Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Otoaak

Dátum: 2009.05.06. 12:10:28
Azt hiszem épp eleget késett már egy ilyen topic ahova minden ötlet belefér és Miklósék könnyebben ki tudják csemegézni a javaslatokat. Mivel nem szeretek mások helyett dolgozni ezért az én javaslataimat másolom be ide akinek van/volt mondanivalója és úgy érzi megosztaná ötleteit az tegye hozzá a magáét.

Dátum: 2009.04.22. 11:34:13

Ha valaki 5-6 szinttel lefele támad még -20% mellett is csak minimális esélye van a védekezőnek a győzelemre. Ez nem csak a top-ról szól hanem mindenkiről aki eléri ezt a határt szintben. A magasabb szintű karakter számára ez szinte teljes kockázatmentességet jelent. Lassan de biztosan haladunk a felé a trend felé, hogy a portya semmivel sem lesz kockázatosabb tevékenység a vadászatnál. Ha a végzetúr valóban PvP játék akkor ez megengedhetetlen. Én nem hiszem, hogy ilyen "súlycsoport" különbség mellett lenne értelme PvP-ről beszélni, érdekes és élvezetes PvP csak hasonló erősségű játékosok között elképzelhető. Ez nem pusztán fair-play, hanem józan belátás. A jelenlegi rendszer több helyen is erősen vérzik. van bazi nagy szintkülönbség, hogy mindenkinek legyen kit ütni és van bazi nagy random , hogy legalább matematikai esélye mindenkinek legyen. És ez egyre inkább nem a hasonló erősségű játékosok támadásának kedvez, senki nem vállal irreális kockázatot ha az nem éri meg ezért teljesen mindegy menynire csökken le az alacsonyabb szintű karakterér kapható TP/LE bármi addíg amíg az csak PP-be kerül. Mert sokkal jobban megéri 5 portyából 5-öt nyerni akár 1 perc alatt 5 kattintással mint 5 ből 2-3-at bukni 20 perc alatt maxos kronóval, ráadásul 10 perc múlva újra mehet az 5 támadás míg a 2. esetben jó esélyel az 5 támadás után már pihenni kell vagy gyógyitalozni.

A rendszert csak akkor lehet élvezetessé tenni, ha a hasonló erősségű karakterek támadása megéri. Talán nem a "range" szűkítés és a random csökkentése a megfelelő megoldás de az biztos, hogy a gyengébb karakterek támadását kevésbé profitálóvá kell tenni, a hasonló erősségű karakterek ill. a magasabb szintűekét pedig lényegesen emelni kell, a kockázat arányának mértékében. Minél kiegyenlítettebb a harc annál többnek kellene lennie a nyereségnek is. Az erősség számításába pedig a TÖ és szakiösszeget kellene elsősorban figyelembe venni és nem csak a szintet úgy, hogy minél nagyobb kockázatot vállal valaki annál nagyobb legyen a nyereség esélye ill. erősebb karaktert támadva akkor is legyen valamekkora fejlődése az alacsonyabb szintű karakternek ha veszít. vagyis az egész rendszernek kockázat alapúnak kellene lennie, magas kockázat mellett magas haszon alacsony kockázat mellett alacsony haszon. Így még akkor is kifizetődőbb lenne hasonló erősségű karaktert támadni ha 5 csatából 3-at elveszít valaki mert pozítív a mérlege.

Én úgy gondolom a randomot mindenképpen csökkenteni kellene, hogy ne kelljen 210-es IQ ahhoz, hogy valaki meg tudja saccolni az esélyeit egy hasonló szintű/erősségű karakterrel szemben. (De legalábbis a 150-es IQ vs 86-os 40/520 sebzéses extrém esetek jó lenne ha sokkal ritkábbak lennének vagy teljesen eltűnnének) ha kiszámíthatóbb a rendszer és könnyebben megjósolható egy csata kimenetele ami ráadásul nem pusztán csak a randomon múlik, akkor az több lehetőséget biztosít a karakterfejlesztésben a taktikázásra.

