Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Let.

Dátum: 2011.01.20. 21:41:35
Üdv!

Három találkozóval ezelőtt ígérte Miklós hogy gyorsítanak az aukción, kettővel ezelőtt felmerül a gyenge tárgyak erősítése de elvetette.
Azt jelezte hogy lát fantáziát abban hogy a régi tárgyaknak új, erősebb verziója kerüljön be a régiek mellé.

Új küldetéseket ha jól tudom nem tervez írni, erős nyomásra került be néhány új.

Azaz valószínűsíthetően csak erősebb nyomásra lenne elővéve mindkét téma.


Let
Dátum: 2011.01.20. 21:23:16
Üdv!

Örömmel látom hogy az alapvetően jó portya bevételedet még megfejelted egy új stabil, személyes ellentétektől mentes portya bevétellel.
Akik még el sem költik a náluk levő Le-t.

Most valóban megmutattad miért pont a topnak van szüksége jó arányú ellenfelekre.

Azért inkább maradok a véleményem mellett hogy v3-on alacsonyabb szinten jóval problémásabb a portya és magas szinten ez komoly erősítés.
Illetve még mindig úgy érzem hogy míg alacsony szinten a jó arány büntetve van (azaz pl. sztázisbuborék egy bizonyos játékstílusért jár és nem azért mert gyenge a karakter, illetve hallhattad hogy a random miatt megéri a gyengéknek is támadni a jó arányú, sokkal erősebbeket, mert nincs mit veszteniük, ellenben ha az istenek megsegítik őket akkor nagyot szakítanak, végül pedig egyre kevesebb a célpont, a jó arányú játékos), addig kiemelten jó célpontokat kapott a top.

Egyébként legtöbbször egyetértek vagy részben egyetértek veled, sőt, látom hogy mennyire segítőkész vagy, de most mégis azt érzem hogy összességében nem látod át mennyire eltúlzott erősítés ez, illetve hogy ez mennyire kihangsúlyozza hogy mennyire elhanyagoltak illetve rosszul felépítettek az alacsonyabb szintek (azaz esetemben nem táptól fosztás a cél hanem a kontraszt kihangsúlyozása, a dolgok általános rendbetételére bátorítás).
Ilyenkor lenne érdemes törölni a sok inaktív karaktert, megreformálni részben a v3 portya képletét és npc portya lehetőséget betenni mindenkinek, mert ennyire egyoldalú változtatásnak nem látom értelmét, szerintem nem mozdítja előre a játékot.
Ami nektek is segítség lenne, lett volna.


Let


Ui: Egyik felem egyébként mindamellett hogy hibás megoldásnak találom a dolgot és a többiek elhanyagolásnak, végső soron még örül is hogy ti probléma mentesen tudtok portyázni. Ettől az én játékom nem lesz rosszabb, sőt!
Szóval nem fogok a témában annyiszor posztolni hogy a végén azt lehessen hinni hogy célom egy nerf. Inkább azt szeretném ha többen is elgondolkoznának azon hogy ezek a foltozgatások mennyire figyelmen kívül hagyják az általános problémát még ha egy rétegnek jók is.
Nem mintha nem olvasnám szívesen hogy mit gondol más még ha máshogy is gondolja mint én.
Dátum: 2011.01.20. 18:55:14
Egyébként nem csak a KH hanem az egész szerver esetében üdvözölném ha 1,00-nál rosszabb arány nem rontaná a portya képletet.

Így legalább minimálisan megérné a portya és nem érezném azt hogy most egy kis rétegnek átbillent a mérleg a másik oldalra.

A többiek meg csináljanak a rengeteg inaktív vagy szándékosan rossz arányú karakterrel amit akarnak.
Dátum: 2011.01.20. 18:51:22
Üdv!

Félretéve azt hogy az első néhány karakterből hány multi, vagy mondhatni tartós helyettesítés, illetve azt is hogy azt hogy ott van ahol azt ki-ki maga választotta még mindig arról beszélsz hogy megéri-e.

