Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1
Szerző
Topic neve: Online marketing
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3379 hozzászólás
Profil megtekintése
Online marketing
1. hozzászólás - 2009.03.12. 12:02:39
Az internet szédületes sebességű terjedésével együtt mindenki árgus szemekkel figyeli, hogyan lehetne ebből az egészből bomba üzletet csinálni. Az internet marketing potenciálja kézenfekvő. Amiről azonban nem szabad elfeledkezni, hogy az interneten minden irtózatos sebességgel fejlődik, beleértve a marketinget is - a módszer, ami ma még működik, azt pár hónap múlva már mindenki használja, és épp ezért használhatatlanná válik, mert a közönség immunis lesz rá. Ezt a folyamatot ismerték fel azok a marketing szakemberek, akik ahelyett, hogy más termékét reklámoznák, inkább oktatják azt, hogyan kell az online marketinget csinálni - tehát ezt az ún. "infóterméket" árulják. Aki elvégez egy ilyen tanfolyamot, maga is képes lesz a saját termékét hatékonyan reklámozni az interneten. A fenti szakemberek önreklámozási hatékonyságának és egymással való versengésének köszönhetően azonban ez az "infótermék" sokkal több emberhez eljut, mint ahánynak valójában szüksége lenne rá. És már nemcsak a kisvállalkozások árulják így megszokott termékeiket és szolgáltatásaikat, hanem ezrével jelennek meg a gyakorlatilag tőke és termék nélkül vállalkozók, akiknek egyetlen "terméke" ugyanaz, mint a fenti marketingeseknek: egy "infótermék", vagyis, nevezzük nevén a gyereket: egy e-könyv, dokumentáció, szakkönyv.
Amiért az egészről írok, a fenti folyamatnak van számos igen érdekes aspektusa, amitől az egész sokkal inkább hasonlít a multilevel-marketing nevű piramisjátékra, mint arra, hogy egy szakember megtanít egy céget arra, hogyan reklámozza termékét. A folyamat első, igen riasztó jellemzője az ár / érték arány. Lehet akárhogy köntörfalazni, ezek a cégek gyakorlatilag egy szakkönyvet árulnak. Egy szakkönyv általában 2-10,000 Forint körül mozog (de ebben benne van a nyomda- és tördelés, valamint a terjesztési jutalék is). Ezzel ellentétben, ezek az "infótermékek" (amelyeknek nincs előállítási költsége) inkább az 30-50,000 Ft-os sávban mozognak. Ráadásul, a hangsúly nem azon van, hogy megfelelően sok munka és kellő tőke befektetésével milyen eredményt lehet elérni (standard gazdasági modell), hanem azon, hogy minimális befektetéssel, minimális munkával hogyan lehet pillanatok alatt meggazdagodni (standard szélhámos modell). A tanfolyamot elvégezve, az ügyfelek is elkezdik saját infóterméküket árulni ("hogyan kell a googléban hirdetni", "hogyan gazdagodjak meg gyorsan", "mit kezdjen magával az otthon ülő feleség" stb) általában olyan témákban, amiről milliárd ember írt már 1-2 oldalas cikket, amely semmivel sem bír kevesebb értékes tartalommal, mint az 50e Ft-ért megrendelt "infótermék" (értsd könyv). Gyakorlatban persze úgy néz ki a dolog, hogy az otthon ülő anyuka kiperkálja az 50k-t, annak reményében, hogy most milyen jól meggazdagszik, megírja az e-könyvét, összerakja a weboldalát, aztán várja, hogy mikor gazdagszik meg - ami persze sosem történik meg (hiszen rajta kívül ezrek árulnak hasonlóan "hasznos" "terméket" hasonló árban). A piramis csúcsán álló marketing oktató lesz az, aki profitál a dologból, neki tényleg működik a dolog...
Semmiképpen sem állítom, hogy átverés az egész: rengeteg értelmes dolgot tudnak és mondanak ezek a szakemberek (bevallom, én is alkalmaztam ezek közül számosat). Sőt, inkább lenyűgöz a mérhetetlen intelligencia és szaktudás, ez a zseniálisan újabb módszer, amivel megfejik a meggazdagodásra vágyó tömegeket - amellett, hogy néhány ember valóban értékes, hasznot hozó tudást kap. A marketing és eladási technikák evolúciója hihetetlen mértékben felgyorsult. Persze vannak dolgok, amik elvben sosem vátoznak: ha igazán sokat akarsz eladni, akkor legalábbis részben át kell verned a vevőidet: "már csak 14 példány maradt" "ma éjfélig" "most csak féláron" "ha 30 napon belül visszaküldi, visszatérítem a teljes árát", csakhogy az évszázadokig működő technikák most, hogy mindenki használja őket, már nem működnek, mert az emberek immunizálódnak rá. Új trükköket kell kitalálni, amelyekre pár hónap múlva megint immunizálódnak az emberek... Kíváncsi vagyok, hova vezet ez az egész. Talán ez a hőskorszak, és néhány év után, amikor leül a por, ez is ugyanolyan ipar lesz, mint a többi, kialakul néhány óriás, aki a piacot uralja, és csak azzal lehet belépni, ha valaki többszázmilliós kampányt indít.

