Felhasználónév: Jelszó:

Hozzászólások - Ywgarrd

Dátum: 2009.12.18. 14:46:02
Olvasd el a hozzászólásaimat a témában, és akkor hamarosan belátod, Te leledzel súlyos tévedésben, méghozzá sok-sok mindent illetően.

Ne egy-egy részét tekintsd egyetlen hozzászólásomnak, hanem az egészet egyben, és az összes többit is a témában.


*amit Mortival akartok az a póklét megszüntetése, és ennek, illetve a támadhatóságnak semmilyen kötődése nincsen ehhez a témához.
Dátum: 2009.12.18. 14:40:41
Álljunk meg egy pillanatra. Én nem változtatás ellen érvelek, hanem a szinthez való kötést tartom elképzelhetetlennek, amikor kincspont limittel is meg lehetne oldani egy problémát.

Itt jegyzem meg halkan, hogy még Ywgarrd indulása előtt jeleztem, hogy van ilyen lehetőség, javaslatot tettem a változtatásra. Mindenki magasról pottyantott rá.
Amit most látsz eredményként az én karakteremnél és a szövetségemnél, az 9 hónap eredménye. 9 hónapig játszottam (megszakításokkal), hogy ilyen karakterem legyen. 9 hónapba került, amíg a szövetség epikusügyileg eljutott erre a szintre.
Sokkal rövidebb idő alatt is meg lehet csinálni mostanság már, hogy egy abszolút kezdő szövetségi eljusson idáig. Nem kell hozzá nagy játéktudás, mindössze annyira van szükség, hogy egy magas szintű karakterrel megbeszéld ki miért és hogyan jár jól egy ilyen szövetséggel. Pofonegyszerűen bármelyik most induló karakter utánam csinálhatja ezt negyedannyi idő alatt. AZ nem ide tartozik, hogy milyen játékstílust választ, és ennek tükrében hány szintet fog addig lépni.
Összegezve: amikor felmerült elsőnek ez a lehetőség, mindenki tojt rá. Megoldást javasoltam, senkit sem érdekelt. Most is támogatom a változtatást, korrekt formában az építéshez kötve, amit talán nyögvenyelősen tudnék teljesíteni abból kifolyólag, hogy nekem 9 hónapig tartott a 10. szint elérése.
De azt nem tartom fairnek, ha ennyi idő után megcáfolt érvekre hivatkozva eltüntetnétek a játékból a lehetőséget.
És bocsánat, mindennek semmi köze nincs ahhoz, hogy emelkedik a támadhatósági ÉP % a szintkülönbséggel együtt. De ha már itt tartunk, nekem is emelkedik, és bármilyen olyan javaslatot maximálisan támogatok, ami ennél jobb volna, de ilyen még nem hangzott el.
Annak sincs sok köze az epikus tárgyakhoz és a szövetségi bónuszokhoz, hogy az én 9 hónapos karakteremmel széttépek egy 15 napos karaktert.
Dátum: 2009.12.18. 14:04:58
Ebből azt következtetem ki, hogy aki előbb indult a játékban annak az előnye természetes (és valójában nem is előny), aki pedig később, és ezekből akar előnyt kovácsolni, azt korlátozzuk le.
Ha Begginer lett felhozva példának, akkor ilyen alapon kérem a kivégzés régi állapotát visszaállítani a számomra, mert én nem élvezhettem ki a hatását.

A szinthez való kötése ebben a játékban elhibázott dolog szerintem. Miért korlátozzunk le valamit/valakiket, ha korrekt keretek között is meg lehet azt valósítani (építés limittel)? Ezt azért kérdezem, mert a 15. szint alatti szekció nálunk van olyan erős, hogy az első pár epikust röhögve leverje. Ha valaki alacsony szinten ki tud ugrani durván a környezetéből, azt miért szint alapján kell lekorlátozni bármiről legyen is szó?
Azon túl, hogy egy réteget alaposan megszívat a korlátozás, senkinek nem lesz jobb tőle. A portyacélpontokat ugyanúgy agyonverik az ilyen karakterek.

Ez már nem a megválaszolt hozzászólásra vonatkozik, hanem általánosságban:
Vagy ha az a cél, hogy ne lehessen szinthez viszonyítva kiugró eredményeket elérni, akkor kerek perec tessék megmondani, és kijelenteni, hogy korlátozzunk le mindent, ami ehhez vezethet, és "szúrja a szemem, mert nekem erre nem volt anno lehetőségem" alapon döntéseket és korlátozásokat forszírozni.
Nem pedig megcáfolt érvekre hivatkozni.
Dátum: 2009.12.18. 13:51:10
Annyit fűzök hozzá az itt elhangzottakhoz az apikus cuccokkal kapcsolatban, hogy egyik irányból egy-két játékos nem tartja elfogadhatónak az építéshez való kötését a tárgyaknak, de amikor az ő szövetségük viszonylag alacsony szintű tagjaikról és ehhez viszonyított durva epikus tárgyaikról van szó, akkor minden további nélkül az építést hozzák fel érvnek. Mondhatom következetes.

40-50 szinttel magasabb epikus tárgy egy 10. és egy 40. szintű karakternél is ugyanaz. Az aránybeli összehasonlítás itt nem állja meg a helyét, mert egyik esetben sem karcolná meg a karakter azt az epikus lényt, amelyik kidobta a tárgyat...
Dátum: 2009.12.18. 13:47:15
Ha a minimum licit a szövetség létszámával is összefüggésben állna, akkor azzal az egyszemélyes szövetség problémáját meg lehetne kerülni. Például az alacsony létszám a minimum licitet arányosan csökkentené.
Ha be lett volna rakva a játékba a szintkorlát, akkor abból rengeteg probléma keletkezett volna: az első epikusokat legyűrő szövetségeknél az első 10-20-30... tárgy ment volna a koldusnak, mert egyetlen karakter sem felelt volna meg a használati követelményeknek. A TGY-ben 21. szintűként én voltam a legmagasabb szintű, amikor a játékban az első epikust meghasaltattuk. Szerintem ebből is látszik, hogy 1:1 arányba állítani az epikus tárgyak kihasználhatóságát a tapasztalati szinttel nem kellőképpen átgondolt, és nem következetes. Megjegyzem, hogy az esetek nagy százalékában nem a ritkán előforduló extrémen alacsony szinten magas szintű tárgyat birtokló karaktereknek okozná a nagy törést.
Ezért is, illetve a játék fejlesztése rovatban részletezett okokból kifolyólag továbbra is egy elhibázott döntésnek tartom a szintlimitet bármilyen formában az epikus tárgyakra olyan körülmények között, amelyek alapján a szint a legkevésbé meghatározó a tárgyakhoz való hozzáférhetőség (nem csak alacsony szinten).
Ha ez a célja a korlát mellett kardoskodóknak, akkor gratulálok nekik. De akkor nekem senki ne beszéljen felzárkózásról általánosságban, kitörési lehetőségek hiányáról és egyenkarakterek kialakulásáról pedig végképp ne legyen képe az ilyeneknek beszélni sem, nemhogy külön rovatot nyitni.

Egy olyan jelenségről beszélünk most, ami egy-két topjátékoson kívül senkit nem zavar, és megint egy olyan alapú korlátozást akarnak bevezettetni, aminek semmi értelme nincsen, és az ő vélt igazukat alátámasztandó (hivatkozott rovat: játék fejlesztése) a játékosok maradék 99%-ával akarnak kib@szni...
Nem akartam elhinni, de sajnos a topból sokan tényleg nem látnak tovább az ő tapasztalati szintjük támadhatósági határánál.
Dátum: 2009.12.17. 22:19:07
Igen, valami ilyesmire.
Dátum: 2009.12.17. 22:18:33
Idézet: PottomPanna - 2009.12.17. 21:43:27

Újrakezdeni próbáltam, de uncsi az eleje.


Bocs, ez off lesz:
Köztünk nem, hidd el. Szóval csak bátran..
Dátum: 2009.12.17. 21:56:10
Azért nem jó, mert ott tényleg ömlesztve van minden infó, és nem konkrétan "oktató" jellege van. Célzottabb, irányított megoldásra van szükség a kezdők érdekeit figyelembe véve. Ezért gondoltam a mentorra.
Dátum: 2009.12.17. 21:36:16
Erre van lehetőség: kezdd újra Oroszlán néven, és csatlakozz a szövetségünkhöz, ahol Hiéna már ott van.

Viccet félretéve, nem is egyszerre kell mindent a kezdőkre zúdítani, hanem folyamatosan (de ha akar, akkor egy kézikönyvben - amit Kethios javasolt - "előre" is tudjon menni). Minden szinten némi plusz infó. Például olyanra gondolok, hogy a különböző stílusok megismerése, vagy 15. szintre legyen tisztában a spektrális manipuláció előnyeivel, stb...
Dátum: 2009.12.17. 21:00:11
Az én javaslataim (nem tudom elhangzottak-e eddig) :
Minden az egyensúlyt borító dolog (pl. vf, szing ism., manakonst.) legyen kivéve a világból (helyükre esetleg új, hiányt pótló szakértelmek), a pók taktika kivétele olyan módon, hogy minden x regenerált csp után jár csak y pp. Ezek mellé még legyen egy profin kidolgozott, összetettebb mentor, hogy a teljesen kezdők számára könnyebben és gyorsabban menjen a játék megtanulása, mélyebb megismerése.
Dátum: 2009.12.17. 20:21:32
Ne szint-, hanem építésfüggő legyen mindaz, amit leírtál Morti, és a probléma megoldva.
Ezt a szintkorlátot annyira imádom, a legtöbb esetben az utóbbi fejlesztések közül tökéletesen értelmetlen vagy alkalmatlan, rosszul eltalált. A megfelelő rovatokban ez részletezve van, miért...
Dátum: 2009.12.17. 19:51:35
Ebben maximálisan egyetértünk, én is amellett lobbizok. Amit ellenzek az kizárólag az, hogy szinthez legyenek kötve.
Dátum: 2009.12.17. 19:50:17
Párszor ezt hangoztattuk, hogy nem ér szinte semmit egy ilyen korlát, de a magas szintű armada és Miklós ezt találta a jó megoldásnak. Erre nem tudok mit mondani, csak annyit, hogy sokkal logikusabb volna ezeket is építéshez kötni.
Dátum: 2009.12.17. 19:46:38
És ezt - amennyiben tényleg létezik - szerinted megoldja, ha szintkorlátot kapnak az epikus tárgyak. Ne haragudj Morti, de úgy látom, hogy olyan érveket is felhozol, amik alig-alig vannak összefüggésben a tárgyak szinthez való kötésével.
Ugyanakkor azt is figyelembe kell venni, hogy lehet sokan azért hagyják abba a játékot, mert meglátják, hogy "hú, itt már vannak 90. szintű karakterek is, az életben nem érem őket utol.."
Az teljesen természetes, hogy minél régebb óta megy egy szerver, annál kevesebben regisztrálnak rá. Aki bármilyen tekintetben is a legjobbak közé szeretne tartozni egy játékban, azoknak a 98 %-a alapból nem regisztrál egy egyéves szerverre szerintem.
Az új játékosokat új szerverekkel lehetne csábítani elsősorban, ahol minden az egyensúlyt borító (pl. vf, szing ism., manakonst.)) dolog ki van véve a játékból, a pók taktika kivétele olyan módon, hogy minden x regenerált csp után jár csak y pp, és ezek mellé még ott figyelne egy profin kidolgozott, összetettebb mentor.
Dátum: 2009.12.17. 19:35:11
A várható fejlesztések 2 rovat első hozzászólásában megtalálod milyen megoldás született erre a problémára, de leírom ide:
egy karakteren legfeljebb szint/2 védőfal és gyakorlótér szint hatása érvényesülhet, hiába van a szövetségnek magasabb ennél.
Reméltem, hogy egy ilyen stílusú hozzászólás mellett nem mentek el szó nélkül.

*helyesírás
Dátum: 2009.12.17. 18:29:33
Felvetettem év elején valamikor, hogy új szakértelmekkel lehessen valamennyire specializálódni, valamiféle kasztrendszert kialakítani, és nagy volt a támogatottsága, de Miklós határozottan megmondta, hogy soha többé nem tesz a játékba olyan szakértelmeket, amik tulajdonságot módosítsanak.
Pedig szerintem hihetetlenül jó lehetőségek rejlenek ebben a játékban, és az előre tesztelést is ki lehetne vitelezni a játék ismert képletei alapján. Egy tesztszerver kellene hozzá, ahol előre generált (játékból vett példák és képletek segítségével) karakterekkel lehetne játszani, és tökéletesíteni ezeket a lehetőségeket. Szerintem lenne rá elég jelentkező, hogy menjen egy ilyen szerver, és összességében jót tenne a játéknak. Más lenne a jelenlegi játék is, ha a béta teszten részt vetteknek megmaradt volna a lehetőség, hogy folytassák a próbát.
Dátum: 2009.12.17. 18:02:13
Én inkább azzal segítem őket, hogy ha kérdeznek, akkor akár 1,5 órán keresztül is gépelek, hogy érthető, átfogó választ kapjon a kérdéseire, és hogy már az elején ügyesen fejlesszen. Ez nagyobb segítség neki szerintem, mint az, hogy nem láthat nálam "extrém" tárgyat. Ha valóban a kezdők segítése a cél, akkor inkább a mentor legyen kiegészítve, hogy az érdeklődő játékosoknak lehetősége legyen könnyebb tájékozódásra.

Lehet meglepődsz, de eddig 10-15 farmomnak is elárultam a nagy titkot, hogyan védekezhet minimális időráfordítással a hozzám hasonló ellen.
Dátum: 2009.12.17. 17:43:35
Tévedsz, nagyon rosszul látod. Dimorak - aki nálunk öli az epikust - véletlenül sem áll törlés előtt. Neki is megéri, és jól érzi magát köztünk (ami külön öröm).
És az sem függ össze, hogy csak régi, törölt, azóta újraindult játékosok vannak köztünk vagy a hozzánk hasonló szövetségek tagjai közt. Ezt is írtam korábban, hogy ez nem feltétel nálunk, viszont az értelmes hozzáállás alapkövetelmény (mint szinte mindenhol). A tagjaink fele az általad említett átlagjátékosok közül került ki.
Dátum: 2009.12.17. 17:38:35
A másik odalról megközelítve viszont ha valakinek 8. szinten lehet 50. szintű tárgya, akkor miért ne lehetne egy 15. szintű karakternek térkapus tárgya. De igazad van, ahelyett, hogy egy teljesen idejét múlt és értelmetlen szabály legyen eltörölve, vezessünk be újabb korlátokat a játékba. Attól sokkal jobb lesz...
Szerintem inkább a 15. szint mint korlát a térkapus cuccokra a bug, mint amiről itt beszélünk, bár azt sem annak nevezném. Logikátlannak annál inkább. Miért van az, hogy a szívatósabb megoldást kell preferálni, az egyszerűbb, indokoltabb és az igazságosabb helyett?