Engem teljesen kikapcsol, ha ideges vagyok megnyugtat, kisimít, humora felvidít, szóval nálam övé a pont.
Hozzászólások - ArraSails
Dátum: 2010.08.26. 20:06:01
Dátum: 2010.07.14. 17:27:50
Hogyan folytatódik tovább "Süsfel nap..."?
fényes nap.
kelj felnap.
sárga nap.
arany nap.
Helyesírási hibák!
fényes nap.
kelj felnap.
sárga nap.
arany nap.
Helyesírási hibák!
Dátum: 2010.07.13. 21:23:59
Igaza van Darah-nak!
Polgári ENGEDELMESSÉGRE szólítsunk fel mindenkit, aki él és mozog (még mindig aktívan játszik) itt ebben a remek, ingyenes, sok kihívást, kellemes időtöltést és minden egyebet biztosító játékban.
A napi játéktevékenység közben észlelt ÖSSZES HIBÁT (legyen az téves leírás, vagy annak hiánya, félrevezető információ, nem működő funkció, had ne soroljam tételesen, tudjátok miről van szó!) haladéktalanul jelezze mindenki a hibabejelentős központi e-mail címre, ahogy azt Miklós kérte!
Természetesen mindenki minden hibát írjon meg, mert senki sem tudhatja, kinek mi kerüli el a figyelmét játék közben. Inkább kétszer jelezzük vagy többször, nehogy megint szó érje a ház elejét, hogy hibásan használtunk valamit és ezáltal rosszhiszeműen előnyre tettünk szert!
Javasolnám továbbá, hogy a szerintünk normálisan működő dolgokat is jelezzük a játékvezetésnek, mert ugyebár mi nem tudhatjuk, hogy valóban így gondolták-e a dolgot, mikor kitalálták az egészet...
Polgári ENGEDELMESSÉGRE szólítsunk fel mindenkit, aki él és mozog (még mindig aktívan játszik) itt ebben a remek, ingyenes, sok kihívást, kellemes időtöltést és minden egyebet biztosító játékban.
A napi játéktevékenység közben észlelt ÖSSZES HIBÁT (legyen az téves leírás, vagy annak hiánya, félrevezető információ, nem működő funkció, had ne soroljam tételesen, tudjátok miről van szó!) haladéktalanul jelezze mindenki a hibabejelentős központi e-mail címre, ahogy azt Miklós kérte!
Természetesen mindenki minden hibát írjon meg, mert senki sem tudhatja, kinek mi kerüli el a figyelmét játék közben. Inkább kétszer jelezzük vagy többször, nehogy megint szó érje a ház elejét, hogy hibásan használtunk valamit és ezáltal rosszhiszeműen előnyre tettünk szert!
Javasolnám továbbá, hogy a szerintünk normálisan működő dolgokat is jelezzük a játékvezetésnek, mert ugyebár mi nem tudhatjuk, hogy valóban így gondolták-e a dolgot, mikor kitalálták az egészet...
Dátum: 2010.07.09. 16:16:39
Azt hiszem bátran állíthatjuk, hogy a játékban, az indulás óta már SEMMI sem a leírás szerint működik. Arról már ne is beszéljünk, hogy mi van azokkal a dolgokkal, amikről még LEÍRÁS SINCS???
Tehát mi is az a közvetlen e-mail cím, amivel ezt egyenesen Miklósnak lehet jelenteni?
Tehát mi is az a közvetlen e-mail cím, amivel ezt egyenesen Miklósnak lehet jelenteni?
Dátum: 2010.07.08. 23:41:07
Az első verziót az éjjel írtam, úgy hajnal kettőig
Aztán ma délután még eszembe jutott hozzá pár dolog, meg finomítottam rajta itt-ott.
De a gondolatok már régóta gyülekeztek hozzá
Aztán ma délután még eszembe jutott hozzá pár dolog, meg finomítottam rajta itt-ott.
De a gondolatok már régóta gyülekeztek hozzá
Dátum: 2010.07.08. 21:27:06
Sokat gondolkoztam rajta, hogy megírjam-e egyáltalán ezt a hozzászólást, de az elmúlt időszak egyre több hasonlóan negatív jellegű intézkedése hatására végül úgy döntöttem megteszem.
A barátaim invitálására kezdtem el a játékot, több mint egy évvel ezelőtt, teljesen "tudatlanul". Hozzáteszem, ha ők a kezdetek óta nem segítenének tanácsaikkal és nem tartották volna bennem a lelket az első pár hónapban, már rég nem is lennék itt.
A játékban nem rendelkezem egyik szerveren sem un. "tápos" karakterrel, de v5 kivételével mindenhol játszom/játszottam, különböző hordába tartozó és különböző játékstílust képviselő karakterrel.
Mivel (ismerve saját korlátaimat, már ami a kellő kitartást, odafigyelést és elszántságot illeti) nem állt szándékomban, hogy kiemelkedő eredményeket érjek el, csak időtöltésnek, kedvtelésből kezdtem játszani, ezért úgy gondolom, hogy egy egyszerű ÁTLAGOS játékost képviselek, aki esetleg az itt eltöltött idő és az alkalmankénti fórumolvasás miatt talán kissé tájékozottabb, mint egy teljesen magára hagyatott egyedül kezdő...