Növelni kellene az állatok morálnövekedését, és TP nyereségét ha valaki felfele támad sőt fix. LE nyereség is járhatna már 1-2 szinttel lejjebb támadva is a kockázat és a szintkülönbség arányában utánna pedig felfele táűmadva egyre több (kb. szintx10LE szintkülönbségenként 10%-os módosítóval de lefele csak max. 2 szintig) vagyis ha egy 47-es szintű karakter megtámad egy 45-öst és nyer akkor megkapja a 450LE 80%-átvagyis 360LE-t ugyan ez a karakter ha 50-est támad és nyer 650LE-t kap mintegy a harc tapasztalataként vagyis a másik fél ezt nem veszítené el. A védekező fél ha veszít akkor is kapja meg a 10%-át annak amit győzelem esetén kapna így akit rendszeresen nagy szintkülönbséggel támadnak az könnyebben fel tud zárkózni. Ha ugyan ez a 47-es szintűkarakter lefele ütve elveszíti a csatát akkor a védekező feleannyi LE-t kapna mintha támadna (neki nem kerül PP-be a harc) vagyis 47-ről ha lefele ütve 45-ös ellen veszít a védekező 282LE-t kapna ha 50-est támad és veszít akkor az 50-es nem kap semmit hiszen ha támadna max. 2 szinttel lejjebbről kaphatna LE-t így elkerülhető a magasabb szintű karakterek alacsonyról jövő támadásokkal való tápolása. Az egész javaslat célja a portyázás képbehozása mindenki számára. A pókok nagy arányú erősödését lehet kompenzálni azzal, ha felfele ütve lényegesen több TP-vel jár ill. ha a TÖ/SZÖ különbsége is számít az LE számításnál vagyis a két karakter TÖ/SZÖ aránya is módosítja a kapott LE mértékét. (azonos TÖ/SZÖ esetén 100% LE eltérésnél pedig arányosan több ill. kevesebb).

A háborúkat is lehetne ugyan ebben a szellemben reformálni. A lélekkút lehetne továbbra is a nyert LE alapja de a lélekkutak nagyságának az aránya határozná meg 50%-al nagyobb kútméretnél -50% nyereség fordítva pedig +50% a nyereség nagyságát mégpedig aszerint hány napig tart a háború. Ha a védekező fél nyer 1 hetes csata esetén a kút teljes termelése adná a nyereményt 3 napnál 3 nap 2 hétnél 2x-es kútméret, ezt az értéket a katalizátorhoz hasonlóan módosíthatná a háború tornya, a támadó győzelme esetén pedig pont fordítva minél tovább tart a háború annál kevesebbet nyernének( 3 nap után 2x-es kútméret 1 hét után 1x 2hét után semmi). És hasonlóan a portyához ezt az értéket is módosítaná a tagok átlagos erősségének és a kútméretek aránya, ahogyan ez most is benne van a képletben. Vagyis ha pl. a TGY 800k-s kútmérettel ha megtámad egy 200k-s kúttal rendelkező szövetséget akkor ahol az átlag szint (ebbe szintén jó lenne bevonni a TÖ/SZÖ-t is) 25 körül van a TGY-é pedig kb. 50 akkor 3 nap után 25k lenne a nyeresége 1 hét után 12,5k 2 hét után semmi de ha az azúr támadja mondjuk az elitet 800-800k mellett kb. 10/9 arányú karakter erősség mellett akkor 3 nap után 1440k-t nyernének 1 hét után pedig 770k-t. Ezeket az értékeket a háború tornya a katalizátorhoz hasonlóan módosíthaná növelve a győztes fél nyereségét.

