A MALÉV csőd
1. hozzászólás - 2012.02.06. 09:03:19
1. hozzászólás - 2012.02.06. 09:03:19
A három nagy életképtelen óriás, a BKV, a MÁV és a MALÉV közül most a MALÉV térdre rogyott és kimúlt. Nem a magyar államon múlt, az adófizetők pénzéből a MALÉVot a végtelenségig szponzorálták volna, csakhogy az EU ezt szabályellenesnek ítélte, így a lélegeztetőgépet ki kellett kapcsolni. A MALÉVhoz engem is érzelmi szálak fűznek, édesapám egész életében ott dolgozott, jártam többször a reptéren, az emberek kedvesek voltak, a helyet imádtam, és a MALÉV járatokon volt a legjobb utazni. De a panamákról, visszaélésekről, pazarlásokról, az ésszerű gazdálkodástt megakadályozó szakszervezetekről, a szörnyű hibákról én is tudomást szereztem az utóbbi években a sajtóból. Egy cég, ami óriási, és hatékony működéséhez senkinek sem fűződik közvetlen anyagi érdekeltsége, működésképtelen. Hiába próbálkoztak a privatizációval, sajnos még az is balul sült el, nem véletlenül. Most megy a sírás-rívás a sajtóban, hogy mekkora bevételkiesés éri ezzel a magyar államot, és hogy meghal a magyar idegenforgalom, és hogy villámgyorsan fel kell állítani egy újabb nemzeti légitársaságot. Jó nagy marhaságokat tudnak írni, nem igaz? Van egy piaci igény X utas el- és ideszállítására, ki hiszi azt, hogy ezt a többi légitársaság nem fogja megoldani, átvenni? Néhány hét, max. hónap és pontosan ugyanannyi utas fog utazni Budapestre és Budapestről, mint előtte, MALÉV vagy nem MALÉV. És ehhez persze emberek kellenek, a MALÉVtól távozó jó szakembereket, tárt karokkal fogják várni, és közben még valószínűleg végkielégítést is kapnak, tehát munkanélküli sem lesz annyi, mint a sajtó riogat vele. Az állam pedig hiába siránkozik, hogy mennyi adót fizetett a MALÉV neki, mert azt a pénzt, meg még sokkal többet is ő adta neki... Új állami légitársaság? Minek? Ennyi év alatt a MALÉVot nem tudták nyereségessé tenni, akkor minek még egy pénznyelő? Hogy lehessen tovább panamázni? Remélem, hogy erre nem fog sor kerülni.
Felvetül a kérdés, hogy mi lesz ezután a BKV és a MÁV sorsa, követik-e a MALÉV példáját. Itt a helyzet más, míg a MALÉV az állami támogatás által piaci előnyt kapott a versenytársaival szemben, és ezt a kapitalizmus nem nézte jó szemmel, addig a BKVnak és MÁVnak nincs konkurrenciája, úgyhogy őket békén fogják hagyni, tömik tovább pénzzel, amit tőlünk szednek be, legyen az útadó, vagy akármi más. De hogy ésszerű lépéseket tegyenek (állami cégek szakszervezeteinek törvényi korlátozása, kedvezményes jegyek / bérletek csökkentése, korlátozása, részleges privatizálás stb) az senkinek nem jut eszébe.
Felvetül a kérdés, hogy mi lesz ezután a BKV és a MÁV sorsa, követik-e a MALÉV példáját. Itt a helyzet más, míg a MALÉV az állami támogatás által piaci előnyt kapott a versenytársaival szemben, és ezt a kapitalizmus nem nézte jó szemmel, addig a BKVnak és MÁVnak nincs konkurrenciája, úgyhogy őket békén fogják hagyni, tömik tovább pénzzel, amit tőlünk szednek be, legyen az útadó, vagy akármi más. De hogy ésszerű lépéseket tegyenek (állami cégek szakszervezeteinek törvényi korlátozása, kedvezményes jegyek / bérletek csökkentése, korlátozása, részleges privatizálás stb) az senkinek nem jut eszébe.
Pontszám: 8.01