Ennyi a "történelmi" áttekintés
Az első probléma egy kezdő játékos számára mindjárt az, hogy nem létezik NORMÁLIS, használható játékleírás, ami a karaktereket segítene elindítani a megfelelő úton. A játék története tetszetős, de gyakorlatilag, használható tanácsok az induláshoz nem találhatóak a leírásban. A mentort pedig inkább hagyjuk, a portya és vadászat gombokat szerintem enélkül is felfedezi mindenki önállóan.
Ez a probléma felmerült már a találkozón is (ott a pont Let.!), bár úgy érzem nagyon gyorsan lekerült a terítékről és nem hinném, hogy azóta bárki foglalkozott volna vele a játékvezetés részéről. Kétlem, hogy ennek az lenne a megfelelő megoldása, hogy a játékosok közül valaki vegye a fáradtságot és a régi leírást frissítse az azóta történt kismillió módosításnak megfelelően és küldje el e-mailben a játékvezetésnek. Bár látva az egyre kaotikusabb állapotokat, biztos lenne rá elég vállalkozó szellem. Az áldozatos munkájukért járó "nemzetiszínű vállveregetést" természetesen megkapják majd Miklóstól, ünnepélyes keretek között utólag, csak győzzék kivárni!
A normális játékleírás alatt persze nem azt értem, hogy árasszuk el a gyanútlan kezdőket Miklós bonyolult képleteivel, hogy mi hogyan osztódik/szorzódik mire kijön a végeredmény, mivel ez elsőre (meg sokadszorra is) elég riasztóan hat az emberre.
DE nem ártana azért indulás előtt részletesen (értsd konkrétan, és nem pár ködös hangzatos mondatban!) közölni legalább a hordabónuszok mikéntjét, hogy mérlegelni tudjon az ember még MIELŐTT REGISZTRÁL!
Ugyanis a kezdeti időkhöz képest elég lényeges változtatások történtek, és gyakorlatilag eljutottunk arra a pontra, hogy gyémántnak például teljesen felesleges regisztrálni, mert már semmiféle bónusza NINCS! Ha esetleg valaki még tud valamiről, ami működik tegye már közzé legyen szíves, hogy egy füst alatt likvidálni lehessen azt is, ne csúfoskodjunk már vele...
Továbbá portyázásra/csatákra is tök felesleges berendezkedni, mert ebből egy idő után (és ez az idő egyre rövidül, hála a folyamatos szabálymódosításoknak!) LEHETETLEN szinten tartani és továbbfejleszteni egy karaktert. Minden tiszteletem azoké, akik ennek ellenére még mindig próbálkoznak és küzdenek ezzel a játékstílussal, időt és energiát áldozva rá (azt hiszem ezen játékosok száma is egyre csökkenőben van/lesz, ahogy a hsz-eket olvasom).
Most gyorsan átfutottam a különböző portyával kapcsolatos szaki, tárgy és szövetségi bónuszok leírásait, és csak úgy sacc/kb. fejben kiszámoltam, hogy a tökéletes leírások alapján milyen LE bevételt is kellene produkálnia egy-egy győztes csatának. Azt hiszem, hogy ezt az összeget talán még a kezdeti időkben sem érte el soha senki, nem hogy most, mióta agyon van korlátozva/szabályozva az egész.
A szakértelmek leírása is igencsak felületes, valójában semmitmondó!
"Szakértelmek
4. szinttől karaktered szakértelmeket is fejleszhet. Ezek legtöbbje nem a csatát befolyásolja közvetlenül, hanem más fejlődési lehetőségeket kínál. Például, ha elsajátítod a csapdakészítés szakértelmet, foglyul ejthetsz és beidomíthatsz állatokat. A szakértelmek fejlesztése is lélekenergiába kerül, ezért döntened kell, a zsákmányolt mennyiséget milyen arányban költöd tulajdonságokra, relikviákra, szakértelmekre és szövetségi épületekre."
Ezeknek a játékon belüli részletes leírására sem igazán ül a "pontos tájékoztatást nyújtó" jelző!
A tanulásnál sincs feltüntetve, hogy KIZÁRÓLAG bizonyos szövetségi épület fejlesztésével növelhető csak a maximális szintig. Vagyis akik nem lépnek be szövetségbe, nem építik azt az épületet, elesnek több fontos szakértelem fejlesztési lehetőségétől, amikről tudomást sem fognak szerezni, mivel nincs leírva sehová, hogy miket is lehet majd elsajátítani a későbbiekben.
Gyanítom, hogy ezen információk hiányában fejlesztenek sokan olyasmiket feleslegesen, amikre egyáltalán nem is lesz a későbbiekben szükségük az általuk alkalmazott játékstílushoz.
Az épületek funkciójának leírása is elnagyolt, aki nem követi napi szinten a fórumon a fejlesztési híreket, az ugyan soha nem fogja tudni később, mi mire lesz jó és milyen mértékben. Nagy valószínűséggel a játékosoknak több mint a fele egyáltalán nem is fórumozik, szóval sosem fogja megtudni mi zajlik a feje fölött folyamatosan és semmiről sem fog tudomást szerezni, csak majd amikor a saját bőrén tapasztalja "áldásos" hatását!