Nyílván ennek a rendszernek is megvannak a maga hibái összebeszéléssel taktikázással könnyen ki lehetne használni ugyanakkor ez a normálisan játszókat ez kevésbé zavarná hiszen jól látszik, hogy hasonlló erősségű szövetségek háborúja esetén nagyságrendekkel nagyobb a nyereség mint ha gyengébb szövetségek küzdenek ugyanakkor gyengébb szövetség ellen a vereség is sokkal fájdalmasabb. A gyengébb szöviknek pedig nem érné meg pár orán belül kapitulálni érdemes elhúzni a háborút, mert egy biztos vereség esetén is nagyságrendekkel csökkenthető a veszteség ha sikerűl elhúzni az időt.
Dátum: 2009.05.06. 11:56:59
Jah Dzsó az előbb pattant le rólam (gondolom minusz sok%-al jött) és kaptam érte 31 TP-t meg 285 LE-t, sírni tudnék. Sok TP semmiért, az állataim is csak annyit fejlődnek mint bárki más ellen csak érte 4-6x annyi TP jár, néha tök olyan érzésem van, hogy ha ennyire nagy szintkülönbséggel támadnak jobban járok ha megvernek.
Dátum: 2009.05.06. 11:28:36
Előre törni csak annak van értelme aki nem hátrányból/később kezdett vagy pók, 1500-2000csp hátrányból hülye lennék az előttem lévőknek megkönnyíteni a dolgát azzal, hogy lefaragom nekik az 5%-okat ami jelenleg az egyetlen hatékony védelmem, a csp hátrány miatt pedig továbbra is azokat ütném akiket most (+2 és kb. -3 szint között szoktam ütni) csak jobb cuccokban, többségük ellen nem igazán kell, aki meg most 50-52-es szintű de a csp előnye megvan az ellen +5 szintről se tudnék csinálni semmit. A visszafogott fejlődés sem takika részemről csak azért csinálom mert talán kicsivel kevesebbet kell költenem a játékra ha lassabban lépem a szinteket. Maxos visszafogottal se lassul be az ember drasztikusan mert elég sokan fejlesztik és a portya TP nagyon sokat kompenzál ha kicsit combosodik az ember, de több LE jut egy szintre ezért kihagyhatok 1-2 ősköves cuccot. Ezek egyikét se nevezném "taktikázásnak". a játék kb. addig érdekes amíg rendesen lehet portyázni (jelenleg kb. 30-33-as szint) de tektikázni nagyon ott se lehet mert "kötelező" fejlesztések vannak, ahogy utánna is, a kereskedelemmel lehetett kicsit variálni kereskedelem fejlesztés vs. TÖ szinten de már ennek is vége.
Dátum: 2009.05.05. 17:48:21
"Nagyon etszik az otlet, de nagyon vigyazni kene vele, hogy ne lehesse exploitra hasznalni. Jelenleg ugye ismerunk olyan karit, aki allatfejlesztes miatt orankent uti az epikust es ezzel mar 20. a gyozelem toplistan. Ami egeszen addg, amig csak az allatait fejleszti nem igzan gond, de ha ezert CSP-t is kapna...
Szoval ez mukodo dolog lehet, csak le kell zarni a kiskapukat mielott azok egyatalan bekerulnek."

Hát az exploitok kiszűrése elég kemény dió, én a karakter és az epikus lény szintje közötti különbségre szűrnék. Ezzel ugyan 1-2 pók talán vissza tudna élni de egyrészt a dögöt meg kell ölni a jutalomért, szóval ütheti óránként de ha nem ölik meg nem kap semmit, másrészt az "apró csecsebecséket az erősebb karakterek átengedik a gyengébbnek" vagyis ha nincs legalább 20-30 szint különbség a karakter és az epikus szintje között akkor nem kap semmit, az erősebb karaktereknek úgy is több kincspontjuk van nekik ott az epikus tárgy, és így a kicsiknek is megérné támadni. Ha meg sokadik szintű epikust öli a társaság akkor már nyilván mindenkinek jutna valami.
Nem tervről hanem tesztelésről volt szó, a VU a PR szerint a Beholder legjobban tesztelt játéka. Ez valószínű igaz is, Miklós valószínűleg még most is sokat tesztel, ha nem is mindent. Jelenleg nem csak Miklós véleményét nem ismerjük de azt se, hogy min dolgoznak vagy, hogy mennyit használnak fel az itt felmerült ötletekből (ebből is látszik, hogy a döntő felelősség nem a játékosok vagy játékosok egyes csoportjainak vállát nyomja szerencsére... ) ha kicsit is optimisták vagyunk akkor bízzunk benne, hogy ugyan lassan (azért nem 10 ember fejleszti a progit) de azért megérkeznek a várva várt fejlesztések/portyaátszervezések, ha meg mégsem, mi ugyan szegényebbek leszünk egy jó játékkal de azért a Beholdernek ez sokkal nagyobb veszteség, szóval szerintem azért az optimizmusnak is van alapja.
Dátum: 2009.05.05. 16:00:17
Ez V1-en meg V2-őn is így van lehet nem játszottál eleget a másik két világon.
Dátum: 2009.05.05. 13:42:06
6 szintről még nem tudnak ütni az majd csak 40 fölött lesz.

