Re: Fény és Árnyék peremén
8. hozzászólás - 2013.12.01. 09:22:45
FEKETE TORONY / PINCESZINT - GONDNOK
Kifelé menet majd minden simán megy. A lépcsőn lefelé haladva a zombi ügyet sem vet rád, a vámpírok ugyan követik szemükkel a mozgásod, de mást nem tesznek. A térkapunál bóklászó élőholtaknál azonban furcsa érzésed támad. "Ez mintha egyszer már megtörtént volna." Először elhesegeted a gondolatot, hisz errefelé a tébláboló hullák látványa egyáltalán nem ritka, és ezért lehet az érzés, de aztán mégis úgy döntesz, hogy jobban megvizsgálod a "képet"
A saját fejét cipelő zombin nem találsz semmi furcsaságot. Akinek a testét férgek rágják, kicsit arrébb, de ugyanúgy "viselkedik", mint mikor legutóbb itt jártál. A lábát maga után húzó egyed ellenben ugyanott van, és ugyanúgy a lábát húzza, ill. húzná tovább, mert bár a mozdulatok megvannak hozzá, egyetlen centit sem halad semerre sem. Közelebb menve látod, hogy be van akadva a lába, méghozzá egy gondosan elrejtett csapóajtóba.
Kalandor lelkületed felülkerekedik az undorodon amikor kiszabadítod a beakadt lábat. Nyálkás, nyúlós, véres közeget ragadsz meg, és húzol ki a vaspántból. A zombi mintha mi sem történt volna lábát húzva halad tovább ismeretlen célja felé.
A nehéz fémlap eltávolítása után két dolog tör fel a mélyből. Az egyik a csapóajtó mögül (dögletes bűz, és dohszag keveréke) a másik a gyomrodból. (annak tartalma) A történtek után végül egy ruhadarabot az arcodra kötsz, ezzel csekély mértékben, de felvértezed magad az iszonyú szaggal szemben.
A csapóajtón túl egy létra várja az oda látogatót, jelen esetben Téged. Lemászás előtt megragadsz egy fáklyát, és azzal a kezedben vágsz neki az ereszkedésnek. Alig kell haladnod, és már meg is szűnik a mászóalkalmatosság. A fertelmes szaghoz ahogy lehet hozzászoktál, azért érzed, hogy terebélyesedik. Szerencsére a tűz fénye látni engedi a talajt ahová a létráról érkezel.
Kisvártatva száraz csontokon taposol. Szemed számára csak pár méter érzékelhető, a fülednek ennél több. Halk, de egyre erősödő neszezést, motoszkálást hallasz, ami egyértelműen Feléd közeledik. Ütemes döngéssé fejlődik! Emlékezteted magad, hogy ez (csakúgy, mint mondjuk a gyakorlótér) a szövetséged épülete, ahol bántódásod nem eshet. Ennek ellenére voltál már nyugodtabb is, mikor a fénykörbe ért megannyi zajos léptű csontváz!
Ösztönösen hátrálni kezdesz, de aztán gyorsan ugrasz egyet előre, mert a hátad hideg, csontmarkot ért. Körbevettek.
Sivár, hústalan teremtmények. Csikorgó csontjaik a sárgás színűtől a tejfehérig terjednek. Szemüregeik (amik Téged néznek) mintha apró, sötét barlangok lennének, amik múltad egy-egy kicsiny részleteit elevenítenék meg az elmédben. Szinte lebénít a sok feléd sugárzott kép. Megrázod a fejed, elküldöd magadtól ezeket a képzeteket. Bármik is voltak, már nincsenek. Kihúzod magad, és várod a halálon túliak reagálását. Maguktól nem jönnek közelebb, sőt a szemben lévők lassú mozgásba kezdenek. Hátat fordítanak Neked. Ezután már mind egyszerre kezdenek haladni egy irányba. Menekülési útvonal nincs. Egy kis kör alakú helyet hagynak neked a menet közepén, de céltudatosan, egyértelműen tartanak valamerre. Kísérnek!
Megpróbálhatnál kitörni, de azon túl, hogy nagy valószínűséggel sikertelenségre lennél ítélve, bármily szívszorító is a helyzet, egyáltalán nem biztos, hogy ahová vezetnek, ott bármiféle borzalom az életedre törne. Sétálva vársz tehát.
