Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Miklós

Dátum: 2010.02.23. 18:56:38
Bekerültek a játékba a 100. szint feletti fókuszkristályok varázslathoz, páncélhoz, fegyverhez és pajzshoz.
A külföldre "menekülés" egy merész megoldás, elveszíted a kapcsolatot a családoddal, a barátaiddal... bár egyre többen választják a jobb élet reményében, de azért ez mindig is a lakosság kis százaléka lesz. Nekem is van olyan ismerősöm, aki kiment külföldre dolgozni, jobban keres, de valamit elveszített, amit nem lehet pótolni. De talán a gyerekének már jobb lesz. Aki kimegy külföldre, annak ugyanúgy számos problémával kell szembenéznie, igaz, más jellegűekkel - és nem mindenki találja meg a szerencséjét, ismerek olyat, aki sok kint töltött év után lógó arccal hazajött, úgy, hogy nem hozott haza semmit. Aki kitartó, szorgalmas, jól tud bánni a pénzzel, és nem válogatós a munka terén, az tud jól boldogulni külföldön - de az ilyen ember Mo-n is meg tud élni.
Idézet: Hagya - 2010.02.20. 09:15:28
Egy gyors kérdés,javaslat!
Nem lehetne bevezetni esetleg, hogy lélekgyémántért is lehessen venni italt ami kristálypontot ad?


Ennek nem sok értelmét látom, a lélekgyémántért millió sokkal hasznosabb dolgot lehet venni, amit máshogy nem szerezhetsz meg, míg KP-hez 4 különböző módon is hozzájuthatsz.
Dátum: 2010.02.14. 22:17:04
Az SMSben rendelt ősköveknek gyakorlatilag azonnal meg kell érkezniük. Ha ez nem történik meg, kérlek, irj nekünk egy emailt, userneved, mi volt az SMS, amit küldtél, mikor küldted, milyen számról, és rögtön utánanézünk.
Dátum: 2010.02.14. 22:14:26
Köszi az emlékeztetőt, ezt a szövetségi névváltoztatással egyidőben akartuk megcsinálni, de valamiért megcsúszott, és azóta sem készült el, sőt a mostani fejlesztési listán sincs rajta... pótoljuk!
Dátum: 2010.02.04. 14:29:00
A mai napon két dolog került be:

- Most már a kihívás során is lehet kalandot találni.

- Ha valakinek maximális számú gyűrű/nyaklánc fókuszkristálya van, és térkapuban fókuszkristályt találna, akkor nem gyűrűt v nyakláncot talál helyette, hanem kiégett/tönkrement relikviát. Ezek LE-ért eladható, funkció nélküli tárgyak. Aranydukátot nem érnek, de a gyűrűknél nyakláncoknál valamivel értékesebbek. Tehát attól függően, hogy valaki aranydukátot gyűjt vagy inkább a LE kell neki, lehet taktikázni, hogy eladja a fölös fókuszkristályokat dukátért, és újabbakat talál, vagy inkább hagyja betelni őket, és a kiégett relikviákat értékesíti a kufárnál.
Dátum: 2010.02.03. 22:02:15
Az AHs tételeket azért akarjuk bőviteni, mert már régóta kéritek, a tárgyak ugye egyre drágábban mennek el. Valószinűleg annyi fog történni, hogy bekerül 3-4 új tétel, de ezek csak kisebb dolgok lesznek (pl. +1 tulajdonságra).

A tombola valahogy úgy nézne ki, hogy bizonyos időközönként (hetente? 2 hetente? havonta?) kisorsolnánk néhány relikviát a játékosok között. alapban mindenkinek lenne 1 "tombolajegye", de aki őskövet vesz, az kapna még. Ez egyenlőre még csak ötlet, lesz róla szavazás / fórum.

Amikor a gyürü/nyaklánc fókuszkristályokat beraktuk, nem titkolt cél volt az is, hogy egy picit nerfeljük az aukciós bérletet. Sajnos ez a dolog nem jött össze, mivel max fkristálynál megint gyűrűt nyakláncot talál az ember. Ezt már akkor feljegyeztük hogy korrigálni kéne, de közben mindig volt fontosabb dolog. Most ezt megvalósítjuk úgy, hogy egy pici extra tápot is adunk.
Dátum: 2010.02.03. 18:45:59
Nem irtam olyat, hogy a 35% kihivás miatt tettük be, hanem azért, hogy egy érdekes csavar legyen - ami megtöri a monotonitást, ugyanannak a küldinek az ismétlését. Most lehet, hogy más ismételhető küldit lesz érdemesebb csinálni.

