Energiatégla
1. hozzászólás - 2014.03.22. 18:04:01
1. hozzászólás - 2014.03.22. 18:04:01
Már korábban írtam róla, hogy az energiatégla elsőre ötletesnek tűnő rendszerébe bele van kódolva a rendszer hosszú távú bedőlése.
Akkoriban azt írtam néhány év múlva komoly gondok lesznek a rendszerrel, de nem kellett olyan sokaig várni. Már most elértük azt a pontot ami beavatkozást kíván a játékvezetés részéről.
A rendszerről röviden:
Van egy termelő réteg és egy fogyasztó réteg. Amit a termelők megtermelnek, az oszlik el a fogyasztók között.
Az általános elvárásaink a fejlődési ággal kapcsolatban:
A fejlesztéshez szükséges erőforrásigény folyamatosan nő. A fejlesztéshez szükséges erőforrás megszerzése általában az igénynél kisebb mértékben de szintés folyamatosan nő, esetleg stagnál. Ennek eredőjeképp a fejlesztéshez szükséges idő lineárisan nő.
Miért nem működik jól az energiatégla rendszere?
A termelő réteg egy ponton a fogyasztó réteg tagjává válik. A termelő réteg tehát az új játékosoktól eltekintve (akik egy régebbi szerveren nincsenek sokan) folyamatosan csöken, a fogyasztó réteg viszont egészen bizonyosan folyamatosan nő. Nyilván így az átlagfogyasztás csökken. Ez láthatóan sérti az egyik elvárásunkat, hiszen a beszerzett erőforrás mennyisége nem né és nem is stagnál, hanem csökken. Ezzel szemben az erődorrásigény annak rendje és módja szerint nő. Ennek a kettőnek az eredője egy négyzetesen növekvő fejlesztési idő lesz.
Ehhez hozzá jön még a magasabb szintekhez táruló malusz az osztozkodásnál, azaz a fejlődéssel az erőforrásbevétel még a fenti levezetésnél is jobban csökken.
Mint fentebb írtam, korábban úgy véltem, hogy azt, hogy ennek látványos hatása legyen csak pár év alatt fogjuk elérni, de tévedtem. Már most ott tartunk, hogy a Tudás fa fejlesztése (V3) szinte ellehetetlenült.
Mondok konkrétumokat: Jelenleg ha a napi konstrukciót pakoljuk bele a fába, akkor kb. 5 hónap, mire 1 szintet tudunk lépni. A számottevő előrelépést jelentő 5 szintet pedig mintegy 3 év alatt tudnánk abszolválni. Ha minden nap 2-3 ember napi bevételének megfelelőt építünk (ez ugye a szövetség teljes bevételének a 10%-aÖ, akkor az egy szinthez szükséges időt kb. 2 hónapra tudjuk redukálni, az 5 szint is összejöhet alig több, mint egy év alatt.
Úgy vélem ezek az időtartamok összeegyeztethetetlenek a játék többi területén mutatkozó fejlődés dinamikájával. Úgy vélem azt volna ideális elérni, hogy egy komolyabb erőfeszítéseket tevő klán (lásd a bevétel 10%-a) legfeljebb annyi nap alatt tudjon húzni egy szintet, ahanyadik szintű a fa éppen. Ez pont napi átlag 2000 tégla megszerését jelenti.
Elég sokat ötleteltem már különböző topikokban arról, hogy milyen eszközökkel lehetne ezt elérni, ezért most ezeket nem ismételném, hanem inkább a ti véleményetekre ötleteitekre lennék kiváncsi.
Megj.: Ezzel együtt a handikep rendszert nem szüntetném meg, tehát a felzárkózás azonos erőfeszítéssel ennél gyorsabb lehetne.
Akkoriban azt írtam néhány év múlva komoly gondok lesznek a rendszerrel, de nem kellett olyan sokaig várni. Már most elértük azt a pontot ami beavatkozást kíván a játékvezetés részéről.
A rendszerről röviden:
Van egy termelő réteg és egy fogyasztó réteg. Amit a termelők megtermelnek, az oszlik el a fogyasztók között.
Az általános elvárásaink a fejlődési ággal kapcsolatban:
A fejlesztéshez szükséges erőforrásigény folyamatosan nő. A fejlesztéshez szükséges erőforrás megszerzése általában az igénynél kisebb mértékben de szintés folyamatosan nő, esetleg stagnál. Ennek eredőjeképp a fejlesztéshez szükséges idő lineárisan nő.
Miért nem működik jól az energiatégla rendszere?
A termelő réteg egy ponton a fogyasztó réteg tagjává válik. A termelő réteg tehát az új játékosoktól eltekintve (akik egy régebbi szerveren nincsenek sokan) folyamatosan csöken, a fogyasztó réteg viszont egészen bizonyosan folyamatosan nő. Nyilván így az átlagfogyasztás csökken. Ez láthatóan sérti az egyik elvárásunkat, hiszen a beszerzett erőforrás mennyisége nem né és nem is stagnál, hanem csökken. Ezzel szemben az erődorrásigény annak rendje és módja szerint nő. Ennek a kettőnek az eredője egy négyzetesen növekvő fejlesztési idő lesz.
Ehhez hozzá jön még a magasabb szintekhez táruló malusz az osztozkodásnál, azaz a fejlődéssel az erőforrásbevétel még a fenti levezetésnél is jobban csökken.
Mint fentebb írtam, korábban úgy véltem, hogy azt, hogy ennek látványos hatása legyen csak pár év alatt fogjuk elérni, de tévedtem. Már most ott tartunk, hogy a Tudás fa fejlesztése (V3) szinte ellehetetlenült.
Mondok konkrétumokat: Jelenleg ha a napi konstrukciót pakoljuk bele a fába, akkor kb. 5 hónap, mire 1 szintet tudunk lépni. A számottevő előrelépést jelentő 5 szintet pedig mintegy 3 év alatt tudnánk abszolválni. Ha minden nap 2-3 ember napi bevételének megfelelőt építünk (ez ugye a szövetség teljes bevételének a 10%-aÖ, akkor az egy szinthez szükséges időt kb. 2 hónapra tudjuk redukálni, az 5 szint is összejöhet alig több, mint egy év alatt.
Úgy vélem ezek az időtartamok összeegyeztethetetlenek a játék többi területén mutatkozó fejlődés dinamikájával. Úgy vélem azt volna ideális elérni, hogy egy komolyabb erőfeszítéseket tevő klán (lásd a bevétel 10%-a) legfeljebb annyi nap alatt tudjon húzni egy szintet, ahanyadik szintű a fa éppen. Ez pont napi átlag 2000 tégla megszerését jelenti.
Elég sokat ötleteltem már különböző topikokban arról, hogy milyen eszközökkel lehetne ezt elérni, ezért most ezeket nem ismételném, hanem inkább a ti véleményetekre ötleteitekre lennék kiváncsi.
Megj.: Ezzel együtt a handikep rendszert nem szüntetném meg, tehát a felzárkózás azonos erőfeszítéssel ennél gyorsabb lehetne.
Pontszám: 8.84