Esetleg a különböző leírások normális elkészítéséhez felhasználható lenne a játékosok által folyamatosan javított/frissített wiki adatbázis, természetesen az abban előforduló képletek v. téves adatok pontosításával, javításával (ha szükséges).
Ez a FÓRUM pedig maga az őskáosz, egyszerű földi halandónak képtelenség kiigazodni rajta és bármit megtalálni, visszakeresni benne. Ha az újabb hozzászólások, hírek stb. betemetnek egy topicot, az életben nem kerül elő többet, akkor sem, ha esetleg tartalmazott lényeges még jelenleg is aktuális információkat!
Miklós megjegyzései és hozzászólásai pedig, amik sajnos azt igazolják, hogy bizony nem is igazán olvassa a játékvezetés az itt folyó vitákat, véleménycseréket, de ha mégis, akkor totálisan figyelmen kívül hagyják a többség javaslatait, számomra igencsak elkeserítő.
Hovatovább oda jutunk (látva a változtatások irányát), hogy ha valaki bármiben is kiemelkedő teljesítményt ér el, urambocsá bármivel kitűnik a többi játékos közül, az büntetendő cselekmény. Lassan TILOS lesz a karaktert az átlagtól eltérően fejleszteni, és csalásnak minősül minden olyan tevékenység, amivel egyáltalán LE bevételt lehet szerezni.
Tényleg a teveklub (bocs a hasonlatért) szintjére degradálódunk hamarosan, holott annak idején szerintem egy színvonalas, ötletes és változatos játéknak indult ez az egész.
Szerencsére, mivel nem használtam a portyára +%-ot adó tárgyakat a térkapuban és a kalandokban (mivel eddig nem rendelkeztem ilyen tárggyal, és nem vagyok akkora sem, hogy kalandozni tudjak) így nem minősülök CSALÓ-nak.
Bár... most, hogy jobban belegondolok, bevallom van gyémánt karakterem is és bizony térkapuzni szoktam vele (pironkodok is érte), így ott minden bizonnyal érvényesült a gyémánt bónuszom. De mivel a csaták során egyáltalán nem tudom hasznosítani (hála a krea és egyéb ezt segítő lehetőségek teljes lekorlátozásának) hovatovább egyáltalán nem is portyázom (minek, mikor lassan elérjük, hogy egy sima vadászattal jobb bevételt produkál az ember, mint a portyákban), így egyáltalán nem érzem magam bűnösnek ez ügyben.
Viszont akkor talán el kellene gondolkodni rajta, hogy mi is a játék célja?
Sok-sok teljesen egyforma átlagos karakter létrehozása, akik gépiesen ismételgetik a napi rutint és nagyon rövid idő alatt beleunnak a monoton vadászatba meg abba a kilátástalanságba, hogy képtelenség egyről a kettőre jutni minden erőfeszítés ellenére, mivel folyamatosan akadályokba ütközik az ember... ?
Vagy esetleg az, hogy az egyre több csalódott, dühös és törlésen gondolkodó játékosnak ismét élményt, célt, értelmet nyújtson a játékvezetés azáltal, hogy a többség, hangsúlyoznám, a TÖBBSÉG! véleményének megfelelő változtatásokat hajtanak végre.
Ha a cég nem képes elegendő időt és energiát fordítani arra, hogy a fórumon, illetőleg e-mailben folyamatosan jelzett problémákat, véleményeket, ötleteket kellő odafigyeléssel kezelje, olyan változtatásokat hajtva végre, ami a játékosok LEGSZÉLESEBB körének megelégedését szolgálja, akkor felesleges tovább kínlódni az egésszel.
Ha erre nem jut idő, javaslom egy fórum admin alkalmazását, aki napi szinten figyelemmel kísérné az összes topicot és a roppant elfoglalt vezetőséget rendszeresen tájékoztatná az itt felmerülő témákról. Ha pedig ez az illető némileg nagyobb kommunikációs készséggel lenne megáldva mint egyesek, akkor a játékosok felé viszont-tájékoztatást is nyújthatna arról, milyen változtatásokat tervez a cég a közeli illetve távolabbi jövőben, és hogy haladnak a problémák orvoslásával.
Rossz nézni, hogy az itt elhangzott rengeteg építő jellegű javaslatból, a hosszú oldalakon keresztül kivesézett, átbeszélt ötletekből soha semmi nem valósul meg, időhiányra, technikai okokra és egyéb mondvacsinált indokokra hivatkozva. Ugyanakkor viszont sok marhaság, ami egy tollvonással értelmetlenné teszi játékosok tömegének akár egy teljes évi fáradtságos munkáját, pillanatok alatt bevezetésre kerül, "remek ötlet" vagy "ez tényleg hatalmas bug, szüntessük meg!" felkiáltással.