A lélekszivásos korlátozás szükségességének okát egy korábbi postban részletesen elmagyaráztam. Remélem a végleges verzió nem túlzottan korlátozó, továbbra is tág teret hagy a taktikázásra.
Dátum: 2010.02.03. 18:39:51
topicnyitó frissitve.
Dátum: 2010.02.03. 15:55:54
Nem szoktam a játékban hasraütésszerű változásokat csinálni. Általában minden egyes nagyobb változásról hosszadalmas vita folyik a fórumokon, de apróbb változások történnek úgy is, hogy több, tapasztalt játékossal való konzultáció után döntünk valamiről. Én is játszom a játékkal a középmezőnyben, az élmezőnyben nyilván nem lehet karakterem, ez inkorrekt lenne, de épp elég visszajelzést kapok erről is tőletek ill. az adatbázisból, logokból, amely a döntéseket megalapozottá teszi.

A +35% kábitás védelemről, a programban nem történt semmiféle változás, a kristály hordát próbáljuk érdekessé és izgalmassá tenni néha egy-egy csavarral. Lehet, hogy egy hónap múlva 35% kábitás védelmet kicseréljük +20 intelligenciára, vagy +20 rezisztenciára. Lehet, hogy a kHsok idővel megtanulnak tüzet lehelni, vagy hatalmas füleket növesztenek. Ezek célja nem a korlátozás, hanem a folyamatos kihívás, az izgalom biztosítása.

Magával a KHval nincs semmi gond, tökéletesen betölti a funkcióját, ellenfelet ad a topnak. Probléma legfeljebb a lélekszívás és a KH együttes működésével volt, ezt korrigálta a legutóbbi patch.

A változások célja minden esetben a játék és a játékélmény jobbá tétele, a játék élvezhetőségének hosszútávú megőrzése. Minden emberben megvan az ismeretlentől való félelem, a változásokkal szembeni bizonytalanság. A változásoktól való idegenkedés természetes dolog, mint ahogy a változások szükségessége is. Én annyit ígérhetek, hogy a továbbiakban is a vélemények maximális figyelembevételével, a játék érdekében, és csak a lehető legminimálisabb mértékben fognak dolgok módosulni.
Dátum: 2010.02.02. 23:21:58
Idézet: Kocos - 2010.02.02. 15:13:39
Mas: szamomra nem egyertelmu, hogy a LE szivas felfele utve no, tehat +5 szintre utve 50% is lehet?


Igy van.

Idézet: Butchman - 2010.02.02. 16:50:31
Miklós,
Köszönjük szépen, hogy szóra sem méltattad a hozzászólások 90%-át.


Még mindig inkább ez, mint hogy mindre egyenként válaszoljak.. a fórumban cirka 130ezer hozzászólás van, ha csak a felére válaszolok, és ezzel egyenként 10 percet eltöltök, akkor az 650ezer perc, 677 nap, ha feltesszük, hogy naponta 8 órát töltök evéssel és alvással, és a maradék 16 órában nonstop válaszolok a postokra. Namármost a VU összesen nem megy 677 napja... Szerintem már az is szép teljesitmény hogy a fontosabb topicocat végigolvasom, az ÉRTELMES hozzászólásokat átgondolom summázom és ezek alapján ha kell változtatok...
Dátum: 2010.02.02. 13:05:15
Bekerült egy változás, amely a Kristály Horda és a lélekszívás kapcsolatát érinti. A KH tagjai ellen a lélekszívás kapott egy limitet, ami 40%-2%*szintkülönbség. Tehát a játékos lélekszívásából levonjuk a KH tag lélekszívás védelmét, és ha a különbség nagyobb, mint 40%-2%*szintkülönbség, akkor csak ennyi lesz a lélekszívás. Példa. A 90. szintű játékosnak 80% LE szívása van, a 88. szintű KH tagnak 20% védelme. Ekkor a lélekszívás 80-20 > 40-2*(90-88)=36, tehát 36% lesz a lélekszívás. Ezzel párhuzamosan, a KHsok csizmáján a lélekszívás védelem 20%-ról 10%-ra csökkent, viszont a kábitás védelem 35%-ra nőtt.
Dátum: 2010.02.01. 08:54:06
Idézet: Cyron - 2010.01.31. 13:53:12
Opcionálisan üthető NPC - bárki számára elérhető, de nem támad vissza (ezért opcionális).
3 féle random ellenfel közül lehetne választani (+3 gomb a portyaablakban).
Az értékeiket a támadó karakterhez lőné be a gép: könnyebb, kb. azonos, erősebb (tulajdonság, felszerelés, szakértelmek).