Hideg, fekete földön tapostok. A fáklyád fénye csak a kísérőidet, és a rideg földbe vájt barlangjáratot mutatja. Kis idő múlva gyarapodik a "hullahegy" és ezzel egyidejűleg felerősödik a rothadó hús bűze. Immár nem csak csontvázak, hanem mindenféle élőholt társasága nyújt számodra örök élményt. Közös parancsra tart minden holt egy irányba? A "plafonról" épp melléd esik egy földes, oszlófélben lévő zombi, aztán megy amerre a többi. Ezek nem "kikelnek" a sírból, hanem "lekelnek" a föld alá.
A rothadás borongós illatától eltekintve friss szellő kezdi csipkézni az arcod előtt lévő ruhadarabot. Egy pillanatig elgondolkodsz, hogy levedd-e, de végül inkább magadon hagyod. Az áramlattal együtt feléd sodródik egy dallam, egy fülbemászóan kellemes hangú ének is:
TETEMRE HÍVÁS
A porhüvelyből elszáll a lélek
Egy másikat ellenben én "megkérek"
Olykor az eredeti tér vissza
Mindegy is, szavaimat mind issza.
Elfoglalja az üresen maradt testet
Gyakran gyakorlom e KEGYET!
A lélek kárhozatra ítéltetett
Mégis: örökléte megérkezett
A hatalom szolgálatában él
Jussa lesz sok kiontott vér!
A szöveg annyira nem fülbemászó - állapítod meg.
Fényt látsz egy távolabbi ponton.
Egy nagy, kör alakú helységbe érkeztetek. Itt apró lyukak biztosítják a szellőzést, meg egy kis oxigént a falon elhelyezkedő fáklyáknak, amik teljesen bevilágítják a holtak armadáját is. A csontvázak gyűrűjéből tekintesz körbe. Rondábbnál rondább, gusztustalanabbnál gusztustalanabb, bűzösebbnél bűzösebb járkáló tetemek mindenhol. Emitt egy véres-mázos hulla, kinek dárda szaggatta lyuk tátong a hasán, a nyakából pedig egy tőr mered vádlón a világra. (tipped szerint nem végelgyengülésben múlt ki az illető) amott meg egy viszonylag szalonképes zombi, csak a szemüregéből kikandikáló féreg ront kicsit az összképen. Ilyen, és ehhez hasonló élőholtakkal szembesülsz, de van egy igen friss társuk is a mélyen tisztelt egybegyűlteknek.
A tér közepén egy még bomlásnak sem indult, makulátlan öltözékű néma szolga tápászkodik fel éppen az eddigi fekhelyéről. Mintha zavart lenne. Körbenéz többször, elindul egy irányba, aztán megtorpan, és visszasétál a kiinduló pontra. Láthatóan nincs tisztában a helyzetével. Valószínűleg az iménti tetemre hívásnak ő volt az alanya, ill. a tárgya is. E kreatúra mellett felfedezed az egyik szövetségi társadat! Garbash! Hát persze. Hiszen Ő lícs, egy élőholt mágus! Ha valaki, ő tudja mi ez az egész. Észrevett téged Ő is, és egy intésére a csontvázak elindulnak veled felé. Közeledvén jobban szemügyre veszed Garbash-t. A szemgödréből ugyan nem tudsz semmit kiolvasni, de a teátrális mozdulatai, a szokásosnál is határozottabb viselkedése, fellépése elárulja neked, hogy van valami köze az itteni üzelmekhez. Hófehér csontjait itt-ott eltakarják a kellékei. Csontmarkaira fekete kesztyűt, lábaira fekete csizmát húzott, vállán finom prémbunda terpeszkedik, mintha valami jól megtermett havasi barbárról rángatta volna le. Koronaszerű fém fejpántja környékén hosszú, fehér hajmaradványok lógnak a prémre. Amit még megfigyelsz, az a nyakában függő medál, mely egy fekete varjat mintáz. A majd kétméteres magassága eleve tekintélyes, de most "vibrál" körülötte a levegő is.
Mély, recsegő, síron túli hangján üdvözöl Téged, majd Te is Őt. Mikor kérdőre vonod az itteniekért kiszélesedik a szája és megvillannak a furcsán épen marad fogai. Mosolyog! Aztán magyarázatba kezd:
A Fekete Torony jelenleg minden időmet leköti. Az épület Gondnoka vagyok! Ami igen sok feladattal jár. Szorítkozzunk most arra, ami Téged kell érdekeljen: A nekromancia határtalan lehetőség az információszerzésre, s ezáltal a hatalom gyakorlására. A könyvtár őrzött részén oly olvasnivalókat találsz ami igaz, hogy egy másik világból származik, de kétségtelenül hasznos, tanulságos ismeretanyag! A felső szinten minden bizonnyal találkoztál már Oritmirrel, az ősöreg nekromanta mitónnal. A könyveken kívül még tőle tudhatsz meg elég sokmindent. Én rendszeresen járok hozzá, persze a szent szimbólum nélkül nem lenne egyszerű a dolog. (itt jelentőségteljesen megmarkolja a medálját) Lehúzza a fekete kesztyűjét, és a csontujjain lévő több gyűrű közül egyet levesz, és átadja neked. A gyűrű a "varjú" szimbólumot mintázza, és rendelkezik némi mágikus potenciállal is. Ennek segítségével háborítatlanul bemehetsz a könyvtárba, és használhatod a könyveken túl a Fekete Gömböt is, csak a vérkönyvhöz szükséges még más is. A borítójára csepegtess a saját véredből, és már működik is a dolog.
Valamit még mindenképp tudnod kell. Leah a múlté! Vagy elűzték Ghalláról, vagy önszántából van távol. Az így megüresedett hatalmi pozícióért a színfalak mögött harc folyik! Én egy olyan Istennő híve vagyok, aki talán a legnagyobb eséllyel aspirál Erdauin haláltrónusára!
Sindro egy olyan világ felől nyújtja erre a kezét, ahol az Isteneknek nagyobb a szerepe, mint bárhol másutt. Ilyen, és ehhez hasonló Tornyokkal terjeszkedik, információt gyűjt, és készül az esetleges nyílt csatára! Megtiszteltetés, hogy az egyik ilyennek én lehetek a Gondnoka.
A Torony közelében élők számára inkább elvárás az együttműködés, mint kérés! Ellenkező esetben a sok élőholt bizonyosan ellenünk fordul, és ki tudja még milyen következményekkel jár ha szembeszállnánk egy Istennővel, főleg ha az Séme Halálúrnője, Sindro! Kölcsönösen hasznos tehát, ha együttműködünk Vele, hiszen a tudásodat gyarapítandó, és kalandor lelkületed kielégítendő információkhoz jutsz, cserébe a könyvek, ill. Oritmir szintén információkat gyűjtenek az elmédből, emlékeidből. Most kérlek menj, mert Sindro ha csak pár pillanatra is, de hamarosan megjelenik, és akkor a zombikon téboly lesz úrrá. Nem tudom garantálni a biztonságodat. Térj ide vissza gyakran, és használd a gyűrűt!
A csontvázak visszakísérnek a létráig, de út közben egy idéző formula varázsszövege fut át a Te fejedben is:
...ÉLŐ HÚS PORBA HULL
E TÉNY KOROKON ÁTNYÚL
SZÍVET TÖBBÉ NEM NYOMJA SÚLY
CSONTOK HŰVÖS SZELE FÚJ
KEGYHELYEK, SÍROK, KRIPTÁK
ÉLET UTÁNI AJTÓT NYITJÁK
RIDEG KÖVEK NYÖGVE SÍRJÁK
HALHATATLANHOZ AZ IMÁT:
IDŐTLEN ÚRNŐ JÖJJ EL
KEZDD ÚJRA A KÖRT EL
VESD RÁNK TEKINTETED
S HA BUZGÓSÁGUNK MEGISMERED
ÁTKOZZ, VAGY ÁLDJ MEG MINKET...
V1: Vallud, a druida. (Békeidők Hírmondói)
V2: Makh il Malenaas az élő halott. (Halhatatlan Homokszemek)
V3: Garbash, a nekromanciát űző halálon túli kreatúra. (Sindro Árnyéka)
V6: Tűzfénytáncos, az erdei tündér (Sárkánylovasok)
Pontszám: 8.83