A felejtést tudom ajánlani én azzal szabadultam meg a fölösleges portyás szakiktól, olcsóbb fejleszteni a többit.
Dátum: 2009.05.05. 13:23:56
Persze Faktor mert csak te szívsz amiatt mert szar a portya mi meg csak a lábunkat lógatjuk mert a vadász/tékapász/epikász tamagocsi a kedvenc időtöltésünk és csak pofázni járunk ide. Ha nem változik a rendszer csak több LE-t hozna mindenkinek a portya akkor a pokok szívnák a legnagyobbat, egyébként is majd ha rendesen 40 fölé érsz és kapsz pár "tespedt" vadászt a nyakadba aki mindenre atomot (1-2-3k sebzés) lő ami 5-6-7 szinttel alatta mozog lehet más szemmel (lila szemüvegben ) nézed majd a világot. De komolyan lassan már összeakaszthatnánk a bajszunkat aztán kiderül, hogy ki a lepény a faktor talpán és, át tudod e fogni akár csak a kisujját is annak akinek éppen arra szottyad kedve, hogy 50+ szint környékéről leereszkedjen hozzád és kiosszon pár ezer atyai pofont.
Dátum: 2009.05.05. 12:53:28
Jah tényleg a Zafír az egyetlen horda, ahol hátrány is van nem csak előny.
Dátum: 2009.05.05. 12:51:42
Ne akarjunk TF-et csinálni a Végzetúrból szerintem, az EXT és a "lemaradás" volt a TF egyik nagy halála teljesen szükségtelen és rossz ötlet szerintem átültetni ide azt ami ott sem működött igazából jól.

Amúgy is fölösleges szerintem a rendszer "haldoklását" elnyújtani bele kell nyúlni és változtatni kell ahogy másik topicba (talán Ariel, vagy Kocos írta) szívátültetés kell nem lehet a végtelenségig mesterségesen életben tartani a "beteget".
Bocs de ez viccnek is rossz, a játék elvileg 200. szintig ki van tesztelve legalábbis valami hasonlót írt Miklós az elején sőt én még olyanra is emlékszek, hogy Miklós bizonygatta, ráadásul TF-es példával, hogy itt nem kell attól félni, hogy nem lesznek küldetések és kifogy az élboly alól a talaj, mert tanultak a hibáikból és ezért nem leeht "isteni küldetéssel" küldit kilőni meg hasonlóak. Kb. fél évvel ezelőtt arról volt szó, hogy az elsők előtt is minimum 30-40 szintnyi fejelsztés van még most meg amikor ledolgozták ezt az "előnyt" rohanva vagy sem de úgy néz ki nem nagyon haladt tovább a fejlesztés az akkori állapothoz képest.. de azért kb. fél év azért eltelt..

Sok új fejlesztés is készült ez alatt az idő alatt ezek előtt le a kalappal, de ezekszerint rajtad kívül szerintem erre igencsak kevesen számítottak.
Volt már itt elég sok minden, én csak annyit tennék hozzá ehhez, hogy a problémák nagy része nem csak a top 20-at érinti, hanem mindenkit, 40. szint környékétől meg aztán halmozottan. És rám nem nagyon lehet mondani, hogy rohannék, semilyen TP-t tápoló szakértelmem/tárgyam nincs és 10-es visszafogott fejlődésem van, mégis elég jól haladok előre (per pill a 75. és a 84-hely környékén tipródok többnyire). Szóval nem kell azért annyira megszakadnia főleg annak aki 1,5 hónappal előbb indult mint én, hogy a játék határait feszegesse.