Azt sem ártana felmérni, hogy ténylegesen hány aktív játékos van még egyáltalán egy-egy világon, és akik mondjuk már fél éve vagy egy esztendeje be sem léptek a karakterükhöz, azokat törölni (törlés előtt természetesen a karakter adatait lementeni, és ha mégis hiányozna az illetőnek később, akkor a mentésből visszaállítani). Úgy tudom erre is volt már többször kezdeményezés, de nem történt semmi a megvalósítására...
Így legalább a frissen regisztrált játékosok, illetve a még aktív, isteni csodában vagy ki tudja miben bízva játszók, portyázók sem ütköznének annyi "halott" kariba, talán nagyobb eséllyel találnának valódi portya ellenfeleket maguknak.
No meg persze ezáltal a Kft. számára is világossá válna végre, hogy mennyien is játszanak a valóságban, így talán nagyobb súlya lenne a fórumon véleményüket hallatóknak, mivel kiderülne, hogy lényegében ők képezik az aktív játékosok "kemény magját".
Egy dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni...
Ez a játék tulajdonképpen egy "termék vagy szolgáltatás", amelyet az ilyen időtöltésre vágyó játékosok igénybe vesznek. Vannak (nem is kevesen) akik ezért hajlandóak jelentős pénzösszegeket is áldozni, hogy minél élvezhetőbb formában használhassák.
Viszont, ha ennek a "terméknek" a minősége folyamatosan romlik, silányul, akkor valószínűleg egyre kevesebben fogják igénybe venni/megvásárolni, mert inkább keresnek maguknak olyat, ami jobban megfelel az elképzeléseiknek, és ahol a a rendszeresen befizetett összegekért a MINŐSÉGI szolgáltatást is megkapják!
Továbbá ne vegye a cég semmibe azokat a játékosokat (és az ő véleményüket) sem, akik nem áldoznak anyagi erőforrásokat a szórakozásukra, mivel INGYENES-nek hirdetik a játékot!!! Vagy ha ez mégsem igaz, akkor töröljék ezt is a leírásból, mint téves információt!
Persze végülis nem muszáj senkinek ezzel a játékkal ennyi időt itt töltenie a gép előtt, ugyanezt az energiát és pénzt másra is fordíthatja, mint ahogy gyanítom igen sokan meg is fogják tenni az ilyen és ehhez hasonló remek változtatások hatására...
Ui.: Elnézést a több helyütt alkalmazott nagybetűkért, nem kiabálásnak, csupán figyelemfelkeltésnek szántam. (Tudom hatásvadász megoldás, de arra gondoltam, hátha így valaki a vezetőségből legalább azokat a részeket átfutja...)
A barátaim invitálására kezdtem el a játékot, több mint egy évvel ezelőtt, teljesen "tudatlanul". Hozzáteszem, ha ők a kezdetek óta nem segítenének tanácsaikkal és nem tartották volna bennem a lelket az első pár hónapban, már rég nem is lennék itt.
A játékban nem rendelkezem egyik szerveren sem un. "tápos" karakterrel, de v5 kivételével mindenhol játszom/játszottam, különböző hordába tartozó és különböző játékstílust képviselő karakterrel.
Mivel (ismerve saját korlátaimat, már ami a kellő kitartást, odafigyelést és elszántságot illeti) nem állt szándékomban, hogy kiemelkedő eredményeket érjek el, csak időtöltésnek, kedvtelésből kezdtem játszani, ezért úgy gondolom, hogy egy egyszerű ÁTLAGOS játékost képviselek, aki esetleg az itt eltöltött idő és az alkalmankénti fórumolvasás miatt talán kissé tájékozottabb, mint egy teljesen magára hagyatott egyedül kezdő...
Ennyi a "történelmi" áttekintés
Az első probléma egy kezdő játékos számára mindjárt az, hogy nem létezik NORMÁLIS, használható játékleírás, ami a karaktereket segítene elindítani a megfelelő úton. A játék története tetszetős, de gyakorlatilag, használható tanácsok az induláshoz nem találhatóak a leírásban. A mentort pedig inkább hagyjuk, a portya és vadászat gombokat szerintem enélkül is felfedezi mindenki önállóan.
Ez a probléma felmerült már a találkozón is (ott a pont Let.!), bár úgy érzem nagyon gyorsan lekerült a terítékről és nem hinném, hogy azóta bárki foglalkozott volna vele a játékvezetés részéről. Kétlem, hogy ennek az lenne a megfelelő megoldása, hogy a játékosok közül valaki vegye a fáradtságot és a régi leírást frissítse az azóta történt kismillió módosításnak megfelelően és küldje el e-mailben a játékvezetésnek. Bár látva az egyre kaotikusabb állapotokat, biztos lenne rá elég vállalkozó szellem. Az áldozatos munkájukért járó "nemzetiszínű vállveregetést" természetesen megkapják majd Miklóstól, ünnepélyes keretek között utólag, csak győzzék kivárni!
A normális játékleírás alatt persze nem azt értem, hogy árasszuk el a gyanútlan kezdőket Miklós bonyolult képleteivel, hogy mi hogyan osztódik/szorzódik mire kijön a végeredmény, mivel ez elsőre (meg sokadszorra is) elég riasztóan hat az emberre.