Ne felejtsd el értékelni a topicot!
Pontszám: 6.71
népszerűMortimerFérfi
Végzetúr mester
4247 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
2. hozzászólás - 2009.03.12. 12:11:38
Szerintem kevesen tudják, hogy most Wolf Gáborról, és nemrég lezajlott konferenciájáról beszélsz. Nem tudom, olvasod e Pollnert, de ha nem, egy pillantást megér a véleménye: http://mediablog.hvg.hu/200939.aspx
illetve innen továbbugorva Doranskyé: http://doransky.hu/?p=1621
A hozzászólást Mortimer módosította 2009.03.12. 12:14:30-kor
Az egészséged érje el a szinted kétszeresét!

Minden információ a Végzetúrról! Küldetések szakértelmek felsorolása, és még LE-t is kapsz, ha használod!http://vegzetur.wikidot.com/
Pontszám: 5.83
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3379 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
3. hozzászólás - 2009.03.12. 16:16:06
Nem céloztam konkrétan senkire, számos emberke nyomja jelenleg ezt az ipart, Wolf Gábor talán még a legnormálisabb közülük. Az apropót az írásomhoz egyébként az adta, hogy több ilyen marketingesnek is fel vagyok iratkozva a hirlevelére, és mostanában mindegyik egyre agresszívabban, egyre gyakrabban tolja tele a levelesládámat...
Pontszám: 7.08
irritálóSankoneroFérfi
Végzetúr tanonc
26 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
4. hozzászólás - 2009.03.31. 20:46:10 (Válasz Miklós #3 hozzászólására.)
az ilyenekre egyszerűen nem kell reagálni.
Pontszám: 8.75
népszerűJoeEnderFérfi
Végzetúr tanonc
11 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
5. hozzászólás - 2009.05.05. 22:15:03
Hát az igaz, h aki legalább 2x leűlt a net elé, tuti belefutott legalább egy ilyen "visszanemtérőajánlat"-ba, amivel jól megtömheti a zsebét:)
De ha az ember jól szemezi ki azokat az infókat, amikre szűksége van, nagyon hasznos ötletekhez juthat, (pl. én)
És nem fog ez kifutni, talán nagyon változni sem, csak egyre hétköznapibb lesz ez a forma, egész egyszerűen az emberek majd "hozzászoknak"
Csalók és szélhámosok meg úgy is mindig lesznek, mint ahogy balekok is:)
Veni, Vidi, Vici!
http://vilag2.vegzetur.hu/?kar=9452
Pontszám: 8.33
kedvelt tagZdravarNő
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
6. hozzászólás - 2009.06.06. 13:46:16
Hello,

Tény, hogy manapság Mo-n túl sok az ilyen multi-level-piramis-vagy-tölcsér rendszer. Én személy szerint úgy vélem, ha értéket is tartalmaz, akkor még működhet is. (lásd Bróker net) De az online marketing meg nem csak ilyenekből áll. A legújabb trend, hogy a kapcsolati marketinggel és az adatbázis marketinggel próbálják összegyúrni. Nem csak a direkt mail-ekre gondolok, hanem az olyan online közösségekre, amiket egy már meglévő brand köré építenek. Talán egyszer mi is eljutunk oda, hogy már minden idióta megszívta egyszer a multilevelt, és akkor majd "leül a por" bár lehet, hogy ez sosem jön el..
Pontszám: 6.50
kedvencAnababaNő
Végzetúr mester
484 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
7. hozzászólás - 2009.06.06. 14:53:53 (Válasz Zdravar #6 hozzászólására.)
Idézet: Zdravar - 2009.06.06. 13:46:16
...ha értéket is tartalmaz, akkor még működhet is. (lásd Bróker net)...(

LOL
mióta tartalmaz értéket?
Pontszám: 9.17
közellenségSandamide51Férfi
Végzetúr poronty
21 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
8. hozzászólás - 2009.06.24. 12:46:16
Łł|€$ߤ×÷¸¨˝´˙`°°˘ˇˇ^˘°˘^°˛˘°˛˘°˛˘^°^˘˛´˙`˙`˙´˙´˛˙``°`˛˛`^˘~°˘^°´˙´`°˙`˛˙°˛^˛ˇ°ˇ °^˘˘°^˘˛˛˘^˛°˘]}#}#퀳]&}đ]°˛`ˇ˛^˘˛^˘°^˘°@{>}} &@^˙˘°˛ˇ~^`°^ˇ`˘°˛ˇ^˘˛°˘˙°˛˙^˘˛°^˘°`˛˘˛°^˘˛°`^˘˛°˙`˛^˘˙°˛^˘`°˛˘^˙`ˇ°˘˛˙˛°^{
Pontszám: 1.93
népszerűGorbag snagaFérfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
9. hozzászólás - 2009.07.29. 09:19:21 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Ez nem a jövő iparága, hanem már a jelené. Felmérések szerint ma Magyarországon a termékek 12%-a már nem lát hagyományos kereskedőt, hanem egy közvetlenebb csatornán jut el a fogyasztókhoz.
Pontszám: 7
kedvelt tagXefandeFérfi
Végzetúr tanonc
15 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
10. hozzászólás - 2009.11.25. 07:55:20
Az e-book ideje hamarosan lejár, legalább is az említett minőségűeké.
Vannak jó minőségű e-bookok is amik megérik az árukat.

A 30-napos visszafizetés az azért nem mindenhol átverés, de mostanában már az a szokás azoknál akik valóban garanciát vállalnak, hogy nem is kell kifizetni a terméket előre, hanem csak 30 nap után kell fizetni érte.
Pontszám: 6.63
mindenki kedvenceBonyolultFérfi
Végzetúr poronty
2 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
11. hozzászólás - 2011.02.28. 14:46:42
Nem tudom, hogy jön ide a e-book, de van cég, amelyik nem 30, de 90 napos garanciát is tud vállalni. Azért ez már csak jelent valamit...
Pontszám: 6.67
népszerűDurLaDurFérfi
Végzetúr tehetség
166 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Online marketing
12. hozzászólás - 2011.06.23. 16:54:03 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
"multilevel-marketing nevű piramisjátékra"
Na így kell fogalmakat összemosni.
Szerintem lövésed sincs róla mi mit jelent.
Pontszám: 3.70
Oldal: 1
Dobókocka - a sokoldalú kiegészítő