Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1
Szerző
Topic neve: A MALÉV csőd
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3380 hozzászólás
Profil megtekintése
A MALÉV csőd
1. hozzászólás - 2012.02.06. 09:03:19
A három nagy életképtelen óriás, a BKV, a MÁV és a MALÉV közül most a MALÉV térdre rogyott és kimúlt. Nem a magyar államon múlt, az adófizetők pénzéből a MALÉVot a végtelenségig szponzorálták volna, csakhogy az EU ezt szabályellenesnek ítélte, így a lélegeztetőgépet ki kellett kapcsolni. A MALÉVhoz engem is érzelmi szálak fűznek, édesapám egész életében ott dolgozott, jártam többször a reptéren, az emberek kedvesek voltak, a helyet imádtam, és a MALÉV járatokon volt a legjobb utazni. De a panamákról, visszaélésekről, pazarlásokról, az ésszerű gazdálkodástt megakadályozó szakszervezetekről, a szörnyű hibákról én is tudomást szereztem az utóbbi években a sajtóból. Egy cég, ami óriási, és hatékony működéséhez senkinek sem fűződik közvetlen anyagi érdekeltsége, működésképtelen. Hiába próbálkoztak a privatizációval, sajnos még az is balul sült el, nem véletlenül. Most megy a sírás-rívás a sajtóban, hogy mekkora bevételkiesés éri ezzel a magyar államot, és hogy meghal a magyar idegenforgalom, és hogy villámgyorsan fel kell állítani egy újabb nemzeti légitársaságot. Jó nagy marhaságokat tudnak írni, nem igaz? Van egy piaci igény X utas el- és ideszállítására, ki hiszi azt, hogy ezt a többi légitársaság nem fogja megoldani, átvenni? Néhány hét, max. hónap és pontosan ugyanannyi utas fog utazni Budapestre és Budapestről, mint előtte, MALÉV vagy nem MALÉV. És ehhez persze emberek kellenek, a MALÉVtól távozó jó szakembereket, tárt karokkal fogják várni, és közben még valószínűleg végkielégítést is kapnak, tehát munkanélküli sem lesz annyi, mint a sajtó riogat vele. Az állam pedig hiába siránkozik, hogy mennyi adót fizetett a MALÉV neki, mert azt a pénzt, meg még sokkal többet is ő adta neki... Új állami légitársaság? Minek? Ennyi év alatt a MALÉVot nem tudták nyereségessé tenni, akkor minek még egy pénznyelő? Hogy lehessen tovább panamázni? Remélem, hogy erre nem fog sor kerülni.
Felvetül a kérdés, hogy mi lesz ezután a BKV és a MÁV sorsa, követik-e a MALÉV példáját. Itt a helyzet más, míg a MALÉV az állami támogatás által piaci előnyt kapott a versenytársaival szemben, és ezt a kapitalizmus nem nézte jó szemmel, addig a BKVnak és MÁVnak nincs konkurrenciája, úgyhogy őket békén fogják hagyni, tömik tovább pénzzel, amit tőlünk szednek be, legyen az útadó, vagy akármi más. De hogy ésszerű lépéseket tegyenek (állami cégek szakszervezeteinek törvényi korlátozása, kedvezményes jegyek / bérletek csökkentése, korlátozása, részleges privatizálás stb) az senkinek nem jut eszébe.
Pontszám: 8.01
népszerűJerikoFérfi
Végzetúr mester
1646 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
2. hozzászólás - 2012.02.06. 13:36:29 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Idézet: Miklós - 2012.02.06. 09:03:19
a BKVnak és MÁVnak nincs konkurrenciája, úgyhogy őket békén fogják hagyni

De van, autónak (kerékpárnak stb.) hívják.
Ha kiszámolod, mennyibe kerül egy BKV jegy, egyértelmű, hogy autóval járni olcsóbb (egy jegy ára kb. 3/4 liter benzin, ami 8 literes fogyasztással is kb. 10 km).
Sajnos a BKV versenyhelyzetén úgy próbálnak javítani, hogy adókkal igyekeznek drágítani az autózást - ahelyett, hogy normálisabb tömegközlekedést csinálnának.

Egyébként ez csak a jéghegy csúcsa. Malév, Máv, BKV - ezek mind állami cégek, de sorolhatnám az összes többit (iskolák, óvodák). Mivel az állami cégeknek nincs tulajdonosa (olyan tulajdonosra gondolok, aki a bőrén érzi, ha szarul megy valami), ezért ezek a korrupció melegágyai, és azok is lesznek, amíg működnek, jöjjön akárhány választás és reform. Részemről azt pártolnám, hogy az államnak egyetlen cége se legyen, nem attól lesz jó az embereknek ha van nép-nemzeti-trikoloros légitársaság, hanem attól, ha van normális gazdaság és munka.
Pontszám: 8.13
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3380 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
3. hozzászólás - 2012.02.09. 09:11:09
Na itt a MEGALOL: Reggel hallgatom a rádiót, Budai Gyula kormánybiztos magyarázza, hogy a Budapest Airportot cirka 450 milliárdért vették meg a magyar államtól (hitelből), akkor most a magyar államnak ennek dupláját kell visszafizetni, mert egyrészt, a teljes vételár visszajár a vásárlónak, másrészt, a hitelt is vissza kell fizetni, amiből a cég vette a Budapest Airportot.
