Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1
Szerző
Topic neve: A kaland értékelés szempontjai
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3429 hozzászólás
Profil megtekintése
A kaland értékelés szempontjai
1. hozzászólás - 2009.10.29. 21:51:42
Először is: ha nem voltál legalább 4-es irodalomból és nyelvtanból, a kaland írást ne erőltesd. A kristálypontokat teljesen jól el tudod használni a próbák során is, kalandot írni nem kötelező!

1. Történet. A történet legyen izgalmas, érdekes. A kalandban lehetőleg legyen ötlet, eredetiség, illeszkedjen a Végzetúr történetéhez, hangulatához. Lásd a legendát ihletért! Akinek esetleg nem tűnt fel, egynél több próbából is állhat egy kaland! Az egypróbás kalandnak nagyon érdekesnek kell lennie ahhoz, hogy elfogadjuk.

2. Nyelvhelyesség. A szöveget mindenképp először egy szövegszerkesztővel írd meg, és futtass rá egy helyesírás ellenőrzőt! A szöveget feleljen meg a magyar helyesírás szabályainak. A szavakat szóközök válasszák el, a párbeszédeket külön bekezdésbe, gondolatjellel kezdve rakd.

3. Logika. A történet logikus legyen, a bevezetésből derüljön ki, hogy került a karakter az adott helyzetbe, miért csinálja, amit csinál, a történet végén legyen valami utalás arra, hogyan is jut a játékos a lélekkristályokhoz. A történetben ne "adjunk" a karakternek egyéb tárgyakat, jutalmakat, mert az félreértésre adhat okot. A szövegekhez a próbák logikusan illeszkedjenek,

4. Csaták. A csatáknál meg lehet adni konkrét szörnyeket. Ide CSAK ÉS KIZÁRÓLAG vadászat során található szörnyneveket lehet megadni, pontosan úgy, ahogy ott is szerepelt. Ha rossz nevet írsz, azt a program ignorálja, és egy teljesen véletlenszerű szörny jön (ami esetleg nem fog illeszkedni a történethez). A lehetséges szörnyek listáját le fogom írni itt a fórumon.

5. Képek. Nem kötelező minden próbához képet megadni! Az elsőhöz mindenképp javasoljuk, de a többihez csak akkor, ha az valóban logikusan illeszkedik hozzá. A csatáknál a program úgyis automatikusan berakja az adott szörny képét, ha nincs megadott kép.

6. Próbák. Lehetőleg ne csináljunk olyan kalandot, ami nagyon sok tulajdonság és szakértelem próbából áll, mert az lehet, hogy túl sok kristálypontba fog kerülni. Egy hosszabb kalandba mindenképp rakjunk egy vagy több csatát ha logikailag illeszthetők, ezek adják a legtöbb "tápot". Mindig a szöveghez leglogikusabb próbát válaszd! Egy kalandba ne rakj túl sok sebződést, mert csatákkal kombinálva, a kaland nehezen lesz túlélhető.
Pontszám: 8.60
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3429 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A kaland értékelés szempontjai
2. hozzászólás - 2009.10.30. 15:27:46
Egy példa egy automatikusan elutasított kalandra, ahol a szerző a javításra sem kap lehetőséget:

cím: A végzetur temetö

1. próba szövege: Gyözd le a csupasz dragont

befejező szöveg: ügyes voltál.
Pontszám: 7.90
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3429 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A kaland értékelés szempontjai
3. hozzászólás - 2009.10.30. 17:31:47
Csatánál megadható szörnynevek:

óriás skorpió
méonech fürkész
protolisk lárva
hártyás lemúr
kobaltpatkány
kőzúzó
sörényes ubuk
harcias manó
elmanakh
wantu
toxikus lárva
bíbor mösze
káoszkígyó
mirg
mokku
kyratid féreg
gonosz manó
nerub kórokozó
nyálkacsiga
zertax
jégféreg
manapuffancs
móleon
goblin rabló
gorath lárva
macskapárduc
morfinder
kígyóféreg
tigroszlán
sunyi manó
mocsári dabaq
goblin vajákos
vérszomjas manó
manaszonda
orgling disznó
ork felderítő
izmos manó
nerub féregember
owooti alligátor
arhomad varangy
goblin őrmester
manaszövő pók
ork fosztogató
szánalmas fatty
johhtukul
nerub féregidomár
szőrös vadember
holdlátó vérkutya
ichinedar
láplidérc
barlangi rém
hárpia
óriás lajhár
mérges nyukmár
robbanó hüllő
borzalombogár
goblin harcos
ork megszállott
nemes númak
brutális ork
gram-féreg
mocsári csáp
nerub kőskorpió
csápember
goblin berzerker
kristálytündér
mutáns lemúr
csontváz harcos
fokozott burjánzás
nekrit parazita
orgling hekatomb
ork harcos
goblin hős
gyíkharcos
nerub behemót
bányászvorthag
gömbpuffancs
mocsári féreg
pókvadász
gorhmad féreg
gyíkmágus
vortexzombi
mandibulátor
förtelemzombi
gyilkos puffancs
mélységi ent
negátor
renegát galetki
goblin védőmágus
kronopók
sahran rák
átokmurgattyú
szárnyasragadozó
ifjú morf
orgling varázsló
cibáló magszim
magányos harcos
manapoid
quwarg ölész
ében halálhajcsár
fekete griff
kígyópók
shokara bogár
csápmester
szőrtelen tarantula
mérges puffancs
óriáspók
arachnid sámán
driád
manapoid felügyelő
páncélos torgal
fatty nőstény
magszim gigász
kristálypók
sóhajtó dorony
nerub király
púpos burástya
varkaudar
szárnyas bolhedor
pterodaktilusz
elfajzott galetki
lidérc
szárnyaspók
förtelmes kriptod
mérges szilmill
ragyás burástya
szárnyas sztahura
csápos mutáns
kyorg
nerub méregsámán
sziklaskorpió
árnyékharcos
kritanoid mágus
mutáns pók
smaragdsörényű pegazus
vyarg harcos
gyíkmester
maerju
ragyás kriptod
burástya királynő
kvazársörényű pegazus
méonech mágus
szójer királynő
lázadó galetki
óriásféreg
manafaló vyarg
szőrös pók
orgling hős
kyorg ősmágus
obszidiánsörényű pegazus
izombi
taurus
ragálymester
nekropoid
rubinsörényű pegazus
csápos förmedvény
tűzféreg
quwarkaudar
titánpók
gyilkos szilmill
minotaurusz
xenó atka
tojásrakó pöfeteg
Chara-din fattya
pusztító
ősbolhedor
tollaskígyó
gorgó
hamuelementál
ravasz vérfarkas
tomboló pegazus
halálgömb
idéző morf
moa hatalmasság
törpe hős
amőbagyík
lidércharcos
minotaurusz berzerker
tomboló fatty
orgoró
falánk zabáló
mantikór
torz kriptod
domináns morf
mutáns asztrálszárnyas
őrjöngő vérfarkas
tudatfaló
sziklarovar
genrath vérmedve
nasothin nagyúr
tüskés ktoraid
irtóztató fatty
minotaurusz vezér
vérfarkas nagyúr
varkaudar berzerker
árnyékrája
mágiamorfáló
kyr orgyilkos
halálhozó
izmos szkritter
ogre
arató csattanat
kőtroll
varkaudar hadúr
tűzmadár
északi tigris
óriásgyermek
energiaszellem
kinetikus morf
pókmágus
agypörkölő
haláltündér
múmia
fatty harcos
kyorg agyfagyasztó
pikkelyes ptog
árnyékfoltozó
hordóagyú mameluk
sárkányfióka
élőholt pegazus
gigaszkritter
havasi jeti
asztrális elmemarcangoló
viharidéző
dombi óriás
sárkány ifjú
sangin jeti
motyogórém
hadroszaurusz
lidércúr
áldott okerón
hegyi óriás
gigantoszaurusz
sárkányfatty
szkritter lidérclord
sziklaóriás
homokféreg
khrak behemót
fattylord
ongóliant
mammutóriás
felhőóriás
xirnox
tüskés dohratog
árnylakó nőstény
megkövesedett óriássün
nekromanta vezér
númak királynő
nekrobestia
őrjöngő földicápa
árnyrém
pókkirálynő
ifjú aranysárkány
tomboló óriás
gyökérszellem
viharóriás
xenó fészekőr
pikkelyes thorgat
nesztelen gyilkos
öreg vazallus
nagyhatalmú mágus
haláljáró
fekete lovag
szkritter ölész
aurapollátor
Rhatt sárkánya
földelementál
nekronmágus
sötét tündér
méreglovag
fantomsárkány
óriásmassza
mutáns gladiátor
elemi rin
xenomorf harcos
méonech megsemmisítő
kegyetlen gyökérszellem
márvány drakón
iszonykeltő
kapzsi drakón
zafír drakón
rubin drakón
káoszbajnok
xenó matriárka
csupasz drakón
tőzegelementál
bazaltelementál
démonporonty
vízisárkány
iszapgólem
pokolfarkas
fénysárkány
savgólem
hegymélyi drakón
xenomorf királynő
acélgólem
flóraelementál
déli sárkány
kronoszaurusz
jégelementál
fekete sárkány
halálmágus
nyugati sárkány
jégsárkány
rücskös látógömb
asztrálelementál
keleti sárkány
Pontszám: 6.50
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3429 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: A kaland értékelés szempontjai
4. hozzászólás - 2009.10.31. 18:39:00
Mostanra már elég sok kalandot értékeltem, látom, hogy milyen hibák fordulnak elő leggyakrabban.

Először is, a kalandot nagyjából átfutom mindig, akkor látszik, hogy
1.) Minden rendben lesz vele,
2.) Lehet vele valamit kezdeni, hogy jó legyen,
3.) Reménytelen eset.

1.) esetén nekiállok, kijavítgatom benne a hibákat, és utána jóváhagyom. 2.) esetén visszaküldöm a szerzőnek, megírom nagyjából, hogy mik a gondok, ilyenkor a kristálypontot nem veszíti el, a kalandot javíthatja. 3.) esetén a KP elvész, ilyenkor azt is meg szoktam írni, hogy mielőtt újra próbálkozik, mutassa meg szülőknek, irodalomtanárnak stb, hogy van-e értelme próbálkozni (előfordulhat, hogy nincs, ez esetben felesleges a KP-ket pazarolni).
Itt jegyzem meg, hogy amikor valaki a történetet írja, próbáljon konzistens lenni a világ történéseivel, a legendákkal és egyéb eseményekkel. Ne írjon konkrét hordaparancsnok nevet a történetbe, ne legyen a hős szerelmes egy nőbe (mivel a játékkal lányok is játszanak), ne ölje meg a császárt, ne támadjanak az Ellenség csapatai stb.

3.) általában akkor fordul elő, ha a történet egy 5-7 éves gyerek szintjén mozog. Semmi gondom nincs az ekkora gyerekekkel, jó fantáziájuk van, de ide azért érdekesebb kalandok kellenek, mint a topic 2. postjában látható. Ahogy írtam, akinek irodalomból és nyelvtanból nem volt minimum 4-ese, annak értelmetlen ezzel próbálkozni.

2.) esetén a történet elmegy, de számos helyesírási hiba van. Igen gyakori még, hogy emberek az írásjelek (pont, vessző stb) után nem tesz szóközt, ha valaki beszél, azt idézőjelbe teszi, nem pedig új sor gondolatjellel kezdi. Sokan nem tudják, mikor kell vesszőt tenni, mikor nem (ha hiányoztál a nyelvan órákról, kérdezd meg a tanárt most!)
Ha valaki visszaadja a kalandot úgy, hogy a hibákat nem javította ki, akkor gyakran kap még egy esélyt, de utána mindenképp a végleg elutasított sorsára jut.
Helyesírás ellenőrzője mindenkinek van (ha más nem openoffice ingyenesen letölthető program), nem lehet mentség, hogy nem tudsz helyesen írni.

Egyébként két jóváhagyott kaland között is nagy különbség van, valószínűleg berakunk egy értékelési rendszert, ahol a játékosok értékelhetik a történetet, ez is egy érdekes adat lehet, hogy mely történetek tetszenek a többségnek leginkább.
A hozzászólást Miklós módosította 2009.10.31. 18:45:06-kor
Pontszám: 7.10
Oldal: 1
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: KödrelikviákAz Idő Kereke tovább forog! Megjelent a befejező trilógia utolsó része!