DE nem ártana azért indulás előtt részletesen (értsd konkrétan, és nem pár ködös hangzatos mondatban!) közölni legalább a hordabónuszok mikéntjét, hogy mérlegelni tudjon az ember még MIELŐTT REGISZTRÁL!
Ugyanis a kezdeti időkhöz képest elég lényeges változtatások történtek, és gyakorlatilag eljutottunk arra a pontra, hogy gyémántnak például teljesen felesleges regisztrálni, mert már semmiféle bónusza NINCS! Ha esetleg valaki még tud valamiről, ami működik tegye már közzé legyen szíves, hogy egy füst alatt likvidálni lehessen azt is, ne csúfoskodjunk már vele...
Továbbá portyázásra/csatákra is tök felesleges berendezkedni, mert ebből egy idő után (és ez az idő egyre rövidül, hála a folyamatos szabálymódosításoknak!) LEHETETLEN szinten tartani és továbbfejleszteni egy karaktert. Minden tiszteletem azoké, akik ennek ellenére még mindig próbálkoznak és küzdenek ezzel a játékstílussal, időt és energiát áldozva rá (azt hiszem ezen játékosok száma is egyre csökkenőben van/lesz, ahogy a hsz-eket olvasom).
Most gyorsan átfutottam a különböző portyával kapcsolatos szaki, tárgy és szövetségi bónuszok leírásait, és csak úgy sacc/kb. fejben kiszámoltam, hogy a tökéletes leírások alapján milyen LE bevételt is kellene produkálnia egy-egy győztes csatának. Azt hiszem, hogy ezt az összeget talán még a kezdeti időkben sem érte el soha senki, nem hogy most, mióta agyon van korlátozva/szabályozva az egész.
A szakértelmek leírása is igencsak felületes, valójában semmitmondó!
"Szakértelmek
4. szinttől karaktered szakértelmeket is fejleszhet. Ezek legtöbbje nem a csatát befolyásolja közvetlenül, hanem más fejlődési lehetőségeket kínál. Például, ha elsajátítod a csapdakészítés szakértelmet, foglyul ejthetsz és beidomíthatsz állatokat. A szakértelmek fejlesztése is lélekenergiába kerül, ezért döntened kell, a zsákmányolt mennyiséget milyen arányban költöd tulajdonságokra, relikviákra, szakértelmekre és szövetségi épületekre."
Ezeknek a játékon belüli részletes leírására sem igazán ül a "pontos tájékoztatást nyújtó" jelző!
A tanulásnál sincs feltüntetve, hogy KIZÁRÓLAG bizonyos szövetségi épület fejlesztésével növelhető csak a maximális szintig. Vagyis akik nem lépnek be szövetségbe, nem építik azt az épületet, elesnek több fontos szakértelem fejlesztési lehetőségétől, amikről tudomást sem fognak szerezni, mivel nincs leírva sehová, hogy miket is lehet majd elsajátítani a későbbiekben.
Gyanítom, hogy ezen információk hiányában fejlesztenek sokan olyasmiket feleslegesen, amikre egyáltalán nem is lesz a későbbiekben szükségük az általuk alkalmazott játékstílushoz.
Az épületek funkciójának leírása is elnagyolt, aki nem követi napi szinten a fórumon a fejlesztési híreket, az ugyan soha nem fogja tudni később, mi mire lesz jó és milyen mértékben. Nagy valószínűséggel a játékosoknak több mint a fele egyáltalán nem is fórumozik, szóval sosem fogja megtudni mi zajlik a feje fölött folyamatosan és semmiről sem fog tudomást szerezni, csak majd amikor a saját bőrén tapasztalja "áldásos" hatását!
Esetleg a különböző leírások normális elkészítéséhez felhasználható lenne a játékosok által folyamatosan javított/frissített wiki adatbázis, természetesen az abban előforduló képletek v. téves adatok pontosításával, javításával (ha szükséges).
Ez a FÓRUM pedig maga az őskáosz, egyszerű földi halandónak képtelenség kiigazodni rajta és bármit megtalálni, visszakeresni benne. Ha az újabb hozzászólások, hírek stb. betemetnek egy topicot, az életben nem kerül elő többet, akkor sem, ha esetleg tartalmazott lényeges még jelenleg is aktuális információkat!
Miklós megjegyzései és hozzászólásai pedig, amik sajnos azt igazolják, hogy bizony nem is igazán olvassa a játékvezetés az itt folyó vitákat, véleménycseréket, de ha mégis, akkor totálisan figyelmen kívül hagyják a többség javaslatait, számomra igencsak elkeserítő.
Hovatovább oda jutunk (látva a változtatások irányát), hogy ha valaki bármiben is kiemelkedő teljesítményt ér el, urambocsá bármivel kitűnik a többi játékos közül, az büntetendő cselekmény. Lassan TILOS lesz a karaktert az átlagtól eltérően fejleszteni, és csalásnak minősül minden olyan tevékenység, amivel egyáltalán LE bevételt lehet szerezni.