Akkor hogy is van ez? Ha visszaadom a teljes vételárat, abból szépen ki tudják fizetni a hitelt, nem? Kétszer fizetünk ugyanazért a dologért? Egyáltalán, az elmúlt években a Budapest Airport nem termelt volna profitot? Én éppen ennek ellenkezőjét hallottam mindig, hogy a Malév veszteséges, de "hál istennek" az Airport legalább szépen nyereséges! Nem úgy kellett volna esetleg a szerződést megfogalmazni, hogyha teszem azt a szerződés megkötése után 74 évvel megy csődbe a MALÉV (a jogot 75 évre vették) akkor csak az összeg 1/75 része jár vissza? Egyáltalán, miért is kellett ez a záradék, amikor a MALÉV utasait más légitársaságok úgyis átveszik, és a Bp Airport helyzete baromira nem fog ellehetetlenülni? Ki hiszi azt, hogy a 10-ből ha megszűnik 1 légitársaság, akkor attól kezdve feleannyi ember akar repülővel utazni???
Őszintén remélem, hogy ezt a kis "félreértést" kibogarásszák hamarosan. Mert bár biztos van, aki úgy gondolja, a 22ezer milliárdos adóssághoz még 1000-et hozzácsapni igazán csekélység, én másképp számolok. Ha ezt a pénzt leosztjuk szépen a cirka 3millió adófizetőre, fejenként +300ezer Ft-ba fog nekünk fájni a Budapest Airport + MALÉV. Ez már elég sok pénz, hogy talán megkérdezzék az én véleményemet, és mindenki másét is.
Márpedig ha elém tennének egy népszavazást, hogy perkáljuk még ki ezt az 1000milliárdot is, vagy húzzunk el az EUból, és tollba, szurokba fürdessük meg azokat, akik ezt a szerződést aláírták (és a horribilis kenőpénzt zsebre tették), kobozzuk el az összes vagyonukat és zárjuk őket életfogytiglan börtönbe, akkor én az utóbbi pontra szavaznék.
Pontszám: 9.10
népszerűCraslorgFérfi
Végzetúr mester
11552 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
4. hozzászólás - 2012.02.09. 09:45:39 (Válasz Miklós #3 hozzászólására.)
Azért az nem olyan egyszerű, hogy a MALÉV csődje után majd mások átveszik a szerepét és ugyanannyian fognak repülni a Budapesti repteret használva. Egyrészt sok volt az átutazó, akik a balkánra vagy közel-keletre mentek, mert a MALÉVnak ezekbe az irányokba majdhogynem kizárólagos joga volt. Ugye az ilyen átszállásoknál elég sok lóvé jött be a repülőgép-társaságoktól. Emellett sok közös járat volt más társaságokkal, akik ezután nem biztos, hogy saját maguktól is idejönnek (példa rá, hogy azonnal meg is szűnt a napi járat New Yorkba). Ezeket a lukakat a társaságok be fogják tömni, csak nem feltétlenül Magyarországon keresztül, így a forgalom 20-30%-kal simán csökkenhet. Az, hogy a fapadosok esetleg kitöltenek űrt, nem fog akkora bevételnövekedés okozni, mert náluk nincs itt tárolási díj és hasonlók, hiszen azok a gépek max fél - 1 órákat posztolnak itt, amíg lecserélik az utasokat. Kivéve a szerviz ideje. Ráadásul a fapadosok az 1-es terminálra érkeznek, ot nem nagyon lesz változás, mert az elég zsúfolt emiatt és nem nagyon lesz hely új gépeknek.
Mindemellett a MALÉV, mint országos társaság, elég sok idővel rendelkezett a különböző reptereken és a repülési irányokban, amelyekre most lecsapnak a többiek és azokat visszaszerezni... De ez már MALÉV probléma. Az Airportnak nehéz lesz újra ugyanakkora utasforgalmat összehozni.
Pontszám: 7.61
népszerűPeti025Férfi
Végzetúr poronty
3 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
5. hozzászólás - 2012.02.16. 17:49:33
Szerintem amint a BKV vagy a MÁV csődbe megy egy ideig nem lesz köz-közlekedés, de pár hónap múlva, szerintem három dolog történhet:
1. Sok kis cég rátelepszik az előző vállalat romjaira, és lehetetlenné teszik a normális közlekedést. Lenne egy külön cég a villamos pályákon, a buszokon, a metrókon (Talán valaki még a 4-es metrót is valaki tovább építené!), a Vasutaknál, csak a fontosabb utak lennének meg, ezáltal a helyi buszokon lenne több "vendég"
2. Egy külföldi vagy hazai megacég (lásd. Malév), jönne a régi helyére, aki egy ideig "becsületesen" végezné munkáját, aztán jönne a ,,BKV leépülés" és ugyanott tartanánk.
3. Semmi, minden úgy maradna. Az állam egy ideig húzná az igát, de a nép nem bírná, ezért mi is a görögök útjára jutnánk.