Feltaláltad a térkaput

Idézet: Grelnar - 2010.01.31. 18:28:27
Az egesz strategiamat (karakteremet?) tonkre vagnad ezzel! SOS valaszt kerek, hogy lesz-e KH ellen 20%-ban maximalizalas vagy nem...

Lesz korlátozás, ebben egészen biztos lehetsz. A fix 20% talán túl nyers, valószínűleg beiktatjuk a szintet is, veled egyforma szintű 30%, utána amennyivel alacsonyabb szintű, annyiszor -1%, tehát 8-cal alacsonyabb szintűért 22%.

Köszönöm, itt közben elhangzott még egy érv is a korlátozás mellett: nemcsak arról van szó, hogy a LE szívó karakterek széttápolják magukat a KH-ból, hanem arról is, hogy a többieknek nem marad semmi. Ergó ha minden igy marad, akkor hamarosan jön ugyanaz a siráshullám, mint korábban volt a Rubin Triásznál és Zafit csillagnál, hogy mindenkinek elérhető legyen a szuper LE szivó cucc. Méghozzá ne 45-60 entitás leölése után, hanem most azonnal, különben mindenki óriási hátrányba kerül. Sőt, a KH-nál legyen még több LE, hogy jusson belőle mindenkinek...
Dátum: 2010.01.31. 13:44:22
Cyron: a KH portyázás NPC ellenfelekkel. Ezt nem nagyon lehet másképp ragozni Az a gond, hogy visszaütnek? Vagy hogy néha eltűnnek? A vita jelenleg is azon megy, hogy a KH túl nagy táp, tehát nem hiszem, hogy még táposabbá kellene tennünk...
Dátum: 2010.01.31. 13:41:51
Idézet: Ariel - 2010.01.31. 12:16:46
Nem csak a KH támad engem, de én is támadom őket. Nem csak akkor számít a LE szívásuk, amikor ők támadnak.


A választ szerintem te is tudod. Te lényegesen alacsonyabb szintű KH-sokat ütsz, nem pedig a saját 80%-kos klónodat. Akik ráadásul minimális sebzést okoznak, így a lélekszívás is minimális lesz. Ha pedig bevezetjük, hogy max. 20% LE szivás érvényesül, és a KH-snak van 20% LE védelme, akkor úgyis csak 40%-kost fogsz te is hordani, és felveszel a helyére valami hasznosabbat.
Dátum: 2010.01.31. 13:38:02
Ebben sajnos tévedsz, KH nem lesz alacsonyabb szinten, amikor szavazást tettünk fel róla, a nagy többség nem kért belőle. Tehát épphogy arról van most szó, hogy a KH nem azért lett berakva, hogy egy jelentős plusz tápot adjon néhány kiváltságosnak, hanem azért, hogy az élmezőnynek is legyen elég portyacélpontja. A kisebb karik nem maradnak le semmiről ezzel a változással.
Dátum: 2010.01.31. 11:58:06
Idézet: Ariel - 2010.01.31. 10:56:21

Még egy érv ez ellen:
1.A KH a lélekszívást is másolja. Tehát ha nekem van 80%-om, az lemásolódik. A KH ezután tőlem 80%-ot fog szívni én pedig csak 20-at.

Van egy nagy különbség közted és a KH között. Te a nap kis részében vadászol, és a LE-t utána rögtön el is költöd. A KH viszont egész nap folyamatosan feltölti magát LE-vel. (lásd 2-es pont).

Idézet: Kocos - 2010.01.31. 11:32:01
Kiveve ha mondjuk tegnap vette meg a fele eve gyujtogetett eroforrasbol a nagy LE szivo targyat.