Tényleg a teveklub (bocs a hasonlatért) szintjére degradálódunk hamarosan, holott annak idején szerintem egy színvonalas, ötletes és változatos játéknak indult ez az egész.
Szerencsére, mivel nem használtam a portyára +%-ot adó tárgyakat a térkapuban és a kalandokban (mivel eddig nem rendelkeztem ilyen tárggyal, és nem vagyok akkora sem, hogy kalandozni tudjak) így nem minősülök CSALÓ-nak.
Bár... most, hogy jobban belegondolok, bevallom van gyémánt karakterem is és bizony térkapuzni szoktam vele (pironkodok is érte), így ott minden bizonnyal érvényesült a gyémánt bónuszom. De mivel a csaták során egyáltalán nem tudom hasznosítani (hála a krea és egyéb ezt segítő lehetőségek teljes lekorlátozásának) hovatovább egyáltalán nem is portyázom (minek, mikor lassan elérjük, hogy egy sima vadászattal jobb bevételt produkál az ember, mint a portyákban), így egyáltalán nem érzem magam bűnösnek ez ügyben.
Viszont akkor talán el kellene gondolkodni rajta, hogy mi is a játék célja?
Sok-sok teljesen egyforma átlagos karakter létrehozása, akik gépiesen ismételgetik a napi rutint és nagyon rövid idő alatt beleunnak a monoton vadászatba meg abba a kilátástalanságba, hogy képtelenség egyről a kettőre jutni minden erőfeszítés ellenére, mivel folyamatosan akadályokba ütközik az ember... ?
Vagy esetleg az, hogy az egyre több csalódott, dühös és törlésen gondolkodó játékosnak ismét élményt, célt, értelmet nyújtson a játékvezetés azáltal, hogy a többség, hangsúlyoznám, a TÖBBSÉG! véleményének megfelelő változtatásokat hajtanak végre.
Ha a cég nem képes elegendő időt és energiát fordítani arra, hogy a fórumon, illetőleg e-mailben folyamatosan jelzett problémákat, véleményeket, ötleteket kellő odafigyeléssel kezelje, olyan változtatásokat hajtva végre, ami a játékosok LEGSZÉLESEBB körének megelégedését szolgálja, akkor felesleges tovább kínlódni az egésszel.
Ha erre nem jut idő, javaslom egy fórum admin alkalmazását, aki napi szinten figyelemmel kísérné az összes topicot és a roppant elfoglalt vezetőséget rendszeresen tájékoztatná az itt felmerülő témákról. Ha pedig ez az illető némileg nagyobb kommunikációs készséggel lenne megáldva mint egyesek, akkor a játékosok felé viszont-tájékoztatást is nyújthatna arról, milyen változtatásokat tervez a cég a közeli illetve távolabbi jövőben, és hogy haladnak a problémák orvoslásával.
Rossz nézni, hogy az itt elhangzott rengeteg építő jellegű javaslatból, a hosszú oldalakon keresztül kivesézett, átbeszélt ötletekből soha semmi nem valósul meg, időhiányra, technikai okokra és egyéb mondvacsinált indokokra hivatkozva. Ugyanakkor viszont sok marhaság, ami egy tollvonással értelmetlenné teszi játékosok tömegének akár egy teljes évi fáradtságos munkáját, pillanatok alatt bevezetésre kerül, "remek ötlet" vagy "ez tényleg hatalmas bug, szüntessük meg!" felkiáltással.
Azt sem ártana felmérni, hogy ténylegesen hány aktív játékos van még egyáltalán egy-egy világon, és akik mondjuk már fél éve vagy egy esztendeje be sem léptek a karakterükhöz, azokat törölni (törlés előtt természetesen a karakter adatait lementeni, és ha mégis hiányozna az illetőnek később, akkor a mentésből visszaállítani). Úgy tudom erre is volt már többször kezdeményezés, de nem történt semmi a megvalósítására...
Így legalább a frissen regisztrált játékosok, illetve a még aktív, isteni csodában vagy ki tudja miben bízva játszók, portyázók sem ütköznének annyi "halott" kariba, talán nagyobb eséllyel találnának valódi portya ellenfeleket maguknak.
No meg persze ezáltal a Kft. számára is világossá válna végre, hogy mennyien is játszanak a valóságban, így talán nagyobb súlya lenne a fórumon véleményüket hallatóknak, mivel kiderülne, hogy lényegében ők képezik az aktív játékosok "kemény magját".
Egy dolgot nem szabad figyelmen kívül hagyni...
Ez a játék tulajdonképpen egy "termék vagy szolgáltatás", amelyet az ilyen időtöltésre vágyó játékosok igénybe vesznek. Vannak (nem is kevesen) akik ezért hajlandóak jelentős pénzösszegeket is áldozni, hogy minél élvezhetőbb formában használhassák.
Viszont, ha ennek a "terméknek" a minősége folyamatosan romlik, silányul, akkor valószínűleg egyre kevesebben fogják igénybe venni/megvásárolni, mert inkább keresnek maguknak olyat, ami jobban megfelel az elképzeléseiknek, és ahol a a rendszeresen befizetett összegekért a MINŐSÉGI szolgáltatást is megkapják!