kocos: szeritnem az utánpótlás azért elég lassan fejlődik fel, azért a problémák messze nem új keletűek és biztos vagyok benne, hogy a portya ablak növekedése sokkal több új célpontot ad mint az, hogy belassul a szintlépésetek és gyűlnek az új arcok a feltörekvő ellenfelek, azért Miklós nem véletlen zárkózik el totálisan az ablak szűkítésétől már eddig is lassabb volt az utánpótlás mint az élboly de a másod és harmadvonalban van a legtöbb kieső játékos (a kezdők után) itt nem azért vannak kevesen egy szinten mert nehéz idáig eljutni hanem mert aki kicsit is figyel a játékra az nem akar ebbe a sávba kerülni.
Dátum: 2009.05.05. 11:28:32
Szerintem nem én voltam. Az epikus életérzésről meg annyit, hogy ezek gyakorlatilag térkapus lények csak nem 10 hanem több szint a különbség, ha ez neked így jön le a te dolgod. A kincseskamra puszta léta (30órát lehet csökkenteni az alap 50-en) és az alap két naponkénti lehetőség az epikusozásra se azt az érzést erősíti bennem amire te itt utalsz. Ettől még lehetne így csak nem látom az eredeti elképzelésben sem azt amiről írsz.
Dátum: 2009.05.05. 10:01:43
Ez azért baromira nem így volt ahogy gondolod. Első 20 epikus semmilyen gyengítésen nem esett át és csak lassult az epikusok életerő növekedése, semmiféle nerfet nem kaptak. (35.-nek 63k életereje volt ha ennyire gizdák akkor vajh miért van ilyen kevés szövi 30 kill fölött). Szerinted túl könnyű szerintem meg aránytalanul nehéz. Ha belegondolunk, hogy már alapból is kb. 2 naponta leeht ölni őket és ehhez képest még az Azúr is csak 50 körűl jár pedig szerintem már kb. 200 napja van emlékművük akkor nekem ebből nem az jön le, hogy annyira könnyű lenne darálni meg elszaladni az epikus öléssel, főleg ha azt nézed, hogy a kincseskamrával ezen még gyorsítani is lehet mégsem hullanak naponta az epikusok, de azért még így is sikerült megelőzni a fejlesztést. Szerintem irreálisan lassan megy az epikus ölés az átlagos erősségű szövetségek nem, hogy 2 naponta de 3-4 naponta se tudnak epikust ölni sőt a 2 napot senki nem tudja tartani pedig sokkal gyorsabban is mehetne és ráadásnak még küldetésis épül rá. A nep top szövikben 20 fölötti létszámmal 3-4 hónapot kell várni egy tárgyra ha mindenkinek akarnak adni, és ugyan vannak olyan tárgyak amik (szaki és tul költség csökkentő) minden szinten hasznosak de többségük főleg amik az első 20dögből esnek sokkal hamarabb elévül és cserélhető hasonló vagy jobb térkapus tárgyra, ezért nem csak, hoyg lassan megy az epikusok ölése de egy csomó szövetség számára nem is érdemes ütni hacsak nem küldi éppen valakinek mert sokkal szarabb 2 napig epikus nélkül szenvedni a leüttetésekkel mint folyamatosan ölni őket a kétes értékű tárgyakért.
Dátum: 2009.05.05. 09:21:07
Szokás szerint baromira el vagy tévedve. A játékosok akár sírnak akár csak javaslatot tesznek nem fejlesztői a játéknak a játékvezetés pedig mérlegel tesztel és DÖNT! a változás szükségességéről, nem leeht a játékosok nyakába varni, hogy sok esetben olyan fejlesztést szeretnének látni ami szerintük könnyebbé/jobbá teszi számukra a játékot. a felelős döntés nem a játékosok kezében van, a játékvezetés tudtommal nem használ játékosokból verbuvált csoportot a fejelsztések előterjesztésére ill. elfogadására vagy bármilyen más módon bevont volna játékosokat a játékfejlesztésbe. Ez itt csak egy fórum ötleteket tippeket lehet adni, meg el lehet mondani ki milyen irányú fejlesztéseket látna szívesen de kb. ennyiben ki is fullad az egész. Rengeteg ötletből semmi nem valósult meg valószínű nem véletlenül Baratyn meg Miklóson kívűl nem iagzán tudhatja senki főleg tesztelni minek milyen hatása van a játékra, a többség csak tippel minek milyen hatása lehet.

Szeritnem ebben a helyzetben semmiféle demokrácia nem érvényesül, lehetnek olyan hangok amire a jatékvezetés kicsit jobban figyel de a játékot ettől még messze nem a játékosok fejlesztik hanem a beholder. Ha ez mégsem teljesen így van annak már lehet oka a játékos társaság vagy egy csoport de amíg a végzetúr nem nyilt forráskódú játék addíg a felelősség és a játék szinvonalának tartása elsősorban nem a játékosokon múlik. Ettől persze a játékosokon is van felelősség de 5 éves gyerek kezébe akár milyen szépen kéri épeszű ember nem ad élesre töltött fegyvert mert ha meghúza a ravaszt és valaki megsérül aligha a gyerek lesz érte a hibás. Az emberek többbsége ha játszik nem sokban különbözik az 5 éves gyerkőctől (beleértve magamat is) legfeljebb szebben és átgondoltabban érvel de ettől még többnyire önző korlátolt és a saját hasznát tekintve próbál kicsikarni valamit lévén, hogy a saját helyzetét ismeri legjobban és az alapján ítéli meg a játékot.
Dátum: 2009.05.05. 09:04:26
Talán nem is azzal van baj, hogy kevés LE-t ad hanem, hogy az epikus ölés nem igazán epikus érzés. Az erősebb karaktereknek még jelent némi fejlődést (állat) a gyengébbeknek meg csak nyüglődés és erőforrás pocsékolás az egész, sokaknak a 2 nap nem is elég rendesen felkészülni ezért inkább nem is ütik vagy csak 1-2 alkalommal és akkor is kb. leszedi őket az epikus egy 1-1,5k+-os varázslattal. Ha a tárgyon felül lenne valami nyeresége minden karakternek sokkal népszerűbb és szórakoztatóbb lenne az epikus ölés. Konkrétan olyasmire gondolok, hogy minél nagyobb az epikus szintje és a támadó karakter szintje között a különbség annál nagyobb jutalom járna, valami olyasmi ami egyébként nem vagy csak nehezen beszerezhető. pl. térkapu pont, csp, +TP az állatnak, lény szintje-kari szintje/10 kiégett őskő őskővé változik, esetleg simán kiégett őskő, ékszerbe rakható fókuszkristály stb. stb.
Dátum: 2009.05.04. 17:51:38
Idézet: Miklós - 2009.05.04. 13:49:32
A következő ötlet merült fel, amely vagy a 4-es világon kerülne megvalósitásra, vagy egy választható opció lenne mindenkinek:

15 (20-50) %-kos szabály eltörlése, helyette, ha megtámadnak, és veszítesz, az ÖSSZES elvesztett ÉP-t visszagyógyulod. (mega-sebgyógyitás)

Mire lenne ez jó?

Az élmezőnyben továbbra is panaszkodnak, hogy az elhúzás és a taktikázási lehetőségek széles skálája miatt gyakran megtörténik, hogy nem lehet ellenfelet találni, vagy legalábbis csekély a választék. Nyilván, mert mindenki a 15% alatt sunnyog. A portyabeállitásoknál lehetne egy új beállitás, ha ezt választod, akkor 15% alatt is támadhatjátok egymást azokkal, akik szintén ezt a beállítást választották.
Cserébe nem kell attól félni, hogy elvernek, és nem lesz elég ÉP-d térkapuzásra, epikusra - ha kikapsz a csatában, vissza-sebgyógyitod a teljes sebzést.
A játék persze ettől izgalmasabbá is válna, nőne a tét, nem lehetne biztonságban vadászgatni.

Az is lehetséges, hogy ezt nem a jelenlegi világokon vezetjük be, hanem majd az újonnan induló 4-es világ szabályrendszerébe integráljuk be (de akkor ott ez nem választható lenne, hanem kötelezően műkődne - a 3-as világgal ellentétben, a 4-es az átlagosnál is harciasabb lenne).



Az elhúzás és a taktikázási lehetőségek szinte teljes hiánya miatt nincs kit támadni meg a szar portyarendszer miatt. Már a probléma felvetés is hibás alapokon nyugszik így a megoldás eleve nem lehet jó. A 15%-os határ eltörlése ugyan az a kategória mint a portyaablak folyamatos tágítása csak és kizárólag néhány karakter fejlődésének gyorsítását szolgálná a többségnek csak hátránya lenne belőle. A portya ablak folyamatos tágítása is csak az élbolynak kedvez a 100. hely környékén vagy még lejjebb senkinek nincs olyan gondja, hogy nincs kit ütni, mert mindenki 15% alatt van. Én a 70. hely környékéről simán látom az előttem levők kb. 60-70%-át a portyalistában nem azért nincs célpont mert 24 órás 15% alatti készenlétet tartanak a játékosok, hanem mert nem éri meg azonos szinten vagy felfele ütni mert semmi haszna nincsen csak lefele, aki meg 5-6 szinttel lejjebb van ott eleve nem 15% a határ meg egyre többen fejlesztenek visszafogott fejlődést, hogy megszabaduljanak a magasabbszintű/erősebb karakterek folyamatos alázásától. Ezen aligha segít a 15%-os határ eltörlése. Nem is értem, hogy merülhetett fel ez az ötlet valahogy nem tudom elképzelni, hogy azok a tömegek akik a folyamatosan érkező támadások alatt nyögnek innentől kéjes sikolyokkal vetnék bele magukat a vadászatba meg térkapuzásba 30-40k-val a zsebükben miközben fentről 3-4-5x annyi támadás érné őket a végtelen hp miatt mint eddig, vagy minimális hp-n állva vernék agyon még a jelenlegi helyzethez képest is minimalizálva a kockázatot.
Dátum: 2009.05.03. 13:21:21
Ugyan annyit fejlődik mint eddig, nincs büntetés aki mégsem lefele üt annak meg többet. A TÖ/SZÖ is figyelembe van véve pont azért mert van aki szintben nem áll jól, ha egyáltalán senkit nem tud ütni azért ott már komoly bajok vannak vagy baromira nem akar semmilyen kockázatot vállalni, ha van esélye még így is 2 nyert csatából lehet többet hoz mint 8-10-ből. Nem csak a nagyon erőseknek hanem a gyengébbek is felejtsék már el ezt az esély maximalizálást igenis mindenki vállaljon valamennyi kockázatot ha nyerni akar, aki meg továbbra is kockázat minimalizálásra játszik annak a haszna is annyi lesz, minimális...

Azok akik nagyon elől vannak a kevesebb portya miatt kevésbé tudják ezt kihasználni ez tény, de a játék nem csak róluk szól, aki mindent megtesz azért, hogy szintben elhúzzon a többiektől ne csodálkozzon rajta, ha egyre kevesebb célpontja van egy olyan játékban ahol a nagy többségnek nem éri meg gyorsan szintet lépni. Akik most elől vannak azok ha nem lassítanak nagyon meg fogják szívni mert a visszafogott fejlődést a másod és harmadvonalbeli karakterek fejlesztik leginkább nem érdemes futni az élboly után mert esély sincs beérni őket akkor pedig jobb minél távolabb maradni. Ekkora rést már nem lehet játékosokkal a portyaablak még durvább nyitásával kezelni, vagy lesznek npc karakterek vagy szétesik a játék 40-es szint fölött, szerintem nincs az a portyarendszer ami ekkora különbségeket korrekt módon tudna kezelni, nem lehet a végtelenségig gyorsuló pályán tartani az élen álló karaktereket, kell valami önszabályozó rendszer ami nem engedi egy bizonyos szint fölé nőni a karaktereket erre pedig nem megoldás a portyaablak nyitása ha csak 3-4 szinttel lejjebb lehetne ütni minimum 4-5 szinttel alacsonyabb szintű lenne most az élboly és kb. 3x ennyi portyalehetősége lenne szerintem ennyit megért volna a dolog ehhez képest semmilyen ésszerű változtatás nem volt kb. 4 hónappal ezelőtt amikor ez először felvetődött, most meg már odáig jutottunk, hogy az óriási portyaablak párhuzamosan azzal, hogy adott szinten belül is óriási különbségek vannak egyesek játékát már szinte teljesen ellehetetlenítik. De emiatt már nagyon sokan felszólaltak lassan ideje lenne tenni is valamit mert egyre többen hagyják abba a játékot, annyira sokan, hogy én már a toplistán is észreveszem. 3 napja szinte semmit nem csinálok és 4-el előrébb vagyok a toplistán mert igaz, hogy megelőztek kb. 8-an de még többen hagyták abba...
Dátum: 2009.05.03. 12:40:20
Ebben a topicban van az is a számokkal lehet variálni, hogy szintenként mennyit és hogy adjon a lényeg, hogy valamennyi LE-t mindenképpen kapsz a rabláson felül. Ha veszítesz akkor is kapsz de akkor csak 10%-át annak amit nyerhetnél, és csak akkor ha téged ütnek. Támadásnál ha veszítesz nem kapsz semmit védekezésnél ha nyersz akkor csak felét annak amit akkor kapnál ha támadnál. 2 szintel lejjebb ütve nincs +LE és 3 fejlődés az állatnak tö/szö pedig %-osan módosítja a szerezhető LE-t (20%-al magasabb TÖ-vel 40%-al kevesebb LE-t kapsz, de nyílván ezen is lehet variálni lehet akár 60-80%-al kevesebb is) a lényeg, hogy a hasonló erősségű karakterek csatázzanak. Az igaz, hogy látszólag hasonló erősségű karakterek között is lehetnek nagy különbségek (TÖ kb. ugyan az szö kb. ugyan az és szint), lesznek olyanok akiket így is rommá fognak verni de én már a legelején írtam erről, hogy igazából nem az a baj, hogy egyik karakter rommáveri a másikat, hanem az, hogy ezt úgy teszi, hogy a karakterek között óriási erőforrásbeli különbségek vannak. A hasonló TÖ/SZÖ/szintü karakterek kb. hasonló mennyiségű erőforrásból gazdálkodtak, a pók karakter minél erősebb a szintjén annál kevésbé profitál ebből nekik ez nagyon kevés + jelent de akiket rendszeresen elvernek azok tobbet profitálnak ebből így egy kicsit kompenzálva lenne a veszteségük (ez mondjuk nem túl sok de akit tényleg nagyon sokat támadnak annak azért számítana ez is). Persze itt nagyon nagyon sok tényező van de nem is az a cél, hogy a pont egyforma erősek harcoljanak hanem a kb. egyforma erősek, különbségek így is lesznek, aki jobban gazdálkodott másképp költötte a pontokat az sikeresebb lesz aki meg nem az kevésbé de ez már a játékoson múlik lehet agyalni, mi éri meg jobban és eszerint taktikázni.
Dátum: 2009.05.03. 11:40:38
Pihenés után van sok manád álltalába akkor meg nem kell a regen, max. manától függetlenül én reggel szoktam manából építeni mert ha nap közben csinálom manaregenes cuccban akkor mindenki rajtam élősködik. Ha reggel elköltöm a manám akkor meg egész nap nincs sok 1000-1200 manával meg nem érdemes ellőni. Szerintem is a pihenéshez hasonlóan lenne jó megcsinálni.