Semelyik verzió nem kecsegtet szinte semmi jóval. Reméljük azonban, hogy valami olyan történik (pl.: a világ összes hitelét elengedik ) ami nekem nem jutott eszembe. Ha a BKV vagy a MÁV is csődbe megy, akkor sokak élete nehezebb lesz, a vidékiek nem tudnának bejárni. Nekem is ahhoz, hogy némely családtagomat meglátogassak Újpestről kéne mennem Csepelre.
Bízom benne, hogy nem fog ilyen történni!
V2: Alenin Penin
V3: Reltih Floda
V4: PlicsPlacs (nem mindig vagyok 4-esen)
Pontszám: 6
kedvelt tagRolandusFérfi
Végzetúr tanonc
20 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
6. hozzászólás - 2013.04.30. 20:47:20
Hű de meleg van !!! Megyek megmosom a harmadik lábam.
Pontszám: 5.69
kedvencSyaboFérfi
Végzetúr mester
793 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
7. hozzászólás - 2013.08.27. 07:02:25 (Válasz Craslorg #4 hozzászólására.)
Na tessék itt a Sólyom Airways....nem is kellett sokat várni, ráadásul MAGÁNPÉNZBŐL ( jó-jó, meg a közel-keleti "befektetők" pénzéből)
Ne hidd, hogy jobb lesz, csak más lesz....
Pontszám: 7.52
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
8. hozzászólás - 2013.08.27. 11:34:29 (Válasz Syabo #7 hozzászólására.)
Tenyleg a Solyomba ki onti a penzt? Merthogy egyelore befektetesi fazisban vannak, es maris sportszponzoraciot terveznek.
Pontszám: 7.03
kedvencSyaboFérfi
Végzetúr mester
793 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
9. hozzászólás - 2013.08.27. 12:51:49
Mondjuk vicces a tálalás... Meg a felhajtás ahogy fogadták az első gépet.... kicsit nemzeti lett, hogy sólyom a neve.. az első gépnek meg talán Álmos Vezér, vagy mifene.... azt azért kiemelték, hogy két volt MALÉV-os pilóta vezette...

Gondolom Miklósék is így kezdték a Beho-t...

Elképzelem, ahogy egy elegáns Budai étteremben ülnek egy asztalnál és piszkosul töprengenek, hogy mibe kéne fektetni a pénzt. majd körbe kérdezik egymást, hogy:
- Figyeljé' Nálad mennyi van?
- Talán egy, max másfél...
- Millió?
- Nem milliárd.... kinek nézel te engem?
- És mit kezdjünk vele?
- Hát először is semmit... keresünk egy jól menő céget, azt bebuktatjuk, megvárjuk a felszámolási eljárást, bagóért megveszünk mindent, várunk egy kicsit, míg elcsitul a vihar, aztán nagylelkűen visszavesszük az alkalmazottak felét, és jóvilág...
- De ennyi pénzünk nincs...
- Nem gond, majd másét költjük...
Ne hidd, hogy jobb lesz, csak más lesz....
Pontszám: 7.44
népszerűAurelius RatsonFérfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
10. hozzászólás - 2013.10.07. 21:49:56 (Válasz Jeriko #2 hozzászólására.)
Nekem van egy szárnya bicajom, egy meg ásott alsó úttal, sok kiccci munkásal, amitől lehet venni occóón, és jövőhéten leszálok ahun letesz a gép Pl: értem ezalatt : Csikszereda, Thaiföld, vagy Blaha Lujza tér.....
Pontszám: 6.25
közkedveltQuerdaNő
Végzetúr poronty
3 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A MALÉV csőd
11. hozzászólás - 2014.05.13. 17:25:48 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Tudod komám erről csak annyit, hogy én is az egyik említett cégnél dolgozom.Nem egészen igaz amit írsz, ami nem is csoda hisz kívül állóként könnyű emberi sorsokat érintő dolgokban hozzá nem értő véleményt blogolni.....
Csak a jéghegy csúcsát karcolgatom ha annyit elárulok drága fővezérem, hogy a szakszervezetek úgy vannak zsebre vágva a munkáltató által, hogy mindenki érdekét képviselik, csak a munkavállalóét nem.
A menetkedvezmény:...kérlek alássan.....csak olyanok és úgy veszik igénybe ahogy az szükséges (munkába járás).Az igazgatók a céges autón, költségtérítésen a Te pénzedből (tehát röhög azon ha elveszed a menetkedvezményt).
A kis munkavállalónak meg csak papíron van jó fizetése (mert a cégvezetők is beleszámítanak az átlagba ám)...no vedd el tőle a munkába járási lehetőséget (mert máshova nem utazik mert nincs rá pénze)....gratulálok!
A valóság nem Végzetúr.Vagy mondhatnám a cipész maradjon a kaptafánál.Az én nagyapám meg lovas tiszt volt....mégsem blogolok marhaságokat arról, hogyan tartsunk lovat.
Na és most lehet cenzúrázni a kéretlen véleményt nagy vezír....
Minden másban egyetértünk.
Pontszám: 10
Oldal: 1
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítő