Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234
Szerző
Topic neve: A Végzetúr története
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3609 hozzászólás
Profil megtekintése
A Végzetúr története
1. hozzászólás - 2008.11.02. 17:57:19
Régóta tervezzük, hogy létrehozzunk valamilyen interaktív webes játékot. Kézenfekvő ötlet volt, hogy a Túlélők Földjét vagy az Ősök Városát újraírjuk teljesen webes játékként. Noha ezeket az ötleteket nem vetettem még el, a megvalósításuk számos akadályba ütközött volna. 2006-ban kezdtünk el fejleszteni végül egy teljesen grafikus, flash alakú rpg-t, amelynek készítése számos buktató és megállás után azóta is tart. Közben számos böngészős játékot megismertem, amelyek alapján körvonalazódni kezdett bennem, hogy mi a probléma ezekkel a játékokkal, és hogy én mit csinálnék másképpen. A Végzetúr terveit 2007 vége felé vetettem "papírra". A célom az volt, hogy egy olyan játékot csináljak, amelyben a végtelenségig lehet fejlődni, a játékosok folyamatosan új célokat kapnak, akárcsak a Túlélők Földjén. Emellett viszont valósuljon meg az a fajta versengés és interaktivitás, ami ezeknek a játékoknak a vonzereje, de úgy, hogy nem okoz olyan súlyos kudarcélményt, ami miatt a játékot abbahagyják. Tudom, ez az egész ellentmondásos, nem lehet olyan játékot csinálni, ami egyszerre karakterépítő és "pvp", de én azért megpróbáltam.
15 éves korom óta foglalkozom programozással, és elsősorban játékprogramok készítésével. Most is nagyon szeretek programozni, imádom a kihívásokat - de sajnos annyi mindent kell csinálnom, hogy nem tudtam már egy teljesen új projektet egyedül felvállalni. Szerencsémre, a Végzetúr programozását rábízhattam Barati Istvánra (Baraty), aki fantasztikus tehetséggel képes volt gyakorlatilag mindent megvalósítani, amit papírra (bocsánat, képernyőre) vetettem. A programozói tapasztalatom azért így is nagy segítség volt, hiszen tudtam, mi lehetséges és mi nem, és olyan dokumentációt tudtam csinálni, ami alapján gyorsan lehetett dolgozni.
A teljes és részletes játékterv mellett még egy dolgot csináltam, amit a korábbi játékoknál nem: rengeteg táblázatot és számítást készítettem, ami alapján megpróbáltam a játék menetét lemodellezni egészen 200. szintig. Mikor mennyi ÉP-je lesz egy játékosnak, mekkora tulajdonságai, mennyit tud sebezni, naponta hányat fog harcolni, milyen gyorsan lépi a szinteket stb. Ha egy játék hosszú ideig megy, elkerülhetetlen, hogy képletek, mechanizmusok időközben a játékegyensúly szolgálatában megváltozzanak, de ezeket a játékosok mindig utálni szokták - és alapos előzetes tervezéssel ezek száma minimalizálható. Így utólag visszatekintve, ez egy nagyon fontos lépés volt, mert ez garantálja a játék alapvető stabilitását. Persze a játékosok leleményessége minden előre gyártott képleten túl tesz, de általában csak a hibahatáron belül...
Nagy lelkesedéssel vetettük magunkat a munkába, amíg Pista a kódot írta szédítő sebességgel, én a szörnyeket, tárgyakat, varázslatokat terveztem és további doksikat gyártottam, és munkának láthattak a grafikusok is. Az elején nem láttuk még, mi lesz az egészből, de reméltük, hogy azért valami jó fog kisülni belőle... Az "alfa" teszteket szűk körben végeztük, cégen belül, és amikor úgy gondoltuk, hogy valamivel tágabb közönség elé léphetünk, akkor meghirdettük a béta tesztet. Ez egy kicsit szokatlan módon zajlott: nem arra vártam, hogy jelentkezzenek véletlenszerű emberek a bétára, hanem összeírtam egy listát azokról, akikről úgy gondoltam, jó tesztelők lennének, és küldtem nekik egy meghívót. Elfogadtunk ugyan "külsős" jelentkezőkből is néhányat, de a tesztelők zöme egy olyan mag volt, akikről tudtuk, hogy igazi hc játékosok.
A béta teszt kb. olyan volt, mint amikor valaki egy teljesen új receptet próbál ki, egész nap főzött, és az ebédlőasztalnál kíváncsian lesi, hogy ki milyen képet vág, amikor az ételbe harap. Szerencsére gyorsan kiderült, hogy a bétásoknak tetszik a játék, nem dolgoztunk hiába! Rengeteg visszajelzést kaptunk tőlünk, amelyeket igyekeztünk maximálisan figyelembe venni, hogy a játék minél tökéletesebb legyen. Számomra különösen biztató élmény volt, amikor egy "engem az ilyen játékok nem érdekelnek, nem tudom mi a jó benne, de ha már megkértél rá, kipróbálom" stílusú tesztelőből a szemem előtt lett fanatikus végzeturas. Az alfa teszt a normál sebesség ötszörösével, a béta háromszoros sebességgel zajlott. 80 karakterrel nagyon más volt az egész, mint 15-tel. A béta teszt során 50 lélekenergiáért lehetett őskövet venni, ezért magasabb szinten őskő szinte korlátlanul állt rendelkezésre. A béta folyamán számos olyan módosítás került be, ami a kis karaktereket védte a totális szétfarmolástól, és a kvízt is csak a bétában raktuk be!
A béta teszt 1 hónapig zajlott, ezalatt folyamatosan javítottuk a programot. Ezután volt még egy 2 hétig tartó béta2 teszt, ahol már normál sebességgel, végleges paraméterekkel ment a játék - őskövek nélkül, mert így is ki kellett próbálni. A tesztelők a béta2 alatt gyakorlatilag rábólintottak, "így már jó lesz", ekkor mertük elindítani az éles játékot. Az éles indítás óta is Pista folyamatosan dolgozik, tökéletesíti a játékban levő funkciókat, és én is rengeteg időt töltök a játékosok kérdéseinek megválaszolásával, hibalisták összeállításával és tervezéssel.
A következő lépés a 2. világ elindítása lesz, majd szeretnénk minél hamarabb elindítani a játék angol nyelvű változatát is.
A hozzászólást Miklós módosította 2008.11.03. 12:16:08-kor
Pontszám: 9.08
népszerűSimonFérfi
Végzetúr mester
582 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
2. hozzászólás - 2008.11.02. 18:04:35
Miklos - koszonjuk. Jol sikerult.

Azt viszont lemodellezted ( ) hogy milyen hatassal lesz a Vilag 2 az elso vilagra? Tobb helyen olvashato, hogy sok idot toltenek jatekosok igy is a jatekra. Belefer megegy vilag?
TrueBlood - Tökéletes Gyémánt
Pontszám: 9.29
népszerűtramenesFérfi
Végzetúr mester
253 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
3. hozzászólás - 2008.11.02. 18:30:47 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Nekem egyetlen kérdésem volna csak: Miért nem a TF-et vagy az ŐV-t csináltátok meg böngészős játéknak? Vagy akár olyan klienssel játszható fél-PBMnek mint pl. a Heldenwelt vagy az (egyébként magyar) AMOS ?

A VU nem egy rossz dolog, de túl tömény. Sokat követel a játékostól (időben) és az egyre csökkenő sikerélmény biztosítása érdekében egyre kényszeresebb lesz vele a játék, főleg szövetségi szinten ahol a folyamatos háborúk és építkezések megkövetelik hogy rendszeresen online legyél. Ez oda vezethet hogy a játékos pár hónapon belül kiég és bár az összlétszám magas lesz, a játékosok gyorsan fognak cserélődni, még azok is akik karija jelenleg a topban van.
Pontszám: 9.30
kedvelt tagrhynnFérfi
Végzetúr tanonc
34 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
4. hozzászólás - 2008.11.02. 18:34:29
A másik kérdés meg az, hogy a világ 2-nél nem fognak-e sokan átmenni, s az itteni világot itthagyni azért, meg a béta teszterek kihasználva tudásbeli különbségüket nagyon elhúztak a mezőnytől... Aki pénzt költött a játékra, nem szeretne vesztes lenni, s egy friss startnál lehet, hogy sokan beáldoznák 12-13. szintű karaktereiket...
Pontszám: 8
kedvelt tagertotFérfi
Végzetúr poronty
4 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
5. hozzászólás - 2008.11.02. 18:46:03
Üdv!
Én azt szeretném megkérdezni ezzel a játékkal kapcsolatban hogy hogy csinálnak egy ehhez hasonló játékot?
Csak kiváncsiságból,mert érdekel.Nem vagyok nagy fórumozó,ha feltették előttem ezt a kérdést előre is bocsánatot kell kérjek.
Amúgy nagyon jó a játék,csak az a baj hogy a prémium tagok kicsit nagy előnyben vannak.Meg egy kicsit lassúnak tűnik a fejlődés.
Mindig újdonságokra van szükség a játékélmény fenntartásához.Körülbelül ennyit szerettem volna mondani.
Pontszám: 6.88
népszerűSimonFérfi
Végzetúr mester
582 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
6. hozzászólás - 2008.11.02. 22:23:35 (Válasz rhynn #4 hozzászólására.)
rhynn, eleg nagy feltetelezes hogy betateszterek vannak elol. Azok is, az lehet. De nem csak ok. Mintahogy sok betateszter nincs elol, lasd peldaul Vlagyimirt.

Az ertheto, hogy tiszta lappal akarsz kezdeni, de meg most is, a 1. Vilagban megkezdheted a felzarkozast, csak rajtad mulik.
TrueBlood - Tökéletes Gyémánt
Pontszám: 6.67
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3609 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
7. hozzászólás - 2008.11.03. 12:21:12 (Válasz ertot #5 hozzászólására.)
Idézet: Simon - 2008.11.02. 18:04:35
Azt viszont lemodellezted ( ) hogy milyen hatassal lesz a Vilag 2 az elso vilagra? Tobb helyen olvashato, hogy sok idot toltenek jatekosok igy is a jatekra. Belefer megegy vilag?

Van, akinek bőven elég egy karakter, van, akinek nem - a 2. világ részben ez utóbbiaknak készül. És azoknak is, akik jobb szeretnek az induláskor startolni.

Idézet: tramenes - 2008.11.02. 18:30:47
Nekem egyetlen kérdésem volna csak: Miért nem a TF-et vagy az ŐV-t csináltátok meg böngészős játéknak?

Nem titkolt célom, hogy végső soron szeretném a TF és ÖV online verzióját is megcsinálni, de ezek a dolgok egyenlőre még csak a tervezés fázisban vannak.

Idézet: ertot - 2008.11.02. 18:46:03
Én azt szeretném megkérdezni ezzel a játékkal kapcsolatban hogy hogy csinálnak egy ehhez hasonló játékot?

Az biztos, hogy nem fogunk a végtelenségig a babérjainkon ülni. Egyenlőre még nagyon sok munkánk van a Végzetúrral, de ahogy fel tudunk kicsit lélegezni, nekiállunk valami újnak - ami akár lehet a TF online változata is... De egy ilyen játék elkészítése mindenképpen sok időt igényel.
Pontszám: 8.99
népszerűZirrianFérfi
Végzetúr
50 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
8. hozzászólás - 2008.11.03. 19:15:16
Sziasztok!
Eddig korrekt a Végzetúr, a története is teljesen jó, de én is gondoltam ám még pár nagyobb eseményre

A bajnoki viadal jó ötlet volt, de érdekes lenne még pár dolgot átemelni a TF-ből, vagy az ŐV-ből.

Lehetnének magasabb szinten specializálódott tárgyak, vagy varázslatok, hogy csak min. X-es tulajdonsággal leeht használni, de az ŐV-re visszatekintve is lehetne rengeteg dolgot berakni.
Természetesen, ha egyszer talán lesz ŐV online, nem érdemes mindent átrakni
Márpedig itt béke és tökéletesség lesz. Ha beledöglötök, akkor is.
Pontszám: 8.80
népszerűKocosFérfi
Végzetúr mester
7685 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
9. hozzászólás - 2008.11.04. 19:33:14
Ha szabad ennyit kiszivarogtatnom, akkor a felszerelesek kepei 100-as szintig fel vannak toltve a szerverre. Barki konnyeden hozzajuk ferhet.
Pontszám: 8.75
népszerűZirrianFérfi
Végzetúr
50 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
10. hozzászólás - 2008.11.04. 19:52:42
Ha szabad ennyit megkérdeznem, hol?
Márpedig itt béke és tökéletesség lesz. Ha beledöglötök, akkor is.
Pontszám: 9
népszerűtlenSir NyFérfi
Végzetúr mester
846 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
11. hozzászólás - 2008.11.04. 20:18:29 (Válasz Zirrian #10 hozzászólására.)
Idézet: Zirrian - 2008.11.04. 19:52:42
Ha szabad ennyit megkérdeznem, hol?



Legutolsó fegyver:
Legutolsó pajzs:
Legutolsó páncél:
Legutolsó varázslat:
Legutolsó állat felszerelés:
Legutolsó fókuszkristály:
Legutolsó gyógyital:
Legutolsó varázsital:
A hozzászólást Sir Ny módosította 2008.11.04. 20:18:46-kor
A békéért háborúzni olyan, mint a szüzességért szeretkezni!
Pontszám: 7.00
népszerűDzsoniKSLFérfi
Végzetúr tehetség
117 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
12. hozzászólás - 2008.11.04. 23:57:56 (Válasz Zirrian #8 hozzászólására.)
A játékleírásban benne van, hogy 20. szinttől lehet tulajdonságra specializálódni, nem tartom elképzelhetetlennek, hogy később ezen az alapon megjelennek majd párhuzamos felszerelések, illetve bizonyos "subclassok" által használható dolgok. Bár szerintem ha midnenki használhat mindent, akkor legalább amiatt nem lesz széthúzás hogy melyik az erősebb.
Élőholt Főoptimalizátor
Pontszám: 8.33
kedvelt tagdzsuszFérfi
Végzetúr tanonc
37 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
13. hozzászólás - 2008.11.05. 23:10:53
Megmondom az őszintét, hogy kellemesen magasszintű a game, de ugye nem is várta mást.. eltekintve attól az apróságtól, hogy én egy WOW stílusú TF-ről álmodom. Remélem még a nyudíjas éveim előtt lesz ilyen
Pontszám: 6.75
kedvelt tagHydro GlobusFérfi
Végzetúr mester
1245 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
14. hozzászólás - 2008.11.06. 11:36:30
Ne legyen!

Nekem kifejezetten tetszett, hogy mennyire élvezhető tud lenni egy TF vagy ŐV fordulő szinte 0 grafikával (csak a szörnyek képei), nameg ugye a "húszsoros UL" érzetét sem adná vissza a játék (parancsok sűrítése, hogy nem avatkozhatunk be forduló közben, stb...)

Szerintem jó a TF ahogy van
HKK segédlet: itt vagy itt.
Drizzt segédlet: itt vagy itt.

Az első link akkor jó, ha az első oldal a legrégebbi, a másik fordítva.
Pontszám: 8.33
népszerűPetrusFérfi
Végzetúr
95 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
15. hozzászólás - 2008.11.06. 17:23:50 (Válasz Hydro Globus #14 hozzászólására.)
Hydro, azért egy TF-es világ2-nek sokan örülnének, hidd el.

Utóirat: a képeket tartalmazó hozzászólást nem lehetne törölni? Szerintem nem olyan jó az, hogy előre kipakoljuk őket...
A hozzászólást Petrus módosította 2008.11.06. 17:25:05-kor
Pontszám: 7.67
népszerűShadowmasterFérfi
Végzetúr tanonc
28 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
16. hozzászólás - 2008.11.06. 18:03:23
attól függ honnan nézed.Én pl karaktert előre szeretek tervezni
menet közben töltve meg tartalommal és élettel.Kb mint amikor gólemet formáznak
varázslattal.Lehet hogy odavész a felfedezés előnye viszont már specializálódni is tudsz...
Pontszám: 8.33
népszerűtlenSir NyFérfi
Végzetúr mester
846 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
17. hozzászólás - 2008.11.06. 18:18:18 (Válasz Petrus #15 hozzászólására.)
Idézet: Petrus - 2008.11.06. 17:23:50
Hydro, azért egy TF-es világ2-nek sokan örülnének, hidd el.

Utóirat: a képeket tartalmazó hozzászólást nem lehetne törölni? Szerintem nem olyan jó az, hogy előre kipakoljuk őket...
szerinted én honnan tudom? mert nyílvánosak.
A békéért háborúzni olyan, mint a szüzességért szeretkezni!
Pontszám: 5.86
fórumozóSyck
Végzetúr tehetség
220 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
18. hozzászólás - 2008.11.06. 20:20:05
a vegzetur tortenethez, szeljegyzetkent: az elmult napok esemenyei arra osztokeltek, h toroljem a karakterem. ezt meg is tettem.
Szánalmasak vagytok.
Pontszám: 8.33
irritálóDessFérfi
Végzetúr
67 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
19. hozzászólás - 2008.11.06. 21:12:03 (Válasz Syck #18 hozzászólására.)
sycko: lehet tudni miert? Jakab is torolte magat.
Pontszám: 8.75
népszerűtramenesFérfi
Végzetúr mester
253 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A Végzetúr története
20. hozzászólás - 2008.11.06. 21:13:01 (Válasz Syck #18 hozzászólására.)
Engem is érdekelne ha nem titok. Remélem nem arról van szó...
A hozzászólást tramenes módosította 2008.11.06. 21:16:27-kor
Pontszám: 7.67
Oldal: 1234
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítőAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!