Nem igazán értem mire gondoltatok a nem fognak az emberek ilyen vagy olyan csatába belemenni dologgal. Ha megéri akkor miért ne csinálnák? Azt írjátok nem éri meg én pedig arról beszélek, hogy úgy kell megcsinálni hogy megérje. Kicsit fura az érvelésetek, most akkor vagy baromira nem tetszik nektek ez a megoldás vagy csak szimplán nem gondoltátok végig, jó lenne rendes érveket olvasni végre nemcsak odavágni pár mondatot és kötözködni.

Korábban leírtam már mire gondolok pontosan, aki akar az vissza tud olvasni. Aki biztosra megy az nem kap semmit szinte csak TP-t aki meg kockáztat az a 15-20 portyából összeszedhet 5-7k LE-t (az állat is több morált és tp-t kapna az ilyen csatákban )ha hasonló erősségű karaktereket üt akkor még többet ha pedig ugyan akkora tö-vel szinttel és szakiösszeggel megy de 50%-nál jobb arányt tud hozni akkor nyilván jobban taktikázott és akár 1,5 szeresét is gyűjtheti ennek szóval a jó játék is jutalmazva lenne. Ha napi 4-7k LE nyereség helyett valaki mégis inkább az alacsony kockázatú csatákat választja és csak azokra épít az hátrányba kerül. Én nem hiszem, hogy ezek után bárki is az alacsony kockázatú csatákat erőlteté, pont azért mert az emberek maximalisták és sokan még 40% esély mellett is ütni fognak ha 3 csatából 1 bejön de többet kap mintha 3-at megnyerte volna jóval gyengébb ellenfelek ellen.

A TP hülye példa, ha kevesebb tp-t kapok az direkt jó, mert lassabban lépek szintet. Az élbolyt leszámítva mindenkinek az éri meg ha a lehető leglassabban lép szintet a kevés TP nem büntetés hanem előny.