Biztos vagyok benne, hogy órási tömegek vannak, akik fél éven keresztül gyűjtögették a KP-t a lélekszívű tárgyra, és ÉPPEN MOST sikerült végre megvenniük, DE e változtatás miatt a lélekszivásuk teljesen értelmét veszti...
Az iróniát félretéve:
- Ha a te logikádat követjük, a játékon semmit nem lett volna szabad fejleszteni és változtatni az indulás óta.
- Aki annyira elöl van az epikussokkal, hogy ilyen tárgyak esnek neki, ott hatalmas tömegben esett már minden, ami szem-szájnak ingere, senkinek sem kellett fél évi KP-t tárgyra költenie. Ráadásul akár az entitásból is kivehetett egy ilyen tárgyat.
- Ez egy teljesen elméleti felvetés, statisztikailag valószinűleg 0,001 játékost érint, tehát értelmetlen rajta vitázni is...
Dátum: 2010.01.31. 10:37:45
Egy gyors összefoglaló részemről a LE szívással kapcsolatban:

1.) A LE szívás egy magasabb szinteken felbukkanó effekt, épp ezért a béta során nem tudtuk úgy kitesztelni, mint sokminden mást. Valamennyit foltozgattunk már rajta, ha további változás szükséges,akkor én mindenképpen a lehető legminimálisabbat, legszükségesebbet szeretném.

2.) Tudnotok kell, hogy az én agyam sem egy komputer, néha követek el hibákat. Ezek egyike volt, amikor csináltam a magasabb szintű epikus tárgyakat. Akkor még nemigen volt senkinek LE szivása a játékban, senki sem nagyon tudta mi ez, viszont ez már jópár hónappal a játék kezdete után volt, én sem emlékeztem hirtelen a képletre, és bizony összekevertem valamit, úgy gondoltam a LE szivás egyszerűen annyi LE-t ad, mint ahányas ütésenként. Ezért történhetett meg az, hogy a szándékosnál sokkal erősebb LE szivást kapott némelyik epikus tárgy.

3.) A játékos vs játékos elleni csatákban a játékosoknak megvan a lehetősége, hogy a lélekenergiájukat védjék. Amit LE szívással elveszel, azt a csata végén is el tudod rabolni. Persze itt van egyfajta egyensúlytalanság, normál portyánál lefelé ütve csökken a jutalom, mig LE szivásnál nem. Ráadásul míg a portya jutalom az ellenfél LE-je alapján van, a LE szivás alapja az okozott sebzés. Viszont ez ellen szól, hogy ahhoz, hogy ily módon egy jóval alacsonyabb szintűt leszívj, az szükséges, hogy épp vadászik, sok LE-je van, ÉS 40-50%-on virul anélkül, hogy bárki más rátalált volna! Ez egy annyira valószínűtlen esemény, hogy ettől szerintem nem kell annyira tartani, hogy ezzel bárki sok LE-t fog szerezni.

4.) Marad tehát a KH-s probléma, épp ezért szerintem a kérdést mindenképp a KH szintjén kell rendezni. Ez már korábban felmerült, akkor adtunk is a KH-nak valamekkora lélekszivás védelmet, ami nem volt igazán jó megoldás, mivel akinek 20-as lélekszivása volt, annak elfeleződött igy a szerezhető LE, akinek meg 70-es, az meg sem érezte a limitálást.

Az én javaslatom az, hogy a KH sajátítson el egy speciális képességet, aminek a lényege, hogy ellenük max. 20%-kos lélekszívás érvényesül. Ez ellen csak 1 érvet lehet felhozni, hogy igen, de én pont ezért gyűjtöttem össze a nagy massziv lélekszívást. Csakhogy:
- ebből már eddig is épp eleget lehetett tápolni, tehát a cucc elég jól behozta az árát
- a KH-hoz mindig csak az élmezőny fér hozzá, tehát a magas lélekszívást más úgysem tudná kihasználni
- a KH a lélekszívás védelmeket is másolja a karakterektől, tehát akinek magas LE szivása van, az még mindig előnyben lesz ahhoz képest, akinek alacsony.
Dátum: 2010.01.31. 10:19:14
Ahogy Endyr írta, ez már fejlesztési listán van, de még nem tudom megmondani, mikor fog megvalósulni.
Dátum: 2010.01.28. 15:26:37
Elkészült egy nagyobb új fejlesztés, a kihívás (munkaneve baráti portyázás volt). A portya ablakban 30. szinttől most már választhatsz, hogy támadsz valakit, vagy kihívod. Kihívás során nem harcoltok, hanem 3 szakértelemben vetélkedtek (olyanokban, ami különböző szintű mindkettőtöknél). A győztes kristálypontot és állata TP-t kap. Mindkét játékos állatainak morálja nő, és a vesztes 10% eséllyel támadás italát szerezhet. A kihívható ellenfelek feltétele ugyanaz, mint normál portyánál (15% fölött stb). Aki akarja, letilthatja, hogy kihívhassák, a portyázáspontok beállításánál (de ekkor persze ő sem hívhat ki senkit).