Továbbá ne vegye a cég semmibe azokat a játékosokat (és az ő véleményüket) sem, akik nem áldoznak anyagi erőforrásokat a szórakozásukra, mivel INGYENES-nek hirdetik a játékot!!! Vagy ha ez mégsem igaz, akkor töröljék ezt is a leírásból, mint téves információt!
Persze végülis nem muszáj senkinek ezzel a játékkal ennyi időt itt töltenie a gép előtt, ugyanezt az energiát és pénzt másra is fordíthatja, mint ahogy gyanítom igen sokan meg is fogják tenni az ilyen és ehhez hasonló remek változtatások hatására...
Ui.: Elnézést a több helyütt alkalmazott nagybetűkért, nem kiabálásnak, csupán figyelemfelkeltésnek szántam. (Tudom hatásvadász megoldás, de arra gondoltam, hátha így valaki a vezetőségből legalább azokat a részeket átfutja...)
Dátum: 2010.04.29. 22:20:21
Jó lenne, ha a kisebb szövetségi tagok is tevőlegesen hozzá tudnának szólni a közös epikázáshoz, mivel így számukra használható/viselhető tárgyakat szerezhetnének és meg is dolgoznának érte. Nem mindig ugyanaz a pár ember küzdene vele...
Engem pl. nagyon zavar, hogy más "kaparja ki számomra a gesztenyét" és hiába is szeretnék, nem tudok beleszólni még egy ütés erejéig sem a küzdelembe.
Ezzel a megoldással legalább nem lenne demoralizáló tényező a szövetség tagjai között az epikus. Ki üti, ki nem, ki viszi a kieső motyót, kinek nem jut belőle stb.
No és persze az sem utolsó szempont, hogy egy epiksebzős küldetés miatt nem kellene kivándorolni Új Mexikóba, hogy sikeresen megcsinálja valaki.
Mivel ez a játék a szövetség tagjaitól igen nagy összetartást, aktivitást, sok esetben közös munkát igényel, nem tartom szerencsésnek, hogy az ilyen szinthez kötött feladatok/cselekvések a tagok kiválasztásának rovására menjenek. Vagyis ilyen szempontok alapján, nagy szövetségben kisebb szintű karakter eleve vesztes pozícióból indul, ha egyáltalán indulhat...
Engem pl. nagyon zavar, hogy más "kaparja ki számomra a gesztenyét" és hiába is szeretnék, nem tudok beleszólni még egy ütés erejéig sem a küzdelembe.
Ezzel a megoldással legalább nem lenne demoralizáló tényező a szövetség tagjai között az epikus. Ki üti, ki nem, ki viszi a kieső motyót, kinek nem jut belőle stb.
No és persze az sem utolsó szempont, hogy egy epiksebzős küldetés miatt nem kellene kivándorolni Új Mexikóba, hogy sikeresen megcsinálja valaki.
Mivel ez a játék a szövetség tagjaitól igen nagy összetartást, aktivitást, sok esetben közös munkát igényel, nem tartom szerencsésnek, hogy az ilyen szinthez kötött feladatok/cselekvések a tagok kiválasztásának rovására menjenek. Vagyis ilyen szempontok alapján, nagy szövetségben kisebb szintű karakter eleve vesztes pozícióból indul, ha egyáltalán indulhat...
Dátum: 2009.12.10. 20:27:23
Ha már ötletelünk...
Szerintem meg a bajnokság legyen egy mindenféle bónuszoktól és csiribiritől mentes harcsorozatból álló küzdelem.
Mindenki csak a saját maga által elért tulajdonságok és szakértelmek segítségével küzdjön, kezdőfelszerelésben, a legkisebb varázslattal, állatok, relikviák egyéb smukkok nélkül és a szövetségi hátország igen izmos támogatásától mentesen.
Kicsit futurisztikus elképzelés, de semmivel se rosszabb szerintem mint némelyik az előzőek közül!
De félre a tréfával!
Ti tényleg komolyan gondoljátok, hogy azokat a játékosokat, akik a folyamatosan módosuló szabályok és állandó változtatások ellenére, rengeteg idő és energia ráfordításával, ügyes taktikával sikeresen kifejlesztették a karakterüket, a bajnokságon ezért büntetni kell???
Csak és kizárólag azért, hogy aki nem ismeri fel a játék adta lehetőségeket és/vagy nem szán rá annyi időt, mint ők, kaphasson helyettük egy érmet? Hát ez elég vicces! De valahogy sajnos nincs kedvem rajta nevetni...
Szerintem meg a bajnokság legyen egy mindenféle bónuszoktól és csiribiritől mentes harcsorozatból álló küzdelem.
Mindenki csak a saját maga által elért tulajdonságok és szakértelmek segítségével küzdjön, kezdőfelszerelésben, a legkisebb varázslattal, állatok, relikviák egyéb smukkok nélkül és a szövetségi hátország igen izmos támogatásától mentesen.
Kicsit futurisztikus elképzelés, de semmivel se rosszabb szerintem mint némelyik az előzőek közül!
De félre a tréfával!