Ez pedig azt jelenti hogy mennyire táp. V3-hoz képest, ahol a legtöbbeket pedig ennél sokkal rosszabb arányú karakterek veszik körül még mindig az.

Sokkal inkább megértettem volna ha Miklós eleget tesz a másik javaslatnak és stabil 1,00 arányt ad nekik, mint azt hogy 13 karakternek 1-nél rosszabb, 22-nek ennél jobb aránya legyen. Illetve 14 karakternek 2,0-nál jobb aránya legyen. Lehet mondani hogy ideiglenes, mert le fog romlani, de ez is csak legfeljebb a következő klónozásig tart.

Nem mellesleg egyébként korábbi helyettesítéseim okán van rálátásom hogy kiből és hogyan lehet magas szinten Le-t kiszedni és nem lehet összehasonlítani a biztos NPC ütéssel. Ilyen alapon lehetne kérni hogy miért nem annyi Le-t szerez portyával mindenki mint ők (a kiemelkedő portyázók) és visszatérünk a portya mint erőforrás kérdéshez.

Nem sajnálom, félre ne érts. Leginkább azért lepődtem meg mert te emlegettél bőrt az arcon, aztán gratulálsz egy nyilvánvaló plusz bevételhez. Mint mondottam nem mintha nem érteném meg hogy örülsz ha plusz bevételre tesz szert a karaktered, de két mondatban:

Nem a javítással van baj, az jó. A mértékével.


Let
Dátum: 2011.01.20. 16:41:51
Tiszteletem!

Miklós, kérlek gondold át a CSP ital problémáját. Jó megoldás ha minél több nyeremény van, ezzel is színesítve a játékot.

Ha reálisnak tartottátok a 400 győzelem után 4. szintű nyereményt akkor mondjuk ezt jelentősen túlteljesítve, mondjuk 800 győzelemmel is csak ~25 italt lehetne szerezni. Ez legfeljebb 75 CSP, jelentős túlteljesítés és egy hónap után. Már amennyiben nincsenek korábban leütve a még sikeresen támadható, adott szintre kijelölt xenók, azaz van célpont.
Nem hiszem hogy ez irreális lenne.

Ellenben azt gondolom hogy a v3-ra az eddigiekkel ellentétben megtölteni a KH-t gyakran 1:5 arányú karakterekkel, ami igenis farm effektus klónozásonként legalább egy rövidebb-hosszabb ideig, irreális. Természetesen amennyiben ez a v3 első néhány oldalnyi karakterének jutalmazásáról szól, érthető.



Let
Dátum: 2011.01.13. 09:53:21
Üdv!

Görögül van és annyit tesz kb.

Gyönyörű, te kibaszott cigány!!!!


Elnézést az átkozódásért, csak a fordítás miatt írtam.


Let
Dátum: 2011.01.12. 22:37:29
Tiszteletem!

Egyik oldalon a más eseményekben szereplőkhöz hasonlítható, megmaradó relikvia (esetlegesen összeadódó bónusszal), a másik oldalon egy időszakosan megszerezhető, cserélhető (későbbi események során helyettesíthető) tárgy van, amiért újra meg kell harcolni.
Nem tudom mennyire egyensúlyi és mennyire kényelmi kérdés a dolog, de az biztos hogy mindkettő tényező jelen van.

Én személy szerint bármelyiknek örülök, részemről inkább öröm volt megvitatni a dolgot. Időszakosan használható tárgyak esetében remélem minden újabb "inváziós" eseményen látunk új tárgyakat.


Egy kérdésem lenne, megvalósul a felvetett gondolat hogy el lehet veszteni a háborút (esetleges hátránnyal)? Ezzel szerintem még jobban össze lehetne fogni a közösséget.


Let
Dátum: 2011.01.11. 13:15:15
Üdv!

Egyrészt ebben az eseményben vannak más nyeremények is amik erőforrás/nem maradandó jellegűek.
Másrészt kiragadtál egy részt.

Azt írtam hogy ott sem jelentett problémát és nem is fog. Bár lehet hogy valaki problémaként éli meg hogy neki már megvannak a komoly bónuszok, de ez akkor is sajátos.

Fél évente újabb vita arról, hogy az új szériában mit cseréljünk, mit tegyünk be, azok hogy viszonyulnak egymáshoz stb, vagy most lefektetni eventtől eventig tartó jutalmakat, melyek 3 év múlva is használhatóak?


Pont erre utaltam, hogy ennek érdekében kellene cserélhetőnek lennie legfeljebb, azért hogy ne mindig ugyanazok a bónuszok legyenek.
Landragórnál is jeleztük hogy rettentő monoton lehet egy idő után mindig ugyanazokért a dolgokért küzdeni.
Ennek nyomán lett külön medál, új jutalmak.
Itt is elképzelhetőnek tartok ilyet, erre írtam az utolsó sort, hogy ha van valamilyen fontos tényező ami eldöntheti a cserélhető/megmaradó kérdést, akkor az a diverzitás, eseményről eseményre változtatás lehet. Másrészt ott van az hogy a térkép is hasonlóan működik (a handicap miatt pedig egyre nehezebbé komoly bónuszú dolgokat szerezni) és működnek a maradandó bónuszok.

Picit visszatérve a térkép eventre. Ott is komoly erőforrásokat fektethettél be.

Ez részben igaz. De a random és csoportos jellege miatt erőforrás befektetés nélkül is lehetett maximális bónuszokat szerezni ha a csoportod jól szerepelt.
Itt azonban nem lehet, mindenkinek egyénileg kell jól szerepelnie, nem lehet sunnyogni.
Már amennyiben kettő és/vagy komolyabb bónuszt akar.

Még mindig nem tudlak követni a "tízszer annyit kérjek" kapcsán. Ugyanakkora bónuszt adó tárgyakról beszélünk, az egyiknél maradandó jellegűről, a másiknál idővel elhasználódóról. Mivel erősen támogatja a PvP-t illetve aki akarja megszerezheti én még mindig a maradandó mellett vagyok.



Let
Dátum: 2011.01.11. 12:35:21
Üdv!

Ezek után verni a blattot maradandó brutális nyereményért, mely ráadásul nem korrekt azokkal szemben akiknek több epik cuccra van a maximális táp azokkal szemben akiknek már megvan az ékszer? Na én ezt tartom azért picit "vastag arcbőr" effektusnak...


Ezen a részen nem kicsit lepődtem meg.
Megértem hogy kedvenc érveid egyike az hogy a másik nyafog, szíved joga azt gondolni amit akarsz. Azonban mivel nekem címezted az egész mondanivalód, tájékoztatlak hogy messze vagyok én is a maximális (mondjuk 70%-os) gyűrű-nyaklánc Le szívástól. Kevesebb mint a fele van.

Másrészt azt hiszem még mindig nem értetted meg a dolgot.
A térkép eseménnyel szemben ebbe az eseménybe bele lehet fektetned úgy erőforrást hogy elvonsz máshonnan. Esetünkben a szövetség építésétől. Vagy néhányunknak (?) a portyázástól.
Ennek ellenére az esemény jutalmazása -habár értem a dialektikus logikád- egyáltalán nem lenne más mint a térképé (ahol valóban nem kell mást csinálni mint az egyébként is megszokott dolgokat) ha maradandó jutalom lenne.

A térkép esemény során is maradandó, komolyabb bónuszokat lehetett szerezni. Szintezetteket.
Itt mégse látom a tömegeket aki két esemény után arról ír hogy milyen hátrányokat jelent neki hogy nincs meg ez vagy az. Vagy hogy milyen szörnyű hogy neki megvan a maximális bónusz valamiből és arra már nem mehet.
A térkép során megszerzett maradandó bónuszokkal erőteljes párhuzamot lehet húzni ha megmaradnak a kristályok, gondolom ez belátható.

Az is belátható hogy a te minimális konstrukciód nem általános, illetve a többi kérdést már meg is válaszolták.

Mindemellett pofaméretet, erőforrás befektetés kérdését félretéve ha objektív megnézem a kérdést, még mindig egy év alatt 20%-ot lehet összeszedni megmaradóakból, 10%-ot cserélhetőből. Azaz az ötletnek van létjogosultsága.
Figyelembe véve hogy ha nem marad meg, fél év után e helyett a fókuszkristály helyett lehetne más komoly fél éves jutalom is, a diverzitás támogatásáért pedig még egy plusz pontot érdemel a dolog. Egyszerűbben ha fél év után nem LE szívó kristály lesz, akkor sem érint senkit hátrányosan a dolog, könnyebb új fő-tápot választani az eseménynek.
Azaz végső soron ha valaki félreértett volna, nekem egyáltalán nem lenne világégés a cserélhető, nem megmaradó kristály sem.

Ennek kapcsán csak egy gondolat. Már az első térképnél eszébe jutott egy szövetségi társamnak hogy előbb-utóbb sokan kiszedik mindegyik maximális vagy max-1 tárgyat abból az eseményből és akkor mi marad?



Let
Dátum: 2011.01.11. 01:32:02
Tiszteletem!

Idézet: Miklós - 2011.01.10. 21:52:43
Mégse legyen a fókuszkristály visszaváltható, de maradjon meg: nekem igazándiból mindegy, de tény hogy ezzel a variációval több probléma is lenne, ahogy leirtátok. Talán jobb ha a jutalmak mind hasonlóképp működnek, jobban összehasonlithatóak.


Ez szerintem félreértés.
Egy ember jelezte hogy visszaváltható, ideiglenes kellene, a többiek a maradandó mellett voltak.

Egy esemény során egy típusú (gyűrű vagy nyaklánc) kristályt lehetne szerezni, abból két darabot. Így későbbre is lehet tartalékolni.
A bónuszok azonosak és így is valószínűsíthetően mindenki azt választja (egyiknek) attól függetlenül hogy maradandó vagy ideiglenes. A térkép esemény során is maradandó bónuszt lehetett szerezni, mint már írtam azonban valójában csak egy időre.
A következő eseményen ugyanis akinek nem sikerült megszereznie újra megpróbálhatta és így neki is meglett az adott plusz, ezzel mintegy kiegyenlítette az esélyeket.


Tisztelettel kérem tehát hogy még egyszer kerüljenek átolvasásra a hozzászólások, legyen átgondolva a döntés.


Tsebyvel egyetértek egyébként (minden világon használható, a többihez hasonló értékű bónuszra lenne szükség) és személy szerint Birka javaslatát, a plusz epikus sebzést jónak találnám mint jutalmat.


Let
Dátum: 2011.01.08. 16:45:25
Üdv!

Csak mielőtt valaki a hozzászólásod alapján nem olvasna vissza:

Idézet: Miklós - 2011.01.06. 16:29:56
Jutalmazás: A jutalom listából lehet választani 1 tételt a győzelmektől függően, és 1 tételt az építéstől függően. (de összesen csak egy fókuszkristály tételt)


Tehát igaz amit írtál, az eredeti felvetést módosította Miklós és csak egy nyakláncba vagy egy gyűrűbe illeszthető lélekszívó kristályt lehet kérni. Amíg nem szóltál nem vettem észre hogy az adott rész módosításra került. Így az első (kettővel ezelőtti) hozzászólásomban levők kerültek megerősítésre.


Szerintem egyébként innovatív lenne ha lenne egy külön jutalom az EH illetve a VF használói számára, így egyrészt ki lehet olyat találni ami miatt az adott csoportnak még tetszetősebb az esemény illetve elősegítené a további differenciálódást. Már amennyiben ez cél.


Let
Dátum: 2011.01.08. 13:18:43
Még egyszer visszaolvasva látom hogy a te javaslatod alapján mindenkinél legfeljebb egy, bármibe betehető fókuszkristály lehetne, az eredeti verzió alapján pedig lehet gyűrűbe is és nyakláncba is külön-külön tenni. Így már egyértelműen erősebb a nem visszaváltható.
Ha valaki +20% bónuszt gyűjt össze egy esemény alatt (mivel ha jól értettem lehet egyet építésért, egyet harcért választani) akkor valóban csak a tápolásról szól a dolog.

Mindenki ezt a kettőt választaná nagy valószínűséggel, azaz valódi választás nincs.

A többi javaslatoddal egyébként egyetértek.
Dátum: 2011.01.08. 13:09:14
Üdv!

Szerintem egyrészt elfelejtetted hogy kettő darab nem visszaváltható volt tervben, így nem kell rajta ülni. Az egyiket beteszed abba ami neked tetszik, a másikkal várhatsz.

Másrészt szerintem ha gyűrűbe tehetőt választasz, akkor te is a szürkébe rakod, még ha cserélhető is.
Egyik sem táposabb mint a másik, mindkettő (visszaváltható vagy nem visszaváltható) ugyanakkora bónuszt ad.

Annyi a különbség a két vélemény között hogy egyik esetben újra meg kelljen harcolni ugyanazért fél évente, a másikban a következő eseményen lehet "másra menni".
A többi eseményen is vannak maradandó bónuszok, olyanok amik lényegében azonban csak egy adott időre adnak pluszt, mert a következőn más is megszerezheti ha lemaradt róla. Ez is ilyen.

Nem mintha nem lenne létjogosultsága olyan eseménynek amin nincsenek maradandó bónuszok, amin mindenért időnként újra meg kell harcolni.


Let
Dátum: 2011.01.08. 01:14:02
Üdv!

Röviden: szerintem is egyértelműen jobb a nem visszaváltható 2 darab mint a visszaváltható de eltűnik.


Let
Dátum: 2011.01.07. 15:56:44
Üdv!

Nem volt elég ellenfél az általad említett (v1:31 v2:29) kategóriában így klónoztak néhányat.
Ezekben a kategóriákban pedig a klón nyert.


Let
Dátum: 2011.01.07. 02:49:25
Üdv D'dy!

Nagyon egyszerűen mondva a kényszert vennéd bele az eseménybe.
Mivel azonban a játék optimalizációs, stratégiai jelleget öltött a legtöbb komolyan játszó játékos feltételezhetően valamennyire értetlenül, némi ellenállással állna a dologhoz. Illetve mivel most is sokan kényszeresnek érzi a napi rutint, kérdéses ez mennyire aratna sikert. Nem mintha nem remélném a legjobbakat.

Egyébként egyértelmű hogy 3 eseménytípust fognak akkor ezentúl pörgetni 2-4 havonta, mint már korábban mondtam egy vegyesfelvágott (pp, csp - térkép), egy aktiválós (csp - Zarki és barátai) és itt van az eredetileg portyásnak szánt harmadik. Ez szerintem a Beholder programozási kereteinek korlátait is belövi valahova, megemlítve hogy per pillanat más játékot is fejlesztenek illetve ezt is javítják.

Nem szeretnék mások nevében beszélni de szerintem a kényszernek lenne értelme, egy rangrendszernek lenne értelme és egyébként is a szerepjátékos, sztorizós dolgoknak van értelme.

Az a véleményem hogy ha nem szórakoztat minket az egész, ha görcsös előnyszerzés megy az a játékra is kihat, de az is lehet hogy a játék maga is megteremtette erre a lehetőséget. Száraz, adatszerű, minimális -szerény véleményem szerint kevesek által olvasott- történettel bír jelenleg, kevés színesítő elemmel.
Már rég mehetne egy 600. szintű NPC minden szerveren aki havonta, hetente oszt véletlenszerűen egy küldetést mindenkinek. Mehetnének a több szövetség által építhető, létrehozható dolgok. Ötletelni szerintem lehetne a dolgon...

Végszónak annyit hogy rettentő izgalmas amit mondasz, egyáltalán nem unalmas. Jó lenne ha színesebb lenne a játék.


Let

Edit: Fáradtság miatti hibák javítása
Edit 2: Detto
Dátum: 2011.01.06. 16:55:06
Üdv!

Egyébként egyértelműen a lélekszívás a legerősebb jutalom, azt hiszem talán tovább erősítheti a közelharc létjogosultságát.

Az állatfelszerelést szinttől függővé tenném, bizonyos mértékű kereskedelem alapján elérhető tárgyaktól valamivel gyengébbek legyenek.
Így a nem-prém illetve magas szintű karaktereknek is komolyabb jutalom lehet.

A torta helyett javaslom hogy Isteni italok kerüljenek kiosztásra, sokkal vonzóbbá válnának azok is ha a manát is maxra növelnék.
Esetleg mana regenerációt növelő tárgyat is el tudnék képzelni, szerintem sokaknak hasznos lenne.

Végső soron szvsz az lehetne a cél hogy hasonlóan hasznos, sokakat megszólító tárgyak legyenek, egyelőre néhány jóval vonzóbb mint a többi.


Let
Dátum: 2011.01.06. 16:37:50
Tiszteletem!

Az első amit észrevettem a sajtolómedál.
Ez azt jelentené hogy a sajtoláskor kapott LE-re adódik még 1%?

A másik pedig ha jól értem az hogy 21 napos esemény lesz.
Akkor napi 2 ponttal (egy LE építés és egy konstrukció) 42 építés pontot lehet elérni?
Ez ha jól értem a folyamatos jelenlétet jutalmazná. Vagy a fix le alapú építés azt jelentené hogy amennyiszer többet építünk annyival több pontot kapunk?

Illetve a harmadik hogy ez alapján 20 győztes csatával 420 győztes csata lehet összesen?
Ezt szerintem jelentősen korlátozhatja az ha valamelyik szinten hamar legyőzik a lényt aztán feljebb kell támadniuk.


Let

Edit: Kiegészítés
Dátum: 2011.01.04. 18:55:27
Üdv!

Én úgy látom nincs mit helyesbítened mert nem a törvényről és a szerzők jogairól hanem annak alkalmazásáról (illetve általánosságban a pályázati alkalmazásról) írtam.
Internetes publikációkra kiválóan alkalmazható a creative commons mint említettem, azaz hogy általában megjelentetéskor eldől milyen módon használható fel az alkotás.

Félreértés ne essék, mivel itt nincs díj, inkább csak általánosan véleményezésre kerülnek a művek ezért természetesen érthető a készítők felhasználási korlátozása. Nem mintha lenne értelme szerintem hacsak valaki nem akarja az itt megjelenő képeket eladni, más versenyeken indítani.

Egyébként örülök a hozzászólásodnak mert jó, a témához kapcsolódó, közérdeklődésre számot tartó információt osztottál meg.


Let
Dátum: 2011.01.04. 13:03:18
Üdv!

Magyarországon is érvényes a creative commons azaz ilyen esetekben lenne értelme a korlátozás mértékét közölni.

Egyet tudok érteni Pannával, ilyen alapon tisztázni lehetne hogy megilleti-e őket szerzői jogdíj, hogy kell-e raw-t bemutatni a hitelesítéshez (Azaz hogy a: "A képek saját készítésűek lehetnek, bár ezt - természetesen - nem lehet ellenőrizni" valójában nem állja meg a helyét), sőt a pályázati feltételek része lehetett volna hogy amennyiben a képeket nevezik ellenszolgáltatás nélkül megjelenhetnek bármilyen médiumban (a commons azért ennél emberbarátabb).

Továbbá általában kitétel hogy a jelentkező nyilatkozzon arról hogy egy képen esetlegesen megjelenő személyek a beleegyezésüket adták hogy a kép megjelenjen. Egyelőre ha jól láttam nem született ilyen kép, de még születhet.

Egyébként anélkül hogy túlkombinálnánk a fentiek alapján belevenném:
"Csak első felhasználású fotók vehetnek részt a versenyben, így a pályázók tudomásul veszik, hogy szerzői jogdíj őket a pályázaton résztvevő fotókkal kapcsolatban nem illeti meg."

Vagy lehet az eredeti kiírás alapján is a szó szép értelmében amatőr, műkedvelő verseny minden kombinálás nélkül.



Let