Ti tényleg komolyan gondoljátok, hogy azokat a játékosokat, akik a folyamatosan módosuló szabályok és állandó változtatások ellenére, rengeteg idő és energia ráfordításával, ügyes taktikával sikeresen kifejlesztették a karakterüket, a bajnokságon ezért büntetni kell???
Csak és kizárólag azért, hogy aki nem ismeri fel a játék adta lehetőségeket és/vagy nem szán rá annyi időt, mint ők, kaphasson helyettük egy érmet? Hát ez elég vicces! De valahogy sajnos nincs kedvem rajta nevetni...
Dátum: 2009.12.09. 22:33:24
Ha más típusú megmérettetések is lennének (lásd Ricardo ötleteit!) esetleg azoknak is jutna némi sikerélmény, akik a karakterük okán a jelenlegi bajnokságban nem tudnak labdába rúgni.
Ezzel számukra is olyan kihívást nyújtana a játék, amiért igenis érdemes lenne harcba szállniuk, mert nem eleve az esélytelenek nyugalmával neveznének (ha egyáltalán megteszik).
A toplista különböző szempontok szerinti rendezgetése erre nem megoldás, mivel az egy pillanatnyi állapotot tükröz, és nem is nézegeti mindenki.
Viszont a hónap legjobb vadásza, LE rablója, állatbefogója, építője és hasonló címek szerintem lényegesen szélesebb réteget motiválnának és ösztönöznének a játékra.
Ezzel számukra is olyan kihívást nyújtana a játék, amiért igenis érdemes lenne harcba szállniuk, mert nem eleve az esélytelenek nyugalmával neveznének (ha egyáltalán megteszik).
A toplista különböző szempontok szerinti rendezgetése erre nem megoldás, mivel az egy pillanatnyi állapotot tükröz, és nem is nézegeti mindenki.
Viszont a hónap legjobb vadásza, LE rablója, állatbefogója, építője és hasonló címek szerintem lényegesen szélesebb réteget motiválnának és ösztönöznének a játékra.
Dátum: 2009.12.09. 21:58:50
Ez az öregedéses dolog egész jó ötlet
Már látom is lelki szemeimmel, amint egyesek folyamatosan a tükörben fogják nézegetni magukat és álmatlan éjszakáik lesznek, reggel meg lóhalálában rohannak ránctalanító krémet venni a drogériába.
Már látom is lelki szemeimmel, amint egyesek folyamatosan a tükörben fogják nézegetni magukat és álmatlan éjszakáik lesznek, reggel meg lóhalálában rohannak ránctalanító krémet venni a drogériába.
Dátum: 2009.11.19. 23:43:11
Noshát, éppen ez itt a sarkalatos kérdés, hogy kinek készült/készül ez a játék? Egy maréknyi játékosnak, vagy az összes többinek is?
Mert ugyebár van egy szép kalandos utazásunk, amire mindannyian beneveztünk. Csakhogy vannak, akik kényelmesen és gyorsan szeretnek utazni, és elsőként óhajtanak célba érni. Nos ők vagy gyorsvonatra, vagy repülőre szállnak és természetesen az első osztályra vesznek maguknak jegyet...
Vannak viszont, akik inkább sétálni, túrázni szeretnek, és menet közben meg-megállva rácsodálkozni a természet szépségeire. Lehet, hogy sokkal tovább tart így számukra az út, viszont olyan dolgokat is látnak közben, amit a kényelmesek nem.
De akkor aki repülőre/vonatra szállt és elsőnek foglalta el az ötcsillagos hotelben a legjobb szobát, ne az idegenvezetőt nyaggassa állandóan, ha a hotelportáson kívül nem talál a szállodában senkit és így unatkozik! Az idegenvezető pedig urambocsá nehogy már az ő kárpótlásukra a gyalogtúrázókkal fizettesse meg a repülőjegyek árát is!
Mert valahogy van egy olyan érzésem, hogy az ilyen utazási iroda ajánlataira a későbbiekben elég kevesen fognak befizetni...
Mert ugyebár van egy szép kalandos utazásunk, amire mindannyian beneveztünk. Csakhogy vannak, akik kényelmesen és gyorsan szeretnek utazni, és elsőként óhajtanak célba érni. Nos ők vagy gyorsvonatra, vagy repülőre szállnak és természetesen az első osztályra vesznek maguknak jegyet...
Vannak viszont, akik inkább sétálni, túrázni szeretnek, és menet közben meg-megállva rácsodálkozni a természet szépségeire. Lehet, hogy sokkal tovább tart így számukra az út, viszont olyan dolgokat is látnak közben, amit a kényelmesek nem.
De akkor aki repülőre/vonatra szállt és elsőnek foglalta el az ötcsillagos hotelben a legjobb szobát, ne az idegenvezetőt nyaggassa állandóan, ha a hotelportáson kívül nem talál a szállodában senkit és így unatkozik! Az idegenvezető pedig urambocsá nehogy már az ő kárpótlásukra a gyalogtúrázókkal fizettesse meg a repülőjegyek árát is!
Mert valahogy van egy olyan érzésem, hogy az ilyen utazási iroda ajánlataira a későbbiekben elég kevesen fognak befizetni...